Ухвала
від 24.07.2023 по справі 639/1038/23
ПУСТОМИТІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 639/1038/23 Провадження № 2-а/450/73/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 липня 2023 року Пустомитівський районний суд Львівської області в складі :

головуючого-суддіКукси Д.А.

секретаря судового засіданняОленич О.І.

представника позивача Щеглова Д.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Пустомити адміністративну справу за позовом представника позивача адвоката Щеглова Дмитра Сергійовича, який діє в інтересах ОСОБА_1 , до департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради про оскарження повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності, -

в с т а н о в и в :

представник позивача звернувся до суду в інтересах ОСОБА_1 про скасування постанови серії ЛВ №00325717 від 04.03.2023. Згідно даної постанови власника транспортного засобу НОМЕР_1 за зупинку в зоні дії знаку 3.34 ПДР притягнуто до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 122 КУпАП у вигляді штрафу у розмірі 340 грн. Власником транспортного даного засобу є ТОВ «Кулиничівське», директором якого є Свірський А.Р., який не погоджується з постановою та вважає її незаконною.

У судовому засіданні представник позивача надав пояснення, аналогічні мотивам звернення до суду.

Відповідач подав клопотання про закриття провадження у справі, оскільки позивачем оскаржується повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності серії ЛВ 00325717 від 04.03.2023, яке не є індивідуальним актом та не може застосовуватися до позивача, оскільки не містить будь якої інформації щодо нього. Інспектор з паркування розмістив на лобовому склі транспортного засобу повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності (якщо технічні можливості не дозволяють встановити відповідальну особу, зазначену у ч.1 ст. 14-2 КУпАП, на місці вчинення правопорушення). На момент оскарження 14.03.2023 позивачем повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності серії ЛВ 00325717 від 04.03.2023 інспектором з паркування постанова не була винесена. Повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності ЛВ 00325717 від 04.03.2023 не є рішенням суб`єкта владних повноважень, а є лише процесуальним документом, який залишається на лобовому склі транспортного засобу у разі відсутності в інспектора з паркування технічної можливості встановити відповідальну особу, передбачену ч.1 ст. 14-2 КУпАП (власника чи користувача транспортного засобу) на місці вчинення правопорушення.

Заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши матеріали справи, суд приходить до наступних висновків.

З метою забезпечення дотримання прав особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, індивідуалізації її відповідальності та реалізації вимог ст.245 КУпАП, відповідно до ст.280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Виходячи із змісту п.1 ст.247 КУпАП обов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність події адміністративного правопорушення. Наявність події правопорушення доводиться шляхом надання доказів.

Частиною третьою статті 219 КУпАП встановлено, що від імені виконавчих комітетів (а у населених пунктах, де не створено виконавчих комітетів, - виконавчих органів, що виконують їх повноваження) сільських, селищних, міських рад розглядати справи про адміністративні правопорушення, передбачені, зокрема, частиною 3 статті 122 цього Кодексу, і накладати адміністративні стягнення мають право уповноважені виконавчим комітетом (виконавчим органом) сільської, селищної, міської ради посадові особи виконавчих органів сільської, селищної, міської ради - інспектори з паркування.

Відповідно до ст. 279-1 КУпАП у разі якщо адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху зафіксовано в автоматичному режимі або якщо порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів зафіксовано в режимі фотозйомки (відеозапису) інспектор з паркування за даними Єдиного державного реєстру транспортних засобів, а також у разі необхідності - за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань встановлює відповідальну особу, зазначену у частині першій статті 14-2 цього Кодексу.

Якщо адміністративне правопорушення, передбачене ч.3 ст.122 (в частині порушення правил зупинки, стоянки) цього Кодексу, зафіксовано в режимі фотозйомки (відеозапису) інспектор з паркування зобов`язаний розмістити на лобовому склі транспортного засобу копію постанови про притягнення до адміністративної відповідальності (якщо технічні можливості дозволяють встановити відповідальну особу, зазначену у ч.1 ст.14-2 цього Кодексу, на місці вчинення правопорушення) або повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності (якщо технічні можливості не дозволяють встановити відповідальну особу, зазначену у ч.1 ст.14-2 цього Кодексу, на місці вчинення правопорушення).

Постанова про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), може виноситися без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Постанова про накладення адміністративного стягнення надсилається відповідальній особі, зазначеній у ч.1 ст.14-2 цього Кодексу, протягом трьох днів з дня її винесення рекомендованим листом з повідомленням на адресу місця реєстрації (проживання) фізичної особи (місцезнаходження юридичної особи).

Згідно ч. 1 ст.14-2 КУпАП адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису) (за допомогою технічних засобів, що дають змогу здійснювати фотозйомку або відеозапис та функціонують згідно із законодавством про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах), несе відповідальна особа - фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб, а в разі якщо до Єдиного державного реєстру транспортних засобів внесено відомості про належного користувача відповідного транспортного засобу, - належний користувач транспортного засобу, а якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутні на момент запиту відомості про керівника юридичної особи, за якою зареєстрований транспортний засіб, - особа, яка виконує повноваження керівника такої юридичної особи.

Повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності має містити відомості, передбачені частинами другою четвертою ст.283 цього Кодексу, крім відомостей про особу, стосовно якої розглядається справа. Повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності має містити також інформацію про порядок виконання адміністративного стягнення, у тому числі реквізити для сплати 50 відсотків розміру штрафу протягом 10 банківських днів з дня вчинення відповідного правопорушення, що вважатиметься виконанням адміністративного стягнення у повному обсязі.

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуване повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності ЛВ №00325717 від 04.03.2023 за своєю суттю не породжує для позивача жодних прав і обов`язків та не створює для нього права на захист. Повідомлення не є актом індивідуальної дії, оскільки не містить і не повинне містити інформації про особу, якої воно стосується. Таким чином, актом є постанова про притягнення особи до адміністративної відповідальності, яка в даному випадку не є предметом оскарження, оскільки позивач просить скасувати повідомлення.

Відповідно до п.19 ст.4 КАС України, індивідуальний акт акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

Як вбачається з оскаржуваного позивачем акта, останній не може бути застосований до позивача, оскільки не містить щодо нього будь-якої інформації.

До того ж відповідно до пункту 6 статті 3 Закону України від 02.06.2016 року № 1404-VIII «Про виконавче провадження» виконавчим документом, який підлягає примусовому виконанню є саме постанов органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом, а не повідомлення.

Із системного аналізу положень ст.ст. 14-2, 279-1 КУпАП, обов`язково підлягає встановленню конкретна особа, яка має нести відповідальність за вчинене правопорушення, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису) і стосовно саме такої конкретної особи виноситься постанова про притягнення її до адміністративної відповідальності.

Як вбачається Постановою про накладення адміністративного стягнення серії РАП №1132976828 від 21.03.2023, винесеною спеціалістом першої категорії інспектором з паркування сектору контролю майданчиків для платного паркування відділу інспекторів з паркування управління безпеки департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради Любенко Ю.Ю., Свірського А.Р. керівника ТОВ «Кулиничівське» визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 122 КУпАП. Однак дана постанова не була оскаржена та не є предметом даної адміністративної справи.

Відповідно до ст.ст. 287-288 КУпАП оскаржено може бути виключно постанову по справі про адміністративне правопорушення, а не повідомлення.

Згідно п.1 ч.1ст.238 КАС України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Керуючись ст.ст. 238, 248 КАС України, суд,-

п о с т а н о в и в:

Закрити провадження у справі №639/1038/23 за позовом представника позивача адвоката Щеглова Дмитра Сергійовича, який діє в інтересах ОСОБА_1 , до департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради про оскарження повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності.

Ухвала суду набирає законної сили негайно після підписання її суддею.

Ухвала може бути оскаржене в апеляційному порядку до Восьмого апеляційногоадміністративного судушляхом подачіапеляційної скаргив 15 - денний строк з дня проголошення ухвали.

Повний текст ухвали складено 24.07.2023.

Суддя Д.А. Кукса

СудПустомитівський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення24.07.2023
Оприлюднено27.07.2023
Номер документу112398725
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —639/1038/23

Ухвала від 24.07.2023

Адміністративне

Пустомитівський районний суд Львівської області

Кукса Д. А.

Ухвала від 24.07.2023

Адміністративне

Пустомитівський районний суд Львівської області

Кукса Д. А.

Ухвала від 03.07.2023

Адміністративне

Пустомитівський районний суд Львівської області

Кукса Д. А.

Ухвала від 22.06.2023

Адміністративне

Пустомитівський районний суд Львівської області

Кукса Д. А.

Ухвала від 19.05.2023

Адміністративне

Жовтневий районний суд м.Харкова

Рубіжний С. О.

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

Жовтневий районний суд м.Харкова

Рубіжний С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні