Ухвала
від 26.07.2023 по справі 314/2377/23
ВІЛЬНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 314/2377/23

Провадження № 1-кс/314/820/2023

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26.07.2023 м. Вільнянськ

Слідчий суддя Вільнянського районного суду Запорізької області ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Запорізької окружної прокуратури Запорізької області ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні №42022082010000186 від 14 вересня 2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 365-2, ч.3 ст. 362 КК України, про застосування запобіжного заходу відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,

за участю

прокурора ОСОБА_3 ,

підозрюваного ОСОБА_4 ,

ВСТАНОВИВ:

До слідчого судді Вільнянського районного суду Запорізької області надійшло клопотання про застосування запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання відносно ОСОБА_4 .

Клопотання обґрунтовано тим, що 07.08.2017 розпорядженням сільського голови Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області №39 ОСОБА_5 , відповідно до статей 10, 15 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», Постанови КМУ № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів», за результатами проведення конкурсу на заміщення вакантної посади державного реєстратора сільської ради, протоколу конкурсної комісії Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області від 07.08.2017 № 2, на підставі заяви від 07.08.2017, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , призначено на посаду державного реєстратора виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області.

15.02.2021 розпорядженням селищного голови Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області №35-к ОСОБА_6 , відповідно до особистої заяви ОСОБА_4 та листа-клопотання Комишуваської селищної ради Запорізького району Запорізької області від 15.02.2021, ОСОБА_4 звільнений з посади державного реєстратора у зв`язку з переведенням, відповідно до пункт 5 статті 36 Кодексу законів про працю.

ОСОБА_4 отримав в Акредитованому центрі сертифікації ключів органів юстиції України особистий ключ ЕЦП (електронний цифровий підпис), логін, пароль до нього та доступ до єдиних та державних реєстрів, що функціонують в системі Міністерства юстиції України.

Робоче місце ОСОБА_4 було забезпечено доступом до єдиних та державних реєстрів, що функціонують в системі Міністерства юстиції України.

У відповідності до статті 8 Закону України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року № 889-VIII (зі змінами та доповненнями), серед іншого державний службовець зобов`язаний дотримуватись Конституції та законів України, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, забезпечувати в межах наданих повноважень ефективне виконання завдань і функцій державних органів, сумлінно і професійно виконувати свої посадові обов`язки, додержуватися вимог законодавства у сфері запобігання і протидії корупції.

Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-ІV (далі Закон) визначено, що цей Закон регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав.

Частиною 1 статті 1 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) визначено, що дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, розміщене на території України, та обтяжень таких прав.

Пунктом 1 та 2 частини 1 статті 2 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі державна реєстрація прав) офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі Державний реєстр прав) єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження.

Пунктом 2 та 3 частини 1 статті 6 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) передбачено, що організаційну систему державної реєстрації прав становлять суб`єкти державної реєстрації прав: виконавчі органи сільських рад; державні реєстратори прав на нерухоме майно (далі державні реєстратори).

Пунктом1частини 1 статті9Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) до повноважень суб`єктів державної реєстрації прав, зокрема, належить забезпечення проведення державної реєстрації прав.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державним реєстратором є громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації прав.

ОСОБА_4 , обіймаючи посаду державного реєстратора виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області, перебував з вказаною сільською радою у трудових відносинах, тобто відповідно до положень Закону був державним реєстратором.

Приписами частини 3 статті 10 Закону від 1 липня 2004 року № 1952-IV (зі змінами та доповненнями) визначено, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяжень, у тому числі: відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах; а також перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення. Під час проведення реєстраційних дій державний реєстратор обов`язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, а також відомості інших реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них чи у порядку інформаційної взаємодії з Державним реєстром прав, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи.

Посадовою інструкцією державного реєстратора виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області, затвердженою сільським головою Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області, з якою під особистий підпис ознайомлений ОСОБА_4 , передбачено, що спеціаліст з державної реєстрації (далі - реєстратор) є посадовою особою Терсянської сільської ради та входить до складу виконавчого органу. Реєстратор у своїй діяльності підзвітний і підконтрольний Терсянській сільській раді, підпорядкований її виконавчому комітету та сільському голові згідно розподілу обов`язків. Ресторатор є посадовою особою місцевого самоврядування, має посадові повноваження та обов`язки щодо здійснення повноважень у сфері державної реєстрації.

Метою реєстратора є забезпечення виконання покладених органом місцевого самоврядування повноважень щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно Розділу 3 посадової інструкції до основних повноважень та прав реєстратора, серед іншого, належить забезпечення здійснення державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень та державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; здійснення ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; формування та ведення реєстраційних справ; встановлення відповідності заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяжень; перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.

Розділом 5 посадової інструкції передбачено, що реєстратор несе відповідальність за результатом своєї діяльності, за неналежне та несвоєчасне виконання покладених на реєстратора даним положенням повноважень та обов`язків у порядку, передбаченого чинним законодавством України. Реєстратор відповідальний за порушення законодавства у сфері державної реєстрації прав та державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань несе дисциплінарну, цивільно-правову та кримінальну відповідальність встановлену законом.

Завдання та обов`язки визначені посадовою інструкцією державного реєстратора виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області - ОСОБА_4 відповідають визначеним у частині 3 статті 10 Закону завданням та обов`язкам державного реєстратора.

Частина 1 статті 11 Закону передбачає, що державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень.

Частиною 2 статті 18 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) визначено, що перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Частиною 4 статті 18 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) визначено, що державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 23 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором виключно у випадку подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством. Згідно з частиною 3 тієї ж статті Закону, заявник протягом 30 робочих днів з моменту отримання рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав повинен виконати вимоги державного реєстратора, зазначені у відповідному рішенні. У разі, якщо в завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено «пункт 8 частина 1 статті 24 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення)».

Згідно з частиною 1 статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляджу заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); 6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єкти цих прав; 7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником; 8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.

Крім того, однією із засад державної реєстрації прав є внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених Законом (пункт 4 частини першої статті 3 Закону).

Відповідно до частини 1 статті 27 Закону, державна реєстрація прав проводиться на підставі:

1) укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката;

2) свідоцтва про право власності на частку у спільному майні подружжя у разі смерті одного з подружжя, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката;

3) свідоцтва про право на спадщину, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката;

4) виданого нотаріусом свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися, чи їх дублікатів;

5) свідоцтва про право власності, виданого органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді, чи його дубліката;

6) свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого до 1 січня 2013 року органом місцевого самоврядування або місцевою державною адміністрацією, чи його дубліката;

7) рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном;

8) державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року;

9) судового рішення, що набрало законної сили, щодо набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно;

10) ухвали суду про затвердження (визнання) мирової угоди;

11) заповіту, яким установлено сервітут на нерухоме майно;

12) рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення об`єкта нерухомого майна релігійній організації;

13) рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об`єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність;

13-1) договору, яким встановлюється довірча власність на нерухоме майно, та акта приймання-передачі нерухомого майна, яке є об`єктом довірчої власності;

13-2) актів приймання-передачі нерухомого майна неплатоспроможного банку перехідному банку, що створюється відповідно до статті 42 Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб";

14) інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.

Так, 23.06.2020 державний реєстратор виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_4 , прийняв заяву від ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (рнокпп НОМЕР_1 ) про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) на літній майданчик (павільйон) площею 53,5 кв.м., що розташований по АДРЕСА_1 (реєстраційний номер прийнятої заяви 40135732).

Разом із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень ОСОБА_7 подано акт державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, затверджений розпорядженням міського голови від 25.02.2009 №228 р та зареєстрований в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Запорізької області від 03.03.2009 арх. №316, на кафе «Бомонд» з літнім майданчиком за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15 (далі - АКТ), технічний паспорт від 19.06.2020 б/н, виготовлений товариством з обмеженою відповідальністю «Регіональне бюро технічної інвентаризації» на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами: літній майданчик (павільйон) за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15а, акт про проведення розрахунків від 11.01.2012 між товариством з обмеженою відповідальністю «ЕЛЬТОН» (далі - ТОВ «ЕЛЬТОН») та Заявником щодо передачі майна ТОВ «ЕЛЬТОН» Заявнику у зв`язку з його виходом зі складу учасників товариства, а саме нежитлового приміщення І підвалу літ. А-4 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів. Буд.15 та літнього майданчику (павільйону) за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15а (далі Акт розрахунку) та протокол загальних зборів учасників ТОВ «ЕЛЬТОН» від 11.01.2012 №1/2012, відповідно до якого з метою виплати вартості частки майна ТОВ «ЕЛЬТОН» Заявнику, а саме нежитлове приміщення І підвалу літ. А-4 за адресою: АДРЕСА_1 (далі - Протокол).

Відповідно до пункту 40 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 (далі Порядок № 1127), державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених Законом, іншими законами України та цим Порядком.

Пунктом 50 Порядку №1127 передбачено, що для державної реєстрації права власності у зв`язку з передачею майна у власність фізичним чи юридичним особам, що вийшли зі складу засновників (учасників) юридичної особи, подаються:

документ, що посвідчує право власності юридичної особи на майно, що передається у власність фізичним та юридичним особам (крім випадку, коли право власності на таке майно вже зареєстровано в Державному реєстрі прав);

акт приймання-передачі майна або інший документ, що підтверджує факт передачі такого майна;

справжність підписів на акті приймання-передачі такого майна, засвідчується відповідно до Закону України «Про нотаріат»;

рішення органу або особи, уповноважених установчими документами юридичної особи або законом, про передачу майна у власність фізичній або юридичній особі, що вийшла зі складу засновників (учасників)юридичної особи.

Абзацом першим пункту 12 Порядку № 1127 та пунктами 1, 2 частини третьої статті 10 Закону визначено, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови вдержавній реєстраціїправ та приймає відповідні рішення.

Разом з цим, на момент прийняття рішення про державну реєстрацію прав Заявником не подано, а державним реєстратором не витребувано документ, що посвідчує право власності юридичної особи на майно, що передається у власність Заявнику та справжність підписів на Акті розрахунку не засвідчено відповідно до Закону України «Про нотаріат», всупереч вимог п.50 Порядку №1127, не засвідчено відповідно до Закону «Про нотаріат».

Крім того, подані документи мають суперечності щодо типу об`єкту та його адреси, а саме: у Акті зазначено об`єкт нерухомого майна: кафе « ІНФОРМАЦІЯ_3 » з літнім майданчиком за адресою: АДРЕСА_1 , в свою чергу як, у технічному паспорті на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами та Протоколі та Акті про проведення розрахунків літній майданчик (павільйон) за адресою: АДРЕСА_1 .

Отже, державний реєстратор ОСОБА_4 був зобов`язаний зупинити розгляд заяви про державну реєстрацію на підставі пункту 1 частини 1 статті 23 Закону, у зв`язку з поданням документів не в повному обсязі.

Однак, за результатами розгляду вказаної заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та документів поданих ОСОБА_7 , державним реєстратором виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_4 , впорушення вимог пунктів 12, 50 Порядку № 1127 та статей 10, 24 Закону та всупереч положень посадової інструкції, не зважаючи на те, що подані документи не відповідають вимогам, встановленим Законом, не відмовив в державній реєстрації прав ОСОБА_7 та 23.06.2020 об 14 годині 57 хвилин, у невстановленому в ході досудового розслідуванні місці, прийняв рішення №52792876про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), на підставі якого у Державному реєстрі прав відкрито розділ №2106759423101на літній майданчик (павільйон), який розташований за адресою: АДРЕСА_1 та зареєстровано право власності №37008292.

Окрім того, 24.09.2020 державний реєстратор виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_4 , прийняв заяву від ОСОБА_7 (рнокпп НОМЕР_1 ) про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) на торговий павільйон літ. А, замощення І загальною площею 53.5 кв.м з реєстраційним номером 2106759423101, що розташований по АДРЕСА_1 (реєстраційний номер прийнятої заяви 41609773).

Разом із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень ОСОБА_7 подано акт державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, затверджений розпорядженням міського голови від 25.02.2009 №228 р та зареєстрований в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Запорізької області від 03.03.2009 арх. №316, на кафе «Бомонд» з літнім майданчиком за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15 (далі - АКТ), технічний паспорт від 19.06.2020 б/н, виготовлений товариством з обмеженою відповідальністю «Регіональне бюро технічної інвентаризації» на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами: літній майданчик (павільйон) за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15а, акт про проведення розрахунків від 11.01.2012 між товариством з обмеженою відповідальністю «ЕЛЬТОН» (далі - ТОВ «ЕЛЬТОН») та Заявником щодо передачі майна ТОВ «ЕЛЬТОН» Заявнику у зв`язку з його виходом зі складу учасників товариства, а саме нежитлового приміщення І підвалу літ. А-4 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів. Буд.15 та літнього майданчику (павільйону за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15а (далі Акт розрахунку) та протокол загальних зборів учасників ТОВ «ЕЛЬТОН» від 11.01.2012 №1/2012, відповідно до якого з метою виплати вартості частки майна ТОВ «ЕЛЬТОН» Заявнику, а саме нежитлове приміщення І підвалу літ. А-4 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15-а (далі - Протокол).

Отримано відомості з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (далі - ЄРД) у формі Витягу з реєстру будівельної діяльності ЄРД щодо реєстрації декларації про готовність до експлуатації об`єкта №ЗП101200911783.

Разом з цим, Заявником не подано, а державним реєстратором не витребувано документ, що посвідчує право власності юридичної особи на майно, що передається у власність Заявнику та справжність підписів на Акті розрахунку не засвідчено відповідно до Закону України «Про нотаріат», всупереч вимог п.50 Порядку №1127, не засвідчено відповідно до Закону «Про нотаріат».

У свою чергу, відповідно до відомостей Державного реєстру прав вбачається, що Заявником не вчинялися будь-які дії та не подавались документи для проведення державної реєстрації переходу (відчуження) права власності.

Згідно з пунктом 77 Порядку №1127, державна реєстрація права власності на закінчений будівництвом об`єкт проводиться за наявності відомостей про його технічну інвентаризацію, про прийняття його в експлуатацію та про присвоєннятакому об`єктуадреси (крім випадку проведення реконструкції об`єкта, що не має наслідком його поділ, виділ частки або об`єднання), отриманих державним реєстратором з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

Однак, відповідно до інформації Запорізької міської ради в Департаменті реєстраційних послуг Запорізької міської ради відсутня інформація та розпорядчі документи щодо присвоєння поштової адреси АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки 2310100000:05:005:0281).

Паспорт прив`язки тимчасової споруди для проведення підприємницької діяльності за адресою: АДРЕСА_1 не реєструвався, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за вищевказаною адресою також не реєструвались.

Отже, державний реєстратор ОСОБА_4 був зобов`язаний зупинити розгляд заяви про державну реєстрацію на підставі пункту 1 частини 1 статті 23 Закону, у зв`язку з поданням документів не в повному обсязі.

Однак, за результатами розгляду вказаної заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та документів поданих ОСОБА_7 , державним реєстратором виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_4 , без направлення запитів з метою підтвердження наявності правовстановлюючих документів на зазначений об`єкт нерухомого майна, впорушення вимог пунктів 12, 50 Порядку № 1127 та статтей 10, 24 Закону та всупереч положень посадової інструкції, не зважаючи на те, що подані документи не відповідають вимогам, встановленим Законом, не відмовив в державній реєстрації прав ОСОБА_7 та 24.09.2020 об 13 годині 58 хвилин, у невстановленому в ході досудового розслідуванні місці, прийняв рішення №54234428про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та у розділі Державного реєстру прав №2106759423101 змінив назву об`єкта нерухомого майна з літній майданчик (павільйон) на торговий павільйон, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 та зареєстрував перехід права власності від ОСОБА_7 до ОСОБА_7 (номер запису 38342010).

В подальшому, ОСОБА_7 набув право оренди земельної ділянки площею 0,0078 га кадастровий номер 2310100000:05:005:0281 строком до 10.09.2040 поза проведення земельних торгів на конкурентних засадах у зв`язку з державною реєстрацією тимчасової споруди торгового павільйону за адресою: АДРЕСА_1 як об`єкта нерухомого майна, права власності на який набуто з порушенням діючого законодавства.

Таким чином, державний реєстратор виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_4 , зловживаючи своїми повноваженнями державного реєстратора, здійснюючи професійну діяльність, пов`язану з наданням публічних послуг, діючи умисно, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, передбачаючи настання суспільно-небезпечних наслідків та бажаючи їх настання, переслідуючи корисливий мотив особистого збагачення та збагачення третьої особи, впорушення вимог пунктів 12, 50 Порядку № 1127 та статей 10, 24 Закону та всупереч положень посадової інструкції прийняв рішення та здійснив реєстрацію права власності на об`єкт нерухомого майна (реєстраційний номер 2106759423101), змінив назву об`єкта нерухомого майна з літній майданчик (павільйон) на торговий павільйон, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 та зареєстрував перехід права власності від ОСОБА_7 до ОСОБА_7 , без законних на те підстав, що в подальшому, на підставі цього рішення позбавило право користування і розпорядження земельною ділянкою площею 0,0078 га з кадастровим номером 2310100000:05:005:0281, розташованою за адресою: АДРЕСА_1 територіальну громаду в особі Запорізької міської ради, у комунальній власності якої вказана земельна ділянка перебуває.

В результаті умисних злочинних дій ОСОБА_4 , Запорізьку міську раду позбавлено права користуватися та розпоряджатися земельною ділянкою чим завдано матеріальної шкоди на суму 489091,20 гривень, що на момент скоєного злочину в двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, тобто спричинено тяжкі наслідки державним інтересам.

Встановлена наявність достатніх доказів для повідомлення ОСОБА_4 про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченогоч.3 ст. 365-2 КК України, а саме: зловживання своїми повноваженнями державним реєстратором з метою отримання неправомірної вигоди, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам.

Крім того, 07.08.2017 розпорядженням сільського голови Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області №39 ОСОБА_5 , відповідно до статей 10, 15 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», Постанови КМУ № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів», за результатами проведення конкурсу на заміщення вакантної посади державного реєстратора сільської ради, протоколу конкурсної комісії Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області від 07.08.2017 № 2, на підставі заяви від 07.08.2017, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , призначено на посаду державного реєстратора виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області.

15.02.2021 розпорядженням селищного голови Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області №35-к ОСОБА_6 , відповідно до особистої заяви ОСОБА_4 та листа-клопотання Комишуваської селищної ради Запорізького району Запорізької області від 15.02.2021, ОСОБА_4 звільнений з посади державного реєстратора у зв`язку з переведенням, відповідно до пункт 5 статті 36 Кодексу законів про працю.

ОСОБА_4 отримав в Акредитованому центрі сертифікації ключів органів юстиції України особистий ключ ЕЦП (електронний цифровий підпис), логін, пароль до нього та доступ до єдиних та державних реєстрів, що функціонують в системі Міністерства юстиції України.

Робоче місце ОСОБА_4 було забезпечено доступом до єдиних та державних реєстрів, що функціонують в системі Міністерства юстиції України.

У відповідності до статті 8 Закону України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року № 889-VIII (зі змінами та доповненнями), серед іншого державний службовець зобов`язаний дотримуватись Конституції та законів України, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, забезпечувати в межах наданих повноважень ефективне виконання завдань і функцій державних органів, сумлінно і професійно виконувати свої посадові обов`язки, додержуватися вимог законодавства у сфері запобігання і протидії корупції.

Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-ІV (далі Закон) визначено, що цей Закон регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав.

Частиною 1 статті 1 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) визначено, що дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, розміщене на території України, та обтяжень таких прав.

Пунктом 1 та 2 частини 1 статті 2 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі державна реєстрація прав) офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі Державний реєстр прав) єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження.

Пунктом 2 та 3 частини 1 статті 6 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) передбачено, що організаційну систему державної реєстрації прав становлять суб`єкти державної реєстрації прав: виконавчі органи сільських рад; державні реєстратори прав на нерухоме майно (далі державні реєстратори).

Пунктом1частини 1 статті9Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) до повноважень суб`єктів державної реєстрації прав, зокрема, належить забезпечення проведення державної реєстрації прав.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державним реєстратором є громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації прав.

ОСОБА_4 , обіймаючи посаду державного реєстратора виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області, перебував з вказаною сільською радою у трудових відносинах, тобто відповідно до положень Закону був державним реєстратором.

Приписами частини 3 статті 10 Закону від 1 липня 2004 року № 1952-IV (зі змінами та доповненнями) визначено, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяжень, у тому числі: відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах; а також перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення. Під час проведення реєстраційних дій державний реєстратор обов`язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, а також відомості інших реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них чи у порядку інформаційної взаємодії з Державним реєстром прав, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи.

Посадовою інструкцією державного реєстратора виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області, затвердженою сільським головою Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області, з якою під особистий підпис ознайомлений ОСОБА_4 , передбачено, що спеціаліст з державної реєстрації (далі - реєстратор) є посадовою особою Терсянської сільської ради та входить до складу виконавчого органу. Реєстратор у своїй діяльності підзвітний і підконтрольний Терсянській сільській раді, підпорядкований її виконавчому комітету та сільському голові згідно розподілу обов`язків. Ресторатор є посадовою особою місцевого самоврядування, має посадові повноваження та обов`язки щодо здійснення повноважень у сфері державної реєстрації.

Метою реєстратора є забезпечення виконання покладених органом місцевого самоврядування повноважень щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно Розділу 3 посадової інструкції до основних повноважень та прав реєстратора, серед іншого, належить забезпечення здійснення державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень та державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; здійснення ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; формування та ведення реєстраційних справ; встановлення відповідності заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяжень; перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.

Розділом 5 посадової інструкції передбачено, що реєстратор несе відповідальність за результатом своєї діяльності, за неналежне та несвоєчасне виконання покладених на реєстратора даним положенням повноважень та обов`язків у порядку, передбаченого чинним законодавством України. Реєстратор відповідальний за порушення законодавства у сфері державної реєстрації прав та державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань несе дисциплінарну, цивільно-правову та кримінальну відповідальність встановлену законом.

Завдання та обов`язки визначені посадовою інструкцією державного реєстратора виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області - ОСОБА_4 відповідають визначеним у частині 3 статті 10 Закону завданням та обов`язкам державного реєстратора.

Частина 1 статті 11 Закону передбачає, що державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень.

Частиною 2 статті 18 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) визначено, що перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Частиною 4 статті 18 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) визначено, що державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 23 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором виключно у випадку подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством. Згідно з частиною 3 тієї ж статті Закону, заявник протягом 30 робочих днів з моменту отримання рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав повинен виконати вимоги державного реєстратора, зазначені у відповідному рішенні. У разі, якщо в завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено «пункт 8 частина 1 статті 24 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення)».

Згідно з частиною 1 статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляджу заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); 6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єкти цих прав; 7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником; 8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.

Крім того, однією із засад державної реєстрації прав є внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених Законом (пункт 4 частини першої статті 3 Закону).

Відповідно до частини 1 статті 27 Закону, державна реєстрація прав проводиться на підставі:

1) укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката;

2) свідоцтва про право власності на частку у спільному майні подружжя у разі смерті одного з подружжя, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката;

3) свідоцтва про право на спадщину, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката;

4) виданого нотаріусом свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися, чи їх дублікатів;

5) свідоцтва про право власності, виданого органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді, чи його дубліката;

6) свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого до 1 січня 2013 року органом місцевого самоврядування або місцевою державною адміністрацією, чи його дубліката;

7) рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном;

8) державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року;

9) судового рішення, що набрало законної сили, щодо набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно;

10) ухвали суду про затвердження (визнання) мирової угоди;

11) заповіту, яким установлено сервітут на нерухоме майно;

12) рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення об`єкта нерухомого майна релігійній організації;

13) рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об`єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність;

13-1) договору, яким встановлюється довірча власність на нерухоме майно, та акта приймання-передачі нерухомого майна, яке є об`єктом довірчої власності;

13-2) актів приймання-передачі нерухомого майна неплатоспроможного банку перехідному банку, що створюється відповідно до статті 42 Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб";

14) інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.

Так, 23.06.2020 державний реєстратор виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_4 , прийняв заяву від ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (рнокп НОМЕР_1 ) про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) на літній майданчик (павільйон) площею 53,5 кв.м., що розташований по АДРЕСА_1 (реєстраційний номер прийнятої заяви 40135732).

Разом із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень ОСОБА_7 подано акт державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, затверджений розпорядженням міського голови від 25.02.2009 №228 р та зареєстрований в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Запорізької області від 03.03.2009 арх. №316, на кафе «Бомонд» з літнім майданчиком за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15 (далі - АКТ), технічний паспорт від 19.06.2020 б/н, виготовлений товариством з обмеженою відповідальністю «Регіональне бюро технічної інвентаризації» на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами: літній майданчик (павільйон) за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15а, акт про проведення розрахунків від 11.01.2012 між товариством з обмеженою відповідальністю «ЕЛЬТОН» (далі - ТОВ «ЕЛЬТОН») та Заявником щодо передачі майна ТОВ «ЕЛЬТОН» Заявнику у зв`язку з його виходом зі складу учасників товариства, а саме нежитлового приміщення І підвалу літ. А-4 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів. Буд.15 та літнього майданчику (павільйону) за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15а (далі Акт розрахунку) та протокол загальних зборів учасників ТОВ «ЕЛЬТОН» від 11.01.2012 №1/2012, відповідно до якого з метою виплати вартості частки майна ТОВ «ЕЛЬТОН» Заявнику, а саме нежитлове приміщення І підвалу літ. А-4 за адресою: АДРЕСА_1 (далі - Протокол).

Відповідно до пункту 40 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 (далі Порядок № 1127), державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених Законом, іншими законами України та цим Порядком.

Пунктом 50 Порядку №1127 передбачено, що для державної реєстрації права власності у зв`язку з передачею майна у власність фізичним чи юридичним особам, що вийшли зі складу засновників (учасників) юридичної особи, подаються:

документ, що посвідчує право власності юридичної особи на майно, що передається у власність фізичним та юридичним особам (крім випадку, коли право власності на таке майно вже зареєстровано в Державному реєстрі прав);

акт приймання-передачі майна або інший документ, що підтверджує факт передачі такого майна;

справжність підписів на акті приймання-передачі такого майна, засвідчується відповідно до Закону України «Про нотаріат»;

рішення органу або особи, уповноважених установчими документами юридичної особи або законом, про передачу майна у власність фізичній або юридичній особі, що вийшла зі складу засновників (учасників)юридичної особи.

Абзацом першим пункту 12 Порядку № 1127 та пунктами 1, 2 частини третьої статті 10 Закону визначено, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови вдержавній реєстраціїправ та приймає відповідні рішення.

Разом з цим, на момент прийняття рішення про державну реєстрацію прав Заявником не подано, а державним реєстратором не витребувано документ, що посвідчує право власності юридичної особи на майно, що передається у власність Заявнику та справжність підписів на Акті розрахунку не засвідчено відповідно до Закону України «Про нотаріат», всупереч вимог п.50 Порядку №1127, не засвідчено відповідно до Закону «Про нотаріат».

Крім того, подані документи мають суперечності щодо типу об`єкту та його адреси, а саме: у Акті зазначено об`єкт нерухомого майна: кафе « ІНФОРМАЦІЯ_3 » з літнім майданчиком за адресою: АДРЕСА_1 , в свою чергу як, у технічному паспорті на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами та Протоколі та Акті про проведення розрахунків літній майданчик (павільйон) за адресою: АДРЕСА_1 .

Отже, державний реєстратор ОСОБА_4 був зобов`язаний зупинити розгляд заяви про державну реєстрацію на підставі пункту 1 частини 1 статті 23 Закону, у зв`язку з поданням документів не в повному обсязі.

Однак, за результатами розгляду вказаної заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та документів поданих ОСОБА_7 , державним реєстратором виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_4 , впорушення вимог пунктів 12, 50 Порядку № 1127 та статей 10, 24 Закону та всупереч положень посадової інструкції, не зважаючи на те, що подані документи не відповідають вимогам, встановленим Законом, не відмовив в державній реєстрації прав ОСОБА_7 та 23.06.2020 об 14 годині 57 хвилин, у невстановленому в ході досудового розслідуванні місці, прийняв рішення №52792876про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), на підставі якого у Державному реєстрі прав відкрито розділ №2106759423101на літній майданчик (павільйон), який розташований за адресою: АДРЕСА_1 та зареєстровано право власності №37008292.

Окрім того, 24.09.2020 державний реєстратор виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_4 , прийняв заяву від ОСОБА_7 (рнокпп НОМЕР_1 ) про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) на торговий павільйон літ. А, замощення І загальною площею 53.5 кв.м з реєстраційним номером 2106759423101, що розташований по АДРЕСА_1 (реєстраційний номер прийнятої заяви 41609773).

Разом із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень ОСОБА_7 подано акт державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, затверджений розпорядженням міського голови від 25.02.2009 №228 р та зареєстрований в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Запорізької області від 03.03.2009 арх. №316, на кафе «Бомонд» з літнім майданчиком за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15 (далі - АКТ), технічний паспорт від 19.06.2020 б/н, виготовлений товариством з обмеженою відповідальністю «Регіональне бюро технічної інвентаризації» на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами: літній майданчик (павільйон) за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15а, акт про проведення розрахунків від 11.01.2012 між товариством з обмеженою відповідальністю «ЕЛЬТОН» (далі - ТОВ «ЕЛЬТОН») та Заявником щодо передачі майна ТОВ «ЕЛЬТОН» Заявнику у зв`язку з його виходом зі складу учасників товариства, а саме нежитлового приміщення І підвалу літ. А-4 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів. Буд.15 та літнього майданчику (павільйону за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15а (далі Акт розрахунку) та протокол загальних зборів учасників ТОВ «ЕЛЬТОН» від 11.01.2012 №1/2012, відповідно до якого з метою виплати вартості частки майна ТОВ «ЕЛЬТОН» Заявнику, а саме нежитлове приміщення І підвалу літ. А-4 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15-а (далі - Протокол).

Отримано відомості з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (далі - ЄРД) у формі Витягу з реєстру будівельної діяльності ЄРД щодо реєстрації декларації про готовність до експлуатації об`єкта №ЗП101200911783.

Разом з цим, Заявником не подано, а державним реєстратором не витребувано документ, що посвідчує право власності юридичної особи на майно, що передається у власність Заявнику та справжність підписів на Акті розрахунку не засвідчено відповідно до Закону України «Про нотаріат», всупереч вимог п.50 Порядку №1127, не засвідчено відповідно до Закону «Про нотаріат».

У свою чергу, відповідно до відомостей Державного реєстру прав вбачається, що Заявником не вчинялися будь-які дії та не подавались документи для проведення державної реєстрації переходу (відчуження) права власності.

Згідно з пунктом 77 Порядку №1127, державна реєстрація права власності на закінчений будівництвом об`єкт проводиться за наявності відомостей про його технічну інвентаризацію, про прийняття його в експлуатацію та про присвоєннятакому об`єктуадреси (крім випадку проведення реконструкції об`єкта, що не має наслідком його поділ, виділ частки або об`єднання), отриманих державним реєстратором з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

Однак, відповідно до інформації Запорізької міської ради в Департаменті реєстраційних послуг Запорізької міської ради відсутня інформація та розпорядчі документи щодо присвоєння поштової адреси АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки 2310100000:05:005:0281).

Паспорт прив`язки тимчасової споруди для проведення підприємницької діяльності за адресою: АДРЕСА_1 не реєструвався, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за вищевказаною адресою також не реєструвались.

Отже, державний реєстратор ОСОБА_4 був зобов`язаний зупинити розгляд заяви про державну реєстрацію на підставі пункту 1 частини 1 статті 23 Закону, у зв`язку з поданням документів не в повному обсязі.

Однак, за результатами розгляду вказаної заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та документів поданих ОСОБА_7 , державним реєстратором виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_4 , без направлення запитів з метою підтвердження наявності правовстановлюючих документів на зазначений об`єкт нерухомого майна, впорушення вимог пунктів 12, 50 Порядку № 1127 та статей 10, 24 Закону та всупереч положень посадової інструкції, не зважаючи на те, що подані документи не відповідають вимогам, встановленим Законом, не відмовив в державній реєстрації прав ОСОБА_7 та 24.09.2020 об 13 годині 58 хвилин, у невстановленому в ході досудового розслідуванні місці, прийняв рішення №54234428про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та у розділі Державного реєстру прав №2106759423101 змінив назву об`єкта нерухомого майна з літній майданчик (павільйон) на торговий павільйон, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 та зареєстрував перехід права власності від ОСОБА_7 до ОСОБА_7 (номер запису 38342010).

В подальшому, ОСОБА_7 набув право оренди земельної ділянки площею 0,0078 га кадастровий номер 2310100000:05:005:0281 строком до 10.09.2040 поза проведення земельних торгів на конкурентних засадах у зв`язку з державною реєстрацією тимчасової споруди торгового павільйону за адресою: АДРЕСА_1 як об`єкта нерухомого майна, права власності на який набуто з порушенням діючого законодавства.

Таким чином, державний реєстратор виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_4 , зловживаючи своїми повноваженнями державного реєстратора, здійснюючи професійну діяльність, пов`язану з наданням публічних послуг, діючи умисно, повторно, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, передбачаючи настання суспільно-небезпечних наслідків та бажаючи їх настання, переслідуючи корисливий мотив особистого збагачення та збагачення третьої особи, впорушення вимог пунктів 12, 50 Порядку № 1127 та статтей 10, 24 Закону та всупереч положень посадової інструкції, використовуючи особистий ключ ЕЦП, логін та пароль доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, без законних на те підстав, достовірно розуміючи здійснення ним несанкціонованої зміни інформації, яка оброблюється в електронно-обчислювальних машинах (комп`ютерах), автоматизованих системах та маючи право доступу до них, шляхом безпосереднього доступу, здійснив несанкціоновану зміну інформації, яка оброблюється в автоматизованій системі, а саме, у відкритому розділі в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, здійснив реєстрацію права власності на об`єкт нерухомого майна (реєстраційний номер 2106759423101), змінив назву об`єкта нерухомого майна з літній майданчик (павільйон) на торговий павільйон, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 та зареєстрував перехід права власності від ОСОБА_7 до ОСОБА_7 , без законних на те підстав, що в подальшому, на підставі цього рішення позбавило право користування і розпорядження земельною ділянкою площею 0,0078 га з кадастровим номером 2310100000:05:005:0281, розташованою за адресою: АДРЕСА_1 територіальну громаду в особі Запорізької міської ради, у комунальній власності якої вказана земельна ділянка перебуває.

В результаті несанкціонованого проведення вказаних дій, користувачем державним реєстратором ОСОБА_4 за даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності о 15годині 03хвилин 23.06.2020був сформований витяг з індексним номером 213618570та о 14годині 04хвилин 24.09.2020був сформований витяг з індексним номером 225412364, із використанням його особистого електронного цифрового підпису, логіну та паролю.

У подальшому, в результаті умисних злочинних дій ОСОБА_4 , Запорізьку міську раду позбавлено права користуватися та розпоряджатися земельною ділянкою чим завдано матеріальної шкоди на суму 489091 гривню 20 копійок, що заподіяло значну шкоду.

У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав.

Підозрюваний проти задоволення клопотання заперечував.

Слідчий суддя, аналізуючи матеріали справи, приходить до таких висновків.

Вирішуючи питання про застосування запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання відносно підозрюваного, враховуються вимоги п. п. 3 і 4ст. 5 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини, згідно з якими обмеження права особи на свободу і особисту недоторканість можливе лише в передбачених законом випадках за встановленою процедурою.

Відповідно до ч.1ст.194 КПК України,під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про: наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених ст. 177 цього Кодексу,і на які вказує слідчий, прокурор; недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

20.07.2023 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у кримінальному провадженні №42022082010000186 від 14 вересня 2022, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.365-2, ч.3 ст.362 КК України.

Обгрунтованість підозри ОСОБА_4 підтверджується зібраними під час досудового розслідування доказами:

-заявою про вчинення кримінального правопорушення потерпілого в особі Запорізької міської ради.

-копіями документів реєстраційної справи з реєстру нерухомого майна на об`єкт нерухомого майна - торгівельний павільйон, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 , які були вилучені в ході проведення тимчасового доступу в Департаменті реєстраційних послуг в Запорізькій міській раді.

-наказом Міністерства юстиції України №4646/5 від 24.12.2021 за результатами проведення камеральної перевірки державного реєстратора виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_4 , відповідно до якого, при проведенні реєстраційних дій державним реєстратором ОСОБА_4 порушено вимоги Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

З огляду на викладене є достатні підстави вважати, що підозрюваний ОСОБА_4 причетний до вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.365-2, ч.3 ст.362 КК України.

Згідно вимогам п. 4 ч. 1 ст. 184 КПК України, під час проведення досудового розслідування також встановлено наявність ризиків, передбачених п.п. 1, 3, 4 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме ОСОБА_4 :

1) може переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду: враховуючи те, що згідно інформації ДІАП НПУ, УІАП ГУНП в Запорізькій області, 13.03.2023 та 27.04.2023 відділенням поліції №2 Запорізького РУП ГУНП в Запорізькій області до Вільнянського районного суду Запорізької області у відношенні ОСОБА_4 спрямований обвинувальний акт за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.365-2, ч.3 ст.362 КК України, рішення по якому на теперішній час не прийнято. Крім того, 28.04.2023 СВ ГУНП в Запорізькій області відносно останнього обвинувальний акт направлено до суду, що свідчить про те, що ОСОБА_4 схильний до вчинення умисних, тяжких злочинів, тим самим усвідомлюючи невідворотність покарання за раніше вчинені ним тяжкі злочини, існує ризик, що підозрюваний ОСОБА_4 з метою уникнення кримінальної відповідальності може переховуватися від органів досудового розслідування та суду у даному кримінальному провадженні;

2) може незаконно впливати на представника потерпілого, свідків у кримінальному провадженні з метою схиляння їх для дачі показань на свою користь, маскування своєї злочинної діяльності та укриття слідів злочину;

3) може перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином: з метою уникнення притягнення до кримінальної відповідальності за вчинені кримінальні правопорушення, ОСОБА_4 може ухилятися від явки в органи досудового слідства та/або суду, без поважних причин не з`являтись на виклики слідчого, прокурора та суду, затягувати проведення слідчих дій

?п. 1 ч. 1 ст. 178 КПК України обґрунтована підозра ОСОБА_4 у вчиненні злочину доводиться вагомими доказами (перелічені вище).

?п. 2 ч. 1 ст. 178 КПК України тяжкість вчиненого ОСОБА_4 злочину, за яке передбачено покарання у вигляді позбавлення волі з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю, з конфіскацією майна або без такої.

На підставі вищезазначеного органом досудового розслідування відповідно до положення п. 4 ч. 1 ст. 184 КПК України встановлено наявність ризику передбаченого п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме можливість переховуватися від органів досудового розслідування.

При обрані запобіжного заходу, не пов`язаного з триманням під вартою, необхідно взяти до уваги те, що ОСОБА_4 усвідомлюючи ступінь тяжкості вчиненого ним кримінального правопорушення і невідворотність покарання, зможе вплинути на обставини, які згідно зі ст. 91 КПК України підлягають доказуванню, а саме, шляхом незаконного впливу на свідків, які являються знайомими підозрюваного, шляхом погроз, вмовляння тощо, може схилити останніх давати неправдиві показання щодо обставин злочину, що являється ризиком, передбаченим п. 3 ч. 1 ст. 177 КПК України.

Крім того, ОСОБА_4 може перешкоджати кримінальному провадженню шляхом періодичного невиконання вимог слідчого про явку до органу досудового розслідування та суду, а також перешкоджання нею кримінальному провадженню іншим чином, наприклад впливати на швидкість проведення досудового розслідування (затягувати його проведення) мотивуючи неможливістю своєї явки будь-яким чином, що являється ризиком, передбаченим п. 4 ч. 1 ст. 177 КПК України.

Відповідно до ч.1 ст.179 КПК України особисте зобов`язання полягає у покладені на підозрюваного, обвинуваченого зобов`язання виконувати покладені на нього слідчим суддею, судом обов`язки, передбачені ст. 194 цього Кодексу.

Застосовуючи такийзапобіжний західяк особистезобов`язання,слідчий суддявраховує,що урозпорядженні слідчогопо даномупровадженні єдостатні дані,що свідчатьпро наявністьознак кримінальногоправопорушення таобґрунтованої підозри ОСОБА_4 у вчиненнікримінальних правопорушень,передбачених ч.3 ст.365-2, ч.3 ст.362 КК України.

За таких обставин, враховуючи особу підозрюваного, наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним кримінального правопорушення, наявність достатніх підстав вважати, що існують ризики, передбачені ст. 177 КПК України, слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість клопотання слідчого та його задоволення.

Ступінь втручання в конвенційні права особи є співмірним та відповідає меті та завданням кримінального провадження.

Керуючись ст. ст. 2, 177, 178, 179, 193-194, 196, 309, 395 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчогозадовольнити.

Застосувати щодо підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у виглядіособистого зобов`язання,строком до 20.09.2023року.

Покласти на підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,такі обов`язки:

-не відлучатися з населеного пункту, в якому він зареєстрований, проживає чи перебуває, без дозволу слідчого, прокурора або суду;

-повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого проживання та/або місця роботи;

-утримуватись від спілкування з свідками по кримінальному провадженню в якому він підозрюється.

Попередити підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що в разі невиконання покладеного на нього обов`язку, до нього може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід і на нього може бути накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 розміру мінімальної заробітної плати до 2 розмірів мінімальної заробітної плати.

Контроль за виконанням особистого зобов`язання покласти на слідчого, у провадженні якого перебуває кримінальне провадження.

Ухвала щодо застосування запобіжного заходу підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення на ухвалу можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді та включені до апеляційної скарги на судове рішення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

26.07.2023

СудВільнянський районний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення26.07.2023
Оприлюднено27.07.2023
Номер документу112426610
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів особисте зобов'язання

Судовий реєстр по справі —314/2377/23

Ухвала від 22.08.2023

Кримінальне

Вільнянський районний суд Запорізької області

Кіяшко В. О.

Ухвала від 26.07.2023

Кримінальне

Вільнянський районний суд Запорізької області

Капітонов Є. М.

Ухвала від 19.07.2023

Кримінальне

Вільнянський районний суд Запорізької області

Кононенко І. О.

Ухвала від 31.05.2023

Кримінальне

Вільнянський районний суд Запорізької області

Кіяшко В. О.

Ухвала від 31.05.2023

Кримінальне

Вільнянський районний суд Запорізької області

Кіяшко В. О.

Ухвала від 31.05.2023

Кримінальне

Вільнянський районний суд Запорізької області

Кіяшко В. О.

Ухвала від 31.05.2023

Кримінальне

Вільнянський районний суд Запорізької області

Кіяшко В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні