Справа № 598/1134/23
провадження № 2-а/598/18/2023
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" липня 2023 р. Збаразький районний суд Тернопільської області в складі судді Гудими І.В., розглянувши в письмовому провадженні в місті Збаражі справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної екологічної інспекції у Тернопільській області про визнання незаконною та скасування постанови від 01 травня 2023 року №4 про накладення адміністративного стягнення за порушення природоохороного законодавства,
в с т а н о в и в :
До суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Державної екологічної інспекції у Тернопільській області про визнання незаконною та скасування постанови від 01 травня 2023 року №4 про накладення адміністративного стягнення за порушення природоохороного законодавства. Свої вимоги позивач мотивує тим, що 01 травня 2023 року його, згідно із вищевказаною постановою,його булопритягнуто до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.52, ст.82 КпАП України, та накладено стягнення у виді штрафу в розмірі 340 гривень за те, що він 31.03.2021 року порушив вимоги поводження з відходами спиртової промисловості, що призвело до забрудення земельної ділянки, а саме здійснив злив відходів спиртового виробництва (барди) на земельній ділянці, що розташована між земельними ділянками з кадастровими номерами 6122483000:01:003:0590 та 6122483000:01:003:0590 на площі 5436 кв.м і повторно 01.04.2021 року на земельній ділянці з кадастровим номером 6122483000:01:003:0590 на площі 2484 кв.м із ДП «Зарубинський спиртовий завод». З вказаною постановою він не погоджується, з огляду на те, що порушення, які мали місце в 2021 році і його притягнення до адміністративної відповідальності за них, є незаконним, оскільки закінчилися визначені ст.38 КпАП України строки притягнення до адміністративної відповідальності. Крім того,зазначає, що в протоколі йде мова про злив відходів спитового виробництва (барди) на земельніц ділянці та такий протокол не містить даних про використання при вчиненні правопорушення траснпортного засобу, його характеристик, об`ємів відходів, а в постановах №006528 та №006527 від 04.04.2023 року про адміністративне правопорушення про це зазначено, а отже ця інформація не може прийматись судом при розгляді питання щодо правомірності винесеної постанови, а тому вважає дану постанову протиправною та такою, що підлягає скасуванню.
Ухвалою Збаразького районного суду Тернопільської області від 12 травня 2023 року прийнято до розгляду дану позовну заяву та відкрито провадження у адміністративній справі. Ухвалено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
01 червня 2023 року від представника відповідача Державної екологічної інспекції у Тернопільській області надійшов відзив на позов в якому відповідач просить відмовити у задоволенні адміністративного позову через його безпідставність, оскільки ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності у відповідності до вимог чинного законодавства.
Ознайомившись з матеріалами справи, дослідивши докази по справі, суд вважає за необхідне відмовити в задоволенні позову, виходячи із наступного.
Згідно ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Судом встановлено, що на підставі повідомлень, які надійшли у відділення поліції №4 (м.Збараж) про факт забруднення або псування земель речовинами, відходами чи іншими матеріалами шкідливими для життя, здоров`я людей або довкілля, внаслідок порушення спеціальних правил, 01.04.2023 року внесено відомості до ЄРДР за №12021211090000050 та розпочато досудове розслідування за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.239 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_1 двічі, а саме: 31.03.2021 року здійснив злив відходів на земельній ділянці, що знаходиться між земельними ділянками з кадастровими номерами 6122483000:01:003:0590 та 6122483000:01:003:0567 на площі 5436 кв.м; 01.04.2021 року на земельній ділянці з кадастровим номером 6122483000:01:003:0590 на площі 2484 кв.м із ДП «Зарубинський спиртовий завод».
З даного приводу, працівниками відділення поліції №4 (м.Збараж) Тернопільського районного управління поліції ГУНП в Тернопільській області на адресу директора державної екологічної інспекції в Тернопільській області направлено ряд повідомлень, №3039/106/03-2021 від 31.03.2021 року, №3061/106/03-2021 від 01.04.2023 року, про виявлення факту забруднення земель речовинами, відходами чи іншими матеріалами, шкідливими для життя, здоров`я людей або довкілля ОСОБА_1 , жителем с.Добриводи, Збаразької ОТГ, який керуючи трактором марки: К-150, д.н.з. НОМЕР_1 , із причепом - бочкою, незаконно зливав відходи вивезені із ДП «Зарубинський спиртовий завод» на земельну ділянку на території Збаразької ОТГ, що знаходиться між дорогою М-19 зі сполученням «Доманово- Ковель-Чернівці-Теребельче» та відстійниками Збаразького цукрового заводу, з проханням відреагувати на вищевказані факти.
02 квітня 2021 року на підставі акту відбору проб грунтів №09-04-21 представниками відділу інструментально-лабараторного контролю за участі представника відділення поліції №4 (м.Збараж) Тернопільського РУП ГУНП в Тернопільській області, відібрано проби грунту з метою оцінки забруднення.
Факти забруднення (засмічення) земель встановлюються уповноваженими особами, які здійснюють державний контроль за додержанням вимог природоохоронного законодавства шляхом оформлення актів перевірок (актів обстежень), протоколів про адміністративне правопорушення та інших матеріалів, що підтверджують факт забруднення та засмічення земель.
Відповідно до п. 3.2 Методики визначення розмірів шкоди, зумовленої забрудненням і засміченням земельних ресурсів через порушення природоохоронного законодавства, №№171 від 27.10.1997 року, факт забруднення (засмічення) земель встановлюються уповноваженими особами, які здійснюють державний контроль за додержанням вимог природоохоронного законодавства шляхом оформлення актів перевірок, протоколів про адміністративне правопорушення та інших матеріалів, що підтверджують факт забруднення та засмічення земель.
Згідно повідомлення відділу у Збаразькому районі Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області №34/406-21-0.26 від 07.04.2021 року встановлено, що земельна ділянка за кадастровим номером 6122483000:01:003:0590 відноситься до земель сільськогосподарського призначення, для ведення особистого селянського господарства, грошова оцінка якої становить 7505,56 грн. На земельну ділянку, що знаходиться між ділянками за кадастровими номерами 6122483000:01:003:0590 та 6122483000:01:003:0567 відомості не внесені до державного земельного реєстру.
Протоколом вимірювань показників складу та властивостей грунтів від 21.04.2021 року №09-04-21 за результатами проведених лабораторних досліджень встановлено перевищення показників складу та властивостей проб грунтів, що зазнав забруднення відносно нормових (фонових) значень, а саме: амоній (обмінний) у перерахунку на азот амоній - 146,5 мг\кг. відносно фону (контрольний) - 22,6 мг\кг; сульфати, у перерахунку на сульфати - 303,8 мг\кг, відносно фону 65,5 мг\кг; фосфор, у перерахунку на п`ятиоксид фосфору P2Q5 - 338 мг\кг, відносно фону - 186 мг\кг; хлориди - 48,8 мг\кг, відносно фону - 22,2 мг\кг; щільний залишок водної витяжки - 2320 мг\кг, відносно фону - 680 мг\кг.
На підставі проведених лабораторних досліджень Державною екологічною інспекцією у Тернопільській області проведено розрахунок розміру шкоди, заподіяному навколишньому природному середовищу внаслідок забруднення земельних ділянок становить 87427,8 грн. та направлено заяву про внесення даних в ЄРДР та початок досудового розслідування.
В рамках досудового розслідування даного кримінального провадження Тернопільським науково - дослідним експертно - криміналістичним центром МВС проведено інженерно екологічну експертизу.
Згідно висновку експерта за результатами проведення судової інженерно-екологічної експертизи у кримінальному провадженні №12021211090000050 від 24.02.2023 року №430/22-22 встановлено наступне:
- на земельних ділянках, де мав місце злив відходів спиртового виробництва (барди) - наявний факт забруднення земель;
- на забруднених земельних ділянках встановлено порушення вимог ст. 167 Земельного кодексу України в частині здійснення діяльності внаслідок якої відбулося забруднення грунтів. Крім цього встановлено порушення вимог ст. ст. 37, 45, 55 Закону України «Про охорону земель» в частині недотримання вимог власників і землекористувачів, в тому числі орендарів земельних ділянок при здійсненні господарської діяльності, що призвела до погіршення якості земель. Також у даному випадку встановлено порушення вимог ст. 33 Закону України «Про відходи» та ст.55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;
- встановлено перевищення вмісту амонію, сульфатів, фосфору, хлоридів у порівняні із фоновими концентраціями. Причиною забруднення земельної ділянки є злив відходів спиртового виробництва (барди);
- загальний розмір шкоди завданої внаслідок забруднення земельної ділянки, що знаходиться між ділянками за кадастровими номерами 6122483000:01:003:0590 та 6122483000:01:003:0567 становить 59116,5 грн; розмір шкоди завданої внаслідок забруднення земельної ділянки з кадастровим номером 6122483000:01:003:0590 становить 28131,3 грн.;
- підтвердження обставин, за якими можна зробити висновок, що забруднення земельних ділянок створило небезпеку для довкілля, матеріалами кримінального провадження не підтверджено.
На підставі вказаного висновку експерта заступником начальника СВ відділення поліції №4 (м.Збараж) Тернопільського РУП ГУНП в Тернопільській області Юрієм Колбаєвим винесено постанову про закриття кримінального провадження від 09 березня 2023 року, згідно якої постановлено: кримінальне провадження внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12021211090000050 від 01 квітня 2021 року закрити у зв`язку із відсутністю в діях ОСОБА_1 складу кримінальних правопорушень передбачених ч.1 ст.239 КК України; відомості про прийняте рішення внести до Єдиного реєстру досудових розслідувань; копію постанови направити прокурору для відома та начальникові Державної екологічної інспекції у Тернопільській області для встановлення порушень у діях учасників кримінального провадження та ужиття заходів щодо накладення адміністративного стягнення на вину особу.
Згідно копії протоколу №006527, складеного 04 квітня 2023 року державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Тернопільської області Ксьондзовою О.В., ОСОБА_1 , 31 березня 2021 року здійснив злив відходів спиртового виробництва (барди) на земельній ділянці, що знаходиться між земельними ділянками з кадастровими номерами 6122483000:01:003:0590 та 6122483000:01:003:0567 на площі 5436 кв.м і повторно 01.04.2021 року на земельній ділянці з кадастровим номером 6122483000:01:003:0590 на площі 2484 кв.м із ДП «Зарубинський спиртовий завод», що є порушенням ч.7 ст.33 ЗУ «Про відходи», чим здійснив адміністративне правпорушення, відповідальність за яке передбачена ст.82 КпАП України.
Згідно копії протоколу №006528, складеного 04 квітня 2023 року державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Тернопільської області Ксьондзовою О.В., Дідух В.Я., 31 березня 2021 року здійснив злив відходів спиртового виробництва (барди) на земельній ділянці, що знаходиться між земельними ділянками з кадастровими номерами 6122483000:01:003:0590 та 6122483000:01:003:0567 на площі 5436 кв.м і повторно 01.04.2021 року на земельній ділянці з кадастровим номером 6122483000:01:003:0590 на площі 2484 кв.м із ДП «Зарубинський спиртовий завод», що є порушенням абз.3 ст.46 ЗУ «Про охорону земель», чим здійснив адміністративне правпорушення, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.52 КпАП України.
На підставі вищевказаних протоколів сташою державною інспекторкою з охорони навколишнього природного середовища Тернопільської області Вовчук Т.М. винесено постанову № 4 від 01 травня 2023 року, якою ОСОБА_1 притягнуто до адімінстративної відповідальності та піддано штрафу у сумі 340 грн. за вчинення правопорушень, передбачених ч.1 ст. 52, ст.82 КУпАП за те, що він порушив вимоги поводження з відходами спиртової промисловості, що призвело до забрудення земельної ділянки, а саме 31.03.2023 року керуючи трактором К-150, д.н.з. НОМЕР_2 , із бочкою здійснив злив відходів спиртового виробництва (барди) на земельній ділянці, що розташована на земельній ділянці, що розташована між земельними ділянками з кадастровими номерами 6122483000:01:003:0590 та 6122483000:01:003:0567 на площі 5436 кв.м і повторно 01.04.2021 року на земельній ділянці з кадастровим номером 6122483000:01:003:0590 на площі 2484 кв.м із ДП «Зарубинський спиртовий завод».
Частина 1 статті 9 КУпАП визначає поняття адміністративного правопорушення, яким визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Нормами пункту 19 статті 4 КАС України визначено, що індивідуальний акт акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.
При цьому згідно ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема у спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до ст.13 Конституції України, земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, є об`єктами права власності українського народу і права власника від його імені здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених законом.
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», державній охороні і регулюванню використання на території України підлягають: навколишнє середовище, як сукупність природних і природно-соціальних умов та процесів, природні ресурси, як залучені в господарський обіг, так і невикористовувані в народному господарстві в даний період (земля, надра, води, атмосферне повітря, ліс та інша рослинність, тваринний світ), ландшафти та інші природні комплекси.
Відповідно до п. а) ч. 1 ст. 20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить: організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про поводження з відходами.
Диспозицією ч.1 ст. 52 КУпАП передбачено адміністративну відповідальність за псування сільськогосподарських та інших земель, забруднення їх хімічними і радіоактивними речовинами, нафтою та нафтопродуктами, неочищеними стічними водами, виробничими та іншими відходами.
Об`єктом вказаного правопорушення є суспільні відносини у сфері раціонального землекористування та охорони земель.
Об`єктивна сторона вказаного правопорушення виражається у вчиненні таких дій: 1) псування сільськогосподарських та інших земель; 2) забруднення земель хімічними речовинами; 3) забруднення земель радіоактивними речовинами; 4) забруднення земель нафтою; 5) забруднення земель нафтопродуктами; 6) забруднення земель неочищеними стічними водами; 7) забруднення земель виробничими та іншими відходами; 8) невжиття заходів щодо боротьби з бур`янами. Ця стаття передбачає відповідальність за вчинення будь-якої з цих дій, як окремо, так і усіх разом. Псування земель - порушення природного стану земель, яке здійснюється без обґрунтованих проектних рішень, погоджених та затверджених в установленому законодавством порядку, забруднення їх хімічними, біологічними та радіоактивними речовинами, зокрема, тими, що викидаються в атмосферне повітря, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами, неочищеними стічними водами, порушення родючого шару ґрунту, невиконання вимог встановленого режиму використання земель, а також використання земель у спосіб, що погіршує їх природну родючість. Державний контроль за вжиттям необхідних заходів щодо запобігання і ліквідації псування земель здійснюють органи Держкомзему. Хімічні речовини - індивідуальні технічні сполуки та технічні продукти (препарати, матеріали), що виробляються згідно з нормативно-технічною документацією, затвердженою у встановленому порядку. Радіоактивні речовини - це речовини, які містять радіонукліди і для яких питома активність та сумарна активність вантажу перевищують межі, встановленні нормами, правилами та стандартами з ядерної та радіаційної безпеки.
Відповідно до ч.3 ст.46 Закону України «Про охорону земель» забороняється несанкціоноване скидання і розміщення відходів у підземних горизонтах, на території міст та інших населених пунктів, на землях природно-заповідного та іншого природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, у межах водоохоронних зон та зон санітарної охорони водних об`єктів, в інших місцях, що може створювати небезпеку для навколишнього природного середовища та здоров`я людини.
Згідно з вимогами ст. 56 Закону України «Про охорону земель», юридичні і фізичні особи, винні в порушенні законодавства України про охорону земель, несуть відповідальність згідно із законом. Застосування заходів дисциплінарної, цивільно-правової, адміністративної або кримінальної відповідальності не звільняє винних від відшкодування шкоди, заподіяної земельним ресурсам. Шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства України про охорону земель, підлягає відшкодуванню в повному обсязі.
Положеннями ст. 82 КУпАП встановлено відповідальність за порушення вимог щодо поводження з відходами під час їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження, видалення або захоронення.
Об`єктом вказаного правопорушення є суспільні відносини у сфері охорони навколишнього природного середовища. Предметом цього правопорушення є відходи.
Об`єктивна сторона правопорушення полягає у порушенні встановлених вимог щодо операцій поводження з відходами (тобто їх складування, зберігання, розміщення, транспортування, утилізації, ліквідації та використання).
Статтею 13 Закону України «Про відходи», передбачено, що суб`єктами у сфері поводження з відходами є громадяни України, іноземці та особи без громадянства, а також підприємства, установи та організації усіх форм власності, діяльність яких пов`язана із поводженням з відходами.
Згідно зі ст. 32 вказаного Закону України «Про відходи», визначено заходи щодо обмеження та запобігання негативному впливу відходів, і ця норма закону містить відповідні пункти.
Відповідно до ч. 7 ст. 33 Закону України «Про відходи», забороняється несанкціоноване скидання і розміщення відходів, у тому числі побутових, у підземних горизонтах, на території міст та інших населених пунктів, на територіях природно-заповідного фонду, на землях природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, в межах водоохоронних зон та зон санітарної охорони водних об`єктів, в інших місцях, що може створювати небезпеку для навколишнього природного середовища та здоров`я людини. Захоронення відходів у надрах допускається у виняткових випадках за результатами спеціальних досліджень з дотриманням норм і правил, передбачених законодавством України.
В силу вимог п. п. а, б, и ч. 1 ст. 42 Закону України «Про відходи», особи, винні в порушенні законодавства про відходи, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільну чи кримінальну відповідальність за: а) порушення встановленого порядку поводження з відходами, що призвело або може призвести до забруднення навколишнього природного середовища, прямого чи опосередкованого шкідливого впливу на здоров`я людини та економічних збитків; б) самовільне розміщення чи видалення відходів; и) невиконання вимог щодо поводження з відходами (під час їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження, видалення та захоронення), що призвело до негативних екологічних, санітарно-епідемічних наслідків або завдало матеріальної чи моральної шкоди.
Згідно ст.254 КпАП України про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності. Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається у двох екземплярах, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Відповідно до ст.251 КпАП України доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, безпеки на автомобільному транспорті та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Відповідно достатті 245 КпАП України завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Статтею 280 КпАП України передбачено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною 2 ст.77 КАС Українивизначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Крім того, відповідно до ч.1ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В ході розгляду даної адміністративної справи відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, виконано обов`язок щодо доведення правомірності винесеної постанови, яка оскаржується позивачем ОСОБА_1 , та надано суду належні докази на підтвердження такого.
Таким чином, суд вважає, що ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності на законних підставах.
Разом з тим, посилання позивача ОСОБА_1 на порушення строків притягнення до адміністративної відповідальності суд не приймає до уваги, оскільки його притягнуто до адміністративної відповідальності на підставі ч.7 ст.38 КпАп України, яка передбачає, що у разі закриття кримінального провадження, але за наявності в діях порушника ознак адміністративного правопорушення, адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня прийняття рішення про закриття кримінального провадження.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позову, оскільки постанова винесена уповноваженою особою, яка мала право розглядати справу про адміністративне правопорушення та застосовано адміністративне стягнення за вищевказане правопорушення, відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законодавством України, що регулює порядок розгляду справ про адміністративні правопорушення. Доказів, які б спростовували факт наявності адміністративного правопорушення та обставин, що виключають адміністративну відповідальність, позивачем у межах розгляду даної справи надано не було і судом таких обставин не встановлено, факт вчинення позивачем правопорушень, передбачених ст.52, ст. 82 КУпАП, підтверджується наявними у справі доказами.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 9, 72, 73, 77, 139, 242-246, 257, 262, 286, 292, 293 КАС України, ч.1 ст.52, ст.82, ч.1 ст.293 КУпАП, ЗУ «Про охорону навколишнього природного середовища», ЗУ «Про охорону земель»,
у х в а л и в:
Відмовити в задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 до Державної екологічної інспекції у Тернопільській області про визнання незаконною та скасування постанови від 01 травня 2023 року №4 про накладення адміністративного стягнення за порушення природоохороного законодавства.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його підписання.
Повне рішення суду складено 21 липня 2023 року.
СУДДЯ Ігор ГУДИМА
Суд | Збаразький районний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2023 |
Оприлюднено | 27.07.2023 |
Номер документу | 112428388 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів; екологічної безпеки поводження з відходами |
Адміністративне
Збаразький районний суд Тернопільської області
Гудима І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні