ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
14 вересня 2010 р. Справа №2а-11580/10/4/0170
о 16:32
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Циганової Г.Ю. , при секрета рі судового засідання Лєбєдє вій О.М., за участі представник ів сторін:
від позивача - Дербеньова Н.М.;
від відповідача - не з'явивс я;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Кр им-Еліта"
до Державної податкової і нспекції у м. Сімферополі АР К рим
про визнання протиправним та скасування податкового п овідомлення-рішення
Суть спору: Товариство з обм еженою відповідальністю "Кри м-Еліта" (далі - позивач) зверну лось до адміністративного су ду із позовом до Державної по даткової інспекції у м. Сімфе рополі АР Крим (далі - відповід ач) про визнання протиправни ми та скасування податкових повідомлень-рішень № 0022402301/0 від 30.07.2010 року про визначення подат кового зобов'язання з податк у на прибуток приватних підп риємств у розмірі 1354942,00 грн.; № 002241 2301/0 від 30.07.2010 року про визначення податкового зобов'язання з п одатку на додану вартість у р озмірі 1083954,00 грн., № 0005371701/0 від 02.08.2010 ро ку про визначення податковог о зобов'язання з податку на до ходи найманих працівників в сумі 27225,00 грн.
Ухвалами суду від 11.08.2010 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження справу призн ачено до судового розгляду.
Ухвалою суду від 07.09.2010 року ро з'єднано в самостійні провад ження вимоги Товариства з об меженою відповідальністю "Кр им-Еліта" до Державної податк ової інспекції у м. Сімферопо лі АР Крим про визнання проти правними та скасування подат кових повідомлень-рішень № 0022 402301/0 від 30.07.2010 року про визначення податкового зобов'язання з п одатку на прибуток приватних підприємств у розмірі 1354942,00 грн .; № 0022412301/0 від 30.07.2010 року про визначе ння податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 1083954,00 грн., залишивши с праві №2а-10483/10/4/0170 та вимоги Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Крим-Еліта" до Державн ої податкової інспекції у м. С імферополі АР Крим про визна ння протиправним та скасуван ня податкового повідомлення -рішення № 0005371701/0 від 02.08.2010 року про визначення податкового зобо в'язання з податку на доходи н айманих працівників в сумі 2722 5,00 грн. привласнивши справі №2а -11580/10/4/0170.
Позов в частині вимог про ви знання протиправним та скасу вання податкового повідомле ння-рішення № 0005371701/0 від 02.08.2010 року мотивовано помилковістю виз начення позивачеві суми пода ткового зобов'язання з подат ку з доходів фізичних осіб. Та к, за наслідками проведеної п одатковим органом перевірки , виявлено порушення позивач ем приписів пунктів 1.2 та 1.15 ст. 1 , ст. 12 Закону України від 22.05.2003 ро ку №889-ІV "Про податок з доходів фізичних осіб" (далі - Закон №889) , яке полягало у тому, що позив ач не утримав і не перерахува в до бюджету суму податку з до ходів фізичних осіб при форм уванні засновником підприєм ства частини статутного капі талу основними фондами. Висн овки відповідача в цій части ні обґрунтовуються тим, що, на його думку, при здійсненні оп ерацій щодо обміну належного фізичній особі майна на корп оративні права підприємства слід застосовувати правила оподаткування операцій з від чуження об'єктів рухомого ма йна, згідно із якими позивач м ав виконувати функції податк ового агенту. Позивач, у свою ч ергу, зазначає, що порядок опо даткування таких операцій вр егульовано п. 9.6 ст. 9 Закону №889, з гідно із яким оподаткуванню підлягає кінцевий фінансови й результат операцій з інвес тиційними активами. В той же ч ас операція з внесення майна до статутного фонду підприє мства, за твердженням позива ча, призводить лише до формув ання витрат, пов'язаних із при дбанням інвестиційного акти ву.
Представник позивача в суд овому засіданні позов підтри мав, надав пояснення по суті с пору.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився , про дату час і місце судового розгляду справи повідомлени й належним чином, причин неяв ки не повідомив.
Враховуючи, що відповідно д о ч. 4 ст. 129 КАС України неявка в с удове засідання відповідача - суб' єкта владних повнов ажень, якого належним чином п овідомлено про дату, час і міс це судового розгляду справи без повідомлення причин неяв ки, не є перешкодою для судово го розгляду справи, суд вважа є можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача.
Заслухавши представника п озивача, дослідивши матеріал и справи та оцінивши наявні у справі докази у їх сукупност і, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач є юридичною осо бою, ідентифікаційний код 36275638 .
Посадовими особами органі в державної податкової служб и України проведено планову виїзну перевірку позивача з питань дотримання вимог пода ткового, валютного та іншого законодавства за період з 23.12.2 008 року по 31.03.2010 року, за наслідка ми перевірки складено акт ві д 20.07.2010 року №9883/23-7/36275638.
За висновками акту перевір ки встановлено, зокрема, пору шення позивачем п. 1.2, п. 1.15 ст. 1, ст . 12 Закону №889, в результаті чого донараховане податкове зобо в'язання по податку з доходів фізичних осіб на суму 9075,00 грн.
На підставі даного акту, від повідно до пп. "б" пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 За кону України від 21.12.2000 року №2181-І ІІ "Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами" (далі - За кон №2181) відповідач прийняв по даткове повідомлення-рішенн я від 02.08.2010 року №0005371701/0 про визнач ення позивачу суми податково го зобов'язання з податку з до ходів фізичних осіб у розмір і 27225,00 грн., у тому числі за основ ним платежем - 9075,00 грн., за штраф ними (фінансовими) санкціями - 18150,00 грн.
Висновки відповідача, покл адені в основу спірного пода ткового повідомлення-рішенн я стосуються наступних обста вин, встановлених під час пер евірки.
За даними акту перевірки, за сновником ОСОБА_2 статутн ий капітал підприємства сфор мований основними засобами у розмірі 60500,00 грн. (акт приймання -передачі згідно із рішенням №3 ТОВ "Крим-Еліта" від 14.07.2009 року ).
Застосовуючи до вказаних п равовідносин положення Циві льного кодексу України щодо договорів міни і правила опо даткування доходів, одержани х від продажу (обміну) рухомог о майна (ст. 12 Закону №889), податко вий орган дійшов висновку, що у даному випадку позивачу, як податковому агенту, слід бул о утримати податок з доходів фізичних осіб і перерахуват и його до бюджету.
Оцінюючи вказані висновки відповідача суд керується т акими приписами Закону №889.
Згідно із п. 1.2 ст. 1 Закону №889 до хід - це сума будь-яких коштів, вартість матеріального і не матеріального майна, інших а ктивів, що мають вартість, у то му числі цінних паперів або д еривативів, одержаних платни ком податку у власність або н арахованих на його користь, ч и набутих незаконним шляхом у випадках, визначених підпу нктом 4.2.16 пункту 4.2 статті 4 цьог о Закону, протягом відповідн ого звітного податкового пер іоду з різних джерел як на тер иторії України, так і за її меж ами.
Відповідно до п. 1.15 ст. 1 Закону №889 податковий агент - юридичн а особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозд іл) або фізична особа чи предс тавництво нерезидента - юрид ичної особи, які незалежно ві д їх організаційно-правового статусу та способу оподатку вання іншими податками зобов 'язані нараховувати, утримув ати та сплачувати цей подато к до бюджету від імені та за ра хунок платника податку, вест и податковий облік та подава ти податкову звітність подат ковим органам відповідно до закону, а також нести відпові дальність за порушення.
Відповідно до пп. “а” п. 19.2 ст. 19 Закону №889 особи, які відповід но до цього Закону мають стат ус податкових агентів, зобов 'язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, я кий виплачується на користь платника податку та оподатко вується до або під час такої в иплати та за її рахунок.
Підпунктом 8.1.1 п. 8.1 ст. 8 цього З акону встановлено, що податк овий агент, який нараховує (ви плачує) оподатковуваний дохі д на користь платника податк у, утримує податок від суми та кого доходу за його рахунок, в икористовуючи ставку податк у, визначену у відповідних пу нктах статті 7 цього Закону.
Порядок оподаткування опе рацій з продажу або обміну об 'єкта рухомого майна встанов лений ст. 12 Закону №889.
Пунктом 12.1 цієї статті перед бачено, що дохід платника под атку від продажу об'єкта рухо мого майна протягом звітного податкового року оподаткову ється за ставкою, встановлен ою пунктом 7.1 статті 7 цього Зак ону.
Згідно із п. 12.5 ст. 12 Закону №889 п одатковим агентом при здійсн енні операцій з відчуження о б'єктів рухомого майна в поря дку, передбаченому в статті 12 цього Закону, є нотаріус, який посвідчує відповідний догов ір або дійсність підписів ст орін угоди за наявності доку мента про сплату податку сто ронами договору.
Разом із тим, суд не приймає до уваги доводів позивача ст осовно того, що податковим аг ентом у всіх випадках відчуж ення фізичною особою рухомог о майна є нотаріус, оскільки п оложення п. 12.5 ст. 12 можуть бути з астосовані лише до тих право чинів, які підлягають нотарі альному посвідченню (або які посвідчені нотаріально за з годою сторін).
У даному випадку правочин щ одо передачі засновником під приємства майна до його стат утного фонду не був посвідче ний нотаріально, що виключає можливість виконання нотарі усом функцій податкового аге нту.
Разом із тим, суд вважає пом илковим висновок за актом пе ревірки про те, що функції под аткового агенту у даному вип адку покладаються на позивач а, з огляду на наступне.
Статтею 12 Закону №889 встановл ені загальні правила оподатк ування операцій з продажу ру хомого майна.
Порядок оподаткування опе рацій з інвестиційними актив ами у свою чергу врегульован о пп. 4.2.13 п. 4.2 ст. 4 і п. 9.6 ст. 9 цього За кону, які по відношенню до ст. 12 є спеціальними нормами зако нодавства.
Так, згідно із пп. 4.2.13 п. 4.2 ст. 4 За кону №889 до складу загального місячного оподатковуваного доходу включаються інвестиц ійний прибуток від здійсненн я платником податку операцій з цінними паперами та корпор ативними правами, випущеними в інших, ніж цінні папери, фор мах, крім доходу від операцій , зазначених у підпунктах 4.3.3 та 4.3.17 цієї статті.
Пунктом 9.6 ст. 9 Закону №889 вста новлено, що облік фінансових результатів операцій з інве стиційними активами (під яки ми розуміється пакет цінних паперів чи корпоративні прав а, виражені в інших, ніж цінні папери, формах, випущені одни м емітентом, а також банківсь кі метали, придбані у банку, не залежно від місця їх подальш ого продажу) ведеться платни ком податку самостійно, окре мо від інших доходів і витрат (пп. 9.6.1).
Інвестиційний прибуток ро зраховується як позитивна рі зниця між доходом, отриманим платником податку від прода жу окремого інвестиційного а ктиву, та його вартістю, що роз раховується виходячи з суми витрат, понесених у зв'язку з п ридбанням такого активу, з ур ахуванням норм підпункту 9.6.4 ц ього пункту.
При цьому придбанням інвес тиційного активу вважаються також операції з внесення пл атником податку коштів або м айна до статутного фонду юри дичної особи - резидента в обм ін на емітовані ним корпорат ивні права, а до продажу інвес тиційного активу прирівнюют ься також операції з поверне ння платнику податку коштів або майна (майнових прав), попе редньо внесених ним до стату тного фонду емітента корпора тивних прав, внаслідок виход у такого платника податку з ч исла засновників (учасників) такого емітента чи ліквідац ії такого емітента (пп. 9.6.2).
Таким чином, законодавець о днозначно визначив, що опера ції з внесення майна до стату тного фонду підприємства у р озумінні Закону №889 є операціє ю з придбання інвестиційного активу.
До складу загального річно го оподатковуваного доходу п латника податку включається позитивне значення загально го фінансового результату оп ерацій з інвестиційними акти вами за наслідками такого зв ітного року.
Загальний фінансовий резу льтат операцій з інвестиційн ими активами визначається як сума інвестиційних прибуткі в, отриманих платником подат ку протягом звітного року, зм еншена на суму інвестиційних збитків, понесених платнико м податку протягом такого ро ку.
Якщо загальний фінансовий результат операцій з інвест иційними активами має від'єм не значення, то його сума пере носиться у зменшення загальн ого фінансового результату о перацій з інвестиційними акт ивами наступних років до йог о повного погашення. (п. 9.6.6).
Таким чином, оподаткуванню підлягає лише кінцевий фіна нсовий результат, отриманий від операцій з інвестиційним и активами, а не сама операція з передачі рухомого майна до статутного фонду підприємст ва.
За таких обставин, суд дійшо в висновку, що до спірних відн осин підлягає застосуванню с аме положення пп. 4.2.13 п. 4.2 ст. 4 і п. 9.6 ст. 9 Закону №889, які є спеціаль ними по відношенню до ст. 12 вка заного Закону.
Враховуючи викладене, вимо га про визнання протиправним та скасування податкового п овідомлення-рішення № 0005371701/0 ві д 02.08.2010 року про визначення пода ткового зобов'язання з подат ку на доходи найманих праців ників в сумі 27225,00 грн. підлягає з адоволенню у повному обсязі.
В судовому засіданні 14.09.2010 ро ку оголошено вступну і резол ютивну частини постанови, по станову у повному обсязі скл адено 17.09.2010 року.
Керуючись ст. ст. 158-163, 167 КАС Укр аїни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати протиправним і ск асувати податкове повідомле ння-рішення Державної податк ової інспекції в м. Сімферопо лі АР Крим № 0005371701/0 від 02.08.2010 року пр о визначення Товариству з об меженою відповідальністю "Кр им-Еліта" (ідентифікаційний к од 36275638) суми податкового зобов 'язання з податку з доходів фі зичних осіб у розмірі 27225,00 грн., у тому числі за основним плат ежем - 9075,00 грн., за штрафними (фін ансовими) санкціями - 18150,00 грн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Суддя Ци ганова Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2010 |
Оприлюднено | 22.09.2010 |
Номер документу | 11243113 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні