Ухвала
від 26.07.2023 по справі 822/1628/18
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

Справа № 822/1628/18

26 липня 2023 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Курка О. П.

суддів: Мацького Є.М. Драчук Т. О.

розглянувши в порядку письмового провадження клопотання Державного підприємства "Закупнянський кар`єр" про призначення судово-економічної експертизи у справі за адміністративним позовом Державного підприємства "Закупнянський кар`єр" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

в провадженні Сьомого апеляційного адміністративного суду перебуває вищезазначена адміністративна справа.

14 червня 2023 року на адресу суду надійшло клопотання від представника позивача про призначення судово-економічної експертизи.

Також, позивачем визначено наступні питання:

1. Чи відображені в інтегрованій картці платника податків - Державного підприємства «Закупнянський кар`єр» судові рішення, якими розстрочено виконання судових рішень про стягнення боргів, а саме: ухвали Хмельницького окружного адміністративного суду від 16.07.2015 у справі № 822/2209/15, від 18.04.2014 у справі № 822/622/14, від 14.01.2015 у справі № 822/3924/14, від 04.04.2013 у справі № 822/594/13-а?

2. Чи здійснено зарахування податковими органами України сплачених Державним підприємством «Закупнянський кар`єр» грошових коштів в рахунок сплати податкових зобов`язань з податку на додану вартість, податку на прибуток, по частині чистого прибутку, за період 2015-2017 роки згідно вимог п. 87.9 ст. 87, ст. 131 ПК України, у відповідності до наступної черговості: податкове зобов`язання з податкового боргу, штраф, пеня, поточне податкове зобов`язання, яке не є податковим боргом?

3. Яка сума податкового боргу з податку на додану вартість, податку на прибуток, по частині чистого прибутку у Державного підприємства «Закупнянський кар`єр» підтверджується документально станом на 13.11.2017, у разі зарахування податковими органами України сплачених Державним підприємством «Закупнянський кар`єр» грошових коштів в рахунок сплати податкових зобов`язань з податку на додану вартість, податку на прибуток, по частині чистого прибутку, за період 2015-2017 роки згідно вимог п. 87.9 ст. 87, ст. 131 ПК України, у відповідності до наступної черговості: податкове зобов`язання з податкового боргу, штраф, пеня, поточне податкове зобов`язання, яке не є податковим боргом?

4. Яка сума податкового боргу з податку на додану вартість, податку на прибуток, по частині чистого прибутку у Державного підприємства «Закупнянський кар`єр» підтверджується документально станом на 13.11.2017, якщо при обрахунку (перерахунку) враховувати відсутність податкового боргу, який виник на підставі податкових повідомлень рішень Городоцької міжрайонної державної податкової інспекції Хмельницької області Державної податкової служби від 24.03.2011 №0000142301, від 24.03.2011 № 0000012301, від 06.10.2010 № 0000702301/0 від 28.10.2010 № 0000702301/1, від 04.01.2011 №0000702301/2, від 24.03.2011 №0000022301, від 24.03.2011 № 0000132301, від 06.10.2010 № 0000692301/0, від 28.10.2010 № 0000692301/1, від 04.01.2011 № 0000692301/2, які були скасовані Касаційним адміністративним судом у складі Верховного Суду згідно постанови від 16.04.2019 у справі № 2270/4565/11 та відсутність податкового боргу, який виник на підставі податкових повідомлень рішень Городоцької міжрайонної державної податкової інспекції Хмельницької області Державної податкової служби від 04.01.2011 № 0000012301/2 та № 0000022301/2, які були відкликані податковими органами?

Представник позивача в судовому засіданні клопотання про призначення експертизи підтримав та просив його задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні поклався на розсуд суду.

Колегія суддів, заслухавши думку учасників справи, вирішила розгляд клопотання про призначення судово-економічної експертизи здійснювати у порядку письмового провадження.

Досліджуючи вказане клопотання, судова колегія зазначає наступне.

Відповідно до ст.102 КАС України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов:

1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо;

2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.

У разі необхідності суд може призначити декілька експертиз, додаткову чи повторну експертизу.

При призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. З урахуванням обставин справи суд має право визначити експерта чи експертну установу самостійно. У разі необхідності може бути призначено декілька експертів для підготовки одного висновку (комісійна або комплексна експертиза).

Питання, з яких має бути проведена експертиза, що призначається судом, визначаються судом.

Учасники справи мають право запропонувати суду питання, роз`яснення яких, на їх думку, потребує висновку експерта. У разі відхилення або зміни питань, запропонованих учасниками справи, суд зобов`язаний мотивувати таке відхилення або зміну.

Питання, які ставляться експерту, і його висновок з них не можуть виходити за межі спеціальних знань експерта.

Призначений судом експерт невідкладно повинен повідомити суд про неможливість проведення ним експертизи через відсутність у нього необхідних знань або без залучення інших експертів.

Як передбачено п.127 Інструкції «Про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень» економічна експертиза включає дослідження документів бухгалтерського, податкового обліку і звітності; дослідження документів про економічну діяльність підприємств і організацій, дослідження документів фінансово-кредитних операцій.

Згідно з ст.103 КАС України про призначення експертизи суд постановляє ухвалу, в якій зазначає підстави проведення експертизи, питання, з яких експерт має надати суду висновок, особу (осіб), якій (яким) доручено проведення експертизи, перелік матеріалів, що надаються для дослідження, та інші дані, які мають значення для проведення експертизи.

Якщо суд доручає проведення експертизи кільком експертам чи експертним установам, суд в ухвалі призначає провідного експерта або експертну установу.

Ухвала про призначення експертизи направляється особам, яким доручено проведення експертизи, та учасникам справи. Об`єкти та матеріали, що підлягають дослідженню, направляються особі, якій доручено проведення експертизи (провідному експерту або експертній установі).

У разі необхідності суд може заслухати експерта щодо формулювання питання, яке потребує з`ясування, та за його клопотанням дати відповідні роз`яснення щодо поставлених питань. Суд повідомляє учасників справи про вчинення зазначених дій, проте їх неявка не перешкоджає вчиненню цих дій.

В ухвалі про призначення експертизи суд попереджає експерта про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків.

У разі виникнення сумніву щодо змісту та обсягу доручення призначений судом експерт невідкладно подає суду клопотання щодо його уточнення або повідомляє суд про неможливість проведення ним експертизи за поставленими питаннями.

Відповідно до ч.1-3 ст.106 КАС України експертиза проводиться у судовому засіданні або поза межами суду, якщо це потрібно у зв`язку з характером досліджень, або якщо об`єкт досліджень неможливо доставити до суду, або якщо експертиза проводиться на замовлення учасника справи.

Якщо суд призначив проведення експертизи експертній установі, керівник такої установи доручає проведення експертизи одному або декільком експертам. Ці експерти надають висновок від свого імені і несуть за нього особисту відповідальність.

Експерт повинен забезпечити збереження об`єкта експертизи.

Як передбачено ч.1-3 ст.105 КАС України матеріали, необхідні для проведення експертизи, експерту надає суд, якщо експертиза призначена судом, або учасник справи, якщо експертиза проводиться за його замовленням. При призначенні експертизи суд з урахуванням думки учасників справи визначає, які саме матеріали необхідні для проведення експертизи. Суд може також заслухати призначених судом експертів з цього питання. Копії матеріалів, що надаються експерту, можуть залишатися у матеріалах справи.

Експерт не має права з власної ініціативи збирати матеріали для проведення експертизи, розголошувати відомості, що стали йому відомі у зв`язку з проведенням експертизи, або повідомляти будь-кому, крім суду та учасника справи, на замовлення якого проводилася експертиза, про її результати.

Призначений судом експерт не має права спілкуватися з учасниками судового процесу поза межами судового засідання, крім випадків вчинення інших дій, безпосередньо пов`язаних із проведенням експертизи.

При визначенні матеріалів, що надаються експерту чи експертній установі, суд у необхідних випадках вирішує питання про витребування відповідних матеріалів за правилами, визначеними цим Кодексом для витребування доказів.

Згідно з ч.1-6 ст.68 КАС України експертом може бути особа, яка володіє спеціальними знаннями, необхідними для з`ясування відповідних обставин справи.

Експерт може призначатися судом або залучатися учасником справи.

Експерт зобов`язаний дати обґрунтований та об`єктивний письмовий висновок на поставлені йому питання.

Експерт зобов`язаний з`явитися до суду за викликом суду та роз`яснити свій висновок і відповісти на питання суду та учасників справи. За відсутності заперечень учасників справи експерт може брати участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції.

Експерт не має права передоручати проведення експертизи іншій особі.

Експерт має право:

1) ознайомлюватися з матеріалами справи;

2) заявляти клопотання про надання йому додаткових матеріалів і зразків, якщо експертиза призначена судом;

3) викладати у висновку експерта виявлені в ході проведення експертизи факти, які мають значення для справи і з приводу яких йому не були поставлені питання;

4) бути присутнім під час вчинення процесуальних дій, що стосуються предмета і об`єктів дослідження;

5) для цілей проведення експертизи заявляти клопотання про опитування учасників справи та свідків;

6) користуватися іншими правами, що надані Законом України "Про судову експертизу".

Колегія суддів звертає увагу на те, що однією з особливостей адміністративного судочинства, яке відрізняє його від цивільного чи господарського судочинства, є принцип офіційного з`ясування всіх обставин справи, який відображений у ч.4 ст.9 КАС України і полягає в тому, що суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справи, у тому числі виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Отже, оскільки повне та всебічне з`ясування усіх обставин даного спору вимагає спеціальних знань в сфері економіки та бухгалтерського обліку, колегія суддів вважає за необхідне задовольнити клопотання позивача про призначення судово-економічної експертизи, на вирішення якої винести запропоновані позивачем питання.

Відповідно до ч.3 ст.102 КАС України при призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. З урахуванням обставин справи суд має право визначити експерта чи експертну установу самостійно. У разі необхідності може бути призначено декілька експертів для підготовки одного висновку (комісійна або комплексна експертиза).

Вирішуючи питання про визначення експерта чи експертної установи, колегія суддів вважає за необхідне доручити проведення судово-економічної експертизи Київському науково-дослідному інституту судових експертиз.

Відповідно до п.4 ч.2 ст.236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі призначення судом експертизи - до одержання її результатів.

Керуючись 101, 102, 103, 236, 248, 321, 325, 328 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

1. Задовольнити клопотання Державного підприємства "Закупнянський кар`єр" про проведення судово-економічної експертизи.

2. Призначити у справі № 822/1628/18 судову економічну експертизу.

3. Проведення судової економічної експертизи доручити Вінницькому відділенню Київського науково-дослідному інституту судових експертиз (вул. Батозька, 1, м. Вінниця, 21007).

4. Поставити на розгляд судової економічної експертизи наступні питання:

1) Чи відображені в інтегрованій картці платника податків - Державного підприємства «Закупнянський кар`єр» судові рішення, якими розстрочено виконання судових рішень про стягнення боргів, а саме: ухвали Хмельницького окружного адміністративного суду від 16.07.2015 у справі № 822/2209/15, від 18.04.2014 у справі № 822/622/14, від 14.01.2015 у справі № 822/3924/14, від 04.04.2013 у справі № 822/594/13-а?

2) Чи здійснено зарахування податковими органами України сплачених Державним підприємством «Закупнянський кар`єр» грошових коштів в рахунок сплати податкових зобов`язань з податку на додану вартість, податку на прибуток, по частині чистого прибутку, за період 2015-2017 роки згідно вимог п. 87.9 ст. 87, ст. 131 ПК України, у відповідності до наступної черговості: податкове зобов`язання з податкового боргу, штраф, пеня, поточне податкове зобов`язання, яке не є податковим боргом?

3) Яка сума податкового боргу з податку на додану вартість, податку на прибуток, по частині чистого прибутку у Державного підприємства «Закупнянський кар`єр» підтверджується документально станом на 13.11.2017, у разі зарахування податковими органами України сплачених Державним підприємством «Закупнянський кар`єр» грошових коштів в рахунок сплати податкових зобов`язань з податку на додану вартість, податку на прибуток, по частині чистого прибутку, за період 2015-2017 роки згідно вимог п. 87.9 ст. 87, ст. 131 ПК України, у відповідності до наступної черговості: податкове зобов`язання з податкового боргу, штраф, пеня, поточне податкове зобов`язання, яке не є податковим боргом?

4) Яка сума податкового боргу з податку на додану вартість, податку на прибуток, по частині чистого прибутку у Державного підприємства «Закупнянський кар`єр» підтверджується документально станом на 13.11.2017, якщо при обрахунку (перерахунку) враховувати відсутність податкового боргу, який виник на підставі податкових повідомлень рішень Городоцької міжрайонної державної податкової інспекції Хмельницької області Державної податкової служби від 24.03.2011 №0000142301, від 24.03.2011 № 0000012301, від 06.10.2010 № 0000702301/0 від 28.10.2010 № 0000702301/1, від 04.01.2011 №0000702301/2, від 24.03.2011 №0000022301, від 24.03.2011 № 0000132301, від 06.10.2010 № 0000692301/0, від 28.10.2010 № 0000692301/1, від 04.01.2011 № 0000692301/2, які були скасовані Касаційним адміністративним судом у складі Верховного Суду згідно постанови від 16.04.2019 у справі № 2270/4565/11 та відсутність податкового боргу, який виник на підставі податкових повідомлень рішень Городоцької міжрайонної державної податкової інспекції Хмельницької області Державної податкової служби від 04.01.2011 № 0000012301/2 та № 0000022301/2, які були відкликані податковими органами?

5. Попередити експертів про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків.

6. Направити матеріали справи №822/1628/18 Вінницькому відділенню Київського науково-дослідному інституту судових експертиз (вул. Батозька, 1, м. Вінниця, 21007).

7. Зобов`язати Вінницьке відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз надати суду та сторонам після закінчення судової експертизи експертний висновок.

8. Оплату за проведення економічної експертизи покласти на Державне підприємство "Закупнянський кар`єр".

9. Зупинити провадження у справі №822/1628/18 до одержання результатів судової економічної експертизи.

Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст.325 КАС України.

Головуючий Курко О. П. Судді Мацький Є.М. Драчук Т. О.

Дата ухвалення рішення26.07.2023
Оприлюднено28.07.2023
Номер документу112441027
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —822/1628/18

Ухвала від 26.07.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 20.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 16.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 14.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 12.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 03.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Рішення від 27.03.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

Ухвала від 28.12.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

Ухвала від 28.12.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

Ухвала від 14.12.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні