Ухвала
від 21.07.2023 по справі 335/6586/23
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

1Справа № 335/6586/23 1-кс/335/1873/2023

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 липня 2023 року м. Запоріжжя

Слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисника адвоката ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Запоріжжя клопотання слідчого СУ ГУНП України в Запорізькій області майора поліції ОСОБА_6 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно:

- ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Нікополь Дніпропетровської області, одруженого, із вищою освітою, маючого на утриманні малолітню доньку, працюючого на посаді інструктора відділення рекрутингу та комплектування ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимого,

підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Слідчий, за погодженням із прокурором, 21.07.2023 року звернувся до суду із вказаним клопотанням відносно ОСОБА_4 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою. За змістом клопотання сторона обвинувачення просить застосувати до підозрюваного запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком на 60 днів, з одночасним встановленням застави в межах 80 прожиткових мінімумів для працездатних осіб у сумі 214 720 гривень.

За змістом клопотання, відповідно до Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки (далі - Положення), затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 23.02.2022 № 154 (зі змінами та доповненнями):

- територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є органами військового управління, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації.

Залежно від обсягів облікової, призовної та мобілізаційної роботи утворюються районні (об`єднані районні), міські (районні у містах, об`єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки (далі - районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки) (п. 1);

- районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є відокремленими підрозділами відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя (п. 7);

- завданнями територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки відповідно до покладених обов`язків є виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації, керівництво військовим обліком призовників, військовозобов`язаних та резервістів на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, контроль за його станом, зокрема в місцевих органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування та в органах, що забезпечують функціонування системи військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (крім СБУ та Служби зовнішньої розвідки), забезпечення в межах своїх повноважень адміністрування (територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя) та ведення Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів (далі - Реєстр) (районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки), проведення заходів приписки громадян до призовних дільниць, призову громадян на військову службу, проведення відбору кандидатів для прийняття на військову службу за контрактом, участь у відборі громадян для проходження служби у військовому резерві Збройних Сил, підготовка та проведення в особливий період мобілізації людських і транспортних ресурсів, забезпечення організації соціального і правового захисту військовослужбовців, військовозобов`язаних і резервістів, призваних на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори до Збройних Сил (далі - збори), ветеранів війни та військової служби, пенсіонерів з числа військовослужбовців Збройних Сил (далі - пенсіонери) та членів їх сімей, участь у військово-патріотичному вихованні громадян, у виконанні завдань з підготовки та ведення територіальної оборони, здійснення інших заходів з питань оборони відповідно до законодавства (п. 8);

- територіальні центри комплектування та соціальної підтримки відповідно до покладених на них завдань, у т.ч.:

здійснюють заходи щодо призову громадян на військову службу за призовом осіб офіцерського складу, на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, та на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період (п. 9);

- районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, крім функцій, зазначених у пункті 9 цього Положення:

здійснюють приписку допризовників до призовних дільниць;

розподіляють призовників під час їх приписки до призовних дільниць і призову на строкову військову службу за видами (родами сил і військ) ІНФОРМАЦІЯ_3 , іншими військовими формуваннями;

організовують та проводять професійно-психологічний відбір громадян під час приписки до призовної дільниці, призову на військову службу, службу у військовому резерві, відбору кандидатів на військову службу за контрактом;

беруть участь в організації та забезпеченні роботи районних (міських) призовних комісій, готують для розгляду зазначеними комісіями матеріали з питань призову громадян на строкову військову службу, службу у військовому резерві, надання відстрочки або звільнення їх від призову на строкову військову службу, службу у військовому резерві;

сприяють організації призовними комісіями проведення медичного огляду, обстеження та лікування призовників;

здійснюють формування команд призовників для організованого їх відправлення на збірний пункт територіального центру комплектування та соціальної підтримки Автономної АДРЕСА_3 та Севастополя;

організовують з визначеною періодичністю проведення медичних оглядів та психологічних обстежень військово-лікарськими комісіями військовозобов`язаних і резервістів;

оформляють для військовозобов`язаних, резервістів відстрочки від призову під час мобілізації та в особливий період і воєнний час, які надаються в установленому порядку, а також ведуть їх спеціальний облік;

- керівник ІНФОРМАЦІЯ_4 безпосередньо підпорядковується керівнику територіального центру комплектування та соціальної підтримки Автономної АДРЕСА_3 та Севастополя та є прямим начальником для особового складу районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки.

У зв`язку із збройною агресією Російської Федерації проти України Указом Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022, затвердженого законом України від 24.02.2022 року № 2101-ІХ, з 05 години 30 хвилин 24.02.2022 року в Україні введено воєнний стан, строк дії якого продовжено до 18.08.2023 року.

З метою забезпечення оборони держави, підтримання бойової і мобілізаційної готовності Збройних Сил України та інших військових формувань, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України Указом Президента України «Про загальну мобілізацію» від 24.02.2022 року № 65/2022 (зі змінами та доповненнями), затвердженого законом України від 03.03.2022 року № 2105-ІХ, на території Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, міста Києва оголошено загальну мобілізацію (далі - мобілізацію).

Відповідно до Указу Президента України «Про загальну мобілізацію» від 24.02.2022 року № 65/2022 (зі змінами та доповненнями), затвердженого законом України від 03.03.2022 року № 2105-ІХ:

- призов військовозобов`язаних, резервістів та залучення транспортних засобів для забезпечення потреб Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, інших військових формувань України здійснити в обсягах, визначених згідно з мобілізаційними планами (п. 4);

- Генеральному штабу Збройних Сил України визначити черговість та обсяги призову військовозобов`язаних, резервістів та транспортних засобів національної економіки в межах загального строку мобілізації (п. 5);

- місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб - підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку:

своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини;

здійснення призову військовозобов`язаних, резервістів на військову службу, їх доставки до військових частин та установ Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, інших військових формувань України (п. 8).

Відповідно до ст. 39 закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» від 25.03.1992 року № 2232-ХІІ (зі змінами та доповненнями) призов резервістів та військовозобов`язаних на військову службу під час мобілізації проводиться в порядку, визначеному цим Законом та Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію». На військову службу під час мобілізації призиваються резервісти та військовозобов`язані, які перебувають у запасі і не заброньовані в установленому порядку на період мобілізації. Призов резервістів та військовозобов`язаних на військову службу під час мобілізації здійснюється для доукомплектування військових посад, передбачених штатами воєнного часу, у терміни, визначені мобілізаційними планами Збройних Сил України та інших військових формувань.

Відповідно до ст. 22 закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 року № 3543-ХІІ (зі змінами та доповненнями) громадяни зобов`язані з`являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов`язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, військовозобов`язані, резервісти Служби зовнішньої розвідки України - за викликом Служби зовнішньої розвідки України) для взяття на військовий облік військовозобов`язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період. Під час мобілізації громадяни зобов`язані з`явитися до військових частин або на збірні пункти територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках керівників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки).

Відповідно до п. 3 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 року № 1487 (надалі - Порядок № 1487), військовий облік ведеться з метою визначення наявних людських мобілізаційних ресурсів та їх накопичення для забезпечення повного та якісного укомплектування Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів спеціального призначення (далі - інші військові формування) особовим складом у мирний час та в особливий період.

Для забезпечення військового обліку громадян України використовується Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів, який призначений для збирання, зберігання, обробки та використання даних про призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Відповідно до п. 4 Порядку № 1487 завданнями військового обліку є:

утворення військового резерву людських ресурсів, накопичення військово-навчених людських ресурсів, необхідних для укомплектування Збройних Сил, інших військових формувань у мирний час та в особливий період;

проведення аналізу кількісного складу та якісного стану призовників, військовозобов`язаних та резервістів для їх ефективного використання в інтересах оборони та національної безпеки держави;

військовозобов`язаних та резервістів;

організація своєчасного бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації та на воєнний час;

забезпечення контролю за станом військового обліку в державних органах, на підприємствах, в установах та організаціях;

забезпечення контролю за дотриманням призовниками, військовозобов`язаними та резервістами правил військового обліку;

забезпечення громадян України інформацією щодо виконання ними військового обов`язку.

Відповідно до п. 9 Порядку № 1487, для належного функціонування системи військового обліку (забезпечення її автоматизації із застосуванням Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів) визначається кількість осіб, відповідальних за ведення військового обліку, з урахуванням таких норм:

1) у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, зокрема у відокремлених відділах, а також в Центральному управлінні або регіональних органах СБУ, підрозділах Служби зовнішньої розвідки (далі - органи СБУ, підрозділи Служби зовнішньої розвідки), за наявності перебування на військовому обліку:

до 1500 призовників, військовозобов`язаних та резервістів - одна особа;

від 1500 до 3000 призовників, військовозобов`язаних та резервістів - дві особи;

більш як 3000 призовників, військовозобов`язаних та резервістів - три особи, а на кожні наступні 3000 призовників, військовозобов`язаних та резервістів - по одній особі додатково.

Відповідно до п. 14 Порядку № 1487, військовий облік забезпечується з урахуванням вимог законодавства у сфері декларування та реєстрації місця проживання (перебування) фізичних осіб, організовується і безпосередньо ведеться державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, в яких призовники, військовозобов`язані та резервісти працюють (навчаються).

Відповідно до п. 17 Порядку № 1487 військовий облік військовозобов`язаних та резервістів за призначенням поділяється на загальний та спеціальний.

На загальному військовому обліку перебувають військовозобов`язані та резервісти, які не заброньовані за державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями на період мобілізації та на воєнний час.

Військовозобов`язані, які згідно із Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» заброньовані за державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями на період мобілізації та на воєнний час, перебувають на спеціальному військовому обліку.

Відповідно до п. 20 Порядку № 1487 військовий облік ведеться на підставі даних паспорта громадянина України та військово-облікових документів.

Військово-обліковими документами є:

для призовників - посвідчення про приписку до призовної дільниці;

для військовозобов`язаних - військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов`язаного;

для резервістів - військовий квиток.

Відповідно до п. 22 Порядку № 1487, взяття на військовий облік, зняття та виключення з військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, підрозділах Служби зовнішньої розвідки здійснюється відповідно до Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу».

Відповідно до п. 34 Порядку № 1487 з метою ведення персонального військового обліку державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації здійснюють:

перевірку у громадян України під час прийняття на роботу (навчання) наявності військово-облікового документа, визначеного у пункті 20 цього Порядку, або відображення в електронній формі інформації, що міститься в таких документах, які можуть пред`являтися (надаватися) з використанням мобільного додатка Порталу Дія. Приймання на роботу (навчання), взяття на персональний військовий облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів здійснюється тільки після взяття їх на військовий облік у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, підрозділах Служби зовнішньої розвідки;

доведення до призовників, військовозобов`язаних та резервістів правил військового обліку під особистий підпис під час прийняття на роботу (навчання);

Відповідно до п. 41 Порядку № 1487, у разі прийняття на роботу (навчання) призовників, військовозобов`язаних або резервістів інформація про них у п`ятиденний строк вноситься до списків персонального військового обліку та відомості оперативного обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Відповідно до п. 87 Порядку № 1487 посадові особи державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, зокрема за неподання до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки списків громадян, які підлягають приписці до призовних дільниць, за прийняття на роботу призовників, військовозобов`язаних та резервістів, які не перебувають на військовому обліку, незабезпечення оповіщення призовників, військовозобов`язаних та резервістів про їх виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки, перешкоду їх своєчасній явці на збірні пункти, призовні дільниці, несвоєчасне подання документів, необхідних для ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, та неподання відомостей про таких осіб несуть відповідальність згідно із законом.

Згідно з витягом з наказу від 16.07.2021 року № 2 ІНФОРМАЦІЯ_2 , старшину ОСОБА_4 , призначеного наказом військового комісара ІНФОРМАЦІЯ_5 (по особовому складу) від 14.07.2021 року № 9-PC, на посаду інструктора відділення рекрутингу та комплектування ІНФОРМАЦІЯ_6 , з 16 липня 2021 року зараховано до списків особового складу, на всі види забезпечення і вирішено вважати таким, що з 16 липня 2021 року справи та посаду прийняв і приступив до виконання службових обов?язків за посадою з посадовим окладом (10) 3260 гривень на місяць, шпк «головний сержант». Вислуга років станом на 16 липня 2021 року складає: календарна 04 років 09 місяців 20 днів: пільгова 00 рік 10 місяців 08 днів; загальна 05 років 07 місяців 28 днів.

Відповідно до Положення ІНФОРМАЦІЯ_2 , затвердженого начальником ІНФОРМАЦІЯ_7 основними завданнями відділення рекрутингу та комплектування є:

- проведення заходів рекрутингу, вербування, вивчення, відбору та направлення громадян до військових частин для проходження військової служби за контрактом у визначених обсягах, службу в військовому резерві Збройних Сил України, а також для вступу до вищих військових навчальних закладів або вищих навчальних закладів, що мають військові навчальні підрозділи;

- розробка розпорядчих документів, наказів начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 з питань відбору кандидатів на військову службу за контрактом, службу в військовому резерві Збройних Сил України та на навчання до ВВНЗ (ВНП ВНЗ) МО України;

- проведення відбору кандидатів на військову службу на предмет відповідності критеріям військової служби (медичний огляд на предмет придатності до військової служби, професійно-психологічний відбір; перевірка фізичних якостей, оформлення документів особової справи);

- направлення кандидатів до навчальних центрів (або військових частин) для укладання контрактів, для вступу у ВВНЗ (ВНП ВНЗ);

- ведення обліку резерву кандидатів на військову службу за контрактом

або до вступу до ВВНЗ;

- співпраця з представниками військових частин у питаннях відбору кандидатів на військову службу та службу в військовому резерві Збройних Сил України, надає інформацію про військовозобов`язаних, які перебувають на обліку з метою відбору їх на військову службу за контрактом та у військовому резерві.

Відповідно до п. 4 «Функціональні обов`язки інструктора відділення рекрутингу та комплектування» Розділу « ІНФОРМАЦІЯ_9 » Положення ІНФОРМАЦІЯ_2 , інструктор відділення рекрутингу та комплектування підпорядковується заступнику начальника - начальнику відділення рекрутингу та ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Він відповідає за:

- виконання планового завдання з відбору та направлення кандидатів на військову службу за контрактом;

- ведення справи, щодо відбору та направлення на військову службу за контрактом;

- підготовку та оформлення особових справ кандидатів на військову службу за контрактом, служби в військовому резерві Збройних Сил України та відбору кандидатів до вступу у вищі військові навчальні заклади, або вищі навчальні заклади, що мають військові навчальні підрозділи;

- співпрацю та взаємодію з місцевими органами виконавчої влади, центрами зайнятості населення, навчальними закладами, установами, організаціями з питань рекламування, агітації та роз`яснювальної роботи, щодо проходження військової служби за контрактом та створення інформаційних кутків з рекламування та агітації на військову службу за контрактом.

Він зобов`язаний:

- знати вимоги керівних документів, методичних посібників, вказівок з планування, організації та проведенню роботи з питань відбору громадян для прийняття на військову службу за контрактом та службу в військовому резерві Збройних Сил України;

- брати участь в розробці планів підготовки відбору кандидатів для прийняття на військову службу за контрактом та службу в військовому резерві Збройних Сил України;

- вести облік резерву кандидатів на військову службу за контрактом.

- один раз на місяць оновлювати інформацію у центрах зайнятості населення, навчальних закладах, установах, організаціях, щодо наявності вакантних посад, на які можуть прийматися громадяни на військову службу за контрактом;

- взаємодіяти та забезпечувати роботу представників військових частин, щодо виявлення (пошуку) потенційних кандидатів для проходження військової служби за контрактом;

- проводити попереднє вивчення особистих якостей потенційних кандидатів та служби в військовому резерві Збройних Сил України;

- подавати до ІНФОРМАЦІЯ_7 у встановлені терміни звіти з відбору та прийняття громадян на військову службу за контрактом;

- відпрацьовувати документи з відбору та прийняття громадян на військову службу за контрактом;

- оформлювати справи, книги на зберігання в архів з відбору та прийняття громадян на військову службу за контрактом;

Відповідно до функціональних обов`язків інструктора відділення рекрутингу та комплектування ІНФОРМАЦІЯ_8 , затверджених 16.12.2022 року начальником ІНФОРМАЦІЯ_2 , на воєнний час, інструктор відділення рекрутингу та комплектування ІНФОРМАЦІЯ_2 підпорядковується заступнику начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 - начальнику відділення рекрутингу комплектування ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Він відповідає за:

виконання планового завдання з відбору та направлення кандидатів на військову службу за контрактом та службу в військовому резерві Збройних Сил України;

проведення заходів професійно-психологічного відбору громадян, які виявили бажання проходити військову службу за контрактом у Збройних Силах України та службу в військовому резерві Збройних Сил України;

надання, організацію і контроль якісного відпрацювання та вчасного надання донесень, доповідей та звітів.

Отже, ОСОБА_4 , будучи інструктором відділення рекрутингу та комплектування ІНФОРМАЦІЯ_2 , обіймав посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, а тому відповідно до примітки 1 до ст. 364 КК України був службовою особою.

Обіймаючи посаду інструктора відділення рекрутингу та комплектування ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_4 вчинив корупційний злочин у сфері службової діяльності за наступних обставин.

Так, 26.05.2023 року, більш точний час в ході досудового розслідування не встановлений, ОСОБА_7 , будучи заступником директора ТОВ «МріяАгроТрейд» (код ЄДРПОУ 44913607), діючи на виконання вимог Порядку № 1487 щодо приймання на роботу (навчання), призовників, військовозобов`язаних та резервістів тільки після взяття їх на військовий облік у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, звернувся до ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_4 , з метою постановки на військовий облік 5 працівників ТОВ «МріяАгроТрейд»: ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , де під час бесіди із інструктором відділення рекрутингу та комплектування ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_4 пояснив про необхідність взяття на військовий облік вказаних працівників товариства.

В ході надання роз`яснень діючого законодавства України з вказаного приводу, ОСОБА_4 повідомив ОСОБА_7 про те, що на період дії воєнного стану на території України, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки здійснюють внесення до списків військового обліку відомостей про таких працівників, після чого такі працівники направляються для проходження військово-лікарської комісії, та, в подальшому, підлягають призову на військову службу до лав Збройних Сил України. Відповідно, зі слів ОСОБА_4 , існувала велика вірогідність того, що зазначені працівники товариства не зможуть працювати на товаристві, а будуть призвані до лав Збройних Сил України.

Також, в той же день, більш точний час органом досудового слідства не встановлено, у ОСОБА_4 , який, розуміючи значущість займаної ним посади, її статусність, можливість та наявність відповідних повноважень інструктора відділення рекрутингу та комплектування ІНФОРМАЦІЯ_2 , виник злочинний умисел на одержання від ОСОБА_7 неправомірної вигоди за вирішення питання щодо відстрочки від взяття на військовий облік у ІНФОРМАЦІЯ_10 ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та від їх призову на військову службу до лав Збройних Сил України з метою власного збагачення.

Так, під час вказаної зустрічі, у невстановлений органом досудового слідства час, ОСОБА_4 , перебуваючи у за юридичною адресою ІНФОРМАЦІЯ_2 : АДРЕСА_4 , діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою власного збагачення, розуміючи значимість займаної посади, її статусність, можливості та наявність відповідних повноважень, висловив ОСОБА_7 вимогу щодо надання йому неправомірної вигоди в сумі 2000 доларів США за вирішення питання щодо відстрочки від взяття на військовий облік у ІНФОРМАЦІЯ_10 ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та від їх призову на військову службу до лав Збройних Сил України.

Узгодивши вказане питання із ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , розуміючи значущість займаної ОСОБА_4 посади та її впливовість, ОСОБА_7 , бажаючи уникнути негативних наслідків у вигляді призову вищевказаних осіб до лав Збройних Сил України під час дії військового стану та маючи намір працевлаштувати вищевказаних чоловіків на товаристві, погодився на вимогу ОСОБА_4 .

Так, 22.06.2023 року, більш точний час у ході розслідування не встановлений, в ході телефонної бесіди, ОСОБА_4 повідомив ОСОБА_7 про необхідність повторної зустрічі з питання щодо відстрочки від взяття на військовий облік у ІНФОРМАЦІЯ_10 ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та від їх призову на військову службу до лав Збройних Сил України на початку липня 2023 року.

07.07.2023 року, приблизно о 12 годині, в ході телефонної бесіди, ОСОБА_4 призначив ОСОБА_7 зустріч в цей же день, біля кафе «Франсуа», яке розташоване за адресою: Дніпропетровська область, м. Нікополь, пр. Трубників, буд. 16, з метою ознайомитись із документами на вказаних працівників товариства.

Після цього, 07.07.2023 року, біля кафе «Франсуа», яке розташоване за адресою: Дніпропетровська область, м. Нікополь, пр. Трубників, буд. 16, ОСОБА_7 передав ОСОБА_4 на його вимогу копії паспортів вказаних працівників, а саме: ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_13 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_14 та ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_15 .

При цьому, ОСОБА_4 , вивчивши надані йому документи, що підтверджують особистість чоловіків, повідомив, що йому потрібен час, щоб перевірити вказаних працівників по реєстрах та картотеках ІНФОРМАЦІЯ_2 , після чого він самостійно вийде на зв`язок та повідомить про прийняте ним рішення з питання щодо відстрочки від взяття на військовий облік у ІНФОРМАЦІЯ_10 ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та від їх призову на військову службу до лав Збройних Сил України.

14.07.2023 року, приблизно о 14 годині 40 хвилин, в ході телефонної бесіди, ОСОБА_4 призначив ОСОБА_7 зустріч в цей же день, на автомобільній заправці «Глуско», що розташована за адресою: Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. Патріотів України, 143-А.

В цей же день, 14.07.2023 року, приблизно о 15 годині, перебуваючи на автомобільній заправці «Глуско», що розташована за адресою: Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. Патріотів України, 143-А, ОСОБА_4 , діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою власного збагачення, продовжуючи свої злочинні дії направлені на отримання від ОСОБА_7 неправомірної вигоди за вирішення питань щодо відстрочки від взяття на військовий облік у ІНФОРМАЦІЯ_10 ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та від їх призову на військову службу до лав Збройних Сил України, повторно висловив вимогу надання йому неправомірної вигоди в сумі 12 000 тисяч гривень, в еквіваленті 3000 гривень за кожного з чотирьох працівників ( ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 ), а за п`ятого працівника - ОСОБА_8 , висловив вимогу надання йому неправомірної вигоди в сумі 1000 доларів США, повідомивши про те, що він надасть вказаним працівникам товариства повістки, в яких буде стояти відповідна відмітка, про те що вони нібито відвідували ІНФОРМАЦІЯ_16 , яка буде давати їм можливість відстрочки від проходження військової служби на 3 місяці.

17.07.2023 року, приблизно о 16 годині 30 хвилин, ОСОБА_4 , знаходячись біля кафе « Гріль Паб », яке розташоване за адресою: Дніпропетровська область, м. Нікополь, пр. Трубників, 40, діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою власного збагачення, продовжуючи свої злочинні дії направлені на отримання від ОСОБА_7 неправомірної вигоди за вирішення питань щодо відстрочки від взяття на військовий облік у ІНФОРМАЦІЯ_10 ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та від їх призову на військову службу до лав Збройних Сил України, отримав від ОСОБА_7 частину неправомірної вигоди в сумі 12 000 гривень. Отримавши частину неправомірної вигоди в сумі 12 000 гривень, ОСОБА_4 повідомив, що він займеться вирішенням питання щодо відстрочки від взяття на військовий облік у ІНФОРМАЦІЯ_10 ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , і тільки після того як ОСОБА_7 передасть йому остаточну суму неправомірної вигоди в сумі 1000 доларів США, він буде вирішувати питання щодо відстрочки від взяття на військовий облік у ІНФОРМАЦІЯ_10 ОСОБА_8 , після чого надасть ОСОБА_7 повістки із відповідними відмітками на вказаних 5 працівників товариства.

19.07.2023 року, приблизно о 18 годині, ОСОБА_4 , знаходячись на автозаправній станції «U.Go», що розташована за адресою: Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. Патріотів України, 143-А, у салоні автомобіля ОСОБА_7 , який був припаркований на території вказаної автозаправної станції, діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою власного збагачення, продовжуючи свої злочинні дії направлені на отримання від ОСОБА_7 неправомірної вигоди, вимагав та одержав від ОСОБА_7 неправомірну вигоду у вигляді грошових коштів у сумі 1000 доларів США за вирішення питань щодо відстрочки від взяття на військовий облік у ІНФОРМАЦІЯ_10 ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та від їх призову на військову службу до лав Збройних Сил України, передавши ОСОБА_7 повістки на вказаних 5 працівників із відповідними відмітками та печатками ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Таким чином, ОСОБА_4 органом досудового розслідування підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, яке кваліфікується як одержання службовою особою неправомірної вигоди для себе за вчинення в інтересах третіх осіб дій з використанням наданого їй службового становища, поєднане з вимаганням неправомірної вигоди.

20.07.2023 року, в порядку положень 11 глави КПК України, ОСОБА_4 повідомлено про підозру у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, за яке законом передбачене покарання у вигляді позбавлення волі на строк від п`яти до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, з конфіскацією майна.

Слідчий вказує, що обґрунтованість підозри ОСОБА_4 у вчиненні вищевказаного кримінального правопорушення підтверджується зібраними в ході досудового розслідування доказами, в тому числі:

- заявою про вчинення злочину від ОСОБА_7 ;

- протоколами допитів ОСОБА_7 по кримінальному провадженню № 42023052110000051 від 03.07.2023 року;

- протоколом огляду, ідентифікації та вручення грошових коштів та несправжніх (імітаційних) засобів від 19.07.2023 року по кримінальному провадженню

№ 42023052110000051 від 03.07.2023 року;

- протоколом обшуку від 19.07.2023 року в приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_8 за адресою: АДРЕСА_4 ;

- протоколом огляду місця події від 19.07.2023 за адресою: Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. Патріотів України 143-а в ході якого було оглянуто автомобіль «Daewoo Lanos» д.н.з. НОМЕР_1 в салоні якого виявлено та вилучено:

1) поліетиленовий пакет в якому знаходиться згорнуті червоною резинкою грошові кошти (імітаційні засоби) в сумі 1000 доларів США номіналом по 100 доларів США кожна в кількості 10 купюр з однаковою серією та номером - КВ 86817228 І;

2) повістка про виклик виписана на ім?я ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_19. прож.: АДРЕСА_5 ;

3) повістка про виклик виписана на ім?я ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_20., прож.: АДРЕСА_6 ;

4) повістка про виклик виписана на ім?я ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_21., прож.: АДРЕСА_7 ;

5) повістка про виклик виписана на ім?я ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_22., прож.: АДРЕСА_8 ;

) повістка про виклик виписана на ім?я ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_23., прож.: АДРЕСА_9 ;

7) повістка про виклик виписана на ім?я ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_24., прож.: АДРЕСА_10 .

протоколом затримання ОСОБА_4 в порядку ст. 208 КПК України, в якого вилучено мобільний телефон «Iphone 12 Pro Max» в корпусі синього кольору, imei: НОМЕР_2 з сім-карткою мобільного оператора стільникового зв?язку з номером НОМЕР_3 .

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 184 КПК України під час досудового слідства встановлено наявність ризиків, передбачених п.п. 1, 2, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме:

- усвідомлюючи тяжкість покарання за вчинене кримінальне правопорушення ОСОБА_4 може переховуватися від органів досудового розслідування та /або/ суду;

- знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення;

- може незаконно впливати на свідків та заявника у цьому кримінальному провадженні;

- перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином;

- вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється.

Слідчий вказує, що ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні тяжкого злочину, кваліфікованого за ч. 3 ст. 368 КК України, за яке передбачено покарання у вигляді позбавленням волі на строк від п`яти до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, з конфіскацією майна. Усвідомлюючи ступінь тяжкості вчиненого ним злочину, з метою уникнення притягнення до кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, усвідомлюючи невідворотність покарання за його вчинення, є ризик того, що підозрюваний ОСОБА_4 буде переховуватись від органів досудового розслідування та суду.

осудове слідство вважає, що на цей час існують підстави вважати, що ОСОБА_4 , використовуючи своє службове та фінансове становище, дружні стосунки, може впливати, у тому числі шляхом підкупу, погроз, прохань, умовлянь, на заявника у кримінальному провадженні, свідків, які в тому числі проходять службу з ОСОБА_4 в ІНФОРМАЦІЯ_18 .

Окрім вказаного, на цей час у вказаному кримінальному провадженні досудове слідство триває, не встановлено повного кола учасників скоєння злочину, які можуть бути причетні до вчинення вказаного кримінального правопорушення, а також всіх свідків, у зв`язку із чим, ОСОБА_4 може перешкодити провадженню шляхом надання вказівок особам, з метою приховання та (або) спотворення документів, що мають значення для досудового слідства.

Також, ОСОБА_4 може перешкоджати кримінальному провадженню шляхом умисної неявки за викликами слідчого/прокурора або іншим чином.

Крім того, використувуючи своє службове становище, підозрюваний може незаконно впливати на осіб з метою вчинення нових корисливих злочинів.

Враховуючи викладене, досудове слідство доходить до висновку, що усвідомлюючи ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення і наступного покарання, підозрюваний ОСОБА_4 , з метою уникнення притягнення до кримінальної відповідальності за вчинене кримінальне правопорушення може ухилятися від явки в органи досудового слідства та/або суду, без поважних причин не з`являтись, затягувати проведення слідчих дій, що дає підстави вважати, що ОСОБА_4 буде умисно переховуватись від органів досудового розслідування, чим перешкодить встановленню істини по справі. Крім того, спробує знищити, сховати або спотворити документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення та буде незаконно впливати на свідків та заявника у цьому ж кримінальному провадженні та перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Таким чином, згідно вимог п. 4 ч. 1 ст. 184 КПК України, під час проведення досудового розслідування підтверджено наявність ризиків, передбачених п.п. 1, 2, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 177 КПК.

Жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим ст. 177 КПК України, з наступних підстав:

- при обранні особистого зобов`язання та домашнього арешту підозрюваний зобов`язується не відлучатися із населеного пункту, в якому він зареєстрований, житла, в якому він проживає чи перебуває, без дозволу слідчого. Враховуючи тяжкість вчиненого злочину, усвідомлення ОСОБА_4 невідворотності покарання за його вчинення, фактично унеможливлює застосування вказаного заходу. Існує ризик того, що ОСОБА_4 буде переховуватися від органів досудового розслідування.

- особи, які заслуговують на довіру та поручаються за виконання підозрюваним ОСОБА_4 обов`язків, передбачених ст. 194 КПК України, відсутні. Відсутність таких осіб, також унеможливлює застосування відносно нього запобіжного заходу у вигляді застави.

Виходячи з наведеного, жоден з більш м`яких запобіжних заходів не може запобігти наведеним вище ризикам.

У зв`язку із зазначеними вище обставинами, досудове слідство приходить до висновку, що, перебуваючи на волі, ОСОБА_4 активно перешкоджатиме виконанню завдань кримінального провадження, що не дозволить виконати прийняті щодо нього процесуальні рішення та може продовжити злочинну діяльність.

Беручи до уваги те, що підозрюваний ОСОБА_4 може переховуватись від органів досудового розслідування та суду, знищити, сховати документи, речові докази, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, незаконно впливати на свідків та заявника, використовуючи погрози або авторитет схиляти їх до дачі неправдивих показань, може продовжувати свою злочинну діяльність, активно перешкоджати встановленню істини у справі, що унеможливить проведення відносно нього необхідних слідчих дій, досудове слідство приходить до висновку, що необхідно обрати відносно ОСОБА_4 запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

Тому посилачись на викладене та вимоги ст.ст. 131-132, 176-178, 183-184, 194 КПК України, слідчий за погодженням із прокурором, просить задовольнити клопотання.

Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав в повному обсязі, просив задовольнити.

Сторона захисту проти задоволення клопотання заперечувала. Захисник просив обрати відносно підозрюваного запобіжнй захід у вигляді нічного домашнього арешту, посилаючись на те, що ризики слідчим не доведені, а розмір застави є непомірним. ОСОБА_4 одружений, має на утриманні малолітню дитину, за місцем проживання характеризується позитивно, що підтверджується характритстикою голови квартального комітету, за місцем роботи також характеризується позитивно, що на думку авоката виключає можливість застовування до ОСОБА_4 самого найсуворішого запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Підозрюваний ОСОБА_4 під час судового засідання проти застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою заперечував, думку захисника підтримав.

Слідчий суддя, вислухавши пояснення учасників кримінального провадження, дослідивши клопотання, із доданими копіями матеріалів кримінального провадження, вважає його таким, що підлягає частковому задоволенню, виходячи з таких підстав.

Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження, зокрема, запобіжні заходи, застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Ч. 1 ст. 5 Конвенції встановлює, що кожен має право на свободу та особисту недоторканність і нікого не може бути позбавлено свободи, крім певних випадків (наприклад, законний арешт особи, яка підозрюється у вчиненні правопорушення) і відповідно до процедури, встановленої законом. Згідно зі ст. 29 Конституції України, ніхто не може бути заарештований або триматися під вартою інакше як за вмотивованим рішенням суду і тільки на підставах та в порядку, встановлених законом. При розгляді клопотання слідчий суддя враховує, що, як неодноразово підкреслює Європейський суд з прав людини, суд своїм рішенням повинен забезпечити не тільки права підозрюваного, а й високі стандарти охорони загальносуспільних прав та інтересів.

Відповідно до ч. 1 ст. 183 КПК України, тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим ст. 177 цього Кодексу, крім випадків, передбачених ч. 5 ст. 176 цього Кодексу. Підставою для застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави суду вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені ч. 1 цієї статті.

Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 183 КПК України, запобіжний захід у вигляді тримання під вартою не може бути застосований, окрім як до раніше не судимої особи, яка підозрюється чи обвинувачується у вчиненні злочину, за який законом передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк до пяти років, - виключно у разі, якщо прокурором, крім наявності підстав, передбачених ст. 177 цього Кодексу, буде доведено, що перебуваючи на волі, ця особа переховувалася від органу досудового розслідування чи суду, перешкоджала кримінальному провадженню або їй повідомлено про підозру у вчиненні іншого злочину.

Санкцією ч. 3 ст. 368 КК України відповідно визначено покарання: у виді позбавлення волі на строк від 5 до 10 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією майна.

Слідчим суддею встановлено, що 03.07.2023 року відповідно до витягу з кримінального провадження внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023052110000051 за ознаками вчинення кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, на підставі матеріалів правоохоронних та контролюючих державних органів. Досудове розслідування здійснюється ГУНП в Запорізькій області.

20.07.2023 року під час здійснення досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, що підтверджено копією відповідного повідомлення із відміткою про вручення ОСОБА_4 , зокрема, датою та підписом особи.

Слідчий суддя зауважує, що відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 219 КПК України досудове розслідування повинно бути закінчене протягом двох місяців з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину.

Слідчим суддею встановлено, що клопотання про застосування запобіжного заходу відповідає за змістом ч. 1 ст. 184 КПК України, копія клопотання та підтверджуючих необхідність застосування запобіжного заходу матеріалів своєчасно вручена підозрюваному та його захиснику на виконання ч. 2 ст. 184 КПК України, що визнається вказаними особами (відповідні розписки досліджені судом).

З наданих письмових доказів, вбачається наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_4 даного кримінального правопорушення. При цьому, слідчий суддя виходить з того, що вагомість доказів, які є достатньою підставою для обґрунтованої підозри особи у вчиненні злочину та обрання їй запобіжного заходу, навіть і найбільш суворого, не може бути та не повинна бути такою ж переконливою, як для здійснення судом висновку про винуватість особи у скоєнні злочину.

ЄСПЛ неодноразово підкреслював, що наявність підстав для тримання під вартою має оцінюватися в кожному кримінальному проваджені з урахуванням конкретних обставин. Даний захід може бути виправданий за наявності ознак того, що цього вимагають справжні інтереси суспільства, які незважаючи на існування презумпції невинуватості переважають інтереси забезпечення поваги до особистої свободи. При розгляді питання про застосування тримання під вартою судовий орган має брати до уваги фактори, які можуть мати відношення до справи: характер і тяжкість злочину; підвищена суспільна небезпечність; обґрунтованість доказів; ризик переховування від суду; можливість вчинення іншого правопорушення; характер особи підозрюваного; минуле особи та його звязки з суспільством (Рішення Європейського суду з прав людини «Харченко проти України», «Лебіта проти Італії»).

Крім того, у рішенні ЄСПЛ у справі «W. проти Швейцарії» від 26.01.1993 року Високий суд зазначив, що врахування тяжкості злочину має свій раціональний зміст, оскільки вона свідчить про ступінь суспільної небезпечності цієї особи та дозволяє спрогнозувати з достатньо високим ступенем імовірності її поведінку, беручи до уваги, що покарання за тяжкий злочин підвищує ризик того, що підозрюваний може ухилитись від слідства.

З урахуванням наданих стороною обвинувачення доказів, слідчий суддя дійшов висновку про те, що на даному етапі розслідування, підозра цілком обґрунтована, достовірність отриманих відомостей буде перевірятись під час досудового розслідування шляхом здійснення слідчих (розшукових) дій, що надає підстави для застосування до підозрюваного вказаного запобіжного заходу.

Слідчий суддя зауважує, що стороною обвинувачення в судовому засіданні поза розумним сумнівом доведено наявність ризиків, передбачених п.п. 1, 2, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме, те, що підозрюваний може переховуватися від органів досудового розслідування та /або/ суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на свідків та заявника у цьому кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється.

Їх наявність обєктивно підтверджується зібраними під час досудового розслідування матеріалами кримінального провадження.

Також, слідчий суддя відповідно до вимог ст. 178 КПК України, крім обставин, зазначених у ст. 177 цього Кодексу, серед іншого, враховує ряд встановлених під час судового засідання особистих характеристик, вагомість наявних доказів, тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі у разі визнання підозрюваного винуватим у кримінальному правопорушенні тощо.

Так, злочини, у скоєнні якого підозрюється ОСОБА_4 згідно зі ст.12 КК України, віднесені до категорії тяжкого злочину.

В судовому засіданні встановлено, що підозрюваний не судимий, офіційно одружений, має на утриманні малолітню дитину, позитивно характеризується за місцем прживання та роботи.

Під час розгляду справи встановлено, що обрання запобіжних заходів у вигляді особистого зобовязання, застави, домашнього арешту не зможе забезпечити виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків. Про осіб, які заслуговують на довіру та можуть поручитися за виконання підозрюваним його процесуальних обов`язків стороною зазисту не повідомлено, що унеможливлює застосування запобіжного заходу й у вигляді особистої поруки.

Враховуючи мету застосування запобіжних заходів, доведеність всіх обставин, передбачених ч. 1 ст. 194 КПК України, розцінюючи зазначені ризики як реальні та такі, що виправдовують обмеження свободи фізичної особи, слідчий суддя вважає за необхідне застосувати відносно ОСОБА_4 запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком до 16.09.2023 року, оскільки інший, менш суворий запобіжний захід не зможе забезпечити виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків. Застосування домашнього арешту за наведених умов не є доцільним.

Слідчим суддею враховується, що матеріали клопотання не містять будь-яких даних про те, що поточний стан здоровя підозрюваного перешкоджає перебуванню в умовах слідчого ізолятора.

Строк дії запобіжного заходу необхідно обраховувати відповідно до ч. 2 ст. 197 КПК України з моменту затримання особи (19.07.2023 року).

Крім того, за змістом ч. 3 ст. 183 КПК України, слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою зобовязаний визначити розмір застави, достатньої для забезпечення виконання підозрюваним обовязків, передбачених цим Кодексом, крім випадків, передбачених ч. 4 цієї статті. В ухвалі слідчого судді, суду зазначаються, які обов`язки з передбачених ст. 194 цього Кодексу будуть покладені на підозрюваного, обвинуваченого у разі внесення застави, наслідки їх невиконання, обґрунтовується обраний розмір застави.

Відповідно до ч. 1 ст. 182 КПК України, застава полягає у внесенні коштів у грошовій одиниці України на спеціальний рахунок, визначений в порядку, встановленому КМУ, з метою забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків, під умовою звернення внесених коштів у доход держави в разі невиконання цих обов`язків.

Згідно з ч. 4 ст. 182 КПК України, розмір застави визначається слідчим суддею, судом з урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану підозрюваного, обвинуваченого, інших даних про його особу та ризиків, передбачених ст. 177 цього Кодексу. Розмір застави повинен достатньою мірою гарантувати виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обовязків та не може бути завідомо непомірним для нього. Відповідно до п. 1 ч. 5 ст. 182 КПК України, щодо особи, підозрюваної у вчиненні тяжкого злочину встановлюється розмір застави від 80 до 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Визначаючи розмір застави, суд виходить з вимог ст.ст. 178, 182 КПК України. Слідчий суддя, співставивши існуючі у справі ризики, характер кримінального правопорушення, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_4 , його наслідки, а також реальну можливість забезпечити цим запобіжним заходом впевненість у тому, що підозрюваний не буде порушувати покладені на нього процесуальні обовязки, та з урахуванням ст. 7 Закону України «Про державний бюджет України на 2023 рік» щодо розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який з 01.01.2023 року складає 2 684,00 гривні, вважає за необхідне визначити заставу у вигляді 80 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. При цьому, на підозрюваного у разі внесення застави покладаються наступні обовязки: прибувати до слідчого, прокурора та суду за першим викликом; не відлучатись із населеного пункту, де він проживає, без дозволу слідчого, прокурора або суду; повідомляти слідчого, прокурора та суд про зміну свого місця проживання та роботи; носити електронний засіб контролю.

Термін дії обовязків, покладених судом, у разі внесення застави, слід визначити два місяці з моменту внесення застави.

Відповідно до ст. 205 КПК України, ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Керуючись ст.ст. 177, 178, 183, 193 - 194, 196, 197, 372, 395 КПК України, слідчий суддя

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого СУ ГУНП України в Запорізькій області майора поліції ОСОБА_6 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою - задовольнити.

Застосувати до ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком на 60 днів, до 16.09.2023 року включно.

Строк тримання під вартою підозрюваного рахувати з 19.07.2023 року, з дня фактичного затримання.

Встановити розмір застави ОСОБА_4 у розмірі 80 прожиткових мінімумів для працездатних осіб в сумі 214720,00 гривень, яка може бути внесена протягом строку дії даної ухвали на депозитний рахунок (Отримувач: ТУ ДСА в Запорізькій області; Ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 26316700; Номер рахунку (IBAN): UA378201720355249002000001205 Державна казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172. В призначенні платежу необхідно вказувати: вид платежу - застава ОСОБА_4 , номер справи (провадження), суд, в якому розглядається справа).

Після внесення застави і звільнення з-під варти покласти на підозрюваного ОСОБА_4 обов`язки, передбачені ст. 194 КПК України:

- прибувати до слідчого, прокурора та суду за першим викликом;

- не відлучатись із населеного пункту, де він проживає, без дозволу слідчого, прокурора або суду;

- повідомляти слідчого, прокурора та суд про зміну свого місця проживання та роботи;

- носити електронний засіб контролю.

Термін дії обов`язків, покладених судом, у разі внесення застави визначити на строк до двох місяців з моменту звільнення з-під варти.

Уповноваженій службовій особі місця ув`язнення після внесення застави, перевірки документа, що підтверджує її внесення - негайно здійснити розпорядження про звільнення ОСОБА_4 з-під варти.

Роз`яснити підозрюваному ОСОБА_4 чи іншому заставодавцю відмінному від підозрюваного, обов`язки, що покладаються у зв`язку з застосуванням запобіжного заходу у вигляді застави та наслідки його невиконання.

У разі внесення застави та з моменту звільнення підозрюваного з-під варти внаслідок внесення застави, визначеної у даній ухвалі, підозрюваний зобов`язаний виконувати покладені на нього обов`язки, пов`язані із застосуванням запобіжного заходу у вигляді застави.

З моменту звільнення з-під варти у зв`язку з внесенням застави підозрюваний ОСОБА_4 вважається таким до якого застосовано запобіжний захід у вигляді застави.

Визначити строк дії ухвали до 16.09.2023 року включно.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена в апеляційному порядку безпосередньо до Запорізького апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Подання апеляційної скарги не зупиняє виконання, ухвала підлягає негайному виконанню.

Вступна та резолютивна частини ухвали постановлені в нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 21.07.2023 року.

Повний текст ухвали виготовлено 24.07.2023 року.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудОрджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення21.07.2023
Оприлюднено28.07.2023
Номер документу112445800
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів

Судовий реєстр по справі —335/6586/23

Ухвала від 18.10.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Макаров В. О.

Ухвала від 18.10.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Макаров В. О.

Ухвала від 18.10.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Макаров В. О.

Ухвала від 18.10.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Макаров В. О.

Ухвала від 14.09.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Макаров В. О.

Ухвала від 14.09.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Макаров В. О.

Ухвала від 14.09.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Макаров В. О.

Ухвала від 14.09.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Макаров В. О.

Ухвала від 11.09.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Макаров В. О.

Ухвала від 11.09.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Макаров В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні