Справа № 758/7004/23
3/758/3077/23
Категорія
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 липня 2023 року місто Київ
Суддя Подільського районного суду м.Києва Гребенюк В.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Енергетичної митниці Державної Митної Служби України, про притягнення до адміністративної відповідальності: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України
В С Т А Н О В И В :
До Подільського районного суду міста Києва надійшли матеріали справи про порушення митних правил, за ознаками вчинення громадянином України ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України (надалі за текстом - МК України).
Відповідно до протоколу про порушення митних правил № 0061/90300/23 від 17.05.2023, 03.06.2022 через пункт пропуску «Ізмаїльський морський торговель ний порт» митного поста «Ізмаїльський» Одеської митниці з порту «Русе» Республіка Болгарія судном «Django» (прапор України, капітан ОСОБА_1 ) на митну територію України на адресу ТОВ «Анітрейд Плюс» (м. Київ, вул. 1 рушевського, буд. 9Б, код ЄДРПОУ 43072513) переміщено товар «паливо дизельне» у кількості 1 569,957 тонн, вартістю 1801,627 тис. доларів США. Товар через митний кордон України був переміщений на підставі наданих та підписаних капітаном судна «Django» ОСОБА_1 документів, а саме коносаменту від 02.06.2022 № 07/2022-RN, вантажного маніфесту від 02.06.2022 № 07/2022-RN в яких зазначено що переміщується товар «Gasoil 10РРМ» у кількості 1 569,957 мт in Vac.
3 метою здійснення перевірки законності ввезення на митну територію України даного товару був направлений запит до митних органів Республіки Болгарія (лист Енергетичної митниці від 16.06.2022 № 7.6-1/20-26/1125).
Відповідно до інформації та копій документів, наданих митними органами Республіки Болгарія (лист Держмитслужби від 19.12.2022 № 08-3/26-04/7.6/7577) відправником товару є підприємство «Lukoil-Bulgaria Bunker» LTD (42, Todor Aleksandrov Blvd. Sofia 1303, Bulgaria), одержувач товару - «Wexler» SA (Dammstrasse 19, 6300 Zug, Switzerland), порт вивантаження - «Giurgiulesti», Республіка Молдова.
Також відповідно до митної декларації від 30.05.2022 № MRN 22BG004006AA693114, оформленої митними органами Республіки Болгарія, коносаменту River way bill від 29.05.2022 No 286-R та Сертифікату про кількість товару від 30.05.2022 N° 2004288/17 з Республіки Болгарія відправлено товар «паливо дизельне Gasoil 10РРМ» загальною кількістю 1 588,339 тонн, вартістю 1 699,52 тис. Євро, або 53 343,94 тис. грн. (станом на 03.06.2022 курс 1 Євро = 31,3876 грн.).
Відповідно до документів, наданих під час митного оформлення товару в Україні за МД від 03.06.2022 № UA903150/2022/001946, ввезено товар «паливо дизельне ULSD 10PPM», у кількості 1 569,957 тонн, вартістю 2 364,17 тис. дол. США, 69 163,46 тис. грн, продавець товару - «Wexler» SA (Dammstrasse 19, 6300 Zug, Switzerland), одержувач товару - ТОВ «Анвітрейд Плюс».
Враховуючи виявлені розбіжності щодо кількості та вартості товару відправленого з Республіки Болгарія та оформленого в Україні, а також наявну інформацію, про можливе вивантаження частини товару в міжнародному вільному порту «Джурджулешть» Республіка Молдова, направлено запит до митних органів Республіки Молдова (лист Енергетичної митниці від 16.01.2022 № 7.6-3/7.6-20.1/26/4/145).
17.04.2023 Енергетичною митницею отримано відповідь митних органів Республіки Молдова (лист Держмитслужби від 14.04.2023 Ne 26/26-04/7.6/860). Згідно з інформацією наданою митними органами Республіки Молдова, морський транспорт - судно «Django» (прапор України) в міжнародний вільний порт «Джурджулешть» не заходило та товар «паливо дизельне Gasoil 10 PPM» не вивантажувався і не оформлювався митними органами Республіки Молдова.
Таким чином різниця кількості товару оформленого в Республіці Болгарія та оформленого в Україні складає 18,382 тонн.
Жодних документів, що свідчать про вивантаження частини товару під час здійснення рейсу з порту «Русе» (Республіка Болгарія) до порту «Ізмаїл» (Україна) у період 29.05.2022-03.06.2022, капітаном судна «Django» гр. ОСОБА_1 до митних органів України не надано.
Тобто, митницею місця відправлення (порт Русе Республіка Болгарія) було здійснено оформлення експортної поставки товару «паливо дизельне Gasoil 10PPM», а саме у кількості 1 588,339 тонн, вартістю 1 699,523 тис. Євро.
Таким чином, капітан судна «Django» гр. ОСОБА_1 під час ввезення даного товару на митну територію України надав митним органам України документи, а саме коносамент від 02.06.2022 No 07/2022-RN, вантажний маніфест від 02.06.2022 N° 07/2022-RN з відомостями про іншу кількість товару «Gasoil 10PPM», що переміщувався судном «Django» під час здійснення рейсу з порту «Русе» Республіка Болгарія до порту «Ізмаїл» Україна у період 29.05.2022-03.06.2022 та які відрізняються від документів коносамент (River way bill від 29.05.2022 No 286- R), оформлених в порту «Русе» Республіка Болгарія (першого порту відправки товарів)під час відправлення судна.
Отже, капітаном судна «Django» ОСОБА_1 було здійснено переміщення товару «Gasoil 10PPM», у кількості кількістю 1 588,339 тонн, вартістю 1 699,52 тис. Євро, або 53 343 939,64 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митним органам України як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві дані шодо кількості товару «паливо дизельне Gasoil 10PPM».
Таким чином, в діях капітана судна «Django» ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, а саме, а саме переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом надання митному органу, як підстави для переміщення товару, документів що містять неправдиві відомості.
Згідно зі ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним,- відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ст. 9 кодексу України про адміністративні правопорушення (надалі за текстом- КУпАП), адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління, і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
За змістом ч. 1 ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до ст. 280 КУпАП, суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У відповідності до ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Згідно ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються із наступних джерел: протоколу про порушення митних правил, протоколів процесуальних дій, додатків до зазначених протоколів; пояснень свідків; пояснень особи, яка притягується до відповідальності; висновку експерта; інших документів (належним чином завірених копій або витягів з них) та інформації у тому числі тієї, що перебуває в електронному вигляді, а також товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил.
Протокол про порушення митних правил складається у двох примірниках, один з яких вручається під розписку особі, яка притягується до відповідальності. У разі відмови особи одержати примірник протоколу, до протоколу вноситься відповідний запис, який підписується посадовою особою митного органу, яка склала протокол, та свідками, якщо вони є, після чого зазначений примірник протягом трьох днів надсилається особі, яка притягується до відповідальності (ч.7,8 ст. 494 МК України).
Як передбачає ч. 3 ст. 494 МК України, якщо при складенні протоколу особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не була присутня, до протоколу вноситься відповідний запис, який підписується посадовою особою митного органу, яка склала протокол, та свідками, якщо вони є, після чого один примірник протягом трьох робочих днів надсилається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, за повідомленою нею або наявною в митних органах адресою (місце проживання або фактичного перебування).
Згідно ч. 10 ст. 494 Митного кодексу України, протокол вважається врученим у тому числі у разі, якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не перебувала за повідомленою нею або наявною в митних органах адресою або місце проживання чи фактичного перебування, повідомлене такою особою, є недостовірним.
Проте, всупереч вимогам ст. 494 Митного кодексу України, в матеріалах справи відсутні письмові відомості щодо вручення ОСОБА_1 протоколу про порушення митних правил, протокол не містить підпису ОСОБА_1 або запису про його відмову отримувати протоколу. Сам по собі супровідний лист про направлення відповідному адресату копії протоколу, який міститься в матеріалах справи, не може бути допустимим та достовірним доказом його вручення. Уповноваженими особами Державної митної служби не складено Акт щодо відмови в отриманні протоколу про порушення митних правил ОСОБА_1 .
Встановлені обставини та неточності в протоколі про порушення митних правил та наданих письмових доказах виключають можливість розгляду даної справи по суті та притягнення вказаної у протоколі особи до відповідальності, оскільки допущена митним органом неповнота оформлення матеріалів унеможливлюють об`єктивний розгляд справи та прийняття законного й обґрунтованого рішення.
Статтею 527 МК України передбачено, що у справі про порушення митних правил суд (суддя), що розглядає справу, має право винести, зокрема, постанову про проведення додаткової перевірки. У постанові про проведення додаткової перевірки зазначаються конкретні суб`єкти, завдання та строки перевірки. Ці дії не повинні порушувати права громадянина, шкодити господарській діяльності юридичної особи.
В ході додаткової перевірки митному органу необхідно усунути значені в даній постанові недоліки і встановити обставини справи, які мають істотне значення для правильного вирішення справи та залишилися не з`ясованими, що є підставою для направлення матеріалів справи митному органу.
Враховуючи, що наведені неточності при оформленні матеріалів справи про адміністративне правопорушення про порушення митних правил є істотними і не можуть бути усунені в судовому засіданні, це позбавляє суд можливості всебічно, повно та об`єктивно розглянути справу про адміністративне правопорушення і прийняти законне рішення по справі, на підставі чого матеріали даної справи, як неналежно оформлені, підлягають направленню до органу, який порушив адміністративне провадження для проведення додаткової перевірки із визначенням завдань та строків такої перевірки.
Також суд зазначає, що у разі необхідності належить виконати інші дії, необхідні для встановлення всіх обставин справи, які підлягають з`ясуванню під час провадження у справі про порушення митних правил. В подальшому, за наявності підстав, направити справу на судовий розгляд.
Враховуючи наведене, керуючись ст. ст. 483, 486, 489, 494-496, 527, 528, 529 Митного кодексу України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , - повернути до Енергетичної митниці Державної Митної Служби України для проведення додаткової перевірки;
Встановити Енергетичній митниці Державної Митної Служби України строк для проведення додаткової перевірки 1 (один) місяць з дня отримання матеріалів даної справи;
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя Володимир ГРЕБЕНЮК
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2023 |
Оприлюднено | 28.07.2023 |
Номер документу | 112450601 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Подільський районний суд міста Києва
Гребенюк В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні