Справа № 761/18661/23
Провадження № 3/761/4279/2023
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 липня 2023 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Волошин Василь Олександрович, за участі: захисника Повразюка Р.В., представника ДМС України: Ясінської О.Я., розглянувши матеріали, які надійшли від Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,
за ст. 485 МК України, -
в с т а н о в и в:
Із протоколу про адміністративне правопорушення від 20 березня 2023р. вбачається, що 11 серпня 2022р., на митну територію України з Німеччини через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного посту «Ягодин» Волинської митниці з використанням транспортного засобу комерційного призначення р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 на адресу БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» (ЄДРПОУ 44892802, вул. Набережно-Рибальська дорога, будинок 3, прим. 139, м. Київ, 04176) ввезено товари: «електровелосипеди без акумуляторів, в асортименті».
Відповідно до товаросупровідних документів, які слідували разом з товаром (СMR від 09 серпня 2022р. № б/н, довіреність від 05 серпня 2022р. № 050822/2, лист від 05 серпня 2022р. № 050822/1 тощо), у транспортному засобі переміщувалось 170 одиниць (штук) «електровелосипедів без акумуляторів, в асортименті» загальною вагою - 6 800 кг.
Переміщення вказаного вантажу здійснювалось ОСОБА_1 на транспортному засобі комерційного призначення р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 (перевізник - ФОП « ОСОБА_2 », АДРЕСА_2 ).
11 серпня 2022р., з метою визнання згаданого вантажу: «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті», у кількості 170 штук, загальною вагою - 6 800 кг, гуманітарною допомогою, громадянином України ОСОБА_1 , митному органу для здійснення митних формальностей і митного контролю подано декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, відповідно до додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», та товаросупровідні документи: міжнародна автомобільна накладна СMR від 09 серпня 2022р. № б/н; лист БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» від 05 серпня 2022р. № № 050822/1; довіреність від 05 серпня 2022р. № 050822/2 БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ».
ОСОБА_1 діяв на підставі довіреності від 05 серпня 2022р. № 050822/2, наданої керівником БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» (ЄДРПОУ 44892802,) Євгеном Богуславським, згідно якої ОСОБА_1 уповноважено представляти інтереси вищевказаної благодійної організації стосовно оформлення переміщуваного через митний кордон України товару. Для чого йому було надано право:
- подавати митному органу митну декларацію, а також усі необхідні для здійснення митного контролю та оформлення документи;
- бути присутнім під час митного оформлення вищевказаного майна;
- одержувати в митних органах документи, оформленні у зв`язку з цією довіреністю;
- представляти інтереси директора фонду в усіх установах, підприємствах, організаціях, будь-якої організаційно - правової форми та форми власності, перед усіма фізичними і юридичними особами з питань, що виникли стосовно вищевказаного майна.
Відповідно до поданої декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, та міжнародної автомобільної накладної СMR від 09 серпня 2022р. № б/н, відправником товару зазначено організацію «LIMEBIKE GERMANY GMBH» (Німеччина), отримувачем - БЛАГОДІЙНУ ОРГАНІЗАЦІЮ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ».
Пропуск вищезгаданих товарів здійснено відповідно до абзацу 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 07 березня 2022р. № 224 «Про затвердження переліку товарів, що визнаються гуманітарною допомогою без здійснення процедури визнання таких товарів гуманітарною допомогою у кожному конкретному випадку, на період воєнного стану та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань гуманітарної допомоги») - за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
В рамках перевірки листом від 29 листопада 2022р. № 7.9-1/20-1/5.10/1886 Митницею було направлено запит на адресу Міністерства соціальної політики України щодо надання роз`яснень про застосування норм законодавства про гуманітарну допомогу під час пропуску на митну територію України підакцизних товарів.
Листом від 10 січня 2023р. № 299/0/2-23/20 Міністерством соціальної політики України підтверджено, що товари, пропуск яких здійснюється відповідно до абзацу першого пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги. Згідно з підпунктом 215.3.7 статті 215 Податкового кодексу України на товари за кодом згідно УКТЗЕД 871160 «мотоцикли (включаючи мопеди) та велосипеди з колясками або без них з електричним двигуном для пересування» встановлено ставку акцизного податку.
Відповідно до підпункту 215.3.7 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України «Підакцизні товари та ставки податку», на товари за кодом згідно з УКТ ЗЕД 871160 - мотоцикли (включаючи мопеди) та велосипеди з колясками або без них, з електричним двигуном для пересування, встановлено ставку акцизного податку у розмірі 22 євро за 1 штуку.
Таким чином, даний товар повинен декларуватися згідно Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012р. № 651, зареєстрованого в Міністерстві фінансів України 14 серпня 2012р. за № 1372/21684 (із змінами), зі сплатою митних платежів.
Результати вищезазначеної перевірки викладені у Доповідної записці від 15 березня 2023р. № 7.9-20-1/222, в якій зазначено факти, що свідчать про виявлення ознак порушення митних правил водієм (декларантом) ОСОБА_1 .
Для набуття права на пільги із сплати митних платежів і набуття можливості ввезти на митну територію України товар «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті» у кількості 170 штук загальною вагою - 6 800 кг, громадянином ОСОБА_1 , використано законодавчу норму, передбачену постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», і митному органу подано декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою (відповідно додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану»).
Таким чином, ОСОБА_1 , який діяв на підставі довіреності від 05 серпня 2022р. № 050822/2, наданої керівником БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» (ЄДРПОУ 44892802) Євгеном Богуславським , за відсутності законних підстав для набуття права на пільги із сплати митних платежів під час ввезення на митну територію України товару: «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті» у кількості 170 штук загальною вагою - 6 800 кг, подав 11серпня 2022р. митному органу декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою (відповідно додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану»), чим вчинив протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів у розмірі 526 425,52 грн.
Відповідно до розрахунку митних платежів загальна сума митних платежів, які необхідно було б сплатити, становить 526 425,52 грн. (з яких ввізне мито- 111 899,92 грн., акциз - 140 288,15 грн., ПДВ -274 237,45 грн.)
У судовому засіданні захисник ОСОБА_1 - адвокат Повразюк Р.В. вину останнього не визнав, зазначивши, що ввезені на територію України «електровелосипеди без акумуляторів, в асортименті» були передані Актами приймання-передачі гуманітарної (благодійної) допомоги від 25 серпня 2022р. 21 вересня 2022р. та 12 жовтня 2022р. на потреби Збройних сил України.
Крім того, сторона захисту звертала увагу суду на пропуск строку притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , з огляду на те, що фактичне переміщення товару та подання митної декларації було здійснено ним 11 серпня 2022р., отже граничним строком накладення на останнього адміністративного стягнення є лютий 2023р., тоді як протокол про порушення митних правил № 0030/126000/23 був складений лише 20 березня 2023р.
Представник Координаційно-моніторингової митниці Ясінська О.Я. у судовому засіданні підтримала протокол про порушення митних правил №0030/126000/23, складений відносно ОСОБА_1 . Вважає обставини, викладені в протоколі від 20 березня 2023р. доведеними та просила притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ст. 485 МК України посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього. Крім того, звертала увагу суду, що строки притягнення до адміністративної відповідальності не пропущені в силу часу отримання відповіді від Міністерства соціальної політики України № 299/0/2-23/20 від 10 січня 2023р.
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, його захисник - адвокат Повразюк Р.В. повідомив суду, що неявка особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, пов`язана з його службовою зайнятістю.
Учасники процесу не заперечували щодо розгляду справи за відсутності ОСОБА_1 .
Заслухавши пояснення сторін дослідивши матеріали справи, суддя дійшов висновку, що в діях громадянина ОСОБА_1 наявні ознаки складу правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України.
Згідно з вимогами ст. 245 КУпАП серед ряду завдань провадження в справах про адміністративні правопорушення є: всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її в точній відповідності з законом.
Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до вимог ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
У відповідності до вимог ч. 1 ст. 254 КУпАП про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.
Згідно ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно з ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Статтею 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Статтею 280 КУпАП передбачено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинене правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, чи заподіяно матеріальну шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Аналогічні вимоги також закріплені в ст. 489 МК України.
Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення. Склад правопорушення - це сукупність названих у законі ознак, за наявності яких небезпечне і шкідливе діяння визнається конкретним правопорушенням. Такі ознаки мають об`єктивний і суб`єктивний характер. Тобто при складанні протоколу про порушення митних правил, інспектором митниці повинні бути враховані ознаки складу правопорушення та викладені винні дії особи повинні відповідати диспозиції статті за якою особа притягується, до відповідальності за порушення митних правил. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.
Відповідно до ст. 485 МК України заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Як вбачається з протоколу про порушення митних правил, 11 серпня 2022р., на митну територію України з Німеччини через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного посту «Ягодин» Волинської митниці з використанням транспортного засобу комерційного призначення р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 на адресу БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» (ЄДРПОУ 44892802, вул. Набережно-Рибальська дорога, будинок 3, прим. 139, м. Київ, 04176) ввезено товари: «електровелосипеди без акумуляторів, в асортименті».
Відповідно до товаросупровідних документів, які слідували разом з товаром (СMR від 09 серпня 2022р. № б/н, довіреність від 05 серпня 2022р. № 050822/2, лист від 05 серпня 2022р. № 050822/1 тощо), у транспортному засобі переміщувалось 170 одиниць (штук) «електровелосипедів без акумуляторів, в асортименті» загальною вагою - 6 800 кг.
Переміщення вказаного вантажу здійснювалось громадянином України ОСОБА_1 на транспортному засобі комерційного призначення р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 (перевізник - ФОП « ОСОБА_2 », АДРЕСА_2 ).
11 серпня 2022р., з метою визнання згаданого вантажу: «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті», у кількості 170 штук, загальною вагою - 6 800 кг, гуманітарною допомогою, громадянином України ОСОБА_1 , митному органу для здійснення митних формальностей і митного контролю подано декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою відповідно додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», та товаросупровідні документи: міжнародна автомобільна накладна СMR від 09 серпня 2022р. № б/н; лист БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» від 05 серпня 2022р. № № 050822/1; довіреність від 05 серпня 2022р. № 050822/2 БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ».
Відповідно до абзацу 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з абзацом 3 пункту 1 зазначеної Постанови, товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.
Відповідно до поданої декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, та міжнародної автомобільної накладної СMR від 09 серпня 2022р. № б/н, відправником товару зазначено організацію «LIMEBIKE GERMANY GMBH» (Німеччина), отримувачем - БЛАГОДІЙНУ ОРГАНІЗАЦІЮ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ»
При цьому, у міжнародній автомобільній накладній СMR від 09 серпня 2022р. № б/н зазначено код переміщуваного товару - 871160, що відповідає опису товару за Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) «мотоцикли (включаючи мопеди) та велосипеди з колясками або без них, з електричним двигуном для пересування...».
Відповідно до підпункту 215.3.7 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України «Підакцизні товари та ставки податку», на товари за кодом згідно з УКТ ЗЕД 871160 - мотоцикли (включаючи мопеди) та велосипеди з колясками або без них, з електричним двигуном для пересування, встановлено ставку акцизного податку у розмірі 22 євро за 1 штуку.
ОСОБА_1 переміщував через митний кордон України товар - електровелосипеди без акумуляторів у кількості 170 штук, що підтверджується поданою останнім декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою.
Частиною 2 ст. 6 Закону України від 22 жовтня 1999р. № 1192-XIV «Про гуманітарну допомогу» визначено, що підакцизні товари не відносяться до гуманітарної допомоги, крім:
-автомобілів швидкої медичної допомоги, легкових автомобілів спеціального призначення для Міністерства внутрішніх справ України, органів Національної поліції;
-транспортних засобів, шо надходять у період проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях для отримання і використання Збройними Силами України, Національною гвардією України, іншими утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями, Службою безпеки України, Міністерством внутрішніх справ України, Державною прикордонною службою України, Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Державною спеціальною службою транспорту, Державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації України для забезпечення проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях;
-транспортних засобів, призначених для перевезення більше ніж вісім осіб, та автомобілів, обладнаних для перевезення осіб з інвалідністю з ураженням опорно- рухового апарату, що передаються для використання установам соціального захисту населення, державним закладам охорони здоров`я і навчальним закладам, громадським організаціям осіб з інвалідністю, ветеранів війни та. праці, Товариству Червоного Хреста України та його обласним організаціям, державним закладам системи реабілітації, фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваепорт»;
-легкових автомобілів, які на момент ввезення на митну територію України були вперше зареєстровані не пізніше ніж вісім років тому, з об`ємом двигуна не більш як 1800 куб. см, що отримуються органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим, обласною, Київською, Севастопольською міською державною адміністрацією або центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення, для подальшої передачі особам з інвалідністю, які перебувають у встановленому порядку на обліку для отримання спеціального автотранспорту, на строк, визначений законодавством;
-транспортних засобів спеціального та спеціалізованого призначення (крім таксі, автомобілів інкасації) для підприємств, установ та організацій, що утримуються за рахунок бюджетів, уповноважених ними державних установ та органів місцевого самоврядування для забезпечення соціально-економічних потреб територіальних громад.
Враховуючи вищевикладене, суд погоджується з доводами митного органу, що товар - електровелосипеди без акумуляторів у кількості 170 штук, мав декларуватися митним органам відповідно до Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012р. № 651, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2012р. за № 1372/21684, із сплатою митних платежів.
Відповідно до розрахунку митних платежів загальна сума митних платежів, які необхідно було б сплатити, становить 526 425,52 грн. (з яких ввізне мито- 111 899,92 грн., акциз - 140 288,15 грн., ПДВ -274 237,45 грн.).
Суд вважає помолковим доводи сторонни захисту, що на ввезений ОСОБА_1 на митну територію України товар - електровелосипеди без акумуляторів в асортименті у кількості 170 штук, розповсюджується дія частини 2 статтею 6 Закону України від 22 жовтня 1999 року № 1192-ХІУ «Про гуманітарну допомогу».
Відповідно до абзаців 5-7 пункту і постанови Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», пропуск через митний кордон України товарів гуманітарної допомоги, наведених у додатку 2, здійснюється відповідно до абзацу першого цього пункту за умови подання до митних органів гарантійного листа кінцевого користувача товарів за формою, наведеною в додатку 3.
Зазначений лист оформлюється кінцевим користувачем товарів гуманітарної допомоги, яким є орган військового управління, визначений Міністерством оборони, правоохоронний орган, інше військове формування, утворене відповідно до закону, Адміністрація Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації чи підпорядкований підрозділ, визначений нею, військові адміністрації, утворені відповідно до законодавства, або інший суб`єкт, що здійснює боротьбу з тероризмом відповідно до закону, та засвідчується його печаткою.
Зазначені товари підлягають взяттю в установленому порядку на облік в Збройних Силах, правоохоронних органах, інших військових формуваннях, утворених відповідно до закону, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації, військових адміністраціях, утворених відповідно до законодавства, або в інших суб`єктах, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону.
В судовому засіданні захисник ОСОБА_1 - адвокат Повразюк Р.В. неодноразово зазначав, що переміщувані велосипеди ввозилися для потреб Збройних сил України.
Разом з тим, матеріали справи не містять гарантійного листа кінцевого користувача товарів за формою, наведеною в додатку 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», на що обґрунтовано посилається митниця.
Будь-яких інших доказів на підтвердження призначення велосипедів, що ввозилися на митну територію України, саме для потреб Збройних Сил України матеріали справи не містять.
Під час розгляду справи захисником було надано до суду копію Актів приймання-передачі гуманітарної (благодійної) допомоги від 25 серпня 2022р., 21 вересня 2022р. та 12 жовтня 2022р. на потреби Збройних сил України.
Натомість, вказані документи суд не може взяти до уваги, оскільки вони не стосуються предмету розгляду зазначеної справи та не мають ніякого відношення до «електровелосипедів без акумуляторів в асортименті», у кількості 170 штук, які було ввезено ОСОБА_1 на територію митного контролю України 11 серпня 2022р. та які є предметом розгляду зазначеної справи.
Крім того, доводи сторони захисту щодо пропуску строку притягнення особи до адміністративної відповідальності судом не беруться до уваги, оскільки відлік такого строку законодавець згідно зі ст. 467 МК України повязує не з моментом вчинення адміністративного правопорушення, а з моментом його виявлення, що у даному випадку є моментом підтвердження Листом від 10 січня 2023р. №299/0/2-23/20,враховуючи положення ст. 6 Закону України «Про гуманітарну допомогу», що товар за кодом згідно УКТЗЕД 871160 «мотоцикли (включаючи мопеди) та велосипеди з колясками або без них з електричним двигуном для пересування» повинен декларуватися згідно Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012р. № 651, зареєстрованого в Міністерстві фінансів України 14 серпня 2012р. за № 1372/21684 (із змінами), зі сплатою митних платежів.
Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку, що ОСОБА_1 , який діяв на підставі довіреності від 05 серпня 2022р. № 050822/2, за відсутності підстав для декларування велосипедів гуманітарною допомогою та за відсутності законних підстав для набуття права на пільги із сплати митних платежів під час ввезення на митну територію України товару: «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті» у кількості 170 штук, подав 11 серпня 2022р. митному органу декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою (відповідно додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану"), чим вчинив протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів у розмірі 526 425,52 грн.
Так, санкція ст. 485 МК України, передбачає накладення стягнення у вигляді штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Судом встановлено, що сума митних платежів у справі про порушення митних правил № 0030/126000/23 від 20 березня 2023р. за ст. 485 МК України та становить 526 425,52 грн.
У відповідності до ст. 33 КУпАП при накладення стягнення суд враховує особу ОСОБА_1 , а саме, що останній працює, раніше не притягався до відповідальності за порушення митних правил, відсутність обставин, що обтяжують відповідальність останнього.
Відтак, ОСОБА_1 слід визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України та застосувати до нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу, передбаченого санкцією статті, в розмірі п`ятдесяти відсотків несплаченої суми митних платежів, що складає 263 212,76 грн.
Круючись ст.ст. 33, 251, 252, 280 КУпАП, ст. 485 МК України, суд, -
п о с т а н о в и в :
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 263 212 /двісті шістдесят три тисячі двісті дванадцять/ грн. 76 коп.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 536 /п`ятсот тридцять шість/ грн 80 коп.
Роз`яснити ОСОБА_1 , що штраф має бути сплачений не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
У разі несплати правопорушником штрафу в вищезазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу та витрати на облік зазначених правопорушень.
Зобов`язати відділ державної виконавчої служби повідомити про виконання постанови шляхом повернення останньої на адресу суду з відміткою про її виконання.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом 10 днів з дня її винесення шляхом подачі апеляційної скарги через Шевченківський районний суд м. Києва.
Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з дня набрання постановою законної сили.
Суддя:
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2023 |
Оприлюднено | 31.07.2023 |
Номер документу | 112457276 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Шевченківський районний суд міста Києва
Волошин В. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні