Рішення
від 27.07.2023 по справі 380/5100/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/5100/23

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 липня 2023 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Потабенко В.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Маркет Універсал ЛТД» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В:

на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «Маркет Універсал ЛТД» (далі ТзОВ «Маркет Універсал ЛТД», позивач) до Головного управління ДПС у Львівській області (далі ГУ ДПС у Львівській області, відповідач) з такими позовними вимогами:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Львівській області від 06.12.2022 № 13594/13-01-04-07.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що не погоджується із податковим повідомленням-рішенням від 06.12.2022 № 13594/13-01-04-07, вважає таке протиправним, оскільки ТзОВ «Маркет Універсал ЛТД» виконало покладений на нього обов`язок та у встановлені граничні строки надіслало на реєстрацію податкові накладні, а саме до 20:00 год. останнього граничного дня. В свою чергу контролюючий орган зобов`язаний був до кінця операційного дня, коли була надіслана відповідна податкова накладна, надіслати позивачу одну з квитанцій: про прийняття/неприйняття податкової накладної із зазначенням відповідних причин. Однак, до кінця відповідного операційного дня позивачу не були надіслані квитанції про прийняття або не прийняття вказаних вище податкових накладних. Відповідні квитанції були надіслані лише на наступний операційний день, що є порушенням п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України та п. 14 Порядку № 1246. Таким чином, спірні податкові накладні вважаються зареєстрованим в ЄРПН датою їх надсилання на реєстрацію - 30.06.2022, а не 01.07.2022, як стверджує відповідач. З урахуванням наведеного, висновки відповідача, викладені у акті камеральна перевірки №11913/13-01-04-07/43333862 від 18.10.2022 про несвоєчасну реєстрацію в ЄРПН спірних податкових накладних, не відповідають фактичним обставинам справи, а отже є безпідставним і необґрунтованими. Відтак, відсутні і підстави для застосування штрафних санкцій до ТзОВ «Маркет Універсал ЛТД». Також позивач покликається на п. 56.21 ст. 56 Податкового кодексу України, згідно якого у разі, коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як на користь платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків. Звертає увагу суду також на п. 521 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, яким встановлено, що за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України дня коронавірусної хвороби (СОVID-19), штрафні санкції не застосовуються. Тому, за наявності чинної норми п. 521 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України з урахуванням норм п. 56.21 ст. 56 Податкового кодексу України та підп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Податкового кодексу України, застосування до позивача штрафу у період дії карантину суперечать вимогам податкового законодавства. Відтак, спірне податкове повідомлення-рішення слід скасувати.

Ухвалою від 22.03.2023 суд відкрив спрощене позовне провадження у справі, без виклику осіб.

07.04.2023 за вх. №24213 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому позовні вимоги заперечив, просив суд у задоволенні позову відмовити. Зазначив, що позивач зареєстрував податкові накладні з порушенням граничного терміну їх реєстрації, передбаченого п. 201 ст. 201 Податкового кодексу України, поза межами операційного дня, який відповідно до підп. 69.18 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (у редакції, яка діяла по 07.02.2023) триває у робочі дні з 8 години до 18 години. Позивач, посилаючись на п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, вказує, що ним в межах визначених законодавством скеровано на реєстрацію податкові накладні, однак в межах операційного дня ним не отримано квитанцію про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. На підтвердження вказаних доводів позивач надає знімки екрану з програмного забезпечення. Разом з тим з таких витягів вбачається відправлення на реєстрацію податкових накладних двічі, як в межах операційного дня, так і за його межами. Також слід зазначити, що Верховним Судом в межах розгляду справи №520/11447/19 досліджувалось питання функціонування систем платників податків, якими скеровуються податкові накладні на реєстрацію і у постанові від 19.08.2021 судом вказано, що ТзОВ «М.Е.DOC» у листі від 01.11.2019 №0111/1 повідомило, що надати підтвердження направлення податкової накладної в електронному вигляді на реєстрацію до ЄДРПН за допомогою КП «М.Е.DOC» не виявляється можливим, оскільки, розробник КП «М.Е.DOC» не має доступу до баз даних позивача. А вся інформація щодо формування та підписання електронного звіту фіксується в протоколі подій відповідного документа КП «М.Е.DOC». Дата та час відправлення, що фіксується КП «М.Е.DOC», залежить від системних налаштувань дати і часу на комп`ютері, з якого проводиться відправлення документу, та зазначається у вкладці «Очікується доставка». Отже, дата та час зазначені у витягах, наданих позивачем, можуть відрізнятися від фактичних, оскільки такі залежать від системних налаштувань комп`ютерної системи позивача, у зв`язку з чим такі не є належними та допустимими доказами виконання позивачем обов`язку щодо своєчасної реєстрації податкових накладних. У даній справі ТзОВ «Маркет Універсал ЛТД» не надано належних та допустимих доказів наявності збоїв в роботі сервера ДПС України та протиправною бездіяльністю з боку податкового органу, так само, як не пред`явлено суду доказів вжиття всіх залежних від нього заходів з метою своєчасного виконання обов`язку щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН та не обґрунтовано зволікання з направленням таких податкових накладних до реєстрації. З урахуванням вищевикладеного, ГУ ДПС у Львівській області вважає вимоги викладені в позовній заяві позивачем безпідставними, необґрунтованими, та такими, що не підлягають задоволенню.

13.04.2023 вх. № 25971 позивач подав відповідь на відзив, в якій значив, що відповідач жодним чином не заперечив та не спростував норму п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України, якою встановлено, що якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Також зазначив, що твердження відповідача про те, що дані спеціалізованого програмного забезпечення ТзОВ «М.Е.DOC» є неналежним та не може бути достовірним доказом фіксації дати та часу реєстрації податкової накладної є необґрунтованим. Посилання відповідача на лист ТзОВ «М.Е.DOC» від 01.11.2019 №0111/1, про який йдеться у постанові Верховного Суду у справі № 520/11447/19, при розгляді даної справи є безпідставним. Адже, аналіз висновків суду у наведеній відповідачем постанові Верховного Суду свідчить про те, що такі висновки ґрунтуються на конкретних фактичних обставинах цієї справи і залежить від їх повноти, характеру, об`єктивності та юридичного значення. Вказаний лист був наданий на запит певної юридичної особи стосовно достовірності підтвердження дати і часу надсилання нею на реєстрацію певної податкової накладної, а саме: №451 від 29.06.2022. Цей лист не є офіційним роз`ясненням (позицією) розробника і адміністратора програмного забезпечення ТзОВ «М.Е.DOC» щодо роботи цього продукту (в даному випадку: формування протоколу подій при надсиланні податкової накладної на реєстрацію) і він не стосується невизначеного кола осіб. Його нема у вільному доступі, в т.ч. на офіційному сайті ТзОВ «М.Е.DOC». Разом з тим, позивач звертає увагу суду на ту обставину, що Верховний Суд у постанові, на яку посилається відповідач, зазначив, що протокол КП «М.Е.DOC» є єдиним доказом наданим позивачем на підтвердження своєчасності реєстрації такої податкової накладної, стверджувані позивачем обставини не підтверджуються іншими доказами у справі. А відповідно до позиції Верховного Суду, викладеної у постанові від 24.11.2021 у справі № 200/12604/19-а, суд визнав роздруковані скріншоти файлів спеціалізованого програмного забезпечення КП «М.Е.DOC» належними та допустимими доказами на підтвердження факту направлення і реєстрацію податкових накладних. До аналогічних висновків дійшов Верховний Суд у і постановах від 28.04.2020 у справі №810/198/16 та від 20.10.2020 у справі №620/817/19. Звідси, долучені ТзОВ «Маркет Універсал ЛТД» роздруковані електронні повідомлення, сформовані КП м на підтвердження своєчасності надсилання на реєстрацію спірних податкові накладних є належним та допустимим доказом. Крім того, відповідно до п. 3 Порядку №1246 операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20 години. Отже, квитанція про прийняття або неприйняття або зупинення реєстрації податкової накладної в усіх без виключення випадках, при направлені платником податків податкові накладних для реєстрації має бути надіслана платнику податків до 20 години того ж дня. За п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою Єдиному реєстрі податкових накладних. Тобто, якщо до 20 години операційного дня, в який платником податків би направлено податкові накладні для їх реєстрації, йому не було надіслано квитанції відповідні накладні вважаються зареєстрованими у цей день. До аналогічних висновків дійшов Верховний Суд у постановах від 22.11.2018 в справі № 813/815/18, від 23.01.2018 в справі № 806/832/17, від 10.06.2019 в справі № 802/1825/16-а, від 06.03.2018 у справі №826/16196/15 та від 30.04.2021 у справі №815/4658/16.

Ухвалою від 22.05.2023 суд вирішив продовжувати розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.

13.06.2023 за вх. № 43942 представник позивач надав додаткові пояснення у справі.

28.06.2023 за вх. № 47922 представник відповідача надав додаткові пояснення у справі.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.

В судовому засіданні представник відповідача щодо задоволення позовних вимог заперечив, просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Протокольною ухвалою від 05.07.2023 суд продовжив розгляд справи в порядку письмового провадження.

За правилами ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 КАС України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Суд заслухавши пояснення представників сторін, з`ясувавши зміст позовних вимог, дослідивши долучені до матеріалів справи письмові докази, оцінивши їх в сукупності та встановив такі фактичні обставини справи та відповідні правовідносини.

Позивач, ТзОВ «Маркет Універсал ЛТД», зареєстрований у встановленому законодавством порядку, як юридична особа, за адресою: 79053, Львівська область, м. Львів, вул. Сяйво, 127, код ЄДРПОУ 13838294, що підтверджується Інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що розміщена на офіційному сайті Міністерства юстиції України, набув правового статусу суб`єкта господарювання юридичної особи, як платник податків, зборів (обов`язкових платежів), знаходиться на обліку в ГУ ДПС у Львівській області.

ГУ ДПС у Львівській області проведену камеральну перевірку дотриманням ТзОВ «Маркет Універсал ЛТД» вимог п. 192.1 ст. 192, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.

За результатами проведеної камеральної перевірки відповідачем складено акт від 21.10.2022 № 12524/13-01-04-07/13838294 «Про результати камеральної перевірки дотримання вимог п. 192.1 ст. 192, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI ТзОВ «Маркет Універсал ЛТД» (код ЄДРПОУ 13838294)».

Так, проведеною перевіркою встановлено порушення ТзОВ «Маркет Універсал ЛТД» відповідно до ст. ст. 192, 1201, п. 201.10 ст. 201 та підп. 69.1, 69.11 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних; штрафна санкція становить 251131,59 грн.

На підставі акта перевірки від 21.10.2022, ГУ ДПС у Львівській області складено податкове повідомлення-рішення від 06.12.2022 №13594/13-01-04-07, яким за встановлені порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст. 201 Податкового кодексу України та згідно з п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних застосовано штраф у сумі 251131,59 грн.

Вважаючи вказане рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся зі скаргою до Державної податкової служби України.

Рішенням від 27.02.2023 № 4808/6/99-00-06-03-01-06 скаргу ТзОВ «Маркет Універсал ЛТД» на податкове повідомлення-рішення від 06.12.2022 №13594/13-01-04-07 залишено без задоволення, а саме рішення без змін.

Не погоджуючись з податковим повідомленням-рішенням від 06.12.2022 №13594/13-01-04-07, позивач звернувся з вказаним адміністративним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України).

За приписами п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи а зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Так, відповідно до абзацу 1 п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

При цьому, відповідно до абзацу 4 цього ж п. 201.10 ст. 201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно абзацу 14 п. 201.10 ст. 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Отже, підсумовуючи викладене суд дійшов висновку, що продавець товарів/послуг зобов`язаний зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.

По своїй правовій природі норма, викладена в абзаці 4 п. 201.10 ст. 201 ПК України, є нормою зобов`язального характеру (норма-припис), а отже має існувати норма, яка передбачає відповідальність за невиконання платником податку зобов`язання у вигляді обов`язку реєстрації податкової накладної.

Так, ст. 1201 ПК України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної.

Тобто, законодавець передбачив для платників податків відповідальність за порушення п. 201.10 ст. 201 ПК України.

Згідно п. 1201.1 ст. 1201 ПК України платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами а - г цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Із аналізу вказаних вище правових норм вбачається, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено пунктом 1201.1 статті 1201 ПК України.

Разом із тим, згідно з п. 521 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.

Таким чином, перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Суд зазначає, що у контексті застосування п. 521 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України правове значення має саме факт вчинення відповідного порушення, складом, якого, в даному випадку, є порушення строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день, а останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.

Водночас, п. 521 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України містить чітку вказівку на темпоральний критерій застосування - з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Аналогічна правова позиція наведена Верховним Судом у постанові від 10.12.2021 у справі №420/10367/20.

Однак, Законом України від 12.05.2022 №2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до підп. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.

Так, відповідно до підп. 69.1 п 69 підрозділу 10 розділу «Перехідні положення» ПК України, який застосовується з 27.05.2022, у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Згідно підп. 69.11 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підпунктом 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Тобто, Законом №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підп. 112.8.9 п. 112.8 ст. 112 ПК України, що звільняють від фінансової відповідальності.

При цьому, підп. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено лише для платників податків щодо реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24.02.2022 до 27.05.2022 (тобто до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану»), за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022.

Судом у цій справі, на основі дослідження акту перевірки та долучених до матеріалів справ податкових накладних та квитанцій про їх реєстрацію, встановлено, що позивачем складено такі податкові накладні та надіслано на реєстрацію:

- № 1496 від 10.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:15 год.;

- № 1498 від 09.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:15 год.;

- № 1 від 10.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:13 год.;

- № 1476 від 14.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:14 год.;

- № 1509 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год.;

- № 1515 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год.;

- № 1520 від 14.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:18 год.;

- № 1494 від 06.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:15 год.;

- № 1522 від 14.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:18 год.;

- № 1512 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год.;

- № 1508 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год.;

- № 1513 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год.;

- № 1463 від 12.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:14 год.;

- № 1466 від 06.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:16 год.;

- № 1524 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:18 год.;

- № 1521 від 14.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:18 год.;

- № 1469 від 04.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:16 год.;

- № 1505 від 03.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год.;

- № 1472 від 07.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:15 год.;

- № 1504 від 02.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год.;

- № 1464 від 11.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:15 год.;

- № 1473 від 09.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год.;

- № 1501 від 14.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:13 год.;

- № 1499 від 02.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год.;

- № 1477 від 03.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год.;

- № 1474 від 02.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год.;

- № 1468 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:13 год.;

- № 1517 від 01.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год.;

- № 1502 від 03.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:16 год.;

- № 1519 від 09.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:18 год.;

- № 1510 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год.;

- №1503 від 01.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:18 год.;

- № 1525 від 01.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:18 год.;

- № 1506 від 14.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год.;

- № 1471 від 13.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:14 год.;

- № 1497 від 07.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:15 год.;

- № 1507 від 14.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год.;

- № 1518 від 06.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год.;

- № 1475 від 08.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:15 год.;

- № 1500 від 08.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:15 год.;

- № 1514 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год.;

- № 1493 від 01.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год.;

- № 1470 від 10.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:15 год.;

- № 1511 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год.;

- № 1516 від 01.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:18 год.;

- № 1495 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:13 год.;

- № 1467 від 05.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:16 год.;

- № 1465 від 01.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год.;

- № 1049 від 28.04.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 04.08.2022 08:34 год.

При цьому, граничними термінами реєстрації податкових накладних в ЄРПН були:

- за податковими накладними складеними після 24.02.2022 і до 27.05.2022 до 15.07.2022;

- - за податковими накладними складеними після 27.05.2022 за загальним правилом, передбаченим до п. 201.10 ст. 201 ПК України, тобто для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Тобто в даному випадку ТзОВ «Маркет Універсал ЛТД» мало зареєструвати податкові накладні:

- № 1496 від 10.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:15 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1498 від 09.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:15 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1 від 10.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:13 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1476 від 14.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:14 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1509 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1515 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1520 від 14.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:18 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1494 від 06.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:15 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1522 від 14.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:18 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1512 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1508 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1513 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1463 від 12.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:14 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1466 від 06.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:16 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1524 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:18 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1521 від 14.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:18 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1469 від 04.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:16 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1505 від 03.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1472 від 07.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:15 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1504 від 02.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1464 від 11.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:15 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1473 від 09.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1501 від 14.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:13 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1499 від 02.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022;

- № 1477 від 03.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1474 від 02.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1468 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:13 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1517 від 01.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1502 від 03.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:16 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1519 від 09.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:18 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1510 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- №1503 від 01.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:18 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1525 від 01.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:18 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1506 від 14.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1471 від 13.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:14 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1497 від 07.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:15 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1507 від 14.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1518 від 06.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1475 від 08.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:15 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1500 від 08.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:15 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1514 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1493 від 01.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1470 від 10.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:15 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1511 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1516 від 01.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:18 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1495 від 15.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:13 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1467 від 05.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:16 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1465 від 01.06.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 30.06.2022 18:17 год., гранична дата реєстрації 30.06.2022

- № 1049 від 28.04.2022, дата та час надсилання на реєстрацію 04.08.2022 08:34 год., граничний строк до 15.07.2022.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач покликається на той факт, що операційний день триває в робочі дні з 08:00 год. і до 20:00 год., відтак, ним свій обов`язок щодо надсилання податкових накладних на реєстрацію виконано вчасно, тобто до 20:00 год.

З цього приводу суд зазначає, що постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України

від 26.04.2017 № 341) затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі Порядок № 1246).

Так, згідно п. п. 2, 3 Порядку № 1246 операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Кодексі, Законах України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг».

Операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Водночас, п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України доповнено підпунктом 69.18 згідно із Законом № 2120-IX від 15.03.2022 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану», який набрав законної сили 17.03.2022.

Згідно підп. 69.18 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години.

Саме в такій редакції діяв підп. 69.18 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України станом на 30.06.2022, тобто на граничний день реєстрації податкових накладних позивача.

Згідно ч. 3 ст. 7 КАС України у разі невідповідності правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу, або положення відповідного міжнародного договору України.

З урахуванням наведеного, суд вважає за необхідне застосувати до спірних правовідносин не норму п. 2, 3 Порядку № 1246, а норму підп. 69.18 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України як таку, що має вищу юридичну силу, та прийнята з метою впорядкування положень чинного законодавства на період дії воєнного стану».

Таким чином, суд встановив, що операційний день 30.06.2022 тривав до 18:00 год.

Натомість, надсилання податкових накладних на реєстрацію відбулось вже після 18:00 год., що не заперечується сторонами.

Що стосується податкової накладної № 1049 від 28.04.2022, то датою та часом надсилання такої на реєстрацію є 04.08.2022 08:34 год., в той час як судом встановлено, що граничним строком для такої податкової накладної є 14.07.2022 (включно).

Додатково суд наголошує, що дійсно податкові накладні були складені у період дії вимог законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Однак, реєстрація таких накладних була здійснена вже у період дії Закону №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, яким поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок, у тому числі щодо порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, за виключенням тих випадків, коли граничний термін їх реєстрації припадає на період з 24.02.2022 по 27.05.2022 (тобто до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану») за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування (за період з 24.02.2022 по 27.05.2022) в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022 (для податкової накладної № 1049 від 28.04.2022).

Тобто судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що позивач податкові накладні направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних після спливу граничних строків на реєстрацію таких.

У свою чергу, граничні терміни реєстрації жодної із зазначених у акті перевірки податкових накладних не підпадають під період звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію, що передбачений підп. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України у редакції Закону №2260-ІХ.

Суд зазначає, що особливістю операцій із реєстрації податкових накладних є їх тривалість у часі, а тому у даному випадку необхідно враховувати плинність та змінюваність законодавства, адже відправною точкою для притягнення до відповідальність платників податків за порушення п. 201.10 ст. 201 ПК України є саме дата здійснення реєстрації податкових накладних, а не дата їх складання.

При цьому суд звертає увагу, що при здійсненні правозастосування, суд має комплексно та системно застосовувати законодавства, враховуючи при цьому мету (ціль) та завдання того чи іншого нормативно-правового акту.

Вносячи Законом №2260-ІХ зміни до підп. 69.2 п 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, законодавець переслідує мету унормування саме особливостей операцій із реєстрації податкових накладних, що є тривалими у часі, а надто за умови попередньої дії вимог законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних на період дії карантину.

Отже, підсумовуючи наведене вище, слід прийти до висновку, що ТзОВ «Маркет Універсал ЛТД» порушило терміни реєстрації податкових накладних в ЄРПН, за що підлягало притягненню до фінансової відповідальності відповідно до положень п. 1201.1 ст. 1201 ПК України.

Спору щодо розміру нарахованих штрафних санкцій між сторонами немає.

Перевіривши розрахунок штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, суд вважає, що кількість днів прострочення граничних строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН розрахована відповідачем правильно.

Податкові накладні позивача, які наведені в акті камеральної перевірки, зареєстровані з порушенням термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), які визначені у п. 201.10 ст. 201 ПК України.

Відповідно до ч. 2 ст. 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Матеріали справи свідчать, що відповідні положення ст. 2 КАС України відповідачем було дотримано в повній мірі.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (ст. 77 КАС України).

За наслідком розгляду справи суд висновує, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень, діяв у межах повноважень, наданих йому законодавством, та належним чином довів правомірність прийнятого ним рішення.

Тому у задоволенні позову слід відмовити.

Відповідно до ст. 139 КАС України судові витрати належить покласти на позивача.

Керуючись ст.ст. 2, 19-20, 22, 25-26, 90, 139, 143, 241-246, 255, 257-258, 293, 295-297, пп. 15.5 п.15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Судові витрати стягненню не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.

Повний текст рішення виготовлено 27.07.2023.

Суддя Потабенко В.А.

Дата ухвалення рішення27.07.2023
Оприлюднено31.07.2023
Номер документу112466072
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —380/5100/23

Ухвала від 05.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 25.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Рішення від 27.07.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 22.05.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 22.03.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні