Постанова
від 26.07.2023 по справі 160/798/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

26 липня 2023 року м. Дніпросправа № 160/798/23

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Малиш Н.І. (доповідач), суддів: Щербака А.А., Баранник Н.П.,

за участю секретаря судового засідання: Яковенко О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду в м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 березня 2023 року (суддя 1-ї інстанції Маковська О.В.) в адміністративній справі №160/798/23 за позовом Приватного акціонерного товариства ПОЛТАВАРИБГОСП до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

ВСТАНОВИВ:

13.01.2023р. Приватне акціонерне товариство ПОЛТАВАРИБГОСП звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог, про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №0087390706 від 27.10.2022, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі 10415275,00грн. по декларації за січень 2022 року.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що посилання в акті перевірки на нереальність господарських операцій, та як наслідок безпідставне, на думку контролюючого органу, віднесення до складу податкового кредиту з ПДВ сум, сплачених за послуги по обробітку ґрунту та догляду за посівами є, на думку позивача, неправомірними та ґрунтуються лише на припущеннях. Також, позивач вважає, що формальні недоліки у первинних документах, а також недоліки, зумовлені дефектами правого статусу особи, що їх видала, мають розцінюватися у сукупності з іншими обставинами. Перевагу варто надавати реальності здійснення господарської операції та її економічному змісту, а не оформленню такої операції. Вважає, що реальність господарських операцій та ділова мета підтверджуються усіма первинними документами, зокрема, договорами, актами виконаних робіт та банківськими виписками, які надавались під час проведення перевірки.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 березня 2023 року позов задоволено.

Не погодившись з ухваленим судовим рішення, його оскаржив відповідач, який із покликанням на неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позову.

В обґрунтування апеляційних вимог зазначає, що є неспростованими доводи відповідача про відсутність реальності господарських операції між позивачем та ТОВ ОРГАНІК АГРОЛЕНД. Так не встановлено придбання супутніх товарів, послуг контрагент позивача, що б надавало можливість виконати договори, також за спірний період встановлено неправомірне визначення ТОВ ОРГАНІК АГРОЛЕНД суми податкових зобов`язань та суми податкового кредиту, в тому числі по взаємовідносинам з ПрАТ ПОЛТАВАРИБГОСП. Також до перевірки надані документи - акти виконаних робіт, які не містять інформацію про те, які саме конкретно послуги надавались ТОВ ОРГАНІК АГРОЛЕНД, тощо.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу в якому просить відмовити у її задоволенні.

В судовому засіданні суду апеляційної інстанції представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги, просив її задовольнити.

В судовому засіданні суду апеляційної інстанції представник позивача підтримав доводи відзиву на апеляційну скаргу, у задоволенні скарги просив відмовити.

Перевіривши обґрунтованість рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, колегія суддів доходить висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку Приватного акціонерного товариства ПОЛТАВАРИБГОСП щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за січень 2022 року від`ємного значення з податку на додану вартість у сумі 11 607 546 грн. яке визначене з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість задекларованого в попередніх звітних періодах та поданих уточнюючих розрахунків, за результатами якої складено акт від 14.09.2022 №1574/04-36-07-06/00476748.

В висновках акту зазначено, що перевіркою встановлено порушення ПрАТ ПОЛТАВАРИБГОСП при декларуванні ПДВ п. 198.2. п. 198.3. п. 198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України та завищено податковий кредит з податку на додану вартість на загальну суму 13 796 217 грн., в т.ч. по періодам: у вересні 2021 року на 3 985 717 грн. у грудні 2021 року на 9 810 500,00 грн., що в свою чергу призвело до заниження податкових зобов`язань з податку на додану вартість на суму ПДВ 3 051 142 грн. у листопаді 2021 року та завищення суми від`ємного значення (показника рядка 19 та рядка 21) на суму ПДВ 10 745 075 грн. у січні 2022 року.

Проведеною перевіркою встановлено придбання послуг по обробітку ґрунту та догляду за посівами ПрАТ ПОЛТАВАРИБГОСП у ТОВ ОРГАНІК АГРОЛЕНД на підставі договорів №14 від 01.04.2021, №01 від 01.09.2021 та №01-2 від 01.09.2021, однак контролюючий орган прийшов до висновку, що підприємством документально не підтверджено факт придбання цих послуг, а також не можливо встановити реальність господарських операцій.

Підставою для визнання контролюючим органом нереальності господарських операцій стали висновки контролюючого органу про те, що контрагент ТОВ ОРГАНІК АГРОЛЕНД не має трудових ресурсів, у нього відсутні основні засоби, відсутні фізичні, технічні та технологічні можливості до вчинення задекларованих господарських операцій, станом на час проведення перевірки товариство вже ліквідовано та за результатами аналізу інформаційних баз даних ДПС України відсутнє придбання самих послуг та супутніх товарів для виконання робіт по обробітку ґрунту та догляду за посівами.

За результатами перевірки, на підставі висновків акту Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області винесено податкові повідомлення-рішення:

- №0087380706 від 27.10.2022 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість в розмірі 3 813927,50 грн. (3 051 142,00 грн. за податковим зобов`язанням та 762785,50 грн. за штрафними санкціями).

- №0087390706 від 27.10.2022 року, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі 10415275,00 грн по декларації за січень 2022 року.

Вказані податкові повідомлення-рішення оскаржені підприємством в адміністративному порядку.

За результатами розгляду скарги, ДПС України прийнято рішення 06.01.2023р. про задоволена скарги частково, а саме: скасовано ППР №0087380706 від 27.10.2022, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість в розмірі 3813927,50 грн., та залишено без змін ППР №0087390706 від 27.10.2022, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі 10415275,00 грн по декларації за січень 2022 року.

Позивач не погодившись з рішенням податкового органу про зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість, звернувся до суду зі зазначеним позовом.

Суд першої інстанції задовольняючи позов дійшов висновку про помилковість позиції податкового органу щодо нереальності здійснення господарських операцій між позивачем та ТОВ ОРГАНІК АГРОЛЕНД. В свою чергу позивачем подано первинні документи, що підтверджують виконання договорів, а отже ПрАТ ПОЛТАВАРИБГОСП правомірно сформовано спірний податковий кредит.

Колегія суддів суду апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції з наступних підстав.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків визначається статтею 200 Податкового кодексу України (далі ПК України).

Пунктом 200.1 статті 200 ПК України встановлено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

За приписами пункту 200.4 статті 200 ПК України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Відповідно до пункту 200.7 статті 200 ПК України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

За змістом пункту 200.8 статті 200 ПК України до податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання) платником податків додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування та оригінали митних декларацій. У разі якщо митне оформлення товарів, вивезених за межі митної території України, здійснювалося з використанням електронної митної декларації, така електронна митна декларація надається контролюючим органом за місцем митного оформлення контролюючому органу за місцем обліку такого платника податків в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису відповідно до закону.

Приписами пункту 200.10 статті 200 ПК України встановлено, що у строк, передбачений абзацом першим пункту 76.3 статті 76 цього Кодексу, контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання).

Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до цієї статті та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування в разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених пунктом 200.11 цієї статті, - за результатами перевірки, зазначеної у такому пункті, що проводяться відповідно до цього Кодексу.

Згідно з пунктом 200.14 статті 200 ПК України якщо за результатами камеральної або документальної перевірки, контролюючий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган:

б) у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною контролюючим органом за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування;

в) у разі з`ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування.

Порядок формування податкового кредиту з податку на додану вартість визначено статтею 198 Податкового кодексу України.

Як встановлено пунктом 198.1 статті 198 ПК України, до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Відповідно до пункту 198.2 статті 198 ПК України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Згідно з пунктом 198.3 статті 198 цього кодексу податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку, зокрема, з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг.

За положеннями пункту 198.6 статті 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначається порядок складання та реєстрації податкової накладної.

Видача позивачу належним чином оформлених податкових накладних контрагентом не є спірним питанням. Також не є спірним питанням факт реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН).

Отримавши податкову накладну, покупець набув право на включення суми податку, вказаній в цій накладній, до складу податкового кредиту.

В цьому випадку суми податку на додану вартість, які підлягали сплаті у зв`язку з придбанням товарів та послуг, підтверджені податковими накладними, зареєстрованими в ЄРПН, а тому такі суми підлягають включенню до складу податкового кредиту.

Відповідно до пунктів 2.15 та 2.16 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам.

Пунктом 2.4 Положення визначено, що первинні документи (на паперових і машино зчитувальних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов`язкові реквізити: назва підприємства, установи від імені яких складений документ, назва документа (форма), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складення первинного документа.

Згідно з визначенням, наведеним у статті 1 Законом України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16 липня 1999 року № 996-XIV (далі Закон № 996-XIV), первинним документом визнається документ, який містить відомості про господарську операцію.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону № 996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Частиною другою статті 9 Закону № 996-XIV встановлено, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити, якщо інше не передбачено окремими законодавчими актами України: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

При цьому, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

Як свідчать встановлені обставини справи між ПрАТ ПОЛТАВАРИБГОСП, як замовником та ТОВ ОРГАНІК АГРОЛЕНД, як виконавцем укладено договір про надання комплексної послуги №01 від 01.09.2021.

В порядку та на умовах визначених даним договором, виконавець зобов`язується надати комплексну послугу по відновленню родючості ґрунту на землях замовника власними силами, із застосуванням власних матеріалів, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги, відповідно до умов цього договору (п. 1.1. договору).

Згідно калькуляції (структури ціни) до складу комплексної послуги по відновленню родючості ґрунту на 1 га. входять органічне добриво (сировина та матеріали), тирса, формування суміші для внесення органічних добрив, підвезення органічних добрив в поле, підвезення матеріалів та води, завантаження, розвантаження, послуги оприскувача в тому числі паливно-мастильні матеріали.

Місце надання послуг: земельні угіддя замовника площею 5983,5 га (п. 1.2. договору).

Строк (період) надання послуг: вересень - грудень 2021 року (п. 1.3. договору).

Надані згідно умов даного договору послуги (окремі виконані роботи) вважаються належним чином виконаними в повному обсязі з моменту підписання сторонами акту надання послуг/ акту приймання-передачі робіт та відсутності при цьому взаємних претензій (п. 3.1. договору).

Відповідний акт складається сторонами після надання всього комплексу сільськогосподарських послуг або після закінчення окремих видів робіт за погодженням сторін (п. 3.2. договору).

Загальна орієнтовна вартість послуг становить 122 063 400,00 грн., в т. ч. ПДВ 20 343 900,00 грн. із розрахунку 20 400,00 грн. за 1 га (в т.ч. ПДВ) (п. 4.1. договору).

Остаточна вартість договору буде визначена виконавцем в акті приймання-передачі послуг та/або рахунку на оплату (п. 4.2. договору).

Оплата/передплата за надані послуги здійснюється шляхом перерахування замовником грошових коштів на поточний рахунок виконавця, згідно виставленого рахунка або акту приймання-передачі послуг. Можливе здійснення попередньої оплати згідно виставленого рахунка (п. 5.1. договору).

Договір набуває чинність з моменту підписання його уповноваженими представниками сторін та діє до 31.12.2021 включно, а в частині виконання грошових зобов`язань до повного їх виконання (п. 10.1. договору).

Так, ТОВ ОРГАНІК АГРОЛЕНД надав ПрАТ ПОЛТАВАРИБГОСП послуги по відновленню родючості грунтів в повному обсязі, про що були складені та підписані сторонами та скріплені їх печатками актами здачі-приймання робіт (надання послуг).

Крім того, між сторонами складались облікові листи трактористів. Обліковий лист тракториста-машиніста (ф. №67) застосовується для обліку механізованих робіт, що виконуються трактористами-машиністами на тракторах, комбайнах, інших самохідних машинах. З даних листів чітко вбачається на якому полі працював тракторист, обсяг виконаної роботи та витрати палива.

Таким чином, виконання послуг по Договору про надання комплексної послуги №01 від 01.09.2021 підтверджується:

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 98 від 16.11.2021 на суму 2 998 800,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000098 від 01.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 99 від 16.11.2021 на суму 1 748 700,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000099 від 01.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 101 від 16.11.2021 на суму 3 060 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ000000101 від 02.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 102 від 16.11.2021 на суму 3 060 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000102 від 02.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 100 від 17.11.2021 на суму 2 896 800,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000100 від 03.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 47 від 30.11.2021 на суму 2 450 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000047 від 03.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 48 від 30.11.2021 на суму 2 450 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000048 від 04.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 49 від 30.11.2021 на суму 2 450 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000048 від 04.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 50 від 30.11.2021 на суму 2 000 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000050 від 05.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 51 від 30.11.2021 на суму 1 500 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000051 від 05.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 52 від 30.11.2021 на суму 1 500 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000049 від 04.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 53 від 30.11.2021 на суму 1 500 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000053 від 08.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 54 від 30.11.2021 на суму 2 000 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000054 від 05.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 55 від 30.11.2021 на суму 1 200 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000055 від 08.11.2021, обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000055 від 08.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 56 від 30.11.2021 на суму 2 000 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000056 від 09.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 57 від 30.11.2021 на суму 1 500 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000057 від 09.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 58 від 30.11.2021 на суму 1 800 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000058 від 09.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 59 від 30.11.2021 на суму 1 000 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000059 від 10.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) №60 від 30.11.2021 на суму 514 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000060 від 10.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 61 від 30.11.2021 на суму 2 800 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000061 від 10.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 62 від 30.11.2021 на суму 387 600,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000062 від 11.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 63 від 30.11.2021 на суму 2 040 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000063 від 11.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 64 від 30.11.2021 на суму 1 958 400,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000064 від 11.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 65 від 30.11.2021 на суму 652 800,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000065 від 11.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 66 від 30.11.2021 на суму 2 019 600,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000066 від 11.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 67 від 30.11.2021 на суму 2 040 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000067 від 12.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 68 від 30.11.2021 на суму 2 040 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000068 від 12.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 69 від 30.11.2021 на суму 1 938 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000069 від 12.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 70 від 30.11.2021 на суму 2 998 800,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000070 від 15.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 71 від 30.11.2021 на суму 3 060 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000071 від 15.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 72 від 30.11.2021 на суму 3 060 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000072 від 16.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 73 від 30.11.2021 на суму 1 754 400,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000073 від 16.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 74 від 30.11.2021 на суму 408 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000074 від 16.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 75 від 30.11.2021 на суму 938 400,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000075 від 16.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 76 від 30.11.2021 на суму 3 060 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000076 від 17.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 77 від 30.11.2021 на суму 3 060 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000077 від 17.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 78 від 30.11.2021 на суму 1 897 200,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000078 від 18.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 79 від 30.11.2021 на суму 3 060 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000079 від 18.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 80 від 30.11.2021 на суму 958 800,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000080 від 18.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 81 від 30.11.2021 на суму 1 876 800,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000081 від 19.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 82 від 30.11.2021 на суму 1 815 600,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000082 від 19.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 83 від 30.11.2021 на суму 3 060 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000083 від 19.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 84 від 30.11.2021 на суму 3 060 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000084 від 22.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 85 від 30.11.2021 на суму 1 748 700,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000085 від 22.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 86 від 30.11.2021 на суму 2 998 800,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000086 від 23.11.2021, обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000086-1 від 23.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 87 від 30.11.2021 на суму 3 060 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000087 від 23.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 88 від 30.11.2021 на суму 3 060 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000088 від 24.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 89 від 30.11.2021 на суму 2 896 800,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000089 від 24.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 90 від 30.11.2021 на суму 2 305 200,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000090 від 25.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 91 від 30.11.2021 на суму 1 000 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000091 від 25.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 92 від 30.11.2021 на суму 2 019 600,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000092 від 26.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 93 від 30.11.2021 на суму 2 019 600,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000093 від 26.11.2021;

- актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 97 від 30.11.2021 на суму 816 000,00 грн. з ПДВ та обліковим листом тракториста-машиніста №ОАЛ00000097 від 26.11.2021.

Розрахунки між сторонами проведено в повному обсязі, що підтверджується платіжними дорученнями: №456 від 03.09.2021, №455 від 03.09.2021, №454 від 03.09.2021, №462 від 10.09.2021, №463 від 10.09.2021, №467 від 15.09.2021, №468 від 15.09.2021, №469 від 15.09.2021, №470 від 20.09.2021, №472 від 22.09.2021, №473 від 22.09.2021, №485 від 27.09.2021, №490 від 30.09.2021, №491 від 04.10.2021, №495 від 04.10.2021, №530 від 13.10.2021, №532 від 19.10.2021, №553 від 19.10.2021, №549 від 19.10.2021, №554 від 25.10.2021, №555 від 25.10.2021, №556 від 25.10.2021, №557 від 25.10.2021, №558 від 25.10.2021, №562 від 29.10.2021, №563 від 29.10.2021, №567 від 02.11.2021, №570 від 03.11.2021, №571 від 03.11.2021, №573 від 04.11.2021, №574 від 04.11.2021, №575 від 04.11.2021, №580 від 08.11.2021, №581 від 08.11.2021, №583 від 09.11.2021, №588 від 15.11.2021, №589 від 16.11.2021, №590 від 16.11.2021, №591 від 16.11.2021, №592 від 16.11.2021, №595 від 17.11.2021, №596 від 17.11.2021, №597 від 17.11.2021, №598 від 19.11.2021, №602 від 23.11.2021, №607 від 24.11.2021, №612 від 26.11.2021, №613 від 29.11.2021, №614 від 29.11.2021, №616 від 29.11.2021, №681 від 04.01.2022, №683 від 06.01.2022.

Також, між Товариством з обмеженою відповідальністю ОРГАНІК АГРОЛЕНД, як Виконавцем та Приватним акціонерним товариством ПОЛТАВАРИБГОСП, як Замовником було укладено договір про надання сільськогосподарських послуг № 01-2 від 01.09.2021.

Відповідно до пункту 1.1 договору, виконавець зобов`язується надати сільськогосподарські послуги по обробітку ґрунту, догляду за посівами та збору урожаю сільськогосподарської продукції, на землях замовника, згідно специфікації, що є невід`ємним додатком до даного договору із застосуванням власних чи наданих замовником матеріалів.

Згідно з пунктом 2.1 договору, вартість договору буде визначена в погоджених (підписаних) актах здачі-приймання робіт (наданих послуг), згідно цін вказаних у специфікації до договору.

Сторонами підписано специфікацію №1, в якій дійшли згоди щодо найменування, кількість та вартість послуг, що надаються позивачем.

На виконання умов договору ТОВ ОРГАНІК АГРОЛЕНД надав послуги позивачу на загальну суму 31 930 989,00 грн., що підтверджується підписаними сторонами наступними актами, а саме:

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №25 від 16.09.2021 на суму 501600,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №25 від 16.09.2021.

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №26 від 22.09.2021 на суму 62700,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №26 від 22.09.2021.

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №28 від 30.11.2021 на суму 1429920,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №28 від 30.11.2021.

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №29 від 30.11.2021 на суму 1988844,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №29 від 30.11.2021.

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №30 від 30.11.2021 на суму 1881000,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №30 від 30.11.2021.

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №31 від 30.11.2021 на суму 1630200,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №31 від 30.11.2021.

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №32 від 30.11.2021 на суму 1438965,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №32 від 30.11.2021.

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №33 від 30.11.2021 на суму 1066320,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №33 від 30.11.2021.

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №34 від 30.11.2021 на суму 1066320,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №34 від 30.11.2021.

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №35 від 30.11.2021 на суму 1066320,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №35 від 30.11.2021.

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №36 від 30.11.2021 на суму 817200,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №36 від 30.11.2021.

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №37 від 30.11.2021 на суму 1533600,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №37 від 30.11.2021.

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №38 від 30.11.2021 на суму 1533600,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №38 від 30.11.2021.

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №39 від 30.11.2021 на суму 1533600,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №39 від 30.11.2021.

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №40 від 30.11.2021 на суму 2392800,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №40 від 30.11.2021.

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №41 від 30.11.2021 на суму 2392800,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №41 від 30.11.2021.

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №42 від 30.11.2021 на суму 2392800,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №42 від 30.11.2021.

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №43 від 30.11.2021 на суму 2392800,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №43 від 30.11.2021.

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №44 від 30.11.2021 на суму 2392800,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №44 від 30.11.2021.

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №45 від 30.11.2021 на суму 2396400,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №42 від 30.11.2021.

акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №46 від 30.11.2021 на суму 20400,00 грн. з ПДВ та акт виконання сільськогосподарських послуг до акту №46 від 30.11.2021.

Внесення добрив та гербіцидів також підтверджується Актами ПрАТ ПОЛТАВАРИБГОСП №ПРХ00000062 від 30.09.2021та №ПРХ00000078, №ПРХ00000079 від 30.11.2021.

Відповідно до пункту 4.1 договору, оплата за надані послуги здійснюється шляхом перерахування замовником грошових коштів на поточний рахунок виконавця в строк до 10.12.2021.

Розрахунки між сторонами проведено в повному обсязі, що підтверджується платіжними дорученнями: №500 від 07.10.2021, №501 від 07.10.2021, №502 від 07.10.2021, №503 від 07.10.2021, №504 від 07.10.2021, №505 від 07.10.2021, №506 від 07.10.2021, №518 від 13.10.2021, №519 від 13.10.2021, №520 від 13.10.2021, №521 від 13.10.2021, №522 від 13.10.2021, №523 від 13.10.2021, №524 від 13.10.2021, №525 від 13.10.2021, №526 від 13.10.2021, №527 від 13.10.2021, №528 від 13.10.2021 та №529 від 13.10.2021.

Також, судом встановлено, що дані правовідносини були предметом дослідження в господарських спорах за якими ТОВ ОРГАНІК АГРОЛЕНД зверталось до господарського суду Дніпропетровської області з вимогою про стягнення з ПрАТ ПОЛТАВАРИБГОСП заборгованості за договорами №01 та №01-2 від 10.09.2021.

Так, рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 29.04.2022 року у справі №904/397/2 позов ТОВ ОРГАНІК АГРОЛЕНД до ПрАТ ПОЛТАВАРИБГОСП задоволено та стягнуто заборгованість за договором №01 від 10.09.2021.

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 19.01.2022 у справі №904/9583/21 позов ТОВ ОРГАНІК АГРОЛЕНД до ПрАТ ПОЛТАВАРИБГОСП задоволено та стягнуто заборгованість за договором №01-2 від 10.09.2021.

Всі зазначені документі подані до перевірки, що не спростовується сторонами.

Також позивач зазначив, що придбані послуги використані у господарській діяльності.

Всі первинні документи, якими позивач підтверджує фактичне здійснення спірних господарських операцій, повністю відтворюють зміст господарських операцій, містять інформацію щодо фактично здійснених господарських операцій. Зокрема, наявні в матеріалах справи первинні документи підтверджують фактичне отримання позивачем робіт/послуг, відображення їх в бухгалтерському обліку та використання у власній господарській діяльності.

За таких обставин суд визнає необґрунтованими доводи контролюючого органу, про недоведеність фактичного здійснення спірних господарських операцій.

Колегія суддів вважає помилковим посилання контролюючого органу на наявність інформації щодо контрагента позивача та висновків щодо відсутності можливості виконання договорів, оскільки податковий орна не спростовує наявності, у спірний період, у контрагента позивача основних засобів, та найманих працівників.

Також є помилковим посилання представник позивача на ту обставину, що наприклад два тракториста впродовж дня на одному тракторі обробляли одне поле, оскільки перевіряючи не надавали у акті перевірки оцінку площі земельній ділянки про яку зазначає представник та фізичну можливість працівника за день самостійно здійснити необідні роботи

З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення.

Розподіл судового збору не здійснюється у відповідності до норм ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 315, ст. 316, ст.ст. 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 березня 2023 року в адміністративній справі №160/798/23 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки визначені ст.ст 328, 329 КАС України.

Повне судове рішення складено 27 липня 2023 року.

Головуючий - суддяН.І. Малиш

суддяА.А. Щербак

суддяН.П. Баранник

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.07.2023
Оприлюднено31.07.2023
Номер документу112468621
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/798/23

Ухвала від 18.02.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 04.02.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Рішення від 02.12.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Постанова від 22.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 26.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 08.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні