Постанова
від 17.07.2023 по справі 758/6684/23
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 758/6684/23

3/758/2984/23

Категорія

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 липня 2023 року місто Київ

Суддя Подільського районного суду м.Києва Гребенюк В.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Енергетичної митниці Державної Митної Служби України, про притягнення до адміністративної відповідальності: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки с. Великі Дмитровичі, Обухівського р-н, громадянки України, директора ТОВ "ГУРМАШ-ОІЛ", місце проживання: АДРЕСА_1 , за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 Митного кодексу України

У С Т А Н О В И В :

До Подільського районного суду міста Києва надійшли матеріали справи про порушення митних правил, за ознаками вчинення грогмадянкою України ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 472 Митного кодексу України (надалі за текстом - МК України).

Відповідно до протоколу про порушення митних правил № 0026/90300/23 від 16.02.2023 року, 13.01.2023 через пункт пропуску "Ягодин - Дорогуск" Волинської митниці з Латвії до України на адресу ТОВ "ГУРМАШ-ОІЛ" (03045, м. Київ, вул. Новопирогівська, буд. 66, код ЄДРПОУ 44624975) був ввезений вантаж «Бензин автомобільний неетильнований "Premium with oxygen of 2,7% (m/m)"» загальною вагою 25725 кг., вартістю 20225,25 Євро. Товар через митний кордон України був переміщений на підставі наступних документів: зовнішньоекономічного контракту від 16.12.2022 №161222/01 з додатком А від 21.12.2022 №1, автотранспортної накладної CMR від 12.01.2023 №LV-GURM-120123/01, рахунку-фактури (інвойсу) від 12.01.2023 № ВР 923/2023, сертифікату якості від 08.12.2022 № 161540_4839686.

Відповідно до зазначених документів продавцем та відправником товару виступає компанія BALTICPETROLEUM LTD (Kimonos, 40, 3095, Limassol, Cyprus), одержувачем товару є ТОВ "ГУРМАІ-ОІЛ" (Україна, 03045, місто Київ, вул. Новопирогівська, будинок 66). Відповідно до заявлених у гр. 31 митної декларації відомостей та товаросупровідних документів, товар 1 «Продукт з вмістом 70 мас.% або більше нафти чи нафтопродуктів в якості основного складового. Легкі дистиляти: бензин автомобільний неетильований "Premium with oxygen of 2,7% (m/m)" з вмістом кисню of 2,7% мас., клас D, за стандартом LST EN 228:2012+A1:2017. Октанове число за дослідницьким методом 95,3. У своєму складі не містить біоетанолу, етил-трет-бутилового ефіру або їх суміші. Масова концентрація свинцю - менше 2,5 мг/л. Вміст сірки 4,6 мг/кг (вміст масової частини сірки 0,00046%). Густина при + 15 град.С складає 743,9 кг/м3. Об?єм вантажу при +15 град.С складає 34,581 тис. л. Налив.» класифіковано за кодом згідно з УКТ ЗЕД 2710124512 (графа 33 МД).

Відповідно до висновку експертизи від 27.01.2023 № 142000-3101-0084 про результати проведених досліджень проби товару, товар "Бензин автомобільний неетильнований "Premium with oxygen of 2,7% (m/m)"», не узгоджується з інформацією зазначеною у гр. 31 митної декларації від 12.01.2023 № 23UA903220001031U9 у частині "вміст сірки (заявлено 4,6 мг/кг (0,00046 мас.%), фактично 10,2 мг/кг" (0,00102 мас%)) та у частині "октанове число за дослідницьким методом" (заявлено 95,3, фактично 93,0)

Визначении показник «вміст сірки» та величина «детонаційна стійкість» (октанове число) за дослідницьким методом наданої на дослідження проби товару не узгоджується з вимогами 1 нормами відповідного показника для бензинів ЄВРО-5 "Детонаційна стійкість: октанове число за дослідним методом: для бензинів марки А-95", та "вміст сірки", наведеного у додатку №2 в " в "Технічному регламенті щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельних палив", затвердженому постановою КМУ від 01.08.2013 №927 (зі змінами).

Таким чином, за визначеними фізико-хімічними показниками товар не відповідає екологічному класу автомобільних бензинів Євро 5, а за визначеним вмістом сірки відноситься до екологічного класу автомобільних бензинів Євро 4.

У правлінням митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Енергетично митниці за результатами проведеного дослідження товару (висновок від 27.01.2023 No 142000-3101-0084 ), прийнято рішення щодо класифікації товару від 07.02.2023 No KT-UA903000-0022-2023, згідно з яким заявлений код товару змінено з 2710124512 на 2710124195.

Отже, директор ТОВ "ГУРМАШ-ОІЛ" ОСОБА_1 вчинила дії направлені на незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов?язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, а саме звичайний торгівельний опис в графі 31 МД, який давав би змогу однозначно ідентифікувати та класифікувати товар в частині показника «вміст сірки» товару та «детонаційна стійкість (октанове число) проби за дослідницьким методом» та коду товару згідно УКТЗЕД.

Таким чином, в діях директора ТОВ "ГУРМАШ-ОІЛ" ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України, а саме, недекларування товарів (крім тих, що переміщуються через митний кордон України громадянами), транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Згідно зі ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним,- відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ст. 9 кодексу України про адміністративні правопорушення (надалі за текстом - КУпАП), адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління, і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

За змістом ч. 1 ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до ст. 280 КУпАП, суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Згідно ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються із наступних джерел: протоколу про порушення митних правил, протоколів процесуальних дій, додатків до зазначених протоколів; пояснень свідків; пояснень особи, яка притягується до відповідальності; висновку експерта; інших документів (належним чином завірених копій або витягів з них) та інформації у тому числі тієї, що перебуває в електронному вигляді, а також товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил.

Протокол про порушення митних правил складається у двох примірниках, один з яких вручається під розписку особі, яка притягується до відповідальності. У разі відмови особи одержати примірник протоколу, до протоколу вноситься відповідний запис, який підписується посадовою особою митного органу, яка склала протокол, та свідками, якщо вони є, після чого зазначений примірник протягом трьох днів надсилається особі, яка притягується до відповідальності (ч.7,8 ст. 494 МК України).

Як передбачає ч. 3 ст. 494 МК України, якщо при складенні протоколу особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не була присутня, до протоколу вноситься відповідний запис, який підписується посадовою особою митного органу, яка склала протокол, та свідками, якщо вони є, після чого один примірник протягом трьох робочих днів надсилається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, за повідомленою нею або наявною в митних органах адресою (місце проживання або фактичного перебування).

Згідно ч. 10 ст. 494 Митного кодексу України, протокол вважається врученим у тому числі у разі, якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не перебувала за повідомленою нею або наявною в митних органах адресою або місце проживання чи фактичного перебування, повідомлене такою особою, є недостовірним.

Проте, всупереч вимогам ст. 494 Митного кодексу України, в матеріалах справи відсутні належні відомості щодо вручення директору директору ТОВ "ГУРМАШ-ОІЛ" ОСОБА_1 протоколу про порушення митних правил, протокол не містить підпису ОСОБА_1 або запису про відмову отримувати протокол, відсутній Акт відмови від підпису.

Встановлені обставини та неточності в протоколі про порушення митних правил та наданих письмових доказах виключають можливість розгляду даної справи по суті та притягнення вказаної у протоколі особи до відповідальності, оскільки допущена митним органом неповнота оформлення матеріалів унеможливлюють об`єктивний розгляд справи та прийняття законного й обґрунтованого рішення.

Статтею 527 МК України передбачено, що у справі про порушення митних правил суд (суддя), що розглядає справу, має право винести, зокрема, постанову про проведення додаткової перевірки. У постанові про проведення додаткової перевірки зазначаються конкретні суб`єкти, завдання та строки перевірки. Ці дії не повинні порушувати права громадянина, шкодити господарській діяльності юридичної особи.

В ході додаткової перевірки митному органу необхідно усунути значені в даній постанові недоліки і встановити обставини справи, які мають істотне значення для правильного вирішення справи та залишилися не з`ясованими, що є підставою для направлення матеріалів справи митному органу.

Враховуючи, що наведені неточності при оформленні матеріалів справи про адміністративне правопорушення про порушення митних правил є істотними і не можуть бути усунені в судовому засіданні, це позбавляє суд можливості всебічно, повно та об`єктивно розглянути справу про адміністративне правопорушення і прийняти законне рішення по справі, на підставі чого матеріали даної справи, як неналежно оформлені, підлягають направленню до органу, який порушив адміністративне провадження для проведення додаткової перевірки із визначенням завдань та строків такої перевірки.

Також суд зазначає, що у разі необхідності належить виконати інші дії, необхідні для встановлення всіх обставин справи, які підлягають з`ясуванню під час провадження у справі про порушення митних правил. В подальшому, за наявності підстав, направити справу на судовий розгляд.

Враховуючи наведене, керуючись ст. ст. 483, 486, 489, 494-496, 527, 528, 529 Митного кодексу України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 Митного кодексу України, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки с. Великі Дмитровичі, Обухівського р-н, громадянки України, директора ТОВ "ГУРМАШ-ОІЛ", місце проживання: АДРЕСА_1 - повернути до Енергетичної митниці Державної Митної Служби України для проведення додаткової перевірки;

Встановити Енергетичній митниці Державної Митної Служби України строк для проведення додаткової перевірки 1 (один) місяць з дня отримання матеріалів даної справи;

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя Володимир ГРЕБЕНЮК

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.07.2023
Оприлюднено31.07.2023
Номер документу112496405
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення

Судовий реєстр по справі —758/6684/23

Постанова від 22.01.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Горб Ірина Михайлівна

Постанова від 10.10.2023

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Гребенюк В. В.

Постанова від 17.07.2023

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Гребенюк В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні