Постанова
від 03.02.2023 по справі 760/11756/22
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 760/11756/22

Провадження №3/760/46/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 лютого 2023 року м. Київ

Суддя Солом`янського районного суду міста Києва Аксьонова Н.М. з участю представника Київської митниці Державної митної служби України Куликова М.М., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - адвоката Гаврилюк М.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Державної митної служби України, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, який на дату переміщення товару займав посаду керівника ТОВ «Севіль» (01054, м. Київ, вул. Ярославів вал, 13/2, Б, код ЄДРПОУ 43646971), ДРФО НОМЕР_1 ,

за порушення митних правил, передбачене ч.1 ст.483 МК України,

В С Т А Н О В И В :

До Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Державної митної служби України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №1631/10000/22 від 02 серпня 2022 року, складений відносно громадянина України ОСОБА_1 за ст.472 МК України.

Відповідно до зазначеного протоколу 15 квітня 2021 року в зоні діяльності Волинської митниці

(п/п «Ягодин - Дорогуск» м/п «Ягодин») із території Королівства Нідерланди через митний кордон України у транспортному засобі із р.н.з. НОМЕР_2 на адресу ТОВ «СЕВІЛЬ» (ЄДРПОУ 43646971) переміщено товари - «квіткова продукція», у кількості - 1009 місць, загальною вагою брутто - 17 085 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: за попередньою митною декларацією від 14.04.2021 № UA100020/2021/644535 та на підставі товаросупровідних документів: накладної CMR від 14.04.2021 № NL404779 та інвойсу від 06.04.2021 № 1492.

Після прибуття в зону діяльності Київської митниці, зазначений вантаж - «квіткова продукція», був заявлений на митному посту «Західний» за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 15.04.2021 № UA100020/2021/582677, оформлений та випущений у вільний обіг.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці був наданий контракт від 01.08.2020 № UA0801, укладений між продавцем - компанією «UP GRANDE LLP» (22, Brondesbury Park, London NW6 7DL, England, Великобританія) та покупцем - компанією ТОВ «СЕВІЛЬ» (ЄДРПОУ 43646971) в особі керівника ОСОБА_1 , а також накладну CMR від 14.04.2021 № NL404779, фітосанітарний сертифікат від 06.04.2021 № EC NL/PCNU 212494074 та інвойс від 06.04.2021 № 1492, та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації.

Відповідно до інвойсу від 06.04.2021 №1492, виставленого компанією-продавцем «UP GRANDE LLP» (Великобританія) до покупця - ТОВ «СЕВІЛЬ», загальна фактурна вартість товарів, переміщених через митний кордон України та оформлених за митною декларацією №UA100020/2021/582677, становить - 6 544,37 доларів США (USD) (на умовах поставки CPТ - Київ, Україна).

Згідно накладної CMR від 14.04.2021 № NL404779 відправником зазначено компанію «Astra Fund Holland B.V.» (Simon Stevingsweg 27, 6827BS The Netherlands).

Відповідно до листа Державної митної служби України від 16.12.2021 №20/20-02-01/7/3724 до підприємства ТОВ «СЕВІЛЬ», згідно рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15.04.2021 №169/2021, у відповідності до Указів Президента України, застосовано персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції).

Листом Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 09.02.2022 № 26/26-04/7.8/401 до Київської митниці надіслано відповіді митних органів Королівства Нідерланди та Республіки Польща щодо перевірки законності ввезення в Україну товарів «квіткова продукція» на адресу підприємства ТОВ «СЕВІЛЬ».

Митними органами Республіка Польща у своєму листі від 05.07.2021 №0201-IGM.541.693.2021.4.BM надано копії підкладу документів ZWA, а саме: декларації MRN №/№ 21NL0004321466C6A6, 21NLKNGQBLAAOGWD53, 21NLKNGQAUAJY0WD51, 21NLKNGQ9BA3WUWD54, 21NLKNGQ90ACM7WD55, 21NLKGQ89ACVWWD51, 21NLKNGQ7KATVAWD55, 21NLKNGQDMA9QAWD59, 21NLKNGQFSAISJWD55 на підставі яких вказаний вантаж оформлено в країні першого експорту Королівстві Нідерланди та відправлено до України автомобільним транспортним засобом р.н.з. НОМЕР_2 .

Вказані експортні митні декларації містять інформацію щодо відправника та одержувача, яка відрізняється від зазначеної у документах митного оформлення в Україні наданих підприємством ТОВ «СЕВІЛЬ». При цьому, вказані декларації не містять інформації про задекларовану вартість вказаних товарів під час експорту/відправлення до України.

Листами Держмитслужби від 23.05.2022 № 08-3/26-04-/7.8/2718 та від 09.06.2022 №26/26-04/7.8/768 до Київської митниці надіслано відповіді митних органів Королівства Нідерланди, в додатку до яких надано копії експортних митних декларацій №/№21NLKNGQBLAAOGWD53, 21NLKNGQ90ACM7WD55 та інвойси до них, які стосуються поставки частини товарів, із загальної кількості переміщуваних транспортним засобом з реєстраційним номером WGM0937A/WI504AT.

Згідно експортної декларації № 21NLKNGQBLAAOGWD53 отримувач товарів - L.L.C. «EXPRESS» (Kosiora street, 3 UA- 36000 Poltava)/ ТОВ «ЕКСПРЕС» (вул. Косіора, 3 UA-36000 Полтава), відправник - «D.D. den Haan Planten export» (Ambachtsgeest 11, Nl-2201 JV Noordwijk). Статистична вартість квіткової продукції вагою брутто 940 кг становить 2613 Євро.

Відповідно до отриманої копії інвойсу від 13.04.2021 № 20210137, виставленого «D.D. den Haan Planten export» (Нідерланди) до ТОВ «ЕКСПРЕС» (Україна), фактурна вартість квіткової продукції становила 2612,19 євро (а.с. 62-65).

Згідно експортної декларації № 21NLKNGQ90ACM7WD55 отримувач товарів - «LuxFlora» (Geleznodorognoe shosse 51, Kiev, UA)/«ЛюксФлора» (вул. Залізнодорожне шосе, 51, Київ), відправник - «ADOMEX INTERNATIONAL B.V.» (Randweg 119A, 1422 ND Uithoom). Статистична вартість квіткової продукції вагою брутто 334 кг становить 2257 Євро.

Відповідно до отриманої копії інвойсу від 13.04.2021 №21/011128, виставленого «ADOMEX INTERNATIONAL B.V.» (Нідерланди) до «LuxFlora» (Україна), фактурна вартість квіткової продукції становила 2 256,80 євро (а.с.114-119).

Вартість, задекларована при експорті із території Королівства Нідерланди та відправлених в Україну у складі консолідованого вантажу у транспортному засобі із р.н.з. НОМЕР_2 , частина товарів «квіткова продукція» вагою брутто - 1 274 кг (із загальної кількості переміщеного вантажу вагою брутто - 17 085 кг) становить - 4 868,99 євро.

Однак, згідно поданого до митного оформлення товарів інвойсу від 06.04.2021 № 1492, виставленого компанією «UP GRANDE LLP» (Великобританії) підприємству ТОВ «СЕВІЛЬ», за митною декларацією № UA100020/2021/582677, вартість всіх товарів «квіткової продукції» ввезених на митну територію України транспортним засобом із р.н.з. НОМЕР_2 вагою брутто - 17 085 кг, становить - 6 544,37 доларів США, що є значно нижче ніж в отриманих від митних органів Королівства Нідерланди документах.

В результаті вивчення документів, отриманих в рамках міжнародної взаємодії, а також документів митного контролю та митного оформлення, наданих до митниці із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено розбіжності щодо вартості товарів, відправника та отримувача товарів.

Отже, частина переміщених автомобільним транспортом з р.н.з. WGM0937A/WI504AT товарів «квіткова продукція» вагою брутто 1274 кг (із загальної кількості переміщеного товару вагою брутто - 17 085 кг), вартістю 4 868,99 Євро (зазначену в надісланих інвойсах та експортних митних деклараціях №/№ 21NLKNGQBLAAOGWD53, 21NLKNGQ90ACM7WD55, за якими здійснено відправлення товарів із території Королівства Нідерланди до України), що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (15.04.2021) складає 162990,90 грн, були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості товарів та неправдиві відомості щодо відправника та одержувача.

Відповідно до ч.4 ст.266 Митного кодексу України у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Відповідно до інформації, наявної в податкових базах даних та обліковій картці особи, яка здійснює операції з товарами - ТОВ «СЕВІЛЬ» (ЄДРПОУ 43646971), на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника ТОВ «СЕВІЛЬ» був громадянин ОСОБА_1 .

Таким чином, ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, що є порушенням митних правил, передбачених ч.1 ст.483 Митного кодексу України.

В судовому засіданні представник Київської митниці вважав обставини, викладені в протоколі про порушення митних правил, доведеними та просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ч.1 ст.483 МК України.

Представник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, просила закрити провадження у справі за відсутністю в діях громадянина України ОСОБА_1 складу порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.

Заслухавши представника митного органу та представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до наступного висновку.

02 серпня 2022 року головним державним інспектором оперативного відділу №2 управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Київської митниці Поліщуком О.В. було складено протокол №1630/10000/22 про порушення ОСОБА_1 митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України, а саме вчинення дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів та неправдиві від ості щодо відправника та одержувача.

У відповідності до ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Згідно ст.489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст.9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ч.1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Частиною 1 статті 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Об`єктивною стороною порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.483 МК України, є дії, спрямовані на переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України. Під дією мається на увазі активна поведінка (вчинок) особи, в якій відображена зовні її воля і що спрямована на спричинення певних негативних наслідків.

При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року № 8, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Відповідно до ч.2 ст.459 МК України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

За змістом диспозиції ч.1 ст.483 Митного кодексу України, переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю з суб`єктивної сторони вчиняються тільки з прямим умислом, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала настання цих наслідків, тобто винний у скоєнні порушення митних правил за ч.1 ст.483 МКУ чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів через митний кордон України і прагне їх ввезти в Україну з порушенням встановленого порядку.

Як встановлено судом, 01 серпня 2020 року між продавцем - компанією «UP GRANDE LLP» (22, Brondesbury Park, London NW6 7DL, England, Великобританія) в особі ОСОБА_2 , що діє на основі довіреності, та покупцем - компанією ТОВ «СЕВІЛЬ» (ЄДРПОУ 43646971) в особі директора ОСОБА_1 було укладено торгівельний контракт №UA0801, предметом якого були декоративні рослини, цибулини квітів та товари рослинного походження, меблі, іграшки та елементи декору.

Відповідно до п.3.8 контракту продавець інформує покупця про відвантаження, присилаючи копії товаротранспортної накладної та інвойсу факсом протягом 48 годин після проходження митниці в країні, з котрої здійснюється постачання. Оригінали документів слідують з партією товару.

Відповідно до п. 4.1 ціна товарів, що постачаються повинна бути узгоджена сторонами. Вона вказується в інвойсі на кожну окрему поставку.

15 квітня 2021 року в зоні діяльності Волинської митниці (п/п «Ягодин - Дорогуск» м/п «Ягодин») із території Королівства Нідерланди через митний кордон України у транспортному засобі із р.н.з. НОМЕР_2 на адресу ТОВ «СЕВІЛЬ» (ЄДРПОУ 43646971) переміщено товари - «квіткова продукція», у кількості - 1009 місць, загальною вагою брутто - 17 085 кг.

Після прибуття транспортного засобу в зону діяльності Київської митниці ДМС, вказані товари були заявлені декларантом ТОВ «СЕВІЛЬ» ОСОБА_1 з метою здійснення їх митного оформлення та випуску у вільний обіг на митному посту «Київ-західний» за ЕМД типу «ІМ40ДЕ» №UA100020/2021/582677, в якій було зазначено інформації. про товар «квіткову продукцію в асортименті» 1009 пакувальних місць, загальною вагою брутто - 17 085 кг, загальною вартістю 6544,37 доларів США.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме:

- попередньої митної декларації від 14.04.2021 NUA100020/2021/644535;

- ЕМД типу «IM40ДЕ» №UA100020/2021/582677;

- CMR від 14.04.2021 № NL404779;

- інвойсу від 06.04.2021 №1492;

- фітосанітарного сертифіката від 06.04.2021 № EC NL/PCNU212494074;

- контракту від 01.08.2020 №UA0801, укладеного між компанією "UP GRANI (Великобританія) та ТОВ "СЕВІЛЬ" в особі директора ОСОБА_1 ;

- інших документів, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

Після прибуття в зону діяльності Київської митниці, зазначений вантаж - «квіткова продукція», був заявлений на митному посту «Західний» за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 15.04.2021 №UA100020/2021/582677, оформлений та випущений у вільний обіг.

Відповідно до інвойсу від 06.04.2021 №1492, виставленого компанією-продавцем «UP GRANDE LLP» (Великобританія) до покупця - ТОВ «СЕВІЛЬ», загальна фактурна вартість товарів, переміщених через митний кордон України та оформлених за митною декларацією №UA100020/2021/582677, становить - 6 544,37 доларів США (USD) (на умовах поставки CPТ - Київ, Україна).

Згідно накладної CMR від 14.04.2021 № NL404779 відправником зазначено компанію «Astra Fund Holland B.V.» (Simon Stevingsweg 27, 6827BS The Netherlands).

Згідно ст.251 КУпАП та ч.1 ст.495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 КУпАП.

Разом з тим, суду не надано жодних належних доказів на підтвердження вчинення ОСОБА_1 дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів, та неправдиві відомості щодо відправника та одержувача.

В обґрунтування доводів щодо вчинення ОСОБА_1 порушення митних правил, митний орган вказує таке.

Листом Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 09.02.2022 № 26/26-04/7.8/401 до Київської митниці надіслано відповіді митних органів Королівства Нідерланди та Республіки Польща щодо перевірки законності ввезення в Україну товарів «квіткова продукція» на адресу підприємства ТОВ «СЕВІЛЬ».

Митними органами Республіка Польща у своєму листі від 05.07.2021 №0201-IGM.541.693.2021.4.BM надано копії підкладу документів ZWA, а саме: декларації MRN №/№ 21NL0004321466C6A6, 21NLKNGQBLAAOGWD53, 21NLKNGQAUAJY0WD51, 21NLKNGQ9BA3WUWD54, 21NLKNGQ90ACM7WD55, 21NLKGQ89ACVWWD51, 21NLKNGQ7KATVAWD55, 21NLKNGQDMA9QAWD59, 21NLKNGQFSAISJWD55 на підставі яких вказаний вантаж оформлено в країні першого експорту Королівстві Нідерланди та відправлено до України автомобільним транспортним засобом р.н.з. НОМЕР_2 .

Вказані експортні митні декларації містять інформацію щодо відправника та одержувача, яка відрізняється від зазначеної у документах митного оформлення в Україні наданих підприємством ТОВ «СЕВІЛЬ». При цьому, вказані декларації не містять інформації про задекларовану вартість вказаних товарів під час експорту/відправлення до України.

Листами Держмитслужби від 23.05.2022 №08-3/26-04-/7.8/2718 та від 09.06.2022 №26/26-04/7.8/768 до Київської митниці надіслано відповіді митних органів Королівства Нідерланди, в додатку до яких надано копії експортних митних декларацій №/№21NLKNGQBLAAOGWD53, 21NLKNGQ90ACM7WD55 та інвойси до них, які стосуються поставки частини товарів, із загальної кількості переміщуваних транспортним засобом з реєстраційним номером WGM0937A/WI504AT.

Згідно експортної декларації №21NLKNGQBLAAOGWD53 отримувач товарів - L.L.C. «EXPRESS» (Kosiora street, 3 UA- 36000 Poltava)/ ТОВ «ЕКСПРЕС» (вул. Косіора, 3 UA-36000 Полтава), відправник - «D.D. den Haan Planten export» (Ambachtsgeest 11, Nl-2201 JV Noordwijk). Статистична вартість квіткової продукції вагою брутто 940 кг становить 2613 Євро.

Відповідно до отриманої копії інвойсу від 13.04.2021 № 20210137, виставленого «D.D. den Haan Planten export» (Нідерланди) до ТОВ «ЕКСПРЕС» (Україна), фактурна вартість квіткової продукції становила 2612,19 євро (а.с. 62-65).

Згідно експортної декларації №21NLKNGQ90ACM7WD55 отримувач товарів - «LuxFlora» (Geleznodorognoe shosse 51, Kiev, UA)/«ЛюксФлора» (вул. Залізнодорожне шосе, 51, Київ), відправник - «ADOMEX INTERNATIONAL B.V.» (Randweg 119A, 1422 ND Uithoom). Статистична вартість квіткової продукції вагою брутто 334 кг становить 2257 Євро.

Відповідно до отриманої копії інвойсу від 13.04.2021 №21/011128, виставленого «ADOMEX INTERNATIONAL B.V.» (Нідерланди) до «LuxFlora» (Україна), фактурна вартість квіткової продукції становила 2 256,80 євро (а.с.114-119).

Вартість, задекларована при експорті із території Королівства Нідерланди та відправлених в Україну у складі консолідованого вантажу у транспортному засобі із р.н.з. НОМЕР_2 , частина товарів «квіткова продукція» вагою брутто - 1 274 кг (із загальної кількості переміщеного вантажу вагою брутто - 17 085 кг) становить - 4 868,99 євро.

Однак, згідно поданого до митного оформлення товарів інвойсу від 06.04.2021 №1492, виставленого компанією «UP GRANDE LLP» (Великобританії) підприємству ТОВ «СЕВІЛЬ», за митною декларацією № UA100020/2021/582677, вартість всіх товарів «квіткової продукції» ввезених на митну територію України транспортним засобом із р.н.з. НОМЕР_2 вагою брутто - 17 085 кг, становить - 6 544,37 доларів США, що є значно нижче ніж в отриманих від митних органів Королівства Нідерланди документах.

В результаті вивчення документів, отриманих в рамках міжнародної взаємодії, а також документів митного контролю та митного оформлення, наданих до митниці із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено розбіжності щодо вартості товарів, відправника та отримувача товарів.

Отже, частина переміщених автомобільним транспортом з р.н.з. WGM0937A/WI504AT товарів «квіткова продукція» вагою брутто 1274 кг (із загальної кількості переміщеного товару вагою брутто - 17 085 кг), вартістю 4 868,99 Євро (зазначену в надісланих інвойсах та експортних митних деклараціях №/№ 21NLKNGQBLAAOGWD53, 21NLKNGQ90ACM7WD55, за якими здійснено відправлення товарів із території Королівства Нідерланди до України), що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (15.04.2021) складає 162990,90 грн, були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості товарів та неправдиві відомості щодо відправника та одержувача.

Однак, суд не може погодитися з таким висновком митного органу, оскільки він ґрунтується на припущеннях.

Митним органом не обґрунтовано, яким чином він дійшов висновку про те, що копії експортних митних декларацій №21NLKNGQBLAAOGWD53 та №21NLKNGQ90ACM7WD55, а також інвойси до них від 13 квітня 2021 року стосуються поставки частини товарів, що були переміщені через митний кордон України 15 квітня 2021 року на адресу ТОВ «СЕВІЛЬ» (ЄДРПОУ 43646971).

В указаних експортних деклараціях отримувачами товарів зазначено ТОВ «ЕКСПРЕС» (вул. Косіора, 3 UA-36000 Полтава), та «ЛюксФлора» (вул. Залізнодорожне шосе, 51, Київ), а не ТОВ «СЕВІЛЬ» (ЄДРПОУ 43646971).

Згідно накладної CMR від 14.04.2021 № NL404779, на підставі якої здійснювалося переміщення товару, відправником товару зазначено компанію «Astra Fund Holland B.V.» (Simon Stevingsweg 27, 6827BS The Netherlands), а згідно експортних декларацій, що надіслані митним органом Королівства Нідерланди, відправниками є «D.D. den Haan Planten export» (Ambachtsgeest 11, Nl-2201 JV Noordwijk) та «ADOMEX INTERNATIONAL B.V.» (Randweg 119A, 1422 ND Uithoom).

Встановлення судом таких розбіжностей дає підстави для висновку, що вказані документи взагалі не пов`язані із переміщенням товарів на адресу ТОВ «СЕВІЛЬ» (ЄДРПОУ 43646971), яке було здійснено 15 квітня 2021 року на підставі попередньої митної декларації від 14.04.2021 № UA100020/2021/644535, накладної CMR від 14.04.2021 № NL404779 та інвойсу від 06.04.2021 № 1492.

Крім того, надані компетентним органом Королівства Нідерланди та Республіки Польща документи складені іноземною мовою, що унеможливлює дослідження їх змісту та встановлення відповідних обставин.

Таким чином в матеріалах справи відсутні належні докази вчинення ОСОБА_1 дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів та неправдиві відомості щодо відправника та одержувача.

Суд враховує доводи представника Державної митної служби, що у зв`язку з боротьбою з контрабандною діяльністю відповідно до Указу Президента України №169/2021 від 21 квітня 2021 року про введення в дію рішення РНБО від 15 квітня 2021 року про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) застосовано персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи до ТОВ «СЕВІЛЬ» строком на 3 роки і що компанія знаходиться в санкційному списку РНБО з 21 квітня 2021 року. Разом із тим, дані обставини самі по собі не впливають на доведеність вини ОСОБА_1 в порушенні митних правил та вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, а тому наведені доводи суд відхиляє.

Згідно з положеннями п.3 ч.1 ст.8 МК України, державна митна справа здійснюється на основі принципів: законності та презумпції невинуватості.

Відповідно до ст.62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях, а всі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 22.12.2010 року № 23-рп/2010 адміністративна відповідальність в Україні та процедура притягнення до неї ґрунтується на конституційних принципах і правових презумпції, в тому числі, і закріпленої в статті 62 Конституції України презумпції невинності.

Така позиція Конституційного Суду України узгоджується з правовим позиціям Європейського Суду з прав людини. За змістом ч.1 ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права. У рішенні від 10 лютого 1995 року, у справі «Аллене де Рібемон проти Франції», Європейський Суд з прав людини зазначив, що сфера застосування принципу презумпції невинуватості значно ширше, ніж це передбачають: презумпція невинності обов`язкове не тільки для кримінального суду, який вирішує питання про обґрунтованість обвинувачення, а й для всіх інших суспільних відносин. У рішенні «Маліга проти Франції» від 23 вересня 1998 року, Європейський суд з прав людини визнав кримінально-правовий зміст адміністративного правопорушення. Європейський суд з прав людини підкреслює, що обов`язок адміністративного органу нести тягар доведення є складовою презумпції невинуватості і звільняє особу від обов`язку доводити свою непричетність до скоєння порушення. У рішеннях «Ірландія проти Сполученого Королівства» від 18 січня 1978 року та «Коробов проти України» від 21 жовтня 2011 року Європейський суд з прав людини висловив позицію, що суд має право обґрунтувати свої висновки лише доказами, що випливають зі співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумпцій факту. Тобто таких, які не залишать місце сумнівам, оскільки наявність останніх не узгоджується зі стандартом доведення «поза розумним сумнівом».

Відтак, у діях ОСОБА_1 відсутній склад порушення митних правил, передбачених ст.483 ч.1 МК України.

Згідно ст.487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушенням.

Відповідно до п.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, суд приходить до висновку, що провадження відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.483 МК України підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст. 247, 251-252 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.3, 95, 458-459, 470, 495, 522, 527 Митного кодексу України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України, закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Солом`янського

районного суду м. Києва Н.М. Аксьонова

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.02.2023
Оприлюднено31.07.2023
Номер документу112498037
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —760/11756/22

Постанова від 11.09.2023

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Желепа Оксана Василівна

Постанова від 03.02.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Аксьонова Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні