Постанова
від 17.03.2023 по справі 760/14352/22
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/14352/22

Провадження №3/760/85/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 березня 2023 року м. Київ

Суддя Солом`янського районного суду міста Києва Аксьонова Н.М. з участю представника Київської митниці Державної митної служби України Келеберденка В.В., захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - адвоката Збіглея І.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Державної митної служби України, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директор ТОВ «Спец Сітібуд Логістик» (код ЄДРПОУ 43224526, 03040, м. Київ, пр-т. Голосіївський, 70, корп.2, оф.612), РНОКПП НОМЕР_1 ,

за порушення митних правил, передбачене ч.1 ст.483 МК України,

В С Т А Н О В И В :

До Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Державної митної служби України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №1474/10000/22 від 05 липня 2022 року, складений відносно громадянина України ОСОБА_1 за ст.472 МК України.

Відповідно до зазначеного протоколу 12 жовтня 2020 року на митну територію України з Італії через п/п «Чоп-Захонь» м/п «Тиса» Закарпатської митниці Держмитслужби у вантажному автомобілі AO9630EP/AO9387XP на адресу ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 43224526, 03040, м. Київ, пр-т Голосіївський, буд. 70, корп. 2, оф. 612) ввезено товари «труби, фітинги, арматура для трубопроводів», виробник «Valsir S.p.A.», загальною вагою брутто - 18141,05 кг, кількість місць - 164.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК» від 09.10.2020 № UA100000/2020/918801, а також товаросупровідні документи: CMR від 07.10.2020 № 847764, книжка МДП № XZ.82947220, інвойс від 09.10.2020 № 163690 з зазначенням вартості товарів - 36221,55 дол. США.

Після прибуття у зону діяльності Київської митниці Держмитслужби, зазначені товари для вільного обігу на митній території України були заявлені декларантом ТОВ «ТВОЯ ЛОГІСТИКА» гр. ОСОБА_2 на митному посту «Аеропорт Київ «Жуляни» за ЕМД від 15.10.2020 №UA100130/2020/708146.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані такі документи: контракт від 21.07.2020 №TK 115/1, укладений між компанією «TRANS-KONSALT MR LTD» (Bulgaria, 1142 Sofia, Street Lyuben Karavelov, 28, (Республіка Болгарія)) та ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК» в особі директора Романа Кобилянського, CMR від 07.10.2020 № 847764, книжка МДП № XZ.82947220, інвойс від 09.10.2020 № 163690 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

Так, до митниці надійшов лист компанії «TRANS-KONSALT MR LTD» від 15.10.2020 №15/10, в якому зазначено про те, що в інвойсі від 09.10.2020 №163190 невірно зазначено кількість товару та запропоновано до митного оформлення новий інвойс від 15.10.2020 №163190/1.

У вказаному листі, ймовірно, допущено помилку щодо нумерації інвойсів - четверта з початку цифра має бути «6», а не «1», що підтверджується новим фактично наданим для здійснення митного оформлення інвойсом від 15.10.2020 № 163690/1 з зазначенням вартості товарів - 36917,36 дол. США.

Отже, фактурну вартість товарів, оформлених за ЕМД № UA100130/2020/708146, заявлено відповідно до інвойсу від 15.10.2020 № 163690/1.

Слід зазначити, що до ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 43224526) застосовано персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 квітня 2021 року, введеного в дію Указом Президента України від 03.04.2021 № 140/2021.

14 лютого 2022 року було направлено запит до митних органів Італійської Республіки (вих. №26/26-04/11/438) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів «труби, фітинги, арматура для трубопроводів», одержувачем яких виступало ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК».

01 червня 2022 року до Київської митниці надійшла відповідь від митних органів Італійської Республіки (лист Держмитслужби від 01.06.2022 №26/26-04/7.8/717) на вищезазначений запит.

Митні органи Італійської Республіки надали копії експортних декларацій EX A 1 №47328 М від 09.10.2020, TIR 8 №11328 С від 09.10.2020.

Згідно з експортною декларацією EX A 1 №47328 М від 09.10.2020 відправлено товари («труби, аксесуари для труб, арматура для труб», загальною вагою брутто - 18141,05 кг, кількість місць - 164, загальною вартістю 74740,83 євро) компанією «VALSIR S.P.A.» (LOCALITA' MERLARO N.2, 25078 VESTONE, IT (Італійська Республіка)) на адресу одержувача - LLC «MEGA-TORG» (OSTROVSKOGO STR. 23A, 08130 KYIVKA OBLAST, UKRAINE).

У декларації TIR 8 №11328 С від 09.10.2020 є посилання на книжку МДП №XZ.82947220.

Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Італійської Республіки, з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення за ЕМД № UA100130/2020/708146, встановлено відповідність щодо опису, кількості місць, ваги брутто товарів, номера автомобіля. Відмінність встановлено щодо вартості товарів.

Згідно з експортною декларацією EX A 1 №47328 М від 09.10.2020 вартість товарів становить 74740,83 євро, але відповідно до інвойсу від 15.10.2020 № 163690/1 та ЕМД № UA100130/2020/708146 вартість цих же товарів - 36917,36 доларів США.

Таким чином, товари «труби, фітинги, арматура для трубопроводів», виробник «Valsir S.p.A.», загальною вагою брутто 18141,05 кг та загальною вартістю 74740,83 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (12.10.2020) складає 2487307,56 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до інформації з інтернету (opendatabot.ua) на момент переміщення через митний кордон України та митного оформлення вказаних товарів керівником ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК» був ОСОБА_1 .

Таким чином, дії директора ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК» ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 2487307,56 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил бази даних АСМО «Інспектор», ОСОБА_1 протягом 2021-2022 років не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст.483 або ст.482 Митного кодексу України.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України.

В судовому засіданні представник Київської митниці вважав обставини, викладені в протоколі про порушення митних правил, доведеними та просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ст.472 МК України.

Захисник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, просив закрити провадження у справі за відсутністю в діях ОСОБА_1 складу порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, посилаючись на подані до суду письмові пояснення.

Заслухавши представника митного органу та захисника, дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до наступного висновку.

05 липня 2022 року головним державним інспектором сектору взаємної адміністративної допомоги управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Київської митниці Толкачовим М.В. було складено протокол №1474/10000/22 про порушення ОСОБА_1 митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України, а саме за переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості.

У відповідності до ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Згідно ст.489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст.9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ч.1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Частиною 1 статті 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Об`єктивною стороною порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.483 МК України, є дії, спрямовані на переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України. Під дією мається на увазі активна поведінка (вчинок) особи, в якій відображена зовні її воля і що спрямована на спричинення певних негативних наслідків.

При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року № 8, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Відповідно до ч.2 ст.459 МК України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

За змістом диспозиції ч.1 ст.483 Митного кодексу України, переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю з суб`єктивної сторони вчиняються тільки з прямим умислом, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала настання цих наслідків, тобто винний у скоєнні порушення митних правил за ч.1 ст.483 МКУ чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів через митний кордон України і прагне їх ввезти в Україну з порушенням встановленого порядку.

Як встановлено судом, 12 жовтня 2020 року на митну територію України з Італії через п/п «Чоп-Захонь» м/п «Тиса» Закарпатської митниці Держмитслужби у вантажному автомобілі AO9630EP/AO9387XP на адресу ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 43224526, 03040, м. Київ, пр-т Голосіївський, буд. 70, корп. 2, оф. 612) ввезено товари «труби, фітинги, арматура для трубопроводів», виробник «Valsir S.p.A.», загальною вагою брутто 18141,05 кг, кількість місць - 164.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК» від 09.10.2020 №UA100000/2020/918801, а також товаросупровідні документи: CMR від 07.10.2020 №847764, книжка МДП №XZ.82947220, інвойс від 09.10.2020 №163690 з зазначенням вартості товарів - 36221,55 доларів США.

Після прибуття у зону діяльності Київської митниці Держмитслужби, зазначені товари для вільного обігу на митній території України були заявлені декларантом ТОВ «ТВОЯ ЛОГІСТИКА» ОСОБА_2 на митному посту «Аеропорт Київ «Жуляни» за ЕМД від 15.10.2020 №UA100130/2020/708146.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані такі документи: контракт від 21.07.2020 №TK 115/1, укладений між компанією «TRANS-KONSALT MR LTD» (Bulgaria, 1142 Sofia, Street Lyuben Karavelov, 28, (Республіка Болгарія)) та ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК» в особі директора Романа Кобилянського, CMR від 07.10.2020 №847764, книжка МДП №XZ.82947220, інвойс від 09.10.2020 №163690 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

Так, до митниці надійшов лист компанії «TRANS-KONSALT MR LTD» від 15.10.2020 №15/10, в якому зазначено про те, що в інвойсі від 09.10.2020 №163190 невірно зазначено кількість товару та запропоновано до митного оформлення новий інвойс від 15.10.2020 №163190/1 із зазначенням вартості товарів - 36917,36 дол. США.

Отже, фактурну вартість товарів, оформлених за ЕМД № UA100130/2020/708146, заявлено відповідно до інвойсу від 15.10.2020 № 163690/1.

Згідно ст.251 КУпАП та ч.1 ст.495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 КУпАП.

Разом з тим, суду не надано жодних належних доказів на підтвердження вчинення ОСОБА_1 переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

В обґрунтування доводів щодо вчинення ОСОБА_1 порушення митних правил, митний орган вказує таке.

14 лютого 2022 року було направлено запит до митних органів Італійської Республіки (вих. №26/26-04/11/438) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів «труби, фітинги, арматура для трубопроводів», одержувачем яких виступало ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК».

01 червня 2022 року до Київської митниці надійшла відповідь від митних органів Італійської Республіки (лист Держмитслужби від 01.06.2022 №26/26-04/7.8/717) на вищезазначений запит.

Митні органи Італійської Республіки надали копії експортних декларацій EX A 1 №47328 М від 09.10.2020, TIR 8 №11328 С від 09.10.2020.

Згідно з експортною декларацією EX A 1 №47328 М від 09.10.2020 відправлено товари («труби, аксесуари для труб, арматура для труб», загальною вагою брутто - 18141,05 кг, кількість місць - 164, загальною вартістю 74740,83 євро) компанією «VALSIR S.P.A.» (LOCALITA' MERLARO N.2, 25078 VESTONE, IT (Італійська Республіка)) на адресу одержувача - LLC «MEGA-TORG» (OSTROVSKOGO STR. 23A, 08130 KYIVKA OBLAST, UKRAINE).

У декларації TIR 8 №11328 С від 09.10.2020 є посилання на книжку МДП №XZ.82947220.

Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Італійської Республіки, з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення за ЕМД № UA100130/2020/708146, встановлено відповідність щодо опису, кількості місць, ваги брутто товарів, номера автомобіля. Відмінність встановлено щодо вартості товарів.

Згідно з експортною декларацією EX A 1 №47328 М від 09.10.2020 вартість товарів становить 74740,83 євро, але відповідно до інвойсу від 15.10.2020 № 163690/1 та ЕМД № UA100130/2020/708146 вартість цих же товарів - 36917,36 доларів США.

Таким чином, товари «труби, фітинги, арматура для трубопроводів», виробник «Valsir S.p.A.», загальною вагою брутто 18141,05 кг та загальною вартістю 74740,83 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (12.10.2020) складає 2487307,56 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Однак, суд не може погодитися з таким висновком митного органу, оскільки він ґрунтується на припущеннях.

Митним органом не обґрунтовано, яким чином він дійшов висновку про те, що копії експортних митних декларацій EX A 1 №47328 М від 09.10.2020 та TIR 8 №11328 С від 09.10.2020 стосуються поставки товарів, що були переміщені через митний кордон України 12 лютого 2020 року на адресу ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 43224526).

В експортній декларації EX A 1 №47328 М від 09.10.2020, яка була надіслана митними органами Італійської Республіки, одержувачем є LLC «MEGA-TORG» (OSTROVSKOGO STR. 23A, 08130 KYIVKA OBLAST, UKRAINE), а не ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК».

Встановлення судом таких розбіжностей, за відсутності інших належних доказів, не дає можливості встановити, що товари були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Митний орган з метою здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів має право звертатися до митних органів інших країн із запитами щодо надання відомостей, необхідних для підтвердження достовірності заявленої митної вартості. Митний орган може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі надходження до митного органу документально підтвердженої офіційної інформації митних органів інших країн щодо недостовірності заявленої митної вартості, що передбачено положеннями ч. 5, 6 ст. 54 МК України.

Відповідно до ч.1 ст.492 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.

Згідно ч.1 ст.503 МК України перекладачем може бути особа, яка володіє мовою, знання якої необхідне для здійснення перекладу під час провадження у справі про порушення митних правил.

Частиною 2 ст.503 МК України встановлено, що перекладач зобов`язаний точно і в повному обсязі здійснювати доручений йому переклад, у разі необхідності брати участь у проведенні процесуальних дій у справі про порушення митних правил.

Таким чином, суд може надати відповідну оцінку документам, які стали підставою складання відносно особи протоколу про порушення митних правил, та які є в розумінні митного органу доказами вчинення ним адміністративного правопорушення, лише за наявності належним чином оформленого перекладу з мови оригіналу на українську мову.

Як вбачається із матеріалів справи, протокол про порушення митних правил №1474/10000/22 від 05 липня 2022 року складено на підставі відповіді митних органів Італійської Республіки.

Проте, указана відповідь (а.с.20-21) складена іноземною мовою, при цьому до неї долучено переклад за відсутності відомостей щодо особи, якою було здійснено переклад цих документів на українську мову, що унеможливлює дослідження їх змісту та встановлення відповідних обставин.

У доводах митного органу, які додані до матеріалів справи також зазначено, що з метою встановлення всіх обставин справи, було здійснено запит до митних органів Республіки Болгарії щодо встановлення обставин виконання контракту від 21.07.2020 №TK 115/1, укладеного між компанією «TRANS-KONSALT MR LTD» (Bulgaria, 1142 Sofia, Street Lyuben Karavelov, 28 (Республіка Болгарія)) та ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК», відповідно до якого було придбано товар «труби, фітинги, арматура для трубопроводів», виробник «Valsir S.p.A.», загальною вагою брутто - 18141,05 кг, кількість місць - 164 за ціною 36917,36 дол. США (інвойс від 15.10.2020 № 163190/1).

15 липня 2022 рокулистом Держмитслужби № 26/26-04/7.8/1069 надано відповідь митних органів Республіки Болгарія, відповідно до якої повідомлено, що компанія «TRANS-KONSALT MR» LTD зареєстрована згідно закону про торгівлю Республіки Болгарія 21.03.2019 з зареєстрованим офісом та адресою управління: АДРЕСА_1 .

Управляючим та єдиним власником капіталу є громадянин України ОСОБА_3 . Компанія «TRANS-KONSALT MR» LTD не зареєстрована відповідно до болгарського Закону про ПДВ. У зв`язку з цим, відсутня інформація в Болгарії щодо митного оформлення товарів від компанії «TRANS-KONSALT MR» LTD. Митні органи Болгарії не знайшли компанію «TRANS-KONSALT MR» LTD за вказаною адресою управління, у зв`язку з чим не змогли надати інформацію про її торгові зв`язки з ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК».

Проте, указана відповідь (а.с.45-49) складена іноземною мовою, при цьому до неї долучено переклад за відсутності відомостей щодо особи, якою було здійснено переклад цих документів українською мовою, що унеможливлює дослідження їх змісту та встановлення відповідних обставин.

Таким чином в матеріалах справи відсутні належні докази вчинення ОСОБА_1 умисних дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Суд враховує доводи представника Державної митної служби, що у зв`язку з боротьбою з контрабандною діяльністю відповідно до Указу Президента України №140/2021 від 03 квітня 2021 року про введення в дію рішення РНБО від 02 квітня 2021 року про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) застосовано персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи до ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК». Разом із тим, дані обставини самі по собі не впливають на доведеність вини ОСОБА_1 в порушенні митних правил та вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, а тому наведені доводи суд відхиляє.

Згідно з положеннями п.3 ч.1 ст.8 МК України, державна митна справа здійснюється на основі принципів: законності та презумпції невинуватості.

Відповідно до ст.62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях, а всі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 22.12.2010 року № 23-рп/2010 адміністративна відповідальність в Україні та процедура притягнення до неї ґрунтується на конституційних принципах і правових презумпції, в тому числі, і закріпленої в статті 62 Конституції України презумпції невинності.

Така позиція Конституційного Суду України узгоджується з правовим позиціям Європейського Суду з прав людини. За змістом ч.1 ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права. У рішенні від 10 лютого 1995 року, у справі «Аллене де Рібемон проти Франції», Європейський Суд з прав людини зазначив, що сфера застосування принципу презумпції невинуватості значно ширше, ніж це передбачають: презумпція невинності обов`язкове не тільки для кримінального суду, який вирішує питання про обґрунтованість обвинувачення, а й для всіх інших суспільних відносин. У рішенні «Маліга проти Франції» від 23 вересня 1998 року, Європейський суд з прав людини визнав кримінально-правовий зміст адміністративного правопорушення. Європейський суд з прав людини підкреслює, що обов`язок адміністративного органу нести тягар доведення є складовою презумпції невинуватості і звільняє особу від обов`язку доводити свою непричетність до скоєння порушення. У рішеннях «Ірландія проти Сполученого Королівства» від 18 січня 1978 року та «Коробов проти України» від 21 жовтня 2011 року Європейський суд з прав людини висловив позицію, що суд має право обґрунтувати свої висновки лише доказами, що випливають зі співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумпцій факту. Тобто таких, які не залишать місце сумнівам, оскільки наявність останніх не узгоджується зі стандартом доведення «поза розумним сумнівом».

Відтак, у діях ОСОБА_1 відсутній склад порушення митних правил, передбачених ст.483 ч.1 МК України.

Згідно ст.487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушенням.

Відповідно до п.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, суд приходить до висновку, що провадження відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.483 МК України підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст. 247, 251-252 КУпАП, ст.3, 95, 458-459, 470, 495, 522, 527МК України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України, закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Солом`янського

районного суду м. Києва Н.М. Аксьонова

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.03.2023
Оприлюднено01.08.2023
Номер документу112504932
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —760/14352/22

Постанова від 04.09.2023

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Сушко Людмила Петрівна

Постанова від 17.03.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Аксьонова Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні