Постанова
від 04.09.2023 по справі 760/14352/22
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 760/14352/22 Головуючий в суді І інстанції Аксьонов Н.М.

Провадження № 33/824/3966/2023 Головуючий в суді ІІ інстанції Сушко Л.П.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 вересня 2023 року м. Київ

Київський апеляційний суд у складі судді Сушко Л.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Київського апеляційного суду справу про адміністративне правопорушення за апеляційною скаргою Київської митниці Державної митної служби України на постанову Солом`янського районного суду м. Києва від 17 березня 2023 року, у справі про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директор ТОВ «Спец Сітібуд Логістик» (код ЄДРПОУ 43224526, 03040, м. Київ, пр-т. Голосіївський, 70, корп.2, оф.612), РНОКПП НОМЕР_1 , за порушення митних правил, передбачене ч.1 ст.483 МК України,

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до протоколу про порушення митних правил № 1474/10000/22 від 05.07.2022 року вбачається, що 12 жовтня 2020 року на митну територію України з Італії через п/п «Чоп-Захонь» м/п «Тиса» Закарпатської митниці Держмитслужби у вантажному автомобілі AO9630EP/AO9387XP на адресу ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 43224526, 03040, м. Київ, пр-т Голосіївський, буд. 70, корп. 2, оф. 612) ввезено товари «труби, фітинги, арматура для трубопроводів», виробник «Valsir S.p.A.», загальною вагою брутто - 18141,05 кг, кількість місць - 164.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК» від 09.10.2020 № UA100000/2020/918801, а також товаросупровідні документи: CMR від 07.10.2020 № 847764, книжка МДП № XZ.82947220, інвойс від 09.10.2020 № 163690 з зазначенням вартості товарів - 36221,55 дол. США.

Після прибуття у зону діяльності Київської митниці Держмитслужби, зазначені товари для вільного обігу на митній території України були заявлені декларантом ТОВ «ТВОЯ ЛОГІСТИКА» гр. ОСОБА_2 на митному посту «Аеропорт Київ «Жуляни» за ЕМД від 15.10.2020 №UA100130/2020/708146.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані такі документи: контракт від 21.07.2020 №TK 115/1, укладений між компанією «TRANS-KONSALT MR LTD» (Bulgaria, 1142 Sofia, Street Lyuben Karavelov, 28, (Республіка Болгарія)) та ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК» в особі директора Романа Кобилянського, CMR від 07.10.2020 № 847764, книжка МДП № XZ.82947220, інвойс від 09.10.2020 № 163690 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

Так, до митниці надійшов лист компанії «TRANS-KONSALT MR LTD» від 15.10.2020 №15/10, в якому зазначено про те, що в інвойсі від 09.10.2020 №163190 невірно зазначено кількість товару та запропоновано до митного оформлення новий інвойс від 15.10.2020 №163190/1.

У вказаному листі, ймовірно, допущено помилку щодо нумерації інвойсів - четверта з початку цифра має бути «6», а не «1», що підтверджується новим фактично наданим для здійснення митного оформлення інвойсом від 15.10.2020 № 163690/1 з зазначенням вартості товарів - 36917,36 дол. США.

Отже, фактурну вартість товарів, оформлених за ЕМД № UA100130/2020/708146, заявлено відповідно до інвойсу від 15.10.2020 № 163690/1.

Слід зазначити, що до ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 43224526) застосовано персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 квітня 2021 року, введеного в дію Указом Президента України від 03.04.2021 № 140/2021.

14 лютого 2022 року було направлено запит до митних органів Італійської Республіки (вих. №26/26-04/11/438) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів «труби, фітинги, арматура для трубопроводів», одержувачем яких виступало ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК».

01 червня 2022 року до Київської митниці надійшла відповідь від митних органів Італійської Республіки (лист Держмитслужби від 01.06.2022 №26/26-04/7.8/717) на вищезазначений запит.

Митні органи Італійської Республіки надали копії експортних декларацій EX A 1 №47328 М від 09.10.2020, TIR 8 №11328 С від 09.10.2020.

Згідно з експортною декларацією EX A 1 №47328 М від 09.10.2020 відправлено товари («труби, аксесуари для труб, арматура для труб», загальною вагою брутто - 18141,05 кг, кількість місць - 164, загальною вартістю 74740,83 євро) компанією «VALSIR S.P.A.» (LOCALITA' MERLARO N.2, 25078 VESTONE, IT (Італійська Республіка)) на адресу одержувача - LLC «MEGA-TORG» (OSTROVSKOGO STR. 23A, 08130 KYIVKA OBLAST, UKRAINE).

У декларації TIR 8 №11328 С від 09.10.2020 є посилання на книжку МДП №XZ.82947220.

Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Італійської Республіки, з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення за ЕМД № UA100130/2020/708146, встановлено відповідність щодо опису, кількості місць, ваги брутто товарів, номера автомобіля. Відмінність встановлено щодо вартості товарів.

Згідно з експортною декларацією EX A 1 №47328 М від 09.10.2020 вартість товарів становить 74740,83 євро, але відповідно до інвойсу від 15.10.2020 № 163690/1 та ЕМД № UA100130/2020/708146 вартість цих же товарів - 36917,36 доларів США.

Таким чином, товари «труби, фітинги, арматура для трубопроводів», виробник «Valsir S.p.A.», загальною вагою брутто 18141,05 кг та загальною вартістю 74740,83 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (12.10.2020) складає 2487307,56 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до інформації з інтернету (opendatabot.ua) на момент переміщення через митний кордон України та митного оформлення вказаних товарів керівником ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК» був ОСОБА_1 .

Таким чином, дії директора ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК» ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 2487307,56 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил бази даних АСМО «Інспектор», ОСОБА_1 протягом 2021-2022 років не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст.483 або ст.482 Митного кодексу України.

Постановою Солом`янського районного суду міста Києва від 17 березня 2023 року провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України закрито за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Не погоджуючись з вказаною постановою, представник Київської митниці Державної митної служби України - Король Леонід Іванович подав апеляційну скаргу, в якій просив її скасувати та прийняти нову, якою ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення на накласти на нього адмістративне стягнення відповідно до ч. 1 ст. 483 МК України.

Доводи апеляційної скарги обгрунтовані тим, що на Київською митницею через Департамент міжнародних взаємодій Держмитслужби було здійснено запит до митних органів Італійської Республіки, Республіки Болгарії з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів «труби, фітинги, арматура для трубопроводів», одержувачем яких виступало ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК». Визначальним фактом в запитах стала наявна інформація, а саме переміщення товару з території Італії на транспортному засобі НОМЕР_2 / НОМЕР_3 згідно з книжкою МДП № ХZ.82947220.

Митні органи Італійської Республіки надали копії експортних декларацій ЕХ А 1 № 47328 М від 09.10.2020, ТІК 8 № 11328 С від 09.10.2020.

Згідно з експортною декларацією ЕХ А 1 № 47328 М від 09.10.2020 відправлено товари («труби, аксесуари для труб, арматура для труб», загальною вагою брутто - 18141,05 кг, кількість місць - 164, загальною вартістю 74740,83 євро) компанією «VALSIRS.P.A.» (LOCALITA' MERLARON.2, 25078 VESTONE, ІТ (Італійська Республіка)) на адресу одержувача - LLC«MEGA-TORG» (OSTROVSKOGOSTR. 23A? 08130 KYIVKAOBLAST, UKRAINE).

У декларації ТIR 8 № 11328 С від 09.10.2020 є посилання на книжку МДП № ХZ.82947220.

Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Італійської Республіки, з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення за ЕМД № UA100130/2020708146, встановлено відповідність щодо опису, кількості місць, ваги брутто товарів, номера автомобіля. Відмінність встановлено щодо вартості товарів.

Представник митниці вказував на те, що згідно з експортною декларацією EX A 1 № 47328 М від 09.10.2020 вартість товарів становить 74740,83 євро, але відповідно до інвойсу від 15.10.2020 № 163690/1 та ЕМД № UA100130/2020/708146 вартість цих же товарів - 36917,36 дол. США.

Митні органи Болгарії повідомили, що компанія «TRANS-KONSALT MR» LTD зареєстрована згідно закону про торгівлю Республіки Болгарія 21.03.2019 з зареєстрованим офісом та адресою управління: АДРЕСА_1 .

Обгрунтовуючи доводи апеляційної скарги представник митниці також зазначив, що управляючим та єдиним власником капіталу є громадянин України ОСОБА_3 . Компанія «TRANS-KONSALT MR» LTD не зареєстрована відповідно до болгарського Закону про ПДВ. У зв`язку з цим, відсутня інформація в Болгарії щодо митного оформлення товарів від компанії «TRANS-KONSALT MR» LTD. Митні органи Болгарії не знайшли компанію «TRANS-KONSALT MR» LTD за вказаною адресою управління, у зв`язку з чим не змогли надати інформацію про її торгові зв`язки з ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК».

Також зазначив, що перевіркою інформації в мережі «інтернет» (clarity-project.info) встановлено, що ОСОБА_3 є засновником підприємств ТОВ «БАРС» (код ЄДРПОУ 30956530, Ясинувата), ТОВ «СОНЯЧНИЙ БЕРЕГ» (код ЄДРПОУ 31173285, Сімферополь), ТОВ «ІНКО ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 35951359, Донецьк), ТОВ «ІНТЕРА-ГРУП» (код ЄДРПОУ 36253972, Донецьк). Відповідно до інформації з АСМО «Інспектор» митне оформлення товарів, одержувачами яких виступали вказані підприємства, в зоні діяльності Київської митниці не встановлено.

Обгрунтовуючи доводи апеляційної скарги в частині наданих відповідей митними органами Італійської Республіки та Республіки Болгарія, представник митниці вказував на те, що переклад відповідей здійснено посадовою особою Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби, а основних граф експортної декларації EX А 1 № 47328 М від 09.10.2020 та TIR 8 № 11328 С від 09.10.2020 посадовою особою Київської митниці. Звернув увагу також на те, що представником ОСОБА_1 в судовому засіданні суду першої інстанції не надано жодних доказів які б свідчили про факт здійснення не коректного перекладу документів.

На підставі викладеного представник митниці вважає, що зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

25 серпня 2023 року до Київського апеляційного суду надійшли заперечення адвоката Соловей Лілії Василівни, яка діє в інтересах ОСОБА_1 . Вважає, що апеляційна скарга Київської митниці Держмитслужби є необгрунтованою та такою, що підлягає залишенню без задоволення.

Заперечуючи проти доводів апеляційної скарги зазначала, що матеріали справи містять докази, що спростовують твердження митного органу про наявність у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, що передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.

Крім того захисник Кобилянського Р.О. звернула увагу суду апеляційної інстанції на те, що рішенням Конституційного Суду України від 05.07.2023 року № 5-р(ІІ)/2023 визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), абзац другий частини першої статті 483 МК України. Вважає, що висновки до яких дійшов Конституційний Суд України, досліджуючи питання, порушені в конституційних скаргах, є такими, що повинні враховуватись, у тому числі, з метою дотримання засад демократичного суспільства, базованого на верховенстві права.

У судовому засіданні суду апеляційної інстанції представник скаржника підтримав доводи апеляційної скарги і просив її задовольнити.

Захисник ОСОБА_1 - адвокат Соловей Л.В. у судовому засіданні апеляційної інстанції просила залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Вивчивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, дослідивши доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Закриваючи провадження у справі, суд першої інстанції обґрунтовував свої висновки тим, що в матеріалах справи відсутні належні докази вчинення ОСОБА_1 умисних дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Суд апеляційної інстанції погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Санкція вказаної статті передбачає накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 318 Митного Кодексу України, митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Відповідно до ч. 1 ст. 334 Митного Кодексу України митні органи вимагають від осіб, які переміщують товари, транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України чи провадять діяльність, контроль за якою цим Кодексом покладено на митні органи, тільки ті документи та відомості, які необхідні для здійснення митного контролю та встановлені цим Кодексом.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 335 Митного Кодексу України під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі такі документи та відомості, при перевезенні автомобільним транспортом: а) документи на транспортний засіб, зокрема ті, що містять відомості про його державну реєстрацію (національну належність); б) транспортні (перевізні) документи (міжнародні товаротранспортні накладні); в) визначений актами Всесвітнього поштового союзу документ, що супроводжує міжнародні поштові відправлення (за їх наявності); г) комерційні документи (за наявності) на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів; ґ) відомості про кількість вантажних місць та вид упаковки; д) найменування товарів; е) вага брутто товарів (у кілограмах) або об`єм товарів (у метрах кубічних), крім великогабаритних вантажів.

Відповідно до ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Відповідно до ст. 491 МК України підставами для порушення справи про порушення митних правил є: 1) безпосереднє виявлення посадовими особами митного органу порушення митних правил; 2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що проводять заходи офіційного контролю; 3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.

За змістом положень ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Встановлено, що 12 жовтня 2020 року на митну територію України з Італії через п/п «Чоп-Захонь» м/п «Тиса» Закарпатської митниці Держмитслужби у вантажному автомобілі AO9630EP/AO9387XP на адресу ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 43224526, 03040, м. Київ, пр-т Голосіївський, буд. 70, корп. 2, оф. 612) ввезено товари «труби, фітинги, арматура для трубопроводів», виробник «Valsir S.p.A.», загальною вагою брутто 18141,05 кг, кількість місць - 164.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК» від 09.10.2020 №UA100000/2020/918801, а також товаросупровідні документи: CMR від 07.10.2020 №847764, книжка МДП №XZ.82947220, інвойс від 09.10.2020 №163690 з зазначенням вартості товарів - 36221,55 доларів США.

Після прибуття у зону діяльності Київської митниці Держмитслужби, зазначені товари для вільного обігу на митній території України були заявлені декларантом ТОВ «ТВОЯ ЛОГІСТИКА» ОСОБА_2 на митному посту «Аеропорт Київ «Жуляни» за ЕМД від 15.10.2020 №UA100130/2020/708146.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані такі документи: контракт від 21.07.2020 №TK 115/1, укладений між компанією «TRANS-KONSALT MR LTD» (Bulgaria, 1142 Sofia, Street Lyuben Karavelov, 28, (Республіка Болгарія)) та ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК» в особі директора Романа Кобилянського, CMR від 07.10.2020 №847764, книжка МДП №XZ.82947220, інвойс від 09.10.2020 №163690 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

Так, до митниці надійшов лист компанії «TRANS-KONSALT MR LTD» від 15.10.2020 №15/10, в якому зазначено про те, що в інвойсі від 09.10.2020 №163190 невірно зазначено кількість товару та запропоновано до митного оформлення новий інвойс від 15.10.2020 №163190/1 із зазначенням вартості товарів - 36917,36 дол. США.

Отже, фактурну вартість товарів, оформлених за ЕМД № UA100130/2020/708146, заявлено відповідно до інвойсу від 15.10.2020 № 163690/1.

Встановлено також, що 14.02.2022 року Київською митницею було направлено запит до митних органів Італійської Республіки (вих. № 26/26-04/11/438) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів «труби, фітинги, арматура для трубопроводів», одержувачем яких виступало ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК».

01.06.2022 року до Київської митниці надійшла відповідь від митних органів Італійської Республіки (лист Держмитслужби від 01.06.2022 № 26/26-04/7.8/717) на вищезазначений запит.

Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Італійської Республіки, з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення за ЕМД № UA100130/2020/708146, встановлено відповідність щодо опису, кількості місць, ваги брутто товарів, номера автомобіля. Відмінність встановлено щодо вартості товарів.

Згідно з експортною декларацією ЕХ А 1 № 47328 М від 09.10.2020 вартість товарів становить 74740,83 євро, але відповідно до інвойсу від 15.10.2020 № 163690/1 та ЕМД № UA100130/2020/708146 вартість цих же товарів - 36917,36 дол. США.

Суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що незважаючи на обставини, наведені в протоколі про порушення митних правил, а також доводи апеляційної скарги представника Київської митниці Держмитслужби, суд першої інстанції, дослідивши матеріали справи, дійшов обґрунтованого висновку про наявність підстав для закриття провадження у справі щодо ОСОБА_1 , у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що митним органом не обґрунтовано, яким чином він дійшов висновку про те, що копії експортних митних декларацій EX A 1 №47328 М від 09.10.2020 та TIR 8 №11328 С від 09.10.2020 стосуються поставки товарів, що були переміщені через митний кордон України 12 лютого 2020 року на адресу ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 43224526).

В експортній декларації EX A 1 №47328 М від 09.10.2020, яка була надіслана митними органами Італійської Республіки, одержувачем є LLC «MEGA-TORG» (OSTROVSKOGO STR. 23A, 08130 KYIVKA OBLAST, UKRAINE), а не ТОВ «СПЕЦ СІТІБУД ЛОГІСТИК».

Встановлення судом таких розбіжностей, за відсутності інших належних доказів, не дає можливості встановити, що товари були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Інших доказів вини у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, митними органами надано не було.

Разом з тим, суд апеляційної інстанції враховує те, що рішенням Конституційного Суду України від 05.07.2023 року № 5-р(ІІ)/23 у справі № 3-46/2022 було визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), абзац другий частини першої статті 483 МК України, що унеможливлює притягнення до відповідальності осіб за дії (або) бездіяльність, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

Конституційний Суд України дійшов висновку, що для досягнення легітимної мети суд повинен мати дискрецію. Однак суд під час розгляду справи про порушення митних правил за частиною першою статті 483 Кодексу не може забезпечити індивідуалізації відповідальності через: відсутність у зазначеній статті Кодексу інших видів стягнень; неможливість зміни розміру відсотків, за якими визначено штраф і обов`язковість застосування конфіскації. Неможливість вибору виду та розміру адміністративного стягнення з урахуванням обставин справи, а саме: характеру вчиненого протиправного діяння, форми вини, характеристики особи можливості відшкодування заподіяної шкоди, наявності обставин, що пом`якшують або обтяжують відповідальність, унеможливлює справедливий розгляд справи судом.

Таке законодавче регулювання суперечить засадам демократичного суспільства, базованого на верховенстві права (правовладді) (in democratic society quided by the rule of law). А тому, абзац другий частини першої статті 483 Кодексу суперечить приписам частини першої статті 8, частин першої, четвертої статті 41, частини другої статті 61, частини першої статті 64 Конституції України.

Абзац другий частини першої статті 483 МК України втрачає чинність через шість місяців із дня ухвалення Конституційним Судом України рішення, але з 05.07.2023 вказана норма вже є неконституційною.

Відповідно до абзацу другого пункту 4 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 14.12.2000 №15-рп/2000, справа № 1-31/2000, системне тлумачення нормативних положень у контексті Конституції України свідчать, що рішення Конституційного Суду України, незалежно від того, визначено в них порядок і строки їх виконання чи ні, є обов`язковими до виконання на всій території України. Органи державної влади, органи Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, посадові та службові особи, громадяни та їх об`єднання, іноземці, особи без громадянства повинні утримуватись від застосування чи виконання правових актів або їх положень, визнаних неконституційними.

В абзаці шостому пункту 4 мотивувальної частини вказаного Рішення зазначено, що «додаткове визначення у рішеннях, висновках Конституційного Суду України порядку їх виконання не скасовує і не підміняє загальної обов`язковості їх виконання. Незалежно від того, наявні чи відсутні в Рішеннях, висновках Конституційного Суду України приписи, щодо порядку їх виконання, відповідні закони, інші правові акти або їх окремі положення, визнане неконституційними, не підлягають застосуванню як такі, що втратили чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність».

Це вказує на те, що навіть, якщо рішення вступає в силу через 6 місяців, то суди, як і інші державні органи, повинні вже утримуватись від прийняття завідомо неконституційного рішення.

Враховуючи наведене, апеляційний суд приходить до висновку про те, що постанова Солом`янського районного суду м. Києва від 17.03.2023 року є законною та обґрунтованою, а тому апеляційна скарга Київської Державної митної служби України підлягає залишенню без задоволення.

Керуючись ст. 294 КУпАП, апеляційний суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Київської митниці Державної митної служби України залишити без задоволення.

Постанову Солом`янського районного суду м. Києва від 17 березня 2023 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Повний текст постанови складено «06» вересня 2023 року.

Суддя Київського апеляційного суду Л.П. Сушко

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2023
Оприлюднено11.09.2023
Номер документу113307444
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/14352/22

Постанова від 04.09.2023

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Сушко Людмила Петрівна

Постанова від 17.03.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Аксьонова Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні