Ухвала
від 27.07.2023 по справі 640/28434/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

27 липня 2023 року Справа № 640/28434/20

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Войтович І.І., розглянувши в місті Києві у письмовому провадженні заяву ГУ ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС про заміну стягувача у справі та видачу виконавчого листа за позовом Головного управління Державної податкової служби у м. Києві до Закритого акціонерного товариства «Українська енергозберігаюча сервісна компанія» треті особи: Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві, Міністерство фінансів України стягнення заборгованості,

в с т а н о в и в:

29.04.2021 рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва у справі №640/28434/20 вирішено:

"Адміністративний позов Головного управління Державної податкової служби у м. Києві до Закритого акціонерного товариства «Українська енергозберігаюча сервісна компанія» про стягнення заборгованості задовольнити.

2. Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Українська енергозберігаюча сервісна компанія» прострочену заборгованість згідно договору у розмірі 70 019 157, 19 грн., а саме:

- основного боргу з простроченої заборгованості за субкредитними угодами, укладеними з Міністерством фінансів України у рамках спільних проектів із Європейським банком реконструкції і розвитку (позика СБРР від 21 жовтня 2005 року №33832, Договір про надання субкредиту від 21 жовтня 2005 року №28000-04/77-1), станом на 01 липня 2020 року у сумі 64 713 274, 62 грн (шістдесят чотири мільйони сімсот тринадцять тисяч двісті сімдесят чотири гривні 62 копійки), що дорівнює 2 424 426, 41 доларів США на рахунок, відкритий у Державній казначейській службі України №UA518999980313340402087128026, отримувач: Казначейство України/м. Київ/код доходів; код за СДРПОУ 37567646; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); код бюджетної класифікації 03511630, символ звітності 402; в іноземній валюті - отримувач коштів (beneficiary): Державна казначейська служба України, Україна, 01601, м. Київ, вул. Бастіонна, 6 (STATE TREASURY SERVICE OF UKRAINE, Ukraine, 01601, Kyiv, Bastionna str., 6); код за СДРПОУ: 37567646; банк отримувача (beneficiary bank): Публічне акціонерне товариство «Державний експортно- імпортний банк України», м. Київ, Україна (Joint Stock Company «ТНЕ STATE EXPORT- IMPORT BANK OF UKRAINE», Kyiv, Ukraine); валютний рахунок одержувача коштів (account): UA563223130000025133012855000; SWIFT: EXBSUAUX;

- пені, нарахованої на заборгованість по основному боргу за субкредитними угодами, укладеними з Міністерством фінансів України у рамках спільних проектів із Європейським банком реконструкції і розвитку; (позика СБРР від 21 жовтня 2005 року №33832, Договір про надання субкредиту від 21 жовтня 2005 року №28000-04/77-1), станом на 01 липня 2020 року у сумі 5 300 120, 20 грн (п`ять мільйонів триста тисяч сто двадцять гривень двадцять копійок) на рахунок, відкритий у Державній казначейській службі України №UA418999980313040105000028001, отримувач: Казначейство України/м. Київ/код доходів; код за ЄДРПОУ: 37567646; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); код бюджетної класифікації 21081000, символ звітності 105;

- пені, нарахованої на заборгованість по платі за надання позики за субкредитними угодами, укладеними з Міністерством фінансів України у рамках спільних проектів із Європейським банком реконструкції і розвитку; (позика СБРР від 21 жовтня 2005 року №33832, Договір про надання субкредиту від 21 жовтня 2005 року №28000-04/77-1), станом на 01 липня 2020 року у сумі 442, 09 грн ( чотириста сорок дві гривні дев`ять копійок) на рахунок, відкритий у Державній казначейській службі України №UA418999980313040105000028001, отримувач: Казначейство України/м.Київ/код доходів; код за ЄДРПОУ: 37567646; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); код бюджетної класифікації 21081000, символ звітності 105;

- пені, нарахованої на заборгованість по відсотках за субкредитними угодами, укладеними з Міністерством фінансів України у рамках спільних проектів із Європейським банком реконструкції і розвитку; (позика СБРР від 21 жовтня 2005 року №33832, Договір про надання субкредиту від 21 жовтня 2005 року №28000-04/77-1), станом на 01 липня 2020 року у сумі 5 320, 28 грн (п`ять тисяч триста двадцять гривень двадцять вісім копійок) на рахунок, відкритий у Державній казначейській службі України №U А418999980313040105000028001, отримувач: Казначейство України/м. Київ /код доходів; код за ЄДРПОУ: 37567646; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); код бюджетної класифікації 21081000, символ звітності 105.".

За наслідками апеляційного перегляду справи, постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 21.09.2021 апеляційну скаргу Закритого акціонерного товариства «Українська енергозберігаюча сервісна компанія» залишено без задоволення, рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 29 квітня 2021 року залишено без змін.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 29 квітня 2021 року у справі № 640/28434/20 набрало чинності 21.09.2021, по справі 09.11.2021 оформлено виконавчий лист, та докази отримання останнього стягувачем матеріали справи не містять. Представник заявника також вказав про те, що виконавчий лист за вказаною справою не отримано.

27.03.2023 через систему "Електронний суд" надійшла заява від ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС про заміну стягувача у справі та видачі виконавчого листа.

На виконання положень п. 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" від 13 грудня 2022 року №2825-ІХ, дана справа надіслана до Київського окружного адміністративного суду за належністю.

07.06.2023 вказані матеріали адміністративного позову отримані Київським окружним адміністративним судом та протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями, 07.06.2023 справа розподілена судді Войтович І.І.

12.07.2023 ухвалою суду призначено судове засідання з розгляду цієї заяви на 27 липня 2023 року о 10:00 год.

Учасники розгляду заяви, належним чином повідомлені про час, дату та місце проведення судового засідання, 27.07.2023 до суду прибув представник заявника, подав до суду заяву з проханням розглянути заяву про заміну стягувача у справі та видати виконавчий лист у письмовому провадженні, зазначив також, що виконавчий лист по справі не отримано.

У судове засідання не прибули інші учасники по справі, про причини неявки суд не повідомили, з клопотаннями та іншими заявами до суду не зверталися.

Ураховуючи положення ч. 9 ст. 205, ч. 2 ст. 379 КАС України, розгляд заяви здійснено судом без участі представників учасників розгляду заяви, у порядку письмового провадження.

Суд, дослідивши наявні матеріали справи в частині поданої заяви, зазначає наступне.

Згідно ст. 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Процесуальне правонаступництво є похідним від матеріального та випливає з юридичних фактів правонаступництва (заміни сторони в матеріальному правовідношенні її правонаступником). Процесуальне правонаступництво передбачене статтею 52 КАС України - це перехід процесуальних прав та обов`язків сторони у справі до іншої особи у зв`язку з вибуттям особи у спірному матеріальному правовідношенні.

У зв`язку із цим для вирішення судом питання щодо процесуальної заміни сторони у справі необхідна наявність відповідних первинних документів, які підтверджують факт вибуття особи з матеріального правовідношення та перехід її прав та обов`язків до іншої особи - правонаступника.

Матеріальне правонаступництво реалізується в межах процесуального правонаступництва виключно за правилами останнього.

Законодавець не ототожнює «процесуальне правонаступництво» і «заміну сторони виконавчого провадження», оскільки цим інститутам присвячені дві окремі статті КАС України - 52 та 379 відповідно.

Суд зазначає, що ухвала про заміну сторони у справі (процесуальне правонаступництво) та ухвала про заміну сторони виконавчого провадження відокремлені одна від одної як такі, на які можуть подаватись скарги окремо від рішення суду.

Особа, на користь якої видано виконавчий документ, набуває статусу стягувача з моменту видачі такого виконавчого документа, а не з моменту відкриття виконавчого провадження, але разом з тим ця особа до відкриття виконавчого провадження як юридичного процесу є лише стягувачем у виконавчому документі на стадії виконання судового рішення з відповідним потенціалом прав у виконавчому провадженні, які повноцінно реалізує лише у статусі стягувача як сторони відкритого виконавчого провадження, за виключеннями, передбаченими законодавством.

Тому заміна стягувача саме як сторони виконавчого провадження неможлива, якщо заява правонаступника про це подана, зокрема, після спливу строку пред`явлення виконавчого документа до виконання, але якщо цей строк не був поновлений судом.

Водночас заміна стягувача у виконавчому документі іншою особою внаслідок передання ним своїх прав іншій особі за правочином (відступлення права вимоги) допускається на будь-якій стадії судового процесу, у тому числі до відкриття виконавчого провадження.

Підставою для заміни сторони виконавчого провадження (стаття 379 КАС України), тобто процесуального правонаступництва в межах виконавчого провадження як юридичного процесу, є правонаступництво в матеріальних правовідносинах, унаслідок якого відбувається вибуття сторони зі спірних або встановлених судом правовідносин і перехід до іншої особи прав чи обов`язків сторони, яка вибула, в цих правовідносинах.

Процесуальне правонаступництво у виконавчому провадженні - це заміна на будь-якій стадії саме виконавчого провадження як юридичного процесу стягувача або боржника іншою особою у зв`язку з її вибуттям, тобто підставою заміни стягувача внаслідок правонаступництва є настання певних обставин, які мають юридичне значення і в результаті яких виникають відповідні права та обов`язки або пряма вказівка акта адміністративного законодавства, що не залежить від умов та порядку здійснення виконавчого провадження органами і посадовими особами.

Заміна сторони виконавчого провадження правонаступником у виконавчому провадженні, тобто здійснення процесуального правонаступництва після набрання судовим рішенням законної сили, полягає в поширенні на правонаступників законної сили судового рішення. При цьому на правонаступників законна сила судового рішення поширюється усіма своїми правовими наслідками - незмінністю, неспростовністю, виключністю, преюдиційністю, виконуваністю.

Оскільки виконавче провадження є самостійною стадією судового процесу, сторони виконавчого провадження належать до учасників справи, а отже, якщо процесуальне правонаступництво має місце на стадії виконавчого провадження, заміна сторони виконавчого провадження означає й заміну учасника справи. Але заміна учасника справи не обов`язково означає заміну сторони відкритого виконавчого провадження.

На стадії виконання судового рішення як на завершальній стадії судового провадження можлива заміна сторони у виконавчому провадженні як юридичному процесі правонаступником за наявності відкритого виконавчого провадження. Після відкриття виконавчого провадження та до його закінчення заміна сторони виконавчого провадження (з одночасною заміною відповідного учасника справи) правонаступником здійснюється у порядку, передбаченому статтею 379 КАС України з урахуванням підстав, визначених статтею 52 КАС України.

У цьому випадку приписи статті 379 КАС України, що містить процесуальні особливості здійснення правонаступництва у виконавчому провадженні, застосовуються разом з положеннями статті 52 КАС України.

Натомість як до відкриття виконавчого провадження, так і після його закінчення заміна учасника справи правонаступником здійснюється на підставі статті 52 КАС України, а в окремих випадках також на підставі частини четвертої статті 379 КАС України.

Зокрема, за приписами ч. 1 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Згідно з вимогами ч. 2 ст. 379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (ч. 4 ст. 379 КАС України).

Дослідивши заяву з доданими матеріалами судом встановлено, що рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 29 квітня 2021 року у справі №640/28434/20 набрало чинності 21.09.2021, по справі виконавчий лист не видано, відповідно докази відкриття виконавчого провадження за справою №640/28434/20 відсутні.

Суд зазначає, що наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 року №529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" (далі - Наказ № 529) утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком, у тому числі Головне управління ДПС у м. Києві.

Згідно з наказом Державної податкової служби України від 24.12.2020 року №755 "Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій", здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 року №529, повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до п. 1 Постанови №893, розпочато з 01.01.2021 року.

Крім того, з метою реалізації Постанови №893 та враховуючи Наказ №529, Державною податковою службою України видано наказ від 12.11.2020 року № 643 "Про затвердження положень про територіальні органи ДПС" та регламентовано, що кожен територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ, є правонаступником майна, прав та обов`язків відповідного територіального органу ДПС, що ліквідується.

30.09.2020 до Єдиного державного реєстру внесено запис про створення ГУ ДПС у м. Києві в якості філії (іншого відокремленого підрозділу) у складі Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ ВП 44116011).

Згідно з частиною 4 статті 87 Цивільного кодексу України юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації.

Частиною першою статті 104 Цивільного кодексу України встановлено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що Головне управління ДПС у м. Києві. як відокремлений підрозділ ДПС (код ЄДРПОУ 44116011) є правонаступником ДПС (код ЄДРПОУ 43141377), а отже має певне коло прав та обов`язків останнього.

Статтею 124 Конституції України визначено, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України.

Відповідно до ч. 2 ст. 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

За ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 373 КАС України виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.

У рішенні від 20.07.2004 у справі "Шматько проти України" Європейський Суд з прав людини, зазначив, що "право на суд" було б ілюзорним, якби правова система держави допускала, щоб остаточне судове рішення, яке має обов`язкову силу, не виконувалося на шкоду одній зі сторін.

З огляду на вищенаведене та з метою виконання судового рішення у справі №640/28434/20, суд дійшов висновку про необхідність здійснення заміни стягувача у справі №640/28434/20, із Головного управління ДПС у м. Києві (ЄДРПОУ 43141377) на його правонаступника - Головне управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС (ЄДРПОУ 44116011, вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ, 04116).

Щодо прохання заявника видати виконавчий лист, суд зазначає що у даній справі виконавчий лист стягувачу не видано але такий наявний у справі та виготовлений 09.11.2021.

Відповідно, суд вважає необхідним, з урахуванням здійсненої заміни стягувача в даній справі, видати належним чином оформлений виконавчий лист заявнику.

Керуючись статтями 243, 248, 373, 379, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

1. Задовольнити заяву ГУ ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС.

2. Замінити стягувача у справі № 640/28434/20 з Головного управління ДПС у м. Києві (адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, буд 33/19; код ЄДРПОУ 43141257) на правонаступника - Головне управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС України (04116, місто Київ, вулиця Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ ВП 44116011).

3. Видати стягувачу Головному управлінню Державної податкової служби у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС України (04116, місто Київ, вулиця Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ ВП 44116011) виконавчий лист у справі № 640/28434/20.

Копію ухвали направити сторонам.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.

Суддя Войтович І.І.

Дата ухвалення рішення27.07.2023
Оприлюднено02.08.2023
Номер документу112521890
СудочинствоАдміністративне
Сутьзаміну стягувача у справі та видачу виконавчого листа за позовом Головного управління Державної податкової служби у м. Києві до Закритого акціонерного товариства «Українська енергозберігаюча сервісна компанія»

Судовий реєстр по справі —640/28434/20

Ухвала від 27.07.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 12.07.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Постанова від 21.09.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Постанова від 21.09.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 26.07.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 26.07.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 29.06.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Рішення від 29.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні