02.08.2023
Справа № 331/1897/23
Провадження № 1-кп/331/381/2023
В И Р О К
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 серпня 2023 року місто Запоріжжя
Жовтневий районний суд м.Запоріжжя в складі:
головуючого судді ОСОБА_1
при секретарях ОСОБА_2 , ОСОБА_3
за участю прокурора ОСОБА_4
захисника ОСОБА_5
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі спеціального судового провадження в залі суду в м.Запоріжжі кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслі-дувань за № 22022080000002458 від 23.12.2022 р., з обвинувальним актом відносно
ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 народ-
ження, уродженця с.Старопетрівка Бердянського району Запорізької об-
ласті, українця, громадянина України, розлученого, працюючого, який за-
реєстрований і проживає в
АДРЕСА_1 , раніше не судимого,
- за обвинуваченням у вчиненні злочину, передбаченого ст.111-2 ч.1 КК України,
в с т а н о в и в:
Згідно з Конституцією України, Україна є суверенною і незалежною державою. Сувере-нітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки в зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року, Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і рф 1997 року та іншими міжнародно-правовими актами є окупацією частини території суверенної держави Україна та міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.
Всупереч вказаним нормам міжнародного гуманітарного права президент рф володимир путін, а також інші невстановлені досудовим розслідуванням представники влади рф, діючи всупереч вимогам п.п.1,2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994 року, принципам Заключного акту Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975 р. та вимогам ч.4 ст.2 Статуту ООН і Декларацій Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй від 09.12.1981 р. № 36/103, від 16.12.1970 р. № 2734 (XXV), від 21.12.1965 р. № 2131 (XX), від 14.12.1974 р. № 3314 (XXIX), спланували, підготували і розв`язали агресивну війну та воєнний конфлікт проти України, а саме віддали наказ на вторгнення підрозділів зс рф на територію України.
Указом Президента України №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», в зв`язку з військовою агресією рф проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено введення в Україні воєнного стану з 05 години ЗО хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 14.03.2022 р. №133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким передбачено його продовження з 05 години 30 хвилин 26.03.2022 р. строком на 30 діб.
Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 18.04.2022 р. №259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким передбачено його продовження з 05 години 30 хвилин 25.04.2022 р. строком на 30 діб.
Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 17.05.2022 року №341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.
Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 12.08.2022 року №573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.
Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 07.11.2022 року №757/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.
24 лютого 2022 р., на виконання вищевказаного наказу, військовослужбовці зс рф шляхом збройної агресії, з погрозою застосування зброї та її фактичним застосуванням, незаконно вторглись на територію України через державні кордони України в Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, Запорізькій, Київській, інших областях та здійснили збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, та здійснили окупацію частин вказаної території.
Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України №75 від 25.04.2022 р. «Про затвердження Переліку територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 10 жовтня 2022 року» (в редакції наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 17.10.2022 року №233), Бердянська міська територіальна громада Бердянського району Запорізької області внесена до вказаного переліку територіальних громад, розташованих в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).
Згідно до ст.1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (далі - Закон): тимчасово окупована російсь-кою федерацією територія України є невід`ємною частиною території України, на яку поши-рюється дія Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`яз-ковість яких надана Верховною Радою України. Тимчасова окупація російською федерацією територій України, незалежно від її тривалості, є незаконною та не створює для російської федерації жодних територіальних прав.
Крім того, згідно:
- п.6 ст.11 Закону: окупаційна адміністрація російської федерації - сукупність державних органів і структур російської федерації, функціонально відповідальних за управління тимчасово окупова-ними територіями та підконтрольних російській федерації самопроголошених органів, які узур-пували виконання владних повноважень на тимчасово окупованих територіях та які виконували чи виконують властиві органам державної влади чи органам місцевого самоврядування функції на тимчасово окупованій території України, в тому числі органи, організації, підприємства та установи, включаючи правоохоронні та судові органи, нотаріусів та суб`єктів адміністративних послуг;
- п.7 ст.11 Закону: тимчасово окупована російською федерацією територія України - це частини території України, в межах яких збройні формування російської федерації та окупаційна адмініс-трація російської федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування російської федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації російської федерації.
Після окупації зазначених територій Запорізької області, представниками збройних форму-вань російської федерації фактично було узурповано всі владні повноваження на тимчасово окупованій ними території області шляхом збройного захоплення адміністративних будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, встановлення інституту військових комендатур, запровадження тотального контролю та жорсткого управління в усіх сферах жит-тєдіяльності громади міста, фактичної ліквідації приватної власності, свободи слова, пересування та волевиявлення, а також шляхом повсякденного залякування населення, застосування фізичного та психологічного впливу до окремих категорій суспільства та верств населення, в тому числі шляхом незаконного позбавлення волі діючих представників органів державної влади України та місцевого самоврядування.
Разом з тим, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше ніж 05.05.2022 р., представниками збройних формувань російської федерації всупереч законного порядку, встановленого Конституцією України, Законами України «Про місцеві державні адмініс-трації», «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими діючими нормативно-правовими актами, на тимчасово окупованій території Мелітопольської міської територіальної громади, Мелітопольського району Запорізької області цілеспрямовано було створено підпорядковану, керовану та фінансовану російською федерацією окупаційну адміністрацію - «Военно-граждан-ская администрация Запорожской области», в яку входили органи та структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованою територією України, з метою подальшого утримання адміністративно-політичного контролю на захопленій військовим шляхом території Запорізької області та реалізації всіх узурпованих владних повноважень.
При цьому, представники підконтрольних російській федерації самопроголошених органів узурпували виконання владних функцій держави, а також підприємств, установ та організацій на тимчасово окупованій території, в тому числі Бердянської міської територіальної громади, Бердянського району Запорізької області, здійснювали підбір кадрів для зайняття посад в незакон-них самопроголошених органах, державних підприємствах, у тому числі з числа громадян Ук-раїни, які на той час перебували на вказаній тимчасово окупованій території. Кінцевою метою окупаційних органів є інтеграція та подальше незаконне включення захопленої частини суве-ренної держави Україна до складу російської федерації.
У громадянина України ОСОБА_6 , обізнаного про факт ведення вказаною дер-жавою агресивної війни проти України, невизнання рф поширення державного суверенітету України на тимчасово окуповані її території, з мотивів непогодження з політикою чинної влади в Україні та підтримки входження тимчасово окупованих територій України до складу російської федерації, починаючи з другої декади квітня 2022 р., точна дата органом досудового розсліду-вання не встановлена, виник умисел на пособництво окупаційній адміністрації держави-агресора з метою завдання шкоди Україні.
У другій декаді квітня 2022 р., точна дата органом досудового розслідування не вста-новлена, ОСОБА_6 , достовірно знаючи про вищевказані обставини, які є загальнові-домим фактом, перебуваючи на тимчасово окупованій території в м.Бердянську Запорізької області, реалізуючи свій злочинний умисел, з метою завдання шкоди Україні, шляхом пособ-ництва державі- агресору, заручившись підтримкою представників окупаційної адміністрації держави-агресора на тимчасово окупованій території, а саме т.зв. «Воєнно - гражданской администрации Запорожской области», діючи умисно, добровільно зайняв посаду в.о. начальника Бердянського морського торговельного порту, який розташований на тимчасово окупованій території за адресою: Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Горького, буд.13/7, тим самим реалізував і підтримав рішення та дії окупаційної адміністрації держави-агресора, а також дії направлені на незаконну підготовку та передачу окупаційній адміністрації держави-агресора активів належних ДП «Бердянський морський торговельний порт», розташованих на тимчасово окупованій території м.Бердянська Запорізької області.
У подальшому, ОСОБА_6 , перебуваючи на займаній посаді та продовжуючи вчиняти суспільно небезпечні дії з метою пособництва окупаційній адміністрації держави-агресора та з метою завдання шкоди Україні у вигляді посягання на територіальну цілісність, державну та економічну безпеку, починаючи з другої декади квітня 2022 р., точна дата органом досудового розслідування не встановлена, знаходячись у тимчасово окупованому м.Бердянську Запорізької області, здійснив пошук необхідних працівників (фахівців- електриків, інженерів, докерів, тощо), в результаті чого залучено до роботи з окупаційною адміністрацією Бердянського морського торговельного порту окремих фахівців як із державних підприємств (Бердянська філія ДП «Адміністрація морських портів України» та ДП «Бердянський морський торговельний порт»), так і з приватних портових операторів «Аскет Шиппінг» та «Агрія-Термінал». Крім того, ОСОБА_6 у той же час привласнив на користь окупаційної влади рф портове господар-ство та усі матеріальні цінності всіх зазначених вище юридичних осіб - морські торгові буксири, портові крани, автонавантажувачі, автомобільну вантажну техніку та інше майно.
Продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу, у першій декаді червня 2022 р., точна дата та час органом досудового розслідування не встановлена, ОСОБА_6 , перебуваючи у тимчасово окупованому м.Бердянську, займаючи посаду в.о. начальника Бердянського морського торговельного порту, діючи з прямим умислом та усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, реалізуючи свій злочинний умисел, спрямований на допомогу окупаційній адміністрації держави-агресора, з метою завдання шкоди Україні, в онлайн-режимі на фоні портрету діючого президента рф надав інтерв`ю кореспонденту російського пропагандистського каналу « ІНФОРМАЦІЯ_2 », під час якого представився «начальником Бердянського морського порту» та розповів про поточну ситуацію щодо діяльності підприємства у взаємодії з окупаційною адміністрацією рф на території м.Бер-дянська (публікація в 00 год. 01 хв. 08.06.2022 р. у месенджері «Telegram» на публічному каналі « ІНФОРМАЦІЯ_2 »).
Далі, у третій декаді червня 2022 р., точна дата та час органом досудового розслідування не встановлена, ОСОБА_6 , перебуваючи на займаній посаді та продовжуючи вчиняти суспільно небезпечні дії з метою пособництва окупаційній адміністрації держави-агресора та з метою завдання шкоди Україні у вигляді посягання на територіальну цілісність, державну та економічну безпеку, організував захід до морського порту Бердянська російського морського вантажного судна «Zhibek Zholy», який перебував там з 25 червня по 29 червня 2022 року.
Крім того, у третій декаді червня 2022 р., точна дата та час органом досудового розсліду-вання не встановлена, ОСОБА_6 , займаючи посаду в.о. начальника «Бердянського морського торгового порту» та продовжуючи вчиняти суспільно небезпечні дії з метою пособництва окупаційній адміністрації держави-агресора та з метою завдання шкоди Україні у вигляді посягання на територіальну цілісність, державну та економічну безпеку, дав інтерв`ю проросійському каналу « ІНФОРМАЦІЯ_3 », в якому представився, як «начальник порту», і зазначив, що порт може обслуговувати до 3 суден одночасно та супровід російського судна «Zhibek Zholy» здійснювали бойові кораблі воєнно-морської бази Чорноморського флоту під контролем окупаційних військ рф (публікація о 10 год. 36 хв. 30.06.2022 р. в месенджері «Telegram» на публічному каналі « ІНФОРМАЦІЯ_3 »).
01.07.2022 р. незаконно створеною так зваеною військовою окупаційною адміністрацією Запорізької області, всупереч приписам Конституції України та передбаченому Законом України «Про морські порти України» порядку, указом №34/1-р т.зв. голови «Воєнно - гражданской администрации Запорожской области» ОСОБА_7 на території тимчасово окупованого м.Бердянська Запорізької області створено незаконне та підконтрольне окупаційній адміністрації рф т.зв. державне підприємство - «государственное унитарное предприятие Запорожской области «Бердянский морской торговый порт», яке розташовано за адресою: Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Горького, буд.13/7.
Відповідно до вказаного наказу так зване державне підприємство «государственное уни-тарное предприятие Запорожской области «Бердянский морской торговый порт» є підвідомчим т.зв. «Комитету транспорта и автомобильных дорог Воєнно - гражданской администрации Запо-рожской области» та входить у сферу його управління, а директором зазначеного підприємства призначено ОСОБА_6 , на що останній, реалізуючи свій злочинний умисел, з метою завдання шкоди Україні шляхом підтримки рішень та дій окупаційної адміністрації держави-агресора, підготовки та передачі активів окупаційній адміністрації держави-агресора, заручив-шись підтримкою представників окупаційної адміністрації держави - агресора на тимчасово- окупованій території, надав свою згоду.
Також, згідно п.4 указу №34/1-р від 01.07.2022 р. т.зв. голови «Воєнно - гражданской администрации Запорожской области» ОСОБА_7 визначено т.зв. державне підприємство - «государственное унитарное предприятие Запорожской области «Бердянский морской торговый порт» в якості організації, здійснюючої управління портовою інфраструктурою, розташованою на території м.Бердянська та його акваторії.
Зазначений актив окупаційною адміністрацією держави-агресора використовується для здійснення вантажних перевезень сільськогосподарської та промислової продукції, будівельних матеріалів, тощо, між рф, АР Крим, що допомагає окупаційній адміністрації держави-агресора вчиняти діяння на шкоду інтересам України.
Продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу, добровільно зайнявши посаду та продовжуючи вчиняти суспільно небезпечні дії з метою пособництва окупаційній адміністрації держави-агресора, та з метою завдання шкоди Україні у вигляді посягання на територіальну цілісність, державну та економічну безпеку, з метою реалізації рішення окупаційної адміністрації, а саме указу №34/1-р від 01 липня 2022 р. т.зв. голови військово-цивільної адміністрації Запорізької області ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , як директор підприємства, діючи умисно та усвідомлюючи протиправний характер своїх діянь, виконав наступні обов`язки:
-забезпечення проведення державної реєстрації т.зв. державного підприємства - «государственное унитарное предприятие Запорожской области «Бердянский морской торговый порт»;
-затвердження за погодженням з «комитетом транспорта и автомобильных дорог Воєнно - гражданской администрации Запорожской области» структури та штатного розпису т.зв. державного підприємства - «государственное унитарное предприятие Запорожской области «Бердянский морской торговый порт»;
-забезпечення проведення інвентаризації майна т.зв. державного підприємства - «государствен-ное унитарное предприятие Запорожской области «Бердянский морской торговый порт», його збереження та цільове використання;
-координацію діяльності капітана морського порту, лоцманської служби, власників морських терміналів, портових операторів;
-підбор кадрів;
-організацію стягнення портових зборів;
-утримання та експлуатацію майна, гідротехнічних споруд, систем забезпечення безпеки море-плавства та інших об`єктів портової інфраструктури;
-надання послуг суднам на підходах і безпосередньо в акваторії морського порту, та інші.
За таких обставин, ОСОБА_6 , діючи умисно, незаконно, підтримуючи діяльність та рішення окупаційної адміністрації держави-агресора в м.Бердянську Запорізької області, усвідомлюючи та передбачаючи невідворотне настання суспільно-небезпечних наслідків та бажаючи їх настання, будучи на посаді директора «государственное унитарное предприятие Запорожской области «Бердянский морской торговый порт», вчинив пособництво, спрямоване на допомогу окупаційній адміністрації держави-агресора у завданні шкоди Україні шляхом: реалі-зації відповідних незаконних рішень та дій окупаційної адміністрації держави-агресора, підго-товки та передачі активу ДП «Бердянський морський торговельний порт», належного державі Україна, яке розташовано за адресою: Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Горького, буд.13/7, адміністрації держави-агресора, що призвело до завдання шкоди територіальній цілісності, державній та економічній безпеці України.
У судовому засіданні допит обвинуваченого ОСОБА_6 не здійснювався через проведення судового розгляду в порядку спеціального судового провадження на підставі ч.3 ст.323 КПК України, при цьому обвинувачений викликався до суду як за місцем своєї реєстрації, так і через засоби масової інформації у передбачений законом спосіб, однак у судове засідання не з`явився.
Судом встановлено, що дане кримінальне провадження за відсутності обвинуваченого (in absentia) відповідає загальним засадам кримінального провадження, з урахуванням особливостей, встановлених законом. Стороною обвинувачення та судом використані всі передбачені законом можливості для дотримання прав обвинуваченого, зокрема, право на захист, на доступ до правосуддя, таємницю спілкування, невтручання у приватне життя.
Дослідивши під час спеціального судового провадження в судовому засіданні надані стороною обвинувачення докази, суд вважає, що винуватість ОСОБА_6 у вчиненні інкримінованого йому злочину підтверджується наступними доказами.
Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України №75 від 25.04.2022 р. «Про затвердження Переліку територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блоку-ванні) станом на 10 жовтня 2022 року» (в редакції наказу Міністерства з питань реінтеграції тим-часово окупованих територій України від 17.10.2022 року №233), Бердянська міська територіальна громада Бердянського району Запорізької області внесена до вказаного переліку територіальних громад, розташованих в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).
Згідно інформації Управління державної міграційної служби України в Запорізькій області (т.2 а.с.46-47) ОСОБА_6 документований паспортом громадянина України серії НОМЕР_1 від 19.12.2000 р., виданим Бердянським РВ УМВС України в Запорізькій області.
Відповідно до протоколу огляду від 29.11.2022 р. (т.1 а.с.200-226) предметом огляду є диск типу DVD-R, на який маркером чорного кольору нанесено пояснювальний напис: «Копія диску тимчасового доступу (ПрАТ «ВФ Україна)». Оглянувши зміст інформації, яка міститься у файлі 2-2 встановлено, що в ньому наявна інформація, що стосується вхідних та віхідних з`єднань телефонного номера НОМЕР_2 , яким користується ОСОБА_6 , із зазначенням місця виходу в ефір, дати та часу початку, кінця та тривалості з`єднання, номерів ІМЕІ та номерів телефонів, з якими було здійснено з`єднання, адреси базових станцій в межах здійсненого сеансу зв`язку, SMS-повідомлень за період з 01.02.2022 р. по 14.06.2022 р. При цьому встановлено, що останній був переважно в м.Бердянську. Безпосередньо до протоколу з вказаного файлу встановлено дані станом на 01.02.2022 р., 01.03.2022 р., 01.05.2022 р., 01.06.2022 р. (таблиця № 1).
Відповідно до протоколу виготовлення копії від 29.11.2022 р. (т.1 а.с.198-199) інформацію записано на диск для лазерних систем зчитування типу DVD-R, на який маркером чорного кольору нанесено пояснювальний напис: «Копія диску тимчасового доступу (ПрАТ «ВФ Україна)».
Відповідно до протоколу тимчасового доступу до речей і документів від 02.08.2022 р. (т.2 а.с.1-2) слідчим у присутності представника ПрАТ «ВФ Україна» на підставі постанови проку-рора вилучений оптичний диск з інформацією в електронному вигляді, з якого відповідно до протоколу від 29.11.2022 р. (т.1 а.с.198-199) виготовлено копію.
Протоколом огляду мережі Інтернет від 18.11.2022 р. (т.2 а.с.97-121) та переглянутими відеозаписами встановлено наступне:
- у «Telegram» на каналі « ІНФОРМАЦІЯ_2 », який є загальноросійським пропагандистським каналом,
міститься випуск програми, в якому на 18 хвилині ведучий бере інтерв`ю у ОСОБА_6 , який представлений як «исполняющий обязанности начальника Бердянского морского торгового порта», та який розповідає про відновлення роботи порту, яка була порушена нібито від роботи українських військових;
- у «Telegram» на каналі « ІНФОРМАЦІЯ_3 » наявна публікація з текстом «Первое судно для погрузки первуй партии зерна в количестве 7000 тонн прибыло в порт Бердянска. Безопасность прохода в порт обеспечивалась боевыми кораблями новороссыйской военно-морской базы» та міститься відео репортаж, під час якого ОСОБА_6 представлений як «начальник порта» дає інтерв`ю та розповідає, що Бердянський порт працює та готовий обробляти щодня по 3 судна зерна;
- на Youtube-каналі «ZaTV» міститься відеоролик під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_4 », розміщений 25.08.2022 р., в якому наявний виступ ОСОБА_6 , як директора Бердянського морського торгового порту, про відновлення роботи порту, про створення спеціальних робочих груп, про фінансування порту та отримання обладнання безпосередньо з рф.
Згідно протоколу за результатами проведення негласної слідчої (розшукової) дії - зняття інформації з електронних інформаційних систем від 11.08.2022 р. (т.2 а.с.123-137), проведеної на підставі ухвали слідчого судді Запорізького апеляційного суду, під час проведення негласної слідчої (розшукової) дії було встановлено, що 28.06.2022 р. в інтернет-месенджері «Telegram» з
абонентом « ОСОБА_9 », відбулась переписка абонента « ОСОБА_6 », який викорис-товує номер мобільного телефону НОМЕР_3 , про хід завантаження зерном вантажного судна в Бердянському морському порту, аналогічні смс-листування щодо завантаження суден та їх про-ходження через Бердянський морський порт, щодо коригування «Уставу» порту, та вирішення інших питань роботи порту.
Відповідно до протоколу огляду від 16.03.2022 р. (т.2 а.с.138-147) предметом огляду є DVD-R №59/14/575т (розсекречено), який є невід`ємним додатком до протоколу негласних слідчих (розшукових дій) від 11.08.2022 р., на якому збережено:
- скан-копія документу «Указ главы военно-гражданской администрации Запорожской области» № 34/1-р від 01.06.2022 р. на трьох аркушах за підписом ОСОБА_7 щодо створення «Государст-венного унитарного предприятия Запорожской области «Бердянский морской торговый порт», відповідно до п.7.2 зазначеного указу на посаду директора «Государственного унитарного предприятия Запорожской области «Бердянский морской торговый порт» призначено ОСОБА_6 ;
- копія устава «Государственного унитарного предприятия Запорожской области «Бердянский морской торговый порт».
З показань свідка ОСОБА_13 , який був допитаний під час досудового розслідування в порядку ч.11 ст.615 КПК України, які були досліджені під час судового розгляду, випливає, що до окупації міста Бердянська він працював на посаді першого заступника директора Бердянського порту, 21 березня 2022 р. виїхав на підконтрольну Україні територію, але продовжував спілку-ватись із тими, хто залишився в м.Бердянську. З розмов із цими особами, а також із публікацій у ЗМІ, йому стало відомо, що наприкінці квітня-початку травня 2022 р. окупаційною владою рф ОСОБА_6 був призначений на посаду керівника Бердянського порту, до цього працював офіцером морської безпеки в адміністрації морських портів України. Виконуючи свої обов`язки, як начальник порту, ОСОБА_6 вирішував кадрові питання, під його керівництвом відбувалось відвантаження 7000 тон зерна на судно, яке зайшло до порту Бердянська, з цього приводу в ЗМІ було опубліковано його виступ, в якому він також розповідав про відновлення роботи порту. Обладнання та механізми, які перебували на території порту до окупації, були захоплені та використовувались новим керівництвом порту.
Відповідно до ч.11 ст.615 КПК України показання, отримані під час допиту свідка, потер-пілого, у тому числі одночасного допиту двох чи більше вже допитаних осіб, у кримінальному провадженні, що здійснюється в умовах воєнного стану, можуть бути використані як докази в суді виключно у випадку, якщо хід і результати такого допиту фіксувалися за допомогою доступних технічних засобів відеофіксації.
З огляду на те, що допит свідка ОСОБА_13 під час досудового розслідування фіксу-вався за допомогою доступних технічних засобів відеофіксації, суд вважає показання цього свідка допустимим доказом.
Під час судового розгляду стороною захисту не ставилось питання щодо визнання будь-яких доказів сторони обвинувачення недостовірними або недопустимими. Будь-яких інших доказів у ході судового розгляду сторонами з боку обвинувачення та захисту, які були вільними у використанні своїх прав у межах та у спосіб, передбачений КПК України, суду надано не було.
Зхисник - адвокат ОСОБА_14 вважає, що наявними та дослідженими під час судового розгляду доказами не доведена винуватість обвинуваченого у вчиненні інкримінованого йому злочину для постановлення обвинувального вироку, просив постановити виправдувальний вирок відносно ОСОБА_6 ..
Аналізуючи дослідженні в судовому засіданні докази, суд знаходить їх достовірними, допустимими, такими, що узгоджуються між собою, та в повній мірі поза розумним сумнівом доводять винуватість ОСОБА_6 у вчиненні інкримінованого йому злочину.
Суд кваліфікує дії ОСОБА_6 за ст.111-2 ч.1 КК України за ознаками пособництва державі-агресору, тобто умисні дії, спрямовані на допомогу окупаційній адміністрації держави-агресора, вчинені громадянином України, з метою завдання шкоди Україні шляхом реалізації чи підтримки рішень та дій окупаційної адміністрації держави-агресора; підготовки та передачі активів окупаційній адміністрації держави-агресора.
Суд при призначенні покарання має враховувати дані про особу обвинуваченого, наявність обставин, що пом`якшують і обтяжують покарання, та вимоги ч.2 ст.50 КК України, якою передбачено, що покарання має на меті не тільки кару, а й виправлення засудженого, а також запобігання вчиненню нових злочинів як засудженим, так і іншими особами. Таке покарання має бути необхідним і достатнім для виправлення особи та попередження нових злочинів. При призначенні покарання суд ураховує також роз`яснення, які містить п. 1 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 7 від 24 жовтня 2003 року «Про практику призначення судами кримінального покарання» (в редакції Постанови Верховного Суду №8 від 12.06.2009 р.), що суди при призначенні покарання в кожному випадку і щодо кожного підсудного, який визнається винним у вчиненні злочину, мають суворо додержувати вимог ст.65 КК України стосовно загальних засад призначення покарання, оскільки саме через останні реалізуються принципи законності, справедливості, обґрунтованості та індивідуалізації покарання.
Обставини, що пом`якшують покарання,: відсутні.
Обставини, які обтяжують покарання, передбачені ст.67 КК України, відсутні.
При призначенні ОСОБА_6 покарання суд згідно з вимогами ст. 65 КК України враховує ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, особу винного.
Так, ОСОБА_6 вчинив кримінальне правопорушення, яке згідно ст.12 КК України відноситься до категорії особливо тяжких злочинів, раніше не притягувався до кримінальної відповідальності, на обліку у лікарів нарколога та психіатра не перебуває, має на утриманні мало-літню дитину, мешкає на тимчасово окупованій території України.
ОСОБА_6 вчинено тяжкий злочин проти основ національної безпеки України та такі злочини є найбільш суспільно небезпечними посяганнями.
На підставі викладеного, суд приходить до висновку про необхідність призначення ОСОБА_6 покарання у вигляді позбавлення волі в межах санкції ч.1 ст.111-2 КК України, з позбавленням права обіймати посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпо-рядчих та адміністративно-господарських функцій в органах влади, з конфіскацією всього належ-ного йому майна, що на думку суду буде відповідати принципам та меті призначення покарання.
Підстав для звільнення ОСОБА_6 від відбування покарання відповідно до вимог ст.ст.75, 76 КК України, або для призначення відповідно до ст.69 КК України покарання нижче від найнижчої межі, встановленої санкцією ч.1 ст.111-2 КК України, суд не знаходить.
Речові докази по справі відсутні.
Судові витрати по справі відсутні.
Ухвалою слідчого судді Жовтневого районного суду м.Запоріжжя від 20.02.2023 р. на майно, яке належить ОСОБА_6 , а саме:
- на земельну ділянку з кадастровим номером 2320684500:02:001:0128, площею 4,633 га, розташо-вану за адресою: Запорізька область, Бердянський район, сщ/рада Новопетрівська,
- на земельну ділянку з кадастровим номером 2320684500:02:007:0065, площею 2,0 га, розташо-вану за адресою: Запорізька область, Бердянський район, сщ/рада Новопетрівська,
накладено арешт. Враховуючи, що санкцією ч.1 ст.111-2 КК України передбачена конфіскація майна, суд вважає необхідним арешт на майно не скасовувати.
Ухвалою слідчого судді Жовтневого районного суду м.Запоріжжя від 20.02.2023 р. віднос-
но ОСОБА_6 застосований запобіжний захід у вигляді тримання під вартою без визна-чення розміру застави, який суд вважає за доцільне до набрання вироком законної сили залишити без змін.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст.370, 374 КПК України, суд
з а с у д и в:
Визнати ОСОБА_6 винним у вчиненні криміналь-ного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.111-2 КК України, та призначити йому покарання у вигляді 10 років позбавлення волі з позбавленням права обіймати посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій в органах влади строком на 15 років, з конфіскацією всього належного йому майна.
Міру запобіжного заходу до набрання вироком законної сили відносно ОСОБА_6 у вигляді тримання під вартою залишити без змін.
Строк відбування покарання ОСОБА_6 обчислювати з моменту фактичного затримання.
Вирок набуває законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга на вирок може бути подана до Запорізького апеляційного суду через Жовтневий районний суд м. Запоріжжя протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Копію вироку після його проголошення негайно вручити захиснику та прокурору. Інші учасники судового провадження мають право отримати в суді копію вироку.
Суддя: ОСОБА_1
Суд | Жовтневий районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2023 |
Оприлюднено | 03.08.2023 |
Номер документу | 112562491 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти основ національної безпеки України Пособництво державі-агресору |
Кримінальне
Жовтневий районний суд м. Запоріжжя
Стратій Є. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні