Ухвала
від 20.07.2023 по справі 750/13459/21
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 липня 2023 року м. Чернігів

Унікальний номер справи № 750/13459/21

Головуючий у першій інстанції Коверзнев В. О.

Апеляційне провадження № 22-ц/4823/36/23

Суд у складі:

головуючого судді Євстафіїва О.К.,

суддів: Скрипки А.А., Шарапової О.Л.,

за участю секретаря Зеляк Ю.Г.,

позивач: ОСОБА_1 ,

відповідач: Комунальний заклад «Чернігівський фаховий музичний коледж ім. Л.М. Ревуцького» Чернігівської обласної ради,

особи, які подали апеляційні скарги: Комунальний заклад «Чернігівський фаховий музичний коледж ім. Л.М. Ревуцького» Чернігівської обласної ради, Кабінет Міністрів України,

на рішення Деснянського районного суду м. Чернігова від 13 грудня 2021 року; час, місце ухвалення і дата складання повного його тексту: 13.12.2021, м. Чернігів,

в с т а н о в и в:

У листопаді 2021 р. ОСОБА_1 звернулася з позовом до Комунального закладу «Чернігівський фаховий музичний коледж ім. Л.М. Ревуцького» Чернігівської обласної ради (далі за текстом Чернігівський фаховий музичний коледж), в якому просила визнати незаконним та скасувати наказ від 08.11.2021 № 52-к про відсторонення її від роботи, поновити її на роботі та зобов`язати виплатити їй заробітну плату за час відсторонення від роботи.

Оскаржуваним рішенням позов задоволено: визнано незаконним і скасовано оспорюваний наказ від 08.11.2021 № 52-к про відсторонення ОСОБА_1 від роботи без збереження заробітної плати; зобов`язано відповідача нарахувати та виплатити позивачу заробітну плату за час незаконного відсторонення від роботи на підставі зазначеного наказу; стягнуто з Чернігівського фахового музичного коледжу на користь держави судовий збір у сумі 1816 грн 00 коп. та на користь ОСОБА_1 6000 грн 00 коп. у відшкодування витрат на правничу допомогу. Ухвалюючи це рішення, суд І інстанції виходив із того, що відсторонення від роботи є втручанням (в формі обмеження) у право людини на працю та у право заробляти працею на життя. Тож в силу п. 1 ч. 1 ст. 92 Конституції України таке втручання дозволяється на підставі законів, а не підзаконних актів, до яких відносяться постанови Кабміну України та накази Міністерства охорони здоров`я України. В той же час обов`язок відсторонення роботодавцем на підставі ст. 46 КЗпП України, ч. 2 ст. 12 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» і ч. 3 ст. 5 Закону України «Про державну службу» від роботи (виконання робіт) працівників і державних службовців, обов`язковість профілактичних щеплень проти COVID-19 яких визначена переліком та які відмовляються або ухиляються від проведення таких щеплень (крім тих, які мають абсолютні протипоказання до проведення цих щеплень і надали медичний висновок про наявність протипоказань до вакцинації проти COVID-19, виданий закладом охорони здоров`я), передбачений підпунктом 2 п. 41-6 постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236. Тобто обов`язок роботодавця, про який йдеться, Кабінетом Міністрів України введено поза межами його конституційних повноважень, у зв`язку з чим цю постанову КМУ неможливо застосувати для вирішення справи і її необхідно вирішити на підставі ст. 43, 64, 92 Конституції України, так як відсутні закони, що передбачають право роботодавців відсторонювати від роботи працівників, які відмовилися від вакцинації проти COVID-19.

Особа, яка не брала участі у справі Кабінет Міністрів України в своїй апеляційній скарзі просить вказане рішення суду змінити, виклавши його мотивувальну частину з урахуванням доводів апеляційної скарги, які зводяться до того, що:

- оскаржуване рішення містить виключно аналіз відповідності Конституції України та законам України нормативно-правових актів Уряду та Міністерства охорони здоров`я України, що безпосередньо впливає на права, свободи та інтереси Кабінету Міністрів України, а також суб`єктивні висновки судді стосовно процедури введення карантинних обмежень на території України та невідповідності дій вищого органу виконавчої влади вимогам Конституції України. Суд дійшов висновку про прийняття Урядом нормативно-правових актів поза межами його конституційних повноважень без дотримання правил юрисдикційної підсудності, а Кабінет Міністрів України був позбавлений права на судовий захист у ході розгляду цієї справи виданих ним нормативно-правових актів;

- ЦПК України не наділяє місцевий суд права надання оцінки нормативно-правовим актам вищого органу виконавчої влади, міністерств та інших суб`єктів владних повноважень. Надання такої оцінки в ході розгляду цієї справи - справи про оскарження індивідуального акта, який виник щодо трудових правовідносин конкретної особи, суперечить завданню цивільного судочинства;

- актами вищої юридичної сили встановлено повноваження Кабінету Міністрів України щодо запровадження карантину та протиепідемічних заходів.

У судовому засіданні представник Кабінету Міністрів України головний спеціаліст відділу судового забезпечення Трембач О.С. (в режимі відеоконференції) підтримав апеляційну скаргу Кабінету Міністрів України.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників справи, дослідивши її матеріали та обговоривши доводи апеляційної скарги Кабінету Міністрів України, суд не встановив підстав для її задоволення.

У справі встановлено таке.

В оскаржуваному рішенні зазначено: «Оскільки рішення про відсторонення працівників прийнято у формі Постанови КМУ та в спосіб, що не відповідає вимогам пункту 1 статті 92 Конституції та статті 12 Закону, і поза межами конституційних повноважень Кабінету Міністрів України, суд доходить висновку про неможливість застосування до спірних правовідносин положень Постанови КМУ та необхідність вирішення спору на підставі норм статей 43, 92 Конституції, з огляду на те, що в Україні відсутні закони, які передбачають право роботодавців відсторонювати від роботи працівників, що відмовилися від вакцинації проти COVID-19».

Аналіз норм права, що регулюють спірні правовідносини, і обставин справи доводить суд таких висновків.

При розгляді справи у суді І інстанції питання про права, свободи, інтереси та (або) обов`язки Кабінету Міністрів України не вирішувалось, судом надана оцінка постанові Кабінету Міністрів України, однак ніяким чином не вирішувалось питання щодо її скасування чи визнання нечинною, а також не вирішувалось будь-яких інших питань щодо прав та обов`язків Кабінету Міністрів України.

Сам по собі хибний висновок суду І інстанції про те, що рішення про відсторонення працівників прийнято у формі Постанови КМУ в спосіб, що не відповідає вимогам п. 1 ст. 92 Конституції тощо і поза межами конституційних повноважень Кабінету Міністрів України, безпосередньо не порушує ні прав, ні інтересів Кабінету Міністрів України та не покладає на нього ніяких обов`язків: у цій справі судом вирішувався приватноправовий спір; у спірних правовідносинах Кабінет Міністрів України не був, не є і не може бути учасником, а в рішенні (ні в мотивувальній, ні в резолютивній його частинах) не міститься суджень про права та обов`язки Кабінету Міністрів України у будь-яких правовідносинах.

Отож відсутні підстави для висновку, що рішенням місцевого суду у цій справі вирішено питання про права та (або) обов`язки чи інтереси Кабінету Міністрів України. Тому згідно з п. 3 ч. 1 ст. 362 ЦПК України провадження за апеляційною скаргою Кабінету Міністрів України на рішення місцевого суду у цій справі підлягає закриттю.

Враховуючи викладене, керуючись ст. 362 ч. 2 ЦПК України, суд

у х в а л и в:

Закрити провадження за апеляційною скаргою Кабінету Міністрів України на рішення Деснянського районного суду м. Чернігова від 13 грудня 2021 року у цій справі.

Ухвала набирає законної сили з дня її прийняття, але вона може бути оскаржена до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складення повної ухвали.

Головуючий: Судді:

СудЧернігівський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення20.07.2023
Оприлюднено03.08.2023
Номер документу112564949
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них

Судовий реєстр по справі —750/13459/21

Постанова від 17.01.2024

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Тітов Максим Юрійович

Ухвала від 18.09.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Антоненко Наталія Олександрівна

Ухвала від 20.07.2023

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Євстафієв О. К.

Ухвала від 20.07.2023

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Євстафієв О. К.

Постанова від 20.07.2023

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Євстафієв О. К.

Постанова від 20.07.2023

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Євстафієв О. К.

Ухвала від 10.04.2023

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Євстафієв О. К.

Ухвала від 03.03.2023

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Євстафієв О. К.

Ухвала від 19.09.2022

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Євстафієв О. К.

Ухвала від 18.09.2022

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Євстафієв О. К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні