ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
15 червня 2010 року 12:13 № 2а-3015/10/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Григорови ча П.О. при секретарі судового засідання Очколясу О.В. розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Травітас"
до Державноїодатковоїнспек ціїу Шевченківському районі міста Києва
про визнання протиправними ді й, зобов'язання вчинити певні дії
За участю представників:
від позивача : Бойчук Д.Л. (довіреність в ід 26.02.2010р.)
від відповідача : Замковенко О.М. (довірені сть від 11.08.2009р. №4013/9/10-214)
На підставі ч. 3 ст. 160 Кодек су адміністративного судочи нства України 15.06.2010 р. проголош ено вступну та резолютивну ч астини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн улось Товариство з обмеженою відповідальністю «Травітас »з позовом до Державної пода ткової інспекції у Шевченків ському районі м. Києва про виз нання дій протиправними та з обов' язання прийняти подат кові декларації з податку на додану вартість за січень 2010 р оку.
В судовому засіданні 08.06.2010р. п редставником позивача подан о заяву про уточнення позовн их вимог, в якій просить суд ви знати дії Державної податков ої інспекції у Шевченківсько му районі м. Києва протиправн ими щодо відмови у прийнятті податкових декларацій та зо бов' язати Державну податко ву інспекцію у Шевченківсько му районі м. Києва прийняти по даткові декларації з податку на додану вартість за січень , лютий, березень та квітень 2010р . Зазначену заяву представни к позивача підтримав частков о та просив зобов' язати Дер жавну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Ки єва прийняти податкові декла рації з податку на додану вар тість за січень, лютий, березе нь та квітень 2010р.
Свої позовні вимоги позива ч обґрунтовує неправомірніс тю дій ДПІ у Шевченківському районі м. Києва щодо неприйня ття сформованих в електронно му вигляді податкових деклар ацій позивача з податку на до дану вартість за січень, люти й, березень, квітень 2010р. з підс тав нібито відсутності догов ору з ДПА України про прийом з вітності по електронній пошт і. Позивач вважає, що відповід ач діяв неправомірно, з перев ищенням повноважень та поза межами компетенції.
Відповідач письмових запе речень проти позову не надав , в судовому засіданні підтве рдив факт неприйняття та не п роведення податкових деклар ацій з ПДВ ТОВ «Травітас»за з вітні місяці - січень, лютий, б ерезень, квітень 2010 року.
Розглянувши подані позива чем і відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояс нення представників сторін, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, оцінив ши докази, які мають значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, Окружний ад міністративний суд м. Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Травітас »(код ЄДРПОУ 36215984) як юридична ос оба зареєстроване Шевченків ською районною у м. Києві держ авною адміністрацією 20.10.2008р. Як платник податків та зборів п озивач взятий на облік у ДПІ у Шевченківському районі м. Ки єва та згідно свідоцтва №100240781 є платником податку на додану вартість з 24.08.2009 року.
Між Державною податковою і нспекцією у Шевченківському районі м. Києва та Товариство м з обмеженою відповідальніс тю «Травітас»укладений дого вір №2402 від 30.09.2009 року про визнан ня електронних документів.
Позивачем до Державної под аткової інспекції у Шевченкі вському районі м. Києва подан і податкові декларації з под атку на додану вартість за сі чень, лютий, березень, квітень 2010 року в електронному вигляд і засобами телекомунікаційн ого зв' язку. Однак, відповід ачем було надіслано позивачу підтвердження у вигляді кви танцій 2, якими було повідомле но, що документи (декларації) н е прийнято через виявлені по милки: «для організації забо ронено прийом звітності по е лектронній пошті, можливо ві дсутній договір з ДПА Україн и».
Суд вважає позов обґрунт ованим та таким, що підлягає з адоволенню, виходячи з насту пного.
Спірні правовідносини р егулюються Законом України " Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами".
Відповідно до пункту 1.11 стат ті 1 Закону N 2181-III податкова декл арація, розрахунок - документ , що подається платником пода тків до контролюючого органу у строки, встановлені законо давством, на підставі якого з дійснюється нарахування та/а бо сплата податку, збору (обов 'язкового платежу).
Згідно з пунктом 4.1.1 статті 4 З акону N 2181-III платник податків са мостійно обчислює суму подат кового зобов'язання, яку зазн ачає у податковій декларації , крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пу нкту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї с татті.
Згідно з пунктом 4.1.4 статті 4 З акону N 2181-III податкові декларац ії подаються за базовий пода тковий (звітний) період, що дор івнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місяч них авансових внесків), - протя гом 20 календарних днів, наступ них за останнім календарним днем звітного (податкового) м ісяця; б) календарному кварта лу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті кварт альних або піврічних авансов их внесків), - протягом 40 календ арних днів, наступних за оста ннім календарним днем звітно го (податкового) кварталу (пів річчя); в) календарному року, к рім випадків, передбачених п ідпунктом "г" підпункту 4.1.4 цьог о пункту, - протягом 60 календар них днів за останнім календа рним днем звітного (податков ого) року; г) календарному року для платників податку на дох оди фізичних осіб (прибутков ого податку з громадян), - до 1 кв ітня року, наступного за звіт ним.
Відповідно до ч. 5 п.п. 4.1.2. п.4.1. ст . 4 Закону № 2181-III, податкова звітн ість, отримана контролюючим органом від платника податкі в як податкова декларація, що заповнена ним всупереч прав илам, зазначеним у затвердже ному порядку її заповнення, м оже бути не визнана таким кон тролюючим органом як податко ва декларація, якщо в ній не за значено обов'язкових реквізи тів, її не підписано відповід ними посадовими особами, не с кріплено печаткою платника п одатків. Тобто, у самому Закон і № 2181-ІІІ, зокрема ст. 4, прямо пе редбачено, за яких обставин п одатковий орган може не визн ати декларацію.
Згідно з п 4.1.2. вказаної норм и Закону N 2181-III, прийняття податк ової декларації є обов'язком контролюючого органу. Подат кова декларація приймається без попередньої перевірки з азначених у ній показників ч ерез канцелярію, чий статус в изначається відповідним нор мативно-правовим актом. Пода ткова звітність, отримана ко нтролюючим органом від платн ика податків як податкова де кларація, що заповнена ним вс упереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її з аповнення, може бути не визна на таким контролюючим органо м як податкова декларація, як що в ній не зазначено обов'язк ових реквізитів, її не підпис ано відповідними посадовими особами, не скріплено печатк ою платника податків. У цьому випадку, якщо контролюючий о рган звертається до платника податків з письмовою пропоз ицією надати нову податкову декларацію з виправленими по казниками (із зазначенням пі дстав неприйняття попереднь ої), то такий платник податків має право: надати таку нову де кларацію разом зі сплатою ві дповідного штрафу; оскаржити рішення податкового органу в порядку апеляційного узгод ження.
Порядок подання податков ої звітності в електронному вигляді засобами телекомуні каційного зв' язку до орган у ДПС здійснюється відповідн о до Закону України «Про елек тронні документи та електрон ний документообіг». Закону У країни «Про електронний цифр овий підпис», Постанови Кабі нету Міністрів України від 26.0 5.2004р. №680 «Про затвердження Поря дку засвідчення наявності ел ектронного документа (електр онних даних) на певний момент часу», Постанови КМУ від 28.10.2004р . №1452 «Про затвердження Порядк у застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами мі сцевого самоврядування, підп риємствами, установами та ор ганізаціями державної форми власності та Інструкції з пі дготовки і подання податкови х документів в електронному вигляді засобами телекомуні каційного зв' язку, затвердж еної наказом ДПА України від 10.04.2008р. за №233 та згідно з Наказом ДПА України від 19.08.2005р. за №351, яки м затверджено формат (станда рт) електронного документа з вітності платників податків .
Згідно з абз. 6 п. 1 розділу І Ін струкції №233 подання податков их документів в електронному вигляді - подання податкови х документів до органів ДПС у визначеному для документооб ігу порядку за умови включен ня платника податків до сист еми подання податкових докум ентів в електронному вигляді .
Пунктом 1 розділу ІІ Інструк ції №233 встановлено, що платни к податків здійснює формуван ня та подання податкових док ументів в електронному вигля ді відповідно до законодавст ва із застосуванням спеціаль ного програмного забезпечен ня формування податкових док ументів, засобу КЗІ, керуючис ь цією Інструкцією.
Відповідно до п. 7.5 розділу ІІ І Інструкції №233 підтвердженн ям платнику податків прийнят тя його податкових документі в до бази даних ДПС є друга кви танція в електронному вигляд і у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прий нятого податкового документ а в електронній формі, відпов ідність податкового докумен та в електронній формі затве рдженому формату (стандарту) електронного документа, рез ультати перевірки ЕЦП, інфор мація про платника податків, дата та час приймання, реєст раційний номер, податковий п еріод, за який подається пода ткова звітність, та дані про в ідправника квитанції. На цю к витанцію накладається ЕЦП ор гану ДПС, здійснюється її шиф рування та надсилання платни ку податків засобами телеком унікаційного зв' язку. Други й примірник другої квитанції в електронному вигляді збер ігається в орані ДПС.
Як свідчать матеріали спра ви. ТОВ «Травітас» до Державн ої податкової інспекції у Ше вченківському районі м. Києв а подані податкові деклараці ї з податку на додану вартіст ь за січень, лютий, березень, к вітень 2010 року в електронному вигляді засобами телекомуні каційного зв' язку. Однак, ві дповідачем було надіслано по зивачу підтвердження у вигля ді другої квитанції, якими бу ло повідомлено, що документи (декларації) не прийнято з вка занням виявлених помилок: «д ля організації заборонено пр ийом звітності по електронні й пошті, можливо відсутній до говір з ДПА України».
Однак, суд не погоджується з позицією відповідача, оскіл ьки в матеріалах справи наяв на належним чином засвідчена копія Договору №2402 від 30.09.209 року про визнання електронних до кументів, укладеного між ДПІ у Шевченківському районі м. К иєва та ТОВ «Травітас»(код ЄД ПОУ 36215984). Предметом Договору є в изнання податкових документ ів (податкової звітності, реє стрів отриманих та виданих п одаткових накладних з податк у на додану вартість та інших звітних податкових документ ів), поданих платником податк ів в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису.
Враховуючи викладене, суд в важає, що у відповідача відсу тні підстави вважати деклара ції неподаними на підставі т ого, що у позивача відсутній д оговір з ДПА України.
За наведених обставин та п равових норм, невизнання дек ларацій з підстав, що викладе ні у квитанціях №2, суд вважає неправомірним.
За загальним правилом, вст ановленим у ч. 1 ст. 71 Кодексу ад міністративного судочинств а України (надалі - Кодекс), кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення . Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодекс у, в адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.
Всупереч наведеним вимога м, відповідач, як суб' єкт вла дних повноважень, не довів пр авомірності вчинених дій.
Відповідно до ст. 162 Кодексу а дміністративного судочинст ва України при вирішенні спр ави по суті суд може задоволь нити адміністративний позов повністю або частково чи від мовити в його задоволенні по вністю або частково, у разі за доволення адміністративног о позову суд може прийняти по станову про визнання протипр авними рішення суб'єкта влад них повноважень чи окремих й ого положень, дій чи бездіяль ності і про скасування або ви знання нечинним рішення чи о кремих його положень, про пов орот виконання цього рішення чи окремих його положень із з азначенням способу його здій снення.
Суд може прийняти іншу пост анову, яка б гарантувала дотр имання і захист прав, свобод, і нтересів людини і громадянин а, інших суб'єктів у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку суб'єктів влад них повноважень.
Враховуючи викладене вище , суд прийшов до висновку про м ожливість в даному випадку з адовольнити уточнені позовн і вимоги Товариства з обмеже ною відповідальністю «Траві тас».
Статтею 2 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и передбачено, що у справах щ одо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів вла дних повноважень адміністра тивні суди перевіряють, чи пр ийняті (вчинені) вони: на підст аві, у межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України; з використанням повноваженн я з метою, з якою це повноваже ння надано; обґрунтовано, тоб то з урахуванням усіх обстав ин, що мають значення для прий няття рішення (вчинення дії); б езсторонньо (неупереджено); д обросовісно; розсудливо; з до триманням принципу рівності перед законом, запобігаючи н есправедливій дискримінаці ї; пропорційно, зокрема з дотр иманням необхідного балансу між будь-якими несприятливи ми наслідками для прав, свобо д та інтересів особи і цілями , на досягнення яких спрямова не це рішення (дія); з урахуван ням права особи на участь у пр оцесі прийняття рішення; сво єчасно, тобто протягом розум ного строку.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуютьс я позовні вимоги, оцінивши до кази, які мають значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, Окружний адміні стративний суд м. Києва вважа є, що позовні вимоги ТОВ «Трав ітас»підлягають задоволенн ю.
Враховуючи викладене та ке руючись ст.ст. 69-71, 94, 97, 158-163, 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, Окружний адмі ністративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністрати вний позов задовольнити повн істю.
2. Зобов' язати Дер жавну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Ки єва прийняти податкові декла рації з податку на додану вар тість Товариства з обмеженою відповідальністю «Травітас »(код ЄДРПОУ 36215984) за січень, лют ий, березень та квітень 2010 року .
Постанова відповідно до вимог ч. 1 ст. 254 КАС України наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого цим Кодексом, я кщо таку заяву не було подано .
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст. ст. 185-187 КАС України, шля хом подання через суд першої інстанції заяви про апеляці йне оскарження з наступним п оданням протягом двадцяти дн ів апеляційної скарги. Апеля ційна скарга може бути подан а без попереднього подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, якщо скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження.
Суддя П.О. Григорович
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2010 |
Оприлюднено | 23.09.2010 |
Номер документу | 11260125 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Григорович П.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні