Постанова
від 15.06.2010 по справі 2а-3015/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

15 червня 2010 року 12:13 № 2а-3015/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Григорови ча П.О. при секретарі судового засідання Очколясу О.В. розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Травітас"

до Державноїодатковоїнспек ціїу Шевченківському районі міста Києва

про визнання протиправними ді й, зобов'язання вчинити певні дії

За участю представників:

від позивача : Бойчук Д.Л. (довіреність в ід 26.02.2010р.)

від відповідача : Замковенко О.М. (довірені сть від 11.08.2009р. №4013/9/10-214)

На підставі ч. 3 ст. 160 Кодек су адміністративного судочи нства України 15.06.2010 р. проголош ено вступну та резолютивну ч астини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн улось Товариство з обмеженою відповідальністю «Травітас »з позовом до Державної пода ткової інспекції у Шевченків ському районі м. Києва про виз нання дій протиправними та з обов' язання прийняти подат кові декларації з податку на додану вартість за січень 2010 р оку.

В судовому засіданні 08.06.2010р. п редставником позивача подан о заяву про уточнення позовн их вимог, в якій просить суд ви знати дії Державної податков ої інспекції у Шевченківсько му районі м. Києва протиправн ими щодо відмови у прийнятті податкових декларацій та зо бов' язати Державну податко ву інспекцію у Шевченківсько му районі м. Києва прийняти по даткові декларації з податку на додану вартість за січень , лютий, березень та квітень 2010р . Зазначену заяву представни к позивача підтримав частков о та просив зобов' язати Дер жавну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Ки єва прийняти податкові декла рації з податку на додану вар тість за січень, лютий, березе нь та квітень 2010р.

Свої позовні вимоги позива ч обґрунтовує неправомірніс тю дій ДПІ у Шевченківському районі м. Києва щодо неприйня ття сформованих в електронно му вигляді податкових деклар ацій позивача з податку на до дану вартість за січень, люти й, березень, квітень 2010р. з підс тав нібито відсутності догов ору з ДПА України про прийом з вітності по електронній пошт і. Позивач вважає, що відповід ач діяв неправомірно, з перев ищенням повноважень та поза межами компетенції.

Відповідач письмових запе речень проти позову не надав , в судовому засіданні підтве рдив факт неприйняття та не п роведення податкових деклар ацій з ПДВ ТОВ «Травітас»за з вітні місяці - січень, лютий, б ерезень, квітень 2010 року.

Розглянувши подані позива чем і відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояс нення представників сторін, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, оцінив ши докази, які мають значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, Окружний ад міністративний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Травітас »(код ЄДРПОУ 36215984) як юридична ос оба зареєстроване Шевченків ською районною у м. Києві держ авною адміністрацією 20.10.2008р. Як платник податків та зборів п озивач взятий на облік у ДПІ у Шевченківському районі м. Ки єва та згідно свідоцтва №100240781 є платником податку на додану вартість з 24.08.2009 року.

Між Державною податковою і нспекцією у Шевченківському районі м. Києва та Товариство м з обмеженою відповідальніс тю «Травітас»укладений дого вір №2402 від 30.09.2009 року про визнан ня електронних документів.

Позивачем до Державної под аткової інспекції у Шевченкі вському районі м. Києва подан і податкові декларації з под атку на додану вартість за сі чень, лютий, березень, квітень 2010 року в електронному вигляд і засобами телекомунікаційн ого зв' язку. Однак, відповід ачем було надіслано позивачу підтвердження у вигляді кви танцій 2, якими було повідомле но, що документи (декларації) н е прийнято через виявлені по милки: «для організації забо ронено прийом звітності по е лектронній пошті, можливо ві дсутній договір з ДПА Україн и».

Суд вважає позов обґрунт ованим та таким, що підлягає з адоволенню, виходячи з насту пного.

Спірні правовідносини р егулюються Законом України " Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами".

Відповідно до пункту 1.11 стат ті 1 Закону N 2181-III податкова декл арація, розрахунок - документ , що подається платником пода тків до контролюючого органу у строки, встановлені законо давством, на підставі якого з дійснюється нарахування та/а бо сплата податку, збору (обов 'язкового платежу).

Згідно з пунктом 4.1.1 статті 4 З акону N 2181-III платник податків са мостійно обчислює суму подат кового зобов'язання, яку зазн ачає у податковій декларації , крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пу нкту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї с татті.

Згідно з пунктом 4.1.4 статті 4 З акону N 2181-III податкові декларац ії подаються за базовий пода тковий (звітний) період, що дор івнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місяч них авансових внесків), - протя гом 20 календарних днів, наступ них за останнім календарним днем звітного (податкового) м ісяця; б) календарному кварта лу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті кварт альних або піврічних авансов их внесків), - протягом 40 календ арних днів, наступних за оста ннім календарним днем звітно го (податкового) кварталу (пів річчя); в) календарному року, к рім випадків, передбачених п ідпунктом "г" підпункту 4.1.4 цьог о пункту, - протягом 60 календар них днів за останнім календа рним днем звітного (податков ого) року; г) календарному року для платників податку на дох оди фізичних осіб (прибутков ого податку з громадян), - до 1 кв ітня року, наступного за звіт ним.

Відповідно до ч. 5 п.п. 4.1.2. п.4.1. ст . 4 Закону № 2181-III, податкова звітн ість, отримана контролюючим органом від платника податкі в як податкова декларація, що заповнена ним всупереч прав илам, зазначеним у затвердже ному порядку її заповнення, м оже бути не визнана таким кон тролюючим органом як податко ва декларація, якщо в ній не за значено обов'язкових реквізи тів, її не підписано відповід ними посадовими особами, не с кріплено печаткою платника п одатків. Тобто, у самому Закон і № 2181-ІІІ, зокрема ст. 4, прямо пе редбачено, за яких обставин п одатковий орган може не визн ати декларацію.

Згідно з п 4.1.2. вказаної норм и Закону N 2181-III, прийняття податк ової декларації є обов'язком контролюючого органу. Подат кова декларація приймається без попередньої перевірки з азначених у ній показників ч ерез канцелярію, чий статус в изначається відповідним нор мативно-правовим актом. Пода ткова звітність, отримана ко нтролюючим органом від платн ика податків як податкова де кларація, що заповнена ним вс упереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її з аповнення, може бути не визна на таким контролюючим органо м як податкова декларація, як що в ній не зазначено обов'язк ових реквізитів, її не підпис ано відповідними посадовими особами, не скріплено печатк ою платника податків. У цьому випадку, якщо контролюючий о рган звертається до платника податків з письмовою пропоз ицією надати нову податкову декларацію з виправленими по казниками (із зазначенням пі дстав неприйняття попереднь ої), то такий платник податків має право: надати таку нову де кларацію разом зі сплатою ві дповідного штрафу; оскаржити рішення податкового органу в порядку апеляційного узгод ження.

Порядок подання податков ої звітності в електронному вигляді засобами телекомуні каційного зв' язку до орган у ДПС здійснюється відповідн о до Закону України «Про елек тронні документи та електрон ний документообіг». Закону У країни «Про електронний цифр овий підпис», Постанови Кабі нету Міністрів України від 26.0 5.2004р. №680 «Про затвердження Поря дку засвідчення наявності ел ектронного документа (електр онних даних) на певний момент часу», Постанови КМУ від 28.10.2004р . №1452 «Про затвердження Порядк у застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами мі сцевого самоврядування, підп риємствами, установами та ор ганізаціями державної форми власності та Інструкції з пі дготовки і подання податкови х документів в електронному вигляді засобами телекомуні каційного зв' язку, затвердж еної наказом ДПА України від 10.04.2008р. за №233 та згідно з Наказом ДПА України від 19.08.2005р. за №351, яки м затверджено формат (станда рт) електронного документа з вітності платників податків .

Згідно з абз. 6 п. 1 розділу І Ін струкції №233 подання податков их документів в електронному вигляді - подання податкови х документів до органів ДПС у визначеному для документооб ігу порядку за умови включен ня платника податків до сист еми подання податкових докум ентів в електронному вигляді .

Пунктом 1 розділу ІІ Інструк ції №233 встановлено, що платни к податків здійснює формуван ня та подання податкових док ументів в електронному вигля ді відповідно до законодавст ва із застосуванням спеціаль ного програмного забезпечен ня формування податкових док ументів, засобу КЗІ, керуючис ь цією Інструкцією.

Відповідно до п. 7.5 розділу ІІ І Інструкції №233 підтвердженн ям платнику податків прийнят тя його податкових документі в до бази даних ДПС є друга кви танція в електронному вигляд і у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прий нятого податкового документ а в електронній формі, відпов ідність податкового докумен та в електронній формі затве рдженому формату (стандарту) електронного документа, рез ультати перевірки ЕЦП, інфор мація про платника податків, дата та час приймання, реєст раційний номер, податковий п еріод, за який подається пода ткова звітність, та дані про в ідправника квитанції. На цю к витанцію накладається ЕЦП ор гану ДПС, здійснюється її шиф рування та надсилання платни ку податків засобами телеком унікаційного зв' язку. Други й примірник другої квитанції в електронному вигляді збер ігається в орані ДПС.

Як свідчать матеріали спра ви. ТОВ «Травітас» до Державн ої податкової інспекції у Ше вченківському районі м. Києв а подані податкові деклараці ї з податку на додану вартіст ь за січень, лютий, березень, к вітень 2010 року в електронному вигляді засобами телекомуні каційного зв' язку. Однак, ві дповідачем було надіслано по зивачу підтвердження у вигля ді другої квитанції, якими бу ло повідомлено, що документи (декларації) не прийнято з вка занням виявлених помилок: «д ля організації заборонено пр ийом звітності по електронні й пошті, можливо відсутній до говір з ДПА України».

Однак, суд не погоджується з позицією відповідача, оскіл ьки в матеріалах справи наяв на належним чином засвідчена копія Договору №2402 від 30.09.209 року про визнання електронних до кументів, укладеного між ДПІ у Шевченківському районі м. К иєва та ТОВ «Травітас»(код ЄД ПОУ 36215984). Предметом Договору є в изнання податкових документ ів (податкової звітності, реє стрів отриманих та виданих п одаткових накладних з податк у на додану вартість та інших звітних податкових документ ів), поданих платником податк ів в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису.

Враховуючи викладене, суд в важає, що у відповідача відсу тні підстави вважати деклара ції неподаними на підставі т ого, що у позивача відсутній д оговір з ДПА України.

За наведених обставин та п равових норм, невизнання дек ларацій з підстав, що викладе ні у квитанціях №2, суд вважає неправомірним.

За загальним правилом, вст ановленим у ч. 1 ст. 71 Кодексу ад міністративного судочинств а України (надалі - Кодекс), кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення . Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодекс у, в адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.

Всупереч наведеним вимога м, відповідач, як суб' єкт вла дних повноважень, не довів пр авомірності вчинених дій.

Відповідно до ст. 162 Кодексу а дміністративного судочинст ва України при вирішенні спр ави по суті суд може задоволь нити адміністративний позов повністю або частково чи від мовити в його задоволенні по вністю або частково, у разі за доволення адміністративног о позову суд може прийняти по станову про визнання протипр авними рішення суб'єкта влад них повноважень чи окремих й ого положень, дій чи бездіяль ності і про скасування або ви знання нечинним рішення чи о кремих його положень, про пов орот виконання цього рішення чи окремих його положень із з азначенням способу його здій снення.

Суд може прийняти іншу пост анову, яка б гарантувала дотр имання і захист прав, свобод, і нтересів людини і громадянин а, інших суб'єктів у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку суб'єктів влад них повноважень.

Враховуючи викладене вище , суд прийшов до висновку про м ожливість в даному випадку з адовольнити уточнені позовн і вимоги Товариства з обмеже ною відповідальністю «Траві тас».

Статтею 2 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и передбачено, що у справах щ одо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів вла дних повноважень адміністра тивні суди перевіряють, чи пр ийняті (вчинені) вони: на підст аві, у межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України; з використанням повноваженн я з метою, з якою це повноваже ння надано; обґрунтовано, тоб то з урахуванням усіх обстав ин, що мають значення для прий няття рішення (вчинення дії); б езсторонньо (неупереджено); д обросовісно; розсудливо; з до триманням принципу рівності перед законом, запобігаючи н есправедливій дискримінаці ї; пропорційно, зокрема з дотр иманням необхідного балансу між будь-якими несприятливи ми наслідками для прав, свобо д та інтересів особи і цілями , на досягнення яких спрямова не це рішення (дія); з урахуван ням права особи на участь у пр оцесі прийняття рішення; сво єчасно, тобто протягом розум ного строку.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуютьс я позовні вимоги, оцінивши до кази, які мають значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, Окружний адміні стративний суд м. Києва вважа є, що позовні вимоги ТОВ «Трав ітас»підлягають задоволенн ю.

Враховуючи викладене та ке руючись ст.ст. 69-71, 94, 97, 158-163, 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, Окружний адмі ністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністрати вний позов задовольнити повн істю.

2. Зобов' язати Дер жавну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Ки єва прийняти податкові декла рації з податку на додану вар тість Товариства з обмеженою відповідальністю «Травітас »(код ЄДРПОУ 36215984) за січень, лют ий, березень та квітень 2010 року .

Постанова відповідно до вимог ч. 1 ст. 254 КАС України наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого цим Кодексом, я кщо таку заяву не було подано .

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст. ст. 185-187 КАС України, шля хом подання через суд першої інстанції заяви про апеляці йне оскарження з наступним п оданням протягом двадцяти дн ів апеляційної скарги. Апеля ційна скарга може бути подан а без попереднього подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, якщо скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження.

Суддя П.О. Григорович

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.06.2010
Оприлюднено23.09.2010
Номер документу11260125
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3015/10/2670

Ухвала від 08.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 27.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 18.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Ухвала від 05.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Постанова від 15.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні