Постанова
від 27.07.2023 по справі 461/1326/23
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/1326/23

Провадження №3/461/660/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 липня 2023 року суддя Галицького районного суду м. Львова Зубачик Н.Б., при секретарі судових засідань Панасюк А.В., за участі представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , представника Львівської митниці Сліпенка С., розглянувши матеріали, які надійшли від Львівської митниці про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил

ОСОБА_2 , керівника компанії «Fundacja HUB SOS-UA» (Krasiczynska 13/165, 03-379 Warszawa, Polska, ідентифікаційний номер NIP 5242939350, KRS 0000969085

за ч.1 ст.483 Митного кодексу України -

в с т а н о в и в :

12.12.2022 в зону митного контролю пункт пропуску «Краківець - Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці в`їхав транспортний засіб з реєстраційним номером BK2621IB/ НОМЕР_1 , під керуванням громадянина України ОСОБА_3 , з товаром: «одяг, взуття різний, постіль, рушники, ковдри», який переміщувався як гуманітарна допомога. Як підставу для переміщення товару, водієм транспортного засобу до митного контролю подано наступні документи: міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) без номера від 10.12.2022; декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою підписана ОСОБА_4 ; лист - зверненим Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КОЛО» №600 від 10.12.2022.

Відповідно до поданих документів, на митну територію України транспортним засобом з реєстраційним номером BK2621IB/ НОМЕР_1 на адресу Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КОЛО» (вул. Івана Мазепи, 1, м. Київ, 01001, код ЄДРПОУ 38813073) переміщується як гуманітарна допомога товар: «одяг, взуття різний, вагою 2000 кг; постіль, рушники, ковдри вагою 250 кг.» Відправником зазначеного товару є компанія «Fundacja HUB SOS-UA» (Krasiczynska 13/165, 03-379 Warszawa, Polska, ідентифікаційний номер NIP E242939350, KRS 0000969085).

В ході проведення перевірки законності ввезення на митну територію України вказаного товару, Львівською митницею скеровано лист від 12.12.2022 №7.4-04/20-01/14/24459 до Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КОЛО» з метою з`ясування фактів очікування вказаного товару, а також видачі відповідного листа звернення. 16.12.2022 на лист митниці від Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КОЛО» отримано відповідь (лист від 16.12.2022 №2-16/12/2022), у якій зазначено, що лист від імені благодійного фонду №600 від 10.12.2022 ними не надавався, а вказаний товар ними не очікується.

Крім цього, у ході здійснення митного контролю переміщуваного вантажу, а саме під час проведення митного огляду (акт митного огляду від 22.12.2022 №UA209030/2022/319327) встановлено, що у транспортному засобі переміщується товар: «одяг новий в асортименті - 700 кг, взуття з ознаками браку - 900 кг, ковдри, подушки бувші у використанні - 35 кілограм». Тобто кількість (вага) заявленого у товаросупровідних документах товару не відповідає фактичній кількості (вазі).

Таким чином, керівник компанії «Fundacja HUB SOS-UA» ОСОБА_5 ( ОСОБА_6 ) вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів, щодо одержувача, а також документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості товару.

Зазначені дії, на думку митного органу, мають ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, адвокат Левченко І.С. подав до суду клопотання про закриття провадження у справі, відповідно до яких зазначає про відсутність у діях ОСОБА_2 складу правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України, відтак просив суд закрити провадження у справі, а вилучені предмети повернути. ОСОБА_1 зазначив, що переміщуваний через кордон товар був гуманітарною допомогою. Згідно поданих документів, а саме декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, яка за своїм змістом та формою є вичерпною та містить у собі інформацію лише про категорії товарів, найменування товарів, кількість місць та орієнтовну вагу в кілограмах. Внесення даних стосовно кількості одиниць такого товару вказаною декларацією не передбачено, а отже подані документи до митного контролю містять правдиві дані. Представник зазначив, що після з`ясування факту, що БО БФ «Коло» не очікує вантаж, який їм надсилався, Fundacja hub SOS UA скерувала до Львівської митниці новий лист підтвердження, щодо зміни отримувача гуманітарної допомоги від 16.12.2022 та нову декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою з отримувачем який готовий прийняти допомогу, однак митницею не взято до уваги даний факт. Просив закрити провадження у справі на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП та повернути вилучений товар.

ОСОБА_1 в судовому засіданні вину ОСОБА_2 у вчиненні порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України, заперечив. Надав пояснення, аналогічні викладеним в його письмових поясненнях.

Представник Львівської митниці Сліпенко С. вважав вину ОСОБА_2 доведеною повністю, оскільки в його діях наявний склад адміністративного правопорушенняпорушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч. 1ст. 483 МК України, просив визнати його винним та визначити міру стягнення.

Відповідно дост.483Митного кодексуУкраїни переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.

Статтею 486 МК України передбачено, що завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

Наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи встановлюється наявними у справі доказами.

Відповідно до вимог ст. 489 МК України - посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Вина особи, яка притягається до відповідальності, повинна бути доведена органом, який склав протокол, а доводи вини повинні ґрунтуватись на доказах, об`єктивність яких не викликала б жодних сумнівів. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

У відповідності ст. 251 КУпАП, ч.1 ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 КУпАП.

Згідно протоколу про порушення митних правил№1412/20900/22 від 23 грудня 2022 року громадянин ОСОБА_6 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванняи від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх кількості та вартості, які необхідні для визначення коду товару згідно УКТЗЕД та його вартості.

Частиною 1 ст. 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.

Відповідно до вимог частини 1 статті 246 МК України, метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.

Згідно із ст.1 Закону України «Про гуманітарну допомогу» гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров`я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимогстатті 3Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації".

У зв`язку з повномасштабною військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану", Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Верховною Радою України (Закон України № 2102-IX від 24.02.2022), в Україні введено воєнний стан з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який в подальшому був неодноразово продовжений.

Відповідно до п.1 Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» №174 від 01.03.2022 р. на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги (у тому числі таких товарів гуманітарної допомоги, як спеціальні засоби індивідуального захисту (каски, виготовлені відповідно до військових стандартів або технічних умов, чи їх еквіваленти та спеціально призначені для них компоненти (тобто підшоломи, амортизатори), що класифікуються у товарній підкатегорії згідно з УКТЗЕД 6506 10 80 00; бронежилети, що класифікуються у товарній підкатегорії згідно з УКТЗЕД 6211 43 90 00), виготовлені відповідно до військових стандартів, зокрема стандартів НАТО, або військових умов для потреб правоохоронних органів, Збройних Сил та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, інших суб`єктів, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону; нитки для виготовлення бронежилетів, що класифікуються у товарних підкатегоріях згідно з УКТЗЕД 5402 11 00 00 та 5407 10 00 00; тканини (матеріали) для виготовлення бронежилетів, що класифікуються у товарних підкатегоріях згідно з УКТЗЕД 3920 10 89 90, 3921 90 60 00, 5603 14 10 00, 6914 90 00 00) від донорів (у значенні Закону України Про гуманітарну допомогу) здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Товари, пропуск яких здійснюється відповідно до абзацу першого цього пункту, визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

При цьому, форма декларації, що міститься у додатку № 1 вказаної постанови Кабінету Міністрів України містить у собі інформацію лише про категорії товарів, найменування товарів, кількість місць та орієнтовну вагу в кілограмах.

Отже, із наведеного вбачається, що внесення у відповідну декларацію відомостей щодо кількості одиниць товару не передбачено чинним законодавством України.

На підтвердження винуватості ОСОБА_2 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України,органом митного оформлення надано: протокол про порушення митних правил №1412/20900/22 від 23 грудня 2022 року, міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) без номера від 10 грудня 2022 року; декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою підписана ОСОБА_4 та лист звернення БО «Благодійний фонд «Коло» №600 від 10.12.2022.

Однак в матеріалах справи відсутні будь-які докази, які підтверджували б те, що заповнена в декларації інформація про вагу товару в кілограмах вказана неправильно.

Окрім того, з матеріалів справи вбачається, що Fundacja hub SOS UA було скеровано до Львівської митниці лист підтвердження, щодо отримання гуманітарної допомоги від 16.12.2022 та нову декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою з отримувачем, який готовий прийняти допомогу, однак митницею не взято до уваги даний факт, а складено відносно ОСОБА_5 протокол про порушення митних правил.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що Львівською митницею не надано жодних належних та допустимих доказів наявності в діях ОСОБА_5 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.483 МК України, а саме: об`єктивної сторони - неправомірного діяння, що виражається у здійсненні дій, направлених на переміщення товарів через митну територію України з приховуванням від митного контролю шляхом надання документів, що містять неправдиві дані щодо найменування та кількості товарів, суб`єктивної сторони - вини у формі умислу, спрямованого на вчинення дій направлених на порушення митних правил України.

Виходячи зі змісту ч.3ст.62 Конституції України, яка передбачає, що «обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях, усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь», відсутні підстави для притягнення ОСОБА_5 до адміністративної відповідальності за ч.1ст. 483 МК України.

Статтею 19 Конституції Українивизначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Згідно зіст.7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до п.1 ч.1ст.247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Згідност. 283 КУпАП України, постанова по справі повинна містити, зокрема, вирішення питання про вилучені речі і документи.

Враховуючи, що провадження по справі підлягає закриттю, товар, вилучений згідно протоколу про порушення митних правил, слід повернути власнику чи його уповноваженому представнику.

Окрім того, суд зазначає, що при вирішенні даної справи, суд врахував позицію апеляційного суду, яка викладена в постанові Львівського апеляційного суду від 30.06.2023 у справі № 461/1057/23.

Керуючись ст.ст. 483,519, 524, 526, 527, 528 МК України, ст.ст. 40-1, 283 КУпАП, суд

п о с т а н о в и в :

Провадження у справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_5 ( ОСОБА_6 )за вчинення ним порушення митних правил, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України, закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу зазначеного адміністративного правопорушення.

Вилучений, згідно протоколу про порушення митних правил №1412/20900/22 від 23.12.2022, товар - повернути власнику чи його уповноваженому представнику.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Суддя Зубачик Н.Б.

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення27.07.2023
Оприлюднено04.08.2023
Номер документу112602011
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/1326/23

Постанова від 18.08.2023

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Романюк М. Ф.

Постанова від 27.07.2023

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні