Постанова
від 18.08.2023 по справі 461/1326/23
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 461/1326/23 Головуючий у 1 інстанції: Зубачик Н.Б.

Провадження № 33/811/1116/23 Доповідач: Романюк М. Ф.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 серпня 2023 року Львівський апеляційний суд в складі судді судової палати з розгляду кримінальних справ Романюка М.Ф., з участю представника Львіської митниці Зирянова О.Ю., захисника Левченка І.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу представника Львівської митниці Держмитслужби Сліпенка С. В. на постанову Галицького районного суду м. Львова від 27 липня 2023 року щодо ОСОБА_1 ,

встановив:

вищенаведеною постановою провадження у справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.483 МК України закрито у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Вилучений, згідно протоколу про порушення митних правил №1412/20900/22 від 23.12.2022, товар - повернути власнику чи його уповноваженому представнику.

За постановою суду, 12.12.2022 в зону митного контролю пункт пропуску «Краківець - Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці в`їхав транспортний засіб з реєстраційним номером BK2621IB/ НОМЕР_1 , під керуванням громадянина України ОСОБА_2 , з товаром: «одяг, взуття різний, постіль, рушники, ковдри», який переміщувався як гуманітарна допомога. Як підставу для переміщення товару, водієм транспортного засобу до митного контролю подано наступні документи: міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) без номера від 10.12.2022; декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою підписана ОСОБА_3 ; лист - зверненим Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КОЛО» №600 від 10.12.2022.

Відповідно до поданих документів, на митну територію України транспортним засобом з реєстраційним номером BK2621IB/ НОМЕР_1 на адресу Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КОЛО» (вул. Івана Мазепи, 1, м. Київ, 01001, код ЄДРПОУ 38813073) переміщується як гуманітарна допомога товар: «одяг, взуття різний, вагою 2000 кг; постіль, рушники, ковдри вагою 250 кг.» Відправником зазначеного товару є компанія «Fundacja HUB SOS-UA» (Krasiczynska 13/165, 03-379 Warszawa, Polska, ідентифікаційний номер NIP E242939350, KRS 0000969085).

В ході проведення перевірки законності ввезення на митну територію України вказаного товару, Львівською митницею скеровано лист від 12.12.2022 №7.4-04/20-01/14/24459 до Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КОЛО» з метою з`ясування фактів очікування вказаного товару, а також видачі відповідного листа звернення. 16.12.2022 на лист митниці від Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КОЛО» отримано відповідь (лист від 16.12.2022 №2-16/12/2022), у якій зазначено, що лист від імені благодійного фонду №600 від 10.12.2022 ними не надавався, а вказаний товар ними не очікується.

Крім цього, у ході здійснення митного контролю переміщуваного вантажу, а саме під час проведення митного огляду (акт митного огляду від 22.12.2022 №UA209030/2022/319327) встановлено, що у транспортному засобі переміщується товар: «одяг новий в асортименті - 700 кг, взуття з ознаками браку - 900 кг, ковдри, подушки бувші у використанні - 35 кілограм». Тобто кількість (вага) заявленого у товаросупровідних документах товару не відповідає фактичній кількості (вазі).

Таким чином, керівник компанії «Fundacja HUB SOS-UA» ОСОБА_4 ( ОСОБА_5 ) вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів, щодо одержувача, а також документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості товару.

Зазначені дії, на думку митного органу, мають ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Не погоджуючись з даною постановою суду представник Львівської митниці Держмитслужби Сліпенко С.В. подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні порушення митних правил за ознаками, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти на нього стягнення а саме: штраф у розмірі 1494 079,50 грн. в дохід держави та конфіскувати в дохід держави товарів, вилучених протоколом про порушення митних правил №1412/20900/22; стягнути з ОСОБА_4 ( ОСОБА_1 ) суму витрат митниці за зберігання, вилучених у нього товарів, на складі митного органу у сумі визначеній митницею станом на день розгляду справи у Галицькому районному суді м.Львова .

В обґрунтування доводів апеляційної скарги зазначає, що висновок суду є помилковим та необґрунтованим, а сама постанова незаконною.Звертає увагу на те, що внесення у міжнародну товаротранспортну накладну відомостей щодо найменування товарів, кількість місць компанією «Fundacja HUB SOS-UA» не дотримано.

Акцентує увагу на те, що вина ОСОБА_1 підтверджується зібраними доказами, а саме: протоколом про порушення митних правил, актом огляду товарів та транспортних засобів, пояснень водія, декларацієюпро переміщення гуманітарної допомоги, листом компанії «Fundacja HUB SOS-UA» №222/207 від 16.12.2022 за підписом керівника фонду Грибовського Р., СМR- міжнародна товаротранспортна накладна та іншими матеріалами справи, які знаходяться у об`єктивному взаємозв`язку між собою, нічим не спростовані, доповнюються та уточнюються іншими доказами.

Заслухавши доповідь судді, пояснення представника митного органу ОСОБА_6 на підтримку апеляційної скарги, адвоката Левченка І.С. , який заперечив апеляційну скаргу представника митниці, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи апеляційної скарги, апеляційний суд доходить висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з огляду на таке.

Згідно з положеннями ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до вимог ст. ст. 278, 280 КУпАП, ст. 489 МК України суд першої інстанції при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення має вирішити питання про правильність складання протоколу та інших матеріалів справи, чи є необхідність у витребуванні додаткових матеріалів, а при розгляді справи зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Вказані вимоги закону при розгляді протоколу про правопорушення митних правил щодо ОСОБА_1 судом першої інстанції дотримані у повному обсязі.

Згідно протоколу про порушення митних правил№1412/20900/22 від 23 грудня 2022 року громадянин ОСОБА_5 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванняи від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх кількості та вартості, які необхідні для визначення коду товару згідно УКТЗЕД та його вартості.

Постановою Галицького районного суду м. Львова від 27 липня 2023 року провадження у справі за ч. 1 ст. 483 МК України щодо керівника компанії «Fundacja HUB SOS-UA» ОСОБА_4 ( ОСОБА_5 ) закрито у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Судом першоїстанції встановлено,що вобґрунтування висновківпро наявністьу діях ОСОБА_4 ( ОСОБА_5 ) складу правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, митним органом суду надано наступні досліджені в процесі розгляду справи докази: протокол про порушення митних правил №1412/20900/22 від 23 грудня 2022 року, міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) без номера від 10 грудня 2022 року; декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою підписана ОСОБА_3 та лист звернення БО «Благодійний фонд «Коло» №600 від 10.12.2022.

Як вбачається з протоколу про порушення митних правил, як підставу для переміщення товару, водієм транспортного засобу до митного контролю подано наступні документи: міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) без номера від 10.12.2022; декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою підписана ОСОБА_3 ; лист - зверненим Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КОЛО» №600 від 10.12.2022.

Дослідивши вищевказані матеріали, суд зазначив, що в матеріалах справи відсутні будь-які докази, які підтверджували б те, що заповнена в декларації інформація про вагу товару в кілограмах вказана неправильно.

Приймаючи оскаржену постанову судом також зазначено, що Fundacja hub SOS UA було скеровано до Львівської митниці лист підтвердження, щодо отримання гуманітарної допомоги від 16.12.2022 та нову декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою з отримувачем, який готовий прийняти допомогу, однак митницею не взято до уваги даний факт, а складено відносно ОСОБА_4 протокол про порушення митних правил.

З таким рішенням місцевого суду погоджується й суд апеляційної інстанції.

Диспозицією статті 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Об`єктом правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, є охоронюваний МК України та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

Об`єктивною стороною правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України є переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, зокрема шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, зокрема щодо товарів, їх ваги або кількості

Суб`єктивна сторона ч. 1 ст. 483 МК України передбачає прямий умисел, тобто винна у скоєнні правопорушення особа чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України чи вивезти з України з порушенням встановленого порядку.

Таким чином, правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України може бути вчинено лише умисно.

Також, відповідно до п.1 Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» №174 від 01.03.2022 р. на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги (у тому числі таких товарів гуманітарної допомоги, як спеціальні засоби індивідуального захисту (каски, виготовлені відповідно до військових стандартів або технічних умов, чи їх еквіваленти та спеціально призначені для них компоненти (тобто підшоломи, амортизатори), що класифікуються у товарній підкатегорії згідно з УКТЗЕД 6506 10 80 00; бронежилети, що класифікуються у товарній підкатегорії згідно з УКТЗЕД 6211 43 90 00), виготовлені відповідно до військових стандартів, зокрема стандартів НАТО, або військових умов для потреб правоохоронних органів, Збройних Сил та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, інших суб`єктів, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону; нитки для виготовлення бронежилетів, що класифікуються у товарних підкатегоріях згідно з УКТЗЕД 5402 11 00 00 та 5407 10 00 00; тканини (матеріали) для виготовлення бронежилетів, що класифікуються у товарних підкатегоріях згідно з УКТЗЕД 3920 10 89 90, 3921 90 60 00, 5603 14 10 00, 6914 90 00 00) від донорів (у значенні Закону України Про гуманітарну допомогу) здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Товари, пропуск яких здійснюється відповідно до абзацу першого цього пункту, визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

При цьому, форма декларації, що міститься у додатку № 1 вказаної постанови Кабінету Міністрів України містить у собі інформацію лише про категорії товарів, найменування товарів, кількість місць та орієнтовну вагу в кілограмах.

Отже, із наведеного вбачається, що внесення у відповідну декларацію відомостей щодо кількості одиниць товару не передбачено чинним законодавством України.

Таким чином, як судом першої так і апеляційної інстанції встановлено, що матеріали справи про порушення митних правил не містять жодних належних та допустимих доказів наявності в діях ОСОБА_4 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.483 МК України, а саме: об`єктивної сторони - неправомірного діяння, що виражається у здійсненні дій, направлених на переміщення товарів через митну територію України з приховуванням від митного контролю шляхом надання документів, що містять неправдиві дані щодо найменування та кількості товарів, суб`єктивної сторони - вини у формі умислу, спрямованого на вчинення дій направлених на порушення митних правил України.

Апеляційна скарга не містить правових підстав для скасування судового рішення.

Суддя першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про відсутність в діях ОСОБА_4 ( ОСОБА_5 ) правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Під час розгляду справи в суді першої інстанції порушень норм матеріального чи процесуального права допущено не було.

Враховуючи наведене, постанова суду першої інстанції є законною та обґрунтованою. Підстав для її скасування та винесення нової постанови, апеляційний суд не вбачає.

Керуючись ст. 294 КУпАП, апеляційний суд,

постановив:

апеляційну скаргу представника Львівської митниці Держмитслужби Сліпенка С.В. залишити без задоволення, а постанову судді Галицького районного суду м. Львова від 27 липня 2023 року щодо ОСОБА_1 - без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя М.Ф.Романюк

Дата ухвалення рішення18.08.2023
Оприлюднено23.08.2023
Номер документу112947513
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/1326/23

Постанова від 18.08.2023

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Романюк М. Ф.

Постанова від 27.07.2023

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні