Рішення
від 02.08.2023 по справі 240/1032/23
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 серпня 2023 року м. Житомир справа № 240/1032/23

категорія 108020200

Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Токаревої М.С., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕТАГАМА-УА" до Житомирської митниці Державної митної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, скасування податкового повідомлення-рішення,

встановив:

Позивач звернувся до суду з позовом у якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Житомирської митниці Державної, митної служби України про визначення коду товару від 18.11.2021 р. № КТ-UА101000- 0020-2021.

- визнати протиправним таскасувати податкове повідомлення-рішення Житомирської митниці Державної митної служби України №46/7.19-19 від 10.02.2022;

- визнати протиправним таскасувати податкове повідомлення-рішення Житомирської митниці Державної митної служби України №47/7.19-19 від 10.02.2022.

В обґрунтування позову вказано, що у період з лютого 2020 року по листопад 2021 року позивачем на митну територію України ввозилась товари тахографи. Товар класифіковано декларантом за кодом згідно із УКТ ЗЕД 9029 20 31 90, будь яких зауважень під час митного оформлення, щодо класифікації ввезеного товару за кодом згідно із УКТ ЗЕД 9029 20 31 90, з лютого 2020 року, митним органом не заявлялося.

18.11.2021 Житомирською митницею прийнято рішення № KT-UA101000-0020-2021 про класифікацію коду товару за МД від 15.11.2021 UA101020/2021/023227 товар «Цифрові тахографи для зчитування швидкості транспорту, відстані, режиму роботи водія, для використання в автомобілях загального користування» відповідає коду товару (графа 33 ВМД) із УКТ ЗЕД 9029 20 38 90. В подальшому, працівниками Житомирської митниці Державної митної служби України, проведена документальної невиїзної перевірки дотримання ТОВ «ДЕТАГАМА- УА» дотримання вимог законодавства України з питань митної справи щодо правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів при митному оформленні товарів «Цифрові тахографи ..», імпортованих на митну територію України за вищевказаними митними деклараціями. За наслідками перевірки митним органом складено акт про результати перевірки від 11.01.2022 №2/22/7.7.19-19-11/40941274 у якому встановлено порушення вимог пункту 4 статті 280 та пункту 1 статті 279, пункту 1 статті 69 МКУ за вказаними МД в результаті чого занижена податкові зобов`язання по сплаті ввізного мита на загальну суму 70115,16 грн; вимог пункту 1 статті 69 Митного кодексу України, вимог пункту 190.1 статті 190 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податкові зобов`язання по сплаті податку на додану вартість за вказаними МД на загальну суму 14023,17 грн. На підставі висновків акту митним органом винесені податкові повідомлення-рішення №46/7.19-19 від 10.02.2022, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем мито на товари, що ввозяться суб`єктами підприємницької діяльності на суму 77126,67 грн. з яких 70115,16 грн. донараховане грошове зобов`язання та 7011,52 грн. - штрафні санкції та №47/7.19-19 від 10.02.2022, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів на суму 15425,49 грн. з яких 14023,17 грн. - збільшене грошове зобов`язання та 1402,32 грн. - штрафна санкція. Позивач вказує, що рішення визначення коду товару від 18.11.2021 р. № KT-UA101000- 0020-2021 та податкові повідомлення-рішення прийняті відповідачем із порушенням норм чинного законодавства України, а тому вони підлягають скасуванню.

Справу призначено до розгляду у порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи.

Ухвалою від 03.02.2023 справу призначено до розгляду у порядку загального провадження.

Відповідачем було подано відзив на позовну заяву за змістом якого він просив відмовити у задоволенні позову. В обгрунтування відзиву вказано, що позивачем на митну територію України ввозився товар "цифрові тахографи", який було класифіковано декларантом за кодом згідно із УКТ ЗЕД 9029 20 31 90. Однак 15.11.2021 до відділу митного оформлення «Оліївка» Житомирської митниці було подано електронну митну декларацію UA101020/2021/023227 для митного оформлення товару «Цифрові тахографи для зчитування швидкості транспорту, відстані, режиму роботи водія, для використання в автомобілях загального користування: - Tachografas EFAS 4ТЕ (code 0С0004) - 12 рс. в розібраному стані, розкомплектовані. виробник: LLC «DETAGAMA» Країна виробництва: LT» . В гр.ЗЗ ЕМД декларантом позивача було зазначено код товару згідно УКТ ЗЕД - 9029 20 31 90- «спідометри для наземних транспортних засобів - інші», ставка ввізного мита 0,5%. Згідно рішення про визначення коду товару від 18.11.2021 № KT-UA10000-0020-2021 товар «Цифрові тахографи для використання в транспортних засобах, призначені для ведення обліку швидкості транспорту, відстані, режиму роботи водія: «Tachografas EFAS 4ТЕ» було класифіковано за кодом 9029 20 38 90 згідно УКТ ЗЕД «- - спідометри та тахометри інші», ставка ввізного мита 5%.

Згідно з УКТ ЗЕД у товарної підкатегорії 9029 20 31 90 « спідометри для наземних транспортних засобів - - - - інші» класифікують виключно спідометри для наземних транспортних засобів. Тобто, товар «Цифрові тахографи для використання в транспортних засобах, призначені для ведення обліку швидкості транспорту, відстані, режиму роботи водія: «Tachografas EFAS 4ТЕ» відповідно до своїх характеристик не є «спідометром» у розумінні УКТ ЗЕД. Відповідно до Реєстру діючих класифікаційних рішень митних органів України в ЄАІС Держмитслужби рішення про класифікацію тахографів у товарній підкатегорії 9029 20 31 90 УКТ ЗЕД відсутні. На підставі прийнятого рішення декларанту позивача при митному оформленні було надано картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 18.11.2021 UA101020/2021/01173. В подальшому декларантом позивача товар було оформлено на підставі митної декларації від 19.11.2021 U А101020/2021/023842, в гр.33 якої було зазначено код товару 9029 20 38 90 згідно УКТ ЗЕД відповідно до прийнятого Житомирською митницею рішення. З огляду на наведене відповідач вказує, що оскаржуване рішення щодо визначення коду товару є правомірним. У зв`язку з виявленням за результатами аналізу електронних копій митних декларацій ознак порушення митного законодавства щодо невірної класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД: «Цифрові тахографи...», митне оформлення яких завершено було призначено провести документальну невиїзну перевірку дотримання платником податків ТОВ «ДЕТАГАМА-УА» (ЄДРПОУ 40941274) вимог законодавства України з питань митної справи у частині своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів при митному оформленні товарів: «Цифрові тахографи...» за митними деклараціями від 21.02.2020 UA100530/2020/10677, від 20.05.2020 UA100530/2020/23351, від 17.08.2020UA100530/2020/3901, від 01.09.2020 UA100530/2020/41994, від 14.09.2020 UA100530/2020/44592, від 29.10.2020 UA100530/2020/53646, від 05.06.2021 UA100530/2021/326981, від 27.07.2021 UA101020/2021/4722, від 06.08.2021 UA101020/2021/6503, від 15.09.2021 UA101020/2021/13027, від 08.10.2021 UA101020/2021/17232. За наслідками перевірки митним органом складено акт про результати перевірки від 11.01.2022 №2/22/7.7.19-19-11/40941274 у якому встановлено порушення вимог пункту 4 статті 280 та пункту 1 статті 279, пункту 1 статті 69 МКУ за вказаними МД в результаті чого занижена податкові зобов`язання по сплаті ввізного мита на загальну суму 70115,16 грн.; вимог пункту 1 статті 69 Митного кодексу України, вимог пункту 190.1 статті 190 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податкові зобов`язання по сплаті податку на додану вартість за вказаними МД на загальну суму 14023,17 грн., оскільки за вказаними митними деклараціями позивач розмитнював товар "цифрові тахографи" за кодом УКТ ЗЕД - 9029 20 31 90, тоді як мав за УКТ ЗЕД - 9029 20 38 90. Відповідач вказує, що податкові повідомлення рішення про нарахування грошових зобов`язань з мита на товари, що ввозяться суб`єктами підприємницької діяльності та податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів є правомірними та відсутні підстави для їх скасування.

Усною ухвалою суду постановленою без виходу до нарадчої кімнати та занесеною до протоколу судового засідання суд перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, допитавши свідка, дослідивши подані сторонами письмові докази, суд дійшов наступного висновку.

У ході судового розгляду встановлено, що у період з лютого 2020 року ТОВ «ДЕТАГАМА-УА» у митному режимі «Імпорт» ввезено товари за митними деклараціями, а саме:

- від 21.02.2020 UA100530/2020/10677; контракт №1 від 15.02.2020, товар № 1 « Цифрові тахографи в комплекті з імпульсними датчиками, для використання в автомобілях загального користування:- Імпульсні датчики Kitas II+L 25 mm (code 03DTCO 0023) - 12 шт. Цифровий Тахограф EFAS-4.0 V02.00 (code OC0004) - 12 шт. Виробник - LLC DETAGAMA», вага брутто 20,2 кг,. Митна вартість - 117792,69 грн. Товар класифіковано декларантом за кодом згідно із УКТ ЗЕД 9029 20 31 90;

- від 20.05.2020 UA100530/2020/023351, контракт №2 від 07.05.2020, товар № 1, «Тахограф EFAS-4.0 V02.00 - 15 шт. Виробник: LLC "DETAGAMA" Країна виробництва: LT.» вага брутто 20,2 кг. Митна вартість - 114055,28 грн. Товар класифіковано декларантом за кодом згідно із УКТ ЗЕД 9029 20 31 90;

- від 17.08.2020 UA100530/2020/039061, контракт №3 від 07.08.2020, товар № 1, «Цифрові тахографи в комплекті з імпульсними датчиками, для зчитування швидкості транспорту, відстані, режиму роботи водія, для використання в автомобілях загального користування: -Tachografas EFAS 4ТЕ (code GC0004)- 18 шт ». вага брутто 30 кг Митна вартість - 186095,23 грн. Товар класифіковано декларантом за кодом згідно із УКТ ЗЕД 9029 20 31 90.

- від 01.09.2020 UA100530/2020/041994, контракт №4 від 24 08 2020, товар № 1, «Цифрові тахографи в комплекті з імпульсними датчиками, для зчитування швидкості транспорту, відстані, режиму роботи водія, для використання в автомобілях загального користування: -Tachografas EFAS -4.0 V02.00 (code GC0004)- 15 шт.», вага брутто 26 кг. Митна вартість - 157896,00 грн. Товар класифіковано декларантом за кодом згідно із УКТ ЗЕД 9029 20 31 90.

- від 14.09.2020 UA 100530/2020/044592, контракт №5 від 02.09.2020, товар № 1, «Цифрові тахографи в комплекті з імпульсними датчиками, для зчитування швидкості транспорту, відстані, режиму роботи водія, для використання в автомобілях загального користування: -Impulsinis daviklis Kitas іі+ 125mm (code 03.DTCG.0023)-10 шт.», вага брутто 41.2 кг. Митна вартість - 250928,66 грн. Товар класифіковано декларантом за кодом згідно із УКТ ЗЕД 9029 20 31 90.

- від 29.10.2020 UA100530/2020/053646, контракт №7 від 19.10.2020, товар № 1, «Цифрові тахографи в комплекті з імпульсними датчиками, для зчитування швидкості транспорту, відстані, режиму роботи водія, для використання в автомобілях загального користування: -Tachografas EFAS -4.0 V02.00 (code GC0004)- 12 шт .», вага брутто 19 кг Митна вартість - 104737,02 грн. Товар класифіковано декларантом за кодом і гід но із VRT ЗЕД 9029 20 31 90.

- від 05.06.2021 UA100530/2020/326981, контракт №9 від 31.05.2021, товар № 1, «Цифрові тахографи в комплекті з імпульсними датчиками, для зчитування швидкості транспорту, відстані, режиму роботи водія, для використання в автомобілях загального користування: -Impulsinis daviklis KitasL35mm (code 3300 36T) - 20 шт., Kabelis juodas BW- LL 4G1 (code LT4X) - 200m. - Tachografas EFAS - 4 ТЕ (code GC0004) - 20 шт.», вага брутто 50.2 кг. Митна вартість - 219500,82 грн. Товар класифіковано декларантом за кодом згідно із УКТ ЗЕД 9029 20 31 90.

- від 27.07.2021 UA101020/2021/004722, контракт №10 від 15.07.2021, товар № 1, «Цифрові тахографи для зчитування швидкості транспорту, відстані, режиму роботи водія, для використання в автомобілях загального користування: Tachografas EFAS 4ТЕ (code GC0004) -12 шт.», вага брутто 13,2 кг. Митна вартість -100006,55 грн. Товар класифіковано декларантом за кодом згідно із УКТ ЗЕД 9029 20 31 90.

- від 07.09.2021 UА101020/2021/006503, контракт №11 від 29 07 2021, товар № 1. «Цифрові тахографи в комплекті з імпульсивними датчиками та пломбувальними кришками, для зчитування швидкості транспорту, відстані, режиму роботи водія, для використання в автомобілях загального користування: plombavimo dangtelis (code 321381Т) - 11 pc. -Impulsinis daviklis KITAS L35mm (code330036T) - 11 шт. -Tachografas EFAS 4ТЕ (code GC0004) -11 шт.» вага брутто 20 кг. Митна вартість - 112485,84 грн. Товар класифіковано декларантом за кодом згідно Із УКТ ЗЕД 9029 20 31 90.

- від 15.09.2021 UA101020/2021/013027, контракт №12 від 03.09.2021, товар № 1, «Цифрові тахографи для зчитування швидкості транспорту, відстані, режиму роботи водія, для використання в автомобілях загального користування: Tachografas EFAS 4ТЕ (code ОС0004) - 12 шт. В розібраному стані, розкомплектовані», вага брутто 13,2 кг. Митна вартість - 98918,73 грн. Товар класифіковано декларантом за кодом згідно із УКТ ЗЕД 9029 20 31 90.

- від 08.10.2021 UA101020/2021/017232, контракт №13 від 28.09.2021, товар № 1, «Цифрові тахографи для зчитування швидкості транспорту, відстані, режиму роботи водія, для використання в автомобілях загального користування: Tachografas EFAS 4ТЕ (code ОС0004) - 12 шт. В розібраному стані, розкомплектовані», вага брутто 13.2 кг Митна вартість - 95696,44 грн. Товар класифіковано декларантом за кодом згідно із УКТ ЗЕД 20 31 90.

- від 15.11.2021 UA101020/2021/023227, контракт №13 від 28.09.2021, товар № I. «Цифрові тахографи для зчитування швидкості транспорту, відстані, режиму роботи водія для використання в автомобілях загального користування: Tachografas EFAS 4ТЕ (code OC0004). В розібраному стані, розкомплектовані». Товар класифіковано декларантом за кодом згідно із УКТ ЗЕД 9029 20 31 90.

Будь яких зауважень під час митного оформлення, щодо класифікації ввезеного товару за кодом згідно із УКТ ЗЕД 9029 20 31 90, з лютого 2020 року, митним органом по вказаних митних деклараціях не було заявлено.

В подальшому, 15.11.2021 до відділу митного оформлення «Оліївка» Житомирської митниці ТОВ «ДЕТАГАМА-УА» було подано електронну митну декларацію UA101020/2021/023227 для митного оформлення товару «Цифрові тахографи для зчитування швидкості транспорту, відстані, режиму роботи водія, для використання в автомобілях загального користування: - Tachografas EFAS 4ТЕ (code 0С0004) - 12 рс. в розібраному стані, розкомплектовані. виробник: LLC «DETAGAMA» Країна виробництва: LT». Код товару в гр.33 ЕМД було визначено згідно УКТ ЗЕД - 9029 20 31 90- «спідометри для наземних транспортних засобів - інші», ставка ввізного мита 0,5%.

При митному оформленні товару за вказаною ЕМД митним органом було повідомлено декларанта позивача про необхідність подання додаткових документів, необхідних для підтвердження задекларованого коду товару.

На виконання вимог митного органу 16.11.2021 декларант позивача ФОП ОСОБА_1 листом №1 надав Житомирській митниці додаткові документи, а саме, - технічні характеристики товару до МД від 15.11.2021 UA 101020/2021/023227 у яких зазначено технічні дані виробника продукції на «Цифровий тахограф - EFAS 4ТЕ». При розгляді додатково наданих документів, фото та технічного опису митним органом було встановлено, що товар «Tachografas EFAS 4ТЕ» призначений для ведення обліку швидкості транспорту, відстані, режиму роботи водія.

З огляду на встановлені дані Житомирською митницею було прийнято рішення про визначення коду товару від 18.11.2021 № KT-UA10000-0020-2021 товар «Цифрові тахографи для використання в транспортних засобах, призначені для ведення обліку швидкості транспорту, відстані, режиму роботи водія: «Tachografas EFAS 4ТЕ» було класифіковано за кодом 9029 20 38 90 згідно УКТ ЗЕД «- - спідометри та тахометри інші», ставка ввізного мита 5%.

На підставі прийнятого рішення декларанту при митному оформленні було надано картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 18.11.2021 UA101020/2021/01173.

ТОВ «ДЕТАГАМА-УА» товар було оформлено на підставі митної декларації від 19.11.2021 UА101020/2021/023842, в гр.33 якої було зазначено код товару 9029 20 38 90 згідно УКТ ЗЕД відповідно до прийнятого Житомирською митницею рішення.

У зв`язку з виявленням за результатами аналізу електронних копій митних декларацій ознак порушення митного законодавства щодо невірної класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД: «Цифрові тахографи...», митне оформлення яких завершено було призначено провести документальну невиїзну перевірку дотримання платником податків ТОВ «ДЕТАГАМА-УА» (ЄДРПОУ 40941274) вимог законодавства України з питань митної справи у частині своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів при митному оформленні товарів: «Цифрові тахографи...» за митними деклараціями від 21.02.2020 UA100530/2020/10677, від 20.05.2020 UA100530/2020/23351, від 17.08.2020UA100530/2020/3901, від 01.09.2020 UA100530/2020/41994, від 14.09.2020 UA100530/2020/44592, від 29.10.2020 UA100530/2020/53646, від 05.06.2021 UA100530/2021/326981, від 27.07.2021 UA101020/2021/4722, від 06.08.2021 UA101020/2021/6503, від 15.09.2021 UA101020/2021/13027, від 08.10.2021 UA101020/2021/17232. За наслідками перевірки митним органом складено акт про результати перевірки від 11.01.2022 №2/22/7.7.19-19-11/40941274 у якому встановлено порушення вимог пункту 4 статті 280 та пункту 1 статті 279, пункту 1 статті 69 МКУ за вказаними МД в результаті чого занижена податкові зобов`язання по сплаті ввізного мита на загальну суму 70115,16 грн.; вимог пункту 1 статті 69 Митного кодексу України, вимог пункту 190.1 статті 190 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податкові зобов`язання по сплаті податку на додану вартість за вказаними МД на загальну суму 14023,17 грн., оскільки за вказаними митними деклараціями позивач розмитнював товар "цифрові тахографи" за кодом УКТ ЗЕД - 9029 20 31 90, тоді як мав за УКТ ЗЕД - 9029 20 38 90.

На підставі висновків акту митним органом винесені податкові повідомлення-рішення №46/7.19-19 від 10.02.2022, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем мито на товари, що ввозяться суб`єктами підприємницької діяльності на суму 77126,67 грн. з яких 70115,16 грн. донараховане грошове зобов`язання та 7011,52 грн. - штрафні санкції та №47/7.19-19 від 10.02.2022, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів на суму 15425,49 грн. з яких 14023,17 грн. - збільшене грошове зобов`язання та 1402,32 грн. - штрафна санкція.

Вважаючи рішення щодо визначення коду товару та податкові повідомлення-рішення про донарахування грошових зобов`язань протиправними позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Щодо оцінки правомірності рішення Житомирської митниці Державної митної служби України про визначення коду товару від 18.11.2021 р. № КТ-UА101000- 0020-2021.

Засади державної митної справи, в тому числі процедури митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, умови та порядок справляння митних платежів, визначаються Митним кодексом України.

Відповідно до пункту 24 частини першої статті 4 Митного кодексу України митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються митними органами в межах своїх повноважень з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку.

Згідно з п. 25 частини першої статті 4 Митного кодексу України митний режим - це комплекс взаємопов`язаних правових норм, що відповідно до заявленої мети переміщення товарів через митний кордон України визначають митну процедуру щодо цих товарів, їх правовий статус, умови оподаткування і обумовлюють їх використання після митного оформлення.

За нормами статті 246 Митного кодексу України метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.

Частина 1 статті 257 Митного кодексу України передбачає, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Положеннями частини 6 статті 257 Митного кодексу України визначено, що умови та порядок декларування, перелік відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, визначаються цим Кодексом. Положення про митні декларації та форми цих декларацій затверджуються Кабінетом Міністрів України, а порядок заповнення таких декларацій та інших документів, що застосовуються під час митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків) (стаття 67 Митного кодексу України).

Ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (стаття 68 Митного кодексу України).

Згідно з положеннями частин 1-5 статті 69 Митного кодексу України, товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД. На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари. Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.

З огляду на зазначене слідує, що класифікацію товарів за УКТ ЗЕД здійснює особа, яка подає митну декларацію. У свою чергу, митний орган здійснює контроль за такою класифікацією і може самостійно визначити код задекларованого товару лише в тому разі, коли виявить порушення правил класифікації з боку декларанта. Повноваження митного органу щодо самостійного визначення коду товару не є дискреційними та обумовлені виключно наявністю порушення правил класифікації з боку декларанта.

Пунктом 3 розділу І Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом Мінфіну від 30 травня 2012 року № 650, встановлено, що класифікація товару це визначення коду товару відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, передбачених Законом України «Про Митний тариф України», з урахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи на виконання статті 68 Кодексу, до початку переміщення товару через митний кордон України, під час митного оформлення та після завершення митного оформлення.

Рішення приймається за результатами класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД у разі необхідності зміни задекларованого коду товару згідно з УКТ ЗЕД, у тому числі за результатами спрацювання автоматизованої системи аналізу та управління ризиками у складних випадках митних формальностей.

Згідно з пунктом 4 розділу III Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом Мінфіну від 30 травня 2012 року № 650, контроль правильності класифікації товарів здійснюється, зокрема, шляхом перевірки відповідності відомостей про товар та коду товару згідно з УКТ ЗЕД, заявлених у митній декларації, відомостям про товар (найменування, опис, визначальні, характеристики для класифікації товарів тощо), зазначеним у наданих для митного контролю документах, шляхом перевірки дотримання вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, з врахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рекомендацій, розроблених Центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи відповідно до вимог статті 68 Кодексу.

Допитаний у судовому засіданні свідок заступник начальника відділу митно-тарифного регулювання та класифікації товарів УМП КМВ ТА МТР ЗЕД Житомирської митниці ОСОБА_2 пояснив, що при митному оформленні 15.11.2021 електронної митної декларації UA101020/2021/023227 спрацювала автоматизована система управління ризиками щодо коду товару, тому декларанту було запропоновано надати додаткові документи для класифікації. Після надання витребовуваних документів працівниками митниці було вивчено технічні характеристики товару, розглянута інформація з меражі інтернет щодо визначення понять та технічних характеристик "спідометра" та "тахографа" в результаті чого дійшли висновку, що товар, який мав розмитнюватися не є спідометром ні за тенічними характеристиками, на в розумінні УКТ ЗЕД, оскільки спідометр це - прилад для вимірювання швидкості, а тахограф - прилад для обліку низки параметів, зокрема швидкості транспорту, відстані, режиму роботи водія. Крім того, свідок пояснив, що було також встановлено, що інші митниці розмитнюють тахографи за УКТ ЗЕД 9029 20 38 90.

Згідно зі статтею, 67 Митного кодексу України Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.

В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові кода яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.

Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду.

Структура десяти знакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Статтею 68 Митного кодексу України визначено, що ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної митної справи, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Ведення УКТ ЗЕД передбачає: 1) відстеження та облік змін і доповнень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів, пояснень та інших рішень щодо її тлумачення, що приймаються Всесвітньою митною організацією; 2) підготовку пропозицій щодо внесення змін до УКТ ЗЕД; 3) деталізацію УКТ ЗЕД на національному рівні та введення додаткових одиниць виміру; 4) забезпечення однакового застосування всіма митними органами правил класифікації товарів; 5) прийняття рішень щодо класифікації та кодування товарів в УКТ ЗЕД у складних випадках; 6) розроблення пояснень і рекомендацій до УКТ ЗЕД та забезпечення їх опублікування; 7) своєчасне ознайомлення суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності з рішеннями та інформацією (крім тих, що є конфіденційними) щодо питань класифікації товарів та про застосування УКТ ЗЕД; 8) здійснення інших функцій, необхідних для ведення УКТ ЗЕД.

Згідно з частинами першою, другою та сьомою статті 69 Митного кодексу України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД. Рішення органів доходів і зборів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням органу доходів і зборів щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення до органу вищого рівня відповідно до глави 4 цього Кодексу або до суду.

У відповідності до пунктів 2, 3, 15 Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності; який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 428, УКТ ЗЕД є товарною номенклатурою Митного тарифу України затвердженого Законом України «Про Митний тариф України», що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі та здійснення митного оформлення товарів. УКТ ЗЕД складається-на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації з урахуванням Комбінованої номенклатури Європейського Союзу.

Форма рішення про визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та порядок його прийняття митними органами визначаються Мінфіном.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про Митний тариф України» митний тариф України - є невід`ємною частиною цього Закону та містити перелік ставок загальнодержавного податку - Ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.

Для уникнення неправильної класифікації (присвоєння товару класифікаційного коду, який не відповідає цьому товару і суперечить вимогам товарної номенклатури) необхідно враховувати те, що товарна номенклатура складається з трьох складових частин - Основних правил інтерпретації класифікації товарів, приміток до розділів, груп та безпосередньо номенклатури товарів (текстовий опис угруповань TH (розділ, група, позиція, підпозиція, категорія, підкатегррія) та їх цифрове позначення - код товарів з зазначенням товарного коду).

Класифікація товарів згідно з УКТ ЗЕД здійснюється з урахуванням визначальних. характеристик товару та Основних правил інтерпретації класифікації товарів та пояснень до УКТ ЗЕД.

Згідно з правилом 1 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, які містяться у Митному тарифі України, затвердженому Законом України від 04.06.2020 № 674-IХ "Про Митний тариф України" ( чинному на час виникнення спірних правовідносин), назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил.

У відповідності до пункту 3 Основних правил інтерпретації класифікації товарів та пояснень до УКТ ЗЕД, у разі якщо згідно з правилом 2 (Ь) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (рrіmа facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:

(а) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте, в разі якщо кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;

(с) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (а) або 3 (Ь), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

Відповідно до пункту 4 Основних правил інтерпретації класифікації товарів та пояснень до УКТ ЗЕД товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.

Відповідно до правила 6 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

Застосовуючи зазначені положення законодавства України, Верховний Суд в постанові від 20.06.2019 у справі № 826/7208/16 зробив висновок про те, що зазначеними правилами передбачено, що при віднесенні товару до тієї чи іншої товарної підкатегорії слід виходити з більш конкретного опису товару, тобто саме характеристики товару з визначальними для класифікації товару відповідно до УКТ ЗЕД.

Пояснення до УКТ ЗЕД містять коментарі до кожної товарної позиції з назвою переліку включених або виключених товарів, сумісно з технічним описом товарів, які розглядаються (їхній зовнішній вигляд, якісні характеристики, способи виготовлення та використання).

Відповідно до пункту (В) товарної позиції 9029, до неї включаються «Спідометри і тахометри». Ці прилади відрізняються від лічильників кількості обертів та лічильників продукції з пункту (А) тим, що показують кількість обертів, швидкість, вихід і т.п. в одиницю часу (наприклад, кількість обертів на хвилину, миль на годину, кілометрів на годину, метрів на хвилину). Вони зазвичай встановлюються на транспортних засобах (автомобілях, мотоциклах, велосипедах, локомотивах і т.п.) або машинах (двигунах, турбінах, машинах для виробництва паперу, друкарському обладнанні, текстильному обладнанні і т.п.).

Відповідно Пояснень до товарної позиції 9029 УКТ ЗЕД спідометри і тахометри це прилади, що показують кількість обертів, швидкість, вихід і т.п. в одиницю часу (наприклад, кількість обертів на хвилину, миль на годину, кілометрів на годину, метрів на хвилину). Вони зазвичай встановлюються на транспортних засобах (автомобілях, мотоциклах, велосипедах, локомотивах і т.п.) або машинах (двигунах, турбінах, машинах для виробництва паперу, друкарському обладнанні, текстильному обладнанні і т.п.).

Спідометри та тахометри цієї товарної позиції можуть бути стаціонарними або портативними, простими або багатофункціональними (наприклад, максимальними або мінімальними), диференціальними (у цьому випадку вони показують різницю двох швидкостей у відсотках), об`єднаними з підсумовуючим лічильником або таймером або графічним записуючим пристроєм, і т.п. До цієї товарної позиції включаються також деякі прилади, що одночасно записують швидкість, відстань у милях, тривалість руху і простою і т.п.

Для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень, що відповідає правилу 6 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД затверджених законом України від 05.04.2001року № 2371-III «Митний тариф України».

Згідно з УКТ ЗЕД у товарної підкатегорії 9029 20 31 90 « спідометри для наземних транспортних засобів - - - - інші» класифікують виключно спідометри для наземних транспортних засобів.

Тобто товар «Цифрові тахографи для використання в транспортних засобах, призначені для ведення обліку швидкості транспорту, відстані, режиму роботи водія: «Tachografas EFAS 4ТЕ» відповідно до своїх характеристик не є «спідометром» у розумінні УКТ ЗЕД.

З огляду на наведене, суд погоджується з доводами відповідача, що товар "цифрові тахографи" підпадає під категорію за УКТ ЗЕД - 9029 20 38 90, а тому рішення Житомирської митниці Державної, митної служби України про визначення коду товару від 18.11.2021 р. № КТ-UА101000- 0020-2021 є правомірним.

Що стосується податкових повідомлень-рішень №46/7.19-19 від 10.02.2022, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем мито на товари, що ввозяться суб`єктами підприємницької діяльності на суму 77126,67 грн. з яких 70115,16 грн. донараховане грошове зобов`язання та 7011,52 грн. - штрафні санкції та №47/7.19-19 від 10.02.2022, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів на суму 15425,49 грн. з яких 14023,17 грн. - збільшене грошове зобов`язання та 1402,32 грн. - штрафна санкція суд зазначає наступне.

Суд зазначає, що єдиною підставою для винесення оскаржуваних податкових повідомлень-рішень слугували виключно висновки акту про результати перевірки від 11.01.2022 №2/22/7.7.19-19-11/40941274 у якому встановлено порушення вимог пункту 4 статті 280 та пункту 1 статті 279, пункту 1 статті 69 МКУ за вказаними МД в результаті чого занижена податкові зобов`язання по сплаті ввізного мита на загальну суму 70115,16 грн; вимог пункту 1 статті 69 Митного кодексу України, вимог пункту 190.1 статті 190 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податкові зобов`язання по сплаті податку на додану вартість за вказаними МД на загальну суму 14023,17 грн.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини 1 статті 257 Митного кодексу України (далі МК України, у редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин) декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Частина 1 статті 266 МК України передбачає, що декларант зобов`язаний, зокрема, здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу.

Відповідно до частини 1 статті 295 МК України митні платежі нараховуються декларантом або іншими особами, на яких покладено обов`язок із сплати митних платежів, самостійно, крім випадків, якщо обов`язок щодо нарахування митних платежів відповідно до цього Кодексу, Податкового кодексу України та інших законів України покладається на митні органи.

Згідно статті 278 МК України датою виникнення податкових зобов`язань із сплати мита у разі ввезення товарів на митну територію України чи вивезення товарів з митної території України є дата подання митному органу митної декларації для митного оформлення або дата нарахування такого податкового зобов`язання митним органом у випадках, визначених цим Кодексом та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 271 МК України мито - це загальнодержавний податок, встановлений Податковим кодексом України та цим Кодексом, який нараховується та сплачується відповідно до цього Кодексу, законів України та міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Одним із видів мита є ввізне мито, яке встановлюється на товари, що ввозяться на митну територію України, платником якого є особа, яка ввозить товари на митну територію України чи вивозить товари з митної території України у порядку та на умовах, встановлених цим Кодексом.

Ввізне мито, відповідно до положень статті 272 МК України, встановлюється на товари, що ввозяться на митну територію України. Встановлення нових та зміна діючих ставок ввізного мита, визначених Митним тарифом України, здійснюються Верховною Радою України шляхом прийняття законів України.

Стаття 276 МК України визначає платників мита, з-поміж яких: 1) особа, яка ввозить товари на митну територію України чи вивозить товари з митної території України у порядку та на умовах, встановлених цим Кодексом; 2) особа, на адресу якої надходять товари, що переміщуються (пересилаються) у міжнародних поштових або експрес-відправленнях, несупроводжуваному багажі, вантажних відправленнях; 3) особа, на яку покладається обов`язок дотримання вимог митних режимів, які передбачають звільнення від оподаткування митом, у разі порушення таких вимог; 4) особа, яка використовує товари, митне оформлення яких було здійснено з умовним звільненням від оподаткування, не за цільовим призначенням та/або всупереч умовам чи цілям такого звільнення згідно з цим Кодексом, іншими законами України, а також будь-які інші особи, які безпідставно використовують звільнення від оподаткування митом (податкову пільгу); 5) особа, яка реалізує або передає у володіння, користування чи розпорядження товари, що були випущені у вільний обіг на митній території України із звільненням від оподаткування митними платежами, до закінчення строку, визначеного законом; 6) особа, яка реалізує товари, транспортні засоби відповідно до статті 243 цього Кодексу.

Відповідно до частини першої статті 277 МК України об`єктами оподаткування митом є: 1) товари, митна вартість яких перевищує еквівалент 150 євро, що ввозяться на митну територію України або вивозяться за межі митної території України підприємствами; 2) товари, що ввозяться (пересилаються) на митну територію України в обсягах, які підлягають оподаткуванню митними платежами відповідно до розділу XII цього Кодексу, а також розділів V та VI Податкового кодексу України; 3) товари, транспортні засоби, що реалізуються відповідно до статті 243 цього Кодексу.

Аналіз такого правового регулювання дає підстави для висновку, що платники податків, визначені статтею 272 МК України, при ввезені відповідного товару (який є об`єктом оподаткування відповідно до частини першої статі 277 МК України) на митну територію України зобов`язані сплачувати ввізне мито.

Згідно з п.п. "в" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податку на додану вартість є ввезення товарів на митну територію України.

Пункт 187.8 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з ПДВ у разі ввезення товарів на митну територію України визначає дату подання митної декларації для митного оформлення.

Згідно з пунктом 190.1 статті 190 Податкового кодексу України базою оподаткування податком на додану вартість для товарів, що ввозяться на митну територію України, є договірна (контрактна) вартість, але не нижче митної вартості цих товарів, визначеної відповідно до розділу III Митного кодексу України, з урахуванням мита та акцизного податку, що підлягають сплаті і включаються до ціни товарів.

Отже у разі ввезення товару на митну територію України виникає податковий обов`язок зі сплати ввізного мита, а також податку на додану вартість, розмір яких залежить від митної вартості товару. Частиною першою статті 280 МК України передбачено, що в Україні застосовуються такі види ставок мита: 1) адвалорна - у відсотках до встановленої статтею 279 цього Кодексу бази оподаткування; 2) специфічна - у грошовому розмірі на одиницю бази оподаткування, встановлену статтею 279 цього Кодексу; 3) комбінована, що складається з адвалорної та специфічної ставок мита.

Відповідно до частин третьої та четвертої цієї статті ставки мита, крім сезонного та особливих видів мита, встановлюються виключно законами України з питань оподаткування. Ввізне мито на товари, митне оформлення яких здійснюється в порядку, встановленому для підприємств, нараховується за ставками, встановленими Митним тарифом України.

За змістом частини п`ятої статті 280 МК України ввізне мито є диференційованим щодо товарів, що походять з держав, які спільно з Україною входять до митних союзів або утворюють з нею зони вільної торгівлі. У разі встановлення будь-якого спеціального преференційного митного режиму згідно з міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, застосовуються преференційні ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України.

До товарів, що походять з України або з держав - членів Світової організації торгівлі, або з держав, з якими Україна уклала двосторонні або регіональні угоди щодо режиму найбільшого сприяння, застосовуються пільгові ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України, якщо інше не встановлено законом.

До решти товарів застосовуються повні ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України.

Статтею 69 Митного кодексу України визначено, що товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.

У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.

Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.

Штрафи та інші санкції за несплату митних платежів та за інші порушення, виявлені у зв`язку з неправильною класифікацією товарів, застосовуються митними органами виключно у разі, якщо прийняте митним органом рішення про класифікацію цих товарів у складному випадку було прийнято на підставі поданих заявником недостовірних документів, наданої ним недостовірної інформації та/або внаслідок ненадання заявником всієї наявної у нього інформації, необхідної для прийняття зазначеного рішення, що суттєво вплинуло на характер цього рішення.

Отже, митний орган має право самостійно класифікувати товари під час митного оформлення товарів або після нього у складному випадку класифікації товарів, коли є суперечності щодо тлумачень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує: 1) додаткової інформації; 2) спеціальних знань; 3) проведення досліджень; 4) тощо.

Відповідачем не надано доказів, що при митному оформленні товарів: «Цифрові тахографи...» за митними деклараціями від 21.02.2020 UA100530/2020/10677, від 20.05.2020 UA100530/2020/23351, від 17.08.2020UA100530/2020/3901, від 01.09.2020 UA100530/2020/41994, від 14.09.2020 UA100530/2020/44592, від 29.10.2020 UA100530/2020/53646, від 05.06.2021 UA100530/2021/326981, від 27.07.2021 UA101020/2021/4722, від 06.08.2021 UA101020/2021/6503, від 15.09.2021 UA101020/2021/13027, від 08.10.2021 UA101020/2021/17232 позивачем не було надано усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення.

Суд наголошує, що будь яких зауважень під час митного оформлення, щодо класифікації ввезеного позивачем товару за кодом згідно із УКТ ЗЕД 9029 20 31 90, з лютого 2020 року, митним органом по вказаних митних деклараціях не було заявлено.

Також не наведено жодних обгрунтувань, чому митним органом при митному оформленні митних декларацій від 21.02.2020 UA100530/2020/10677, від 20.05.2020 UA100530/2020/23351, від 17.08.2020UA100530/2020/3901, від 01.09.2020 UA100530/2020/41994, від 14.09.2020 UA100530/2020/44592, від 29.10.2020 UA100530/2020/53646, від 05.06.2021 UA100530/2021/326981, від 27.07.2021 UA101020/2021/4722, від 06.08.2021 UA101020/2021/6503, від 15.09.2021 UA101020/2021/13027, від 08.10.2021 UA101020/2021/17232 не виконано обов`язок передбачений ч.2-5 ст.69 Митного кодексу України щодо класифікації товару.

Слід вказати, що якщо митний орган, прийнявши вантажні митні декларації, підтвердив (погодив) вказаний в декларації код імпортованого за товарною номенклатурою та пропустив товар на митну територію України (після сплати імпортером передбачених законом податків і зборів), то в подальшому він не має правових підстав для прийняття податкових повідомлень про донарахування податкових зобов`язань у зв`язку з виявленням помилки у класифікації товару, зокрема, з посиланням на результати невиїзної документальної перевірки, за виключенням випадків, коли помилка у визначенні коду викликана зловмисними діями особи, відповідальної за митне оформлення товару.

Така позиція суду ґрунтується на правовій позиції Верховного Суду викладеній у постанові від 09 жовтня 2019 року у справі №2а/1270/4001/2012.

У ході судового розгляду справи відповідачем не було надано жодних доказів того, що митне оформлення товару по митних деклараціях від 21.02.2020 UA100530/2020/10677, від 20.05.2020 UA100530/2020/23351, від 17.08.2020UA100530/2020/3901, від 01.09.2020 UA100530/2020/41994, від 14.09.2020 UA100530/2020/44592, від 29.10.2020 UA100530/2020/53646, від 05.06.2021 UA100530/2021/326981, від 27.07.2021 UA101020/2021/4722, від 06.08.2021 UA101020/2021/6503, від 15.09.2021 UA101020/2021/13027, від 08.10.2021 UA101020/2021/17232 із кодом згідно із УКТ ЗЕД 9029 20 31 90 була викликана зловмисними діями особи, відповідальної за митне оформлення товару.

Прийняття рішення щодо зміни коду товару по одній митній декларації та розмитнення товару по ній за іншим кодом УКТ ЗЕД не свідчить про зловмисність дій щодо визначення коду УКТ ЗЕД 9029 20 31 90 по інших митних деклараціях цим же декларантом.

Суд наголошує, що відповідачем не було надано жодних доказів того, що контроль з правильності визначення УКТ ЗЕД митних деклараціях від 21.02.2020 UA100530/2020/10677, від 20.05.2020 UA100530/2020/23351, від 17.08.2020UA100530/2020/3901, від 01.09.2020 UA100530/2020/41994, від 14.09.2020 UA100530/2020/44592, від 29.10.2020 UA100530/2020/53646, від 05.06.2021 UA100530/2021/326981, від 27.07.2021 UA101020/2021/4722, від 06.08.2021 UA101020/2021/6503, від 15.09.2021 UA101020/2021/13027, від 08.10.2021 UA101020/2021/17232 не міг бути здійснений належним чином при їх митному оформленні.

Крім того, слід вказати, що донараховуючи позивачу грошові зобов`язання за платежем мито на товари, що ввозяться суб`єктами підприємницької діяльності на суму 77126,67 грн. з яких 70115,16 грн. донараховане грошове зобов`язання та 7011,52 грн. - штрафні санкції та за платежем податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів на суму 15425,49 грн. з яких 14023,17 грн. - збільшене грошове зобов`язання та 1402,32 грн. - штрафна санкція по вказаних митних деклараціях, відповідачем не було прийнято жодного рішення про зміну по них коду за УКТ ЗЕД з 9029 20 31 90 на код 9029 20 38 90.

Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку, що при винесенні податкових повідомлень-рішень №46/7.19-19 від 10.02.2022 та №47/7.19-19 від 10.02.2022 відповідач діяв необгрунтовано, а тому є підстави для скасування вказаних податкових повідомлень-рішень.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на встановлені у ході судового розгляду обставини та норми законодавства, які їх регулюють суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 9, 77, 90, 139, 242-246, 250, 255, 262, 263, 295 КАС України,

вирішив:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕТАГАМА-УА" (вул. Малинська, буд. 10, Житомир, Житомирська область,10001 код ЄДРПОУ 40941274) до Житомирської митниці Державної митної служби України (вул. Перемоги, 25,Житомир,10003 код ЄДРПОУ: 44005610) про визнання протиправним та скасування рішення, скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити частково.

Визнати протиправним таскасувати податкове повідомлення-рішення Житомирської митниці Державної митної служби України №46/7.19-19 від 10.02.2022.

Визнати протиправним таскасувати податкове повідомлення-рішення Житомирської митниці Державної митної служби України №47/7.19-19 від 10.02.2022.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Житомирської митниці Державної митної служби України на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕТАГАМА-УА" судові витрати зі сплати судового збору у сумі 5368 грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.С. Токарева

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.08.2023
Оприлюднено07.08.2023
Номер документу112611353
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару

Судовий реєстр по справі —240/1032/23

Повістка від 11.11.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 25.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 21.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 05.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Рішення від 02.08.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

Ухвала від 08.03.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 06.03.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

Ухвала від 03.02.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

Ухвала від 11.01.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні