Рішення
від 03.08.2023 по справі 440/2513/20
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 серпня 2023 року м. ПолтаваСправа № 440/2513/20

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Петрової Л.М., розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Решетилівської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах держави в особі Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 про скасування наказів, -

В С Т А Н О В И В:

Перший заступник керівника Кобеляцької місцевої прокуратури у травні 2020 року звернувся до суду з позовом в інтересах держави в особі Державного підприємства "Новосанжарське лісове господарство" до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, у якому просив скасувати накази від 20.11.2019 №№ 11111-СГ, 11110-СГ, 11112-СГ, 11108-СГ, 11113-СГ, 11115-СГ, 11114-СГ, 11101-СГ, 11109-СГ, 11116-СГ, від 25.11.2019 №№ 11656-СГ, 11654-СГ, 11653-СГ, якими третім особам надані дозволи на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для особистого селянського господарства в межах норм безоплатної приватизації, визначених статтею 121 Земельного кодексу України.

Позовні вимоги обґрунтував посиланням на те, що спірні накази видані відповідачем з перевищенням повноважень та всупереч положень частини другої статті 56, пункту "ґ" частини четвертої статті 84 Земельного кодексу України, оскільки ними надано дозвіл на розробку землевпорядної документації щодо відведення у власність земель лісового, а не сільськогосподарського призначення, що надані у постійне користування ДП "Новосанжарський лісгосп". Зазначив, що у спірних відносинах ДП "Новосанжарський лісгосп" не вживались заходи щодо захисту своїх прав, а тому прокурор звернувся до суду з цим позовом.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 25.05.2020 (суддя Кукоба О.О.) позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у цій справі, а її розгляд призначено за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 27.07.2020 (суддя Кукоба О.О.) клопотання представника третіх осіб про залишення позовної заяви без розгляду задоволено частково; позовну заяву першого заступника керівника Кобеляцької місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Державного підприємства "Новосанжарське лісове господарство" до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 про скасування наказів залишено без розгляду.

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 17.12.2020 апеляційну скаргу заступника прокурора Полтавської області задоволено; ухвалу Полтавського окружного адміністративного суду від 27.07.2020 у справі №440/2513/20 скасовано; справу №440/2513/20 за позовом першого заступника керівника Кобеляцької місцевої прокуратури в інтересах Державного підприємства "Новосанжарське лісове господарство" до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, треті особи: ОСОБА_9 , ОСОБА_11 , ОСОБА_2 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 , ОСОБА_3 , ОСОБА_13 , ОСОБА_10 , ОСОБА_5 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_12 про скасування наказів направлено до Полтавського окружного адміністративного суду для продовження розгляду.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 22.02.2021 адміністративну справу прийнято до розгляду (суддя Кукоба О.О.).

У підготовчому засіданні 15.04.2021 відповідно до статті 52 КАС України замінено позивача у порядку процесуального правонаступництва на Решетилівську окружну прокуратуру Полтавської області.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 25.05.2021, залишеним без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 02.11.2021, у задоволенні позову відмовлено.

Постановою Верховного Суду від 24.01.2023 у справі №440/2513/20 касаційну скаргу Полтавської обласної прокуратури задоволено частково; рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 25.05.2021 та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 02.11.2021 скасовано, а справу направлено на новий судовий розгляд до суду першої інстанції.Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 13.02.2023 справу прийнято до провадження, призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

У підготовчому засіданні 07.06.2023 протокольною ухвалою суду задоволено клопотання Решетилівської окружної прокуратури Полтавської області та замінено сторону у справі №440/2513/20 з Державного підприємства Новосанжарське лісове господарство на Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України».

Крім того, у підготовчому засіданні 07.06.2023 суд розглянув клопотання про зупинення провадження у справі яке надійшло від третьої особи ОСОБА_1 та відмовив у його задоволенні.

Ухвалою суду від 07.06.2023 закрито підготовче провадження у справі за адміністративним позовом Решетилівської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах держави в особі Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, треті особи: ОСОБА_9 , ОСОБА_11 , ОСОБА_2 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 , ОСОБА_3 , ОСОБА_13 , ОСОБА_10 , ОСОБА_5 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_12 , про скасування наказів та призначено справу до розгляду по суті.

У судове засідання 04.07.2023 учасники справі не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомленні належним чином.

04.07.2023 до суду від Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» надійшла заява про відкладення розгляду справи. Оскільки уповноважений представник ДП «Ліси України» приймає участь у семінарі, тому ДП «Ліси України» немає можливості забезпечити явку представника.

Суд критично оцінює доводи викладені у заяві та вважає заяву необґрунтованою, з огляду на що дійшов висновку про відмову у задоволенні заяви.

Відповідач відзив на позов до суду не надав.

Треті особи письмових пояснень у відповідності до статті 165 КАС України до суду не надали.

Відповідно до частини 9 статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на неявку всіх учасників справи, суд дійшов висновку про розгляд справи у порядку письмового провадження.

З матеріалів справи вбачається, що Головним управлінням Держгеокадастру у Полтавській області прийнято накази №11114-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_9 , №11109-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_11 , №11110-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_2 , №11113-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_6 , №1111543Г від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_8 , №11112-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_3 , №11116-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_13 , №11101-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_10 , №11108-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_5 , №11111-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_1 , №11656-СГ від 25.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_4 , №11654-СГ від 25.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_7 , №11653-СГ від 25.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_12 .

Новосанжарським відділом Кобеляцької місцевої прокуратури Полтавської області здійснюється процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні №12020170270000126 від 10.03.2020 за ч. 1 ст. 364 КК України за фактом надання Головним управлінням Держгеокадастру у Полтавській області земельної ділянки лісогосподарського призначення, що належить ДП "Новосанжарський лісгосп", громадянам для ведення особистого селянського господарства /т. 1, а.с. 24/.

У ході опрацювання матеріалів кримінального провадження прокурором виявлено факт видання відповідачем спірних наказів, якими третім особам надані дозволи на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами 5323482200:00:003:0050 - 5323482200:00:003:0062 у власність орієнтовною площею по 2,00 га кожному земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства на території Кунцівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області за межами населених пунктів /т. 1, а.с. 25-51/.

Листом від 10.03.2020 вих.№01-36/103 ДП "Новосанжарський лісгосп" повідомило Новосанжарський відділ Кобеляцької місцевої прокуратури Полтавської області про те, що земельна ділянка загальною площею 43,3 га, у межах якої розташовані земельні ділянки з кадастровими номерами 5323482200:00:003:0050 - 5323482200:00:003:0062, належить до земель лісового фонду Новосанжарського лісництва /т. 1, а.с. 112/.

До цього листа ДП "Новосанжарський лісгосп" додано копії проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення лісового господарства на території Кунцівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області /т. 1, а.с. 114-136/ та розпорядження Голови Полтавської обласної державної адміністрації від жовтня 2011 року №378 "Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок" /т. 1, а.с. 137/.

Листом від 17.03.2020 вих.№04-32/284 Полтавське обласне управління лісового та мисливського господарства повідомило прокурора про те, що ним не надавались будь які погодження на вилучення або зміну цільового призначення земельних ділянок /т. 1, а.с. 138/.

Листом від 24.04.2020 вих.№31-5-799вих20 Кобеляцька місцева прокуратура Полтавської області звернулась до директора ДДП "Новосанжарський лісгосп", у якому прокурор просив повідомити про вжиті заходи щодо усунення порушень вимог чинного законодавства та прав підприємства, зокрема, шляхом звернення до суду з позовом про скасування відповідних наказів Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області /т. 1, а.с. 145-149/.

ДП "Новосанжарський лісгосп", листом від 24.04.2020 вих.№01-36/171, повідомило прокурора про те, що підприємство до суду не зверталось /т. 1, а.с. 150/. Водночас директор ДП "Новосанжарський лісгосп" просив вжити заходів шляхом подання позову до суду в інтересах підприємства.

На цій підставі, стверджуючи про те, що ДП "Новосанжарський лісгосп" неналежним чином здійснює захист своїх прав у спірних відносинах, прокурор звернувся до суду з цим позовом, надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд дійшов наступного висновку.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 14 Конституції України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Підстави набуття права на землю шляхом передачі земельних ділянок у власність встановлюються нормами Земельного кодексу України.

За змістом частини першої статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Відповідно до частини четвертої цієї статті, передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.

За змістом пункту "б" частини першої статті 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

Згідно з частиною четвертою статті 122 Земельного кодексу України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Частинами шостою, сьомою статті 118 Земельного кодексу України визначено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

Згідно з частиною дев`ятою статті 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Поряд з цим, як визначено частиною першою статті 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Порушені права землекористувачів підлягають відновленню в порядку, встановленому законом /частина друга статті 95 Земельного кодексу України/.

Згідно з частиною другою статті 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

А відповідно до частини першої статті 155 Земельного кодексу України, у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.

Як вище зазначено, Держгеокадастром 20.11.2019 та 25.11.2019 видано накази, якими ОСОБА_1 , ОСОБА_5 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , ОСОБА_3 , ОСОБА_11 , ОСОБА_9 , ОСОБА_2 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 , ОСОБА_12 , ОСОБА_7 , ОСОБА_4 , надані дозволи на розробку проектів землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок у межах норм безоплатної приватизації.

Представником прокуратури у позові зазначено, що опрацюванням документів установлено, що накази №11114-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_9 , №11109-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_11 , №11110-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_2 , №11113-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_6 , №1111543Г від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_8 , №11112-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_3 , №11116-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_13 , №11101-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_10 , №11108-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_5 , №11111-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_1 , №11656-СГ від 25.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_4 , №11654-СГ від 25.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_7 , №11653-СГ від 25.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_12 , прийняті з порушенням вимог земельного та лісового законодавства та підлягають визнанню недійсними та скасуванню.

Надаючи оцінку вказаним доводам, суд дійшов наступного висновку.

Суд зазначає, що відповідно до статті 55 Земельного кодексу України до земель лісогосподарського призначення належать землі, вкриті лісовою рослинністю, а також не вкриті лісовою рослинністю, нелісові землі, які надані та використовуються для потреб лісового господарства.

Відповідно до статті 84 Земельного кодексу України у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності. Право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.

Положеннями статті 56 Земельного кодексу України визначено, що землі лісогосподарського призначення можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності. Громадянам та юридичним особам за рішенням органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади можуть безоплатно або за плату передаватись у власність замкнені земельні ділянки лісогосподарського призначення загальною площею до 5 гектарів у складі угідь селянських, фермерських та інших господарств. Громадяни і юридичні особи в установленому порядку можуть набувати у власність земельні ділянки деградованих і малопродуктивних угідь для залісення.

Крім того, статтею 57 Земельного кодексу України визначено, що земельні ділянки лісогосподарського призначення за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування надаються в постійне користування спеціалізованим державним або комунальним лісогосподарським підприємствам, іншим державним і комунальним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані підрозділи, для ведення лісового господарства.

Відповідно до статті 17 Лісового кодексу України у постійне користування ліси на землях державної власності для ведення лісового господарства без встановлення строку надаються спеціалізованим державним лісогосподарським підприємствам, іншим державним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані лісогосподарські підрозділи.

У постійне користування ліси на землях комунальної власності для ведення лісового господарства без встановлення строку надаються спеціалізованим комунальним лісогосподарським підприємствам, іншим комунальним підприємствам, установам та організаціям, у яких створені спеціалізовані лісогосподарські підрозділи.

Ліси надаються в постійне користування на підставі рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, прийнятого в межах їх повноважень за погодженням з органами виконавчої влади з питань лісового господарства та з питань охорони навколишнього природного середовища Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища. У разі прийняття рішення про надання лісів у постійне користування обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями таке рішення погоджується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища. Прийняття рішень Кабінетом Міністрів України не потребує погоджень з іншими органами.

Суд зазначає, що відповідно листа ДП «Новосанжарське лісове господарство» від 04.03.2020 №01-36-96 земельні ділянки з кадастровими номерами: 5323482200:00:003:0052, 5323482200:00:003:0051, 5323482200:00:003:0050, 5323482200:00:003:0061, 5323482200:00:003:0062, 5323482200:00:003:0056, 5323482200:00:003:0057, 5323482200:00:003:0059, 5323482200:00:003:0054, 5323482200:00:003:0053, 5323482200:00:003:0055, 5323482200:00:003:0060, 5323482200:00:003:0058 розташовані на земельному масиві, який відповідно розпорядження голови Полтавської обласної державної адміністрації №378 від 10.10.2011 наданий ДП «Новосанжарське лісове господарство» для ведення лісового господарства /т. 1 а.с. 110/.

Прокуратурою зазначено, що у 2017 році під час проведення базового лісовпорядкування земельна ділянка нанесена на планово- картографічні матеріали ДП «Новосанжарське лісове господарство».

Відповідач не надав до суду доказів спростування зазначеного.

Відповідно до інформації ДП «Новосанжарське лісове господарство» від 10.03.2020 №01-36/103 земельні ділянки з кадастровими номерами: 5323482200:00:003:0052, 5323482200:00:003:0051, 5323482200:00:003:0050, 5323482200:00:003:0061, 5323482200:00:003:0062, 5323482200:00:003:0056, 5323482200:00:003:0057, 5323482200:00:003:0059, 5323482200:00:003:0054, 5323482200:00:003:0053, 5323482200:00:003:0055, 5323482200:00:003:0060, 5323482200:00:003:0058 розташовані в межах Кунцівської сільської ради Новосанжарського району і належать до лісового фонду підприємства квартал 72, виділ 14 /т. 1 а.с. 112/.

Згідно з інформацією Державного підприємства «Харківська державна лісовпорядна експедиція» від 13.03.2020 №141 /т. 1 а.с. 139-140/: земельна ділянка з кадастровим номером 5323482200:00:003:0058 має частковий перетин з землями державного лісового фонду кв. 72 Новосанжарського лісництва ДП «Новосанжарське лісове господарство», орієнтовна площа перетину становить 1,6262 га; земельна ділянка з кадастровим номером 5323482200:00:003:0060 має частковий перетин з землями державного лісового фонду кв.72 Новосанжарського лісництва ДП «Новосанжарське лісове господарство», орієнтовна площа перетину становить 1,9355 га; земельна ділянка з кадастровим номером 5323482200:00:003:0055 має частковий перетин з землями державного лісового фонду кв. 72 Новосанжарського лісництва ДП «Новосанжарське лісове господарство», орієнтовна площа перетину становить 1,9355 га; земельна ділянка з кадастровим номером 5323482200:00:003:0053 має частковий перетин з землями державного лісового фонду кв. 72 Новосанжарського лісництва ДП «Новосанжарське лісове господарство», орієнтовна площа перетину становить 1,9355 га; земельна ділянка з кадастровим номером 5323482200:00:003:0054 має частковий перетин з землями державного лісового фонду кв. 72 Новосанжарського лісництва ДП «Новосанжарське лісове господарство», орієнтовна площа перетину становить 1,9355 га; земельна ділянка з кадастровим номером 5323482200:00:003:0059 має частковий перетин з землями державного лісового фонду кв. 72 Новосанжарського лісництва ДП «Новосанжарське лісове господарство», орієнтовна площа перетину становить 1,9355 га; земельна ділянка з кадастровим номером 5323482200:00:003:0057 має частковий перетин землями державного лісового фонду кв. 72 Новосанжарського лісництва ДП «Новосанжарське лісове господарство», орієнтовна площа перетину становить 1,9355 га; земельна ділянка, з кадастровим номером 5323482200:00:003:0056 має частковий перетин з землями державного лісового фонду кв.72 Новосанжарського лісництва ДП «Новосанжарське лісове господарство», орієнтовна площа перетину становить 1,9355 га; земельна ділянка з кадастровим номером 5323482200:00:003:0062 має частковий перетин з землями державного лісового фонду кв. 72 Новосанжарського лісництва ДП «Новосанжарське лісове господарство», орієнтовна площа перетину становить 1,9355 га; земельна ділянка з кадастровим номером 5323482200:00:003:0061 має частковий перетин землями державного лісового фонду кв. 72 Новосанжарського лісництва ДП «Новосанжарське лісове господарство», орієнтовна площа перетину становить 1,9356 га; земельна ділянка з кадастровим номером 5323482200:00:003:0050 має частковий перетин з землями державного лісового фонду кв. 72 Новосанжарського лісництва ДП «Новосанжарське лісове господарство», орієнтовна площа перетину становить 2,0 га; земельна ділянка з кадастровим номером 5323482200:00:003:0051 має частковий перетин з землями державного лісового фонду кв. 72 Новосанжарського лісництва ДП «Новосанжарське лісове господарство», орієнтовна площа перетину становить 2,0 га; земельна ділянка з кадастровим номером 5323482200:00:003:0052 має частковий перетин з землями державного лісового фонду кв. 72 Новосанжарського лісництва ДП «Новосанжарське лісове господарство», орієнтовна площа перетину становить 2,0 га.

Крім того, відповідно до листа Полтавського обласного управління лісового та мисливського господарства від 17.03.2020 №04-32/284 при відведенні земельних ділянок із кадастровими номерами: 5323482200:00:003:0052, 5323482200:00:003:0051, 5323482200:00:003:0050, 5323482200:00:003:0061, 5323482200:00:003:0062, 5323482200:00:003:0056, 5323482200:00:003:0057, 5323482200:00:003:0059, 5323482200:00:003:0054, 5323482200:00:003:0053, 5323482200:00:003:0055, 5323482200:00:003:0060, 5323482200:00:003:0058 Полтавське обласне управління лісового та мисливського господарства, не надавало ніяких погоджень на вилучення або зміну цільового призначення земельних ділянок, за рахунок яких були сформовані вищезазначені ділянки /т. 1 а.с. 138/.

З урахуванням того, що спірні земельні ділянки відносяться до земель державної власності лісогосподарського призначення накази Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 20.11.2019 №№ 11111-СГ, 11110-СГ, 11112-СГ, 11108-СГ, 11113-СГ, 11115-СГ, 11114-СГ, 11101-СГ, 11109-СГ, 11116-СГ, від 25.11.2019 №№ 11656-СГ, 11654-СГ, 11653-СГ, прийняті з порушенням вимог земельного та лісового законодавства, тому наявні підстави для визнання протиправними та скасування зазначених наказів.

Таким чином, позовні вимоги слід задовольнити.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Решетилівської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах держави в особі Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» (код ЄДРПОУ 44768034, 01601, м. Київ, вул. Руставелі Шота, будинок 9А) до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області (вул. Уютна, будинок 23, м. Полтава, 36039, код ЄДРПОУ 39767930), треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_4 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_4 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_5 ), ОСОБА_6 ( АДРЕСА_5 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_6 ), ОСОБА_7 ( АДРЕСА_6 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_7 ), ОСОБА_8 ( АДРЕСА_7 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_8 ), ОСОБА_9 ( АДРЕСА_8 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_9 ), ОСОБА_10 ( АДРЕСА_9 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_10 ), ОСОБА_11 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_11 ), ОСОБА_12 ( АДРЕСА_10 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_12 ), ОСОБА_13 ( АДРЕСА_11 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_13 ) про скасування наказів - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру в Полтавській області №11114-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_9 .

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру в Полтавській області №11109-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_11 .

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру в Полтавській області №11110-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_2 .

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру в Полтавській області №11113-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_6 .

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру в Полтавській області №1111543Г від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_8 .

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру в Полтавській області №11112-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_3 .

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру в Полтавській області №11116-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_13 .

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру в Полтавській області №11101-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_10 .

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру в Полтавській області №11108-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_5 .

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру в Полтавській області №11111-СГ від 20.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_1 .

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру в Полтавській області №11656-СГ від 25.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_4 .

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру в Полтавській області №11654-СГ від 25.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_7 .

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру в Полтавській області №11653-СГ від 25.11.2019 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_12 .

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

СуддяЛ.М. Петрова

Дата ухвалення рішення03.08.2023
Оприлюднено07.08.2023
Номер документу112612898
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування наказів

Судовий реєстр по справі —440/2513/20

Рішення від 03.08.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.М. Петрова

Ухвала від 07.06.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.М. Петрова

Ухвала від 07.06.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.М. Петрова

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.М. Петрова

Постанова від 24.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 16.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 17.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 13.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Постанова від 02.11.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні