Ухвала
від 04.08.2023 по справі 639/4180/23
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа №639/4180/23

Провадження №1-кс/639/1328/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 серпня 2023 року м. Харків

Слідчий суддя Жовтневого районного суду м. Харкова ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Харкова клопотання старшої слідчої СВ ВП №1 ХРУП №3 ГУНП в Харківській області ОСОБА_2 про надання тимчасового доступу до речей і документів,-

ВСТАНОВИВ:

До Жовтневого районного суду м. Харкова надійшло клопотання старшої слідчої СВ ВП №1 ХРУП №3 ГУНП в Харківській області ОСОБА_2 , яке погоджено прокурором Новобаварської окружної прокуратури м. Харкова ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей і документів по кримінальному провадженню № 42023222030000113 від 18.07.2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст. 191 КК України.

Клопотання обґрунтовано тим, що СВ ВП №1 ХРУП №3 ГУНП в Харківській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023222030000113 від 18.07.2023 року, з визначенням правової кваліфікації за ч.4 ст. 191 КК України, за фактом можливого привласнення грошових коштів при здійсненні без використання електронної системи закупівель та укладанні договорів між ФОП з ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо постачання окремих видів товарів та надання послуг на загальну суму близько 2,3 млн. грн. упродовж 2023 року в умовах воєнного стану.

Процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у вказаному кримінальному провадженні здійснює Новобаварська окружна прокуратура міста Харкова.

Так, моніторингом електронної системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_2 » встановлено, що Комунальним некомерційним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_3 » Харківської міської ради (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) укладено ряд Договорів про закупівлю в рамках публічних закупівель:

1)№ UA-2023-06-15-010078-a договір №05/07 про поставку Машин для обробки даних (апаратна частина) (персональна комп`ютерна робоча станція) на суму 172550,00 грн;

2)№ UA-2023-05-26-007693-a договір №471/5 щодо поставки Електричного приладдя та супутніх товарів до електричного обладнання на суму 78995,00 грн;

3) № UA-2023-05-23-012284-a договір №712/2 щодо надання Послуги зі встановлення Пакетів програмного забезпечення для сканування штрих - кодів на суму 99857,00 грн;

4)№ UA-2023-05-23-001094-a договір №371/1 щодо поставки Електромеханічного обладнання на суму 99799,00 грн;

5)№ UA-2023-05-22-010362-a договір №372/1 щодо поставки Електричної апаратура для комутування та захисту електричних кіл на суму 99749,00 грн;

6)№ UA-2023-05-22-010306-a договір №711/2 щодо Послуг зі встановлення хірургічного обладнання на суму 59475,00 грн;

7) № UA-2023-04-24-000701-a договір №751/2 щодо постачання Етикетувальних машин на суму 99799,00 грн;

8) № UA-2023-04-18-003661-a договір №06/06-1 щодо постачання Машин для обробки даних (апаратна частина) на суму 172500,00 грн;

9)№ UA-2023-04-07-004780-a договір №207/1 щодо надання Послуг з монтажу електромережі, налаштування та виконання пусконалагоджувальних робіт дизель - генератора з АВР на суму 41000,00 грн;

10)№ UA-2023-04-07-004468-a договір №207/3 щодо надання Послуг зі встановлення компютерної техніки та обладнання для обробки інформації на суму 98000,00 грн;

11) № UA-2023-04-07-004410-a договір №207/2 щодо надання Послуг зі встановлення двигунів на суму 98937,00 грн;

12) № UA-2023-03-17-007486-a договір №471 щодо надання Послуг з модернізації двигунів на суму 99775,00 грн;

13) № UA-2023-02-21-005827-a договір №751/2/02 щодо поставки Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку на суму 197500 грн;

14) № UA-2023-02-21-005737-a договір №751/2 щодо поставки Комп`ютерного обладнання на суму 147500 грн;

15) № UA-2023-02-10-009141-a договір №751/2 щодо надання Послуг з монтажу системи вентиляції на суму 97475,00 грн;

16) № UA-2023-02-09-010008-a договір №751/1 щодо поставки Машин для обробки даних (апаратна частина) на суму 67500,00 грн;

17) № UA-2023-01-20-012637-a договір №273 щодо надання послуг з Технічного обслуговування і ремонту офісної техніки на суму 299775,00 грн;

18) № UA-2023-01-20-012110-a договір №751/2 щодо надання послуг з ремонту і технічного обслуговування персональних комп`ютерів на суму 298700,00 грн.

Всі перераховані договори укладено з ФОП ОСОБА_4 (ІНН НОМЕР_2 ), який згідно витягу з ЄДРПОУ зареєстрований 05.05.2022, тобто під час дії воєнного стану, крім того, здійснює свою діяльність за більш ніж 10 КВЕД одночасно.

Вказані закупівлі проведено за спрощеною процедурою шляхом укладення прямих договорів та без використання електронної системи закупівлі, що нівелює загальні принципи їх здійснення, визначені ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема щодо проведення закупівель з максимальною економією, ефективністю, із запобіганням корупційним діям і зловживанням.

У зв`язку з цим на сайті « ІНФОРМАЦІЯ_2 » відсутні будь-які документи щодо безпосереднього проведення закупівель та документи, що підтверджують здатність Постачальника надати відповідні послуги та роботи та вчасно постачати товари у необхідному обсязі. Зокрема, оскільки послуги щодо яких укладено договори між Комунальним некомерційним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_3 » Харківської міської ради та ФОП ОСОБА_4 є досить різноплановими (машини для обробки даних; електричне приладдя та супутні товари до електричного обладнання; пакети програмного забезпечення для сканування штрих-кодів; електромеханічне обладнання; послуги зі встановлення хірургічного обладнання; електромонтажні роботи; послуги зі встановлення комп`ютерної техніки та обладнання для обробки інформації; послуги зі встановлення двигунів; водопровідні та санітарно-технічні роботи; технічне обслуговування і ремонт офісної техніки тощо), на сайті відсутні документи Постачальника, що підтверджують досвід виконання та укладання аналогічних договорів, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання окремих видів робіт тощо.

Враховуючи викладене, за таких обставин не можливо перевірити чи відповідає учасник торгів ФОП ОСОБА_4 кваліфікаційним критеріям Замовника, встановленим тендерною документацією, та яким чином фактично виконуються вказані договори.

Сфера публічних закупівель нерозривно пов`язана з державним інтересом, оскільки на це витрачаються державні кошти, а товари, роботи або послуги повинні забезпечувати функціонування державних інституцій, гарантованих державою прав, послуг, пільг тощо.

Зазначені вищеобставини свідчатьпро фактиможливого привласненнягрошових коштівпри здійсненні без використання електронної системи закупівель та укладанні договорів між ФОП ОСОБА_4 та Комунальним некомерційним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_3 » Харківської міської ради щодо постачання окремих видів товарів та надання послуг на загальну суму близько 2,3 млн. грн. упродовж 2023 року в умовах воєнного стану.

Враховуючи викладене, виникла необхідність в отриманні доступу до інформації та документів слідчим шляхом, з можливістю вилучення документації, що перебуває у володінніКомунального некомерційногопідприємства « ІНФОРМАЦІЯ_3 »Харківської міськоїради (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ), яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується витягом з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Крім того, з метою отримання зазначеної інформації та належно завірених копій зазначених документів до Комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_3 » Харківської міської ради направлено запит № 52-103-4580вих-23 від 03.07.2023. Згідно отриманої відповіді від 07.07.2023 №675/0/520-23 запитуваної інформації та документів не надано, рекомендовано звернутись до ІНФОРМАЦІЯ_4 . В подальшому на адресу ІНФОРМАЦІЯ_4 10.07.2023 №52-103-4748вих-23 направлено аналогічний запит, проте будь-якої відповіді до теперішнього часу не надходило.

Слідча зазначає, що беручи до уваги викладене вище, та враховуючи те, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи та інформація що міститься у них, має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та отримати вказану інформацію іншим шляхом окрім, як отримання до них тимчасового доступу на підставі ухвали слідчого судді, не є можливим, виникла необхідність в тимчасовому доступі до вказаних документів.

Зазначені вище документи мають важливе доказове значення в рамках кримінального провадження (ст. 91 КПК України), можуть бути використані в якості речових доказів, вилучення їх копій сприятиме встановлення обставин у кримінальному провадженні, визначенню розміру шкоди, завданої інтересам держави, а також обумовлене необхідністю проведення судових експертиз, отримання яких у інший спосіб не можливо.

Передбачені у клопотанні документи не є речами і документами, до яких заборонено доступ або які містять охоронювану законом таємницю (ст. ст. 161 162 КПК України).

Вказана документація, що стосується вчинення даного кримінального правопорушення, має важливе значення для доказування у вищевказаному кримінальному провадженні, оскільки містить підписи сторін, документи, що містять відповідні рішення певних посадових осіб підприємства/організації чи фізичної особи, тощо, яка необхідна в тому числі для подальшого проведення комплексу необхідних судових експертиз.

Крім того, вказані відомості мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, та можуть бути використані як докази в кримінальному провадженні та під час судового розгляду будуть сприяти у встановленні осіб причетних до кримінального правопорушення, а єдиним способом отримання доступу до них є ухвала слідчого судді.

В судове засідання прокурор ОСОБА_3 не з`явилася, до суду подала заяву про розгляд справи за її відсутності, в якій вказала, що клопотання підтримує у повному обсязі та просить його задовольнити.

Представник КНП« ІНФОРМАЦІЯ_3 »ХМР у судове засідання також не з`явився, про причини неявки не повідомив, що відповідно до ч. 4 ст.163 КПК України, не є перешкодою для розгляду цього клопотання.

Дослідивши додані до клопотання матеріали та матеріали кримінального провадження, перевіривши доводи клопотання, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

Згідно з вимогами статті 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

За змістом ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Передбачені у клопотанні документи не є речами і документами, до яких заборонено доступ або які містять охоронювану законом таємницю (ст. ст. 161 162 КПК України).

Стороною обвинувачення доведено, що існує підозра щодо вчинення кримінального правопорушення, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи, про який ідеться у клопотанні сілдчої тимчасовий доступ до документів.

Обставини, на які посилається слідча підтверджуються витягом з ЄРДР за №42023222030000113 та копіями матеріалів досудового розслідування, доданих до клопотання.

Сторона обвинувачення також довела наявність достатніх підстав вважати, що документи, зазначені в клопотання, самі по собі та в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; ці відомості можуть бути використані як докази.

З наданих суду матеріалів вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи, доступ до яких просить надати слідча, знаходиться у володінні Комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_3 » Харківської міської ради (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ), яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

При цьому, встановити (довести) обставини, які передбачається довести за допомогою відповідних документів (інформації) іншим способом неможливо.

Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчої про тимчасовий доступ до речей і документів є законним, обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 132, 160, 162, 163 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшої слідчої СВ ВП №1 ХРУП №3 ГУНП в Харківській області ОСОБА_2 про надання тимчасового доступу до речей і документів задовольнити.

Надати старшому слідчому СВ ВП № 1 ХРУП № 3 ГУНП в Харківській області ОСОБА_2 та прокурорам Новобаварськоїокружної прокуратурим.Харкова Харківськоїобласті ОСОБА_5 , ОСОБА_3 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у володінні Комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_3 » Харківської міської ради (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , а саме:

-договорів та додаткових угод за закупівлями № UA-2023-06-15-010078-a, № UA-2023-05-26-007693-a, № UA-2023-05-23-012284-a, № UA-2023-05-23-001094-a, № UA-2023-05-22-010362-a, № UA-2023-05-22-010306-a, № UA-2023-04-24-000701-a, № UA-2023-04-18-003661-a, № UA-2023-04-07-004780-a, № UA-2023-04-07-004468-a, № UA-2023-04-07-004410-a, № UA-2023-03-17-007486-a, № UA-2023-02-21-005827-a, № UA-2023-02-21-005737-a, № UA-2023-02-10-009141-a, № UA-2023-02-09-010008-a, № UA-2023-01-20-012637-a, № UA-2023-01-20-012110, та додатків до них, укладених Комунальним некомерційнимпідприємством « ІНФОРМАЦІЯ_3 »Харківської міськоїради з Постачальниками ФОП ОСОБА_4 (код ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ), а також інших договорів та додаткових угод укладених протягом2023року між Комунальним некомерційним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_3 » Харківської міської ради та ФОП ОСОБА_4 ;

-документів стосовно обсягів та вартості виконаних робіт за кожним договором окремо, повноти виконання умов договорів, зміни обсягу та вартості предмету закупівлі, місця його виконання, додаткових угод та додатків до них, а також документів, що слугували підставами для їх укладання та підтверджують стан їх виконання, у тому числі видаткових накладних, платіжних доручень за договором, документації про оплату, актів приймання передачі робіт, оголошення про проведення відкритих торгів, протоколів засідань тендерного комітету щодо зазначених закупівель, документації на підтвердження потреб зазначених закупівель; тендерної документації та документів, що підтверджують відповідність Постачальника їй; копії кошторису та річного плану закупівель Комунальним некомерційним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_3 » Харківської міської ради на 2023 рік; інших фінансово-господарських документів з приводу вказаних закупівель, з можливістю вилучення їх належним чином засвідчених копій.

Строк дії ухвали - 14 днів.

Попередити, що відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення04.08.2023
Оприлюднено03.05.2024
Номер документу112618305
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —639/4180/23

Ухвала від 08.01.2024

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Харкова

Васильєва Н. М.

Ухвала від 08.01.2024

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Харкова

Васильєва Н. М.

Ухвала від 04.08.2023

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Харкова

Васильєва Н. М.

Ухвала від 04.08.2023

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Харкова

Васильєва Н. М.

Ухвала від 04.08.2023

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Харкова

Васильєва Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні