ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 серпня 2023 року ЛуцькСправа № 140/10506/23
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Андрусенко О. О.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Товариства з додатковою відповідальністю «Ковельське АТП» до Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з додатковою відповідальністю «Ковельське АТП» (далі - ТДВ «Ковельське АТП», позивач) звернулося з позовом до Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області Державної служби України з безпеки на транспорті (далі - Відділ державного нагляду (контролю) у Волинській області, відповідач) про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу від 27.03.2023 № 357064.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 10.02.2023 Відділом державного нагляду (контролю) у Житомирській області було складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №350050. Згідно з вказаним актом перевірку проходив автобус BOVA, д.н. НОМЕР_1 , водієм якого був ОСОБА_1 , вказаний автобус належить на праві власності ТДВ «Ковельське АТП». В графі «під час перевірки виявлено порушення» акту №350050 зазначено про таке: здійснення міжнародних регулярних перевезень пасажирів по маршруту Колобжег-Маріуполь транспортним засобом обладнаним повіреним тахографом без документів, передбачених статтею 53 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 № 2344-ІІІ (далі Закон № 2344-ІІІ), а саме роздруківок даних роботи водія на паперовому носії за період з 07.02.2023 по 09.02.2023, відповідальність за які передбачена абзацом шостим частини першої статті 60 Закону № 2344-ІІІ - здійснення резидентом України міжнародних перевезень пасажирів без документів, визначених статтею 53 Закону №2344-ІІІ.
27.03.2023 Відділом державного нагляду (контролю) у Волинській області винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №357064, згідно якої встановлено відповідальність ТДВ «Ковельське АТП» згідно абзацу шостого частини першої статті 60 Закону № 2344-ІІІ, за виконання міжнародних перевезень пасажирів без документів, визначених статтею 53 Закону № 2344-ІІІ, а саме роздруківок даних роботи водія на паперовому носії за період з 07.02.2023 по 09.02.2023, та встановлено штраф у розмірі 34000 грн.
Позивач не погоджується із вказаною постановою, оскільки відповідачем під час винесення постанови від 27.03.2023 №357064 було здійснено неправильне кваліфікування правопорушення, а саме не абзац шостий частини першої статті 60 Закону № 2344-ІІІ, а абзац одинадцятий частини першої статті 60 Закону № 2344-ІІІ.
В той же час, і з таким правопорушенням позивач не погоджується, при цьому, не заперечує, що автобус BOVA, д.н. НОМЕР_1 , обладнаний цифровим тахографом, в той же час зазначає, що згідно письмових пояснень водія, інспектор, що здійснював рейдову перевірку автобуса, попросив у водія роздрукувати з тахографа режим роботи та відпочинку за 10.02.2023 та водій виконав таку вимогу, також водій автобуса запропонував інспектору самостійно підключитись до тахографа і одержати інформацію про режим роботи водія за будь-який період чи роздрукувати з тахографа на паперовому носії інформацію про роботу та відпочинок, однак цього інспектору виявилось недостатньо, оскільки він зажадав отримати від водія щоденні реєстраційні листки режимів праці та відпочинку з мокрою печаткою ТДВ «Ковельське АТП», після цього інспектором було складено акт №350050 від 10.02.2022.
З урахуванням наведеного просив позов задовольнити.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 22.05.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в даній справі, ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
В поданому до суду відзиві на позовну заяву представник відповідача позов не визнав та просить відмовити у його задоволенні з підстав правомірності оскаржуваної постанови. Зазначає, що 10.02.2022 посадовою особою Укртрансбезпеки на підставі направлення на рейдову перевірку від 10.02.2023 №013966 було зупинено та перевірено транспортний засіб марки BOVA, д.н. НОМЕР_1 , який рухався за міжнародним маршрутом, автомобільним перевізником є ТДВ «Ковельське АТП». За результатами перевірки складено акт №350050, яким встановлено порушення, відповідальність за яке передбачена абзацом шостим частини першої статті 60 Закону № 2344-ІІІ, а саме відсутня роздруківка на паперовому носії про роботу та відпочинок водія за період з 07.02.2023 по 09.02.2023. На підставі вказаного акту Відділом державного нагляду (контролю) у Волинській області винесено оскаржувану постанову №357064 у зв`язку з порушенням абзацу шостого частини першої статті 60 Закону № 2344-ІІІ, згідно якої до перевізника застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 34000,00 грн. Зазначає, що роздрук на паперовому носії інформації про роботу та відпочинок водія є документом, який передбачений частиною восьмою статті 53 Закону № 2344-ІІІ та необхідний для усіх перевізників (і резидентів, і нерезидентів) та видів перевезень (і пасажирських, і вантажних), тобто є загальнообов`язковим при виконанні міжнародних перевезень, інші документи, наведені в частинах третій-шостій статті 53 Закону № 2344-ІІІ є спеціальними для кожного з видів перевезень (вантажних/пасажирських) та особи перевізника (резидент/нерезидент). Щодо посилань позивача на неправильне кваліфікування правопорушення, то зазначає, що щоденні реєстраційні листки режимів праці та відпочинку водія - це тахокарти, які використовуються в аналоговому тахографі, в той же час, для цифрових тахографів, який встановлений на транспортному засобі позивача, щоденні реєстраційні листки режимів праці та відпочинку водія не використовуються, а необхідними є інші документи - роздруківка на паперовому носії інформацію про роботу та відпочинок водіїв. Також зазначає, що пояснення водія, про які зазначено у позовній заяві, повністю спростовуються відеозаписом перевірки.
У додаткових поясненнях представник відповідача підтримав доводи відзиву на позовну заяву та просив у задоволенні позову відмовити повністю.
Інших заяв по суті справи від учасників справи до суду не надходило.
Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.
Судом встановлено, що на підставі направлення на рейдову перевірку (перевірку на дорозі) від 06.02.2023 №013966 посадовими особами Відділу державного нагляду (контролю) у Житомирській області проведено рейдову перевірку (місце перевірки: АС-1. м. Житомир, дата перевірки 10.02.2023) транспортного засобу марки BOVA, д.н. НОМЕР_1 , водій ОСОБА_1 , що належить ТДВ «Ковельське АТП», про що складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 10.02.2023 №350050.
Вказаним актом рейдової перевірки зафіксовано здійснення міжнародних регулярних перевезень пасажирів по маршруту Колобжег-Маріуполь транспортним засобом обладнаним повіреним цифровим тахографом без документів, передбачених статтею 53 Закону №2344-ІІІ, а саме роздруківок даних роботи водія на паперовому носії за період з 07.02.2023 по 09.02.2023, відповідальність за які передбачена абзацом шостим частини першої статті 60 Закону №2344-ІІІ - здійснення резидентом України міжнародних перевезень пасажирів без документів, визначених статтею 53 Закону № 2344-ІІІ. Акт перевірки підписаний водієм ОСОБА_1 без зауважень.
03.03.2023 відповідач надіслав позивачу рекомендованим листом повідомлення від 03.03.2023 №13666/22/24-23 про розгляд 27.03.2023 з 10 по 12 годину справи про порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт, виявлених під час рейдової перевірки.
Постановою начальника Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області про застосування адміністративно-господарського штрафу від 27.03.2023 №357064, за виконання перевізником 10.02.2023 на АС-1 м.Житомир міжнародних перевезень без документів, визначених статтею 53 Закону № 2344-ІІІ, а саме роздруківки даних роботи водія на паперовому носії за період з 07.02.2023 по 09.02.2023, відповідальність за яке передбачена абзацом шостим частини першої статті 60 Закону №2344-ІІІ, з перевізника ТДВ «Ковельське АТП» стягнуто адміністративно-господарський штраф у сумі 34000,00грн.
При вирішенні даного спору суд застосовує такі нормативно-правові акти.
Згідно із статтею 1 Закону №2344-ІІІ у цьому Законі наведені терміни вживаються в такому значенні:
автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами;
міжнародні перевезення пасажирів і вантажів - перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом з перетином державного кордону;
рейдова перевірка (перевірка на дорозі) - перевірка транспортних засобів автомобільних перевізників на всіх видах автомобільних доріг на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, зони габаритно-вагового контролю, інші об`єкти, що використовуються автомобільними перевізниками для забезпечення діяльності автомобільного транспорту) щодо дотримання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт.
За приписами частин сімнадцятої, вісімнадцятої, двадцять першої статті 6 Закону №2344-ІІІ рейдові перевірки (перевірки на дорозі) дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснюються шляхом зупинки транспортного засобу або без такої зупинки посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та його територіальних органів, які мають право зупиняти транспортний засіб у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла) відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України. У разі проведення позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі) автомобільний перевізник, що буде перевірятися, про час проведення перевірки не інформується. Порядок проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) та порядок здійснення габаритно-вагового контролю визначаються Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 14 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567 (далі Порядок № 1567), передбачено, що рейдовою перевіркою (перевіркою на дорозі) є перевірка транспортних засобів автомобільних перевізників на всіх видах автомобільних доріг на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, зони габаритно-вагового контролю, інші об`єкти, що використовуються автомобільними перевізниками для забезпечення діяльності автомобільного транспорту) щодо додержання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт.
За приписами абзаців першого, другого пункту 15 Порядку № 1567 під час проведення рейдової перевірки (перевірки на дорозі) перевіряється виключно: наявність визначених статтями 39 і 48Законудокументів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом.
Відповідно до пункту 16 Порядку № 1567 рейдова перевірка (перевірка на дорозі) може проводитися однією посадовою особою Укртрансбезпеки.
Згідно із пунктами 20, 21 Порядку № 1567 виявлені під час рейдової перевірки (перевірки на дорозі) порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму. У разі виявлення в ході рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовою особою (особами), що провела перевірку, складається акт за формою згідно здодатком 3.
Пунктами 25 27 Порядку № 1567 передбачено, що справа про порушення розглядається в територіальному органі Укртрансбезпеки за місцезнаходженням автомобільного перевізника або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи автомобільного перевізника) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення. Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи автомобільного перевізника. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа автомобільного перевізника повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням або надсиланням на офіційну електронну адресу (за наявності). У разі неявки уповноваженої особи автомобільного перевізника справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник територіального органу Укртрансбезпеки або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно здодатком 5.
Оскаржуваною постановою від 27.03.2023 №357064 з ТДВ «Ковельське АТП» стягнуто адміністративно-господарський штраф у сумі 34000,00 грн, за виконання 10.02.2023 на АС-1 м.Житомир міжнародних перевезень без документів, визначених статтею 53 Закону № 2344-ІІІ, а саме роздруківки даних роботи водія на паперовому носії за період з 07.02.2023 по 09.02.2023, відповідальність за яке передбачена абзацом шостим частини першої статті 60 Закону №2344-ІІІ.
Відповідно до абзацу шостого частини першої статті 60 Закону № 2344-ІІІ за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за виконання резидентами та/або нерезидентами України міжнародних перевезень пасажирів чи вантажів без документів, визначенихстаттею 53цього Закону, - штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно частини четвертої статті 53 Закону № 2344-ІІІ при виконанні міжнародних перевезень пасажирів резиденти України повинні мати:
дозволи іноземних країн, по території яких буде здійснюватися перевезення;
свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу;
список пасажирів (при нерегулярних та маятникових перевезеннях);
білетно-облікову документацію;
схему маршруту.
У транспортних засобах, що здійснюють міжнародні перевезення пасажирів та/або вантажів, установлюються і використовуються контрольні пристрої тахографи (частина сьома статті 53 Закону № 2344-ІІІ).
Як передбачено частиною восьмою статті 53 Закону № 2344-ІІІ, водії транспортних засобів, що належать резидентам або нерезидентам України, зобов`язані допускати до перевірки тахографів посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, надавати їм реєстраційні листки режиму праці та відпочинку водіїв - тахокарти, а також, у разі якщо у транспортному засобі використовуються цифрові тахографи, роздруковувати на паперовому носії інформацію про роботу та відпочинок водіїв.
Відповідно до пункту 1.1 розділу І Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 № 385, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 20.10.2010 за № 946/18241 (далі Інструкція № 385), цю Інструкцію розроблено відповідно до вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР) (далі - ЄУТР), Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, а також Законів України «Про автомобільний транспорт», «Про дорожній рух».
Пунктом 3.3 розділу ІІІ Інструкції № 385 передбачено, що водій транспортного засобу, обладнаного тахографом:
забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа;
своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання;
використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом;
має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом.
Відповідно до пункту 3.5 розділу ІІІ Інструкції № 385 перевізники:
забезпечують водіїв, які відправляються в рейс, необхідною кількістю тахокарт або паперу для роздруківки даних, що відповідають типу тахографа (аналоговий, цифровий);
зберігають інформацію, отриману за допомогою тахографа, кожного водія протягом 12 місяців з дати останнього запису, а протоколи перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, свідоцтва про повірку - протягом одного року з дати закінчення терміну їх дії;
аналізують інформацію щодо дотримання режимів праці та відпочинку водіїв, отриману за допомогою тахографа, а в разі виявлення порушень вживають заходів щодо недопущення та запобігання виникненню їх в подальшому.
20.10.2010 набула чинності Поправка № 6 до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, підписаної в Женеві 01.07.1970, у частині надання до контролю роздруківок за поточний день та попередні 28 календарних дні, а в разі відсутності таких - надання бланку підтвердження діяльності, який заповнюється транспортним підприємством та водієм перед рейсом.
Системний аналіз вищезазначених законодавчих свідчить, що транспортний засіб, що здійснює міжнародні перевезення пасажирів, в обов`язковому порядку повинен бути обладнаний діючим та повіреним тахографом. А для водія такого транспортного засобу обов`язковим також є наявність реєстраційних листків режиму праці та відпочинку водіїв - тахокарти, а у разі якщо у транспортному засобі використовуються цифрові тахографи роздруківки на паперовому носії інформації про роботу та відпочинок водіїв (частина восьма статті 53 Закону № 2344-ІІІ).
Суд зазначає, що транспортний засіб марки BOVA, д.н. НОМЕР_1 , який здійснював міжнародні регулярні перевезення пасажирів по маршруту Колобжег-Маріуполь, був обладнаний саме цифровим тахографом, тому водій такого транспортного засобу зобов`язаний був на вимогу інспектора роздруковувати на паперовому носії інформацію про роботу та відпочинок.
У свою чергу, актом рейдової перевірки від 10.02.2023 №350050 зафіксовано здійснення міжнародних регулярних перевезень пасажирів транспортним засобом обладнаним цифровим повіреним тахографом без документів, передбачених статтею 53 Закону №2344-ІІІ, а саме роздруківок даних роботи водія на паперовому носії за період з 07.02.2023 по 09.02.2023, відповідальність за яке передбачена абзацом шостим частини першої статті 60 Закону №2344-ІІІ.
Твердження позовної заяви про те, що згідно письмових пояснень водія інспектор, що здійснював рейдову перевірку автобуса, попросив роздрукувати з тахографа режим роботи та відпочинку за 10.02.2023 та водій виконав таку вимогу, також водій запропонував інспектору самостійно підключитись до тахографа і одержати інформацію про режим роботи водія за будь-який період чи роздрукувати з тахографа на паперовому носії інформацію про роботу та відпочинок, однак цього інспектору виявилось недостатньо, оскільки він зажадав отримати від водія щоденні реєстраційні листки режимів праці та відпочинку з мокрою печаткою ТДВ «Ковельське АТП», повністю спростовуються відеозаписом перевірки, який долучений до додаткових пояснень відповідача. У свою чергу, судом досліджено вказаний відеозапис та з нього слідує, що водій ОСОБА_1 на вимогу інспектора надав роздруківку даних тахографа лише за 10.02.2023 (вказана роздруківка долучена до відзиву); також інспектор, перевіривши дані тахографа шляхом виведення на екран, виявив відсутність записів за період з 07.02.2023 по 09.02.2023; крім того, було з`ясовано у водія наявність бланку підтвердження діяльності за вказаний період, проте такий документ також був відсутній.
Щодо доводів позивача про неправильне кваліфікування відповідачем правопорушення, оскільки у даному випадку підлягав застосуванню абзац одинадцятий частини першої статті 60 Закону № 2344-ІІІ, а не абзац шостий частини першої статті 60 вказаного Закону, суд зазначає наступне.
Аналіз абзацу одинадцятого частини першої статті 60 Закону № 2344-ІІІ дає підстави дійти висновку, що до автомобільних перевізників застосовується адміністративно-господарський штраф у розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за: (1) управління транспортними засобами при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень без контрольних пристроїв (тахографів) реєстрації режимів праці чи відпочинку водіїв транспортних засобів чи (2) вимкненими такими контрольними пристроями (тахографами) або (3) без щоденних реєстраційних листків режимів праці та відпочинку.
У спірних правовідносинах транспортний засіб обладнаний цифровим тахографом, який був увімкнений, у свою чергу, для цифрового тахографа щоденні реєстраційні листки режимів праці та відпочинку не використовуються, а необхідними є інші документи - роздруківка на паперовому носії інформації про роботу та відпочинок водіїв (частина восьма статті 53 Закону № 2344-ІІІ).
Відповідно до абзацу шостого частини першої статті 60 Закону № 2344-ІІІ за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за виконання резидентами та/або нерезидентами України міжнародних перевезень пасажирів чи вантажів без документів, визначенихстаттею 53цього Закону, - штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Зважаючи на зафіксовані в акті рейдової перевірки від 10.02.2023 №350050 порушення, а саме здійснення міжнародних регулярних перевезень пасажирів транспортним засобом обладнаним цифровим повіреним тахографом без документів, передбачених статтею 53 Закону №2344-ІІІ, а саме роздруківок даних роботи водія на паперовому носії за період з 07.02.2023 по 09.02.2023, тому відповідачем правомірно притягнуто перевізника ТДВ «Ковельське АТП» до відповідальності згідно абзацу шостого частини першої статті 60 Закону № 2344-ІІІ.
Враховуючи вищенаведені законодавчі норми та встановлені обставини справи суд дійшов висновку, що відповідач при прийнятті оскаржуваної постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу від 27.03.2023 №357064 діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбаченийКонституцієюта законами України, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Керуючись статтями 243 - 246, 262 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Товариство з додатковою відповідальністю «Ковельське АТП» (45006, Волинська область, місто Ковель, вулиця Володимирська, 154, ідентифікаційний код 39374520)
Відповідач: Відділ державного нагляду (контролю) у Волинській області Державної служби України з безпеки на транспорті (43020, Волинська область, місто Луцьк, вулицяПідгаєцька, 3).
Суддя О. О. Андрусенко
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2023 |
Оприлюднено | 07.08.2023 |
Номер документу | 112643527 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні