Рішення
від 07.08.2023 по справі 200/17682/21
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 серпня 2023 року Справа№200/17682/21

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Льговської Ю.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

01 грудня 2021 року (згідно з відбитком поштового штампу на конверті) ОСОБА_1 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці про:

визнання протиправними дій відповідача в частині відмови в оформленні та поданні необхідних документів до органів Пенсійного фонду України для призначення позивачеві пенсії за вислугу років відповідно до пункту «а» статті 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб»;

зобов`язання відповідача обчислити позивачеві вислугу років для призначення пенсії за вислугу років на підставі пункту «а» статті 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб», з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовця надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їхніх сімей» від 17 липня 1992 року № 393, із зарахуванням до вислуги років для призначення пенсії за вислугу років:

періоду проходження служби на посаді старшого оперуповноваженого сектору державної служби боротьби з економічною злочинністю Іллічівського районного відділу Маріупольського міського управління Головного управління МВС України в Донецькій області з 28 листопада 2006 року по 26 червня 2007 року на посаді начальника сектору державної служби боротьби з економічною злочинністю Іллічівського районного відділу Маріупольського міського управління Головного управління МВС України в Донецькій області в період з 19 жовтня 2010 року по 26 липня 2011 року з розрахунку один місяць за півтора місяці служби;

часу участі в антитерористичній операції на території Донецької області з 22 жовтня 2014 року по 21 квітня 2015 року, з 11 травня 2015 року по 12 травня 2015 року, з 23 червня 2015 року по 13 серпня 2015 року з розрахунку один місяць за три місяці служби;

зобов`язання відповідача оформити та подати необхідні документи до органів Пенсійного фонду України для призначення позивачеві пенсії за вислугу років відповідно до пункту «а» статті 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби» із зарахуванням йому до вислуги років для призначення пенсії за вислугу років:

періоду проходження служби на посаді старшого оперуповноваженого сектору державної служби боротьби з економічною злочинністю Іллічівського районного відділу Маріупольського міського управління Головного управління МВС України в Донецькій області з 28 листопада 2006 року по 26 червня 2007 року на посаді начальника сектору державної служби боротьби з економічною злочинністю Іллічівського районного відділу Маріупольського міського управління Головного управління МВС України в Донецькій області в період з 19 жовтня 2010 року по 26 липня 2011 року з розрахунку один місяць за півтора місяці служби;

часу участі в антитерористичній операції на території Донецької області з 22 жовтня 2014 року по 21 квітня 2015 року, з 11 травня 2015 року по 12 травня 2015 року, з 23 червня 2015 року по 13 серпня 2015 року з розрахунку один місяць за три місяці служби.

Позовні вимоги вмотивовано протиправністю відмови, оскільки пільгове обчислення періоду проходження служби може визначатись підзаконними нормативно-правовими актами, у пільговому обчисленні вислуга років становить 25 років 03 місяці 11 днів, що є достатнім для призначення пенсії за вислугу років на підставі пункту «а» статті 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 29 грудня 2021 року позовну заяву залишено без руху.

Після усунення недоліків ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 11 листопада 2022 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено проводити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

06 грудня 2022 року Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці надійшов відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити в задоволенні позову, вважаючи, що реалізація права на пенсію за вислугу років можлива лише за наявності відповідної календарної вислуги, яка не підлягає пільговому обчисленню. Крім того, зазначає, що є неналежним відповідачем у справі.

Дослідивши та оцінивши докази у справі, суд встановив такі обставини.

ОСОБА_1 проходив службу в органах внутрішніх справ з 1997 року по 2015 рік.

Наказом Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці від 07 серпня 2015 року № 155 о/с звільнено ОСОБА_1 зі служби в органах внутрішніх справ та встановлено на день звільнення вислугу років у календарному обчисленні - 19 років 06 місяців 21 день, у пільговому - 23 роки 00 місяців 16 днів.

Наказом Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці від 11 червня 2021 року № 2 о/с внесено зміни до вищезазначеного наказу та визначено, що вислуга років у календарному обчисленні становить 19 років 09 місяців 21 день, у пільговому - 25 років 03 місяці 19 днів.

У листі від 15 листопада 2021 року за № 138 лк/дз відповідачем конкретизовано, що зміни внесено з урахуванням деяких періодів служби, зокрема, у підрозділах державної служби боротьби з економічною злочинністю та з урахуванням періодів безпосередньої участі в антитерористичній операції на території Донецької та Луганської областей.

Позивач визначає спірними періоди служби у підрозділах державної служби боротьби з економічною злочинністю з 28 листопада 2006 року по 26 червня 2007 року, з 19 жовтня 2010 року по 26 липня 2011 року і вважає, що вони повинні обчислюватись з розрахунку один місяць за півтора місяці служби.

Разом з цим за відомостями розрахунку вислуги років, доданого позивачем до позову, вказані періоди обчислено відповідачем з розрахунку один місяць за півтора місяці служби, що відповідає розрахункам, наведеним позивачем у позові: вислуга років у календарному обчисленні - 1 рік 04 місяці 05 днів разом за два періоди, у пільговому - 2 роки 00 місяців 7 днів разом за два періоди.

Отже, в цій частині суд не вбачає наявність спору і вимоги позивача не підтверджено матеріалами справи.

Позивач є учасником бойових дій, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_1 від 22 квітня 2018 року.

За відомостями довідки від 15 листопада 2019 року № 174 жд/лк ОСОБА_1 брав безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в періоди з 22 жовтня 2014 року по 21 квітня 2015 року, з 11 травня 2015 року по 15 травня 2015 року, з 26 червня 2015 року по 13 серпня 2015 року на території Донецької та Луганської областей.

Вказані періоди позивач визначає спірними та вважає, що вони повинні обчислюватись з розрахунку один місяць за три місяці.

Разом з цим за відомостями розрахунку вислуги років, доданого позивачем до позову, вказані періоди обчислено відповідачем з розрахунку один місяць за три місяці служби, що відповідає розрахункам, наведеним позивачем у позові: вислуга років у календарному обчисленні - 7 місяців 21 день за всі періоди разом, у пільговому - 01 рік 3 місяці 21 день за всі періоди разом.

Отже, в цій частині суд не вбачає наявність спору і вимоги позивача не підтверджено матеріалами справи.

21 жовтня 2021 року позивач звернувся до Ліквідаційної комісії Управління МВС України на Донецькій залізниці із заявою, в якій просив підготувати та подати до уповноваженого органу Пенсійного фонду України необхідні для призначення пенсії документи.

Листом відповідача від 15 листопада 2021 року за № 138 лк/дз в задоволенні заяви відмовлено у зв`язку з тим, що зарахування пільгової вислуги років до календарної вислуги років з метою призначення пенсії законодавством не передбачено.

Отже, розглянув заяву по суті.

Надаючи правову оцінку спірним відносинам та аргументам учасників справи, суд виходить з наступного.

Процедуру організації в Міністерстві внутрішніх справ України, центральних органах виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ України (Національна поліція України, Державна служба України з надзвичайних ситуацій, Адміністрація Державної прикордонної служби України), та Національній гвардії України роботи з оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій особам, які мають право на пенсійне забезпечення згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» визначено Інструкцією про організацію роботи з оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та з інших соціальних питань, затвердженою наказом Міністерства внутрішніх справ України від 17 вересня 2018 року № 760 (далі - Інструкція № 760).

Згідно з пунктом 3 розділу I Інструкції № 760 уповноважені структурні підрозділи - визначені Міністерством внутрішніх справ України, центральними органами виконавчої влади та Національною гвардією України структурні підрозділи, на які покладено функції з підготовки та подання до органів, які призначають пенсії, необхідних для призначення пенсій документів.

За змістом підпунктів 1, 4 пункту 1 розділу II Інструкції № 760 саме до повноважень уповноважених структурних підрозділів відносено: організацію роботи з оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій особам, які мають право на пенсію відповідно до чинного законодавства; підготовку та подання у встановленому чинним законодавством порядку до органів, які призначають пенсії, документи для призначення (перерахунку) пенсій.

Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 25 лютого 2019 року № 129 з урахуванням змін, внесених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 16 квітня 2021 року № 291, визначено в Міністерстві внутрішніх справ України: 1) Департамент персоналу уповноваженим структурним підрозділом з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій з покладенням таких функцій на управління координації пенсійних питань та соціальної роботи цього Департаменту; 2) територіальні медичні об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по областях, місту Києву уповноваженими установами за видачу довідок про розмір грошового забезпечення з покладенням таких функцій на відповідні сектори (відділ) із соціально-гуманітарних питань цих державних установ.

(https://dostup.pravda.com.ua/request/90081/response/336282/attach/3/.pdf?cookie_passthrough=1)

Таким чином, Міністерством внутрішніх справ України в якості уповноваженого структурного підрозділу з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій визначено Департамент персоналу Міністерства внутрішніх справ України.

Департамент персоналу Міністерства внутрішніх справ України не має статусу окремої юридичної особи та є структурним підрозділом апарату Міністерства внутрішніх справ України.

Одночасно відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про організаційно-штатні зміни у МВС» від 25 вересня 2018 року № 787 при територіальних медичних об`єднаннях Міністерства внутрішніх справ України по областях, місту Києву створені та розпочали свою роботу сектори із соціально-гуманітарних питань, до функцій яких належить надання до уповноваженого структурного підрозділу МВС матеріалів щодо призначення (перерахунку) пенсій пенсіонерам органів Внутрішніх справ, […], розгляд звернень, заяв, скарг з питань пенсійного та соціального забезпечення осіб, звільнених з органів Внутрішніх справ.

Вказане відповідає змісту листа Міністерства внутрішніх справ України від 10 травня 2019 року № 7958/05/22-2019, адресованого Пенсійному фонду України.

(https://dostup.pravda.com.ua/request/87236/response/332164/attach/3/16.06.pdf?cookie_passthrough=1).

Крім того, згідно з листом Міністерства внутрішніх справ України від 25 лютого 2019 року № 2537/05/22-2019, доданого відповідачем до відзиву, що відповідає пункту 31 Розділу III положень про територіальні медичні об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по областях, місту Києву, вказані установи уповноважено на прийом від особи, яка набула право на пенсію відповідно до закону, заяви та документи для призначення (перерахунку) пенсії з 01 квітня 2019 року.

Таким чином, Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці не є уповноваженим структурним підрозділом з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій та не мало повноважень для розгляду заяви позивача по суті.

Враховуючи, що Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці заяву позивача за належністю не направило та розглянуло по суті, то суд вважає необхідним визнати протиправними дії Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці щодо відмови в оформленні та поданні необхідних документів до органів Пенсійного фонду України для призначення позивачеві пенсії за вислугу років відповідно до пункту «а» статті 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб».

З огляду на встановлені повноваження системи органів Міністерства внутрішніх справ України суд вважає необхідним задовольнити похідну вимогу шляхом зобов`язання Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці направити заяву ОСОБА_1 від 18 жовтня 2021 року про оформлення та подання необхідних документів до органів Пенсійного фонду України для призначення пенсії за вислугу років відповідно до пункту «а» статті 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» з доданими до неї документами за належністю до особи, яку визначено уповноваженою на прийом заяви та документів для призначення (перерахунку) пенсій - Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Донецькій області».

В іншій частині позову слід відмовити.

Суд зазначає, що висновки суду, викладені в мотивувальній частині його рішення є в однаковій мірі обов`язковими для врахування суб`єктом владних повноважень при здійсненні своїх повноважень на виконання рішення суду, як і висновки, визначені в резолютивній частині рішення.

Відповідно до речення 1 частини третьої статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 139, 243-246, 255, 295 КАС України, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці щодо відмови в оформленні та поданні необхідних документів до органів Пенсійного фонду України для призначення ОСОБА_1 пенсії за вислугу років відповідно до пункту «а» статті 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб».

Зобов`язати Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці (код ЄДРПОУ: 08602371, місцезнаходження: вул. Паровозна, буд. 17, м. Маріуполь, Донецька область, 87501) направити заяву ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_2 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 ) від 18 жовтня 2021 року про оформлення та подання необхідних документів до органів Пенсійного фонду України для призначення пенсії за вислугу років відповідно до пункту «а» статті 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» з доданими до неї документами за належністю до Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Донецькій області».

В іншій частині позову відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління Міністерства внутрішніх справ України на Донецькій залізниці (код ЄДРПОУ: 08602371, місцезнаходження: вул. Паровозна, буд. 17, м. Маріуполь, Донецька область, 87501) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_2 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 ) судовий збір у розмірі 700 (сімсот) грн.

Повідомлення учасників справи здійснюється через електронну пошту, у тому числі неофіційну, виходячи з презумпції обізнаності (особа, яка, звертаючись до суду, в заяві, або по суті справи, або в заяві з процесуальних питань вказала свою електронну пошту, яка не є офіційною, то вона погоджується на отримання повідомлення саме на цю електронну пошту і має цікавитись, чи отримала лист, чи ні), або через систему «Електронний суд».

Учасник судового процесу, який не має офіційної електронної адреси, повинен виконати вимоги частини другої статті 129 КАС України та за допомогою електронної пошти (телефону) негайно підтвердити суду про отримання судового повідомлення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо через суд апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 07 серпня 2023 року.

Суддя Ю.М. Льговська

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.08.2023
Оприлюднено09.08.2023
Номер документу112665475
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —200/17682/21

Рішення від 07.08.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Льговська Ю.М.

Ухвала від 11.11.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Льговська Ю.М.

Ухвала від 29.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Льговська Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні