Рішення
від 07.08.2023 по справі 320/3625/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 серпня 2023 року м. Київ№ 320/3625/23

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Головенко О.Д., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НІКО АВТОАЛЬЯНС" до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про скасування податкового повідомлення - рішення,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "НІКО АВТОАЛЬЯНС" з позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про скасування податкового повідомлення - рішення від 30.11.2022 № 347550411 на суму 130 929,03 грн.

В обґрунтування своїх позовних вимог вказує, що зареєстровані 15.07.2022 податкові накладні, є зареєстрованими у визначені законодавством строки, а відтак позивач звільнений від відповідальності за порушення строків реєстрації податкових накладних, водночас податковим органом на думку позивача невірно визначено строк до якого позивач мав право зареєструвати податкові накладні.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 17.02.2023 провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідач своїм правом на подання відзиву на адміністративний позов не скористався.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, оглянувши письмові докази, які були надані учасниками справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Податковим органом, на підставі п.п.20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75, пп. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» та в порядку п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України (далі - ПК України) проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних підприємством - ТОВ "НІКО АВТОАЛЬЯНС" (код ЄДРПОУ 32382975, 04080, м. Київ, вул. Новоконстянтинівська, буд. 4А).

За результатами перевірки відповідачем складено акт про результати камеральної перевірки від 24.10.2022 № 32376/Ж5/26-15-04-11-03/32382975.

Актом перевірки встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних) та розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, визначених п. 201.10 ст. 201, п.п 69-2 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, а саме податкових накладних:

від 02.05.2022 № 11, № 8, № 4, № 16, № 1, № 2, № 6, № 5, № 12, № 15, № 3, № 7 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 03.05.2022 № 17, № 20, № 18, № 21, № 27, № 19, № 28, № 23 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 04.05.2022 № 33, № 34, № 22, № 46, № 32, № 36, № 41, № 30, № 31, № 38, № 35, № 37, № 39 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 05.05.2022 № 61, № 65, № 47, № 49, № 54, № 53, № 50, № 57, № 55, № 66, № 56, № 52, № 51 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 06.05.2022 № 77, № 68, № 70, № 67, № 71, № 72, № 73, № 69, № 74 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 07.05.2022 № 82, № 79, № 81, № 83, № 80 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 09.05.2022 № 89, № 85, № 84, № 91, № 86, № 87 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 10.05.2022 № 105, № 104, № 95, № 97, № 99, № 100, № 96, № 98, № 94 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 11.05.2022 № 122, № 123, № 117, № 120, № 119, № 116, № 111, № 114, № 110, № 124, № 118, № 113, № 115, № (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 12.05.2022 № 130, № 131, № 128, № 135, № 127, № 132 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 13.05.2022 № 140, № 138, № 139, № 142, № 218 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 14.05.2022 № 153, № 147, № 144, № 151, № 149, № 146, № 148, № 145, № 150, № 152 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 16.05.2022 № 159, № 155, № 158, № 154, № 156 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 17.05.2022 № 165, № 173, № 169, № 171, № 168, № 175, № 180, № 179, № 167, № 170, № 166 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 18.05.2022 № 360, № 173, № 189, № 186, № 188, № 182, № 187, № 184 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 19.05.2022 № 193, № 196, № 198, № 201, № 203, № 199, № 194, № 202, № 192, № 195, № 197 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 20.05.2022 № 219, № 215, № 208, № 212, № 210, № 213, № 217, № 214, № 211, № 209 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 21.05.2022 № 223, № 222, № 225, № 227, № 220, № 226, № 224, № 221 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 23.05.2022 № 240, № 228, № 239, № 233, № 232, № 235, № 243, № 241, № 234, № 237, № 230, № 229, № 242 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 24.05.2022 № 279, № 325, № 254, № 260, № 267, № 266, № 326, № 264, № 250, № 251, № 252, № 253, № 249, № 257, № 255, № 261, № 259, № 263 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 25.05.2022 № 324, № 420, № 284, № 278, № 281, № 276, № 272, № 274, № 269, № 275, № 268, № 270, № 271, № 277, № 273 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 26.05.2022 № 282, № 337, № 330, № 332, № 338, № 341, № 331, № 339, № 333, № 336, № 329, № 334, № 335 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 27.05.2022 № 283, № 351, № 349, № 363, № 345, № 361, № 350, № 357, № 343, № 359, № 347, № 362, № 348, № 344, № 346 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 28.05.2022 № 364 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 29.05.2022 № 376, № 371, № 370, № 373, № 372, № 375, № 369, № 367, № 366, № 368 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 30.05.2022 № 385, № 383, № 381, № 353, № 378, № 387, № 382, № 377, № 380 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 31.05.2022 № 323, № 404, № 401, № 354, № 389, № 398, № 403, № 397, № 392, № 390, № 396, № 494, № 391, № 410, № 412, № 411, № 394, № 402, № 399, № 409, № 393, № 395 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 28.02.2022 № 493 (граничний строк 15.03.2023) дата реєстрації 20.07.2022 затримка 122 дні.

У подальшому позивачем отримано податкове повідомлення-рішення від 30.11.2022 № 347550411, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 130 929,03 грн за порушення термінів реєстрації податкових накладних розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст. 201 ПК України та згідно з п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України.

Не погоджуючись з правомірністю складення ППР позивач звернувся із даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права та обов`язки платників податків, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються ПК України.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні, незалежно від дати накладення електронного підпису.

У відповідності до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України визначено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Згідно з п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого ст. 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до п. 198.5 ст. 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами а - г цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до ст. 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу 11 п. 201.4 ст. 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог ст. 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

З аналізу вказаних правових норм вбачається, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН у строк встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України.

Пунктом 75.1 ст. 75 ПК України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) передбачено право контролюючих органів проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах (підпункт 75.1.1 ст. 75 ПК України).

Камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова (п. 76.1 ст. 76 ПК України).

Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог ст. 86 цього Кодексу (п.76.2 ст. 76 ПК України).

Згідно із п. 86.2 ст. 86 ПК України за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному ст. 42 цього Кодексу.

Згідно з пп. 52-1 підрозділу 10 розділу XX ПК України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01.03.2020 по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:

порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;

відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;

порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Указом Президента України Про продовження строку дії воєнного стану в Україні 01.05.2023 № 254/2023 (затверджений Законом України від 02.05.2023 № 3057-ІХ) були внесені зміни у до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указом від 14.03.2022 № 133/2022, затвердженим Законом України від 15.03.2022 № 2119-IX, Указом від 18.04.2022 № 259/2022, затвердженим Законом України від 21.04.2022 № 2212-IX, Указом від 17.05.2022 № 341/2022, затвердженим Законом України від 22.05.2022 № 2263-IX, Указом від 12.08.2022 № 573/2022, затвердженим Законом України від 15.08.2022 № 2500-IX, Указом від 07.11.2022 № 757/2022, затвердженим Законом України від 16.11.2022 № 2738-IX, та Указом від 06.02.2023 № 58/2023, затвердженим Законом України від 07.02.2023 № 2915-IX) та продовжено строк дії воєнного стану в Україні 05 години 30 хвилин 20.05.2023 року строком на 90 діб.

Однак, Законом України від 12.05.2022 № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» (далі закон № 2260), який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до підп. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.

Так, відповідно до підп. 69.1 п 69 підрозділу 10 розділу «Перехідні положення» ПК України, який застосовується з 27.05.2022, у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24.02.2022 до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022, подання податкової звітності до 20.07.2022 та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31.07.2022.

Згідно підп. 69.11 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Тобто, Законом №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підп. 112.8.9 п. 112.8 ст. 112 ПК України, що звільняють від фінансової відповідальності.

Звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено лише для платників податків щодо реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24.02.2022 до 27.05.2022 (тобто до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану»), за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022.

Судом у цій справі, на основі дослідження акту перевірки та долучених до матеріалів справ податкових накладних та квитанцій про їх реєстрацію, встановлено, що позивачем складено такі податкові накладні та надіслано на реєстрацію:

від 02.05.2022 № 11, № 8, № 4, № 16, № 1, № 2, № 6, № 5, № 12, № 15, № 3, № 7 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 03.05.2022 № 17, № 20, № 18, № 21, № 27, № 19, № 28, № 23 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 04.05.2022 № 33, № 34, № 22, № 46, № 32, № 36, № 41, № 30, № 31, № 38, № 35, № 37, № 39 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 05.05.2022 № 61, № 65, № 47, № 49, № 54, № 53, № 50, № 57, № 55, № 66, № 56, № 52, № 51 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 06.05.2022 № 77, № 68, № 70, № 67, № 71, № 72, № 73, № 69, № 74 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 07.05.2022 № 82, № 79, № 81, № 83, № 80 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 09.05.2022 № 89, № 85, № 84, № 91, № 86, № 87 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 10.05.2022 № 105, № 104, № 95, № 97, № 99, № 100, № 96, № 98, № 94 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 11.05.2022 № 122, № 123, № 117, № 120, № 119, № 116, № 111, № 114, № 110, № 124, № 118, № 113, № 115 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 12.05.2022 № 130, № 131, № 128, № 135, № 127, № 132 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 13.05.2022 № 140, № 138, № 139, № 142, № 218 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 14.05.2022 № 153, № 147, № 144, № 151, № 149, № 146, № 148, № 145, № 150, № 152 (граничний строк 31.05.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 16.05.2022 № 159, № 155, № 158, № 154, № 156 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 17.05.2022 № 165, № 173, № 169, № 171, № 168, № 175, № 180, № 179, № 167, № 170, № 166 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 18.05.2022 № 360, № 173, № 189, № 186, № 188, № 182, № 187, № 184 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 19.05.2022 № 193, № 196, № 198, № 201, № 203, № 199, № 194, № 202, № 192, № 195, № 197 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 20.05.2022 № 219, № 215, № 208, № 212, № 210, № 213, № 217, № 214, № 211, № 209 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 21.05.2022 № 223, № 222, № 225, № 227, № 220, № 226, № 224, № 221 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 23.05.2022 № 240, № 228, № 239, № 233, № 232, № 235, № 243, № 241, № 234, № 237, № 230, № 229, № 242 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 24.05.2022 № 279, № 325, № 254, № 260, № 267, № 266, № 326, № 264, № 250, № 251, № 252, № 253, № 249, № 257, № 255, № 261, № 259, № 263 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 25.05.2022 № 324, № 420, № 284, № 278, № 281, № 276, № 272, № 274, № 269, № 275, № 268, № 270, № 271, № 277, № 273 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 26.05.2022 № 282, № 337, № 330, № 332, № 338, № 341, № 331, № 339, № 333, № 336, № 329, № 334, № 335 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день.

від 28.02.2022 № 493 (граничний строк 15.03.2023) дата реєстрації 20.07.2022 затримка 122 дні.

При цьому, граничним терміном реєстрації наведених податкових накладних в ЄРПН є 15.07.2022.

Також, позивачем складено наступні податкові накладні:

від 27.05.2022 № 283, № 351, № 349, № 363, № 345, № 361, № 350, № 357, № 343, № 359, № 347, № 362, № 348, № 344, № 346 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 28.05.2022 № 364 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 29.05.2022 № 376, № 371, № 370, № 373, № 372, № 375, № 369, № 367, № 366, № 368 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 30.05.2022 № 385, № 383, № 381, № 353, № 378, № 387, № 382, № 377, № 380 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

від 31.05.2022 № 323, № 404, № 401, № 354, № 389, № 398, № 403, № 397, № 392, № 390, № 396, № 494, № 391, № 410, № 412, № 411, № 394, № 402, № 399, № 409, № 393, № 395 (граничний строк 15.06.2022) дата реєстрації 15.07.2022 затримка 1 день;

Водночас, граничний термін визначався за загальним правилом, передбаченим до п. 201.10 ст. 201 ПК України, тобто для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Слід зазначити, що досить часто для визначення терміну з календарною датою вживаються прийменники "до" або "по". При цьому законодавство не містить правил, якими варто керуватися при визначенні терміну у разі такого формулювання.

Водночас в науковій літературі зазначається, що для позначення початкової і кінцевої дати, тобто певного періоду часу, у документах прийменник з треба вживати в парі з прийменником до. Інколи, щоб увиразнити входження певної дати до встановленого терміну, додають прислівник включно. Проте його вживання поряд з останньою датою недоречне. Прийменники до і по визначають кінцеву календарну дату чинності чи виконання чого-небудь, проте вони розрізняються сферами свого використання: до закріплений за офіційно-діловим стилем, а по - за розмовним. Отже, в офіційному вжитку для визначення кінцевої календарної дати чинності або виконання чого-небудь потрібно вживати лише прийменник до.

Саме такий правовий аналіз викладено в листі Міністерства юстиції України від 15.06.2020 № 26245/14036-33-20/8.1.2 Щодо неоднакового застосування прийменників "до" і "по" на позначення кінцевої календарної дати та прийменника "до" в поєднанні з числівниковоіменниковою формою.

Згідно із частиною першою статті 3 Європейської конвенції про обчислення строків від 16.05.1972 строки, обчислені у днях, тижнях, місяцях і роках починаються опівночі dies a quo і спливають опівночі dies ad quem.

За змістом ст. 2 цієї Конвенції термінa quo означає день, з якого починається відлік строку, а термінad quem означає день, у який цей строк спливає.

Відповідно до частини другої статті 4 Конвенції якщо строк обчислено у місяцях або роках, день dies ad quem є днем останнього місяця чи останнього року, дата якого відповідає dies a quo, або у разі відсутності відповідної дати - останнім днем останнього місяця.

Суд зауважує, що прийменник "до" з календарною датою в українській мові вживають на позначення кінцевої календарної дати чинності включно або виконання чого-небудь.

Саме такий правовий висновок викладено у постановах Верховного Суду від 25.04.2018 у справі № 803/350/17 та у справі № 815/4720/16, від 13.06.2018 у справі № 815/1298/17, від 14.08.2018 у справі № 803/1387/17, від 28.08.2018 у справі № 814/4170/15, від 08.10.2018 у справі № 927/490/18.

Отже, останнім днем реєстрації в ЄРПН податкових накладених, складених у період з лютого по травень 2022 року, є 15.07.2022, а наслідком нездійснення реєстрації таких накладних є застосування до платника податку штрафних санкцій у розмірі, які розраховуються з наступного дня з 16.07.2022 і до дати реєстрації таких податкових накладних в ЄРПН.

З аналізу розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН, який є додатком до спірного податкового повідомлення-рішення, вбачається, що відповідачем здійснено розрахунок штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію вказаних вище податкових накладних, починаючи з 15.07.2022, внаслідок чого кількість днів затримки щодо кожної накладної повинна бути обрахованою на 1 день менше від зазначених у розрахунку.

В такому випадку податкові накладні: від 02.05.2022 № 11, № 8, № 4, № 16, № 1, № 2, № 6, № 5, № 12, № 15, № 3, № 7; від 03.05.2022 № 17, № 20, № 18, № 21, № 27, № 19, № 28, № 23; від 04.05.2022 № 33, № 34, № 22, № 46, № 32, № 36, № 41, № 30, № 31, № 38, № 35, № 37, № 39; від 05.05.2022 № 61, № 65, № 47, № 49, № 54, № 53, № 50, № 57, № 55, № 66, № 56, № 52, № 51; від 06.05.2022 № 77, № 68, № 70, № 67, № 71, № 72, № 73, № 69, № 74; від 07.05.2022 № 82, № 79, № 81, № 83, № 80; від 09.05.2022 № 89, № 85, № 84, № 91, № 86, № 87; від 10.05.2022 № 105, № 104, № 95, № 97, № 99, № 100, № 96, № 98, № 94; від 11.05.2022 № 122, № 123, № 117, № 120, № 119, № 116, № 111, № 114, № 110, № 124, № 118, № 113, № 115; від 12.05.2022 № 130, № 131, № 128, № 135, № 127, № 132; від 13.05.2022 № 140, № 138, № 139, № 142, № 218; від 14.05.2022 № 153, № 147, № 144, № 151, № 149, № 146, № 148, № 145, № 150, № 152; від 16.05.2022 № 159, № 155, № 158, № 154, № 156; від 17.05.2022 № 165, № 173, № 169, № 171, № 168, № 175, № 180, № 179, № 167, № 170, № 166; від 18.05.2022 № 360, № 173, № 189, № 186, № 188, № 182, № 187, № 184; від 19.05.2022 № 193, № 196, № 198, № 201, № 203, № 199, № 194, № 202, № 192, № 195, № 197; від 20.05.2022 № 219, № 215, № 208, № 212, № 210, № 213, № 217, № 214, № 211, № 209; від 21.05.2022 № 223, № 222, № 225, № 227, № 220, № 226, № 224, № 221; від 23.05.2022 № 240, № 228, № 239, № 233, № 232, № 235, № 243, № 241, № 234, № 237, № 230, № 229, № 242; від 24.05.2022 № 279, № 325, № 254, № 260, № 267, № 266, № 326, № 264, № 250, № 251, № 252, № 253, № 249, № 257, № 255, № 261, № 259, № 263; від 25.05.2022 № 324, № 420, № 284, № 278, № 281, № 276, № 272, № 274, № 269, № 275, № 268, № 270, № 271, № 277, № 273; від 26.05.2022 № 282, № 337, № 330, № 332, № 338, № 341, № 331, № 339, № 333, № 336, № 329, № 334, № 335 є таким що зареєстровані в межах пільгового періоду, а відтак позивач звільнений від відповідальності в цій частині.

При цьому позивачем порушено строки реєстрації щодо податкових накладних: від 28.02.2022 № 493; від 27.05.2022 № 283, № 351, № 349, № 363, № 345, № 361, № 350, № 357, № 343, № 359, № 347, № 362, № 348, № 344, № 346; від 28.05.2022 № 364; від 29.05.2022 № 376, № 371, № 370, № 373, № 372, № 375, № 369, № 367, № 366, № 368; від 30.05.2022 № 385, № 383, № 381, № 353, № 378, № 387, № 382, № 377, № 380; від 31.05.2022 № 323, № 404, № 401, № 354, № 389, № 398, № 403, № 397, № 392, № 390, № 396, № 494, № 391, № 410, № 412, № 411, № 394, № 402, № 399, № 409, № 393, № 395.

Отже, підсумовуючи наведене вище, слід прийти до висновку, що позивач в наведеній у попередньому абзаці частині порушив терміни реєстрації податкових накладних в ЄРПН, за що починаючи з 27.05.2022 підлягав притягненню до фінансової відповідальності відповідно до положень п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України.

У даному випадку, відповідачем частково правомірно до п. 120-1.1 ст. 120-1 Глави 11 розділу II ПК України за відповідні правопорушення винесено податкове повідомлення рішення.

Частина податкових накладних позивача, які наведені в акті камеральної перевірки, зареєстровані з порушенням термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), які визначені у п. 201.10 ст. 201 ПК України.

За таких обставин суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову.

Європейський суд з прав людини у справі "Чуйкіна проти України" (Chuykina v. Ukraine) зазначив, що процесуальні гарантії, викладені у ст. 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином ст. 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (рішення у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог п. 1 ст. 6 Конвенції.

Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для п. 1 ст. 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia).

Частиною 2 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, який не довів правомірність своєї бездіяльності.

Враховуючи вищевикладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України, суд вважає, що наявні правові підстави для задоволення позову.

Враховуючи вищевикладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України, суд вважає, що адміністративний позов слід задовольнити частково.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Судом встановлено, що позивачем сплачено 2 481,00 грн судового збору за подання даного адміністративного позову, що підтверджується квитанцією від 26.12.2022.

Відтак у зв`язку із частковим задоволенням позову суд приходить до висновку про необхідність стягнення на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача сплачений судовий збір у сумі 1 240,50 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 8, 9, 10, 77, 90, 139, 205, 242- 246, 250, 251, 255, 295, 297 КАС України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (код ЄДРПОУ 44116011) від 25.11.2022 № 337130413 в частині застосування штрафних санкцій щодо порушення граничних термінів реєстрації наступних податкових накладних: від 02.05.2022 № 11, № 8, № 4, № 16, № 1, № 2, № 6, № 5, № 12, № 15, № 3, № 7; від 03.05.2022 № 17, № 20, № 18, № 21, № 27, № 19, № 28, № 23; від 04.05.2022 № 33, № 34, № 22, № 46, № 32, № 36, № 41, № 30, № 31, № 38, № 35, № 37, № 39; від 05.05.2022 № 61, № 65, № 47, № 49, № 54, № 53, № 50, № 57, № 55, № 66, № 56, № 52, № 51; від 06.05.2022 № 77, № 68, № 70, № 67, № 71, № 72, № 73, № 69, № 74; від 07.05.2022 № 82, № 79, № 81, № 83, № 80; від 09.05.2022 № 89, № 85, № 84, № 91, № 86, № 87; від 10.05.2022 № 105, № 104, № 95, № 97, № 99, № 100, № 96, № 98, № 94; від 11.05.2022 № 122, № 123, № 117, № 120, № 119, № 116, № 111, № 114, № 110, № 124, № 118, № 113, № 115; від 12.05.2022 № 130, № 131, № 128, № 135, № 127, № 132; від 13.05.2022 № 140, № 138, № 139, № 142, № 218; від 14.05.2022 № 153, № 147, № 144, № 151, № 149, № 146, № 148, № 145, № 150, № 152; від 16.05.2022 № 159, № 155, № 158, № 154, № 156; від 17.05.2022 № 165, № 173, № 169, № 171, № 168, № 175, № 180, № 179, № 167, № 170, № 166; від 18.05.2022 № 360, № 173, № 189, № 186, № 188, № 182, № 187, № 184; від 19.05.2022 № 193, № 196, № 198, № 201, № 203, № 199, № 194, № 202, № 192, № 195, № 197; від 20.05.2022 № 219, № 215, № 208, № 212, № 210, № 213, № 217, № 214, № 211, № 209; від 21.05.2022 № 223, № 222, № 225, № 227, № 220, № 226, № 224, № 221; від 23.05.2022 № 240, № 228, № 239, № 233, № 232, № 235, № 243, № 241, № 234, № 237, № 230, № 229, № 242; від 24.05.2022 № 279, № 325, № 254, № 260, № 267, № 266, № 326, № 264, № 250, № 251, № 252, № 253, № 249, № 257, № 255, № 261, № 259, № 263; від 25.05.2022 № 324, № 420, № 284, № 278, № 281, № 276, № 272, № 274, № 269, № 275, № 268, № 270, № 271, № 277, № 273; від 26.05.2022 № 282, № 337, № 330, № 332, № 338, № 341, № 331, № 339, № 333, № 336, № 329, № 334, № 335.

У задоволенні решти частини позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "НІКО АВТОАЛЬЯНС" (код ЄДРПОУ 32382975) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (код ЄДРПОУ 44116011) судовий збір у сумі 1240,50 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Головенко О.Д.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.08.2023
Оприлюднено09.08.2023
Номер документу112666668
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —320/3625/23

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 13.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 05.09.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Рішення від 07.08.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

Ухвала від 17.02.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні