Справа №521/3996/22
Номер провадження 3-в/521/122/23
ПОСТАНОВА
08 серпня 2023 року м. Одеса
Суддя Малиновського районного суду м. Одеси Морозова І.В., розглянувши заяву адвоката Волканова Євгена Васильовича в інтересах ОСОБА_1 про перегляд судового рішення за виключними обставинами,
В С Т А Н О В И Л А:
03.05.2022 року Малиновським районним судом м. Одеси було розглянуто справу про адміністративне правопорушення за ч.1 ст. 483 МКУ, якою ОСОБА_2 , визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченогоч.1 ст. 483 МКУ, та накладено на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів безпосередніх предметів порушення митних правил, а саме 132 097 (сто тридцять дві тисячі дев`яносто сім) гривень 05 (п`ять) копійок, з конфіскацією товарів за ПМП. Також стягнуто на користь держави судовий збір у розмірі 496 гривень 20 коп.
22.11.2022 року постановою Одеського апеляційного суду апеляційну скаргу ОСОБА_3 залишено без задоволення. Постанову Малиновського районного суду м. Одеси від 03.05.2022 року залишено без змін.
Адвокат Волканов Є.В. в інтересах ОСОБА_4 після розгляду справи в апеляційній інстанції 04.08.2022 року звернувся до Малиновського районного суду м. Одеси із заявою про перегляд за виключними обставинами постанови Малиновського районного суду м. Одеси від 03.05.2022 року у справі №521/3996/22 про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченогоч.1 ст. 483 МКУ, просить переглянути постанову за виключними обставинами та відкласти розгляд заяви до 06.01.2024 року.
Так, канцелярією Малиновського районного суду м. Одеси для розгляду вищезазначеної заяви судді Малиновського районного суду м. Одеси Морозової І.В. надані матеріали справи №521/3996/22, разом з матеріалами апеляційного провадження.
Ознайомившись із заявою та дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд приходить до наступного.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Повноваження суду при розгляді конкретної справи визначені відповідним процесуальним законом, а у справах про адміністративні правопорушення - КУпАП, який містить норми як матеріального, так і процесуального права.
Відповідно до положень ст. 7 КУпАП, які узгоджуються з приписами ст. 55 Конституції України, ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом. Додержання вимог закону при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення забезпечується систематичним контролем з боку вищестоящих органів і посадових осіб, правом оскарження, іншими встановленими законом способами.
Згідно із ст. 2 КУпАП законодавство України про адміністративні правопорушення складається з КУпАП та інших законів України. Закони України про адміністративні правопорушення до включення їх у встановленому порядку до КУпАП застосовуються безпосередньо. Положення КУпАП поширюються і на адміністративні правопорушення, відповідальність за вчинення яких передбачена законами, ще не включеними до КУпАП. Зміни до законодавства України про адміністративні правопорушення можуть вноситися виключно законами про внесення змін до КУпАП та інших законів України, що встановлюють адміністративну відповідальність, та/або до законодавства України про кримінальну відповідальність, та/або до кримінального процесуального законодавства України.
Відповідно до положень ст. 294 КУпАП постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути переглянута лише в апеляційному порядку. Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.
Главою 24-1 КУпАП також передбачено перегляд постанови по справі про адміністративне правопорушення у разі встановлення міжнародною судовою установою, юрисдикція якої визнана Україною, порушення Україною міжнародних зобов`язань при вирішенні справи судом. Проте, у цьому випадку, згідно з положеннями ст. 297-4 КУпАП, заява про перегляд такої постанови подається до Верховного Суду.
Іншого порядку перегляду судових рішень по справах про адміністративне правопорушення (в тому числі за виключними обставинами чи нововиявленими обставинами) КУпАП не передбачено. Повноваженнями переглядати судові рішення, які набрали законної сили, у цій категорії справ місцевий загальний суд не наділений.
Статтею 459 КПК України, на яку посилається заявник у своїй заяві, дійсно передбачено перегляд судових рішень, які набрали законної сили, за нововиявленими обставинами або виключними обставинами, але це стосується лише вироків та ухвал, які ухвалені або постановлені у кримінальних провадженнях, а діюча норма КПК України не розповсюджується на судові рішення, ухвалені в порядку КУпАП.
Верховний Суд в ухвалі від 15.10.2019 року, провадження № 51-4998ска19, зробив висновок, що нормами КУпАП не передбачена ні можливість касаційного оскарження постанови апеляційного суду у справі про адміністративне правопорушення, а ні можливість перегляду такої постанови Верховним Судом за виключними обставинами. Так само нормами КПК не передбачено можливості перегляду за виключними обставинами судових рішень у справах про адміністративні правопорушення.
Таким чином, суд приходить до висновку, що застосування аналогії права в даному випадку є неприйнятним, оскільки це порушувало б загальні принципи судочинства, зокрема принцип правової визначеності.
Враховуючи викладене, вважаю, що заяву адвоката Волканова Євгена Васильовича в інтересах ОСОБА_1 про перегляд за виключними обставинами постанови Малиновського районного суду м. Одеси від 03.05.2022 року у справі №521/3996/22 про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МКУ, слід повернути заявнику.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 2, 7, 283,294 КУпАП,
П О С Т А Н О В И Л А:
Заяву адвоката Волканова Євгена Васильовича в інтересах ОСОБА_1 про перегляд постанови Малиновського районного суду м. Одеси від 03.05.2022 року у справі №521/3996/22 про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МКУ за виключнимиобставинами - повернути заявнику.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду через Малиновський районний суд м. Одеси протягом десяти днів з дня винесення.
Суддя: Ірина МОРОЗОВА
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 08.08.2023 |
Оприлюднено | 10.08.2023 |
Номер документу | 112703958 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Морозова І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні