Рішення
від 27.02.2023 по справі 359/8707/21
БОРИСПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Провадження № 2/359/245/2023

Справа № 359/8707/21

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 лютого 2023 року Бориспільський міськрайонний суд Київської області у складі

головуючого судді Муранової-Лесів І.В..

при секретарі Івковій Д.Л., Воскобоєвій С.Ф.,

за участі представника позивача - ОСОБА_1 ,

представника відповідача - ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Борисполі цивільну справу за позовом ОСОБА_3 до ОСОБА_4 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, Головне управління Держгеокадастру в Київській області, Вороньківська сільська рада Бориспільського району Київської області, про визнання поділу земельної ділянки незаконним та скасування державної реєстрації поділу земельної ділянки, визнання незаконним будівництва та зобов`язання знести забудови,-

В С Т А Н О В И В:

10.09.2023 ОСОБА_3 звернувся до Бориспільського міськрайонного суду Київської області з вищевказаним позовом, в якому просив:

- визнати поділ земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 з кадастровим номером 3220886001:01:009:0046 незаконним;

- скасувати реєстрацію поділу земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 з кадастровим номером 3220886001:01:009:0046;

- визнати незаконним будівництво у АДРЕСА_1 ;

- зобов`язати ОСОБА_5 відновити становище, що існувало до початку будівництва шляхом знесення забудов за власний рахунок (т.1 а.с.2-6).

Свої вимоги позивач обґрунтовував тим, що він проживає у АДРЕСА_1 . На земельній ділянці, що розташована поблизу з його ділянкою з початку червня у АДРЕСА_1 , почалось будівництво таунхаусів комфорткласу в котеджному містечку Harmony Land. Як стверджує позивач, будівництво здійснюється без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, з порушенням вимог законодавства, державних будівельних норм та становить загрозу для його життя та здоров`я, а також для життя та здоров`я всіх мешканців села Проців. Зазначає, що земельна ділянка за вказаною адресою належить ОСОБА_5 відповідно до договору купівлі-продажу земельної ділянки від 28.05.2021 року, посвідченого приватним нотаріусом Бориспільського районного нотаріального округу Київської області Пешою Т.Т. за реєстровим номером № 936. Також зазначає, що відповідач придбав земельну ділянку з кадастровим номером: 3220886001:01:009:0046, площею 0,1959 га з цільовим призначенням 02.01 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), після цього земельна ділянка була поділена на декілька земельних ділянок з цільовим призначенням 02.01 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), яким присвоєно наступні кадастрові номери: 3220886001:01:018:0586 (загальна площа: 0,0114 га), 3220886001:01:018:0587 (загальна площа: 0,0705 га), 3220886001:01:018:0607 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0608 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0605 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0611 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0613 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0612 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0604 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0603 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0609 (загальна площа: 0,0151 га), 3220886001:01:018:0610 (загальна площа: 0,0299 га).

Позивач зазначає, що технічна документація не відповідає вимогам Закону України «Про землеустрій», були порушені межі земельної ділянки, збільшена її площа, незважаючи на це, земельні ділянки зареєстровані Відділом у Бориспільському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області та відомості внесені до Державного земельного кадастру. Також вказує, що на цих земельних ділянках здійснюється будівництво будинків з метою наступного продажу та без документів, передбачених законом (містобудівних умов та обмежень, зареєстрованого повідомлення про виконання будівельних робіт, дозволу на виконання робіт), які дають право виконувати будівельні роботи.

Враховуючи вищевикладене, позивач вважає, що будівництво здійснюється за відсутності необхідної дозвільної документації, з істотним порушенням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та на присадибній земельній ділянці, яка не призначена для цієї мети.

09.02.2023 до суду надійшов відзив на позов ОСОБА_6 (т.1 а.с.159-170), за змістом якого вважає, що позов не підлягає задоволенню в повному обсязі та зазначає наступне. 28 травня 2021 року за договором купівлі-продажу ним було придбано земельну ділянку площею 0,1959 га, яка розташована в АДРЕСА_1 , кадастровий номер 3220886001:01:009:0046. Зазначає, що згідно п. 3 Договору купівлі-продажу та відповідно до Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-3222832102021 від 26 травня 2021 року, відомості про обмеження у використанні земельної ділянки, встановлені Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051, не зареєстровані. Рішенням Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області від 29 жовтня 2021 року № 475-11-VІІІ затверджено зміни до Генерального плану та Плану зонування села Проців Бориспільського району Київської області. Згідно Плану зонування села придбана позивачем земельна ділянка знаходиться в зоні «Ж-1. Зона садибної забудови (без додаткових умов і обмежень)», в якій дозволеними видами забудови, які супутні переважним видам, є зблоковані будинки з приквартирними земельними ділянками (відповідно до містобудівної документації). На підставі Технічної документації з землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок від 03.09.2021 року, земельну ділянку площею 0,1959 га, кадастровий номер 3220886001:01:009:0046, було поділено, за наслідком якого було створено: 1) земельна ділянка площею 0,0150 га. кадастровий номер 3220886001:01:018:0613, цільове призначення: 02.01 - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), державна реєстрація земельної ділянки здійснена 06.09.2021 року, відомості про обмеження у використанні земельної ділянки не зареєстровані; 2) земельна ділянка площею 0.0150 га, кадастровий номер 3220886001:01:018:0612, цільове призначення: 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), державна реєстрація земельної ділянки здійснена 06.09.2021 року, відомості про обмеження у використанні земельної ділянки не зареєстровані; 3) земельна ділянка площею 0,0150 га. кадастровий номер 3220886001:01:018:0611, цільове призначення: 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), державна реєстрація земельної ділянки здійснена 06.09.2021 року, відомості про обмеження у використанні земельної ділянки не зареєстровані; 4) земельна ділянка площею 0,0299 га, кадастровий номер 3220886001:01:018:0610, цільове призначення: 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), державна реєстрація земельної ділянки здійснена 06.09.2021 року, відомості про обмеження у використанні земельної ділянки не зареєстровані; 5) земельна ділянка площею 0,0151 га, кадастровий номер 3220886001:01:018:0609, цільове призначення: 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), державна реєстрація земельної ділянки здійснена 06.09.2021 року, відомості про обмеження у використанні земельної ділянки не зареєстровані; 6) земельна ділянка площею 0,0150 га, кадастровий номер 3220886001:01:018:0608, цільове призначення: 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), державна реєстрація земельної ділянки здійснена 06.09.2021 року, відомості про обмеження у використанні земельної ділянки не зареєстровані; 7) земельна ділянка площею 0,0150 га, кадастровий номер 3220886001:01:018:0607, цільове призначення: 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), державна реєстрація земельної ділянки здійснена 06.09.2021 року, відомості про обмеження у використанні земельної ділянки не зареєстровані; 8) земельна ділянка площею 0,0309 га, кадастровий номер 3220886001:01:018:0606, цільове призначення: 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), державна реєстрація земельної ділянки здійснена 06.09.2021 року, відомості про обмеження у використанні земельної ділянки не зареєстровані; 9) земельна ділянка площею 0,0150 га, кадастровий номер 3220886001:01:018:0605. цільове призначення: 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), державна реєстрація земельної ділянки здійснена 06.09.2021 року, відомості про обмеження у використанні земельної ділянки не зареєстровані; 11) земельна ділянка площею 0.0150 га, кадастровий номер 3220886001:01:018:0603, цільове призначення: 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), державна реєстрація земельної ділянки здійснена 06.09.2021 року, відомості про обмеження у використанні земельної ділянки не зареєстровані.

Вказує, що ним було отримано містобудівні умови і обмеження для проектування об`єкта будівництва «Будівництво зблокованого житлового будинку в АДРЕСА_1 » щодо кожної земельної ділянки, затверджені наказами Сектору архітектури, містобудування та капітального будівництва виконавчого комітету Вороньківської сільської ради, згідно з якими охоронні зони об`єктів транспорту, зв`язку, інженерних комунікацій, відстані до об`єкта, що проектується, до існуючих інженерних мереж відсутні.

Відповідача вказує, що на підставі містобудівних умов та обмежень на його замовлення ТОВ «ПАУЕРЕНЕРДЖІ» (ЄДРПОУ 42214831) розробило проект зблокованого житлового будинку, який було застосовано при забудові належних йому ділянок. За допомогою мобільного застосунку «Дія» ним до Державної інспекції архітектури та містобудування України було надіслано Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1). Зазначає, що господарським методом будівництва зблоковані житлові будинки ним було збудовано, проведено їх інвентаризацію та введено в експлуатацію, а також за допомогою мобільного застосунку «Дія» до Державної інспекції архітектури та містобудування України ним було надіслано Декларацією про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та проведена технічна інвентаризація. Вказує, що була проведена державна реєстрація декількох збудованих та введених в експлуатацію зблокованих житлових будинків, а саме: 1) будинок АДРЕСА_1 , земельна ділянка кадастровий номер: 3220886001:01:018:0603; 2) будинок АДРЕСА_1 , земельна ділянка кадастровий номер: 3220886001:01:018:0610; 3) будинок АДРЕСА_1 , земельна ділянка кадастровий номер: 3220886001:01:018:0609.

Крім того, зазначає, що в силу чинного законодавства охоронна зона об`єктів газорозподільної системи підлягає відображенню в проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічній документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), містобудівній документації. Відомості про такі обмеження вносяться до Державного земельного кадастру. Звертає увагу, що згідно з Договором купівлі-продажу земельної ділянки та Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-3222832102021 від 26 травня 2021 року, жодних відомостей про обмеження у використанні земельної ділянки, у тому числі пов`язані з існуванням охоронної зони газорозподільної системи, у Державному земельному кадастрі не зареєстровані. Вважає, що оскільки попередньому власнику земельної ділянки (продавцю) ділянка належала на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку, що виданий 05 серпня 2008 року на підставі рішення ради від 20 серпня 2007 року, є підстави для висновку, що у 2007 році теж ніяких обмежень у користуванні ділянкою до Державного земельного кадастру внесено не було, бо ж у протилежному випадку такі обмеження обов`язково були б вказані в проекті землеустрою (технічній документації), який розроблявся щодо земельної ділянки та наслідком затвердження якого було видано Державний акт на право власності на земельну ділянку. Містобудівні умови та обмеження, що отримані ним для проектування забудови земельних ділянок, не містять жодних обмежень, у тому числі пов`язаних з мережами газотранспортної системи. Зазначає, що відсутність реєстрації обмежень у використанні у Державному земельному кадастрі свідчить про нечинність таких обмежень, оскільки чинними вони стають з моменту внесення відомостей про них до Державного земельного кадастру.

За вказаних обставин проектування та забудова належних йому земельних ділянок здійснено у відповідності з земельною та містобудівною документацією.

Крім того, вказує, що відсутність порушеного права й інтересу встановлюється при розгляді справи по суті та є самостійною підставою для прийняття судом рішення про відмову в позові. Зазначає, що позивач не є (і не був) власником придбаної ним земельної ділянки, а також не є суміжним землевласником (землекористувачем) належної відповідачу земельної ділянки. Звертає увагу, що твердження позивача про порушення внаслідок будівництва на належних відповідачу земельних ділянках зблокованих житлових будинків його прав носить абстрактний характер, що позивачем не визначено конкретне суб`єктивне матеріальне право або охоронюваний законом інтерес, на захист якого ним подано позов. Вважає, що у відносинах між відповідачем, як власником земельної ділянки, та власником газорозподільної системи у питаннях реалізації права користування належною відповідачу ділянкою та прокладенням газової мережі по його земельній ділянці, - позивач є неналежним позивачем.

11.02.2022 представником позивача ОСОБА_7 через систему «Електронний суд» було подано заперечення проти долучення відзиву ОСОБА_4 до матеріалів справи (т.3 а.с.186-187)з причини пропуску строку його подання.

18.02.2023 засобами поштового зв`язку до суду від позивача ОСОБА_3 надійшла відповідь на відзив ОСОБА_4 (т.3 а.с.201-207), за змістом якої звертає увагу, що відповідно до визначення, що міститься в державних будівельних нормах (ДБН Б 2.2-12:2019 «Планування і забудова територій») розмежовано поняття зблокованого житлового будинку та індивідуального садибного будинку, відповідно до яких зблокований житловий будинок це будинок квартирного типу, який складається з двох або більше квартир, кожна з яких має безпосередній вихід на приквартирну ділянку або вулицю. А також зазначає, що класифікатором видів цільового призначення землі передбачено два види цільового призначення земельних ділянок для цілей будівництва житлових будинків: для індивідуального житлового будівництва та багатоквартирного. Вказує, що Вороньківська сільська рада у листі від 10.08.2021 № 1762/02-17 підтвердила порушення ДБН України та здійснення багатоквартирного будівництва в порушення генерального плану. Вважає, що цільове призначення земельної ділянки, відведеної під будівництво зблокованих будинків повинно бути визначено як «02.03. Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку». З урахування викладеного , вказує, що будівництво здійснено з порушенням генерального плану, земельного законодавства, цільового та функціонального призначення земельної ділянки.

Також зазначає, що звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом про визнання протиправними та скасування рішень (містобудівних умов та обмежень) до Виконавчого комітету Вороньківської сільської ради Бориспільського району київської області №320/264/22 від 12.01.2022.

Вказує, що будівельні роботи виконувалися відповідачем без отримання дозвільної документації, до її отримання.

Звертає увагу, що обмеження використання земельної ділянки встановлені безпосередньо в законі та не потребують обов`язкової реєстрації, а також, що у містобудівних умовах зазначено про газопровід горючих газів та відстань до нього, тому відповідачу було відомо про наявність газопроводу, а тому потрібно було отримати погодження оператора ГРМ.

08.02.2022 до суду надійшли пояснення третьої особи Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області (т.3 а.с.1-7), відповідно до яких не погоджується з позовом та просить відмовити у його задоволенні у повному обсязі. Звертають увагу, що забудова земельної ділянки здійснюється, зокрема, в порядку, визначеному ст. 14 Закону України «Про основи містобудування», ст.ст.1, 26, 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». А також зазначають, що 04 жовтня 2021 року ОСОБА_4 звернувся до Вороньківської сільської ради із заявами про надання містобудівних умов та обмежень забудови на 10 об`єктів будівництва. На підставі чого, сектором архітектури, містобудування та капітального будівництва виконавчого комітету Вороньківської сільської ради наказами від 07.10.2021 «Про затвердження містобудівних умов і обмежень» громадянину ОСОБА_4 затверджено містобудівні умови та обмеження для проектування наступних об`єктів будівництва: MU01:8347-0324-6000-3078 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0611); MU01:8345-8591-7895-6751 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0613); MU01:8347-7239-7490-3647 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0605); MU01:8319-4648-4331-5065 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0610); MU01:8330-8156-5334-9257 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0609); MU01:8334-7325-7124-8440 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0603); MU01:8337-2971-9520-5704 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0604); MU01:8352-9587-8506-2159 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0607); MU01:8356-6457-1249-6119 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0608); MU01:8353-5969-6519-3121 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0606); MU01:8342-6741-3355-0867 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0612).

Вказують, що у відповідача наявна дозвільна документація, наміри забудови земельної ділянки відповідають положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні, а доводи позивача щодо здійснення незаконного будівництва є безпідставними.

Також звертають увагу, що згідно додатків доданих ОСОБА_4 до заяв про надання містобудівних умов та обмежень забудови, а саме викопіювання з топографо- геодезичного плану в масштабі 1:2000 земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , витягів з ДЗК, кадастрових планів земельних ділянок, які об`єднуються в одну земельну ділянку, опису меж, договорів про встановлення земельного сервітуту, відповідачем здійснюється будівництво зблокованого житлового будинку на земельних ділянках яким було присвоєно наступні кадастрові номери: 3220886001:01:018:0611 (площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0613 (площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0605 (площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0610 (площа: 0,0299 га), 3220886001:01:018:0609 (площа: 0,0151 га), 3220886001:01:018:0603 (площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0604 (площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0607 (площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0608 (площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0606 (площа: 0,0309 га), 3220886001:01:018:0612 (площа: 0,0309 га). Оскільки зазначені земельні ділянки в сукупності за своєю площею не перевищують 0,1959 га, що була придбана відповідачем, вимога про визнання незаконним та скасування поділу земельної ділянки є безпідставною.

Звертають увагу, що у до матеріалів справи додано попередження Броварського відділення АТ «КИЇВОБЛГАЗ», адресоване ОСОБА_4 , у якому не зазначено, які саме норми законодавства порушено відповідачем, відповідна графа в попередженні порожня, що свідчить про відсутність правопорушення з боку ОСОБА_4 зазначають, що попередження було отримано позивачем, факт отримання цього попередження відповідачем не доведено.

Зазначають, що заявлена позивачем вимога, спрямована на припинення фізичного існування речі матеріального світу - будинку, тобто на знищення будинку як такого, а також, що матеріали справи не містять жодних доказів спорудження будинку з істотним недотриманням будівельних норм та порушення зведеним будинком суспільних інтересів або прав інших осіб.

Ухвалою судді Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 14 вересня 2021 року заяву ОСОБА_3 про забезпечення позову було повернуто (т.1 а.с.48-53).

Ухвалою судді Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 28 вересня 2021 року було відкрито провадження у вищевказаній цивільній справі за правилами загального позовного провадження та призначено до підготовчого засідання (т.1 а.с.59-60).

Ухвалою суду від 14 січня 2022 року заяву ОСОБА_3 про забезпечення позову було повернуто (т.1 а.с.130-131).

Ухвалою суду, занесеною до протоколу підготовчого засідання від 10.06.2022 (т.3 а.с.261-262), було прийнято до розгляду подані сторонами заяви по суті справи: відзив на позовну заяву та відповідь на відзив.

Ухвалою суду від 10.06.2023 (т.3 а.с.264-266) було задоволено клопотання позивача ОСОБА_3 та витребувано з ГУ Держгеокадастру Технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки з кадастровим номером 3220886001:01:009:0046 та формування земельних ділянок з кадастровими номерами: 3220886001:01:018:0613 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0612 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0611 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0610 (загальна площа: 0,0299 га), 3220886001:01:018:0609 (загальна площа: 0,0151 га), 3220886001:01:018:0608 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0607 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0606 (загальна площа: 0,0309 га), 3220886001:01:018:0605 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0604 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0603 (загальна площа: 0,015 га).

Ухвалою суду від 10.06.2022 було закрито підготовче засідання та призначено справу до судового розгляду (т.4 а.с.1).

Ухвалою суду, занесеною до протоколу судового засідання від 30.11.2022 (т.4 а.с.78-81), було відмовлено у задоволенні клопотань представника позивача ОСОБА_8 про огляд веб-сайтів (сторінок) та призначенні будівельно-технічної експертизи (т.4 а.с.47-49, 51-54) та долучено додаткові письмові пояснення представника ОСОБА_7 від 29.11.2022 (т.4 а.с.53-67, 70-77).

Ухвалою суду від 30.11.2022 в порядку, визначеному ч.7 ст.81 ЦПК України, витребувано у Акціонерного товариства «Київоблгаз» належним чином засвідчені копії креслень (схем розташування, інше) місцезнаходження газопроводу високого тиску (по відношенню до житлових будинків) за адресою: АДРЕСА_1 ,- у тому числі щодо новозбудованих зблокованих житлових будинків на земельних ділянках з кадастровими номерами: 3220886001:01:009:0603, 3220886001:01:009:0604, 3220886001:01:009:0606, 3220886001:01:009:0607, 3220886001:01:009:0608, 3220886001:01:009:0609, 3220886001:01:009:0610, 3220886001:01:009:0611, 3220886001:01:009:0612, 3220886001:01:009:0613 (стара адреса: АДРЕСА_2 ) (т.4 а.с.84-87).

В судовому засіданні представник позивача адвокат Старков І.О. позов підтримав з викладених в позовній заяві, а також в додаткових поясненнях підстав, просив задовольнити, посилаючись на те, що будівництво було розпочато до отримання містобудівних умов, з порушенням цільового призначення земельних ділянок та без погодження власника газорозподільчих мереж.

Представник відповідача адвокат Спис О.І. проти задоволення позову заперечував з наведених у відзиві підстав. Звертає увагу, що у Генеральний план села та план зонування внесені зміни, які дозволяють будівництво зблокованих будинків, а також, що будівництво здійснено з дотриманням містобудівних умов та з дотриманням будівельних норм. Звертає увагу, що відсутності будь-якої реєстрації обмежень у використанні земельних ділянок за цільовим призначенням у Державному земельному кадастрі, а також державної реєстрації газопроводу, як об`єкту нерухомості. Вважає, що обраний позивачем спосіб захисту не відповідає фактичним обставинам справи, оскільки здійснена державна реєстрація права власності на житлові будинки по АДРЕСА_2 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_2 . А також вважає голослівними та нічим не підтвердженими твердження позивача про порушення його права та створення небезпеки внаслідок поділу земельної ділянки та будівництва зблокованого житлового будинку. Вважає, що позов ініційовано з метою перешкоджання відповідачу реалізувати своє право власності на набуту в установленому порядку земельну ділянку та пов`язано з незгодою позивача з фактом будівництва зблокованого житлового будинку, оскільки жодних вимог до інших землевласників, які також побудувалися уздовж газопроводу, позивач не заявляє. Також звертає увагу, що у наданій за запит суду схемі АТ «Київоблгаз» вказує на необхідність винесення газопроводу, що також свідчить на невідповідність обраного позивачем способу захисту та при визначення належного відповідача.

Представники третіх осіб Головне управління Держгеокадастру в Київській області, Вороньківська сільська рада Бориспільського району Київської області у призначені судові засідання не з`явилися, заяв та клопотань щодо своєї неявки до суду не направили.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши пояснення третьої особи, надані сторонами та витребувані судом письмові докази, що містяться в матеріалах цивільної справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають з наступних підстав.

Відповідно до вимог ст. 13 ЦПК України суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Відповідно до вимог ч.3,4 ст.12, ч.1 ,6 ст.81 ЦПК України кожна сторона зобов`язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

В судовому засіданні встановлено, що 28.05.2021 на підставі Договору купівлі-продажу земельної ділянки, посвідченого приватним нотаріусом Бориспільського районного нотаріально округу Пєшою Т.М. за реєстровим №936, укладеним з продавцем ОСОБА_9 , відповідач ОСОБА_4 набув у приватну власність земельну ділянку площею 0,1959 га, розташовану: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 3220886001:01:009:0046 (т.2 а.с.1-2).

За змістом п.3 Договору зазначено, що відповідно до Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-3222832102021 від 26 травня 2021 року: цільове призначення земельної ділянки: 02.01. Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка); категорія земель: землі житлової і громадської забудови; склад угідь: малоповерхова забудова; відомості про обмеження у використанні земельної ділянки, встановлені Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року №1051, не зареєстровані.

Наведене підтверджується копією вказаного Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-3222832102021 від 26 травня 2021 року (т.2 а.с.4-6).

За змістом укладеного Договору купівлі-продажу земельної ділянки від 28.05.2021 (п.2) відчужувана земельна ділянка належить продавцю на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ №406829, виданого 05 серпня 2008 року Управління земельних ресурсів у Бориспільському районі Київської області на підставі Рішення Процівської сільської ради від 20.08.2007 р. №226/4 11 сесія 5 скликання, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010832300526.

Встановлено, що позивач ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з 14.08.1993 року перебуває у зареєстрованому шлюбі з ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , що підтверджується копією свідоцтва про укладення шлюбу Серії НОМЕР_1 (т.3 а.с.231).

Згідно з Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо Суб`єкта, номер інформаційної довідки 294328527 від 12.01.2022 (т.3 а.с.232-235), та Інформації з державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку (т.3 а.с.249-250, 251-252) дружині позивача на праві приватної власності належать дві земельні ділянки, що знаходяться на території с.Проців Бориспільського району Київської області:

- кадастровий номер 3220886001:01:009:0309, площею 0,05 га, з цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства, дата державної реєстрації земельної ділянки 30.03.2015, підстава для державної реєстрації: рішення органу місцевого самоврядування, серія та номер: 492-ХХІХ-VІ, виданий 01.04.2015, видавник: Процівська сільська рада, адреса місцезнаходження: Київська область, Бориспільський район, с.Проців, вулиця Хмельницького Богдана;

- кадастровий номер 3220886001:01:018:0029, площею 0,06 га, з цільовим призначенням - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), дата державної реєстрації земельної ділянки 17.11.2011, підстава для державної реєстрації: договір купівлі-продажу, серія та номер: 108, виданий 04.02.2020, видавник: приватний нотаріус Бориспільського районного нотаріального округу Київської області, Куницький В.В., адреса місцезнаходження: АДРЕСА_1 .

Як визнано сторонами та підтверджується даними Публічної кадастрової карти, що знаходяться у публічному доступі, а також Кадастровим планом земельної ділянки, що була придбання відповідачем (кадастровий номер 3220886001:01:009:0046) (т.2 а.с.6) жодна із зазначених земельних ділянок не межує із земельними ділянками відповідача.

Як визнано сторонами та підтверджується письмовими матеріалами справи, а саме: Витягами з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №№ НВ-3223750142021 (т.3 а.с.11-13),НВ-3223750152021 (т.3 а.с.14-16), НВ-3223750162021 (т.3 а.с.17-19), НВ-3223750172021 (т.3 а.с.20-22), НВ-3223750182021 (т.3 а.с.23-25), НВ-3223750192021 (т.3 а.с.26-28), НВ-3223750202021 (т.3 а.с.29-31), НВ-3223750212021 (т.3 а.с.32-34), НВ-3223750222021 (т.3 а.с.35-37), НВ-3223750232021 (т.3 а.с.38-40), НВ-3223750242021 (т.3 а.с.41-43), НВ-3223750182021 (т.3 а.с.23-25), НВ-3223750182021 (т.3 а.с.23-25), НВ-3223750182021 (т.3 а.с.23-25), НВ-3223750182021 (т.3 а.с.23-25), НВ-3223750182021 (т.3 а.с.23-25), НВ-3223750182021 (т.3 а.с.23-25), НВ-3223750182021 (т.3 а.с.23-25), НВ-3223750182021 (т.3 а.с.23-25), НВ-3223750182021 (т.3 а.с.23-25), НВ-3223750182021 (т.3 а.с.23-25), НВ-3223750182021 (т.3 а.с.23-25) від 06.09.2021, - відповідач ОСОБА_4 на підставі Технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, виготовленої 03.09.2021 ФОП ОСОБА_11 здійснив поділ придбаної земельної ділянки на десть земельних ділянок та здійснив 06.09.2021 їх державну реєстрацію, а саме, земельних ділянок з кадастровими номерами: 3220886001:01:018:0603 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0604 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0605 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0606 (загальна площа: 0,0309 га), 3220886001:01:018:0607 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0608 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0609 (загальна площа: 0,0151 га), 3220886001:01:018:0610 (загальна площа: 0,0299 га), 3220886001:01:018:0611 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0612 (загальна площа: 0,015 га), 3220886001:01:018:0613 (загальна площа: 0,015 га), з цільовим призначенням: 02.01. Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

З відповіді ГУ Держгеокадастру у Київській області №9-10-0.61-2621/2-22 від 04.07.2022 (т.4 а.с.6)встановлено, що відповідно до Національної кадастрової системи 04.06.2021 земельна ділянка з кадастровим номером 3220886001:01:009:0046 була поділена на земельні ділянки з кадастровими номерами 3220886001:01:018:0586 - 3220886001:01:018:0597. Документація із землеустроєм, стосовно земельних ділянок 3220886001:01:018:0586 - 3220886001:01:018:0597 були об`єднані у земельну ділянку з кадастровим номером 3220886001:01:018:0602. Відповідно до Національної кадастрової системи земельні ділянки з кадастровими номерами 3220886001:01:018:0603 - 3220886001:01:018:0613 зареєстровані 06.09.2021 за заявою ОСОБА_4 в результаті поділу земельної ділянки з кадастровим номером 3220886001:01:018:0602. Документація із землеустрою, стосовно земельних ділянок з кадастровими номерами 3220886001:01:018:0603 - 3220886001:01:018:0613 до місцевого фонду документації із землеустрою розробником не передавалась. Відповідно до інформації про зареєстровані речові права, отриманої в порядку інформаційної взаємодії земельні ділянки 3220886001:01:018:0603 - 3220886001:01:018:0613належать на праві власності гр. ОСОБА_4 .

Зазначена інформація не спростовує встановленого в судовому засіданні вищезазначеного факту, що спірні земельні ділянки з кадастровими номерами 3220886001:01:018:0603 - 3220886001:01:018:0613 утворилися за рахунок та в результаті поділу земельної ділянка, що була придбана відповідачем ОСОБА_4 за відплатним договором (кадастровий номер 3220886001:01:009:0046).

Сам факт відсутності у місцевому фонді документації із землеустрою (Технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, виготовленої 03.09.2021 ФОП ОСОБА_11 ) свідчить лише про те, що така документація не була передана розробником та не спростовує офіційних відомостей, внесених до Державного земельного кадастру щодо підстав реєстрації земельних ділянок (ст.20 Закону України «Про Державний земельний кадастр» відомості Державного земельного кадастру є офіційними).

При цьому суд також звертає увагу, що всупереч твердженням позивача загальна площа одинадцяти земельних ділянок, що утворилися внаслідок поділу земельної ділянки з кадастровим номером 3220886001:01:009:0046 становить 0,1958 га, що менше за площу придбаної відповідачем земельної ділянки (0,1959га).

Згідно з Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо Суб`єкта, номер інформаційної довідки 294080947 від 10.01.2022 (т.3 а.с.236-248), 07.09.2021 на підставі поданої ОСОБА_4 нотаріально посвідченої заяви реєстровий №1982 від 30.08.2021 було здійснено державну реєстрацію права власності на створені вищевказані спірні земельні ділянки.

Також встановлено, що рішенням Вороньківської сільської ради від 29.10.2021 №475-11-VIII «Про затвердження змін до Генерального плану та плану зонування сера Проців Бориспільського району» затверджено зміни до генерального плану та плану зонування сера Проців Бориспільського району Київської області (т.2 а.с.7).

Так, Згідно з «Планом зонування території села Проців Бориспільського району Київської області», розробленого державним підприємством «Український науково-дослідний і проектний інституту цивільного будівництва «УКРНДПІЦИВІЛЬБУД»(т.2 а.с.8-10), Житлова зона: зона садибної забудови займає переважну більшість території села Проців. В межах даної зони виділяються кілька підзон, в межах яких відрізняються умови (наявність санітарно-захисних, охоронних зон, тощо), що впливають на правила забудови.

Зокрема, Ж-1. Зона садибної забудови (без додаткових умов і обмежень) передбачає, серед іншого, будівництво індивідуальних житлових будинків (з присадибними ділянками).

При цьому зазначено, що дозволені види забудови, які супутні переважним видам є, зокрема: - зблоковані будинки з приквартирними ділянками (відповідно до містобудівної документації).

Таким чином, з урахуванням внесених змін згідно з Генеральним планом та планом зонування території с.Проців Бориспільського району Київської області (т.2 а.с.10) та відомостями, що містяться у Публічній кадастровій карті, щодо місцезнаходження спірних земельних ділянок, вони знаходяться в зоні Житлової (садибної території), і ця обставина сторонами не оспорюється.

Також встановлено, що сектором архітектури, містобудування та капітального будівництва виконавчого комітету Вороньківської сільської ради Бориспільського району 07.10.2021 було видано ряд наказів за №№2-М, 3-М, 4-М,5-М, 6-М, 7-М, 8-М, 9-М, 10-М, 11-М,12-М, якими на виконання ст.29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 31.05.2017 №135 «Про затвердження Порядку ведення реєстру містобудівних умов та обмежень», ОСОБА_4 було затверджено містобудівні умови та обмеження для проектування наступних об`єктів будівництва:

- MU01:8345-8591-7895-6751 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0613) (т.2 а.с.44-47);

- MU01:8342-6741-3355-0867 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0612) (т.2 а.с.48-51).

- MU01:8347-0324-6000-3078 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0611) (т.2 а.с.52-55);

- MU01:8319-4648-4331-5065 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0610) (т.2 а.с.56-59);

- MU01:8330-8156-5334-9257 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0609) (т.2 а.с.60-63);

- MU01:8356-6457-1249-6119 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0608) (т.2 а.с.64-67);

- MU01:8352-9587-8506-2159 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0607) (т.2 а.с.68-71);

- MU01:8353-5969-6519-3121 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0606) (т.2 а.с.72-75);

- MU01:8347-7239-7490-3647 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0605) (т.2 а.с.76-79);

- MU01:8337-2971-9520-5704 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0604) (т.2 а.с.80-83);

- MU01:8334-7325-7124-8440 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0603) (т.2 а.с.84-86.

Відповідно до затверджених Містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва зазначено (п.6) про те, що охоронні зони об`єктів транспорту, зв`язку, інженерних комунікацій, відстані від об`єкта, шо проектується до існуючих інженерних мереж відсутні.

Суд звертає увагу, що в Містобудівних умовах та обмеженнях для проектування об`єкта будівництва MU01:8319-4648-4331-5065 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0610) (т.2 а.с.56-57) у п.4 (мінімально допустимі відстані від об`єкта, що проектується до червоних ліній, ліній регулювання забудови, існуючих об`єктів та споруд) зазначено відстань: до існуючих інженерних мереж :1,5 м. Газопровід горючих газів середнього тиску від 0,5 до 3 кгс/см2.

Як встановлено з наданих відповідачем документів, 01.11.2021 та 06.11.2021 ОСОБА_4 у мобільному додатку «Дія» направив повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) Державній інспекції архітектури та містобудування України, а саме: будівництво зблокованого житлового будинку , АДРЕСА_1 (нове будівництво), код об`єктів 1110.2.Котеджі та будинки одноквартирні підвищеної комфортності на земельних ділянках з кадастровими номерами 3220886001:01:018:0603-3220886001:01:018:0613 (т.2 а.с.92-118)

20.11.2021 та 22.11.2021 ОСОБА_12 у мобільному додатку «Дія» направив повідомлення про готовність до експлуатації об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) Державній інспекції архітектури та містобудування України, а саме: завершене будівництво зблокованого житлового будинку , АДРЕСА_1 (нове будівництво), код об`єктів 1110.2.Котеджі та будинки одноквартирні підвищеної комфортності на земельних ділянках з кадастровими номерами 3220886001:01:018:0603-3220886001:01:018:0613 (т.2 а.с.92-118)

Зазначений у повідомленнях термін будівництва: 01.11.2021, 08.11.2021- початок будівництва, 20.11.2021, 22.11.2021 закінчення будівництва.

Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Відповідно до ч. 2 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Частиною 3 ст. 29 цього Закону визначено, що містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються:

1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;

2) копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації);

3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000;

4) витяг із Державного земельного кадастру.

Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об`єкта будівництва. Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним.

Витяг з містобудівного кадастру для формування містобудівних умов та обмежень до документів замовника додає служба містобудівного кадастру (у разі її утворення).

Перелік об`єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування.

Відповідно до ч. 6 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову в їх наданні здійснюється відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви, затверджується наказом такого органу.

Стаття 19 Земельного кодексу України визначає поділ всіх земель України за цільовим призначенням на дев`ять категорій, у тому числі землі житлової та громадської забудови (п. «б» ч.1 ст.19 ЗК України).

Нормами Земельного кодексу України окремо визначено правовий режим земельних ділянок для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будівництва (ст.40 ЗК України) та земельних ділянок багатоквартирних будинків (ст.42 ЗК України).

Так, за змістом ст.40 Земельного кодексу України громадянам України за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть передаватися безоплатно у власність або надаватися в оренду земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будівництва в межах норм, визначених цим Кодексом. Понад норму безоплатної передачі громадяни можуть набувати у власність земельні ділянки для зазначених потреб за цивільно-правовими угодами.

В силувимог ч.1,ч.2ст.42Земельного кодексуУкраїни земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.

Земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до розділу ІІ «Класифікації видів цільового призначення земель», затвердженої чинним на момент виникнення спірних правовідносин Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів №548 від 23.07.2010 року, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 1 листопада 2010 року за №1011/18306, визначено, що землі житлової забудови (землі, які використовуються для розміщення житлової забудови (житлові будинки, гуртожитки, господарські будівлі та інше); землі, які використовуються для розміщення гаражного будівництва) поділяються на категорії, зокрема: 02.01.Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка); 02.02.Для колективного житлового будівництва;

02.03.Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

У цьому зв`язку слід зазначити, що відповідно до визначень, наведених у п.3.7 ДБН В.2.2-9:2018 «Громадські будинки та споруди», зблоковані будинки розміщення двох або декількох будинків щільно один до одного зі збереженням просторової та конструктивної самостійності, які мають одну або декілька загальних стін.

За визначенням, наведеним у п.3.3, п.3.14 ДБН В.2.2-15-2019 «Житлові будинки. Основні положення» багатоквартирний житловий будинок - житловий будинок, до складу якого входить більше ніж одна квартира. Може бути зблокованого, секційного, коридорного, галерейного і терасного типів (п.3.3). Зблокований житловий будинок будинок квартирного типу, що складається з двох і більше квартир, кожна з яких має безпосередній вихід на приквартирну ділянку або вулицю.

Відповідно до визначень, наведених у п.3.5, п.3.56, п.3.57 ДБН Б 2.2-12:2009 «Планування і забудова територій», багатоквартирна забудова територія житлової забудови або її частина, у межах якої розташовуються багатоквартирні житлові забудови (п.3.5); садибний будинок (індивідуальний будинок) житловий будинок з присадибною ділянкою та господарськими спорудами, призначеними для одного домогосподарства (п.3.56); садибна забудова - забудова, сформована індивідуальними чи зблокованими житловими будинками (п.3.57).

За змістом підпункту 6.1.1 п.6.1 «Зона житлової забудови» ДБН Б 2.2-12:2009 «Планування і забудова територій» зона житлової забудови складається із земельних ділянок та територій: багатоквартирної, садибної (в тому числі блокованої) житлової забудови, житлово-громадської, а саме житлових будинків, будинків з приміщеннями громадського призначення у вбудовано-прибудованих та стилобатних частинах, запроектованих або існуючих будівель для різних видів призначення( житлового, адміністративного, громадського, установ та організацій сфери повсякденного громадського обслуговування населення.

З долучених Технічних паспортів на будинок садибного типу з господарськими будівлями та спорудами (т.2 а.с.207-348), виготовлених 16 листопада 2021 Товариством з обмеженою відповідальністю «Українська архітектурно-проектна компанія», встановлено, що на спірних земельних ділянках з кадастровими номерами №№ 3220886001:01:018:0603-3220886001:01:018:0613 відповідач ОСОБА_4 здійснив будівництво одинадцяти зблокованих житлових будинків садибного типу.

Крім того, згідно з Витягами з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності за №№ №29357450, 293567404, 293567339 від 31.12.2021 (т.2 а.с.349, 354, 359), 29.12.2021 на підставі Документів щодо присвоєння поштової адреси, Витягів з Реєстру будівельної діяльності щодо інформації про технічні інвентаризації Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, відомостей з ДЗК здійснена державна реєстрація об`єктів нерухомого майна:

- житлового будинку садибного типу з господарськими будівлями і спорудами площею 63,7 кв.м, житловою площею 50,9 кв.м., адреса : АДРЕСА_1 , земельна ділянка місця розташування кадастровий номер 3220886001:01:018:0609;

- житлового будинку садибного типу з господарськими будівлями і спорудами площею 64,2 кв.м, житловою площею 51,5 кв.м., адреса : АДРЕСА_1 , земельна ділянка місця розташування кадастровий номер 3220886001:01:018:0610

- житлового будинку садибного типу з господарськими будівлями і спорудами площею 63,8 кв.м, житловою площею 51 кв.м., адреса : АДРЕСА_1 , земельна ділянка місця розташування кадастровий номер 3220886001:01:018:0603.

Таким чином встановлено, що з урахуванням затверджених органом місцевого самоврядування Вороньківською сільською радою Бориспільського району Київської області змін генерального плану та плану зонування сера Проців Бориспільського району Київської області, що були чинні на момент повідомлення про початок та повідомлення про завершення будівництва та реєстрації права власності на три новозбудованих відповідачем зблокованих будинків садибного типу (у тому числі будинку по АДРЕСА_1 , Містобудівні умови щодо якого містили відомості про наявність газопроводу горючих газів середнього тиску) будівництво здійснено в межах житлової (садибної території), яка, згідно з вищенаведеними положеннями ДБН Б 2.2-12:2009 «Планування і забудова територій» може бути забудована індивідуальними чи зблокованими житловими будинками.

Аналізуючи встановлені в судовому засіданні фактичні обставини справи та спірні правовідносини, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до положень ч.1 ст.79-1Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Відповідно доабзацу третьогоч.2цієї статтіформування земельнихділянок здійснюється,зокрема: шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок.

В силу вимог ч.3, ч.4 вказаної статті сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

За змістомабзаців першогота третьогоч.6 т.79-1 Земельного кодексу України формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.

Земельні ділянки можуть бути об`єднані, якщо вони мають однакове цільове призначення. У разі поділу земельної ділянки, об`єднання земельних ділянок сформовані земельні ділянки зберігають своє цільове призначення.

Частиною 10 цієї статті передбачено, що державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

За змістомч.13земельна ділянкаприпиняє існуванняяк об`єктцивільних прав,а їїдержавна реєстраціяскасовується вразі,зокрема: поділу або об`єднання земельних ділянок.

В силувимог п.2ч.5ст.186Земельного кодексуУкраїни технічнадокументація ізземлеустрою погоджуєтьсяі затверджуєтьсяу такомупорядку: 2) технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок затверджується власником (розпорядником) земельних ділянок, а щодо земельних ділянок державної або комунальної власності - Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади, органом місцевого самоврядування, уповноваженими розпоряджатися земельними ділянками відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Отже, наведене свідчить, щодо в силу вимог чинного земельного законодавства додаткових погоджень технічна документація із землеустрою щодо поділу земельної ділянки, що була придбана відповідачем, не потребувало.

Відповідно довимог абзацутретього ч.3 ст.24Закону України«Про Державнийземельний кадастр»державна реєстраціяземельних ділянокздійснюється зазаявою: власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи.

Відповідно до ч.1, ч.2, ч.3 ст.27 Закону України «Про Державний земельний кадастр» у разі поділу або об`єднання земельних ділянок запис про державну реєстрацію земельної ділянки та кадастровий номер земельної ділянки скасовуються, а Поземельна книга на таку земельну ділянку закривається.

У Поземельній книзі на земельні ділянки, сформовані в результаті поділу або об`єднання земельних ділянок, здійснюється запис про такий поділ чи об`єднання із зазначенням скасованих кадастрових номерів земельних ділянок.

Записи про обмеження у використанні земельної ділянки, яка була поділена чи об`єднана з іншою, переносяться до поземельних книг на земельні ділянки, сформовані в результаті такого поділу чи об`єднання (крім випадків, коли обмеження поширювалося лише на частину земельної ділянки, яка в результаті поділу земельної ділянки не увійшла до новосформованої земельної ділянки).

Таким чином суд дійшов висновку, що позовна вимога щодо визнання поділу земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 з кадастровим номером 3220886001:01:009:0046 незаконним є необґрунтованою та безпідставною, оскільки поділ земельної ділянки відбувся з дотриманням чинного земельного законодавства.

Доказів, які б спростовували вищенаведені висновки суду позивачем надано не було та не зазначено джерел їх здобуття.

Вимога про скасування реєстрації поділу вищевказаної земельної ділянки є похідною вимогою, а тому також задоволенню не підлягає.

Щодо інших заявлених позовних вимог про визнання незаконним будівництва у АДРЕСА_1 , та зобов`язання відповідача ОСОБА_4 відновити становище, що існувало до початку будівництва шляхом знесення забудов за власний рахунок, суд вважає необхідним зазначити наступне.

Відповідно доч.1ст.110Земельного кодексуУкраїни на використання власником земельної ділянки або її частини може бути встановлено обмеження.

Відповідно до ч.1 ст.111 Земельного кодексу України обтяження прав на земельну ділянку встановлюється законом або актом уповноваженого на це органу державної влади, посадової особи, або договором шляхом встановлення заборони на користування та/або розпорядження, у тому числі шляхом її відчуження.

Так,за змістомч.2цієї статтізаконом,прийнятими відповіднодо ньогонормативно-правовимиактами,договором,рішенням судуможуть бутивстановлені такіобмеження увикористанні земель: а)умова розпочатиі завершитизабудову абоосвоєння земельноїділянки протягомвстановлених строків; б)заборона напровадження окремихвидів діяльності; в)заборона назміну цільовогопризначення земельноїділянки,ландшафту; г)умова здійснитибудівництво,ремонт абоутримання дороги,ділянки дороги; ґ)умова додержанняприродоохоронних вимогабо виконаннявизначених робіт; д)умови надаватиправо полювання,вилову риби,збирання дикорослихрослин насвоїй земельнійділянці вустановлений часі вустановленому порядку; е) обов`язок щодо утримання та збереження полезахисних лісових смуг.

Відповідно до ч.3, ч.4 цієї статті обтяження прав на земельні ділянки (крім обтяжень, безпосередньо встановлених законом) підлягають державній реєстрації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно у порядку, встановленому законом.

Обмеження у використанні земель (крім обмежень, безпосередньо встановлених законом та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами) підлягають державній реєстрації в Державному земельному кадастрі у порядку, встановленому законом, і є чинними з моменту державної реєстрації.

Відповідно до ч.5 ст.111 Земельного кодексу України в ідомості про обмеження у використанні земель зазначаються у схемах землеустрою і техніко-економічних обґрунтуваннях використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектах землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів, проектах землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічній документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), містобудівній документації, робочому проекті землеустрою. Відомості про такі обмеження вносяться до Державного земельного кадастру.

Відповідно доч.1,ч.2ст.112Земельного кодексуУкраїни охороннізони створюються: а)навколо особливоцінних природнихоб`єктів,об`єктівкультурної спадщини,гідрометеорологічних станційтощо зметою охорониі захистуїх віднесприятливих антропогеннихвпливів; б) навколо споруд електронних комунікацій, у тому числі базових станцій мобільного зв`язку, земних станцій супутникового зв`язку, уздовж ліній електронних комунікаційних мереж, електропередачі, земель транспорту, навколо промислових об`єктів для забезпечення нормальних умов їх експлуатації, запобігання ушкодження, а також зменшення їх негативного впливу на людей та довкілля, суміжні землі та інші природні об`єкти.

Правовий режим земель охоронних зон визначається законодавством України.

Суд звертає увагу, що Кодекс газорозподільних систем, був затверджений Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 30.09.2015 №2494 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06 листопада 2015 р. за №1379/27824, тобто набагато пізніше дати державної реєстрації земельної ділянки, яка була придбана відповідачем у попереднього власника.

Так, згідно з положеннями п.5, п.6, п.7, п.8, п.16, п.17, п.18 Кодексу газорозподільних систем земельні ділянки, що входять до охоронних зон, використовуються власниками, орендарями земельних ділянок, землевласниками та землекористувачами з обов`язковим дотриманням вимог цього Кодексу (п.5).

Сільськогосподарські роботи в охоронних зонах проводяться власниками, орендарями земельних ділянок, землевласниками та землекористувачами з попереднім повідомленням про їх початок Оператора ГРМ (п.6).

Проведення ремонтних будівельних та/або земляних робіт в охоронній зоні ГРМ здійснюється відповідно до законодавства за письмовим погодженням Оператора ГРМ (п.7).

Письмове погодження, що надається Оператором ГРМ на право проведення ремонтних, будівельних та земляних робіт поблизу ГРМ, має містити вимоги та умови, обов`язкові для виконавців при виконанні ремонтних, будівельних та земляних робіт. До погодження додається схема газопроводу та інженерних комунікацій, споруд (ГРП, ШРП, ВОГ, засобів електрозахисту тощо).

Видача погодження Оператора ГРМ, його переоформлення, видача дубліката та його анулювання здійснюються на безоплатній основі.

Оператор ГРМ протягом 10 робочих днів з дня реєстрації письмового звернення юридичної чи фізичної особи або фізичної особи-підприємця щодо погодження проведення ремонтних, будівельних та/або земляних робіт в охоронній зоні ГРМ має надати письмове погодження або письмову обґрунтовану відмову. Письмове погодження надається на безоплатній основі.

Погодження має містити вимоги та умови, обов`язкові для виконавців при виконанні ремонтних, будівельних та/або земляних робіт, а також схему газопроводу та інженерних комунікацій, споруд (ГРП, ШРП, ВОГ, засобів електрозахисту тощо) (п.8).

Юридичні та фізичні особи, а також фізичні особи-підприємці, що проводять ремонтні, будівельні та земляні роботи в охоронних зонах, зобов`язані не пізніше ніж за добу до початку робіт повідомити представника Оператора ГРМ щодо проведення робіт (п.16).

Фізична особа або персонал юридичної особи чи фізичної особи-підприємця, залучені для проведення ремонтних, будівельних та земляних робіт в охоронних зонах, повинні бути ознайомлені (проінструктовані) представником Оператора ГРМ з інформацією про місцезнаходження газопроводу і споруд на ньому, їх позначення на місцевості, можливі аварійні ситуації і дії при їх виникненні (п.17).

Межі охоронних зон газорозподільної системи визначаються відповідно до Правил безпеки систем газопостачання, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15 травня 2015 року № 285, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 08 червня 2015 року за № 674/27119 (п.18).

Відповідно до визначень, наведених у п.2.1 розділу ІІ «Правил безпеки систем газопостачання», охоронна зона об`єктів газорозподільної системи - територія, обмежена умовними лініями уздовж наземних, надземних і підземних газопроводів та їх споруд по обидва боки від крайніх елементів конструкції розподільчих газопроводів та по периметру наземних споруд на визначеній відстані, на якій обмежується провадження господарської та іншої діяльності.

Пунктом 1.12 гл. 1 розділу V «Правил безпеки систем газопостачання» визначено,що зметою забезпеченнябезпечних умовексплуатації тавиключення можливостіпошкодження газорозподільноїсистеми вздовжїї трасив межахохоронної зонишириною 2м зобох боківвід зовнішньоїстінки газопроводув планіне допускаються: обмеженнядоступу обслуговуючогоперсоналу усвітлу порудоби,а приаварійній ситуації-цілодобово; складуванняматеріалів іустаткування; веденняземляних табудівельно-монтажнихробіт; садіння дерев; улаштування стоянок автотранспорту, гаражів та інших споруд, у тому числі тимчасових.

Отже, ані Кодекс газорозподільних систем, був затверджений Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 30.09.2015 №2494 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України, ані «Правила безпеки систем газопостачання», затверджені наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15 травня 2015 року № 285, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 08 червня 2015 року за № 674/27119, не є законом в розумінні чинного законодавства, а підзаконними нормативними актами та не містять зазначених у попередженні Броварського відділення АТ «КИЇВОБЛГАЗ» меж охоронних зон «7м».

Суд звертає увагу, що відстані по горизонталі (у світлі) від найближчих підземних інженерних мереж до будинків і споруд визначені Додатком И.1 до ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій», а саме: від фундаментів будинків і споруд до газопроводів горючих газів від 2 до 10 метрів (в залежності від тиску, у тому числі: низького до 0,005 МПа 2 м, середнього понад 0,0005 до 0,3 МПа 4м, високого понад 0,3 до 0,6 МПа 7 м., понад 0,6 до 1,2 МПа 10м).

Так, з відповіді Броварського відділення АТ «Київоблгаз» від 17.02.2023 №810-Ск-4192-0223 (т.4 а.с.110) встановлено, що у АДРЕСА_1 проходить газопровід високого тиску, другої категорії (0,6МПА . Газопровід проходить на відстані від 1,1м до 5,5 м вздовж земельної ділянки.

Також зазначено, що погодження на проведення будівельних робіт в охоронній зоні не видавалось. Припис щодо порушення складався. Були вжиті заходи в межах своїх повноважень щодо припинення порушень вимог законодавства: проведи перевірку, створили виїзну комісію, визначили фактичне місце проходження газопроводу, склали припис та відправили забудовнику за місцем проживання та голові Вороньківської територіальної громади.

Додатково надали схематичне зображення із зазначенням необхідності винесення газопроводу (т.4 а.с.111).

Разом із з цим встановлено, що долучена до позову копія попередження б/н від 04.08.2021, складеного від імені Броварського відділення АТ «КИЇВОБЛГАЗ» на ім`я ОСОБА_4 (т.1 а.с.10), містить підпис про його отримання позивачем ОСОБА_3 . Доказів його отримання, вручення відповідачу суду надано не було.

Таким чином з наданих суду доказів встановлено, що обмеження щодо користування земельною ділянкою, що була придбана відповідачем встановлено не було. Крім того, з відповіді Броварського відділення АТ «КИЇОБЛГАЗ» вбачається, що фактичне місце проходження газопроводу було встановлено виїзною комісією без участі власника земельної ділянки.

Проте, наявність застереження у Містобудівних умовах та обмеженнях для проектування об`єкта будівництва MU01:8319-4648-4331-5065 «Нове будівництво зблокованого житлового будинку» (кадастровий номер земельної ділянки 3220886001:01:018:0610) (т.2 а.с.56-57) щодо необхідності дотримуватися допустимих відстаней до існуючих інженерних мереж :1,5 м. Газопровід горючих газів середнього тиску від 0,5 до 3 кгс/см2, яке, хоч не відповідає інформації, наданій Броварським відділенням АТ «Київоблгаз» (0,6 МПа)(т.4 а.с.110) та у вищевказаному попередженні від 04.08.2021 (т.1 а.с.10) щодо розміщення уздовж земельної ділянки відповідача газопроводу високого тиску, проте в силу вищенаведених вимог чинного законодавства вимагало від відповідача як власника земельної ділянки (кадастровий номер 3220886001:01:018:0610) проведення будівельних та/або земляних робіт в охоронній зоні ГРМ за письмовим погодженням Оператора ГРМ.

Разом з цим, як зазначено вище, 29.12.2021 на підставі Документів щодо присвоєння поштової адреси, Витягів з Реєстру будівельної діяльності щодо інформації про технічні інвентаризації Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, відомостей з ДЗК здійснена державна реєстрація житлового будинку садибного типу з господарськими будівлями і спорудами площею 64,2 кв.м, житловою площею 51,5 кв.м., адреса : АДРЕСА_1 , земельна ділянка місця розташування кадастровий номер 3220886001:01:018:0610, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2551118232040 (т.2 а.с.354).

Відповідно до ч.1, 2, 7 ст. 376 Цивільного кодексу України житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.

Особа, яка здійснила або здійснює самочинне будівництво нерухомого майна, не набуває

У разі істотного відхилення від проекту, що суперечить суспільним інтересам або порушує права інших осіб, істотного порушення будівельних норм і правил суд за позовом відповідного органу державної влади або органу місцевого самоврядування може постановити рішення, яким зобов`язати особу, яка здійснила (здійснює) будівництво, провести відповідну перебудову.

Якщо проведення такої перебудови є неможливим або особа, яка здійснила (здійснює) будівництво, відмовляється від її проведення, таке нерухоме майно за рішенням суду підлягає знесенню за рахунок особи, яка здійснила (здійснює) будівництво. Особа, яка здійснила (здійснює) самочинне будівництво, зобов`язана відшкодувати витрати, пов`язані з приведенням земельної ділянки до попереднього стану.

Так, у вищенаведеній відповіді Броварського відділення АТ «Київоблгаз» від 17.02.2023 №810-Ск-4192-0223 (т.4 а.с.110) зазначено про необхідність винесення газопроводу.

В силу вимог ч.2 ст.16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Способи захисту цивільних прав та інтересів, визначені частиною другою цієї статті та передбачають такі способи захисту цивільних прав: 1)визнання права; 2)визнання правочинунедійсним; 3)припинення дії,яка порушуєправо; 4)відновлення становища,яке існувалодо порушення; 5)примусове виконанняобов`язкув натурі; 6)зміна правовідношення; 7)припинення правовідношення; 8)відшкодування збитківта іншіспособи відшкодуваннямайнової шкоди; 9)відшкодування моральної(немайнової)шкоди; 10) визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що порушене позивачем питання про визнання будівництва незаконним не ґрунтується на вимогах чинного законодавства та не може бути самостійним способом захисту порушеного права.

Крім того, суд погоджується з запереченнями відповідача, що ОСОБА_3 не доведено, що внаслідок будівництва одинадцяти зблокованих житлових будинків, були порушені права позивача, який не є суміжним землекористувачем належних відповідачу земельних ділянок, на яких було здійснено таке будівництво.

Крім того, відповідно до ч.7 ст.376 Цивільного кодексу України визначено способи усунення порушення вимог чинного законодавства у разі здійснення будівництва з істотним порушенням будівельних норм і правил (шляхом зобов`язання особи, яка здійснила (здійснює) будівництво, провести відповідну перебудову, а , якщо проведення такої перебудови є неможливим або особа, яка здійснила (здійснює) будівництво, відмовляється від її проведення, шляхом знесення такого нерухомого майно за рахунок особи, яка здійснила (здійснює) будівництво), а також, хто може бути належним позивачем у такій справі (за позовом відповідного органу державної влади або органу місцевого самоврядування).

Встановлено, що позивачем не є належним позивачем щодо заявленої ним вимоги про зобов`язання відповідача відновити становище, що існувало до початку будівництва шляхом знесення забудов за власний рахунок. Крім того, позивачем не доведено порушення його особистого приватного права, а також неможливості усунення встановленого порушення охоронної зони газопроводу в спосіб здійснення перебудови або винесення газопроводу.

У цьомузв`язку наявнау справіінформація щодопочатку відповідачембудівельних робітдо поданняповідомлення проїх початок,а самеулітку 2021року,не маєвирішального значення та не спростовує висновків суду що відсутності підстав для задоволення позову ОСОБА_3 , яким не доведено факту порушення його прав та який не є належним позивачем щодо заявлених ним вимог про знесення забудов.

З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_3 задоволенню не підлягають у повному обсязі, у зв`язку з чим у задоволені позову слід відмовити.

Відповідно до вимог ст.141Цивільного процесуальногокодексу України витрати, понесені позивачем, відшкодуванню не підлягають. Відповідач вимоги щодо відшкодування понесених ним судових витрат не заявляє.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 12, 13, 81, 82, 89, 141, 223, 258, 259, 263-265, 266, 273 ЦПК України, суд

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позову ОСОБА_3 до ОСОБА_4 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, Головне управління Держгеокадастру в Київській області, Вороньківська сільська рада Бориспільського району Київської області, про визнання поділу земельної ділянки незаконним та скасування державної реєстрації поділу земельної ділянки, визнання незаконним будівництва та зобов`язання знести забудови відмовити повністю.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга Київському апеляційному суду через Бориспільський міськрайонний суд протягом тридцяти днів,який обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження, або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення суду виготовлений 09.03.2023.

Суддя: І. В. Муранова-Лесів

СудБориспільський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення27.02.2023
Оприлюднено10.08.2023
Номер документу112707468
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них:

Судовий реєстр по справі —359/8707/21

Ухвала від 09.09.2024

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Коротун Вадим Михайлович

Ухвала від 20.10.2023

Цивільне

Київський апеляційний суд

Білич Ірина Михайлівна

Ухвала від 20.10.2023

Цивільне

Київський апеляційний суд

Білич Ірина Михайлівна

Ухвала від 02.10.2023

Цивільне

Київський апеляційний суд

Білич Ірина Михайлівна

Ухвала від 14.09.2023

Цивільне

Київський апеляційний суд

Білич Ірина Михайлівна

Ухвала від 09.03.2023

Цивільне

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Муранова-Лесів І. В.

Рішення від 27.02.2023

Цивільне

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Муранова-Лесів І. В.

Рішення від 27.02.2023

Цивільне

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Муранова-Лесів І. В.

Ухвала від 08.02.2023

Цивільне

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Муранова-Лесів І. В.

Ухвала від 30.11.2022

Цивільне

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Муранова-Лесів І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні