Рішення
від 09.08.2023 по справі 520/12217/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 серпня 2023 р. № 520/12217/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА" до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України про визнання рішення протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладннх/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.04.2023 №8675090/43860874 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА" №168 від 31.12.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладннх/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.04.2023 №8675091/43860874 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА" №169 від 31.12.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладннх/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.04.2023 №8697780/43860874 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА" №177 від 31.10.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №168 від 31.12.2022, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА", датою її подання на реєстрацію;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №169 від 31.12.2022, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА", датою її подання на реєстрацію;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №177 від 31.10.2022, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА", датою її подання на реєстрацію.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржувані рішення відповідача є протиправними та таким, що прийняті всупереч нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 257 Кодексу адміністративного судочинства України та запропоновано відповідачам надати відзиви на позов.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачам, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення, які містяться в матеріалах справи.

Представником Головного управління ДПС у Харківській області 23.06.2023 до суду надано відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржувані рішення відповідача є правомірними, та прийняті з дотриманням вимог чинного законодавства. В задоволенні адміністративного позову просить відмовити.

Оцінивши повідомлені сторонами обставини, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА», є юридичною особою приватного права - підприємство, основними видами діяльності якого є (КВЕД) 47.73 - Роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах; 46.49 - Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 73.20 - Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки; 47.19 - Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 46.46 - Оптова торгівля фармацевтичними товарами; 82.30 - Організування конгресів і торгових виставок.

ТОВ «ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА» здійснює свою діяльність з оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, в тому числі в орендованих приміщеннях згідно Генерального договору №ФХ2-12/10/2020 суборенди нежитлових приміщень від 12.10.2020, який був укладений між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю "ЛІЗИНГ ФАРМАЦІЯ» (ЄДРПОУ 43636392).

Для забезпечення провадження господарської діяльності ТОВ «ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА» було укладено Договір суборенди обладнання №ДАС-ДФХ від 02 листопада 2020 року з Товариством з обмеженою відповідальністю «ДАС 2015» (ЄДРПОУ 39994548), згідно з яким відбувається строкове оплатне користування торгівельним обладнанням, меблями, електроприладами та іншими предмети тривалого використання.

Згідно договору №2ФХ-0 від 01.01.2021, укладеного між приватним підприємством "ОСАН" та ТОВ "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА", позивачем надавались маркетингові послуги ПП "ОСАН" (ЄДРПОУ 30426905), а саме:

- вивчення внутрішнього ринку обігу та реалізації Товарів в Аптечних закладах, та надання відповідних звітів;

- дослідження кон`юнктури ринку роздрібної торгівлі лікарських засобів для аналізу його поточного стану та прогнозування перспективної динаміки його розвитку;

- аналіз порядку взаємодії з покупцями/постачальниками. методів продажу;

- проведення опитувань відвідувачів Аптечних закладів щодо певних Товарів з метою вивчення попиту;

- дослідження та аналізу споживчого попиту в контексті політики цін;

- послуги щодо прямого маркетингу та адресного розсилання;

- інші види маркетингових послуг.

На виконання вказаного Договору позивачу були надані маркетингові послуги, за результатами чого було підписано акт наданих послуг №7833 від 31.12.2022 на суму 1155250,00 грн (в т.ч. ПДВ 20%- 192541,67 грн). Також до цього акту був складений та підписаний додаток з деталізацією наданих послуг. По події господарської операції з реалізації маркетингових послуг була виписана податкова накладна №168 від 31.12.2022 та подана до податкового органу на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних.

Комісією з питань прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН Головного управління ДПС України в Харківській області надано квитанцію від 13.01.2023, де зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК дія розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вказаних вимог, позивач надав пояснення від 06.04.2023 з доданими документами, що підтверджується Повідомленням про подання пояснень щодо податкових накладних. Також, позивачем надавались пояснення від 14.04.2023 з додатковими документами, що підтверджується Повідомленням про подання пояснень щодо податкових накладних.

Проте, 21.04.2023 комісією Головного управління ДПС у Харківській області було винесене рішення № 8675090/43860874 про відмову в реєстрації податкової накладної №168 від 31.12.2022 в ЄРПП у зв`язку з «неподанням платником податку додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, реєстрацію якої зупинено». При цьому конкретний перелік документів, які позивач не надав, першим відповідачем у оскаржуваному рішенні не вказаний.

Не погодившись із зазначеним рішенням, позивачем 25.04.2023 було подано скаргу на ухвалене рішення, до якої було подано пояснення та всі належні документи.

За результатами розгляду скарги було прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме рішення від 02.05.2023 №39798/43860874/2 про залишення скарги без задоволення та залишення оскаржуваного рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

З матеріалів справи судом встановлено, що на виконання Договору №2ФХ-0 від 01.01.2021 про надання послуг було підписано акт наданих послуг №7834 від 31.12.2022 на суму 770166,00 грн (в т.ч. ПДВ 20% - 128361,00 грн). До цього акту був складений та підписаний додаток з деталізацією наданих послуг. По події господарської операції з реалізації маркетингових послуг була виписана податкова накладна №169 від 31.12.2022 та подана на реєстрацію.

Після подачі на реєстрацію податкової накладної № 169 від 31.12.2022, відповідач надав квитанцію від 13.01.2023, де зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вказаних вимог, позивач надав пояснення від 06.04.2023 з доданими документами, що підтверджується Повідомленням про подання пояснень щодо податкових накладних. Також надавались пояснення від 14.04.2023 року з додатковими документами, що підтверджується Повідомленням про подання пояснень щодо податкових накладних, що міститься в матеріалах справи.

Проте, 21.04.2023 комісією Головного управління ДПС у Харківській області було винесене рішення № 8675091/43860874 про відмову в реєстрації податкової накладної №169 від 31.12.2022 в ЄРПП у зв`язку з «неподанням платником податку додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, реєстрацію якої зупинено». При цьому конкретний перелік документів, які позивач не надав, першим відповідачем у оскаржуваному рішенні не вказаний.

Не погодившись із зазначеним рішенням, позивачем 25.04.2023 було подано скаргу на ухвалене рішення, з додаванням пояснення та всіх належних документів.

За результатами розгляду скарги було прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: рішення від 02.05.2023 №39794/43860874/2 про залишення скарги без задоволення та залишення оскаржуваного рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Судом встановлено, що згідно договору поставки б/н від 01.11.2020, укладеного між позивачем та ПП «ОСАН» (ЄДРПОУ 30426905), протягом жовтня 2022 року позивач відвантажив лікарські засоби на загальну суму 644261,03 грн (в т.ч. ПДВ 20%-107376,84 грн), що підтверджується видатковими накладними та товарно-транспортними накладними, виписаними у жовтні 2022 року, що місяться в матеріалах справи. По події реалізації позивачем була виписана зведена податкова накладна №177 від 31.10.2022 та подана на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних.

Згідно квитанції, яка надана відповідачем за результатом поданої зведеної податкової накладної від 14.11.2022, зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вказаних вимог, позивач надав пояснення від 06.04.2023 з доданими документами, що підтверджується Повідомленням про подання пояснень щодо податкових накладних. Також надавались пояснення від 19.04.2023 з додатковими документами, що підтверджується Повідомленням про подання пояснень щодо податкових накладних, що містяться в матеріалах справи.

26.04.2023 комісією Головного управління ДПС у Харківській області було винесене рішення №8697780/43860874 про відмову в реєстрації податкової накладної №177 від 31.10.2022 в ЄРПП у зв`язку з «ненаданням платником податку додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, реєстрацію якої зупинено». При цьому конкретний перелік документів, які позивач не надав, першим відповідачем у оскаржуваному рішенні не вказаний.

Не погодившись із зазначеним рішенням. Позивачем 02.05.2023 було подано скаргу на ухвалене рішення, з додаванням пояснення та всіх належних документів.

За результатами розгляду скарги було прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: рішення від 09.05.2023 №41634/43860874/2 про залишення скарги без задоволення та залишення оскаржуваного рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

З матеріалів справи встановлено, що позивачем подані докази, що підтверджують перелік та види документів, які подавались позивачем до пояснень під час процедури розблокування податкових накладних та під час процедури адміністративного оскарження рішень про відмову в реєстрації податкової накладної. До позовної заяви додані повідомлення про надання пояснень від 06.04.2023 та 19.04.2023, пояснювальні записки та скарги від 25.04.2023 і від 02.05.2023 на рішення про відмову вреєстрації податкових накладних №№ 168, 169, 177. Кожний документ під час процедури адміністративного оскарження направлявся відповідачам в електронному вигляді, попередньо вони були сформовані в Електронному кабінеті платника та надіслані відповідачам при наданні пояснень, а також разом зі скаргами від 25.04.2023та 02.05.2023 на рішення про відмову в реєстрації ПН №168 та № 169 від 31.12.2022, ПН №177 від 31.10.2022, щопідтверджується відповідними квитанціями та штампом по кожномудокументу про отримання, що містяться в матеріалах справи.

Позивач, вважаючи прийняті відповідачем рішення протиправними, звернувся до суду з даним позовом.

Суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

У відповідності до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; дата відвантаженим товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України регламентовано, що платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.

У відповідності п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені (терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та відати покупцю за його вимогою.

Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Згідно п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. В свою чергу первинний документи це документ, який містить відомості про господарську операцію.

У відповідності до п. 1 наказу від 14.10.1997 №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» товарно-транспортна документація - це комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.

В свою чергу товарно-транспортна накладна це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Підпунктом 11.1 пункту 11 вказаного наказу регламентовано, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна.

Таким чином, товарно-транспортна накладна є достатнім підтвердженням щодо навантаження, транспортування, відвантаження товару, його оприбуткування та бухгалтерського обліку тобто достатнім підтвердженням надання транспортної послуги.

За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пункт 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, передбачає у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пунктом 11 цього Порядку встановлено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Аналогічні приписи містить абзац 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Пунктом 4 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Отже, згідно з направленими до Головного управління ДПС у Харківській області бухгалтерськими та фінансово - господарськими документами ТОВ "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА" в повному обсязі підтверджено реальність та законність проведення господарських операцій з вказаними контрагентами, законність реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Також суд зазначає, що пунктом 25 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 встановлено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Пунктом 5 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктом 11 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства", або "ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку".

Отже, з огляду на вище описане, рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Харківський області №8675090/43860874 від 21.04.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №168 від 31.12.2022, рішення №8675091/43860874 від 21.04.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №169 від 31.12.2022, рішення №8697780/43860874 від 26.04.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №177 від 31.10.2022 є неправомірними та підлягають скасуванню, а податкові накладні №168 від 31.12.2022, №169 від 31.12.2022, №177 від 31.10.2022, складені ТОВ "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА", - реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України закріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА" підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 262, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА" (в`їзд Білостоцький, буд. 3, м. Харків, 61038, ЄДРПОУ 43860874) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) про визнання рішення протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладннх/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 21.04.2023 №8675090/43860874 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА" №168 від 31.12.2022.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладннх/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 21.04.2023 №8675091/43860874 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА" №169 від 31.12.2022.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладннх/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 26.04.2023 №8697780/43860874 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА" №177 від 31.10.2022.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №168 від 31.12.2022, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА", датою її подання на реєстрацію.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №169 від 31.12.2022, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА", датою її подання на реєстрацію.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №177 від 31.10.2022, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА", датою її подання на реєстрацію.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА" (ЄДРПОУ 43860874) сплачену суму судового збору в розмірі 4026 (чотири тисячі двадцять шість) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, (ЄДРПОУ 43983495).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДРУГА ФАРМАЦІЯ ХАРКОВА" (ЄДРПОУ 43860874) сплачену суму судового збору в розмірі 4026 (чотири тисячі двадцять шість) коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393).

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М.Панов

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.08.2023
Оприлюднено11.08.2023
Номер документу112726803
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/12217/23

Постанова від 19.06.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 28.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 28.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 11.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні