Ухвала
від 10.08.2023 по справі 601/703/22
КРЕМЕНЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 601/703/22

Провадження № 1-кс/601/854/2023

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 серпня 2023 року місто Кременець

Слідчий суддя Кременецького районного суду Тернопільської області ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого СВ Кременецького РВП ГУНП в Тернопільській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів по кримінальному провадженні №12021216020000034 від 23.04.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191 КК України,

встановив:

Старший слідчий СВ Кременецького РВП ГУНП в Тернопільській області ОСОБА_3 звернулась до слідчого судді Кременецького районного суду Тернопільської області з клопотанням, в якому просить надати тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні №12021216020000034 від 23.04.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191 КК України. Клопотання погоджене прокурором Шумського відділу Кременецької окружної прокуратури ОСОБА_4 ..

Клопотання обґрунтованотим,що групою слідчих Кременецького РВП ГУНП в Тернопільській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №12021216020000034 від 23.04.2021, за ознаками кримінального правопорушення ч.2 ст. 191 КК України.

Так, в ході досудового розслідування встановлено, що в період з 2018 по 2019 роки, посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 підробили акти приймання-передачі основних засобів, шляхом внесення до актів неправдивих відомостей, щодо наявності основного засобу, а саме автомобіля марки "Лада", балансовою вартістю 50000 грн. та фактично не передали даний автомобіль до ІНФОРМАЦІЯ_2 чим допустили розтрату майна зловживаючи своїм службовим становищем.

Відомості про кримінальне правопорушення внесено до ЄРДР із кримінально-правовою кваліфікацією, передбаченою ч. 2 ст. 191 КК України.

У ході досудового розслідування проведено наступні слідчі (розшукові) та інші процесуальні дії, а саме:

Здійснено тимчасовий доступ до документів, які знаходяться в ІНФОРМАЦІЯ_3 , КП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » Шумської міської ради та ІНФОРМАЦІЯ_5 , а саме інвентаризаційних книг майна (транспортних засобів), документів що посвідчують отримання та списання автомобіля ВАЗ 21099420, державний номерний знак НОМЕР_1 . За результатами проведення слідчих дій, встановлено відсутність транспортного засобу, документів які посвідчують його списання та місцеперебування.

27.09.2021 залучено спеціаліста ІНФОРМАЦІЯ_6 для надання консультації в ході досудового розслідування у кримінальному провадженні №12021216020000034 від 23 квітня 2021 року терміном 10 робочих днів, якому необхідно надати відповідь щодо дотримання вимог законодавства при оприбуткуванні та списанні автомобіля ВАЗ 21099420, державний номерний знак НОМЕР_1 в ІНФОРМАЦІЯ_3 , КП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » Шумської міської ради та ІНФОРМАЦІЯ_7 , фактична його наявність, а також дотримання норм списання паливно-мастильних матеріалів у ІНФОРМАЦІЯ_3 та ІНФОРМАЦІЯ_7 в 2018 2020 роках.

Згідно довідки спеціаліста ІНФОРМАЦІЯ_6 встановлено, що в травні 2018 року згідно оборотних відомостей ІНФОРМАЦІЯ_1 по рахунку 1015 відображено вибуття автомобіля «ЛАДА» вартістю 50 000,00 грн., в інвентаризаційному описі необоротних активів ІНФОРМАЦІЯ_1 станом на 01.11.2018 даний автомобіль не відображений.

Вище вказаний транспортний засіб згідно рішення сесії ІНФОРМАЦІЯ_1 №1818 від 27.04.2018 та акту приймання-передачі основних засобів, затвердженого 02.05.2018 міським головою ОСОБА_5 і підписаного комісією в складі: заступника міського голови ОСОБА_6 , начальника юридичного відділу ОСОБА_7 , провідного спеціаліста ОСОБА_8 , начальника відділу ОКР ОСОБА_9 , начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_10 і головного бухгалтера централізованої бухгалтерії ОСОБА_11 , передано з балансу ІНФОРМАЦІЯ_1 на баланс ІНФОРМАЦІЯ_7 .

Також, згідно акту приймання-передачі автомобіля «ЛАДА» з балансу ІНФОРМАЦІЯ_1 на баланс ІНФОРМАЦІЯ_9 роди встановлено, що всупереч типовій формі «Акту приймання-передачі основних засобів», затвердженій Наказом №818 у вказаному акті відсутні дані про «здав» та «прийняв» об`єкт основних засобів із зазначенням посади, підпису, ініціалів та прізвищ відповідних осіб, а також відмітки бухгалтерської служби про відображення у регістрах бухгалтерського обліку (назва облікового регістру, за дебетом рахунку (субрахунку, коду аналітичного обліку), за кредитом рахунку (субрахунку, коду аналітичного обліку), суми).

Згідно даних бухгалтерського обліку ІНФОРМАЦІЯ_7 в головній книзі та меморіальному ордері №9 Накопичувальна відомість про вибуття та переміщення необоротних активів за травень 2018 року по дебету субрахунку 1015 «Транспортні засоби» (кредит субрахунку 5111 Внесений капітал розпорядникам бюджетних коштів») відображено оприбуткування автомобіля «ЛАДА» вартістю 50 000,00 гривень.

Тобто, згідно даних бухгалтерського обліку ІНФОРМАЦІЯ_7 відображено оприбуткування автомобіля «ЛАДА» по вартості зазначеній в акті приймання-передачі основних засобів з балансу ІНФОРМАЦІЯ_1 на баланс ІНФОРМАЦІЯ_7 .

Разом з тим, акт введення в експлуатацію вказаного основного засобу (типова форма, затверджена Наказом №818, з даними «прийняв» об`єкт основних засобів із зазначенням посади, підпису, ініціалів та прізвища відповідної особи), наказ про призначення матеріально-відповідальної особи за зберігання вказаного транспортного засобу та письмовий договір про повну індивідуальну матеріальну відповідальність (п.2 р.ІІ Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб`єктів державного сектору, затверджених наказом ІНФОРМАЦІЯ_10 від 23.01.2015 №11), а також документи про використання транспортного засобу ІНФОРМАЦІЯ_7 (закріплення за водієм, подорожні листи, рух пально-мастильних матеріалів, тощо) не встановлено.

Фактична наявність автомобіля «ЛАДА» (інв.номер 101510003) підтверджена в ході інвентаризації необоротних активів ІНФОРМАЦІЯ_7 станом на 01.11.2018 матеріально-відповідальною особою секретарем-діловодом ОСОБА_12 та комісією в складі: головного спеціаліста ОСОБА_13 , юрисконсульта ОСОБА_14 , бухгалтера ОСОБА_15 , секретаря-діловода ОСОБА_12 , про що свідчить долучений до матеріалів кримінального провадження інвентаризаційний опис за 19.11.2018.

В серпні 2019 року згідно долучених до матеріалів кримінального провадження витягів з головної книги та меморіального ордеру №9 «Накопичувальна відомість про вибуття та переміщення необоротних активів» ІНФОРМАЦІЯ_7 відображено вибуття автомобіля «ЛАДА» вартістю 50000,00 грн. і в інвентаризаційному описі необоротних активів ІНФОРМАЦІЯ_7 станом на 01.11.2019 даний автомобіль не відображений.

Вищевказаний транспортний засіб згідно рішення сесії ІНФОРМАЦІЯ_1 №2987 від 16.08.2019 та акту приймання-передачі основних засобів, затвердженого 29.08.2019 начальником ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_10 та підписаного комісією в складі: начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_10 , головним бухгалтером централізованої бухгалтерії ОСОБА_11 , бухгалтером централізованої бухгалтерії ОСОБА_16 і майстром Комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ОСОБА_17 передано з балансу ІНФОРМАЦІЯ_7 на баланс Комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».

Згідно акту приймання-передачі автомобіля «ЛАДА» з балансу ІНФОРМАЦІЯ_7 на баланс Комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_4 » встановлено, що всупереч типовій формі «Акту приймання-передачі основних засобів», затвердженій Наказом №818, у вказаному акті відсутні дані про «здав» та «прийняв» об`єкт основних засобів із зазначенням посади, підпису, ініціалів та прізвища відповідних осіб, відмітки бухгалтерської служби про відображення у регістрах бухгалтерського обліку (назва облікового регістру, за дебетом рахунку (субрахунку, коду аналітичного обліку), за кредитом рахунку (субрахунку, коду аналітичного обліку), сума), а також особа, яка відобразила господарську операцію в бухгалтерському обліку КП « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».

В ході досудового розслідування кримінального провадження від 23.04.2021 №12021216020000034 комісією у складі в.о. директора КП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ОСОБА_18 , головного бухгалтера КП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ОСОБА_19 , майстра КП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ОСОБА_17 т а головного спеціаліста відділу правового забезпечення та мобілізаційної роботи ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_20 , в присутності прокурора Шумського відділу Кременецької окружної прокуратури ОСОБА_21 ти начальника відділу взаємодії з правоохоронними органами ІНФОРМАЦІЯ_11 ОСОБА_22 , 06.10.2021 проведено інвентаризацію фактичної наявності автомобіля «ЛАДА» (ВАЗ 210994, державний номерний знак НОМЕР_2 ).

Проведеною інвентаризацією встановлено, що автомобіль «ЛАДА» (ВАЗ 210994, державний номерний знак НОМЕР_2 ), який згідно рішення сесії ІНФОРМАЦІЯ_1 №2987 від 16.08.2019 та акту приймання-передачі основних засобів від 29.08.2019 з балансу ІНФОРМАЦІЯ_7 передано на баланс Комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_4 », по даних бухгалтерського обліку останнього не відображений та фактично станом на 06.10.2021 відсутній. Тобто, внаслідок не оприбуткування та відсутності в Комунальному підприємстві « ІНФОРМАЦІЯ_4 » автомобіля «ЛАДА» (ВАЗ 210994, державний номерний знак НОМЕР_2 ), комісією виявлено недостачу вказаного транспортного засобу первісною вартістю 50 000,00 гривень.

На даний час виникла необхідність у з`ясуванні чи підтверджується документально нестача автотранспортного засобу «ВАЗ 210994 20» (автомобіль «Лада») в ІНФОРМАЦІЯ_2 , що була встановлена актом інвентаризації станом на 01.11.2019 та станом на 11.11.2019, у зв`язку з чим необхідно призначити судово-економічну експертизу по даному кримінальному провадженні.

Разом з тим згідно отриманої інформації з ІНФОРМАЦІЯ_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_7 ) встановлено, що в установі наявні наступні документи за 2018 - 2019 роки:

-інвентарні картки обліку основних засобів (ОЗ-6);

-описи інвентарних карток по обліку основних засобів (ОЗ-7);

-карти обліку руху основних засобів (ОЗ-8);

-інвентарні списки основних засобів (ОЗ-9);

- оборотні відомості по рахунку 1015 за періоди: з 01.05.2018 по 31.05.2018, з 01.06.2018 по 30.06.2018, з 01.07.2018 по 31.07.2018, з 01.08.2018 по 31.08.2018, з 01.09.2018 по 30.09.2018, з 01.10.2018 по 31.10.2018, з 01.11.2018 по 30.11.2018, з 01.12.2018 по 31.12.2018, з 01.01.2019 по 31.01.2019, з 01.02.2019 по 28.02.2019, з 01.03.2019 по 31.03.2019, 01.04.2019 по 30.04.2019, 01.05.2019 по 31.05.2019, 01.06.2019 по 30.06.2019, 01.07.2019 по 31.07.2019, 01.08.2019 по 31.08.2019, 01.09.2019 по 30.09.2019, 01.10.2019 по 31.10.2019, 01.11.2019 по 30.11.2019.

-накази про проведення інвентаризації в 2018 та 2019 роках;

-інвентаризаційні описи основних засобів (форма №інв-1) 2018 рік та 2019 рік;

-протокол інвентаризаційної комісії за 2018 2019 роки;

-звіряльна відомість результатів інвентаризації основних засобів (форма №інв-18) станом за 2018 2019 роки;

-розділ I Журналу 4 «Облік основних засобів інших необоротних матеріальних активів, нематеріальних активів та зносу необоротних активів» (за кредитом рахунків 10, 11, 12, 13, 19);

-звіт про наявність і рух основних засобів, амортизацію (№11-ОЗ);

-акти взаємозвірок.

Вище вказані документи необхідні для проведення судово-економічної експертизи по даному кримінальному провадженні щодо з`ясування чи підтверджується документально нестача автотранспортного засобу «ВАЗ 210994 20» (автомобіль «Лада») в ІНФОРМАЦІЯ_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_7 ), що була встановлена актом інвентаризації станом на 01.11.2019 та станом на 11.11.2019.

Слідчий ОСОБА_3 в судове засідання не з`явилась, в поданому клопотанні зазначила, що розгляд справи проводити у її відсутності.

Явка слідчого та прокурора до суду для розгляду даного клопотання не визнавалась обов`язковою, а тому слідчий суддя вважає за можливе провести розгляд даного клопотання у відсутність осіб, які його подали.

На підставі ч.2 ст.163 КПК України, дане клопотання розглядається без виклику осіб у володінні яких знаходяться документи та речі, оскільки існує реальна загроза знищення речей та документів.

З огляду на викладене, відповідно до вимог ч.4 ст. 107 КПК України, у зв`язку з неприбуттям в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, фіксування процесуальної дії за допомогою технічних засобів не здійснюється.

Подане клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів відповідає вимогам ч. 2ст. 160 КПК України.

Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя приходить до наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:

1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;

2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;

3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Частиною 6 статті 163КК України передбачено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Зважаючи на те, що слідчий довів необхідність тимчасового доступу до інформації, яка містить охоронювану законом таємницю, і це має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого слід задовольнити.

Керуючись ст.ст.132,163-166,309,532 КПК України, слідчий суддя,-

постановив:

Клопотання задовольнити.

Надати старшому слідчому СВ Кременецького РВП ГУНП в Тернопільській області ОСОБА_3 тимчасовий доступ до документів:

-інвентарні картки обліку основних засобів (ОЗ-6);

-описи інвентарних карток по обліку основних засобів (ОЗ-7);

-карти обліку руху основних засобів (ОЗ-8);

-інвентарні списки основних засобів (ОЗ-9);

- оборотні відомості по рахунку 1015 за періоди: з 01.05.2018 по 31.05.2018, з 01.06.2018 по 30.06.2018, з 01.07.2018 по 31.07.2018, з 01.08.2018 по 31.08.2018, з 01.09.2018 по 30.09.2018, з 01.10.2018 по 31.10.2018, з 01.11.2018 по 30.11.2018, з 01.12.2018 по 31.12.2018, з 01.01.2019 по 31.01.2019, з 01.02.2019 по 28.02.2019, з 01.03.2019 по 31.03.2019, 01.04.2019 по 30.04.2019, 01.05.2019 по 31.05.2019, 01.06.2019 по 30.06.2019, 01.07.2019 по 31.07.2019, 01.08.2019 по 31.08.2019, 01.09.2019 по 30.09.2019, 01.10.2019 по 31.10.2019, 01.11.2019 по 30.11.2019.

-накази про проведення інвентаризації в 2018 та 2019 роках;

-інвентаризаційні описи основних засобів (форма №інв-1) 2018 рік та 2019 рік;

-протокол інвентаризаційної комісії за 2018 2019 роки;

-звіряльна відомість результатів інвентаризації основних засобів (форма №інв-18) станом за 2018 2019 роки;

-розділ I Журналу 4 «Облік основних засобів інших необоротних матеріальних активів, нематеріальних активів та зносу необоротних активів» (за кредитом рахунків 10, 11, 12, 13, 19);

-звіт про наявність і рух основних засобів, амортизацію (№11-ОЗ);

-акти взаємозвірок, які знаходиться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_2 код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 з можливістю вилучення їх оригіналів

Строк дії даної ухвали складає один місяць з дня її постановлення.

Роз`яснити, що у відповідності до ч.1 ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Відповідно до ст.309 КПК України дана ухвала слідчого судді оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудКременецький районний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення10.08.2023
Оприлюднено02.05.2024
Номер документу112744991
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —601/703/22

Ухвала від 19.09.2023

Кримінальне

Кременецький районний суд Тернопільської області

Коротич І. А.

Ухвала від 10.08.2023

Кримінальне

Кременецький районний суд Тернопільської області

Клим Т. П.

Ухвала від 29.03.2023

Кримінальне

Кременецький районний суд Тернопільської області

Коротич І. А.

Ухвала від 21.04.2022

Кримінальне

Кременецький районний суд Тернопільської області

Коротич І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні