ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 серпня 2023 року Справа № 160/10490/23
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Калугіної Н.Є., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІРАТРЕЙДІНГ" до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про визнання протиправними та скасування рішень, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України про неврахування таблиць даних платника податку на додану вартість № 8241715/38345843 від 10.02.2023;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України про неврахування таблиць даних платника податку на додану вартість № 8241714/38345843 від 10.02.2023;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України про неврахування таблиць даних платника податку на додану вартість № 8324723/38345843 від 23.02.2023;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України про неврахування таблиць даних платника податку на додану вартість № 8405723/38345843 від 10.03.2023.
В обгрунтування позовних вимог позивач посилається на невідповідність спірних рішень вимогам чинного законодавства, зазначає, що Порядок № 1165 не зобов`язує платників подавати разом із Таблицею копії підтвердних документів, не конкретизовано, що саме слід записати у поясненнях. Однак, позивачем з наданими таблицями даних платника податку було надані пояснення з інформацією про діяльність платника, з відомостей про наявні орендовані або власні приміщення, виробничі потужності, найманий персонал, а також надані копії підтвердних документів. Проте, відповідні документи не були враховані та формально розглянуті відповідачем-1 та відповідачем-2 під час прийняття оскаржуваних рішень про відмову в врахуванні таблиці даних платника податку на додану вартість, взагалі були прийняті формально та протиправно.
Позивач зазначає, що всі без винятку його господарські операції мають своє відображення у бухгалтерському обліку позивача та його податковій звітності, в тому числі у податкових деклараціях з податку на прибуток та податку на додану вартість, які наявні у органів ДПС. Отже, позивач має всі необхідні ресурси для придбання та реалізації робіт (послуг) При цьому, що позивач надає послуги тільки ті, що ним були придбані або самостійно виконані, і в обсягах, які наявні.
Також позивач вказує, що спірні рішення не містить чіткого обґрунтування підстав для їх прийняття.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.05.2023 року відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні, а також встановлено відповідачам строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали.
Вказану ухвалу та матеріали позовної заяви з додатками відповідачами отримано засобами підсистеми Електронний суд 22.05.2023 та 31.05.2023 відповідно, а також на електронні пошти, вказані у позові.
Відповідачі відзиви на позов не надали.
Відповідно до ч.6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про таке.
ТОВ «ВІРАТРЕЙДІНГ», зареєстроване як суб`єкт господарювання у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формував" 01.08.2012 року за № 1070102000047063, код ЄДРПОУ 38345843, здійснює свою господарську, діяльність в межах статуту.
Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю «ВІРАТРЕЙДІНГ» може здійснювати наступні види діяльності:
41.20Будівництво житлових і нежитлових будівель
43.21Електромонтажні роботи
43.29Інші будівельно-монтажні роботи
43.99Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у
43.11Знесення
43.12Підготовчі роботи на будівельному майданчику
49.41Вантажний автомобільний транспорт
46.73Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням
46.74Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткованням і приладдям до нього
81.10 Комплексне обслуговування об`єктів
81.29Інші види діяльність із прибирання та інші.
Товариство має основні напрямки здійснення своєї господарської діяльності, а саме:
43.99Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у
49.41Вантажний автомобільний транспорт
46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням
81.29Інші види діяльність із прибирання
43.12Підготовчі роботи на будівельному майданчику та інші.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВІРАТРЕЙДІНГ» зареєстроване платником податків ДПІ у Печерському районі м. Києва 03.08.2012 року, є платником податку на додану вартість з 01 листопада 2020 року (ІПН 383458426550).
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВІРАТРЕЙДІНГ» має безстрокову будівельну ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України № 19-Л від 25.05.2016 року 4,5 категорія складності господарської діяльності з будівництва об`єктів.
Товариство має відповідних фахівців для виконання робіт, послуг по укладеним договорам (штатний розклад додається) та залучає до виконання певних видів робіт працівників за договорами ЦПХ.
Товариством укладені договори оренди на офісне приміщення з ТОВ «РЕЙТ СУПЕР ЕСТЕЙТ», код ЄДРПОУ 40769610 та з ФОП ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 на оренду спеціалізованої будівельної техніки (самоскиди, екскаватори - фронтальні навантажувачі), про що було повідомлено податкові органи, шляхом надання повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність.
Товариством укладено договір про надання послуг з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів та постачання оливи з ТОВ «Технофорум», код ЄДРПОУ 13422398 (договір, платіжні інструкції додаються), яке є платником податку на додану вартість.
28 листопада 2022 року Товариством укладено договір купівлі - продажу товарів з використанням паливних карток з ТОВ «ОККО - БІЗНЕС ПАРТНЕР», код ЄДРПОУ 37693620, яке є платником податку на додану вартість.
За для виконання своїх зобов`язань за договорами та здійснення господарської діяльності Товариством укладені договори оренди на офісне приміщення з ТОВ «РЕЙТ СУПЕР ЕСТЕЙТ», код ЄДРПОУ 40769610 та з ФОП ОСОБА_1 , р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 на оренду спеціалізованої будівельної техніки (самоскиди, екскаватори - фронтальні навантажувачі) про що було повідомлено податкові органи, шляхом надання повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (звіт форма 20 - ОПП додається).
З метою обслуговування орендованої у з ТОВ «РЕЙТ СУПЕР ЕСТЕЙТ» та у ФОП ОСОБА_1 будівельної техніки Товариством укладено договір про надання послуг з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів та постачання оливи з ТОВ «Технофорум», код ЄДРПОУ 13422398, яка є платником податку на додану вартість.
За результатами проведених торгів позивачем у кінці листопада 2022 року укладено з ТОВ «АТБ - МАРКЕТ» договір на проведення робіт з очищення від опадів (сніг) прилеглих територій до магазинів ТОВ «АТБ - МАРКЕТ» по всій території України.
На виконання укладеного договору з очищення від опадів (сніг) прилеглих територій до магазинів ТОВ «АТБ - МАРКЕТ» по всій території України ТОВ «ВІРАТРЕЙДІНГ» виконані роботи по прибиранню снігу в м. Житомир, про що було складено акти виконаних робіт від 20.12.2022р.
За надані послуги, ТОВ «АТБ - МАРКЕТ» проведено оплату на розрахунковий рахунок виконавця в повному обсязі.
03.02.2023 року позивачем складено Таблицю даних платника податку на додану вартість з КВЕД 81.29 «Інші види діяльність із прибирання та інші» (цей клас включає підмітання вулиць, прибирання снігу та льоду, посипання сіллю чи піском).
До таблиці позивачем додано пояснення, в яких визначено, що для здійснення господарської діяльності Товариство має кваліфікованих працівників з відповідною заробітною платою, а також залучає працівників за договорами ЦПХ за необхідності. Розрахунки за договорами ЦПХ здійснені в повному обсязі, податки нараховані та сплачені.
03.02.2023р. надійшла відповідь Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України: «Документ прийнято (реєстраційний номер 9014214510). Таблиця даних платника податку на додану вартість, зареєстрована у контролюючому органі, не враховано автоматично через невиконання вимог п.18 Порядку реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. за № 1165. Таблиця даних платника податку на додану вартість прийнято до розгляду.
Комісія регіонального рівня, прийняла рішення від 10.02.2023 року за № 8241715/38345843 щодо неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість ТОВ «ВІРАТРЕЙДІНГ», в якому зазначено, що причиною неврахування таблиці даних платника податку стало: «наявність у контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій: придбання товарів(робіт, послуг) від контрагентів, по яким прийнято рішення про відповідність критерію ризиковості платника податку згідно з п.8 додатка 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. за № 1165(зі змінами) протягом 2021-2022 року.»
Також, 03.02.2023 року позивачем складено Таблицю даних платника податку на додану вартість з КВЕД 43.12 «Підготовчі роботи на будівельному майданчику» (цей клас включає: розчищення будівельних майданчиків; виконання земляних робіт: виймання ґрунту, планування та вирівнювання будівельних майданчиків, риття траншей, видалення скельних порід тощо).
До таблиці позивачем додано пояснення, в яких визначено, що для здійснення господарської діяльності Товариство має кваліфікованих працівників з відповідною заробітною платою, а також залучає працівників за договорами ЦПХ за необхідності.
Розрахунки за договорами ЦПХ здійснені в повному обсязі, податки нараховані та сплачені.
З метою обслуговування орендованої у з ТОВ «РЕЙТ СУПЕР ЕСТЕЙТ» та у ФОП ОСОБА_1 будівельної техніки Товариством укладено договір про надання послуг з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів та постачання оливи з ТОВ «Технофорум», код ЄДРПОУ 13422398 .
Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІРАТРЕЙДІНГ» (Підрядник) 28 листопада 2022 року укладено договір підряду № ВТ -2022/07Б з Товариством з обмеженою відповідальністю «МЕГА ЛАЙН» (Замовник).
Предметом укладеного договору є зобов`язання Підрядника власними силами, обладнанням виконати земляні роботи з розробки ґрунту котловану з вивезення та утилізацію і улаштуванню зворотної засипки ґрунту котловану з ущільненням на об`єкті будівництва «Нове будівництво багатофункціонального комплексу житлового та громадського призначення з паркінгом по вулиці Набережна Перемоги, 128, 128К у м. Дніпро».
Згідно з умовами п.2.6.2 укладеного договору Підрядник виставляє рахунок на передплату Замовнику у розмірі 90% вартості першого акту виконаних робіт, а Замовник в свою чергу, протягом 10 банківських дня сплачує суму рахунку.
18 січня 2023 року ТОВ «ВІРАТРЕЙДІНГ» виставило рахунок № 14 на суму 334698,60грн. в т.ч. ПДВ 55783,10грн. Замовнику, а ТОВ «МЕТА ЛАЙН» платіжною інструкцією № 4835 від 26.01.2023 року сплатило аванс за земляні роботи.
03.02.2023 надійшла відповідь Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України: «Документ прийнято (реєстраційний номер 9014207081). Таблиця даних платника податку на додану вартість, зареєстрована у контролюючому органі, не враховано автоматично через невиконання вимог п.18 Порядку реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. за № 1165. Таблиця даних платника податку на додану вартість прийнято до розгляду.
Комісія регіонального рівня, прийняла рішення від 10.02.2023 року за № 8241714/38345843 щодо неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість ТОВ «ВІРАТРЕЙДІНГ», в якому зазначено, що причиною неврахування таблиці даних платника податку стало: «наявність у контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій: придбання товарів (робіт, послуг) від контрагентів, по яким прийнято рішення про відповідність критерію ризиковості платника податку згідно з п.8 додатка 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11,12.2019р. за №1165(зі змінами) протягом 2021-2022 року.»
16.02.2023 року позивачем складено Таблицю даних платника податку на додану вартість з КВЕД 43.99 «Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у» (цей клас включає: будівельні роботи, оренду кранів та іншого будівельного устаткування з оператором, яке розміщене на будівельному майданчику); 49.41 «Вантажний автомобільний транспорт» (цей клас включає: усі види перевезень вантажним автомобільним транспортом, також оренду вантажних автомобілів з водієм.)
До таблиці позивачем додано пояснення, в яких визначено, що для здійснення господарської діяльності Товариство має кваліфікованих працівників з відповідною заробітною платою, а також залучає працівників за договорами ЦПХ за необхідності. Розрахунки за договорами ЦПХ здійснені г повному обсязі, податки нараховані та сплачені.
За для виконання своїх зобов`язань за договорами та здійснення господарської діяльності Товариством укладені договори оренди на офісне приміщення з ТОВ «РЕЙТ СУПЕР ЕСТЕЙТ», код ЄДРПОУ 40769610 та з ФОП ОСОБА_1 , р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 на оренду спеціалізованої будівельної техніки (самоскиди, екскаватори - фронтальні навантажувачі) про що було повідомлено податкові органи, шляхом надання повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (звіт форма 20 - ОПП додається).
З метою обслуговування орендованої у ТОВ «РЕЙТ СУПЕР ЕСТЕЙТ» та з ФОП ОСОБА_1 будівельної техніки Товариством укладено договір про надання послуг з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів та постачання оливи з ТОВ «Технофорум», код ЄДРПОУ 13422398.
28.11.2022 року позивачем укладений договір надання послуг будівельною технікою та автотранспортом з Товариством з обмеженою відповідальністю «МЕТА ЛАЙН» ВТ - 2022/05П.
Згідно з умовами укладеного договору ТОВ «ВІРАТРЕЙДІНГ» (виконавець) надає замовнику послуги щодо експлуатації будівельних машин і механізмів для виконання земляних та будівельно - монтажних робіт на будівельних об`єктах Замовника.
Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІРАТРЕЙДІНГ» 25.11.2022 року укладений договір надання послуг будівельною технікою та автотранспортом з Товариством з обмеженою відповідальністю «НЗ - ІНВЕСТ» ВТ - 2022/11П.
Згідно з умовами укладеного договору ТОВ «ВІРАТРЕЙДІНГ» (виконавець) надає замовнику послуги щодо експлуатації будівельних машин і механізмів для виконання земляних та будівельно - монтажних робіт на будівельних об`єктах Замовника.
Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІРАТРЕЙДІНГ» 28.11.2022 року укладений договір надання послуг будівельною технікою та автотранспортом з Товариством з обмеженою відповідальністю «БК «ОЛЬВІЯ» ВТ - 2022/02П.
Згідно з умовами укладеного договору ТОВ «ВІРАТРЕЙДІНГ» (Виконавець) надає замовнику послуги щодо експлуатації будівельних машин і механізмів для виконання земляних та будівельно - монтажних робіт на будівельних об`єктах Замовника.
Так, протягом січня, лютого 2023 року ТОВ «ВІРАТРЕЙДІНГ» надало послуги будівельною технікою та автотранспортом ТОВ «БК «ОЛЬВІЯ», код ЄДРПОУ 32448517, Товариством з обмеженою відповідальністю «МЕГА ЛАЙН», код ЄДРПОУ 32448386, Товариством з обмеженою відповідальністю «НЗ - ІНВЕСТ», код ЄДРПОУ 34560674.
Оплата за надані послуги здійснювалась шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця.
Товариством складені на направлені на реєстрацію податкові накладні до Єдиного державного реєстру податкових накладних України, але реєстрація їх призупинена у зв`язку з відсутністю в таблиці даних платника податку на додану вартість коду УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 та 43.49.
16.02.2023 надійшла відповідь Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України: «Документ прийнято (реєстраційний номер 9026666645). Таблиця даних платника податку на додану вартість, зареєстрована у контролюючому органі, не враховано автоматично через невиконання вимог п.18 Порядку реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. за № 1165. Таблиця даних платника податку на додану вартість прийнято до розгляду.
23.02.2023 року Комісія регіонального рівня, прийняла рішення № 8224723/38345843 щодо неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість ТОВ «ВІРАТРЕЙДІНГ», в якому зазначено, що причиною неврахування таблиці даних платника податку стало: «наявність у контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій: придбання товарів (робіт, послуг) від контрагентів, по яким прийнято рішення про відповідність критерію ризиковості платника податку згідно додатка 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за № 1165(зі змінами) протягом 2021-2022року.».
23.02.2023 року позивачем складено Таблицю даних платника податку на додану вартість з КВЕД 43.11 «Знесення та підготовчі роботи на будівельному майданчику» (цей клас включає: розбирання або злам будівель і споруд).
До таблиці позивачем додано пояснення, в яких визначено, що для здійснення господарської діяльності Товариство має кваліфікованих працівників з відповідною заробітною платою, а також залучає працівників за договорами ЦПХ за необхідності.
З метою обслуговування орендованої будівельної техніки Товариством укладено договір про надання послуг з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів та постачання оливи з ТОВ «Технофорум», код ЄДРПОУ 13422398 (договір, платіжні інструкції додаються), яка є платником податку на додану вартість.
Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІРАТРЕЙДІНГ» 27.01.2023 року укладений договір будівельного субпідряду № ВТ-2023/05Б з Товариством з обмеженою відповідальністю «АСТА БУД ГРУП» та Товариством з обмеженою відповідальністю «УКРСЕРВІССТРОЙ».
Згідно до п.1 договору, роботи - будівельні, монтажні, пусконалагоджувальні чи інші роботи, які пов`язані з будівництвом об`єкта будівництва, які мають бути виконані Субпідрядником у відповідності з графіком виконання робіт та проектною документацією, а саме: Демонтаж ростверку РСМ -1т гідромолотом з вивозом та утилізацією будівельного сміття на об`єкті «Нове будівництво багатофункціонального комплексу житлового і громадського призначення по вулиці Шевченка у районі буд.43, м. Дніпро».
Згідно з умовами укладеного договору ТОВ «ВІРАТРЕЙДІНГ» (Субпідрядник) зобов`язується за завданням Генерального підрядника на свій ризик виконати Роботи та передати Генеральному підряднику в установлений договором строк результат робіт, а Генеральний підрядник зобов`язується надати субпідряднику будівельний майданчик(фронт робіт) передати в необхідному обсязі дозвільну та проектну документацію, прийняти від субпідрядника результат робіт, а Замовник має право контролювати виконання Субпідрядником робіт та зобов`язується оплатити їх.
Строк виконання робіт з 01 лютого по 09 лютого 2023 року, якщо інше не буде встановлено графіком виконання робіт.
На виконання п.14.3-14.4 укладеного Договору Субпідрядник зобов`язаний до 3 числа місяця, наступного за звітним, передати Генеральному підряднику Акти прийому - передачі виконаних робіт за типовою формою № КБ-3. Роботи вважаються виконаними після підписання Сторонами договору Актів.
24 січня 2023 року Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІРАТРЕЙДІНГ» 27.01.2023 року укладений договір на надання послуг у сфері поводження з відходами з Комунальним підприємством «Еко Дніпро» Дніпропетровської міської ради за № ПВ-13/23.
Згідно з умовами договору, виконавець бере на себе зобов`язання в порядку та на умовах визначених у договорі, надати послуги з приймання та розміщення інертних промислових та будівельних відходів Замовника на регіональному сміттєпереробному «Комплексі раціонального використання і зберігання побутових відходів».
23.02.2023 позивач отримав відповідь Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України: «Документ прийнято (реєстраційний номер 9032253630). Таблиця даних платника податку на додану вартість, зареєстрована у контролюючому органі, не враховано автоматично через невиконання вимог п.18 Порядку реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. за № 1165. Таблиця даних платника податку на додану вартість прийнято до розгляду.
Комісія регіонального рівня, прийняла рішення від 06.03.2023 року за № 8374462/38345843 щодо врахування таблиці даних платника податку на додану вартість ТОВ «ВІРАТРЕЙДІНГ».
Протягом лютого 2023 року згідно укладеного договору ТОВ «ВІРАТРЕЙДІНГ» надавав послуги по демонтажу ростверку РСМ -1т гідромолотом на об`єкті «Нове будівництво багатофункціонального комплексу житлового і громадського призначення по вулиці Шевченка у районі буд.43, м. Дніпро», про що було складено акт № 1 на суму 93142,50грн. в т.ч. ПДВ - 15523,75грн. Оплата за надані послуги здійснювалась шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок виконавця.
09.03.2023 року позивач склав та направив на реєстрацію податкову накладну № 30 від 24.02.2023 року суму 93142,50грн. в т.ч. ПДВ - 15523,75грн в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений Кодексом термін.
Податкова накладна № 30 від 24.02.2023 року суму 93142,50грн. в т.ч. ПДВ - 15523,75грн. зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстраційний номер 9044145862.
10.03.2023 Комісія центрального рівня, прийняла рішення № 8405723/38345843 щодо неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість ТОВ «ВІРАТРЕЙДІНГ», в якому зазначено, що причиною неврахування таблиці даних платника податку стало: «наявність у контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій: придбання товарів(робіт, послуг) від контрагентів, по яким прийнято рішення про відповідність критерію ризиковості платника податку згідно з п.8 додатка 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. за № 1165(зі змінами) протягом 2021-2022 року.»
02.02.2023 позивач звернувся до органу ДПС із запитом щодо отримання публічної інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарських операцій по кожному підприємству.
08.02.2023 року Головне управління ДПС у м. Києві листом № 88/ЗПІ/26-15-18-04-06 надало інформацію, що ТОВ «ВІРАТРЕЙДІНГ» протягом 2022 року документально оформлювало операції з реалізації товарів (робіт, послуг) на контрагента, у відношенні якого прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку - ТОВ «ПСК «ФЛАГМАН», код ЄДРПОУ 38732382, відповідно до п.6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. № 1165(зі змінами) а саме: «Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), з урахуванням вимог підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10розділу XX "Перехідні положення" Кодексу».
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПСК ФЛАГМАН», код ЄДРПОУ 38732382 зареєстроване в єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців, громадських формувань 06.06.2013. Згідно з випискою з ЄДР Товариство здійснює наступні види діяльності: 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій та інші., стан платника 0 - «основний платник за місцем реєстрації». На час укладання договору та виконання робіт було зареєстроване в податкових органах, як платник на додану вартість, ІПН 387323808316.
25 листопада 2022 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІРАТРЕЙДІНГ» (виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ПКС «ФЛАГМАН» (замовник) було укладено договір про надання послуг автокранами №ВТ2022/09П. Предметом укладеного договору є зобов`язання виконавця надати послуги автокранами вантажністю 25т. Виконавець зобов`язується розпочати надання послуг за договором на наступний день моменту отримання 100% передплати. На підставі змінних рапортів, щодо відпрацьованого автокранами часу, виконавцем складаються акти наданих послуг.
25 листопада 2022 року виконавцем був виписаний рахунок на оплату №3 на суму 28000,00грн. в т.ч. ПДВ - 4666,67грн. Замовник за даним рахунком сплачено 28 листопада 2022 року згідно з платіжною інструкцією № 3554.
28 листопада 2022 року виконавцем був виписаний рахунок на оплату №4 на суму 12600,00грн. в т.ч. ПДВ - 2100,00грн. Замовник за даним рахунком сплачено 29 листопада 2022 року згідно з платіжною інструкцією № 3560.
На підставі змінних рапортів 29.11.2022 року був складений акт надання послуг за № 13 на суму 40600,00грн. в т.ч. ПДВ - 6766,67грн.
Податкові накладні № 1 від 18.11.2022, № 4 від 29.11.2022, підписані сертифікованими електронними ключами ТОВ «ВІРАТРЕЙДІНГ» та 14.12.2022 відправлена на реєстрацію електронним засобом за допомогою програмного комплексу «М.Е.Dос» до Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України, зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстраційні номери документів: 9269501065, 9269311499.
Вважаючи, що спірними рішення порушені його права, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи даний спір по суті, суд виходить з такого.
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI.
Відповідно до підпункту 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України, платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно пункту 2 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Пунктами 12-16 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою.
Так, у таблиці даних платника податку зазначаються:
- види економічної діяльності відповідно до КВЕД;
- коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;
- коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Положеннями пункту 18 Порядку №1165 передбачено, що таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:
- така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України", та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);
- зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P
Відповідно до пунктів 19 та 20 Порядку №1165 у разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (додаток 7).
Якщо таблиця даних платника податку врахована відповідно до пункту 18 цього Порядку, після прийняття комісією контролюючого органу рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця підлягає розгляду відповідно до пункту 15 цього Порядку.
Слід зазначити, що таблиця даних платника податку подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Відповідно до абзацу другого пункту 25 Порядку №1165 Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Аналізуючи зміст оскаржуваних рішень Комісії ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних суд зазначає, що причиною неврахування таблиці даних платника податку стала наявність в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій.
Однак, пунктом 17 Порядку № 1165 визначено, що у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.
Загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Дослідивши матеріали справи, а саме спірні рішення, судом встановлено, що зазначені рішення не містять деталізації обставин, які стали підставою для наведеного висновку контролюючого органу. Контролюючим органом не зазначено, які конкретно операції та з якими контрагентами є ризиковими.
Даний факт позбавляє права платника податків на подання документів з метою підтвердження інформації, зазначеної в Таблиці даних платника податку на додану вартість.
Разом з тим, щодо контрагента позивача - ТОВ «ПСК Флагман», суд зазначає, що податкова накладна №4 від 29.11.2022 щодо господарської операції позивача з даним контрагентом зареєстрована в Реєстрі податкових накладних без заперечень відповідача. До того ж, про те, що підставою для неврахування таблиці платника податку на додану вартість, згідно рішення від 10.03.2023 № 8405723/38345843, стало оформлення операції з реалізації товарів (робіт, послуг) на контрагента, у відношенні якого прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку - ТОВ «ПСК «ФЛАГМАН», позивач дізнався із відповіді ГУ ДПС у м. Києві від 08.02.2023 року № 88/ЗПІ/26-15-18-04-06.
Водночас, суд зазначає, що ризиковість операції має ґрунтуватись на визначенні абз. 7 п. 2 Порядку №1165 ризику порушення норм податкового законодавства, що полягає в імовірності порушення норм пп. а, б п. 185.1 ст. 185, пп. а, б п. 187.1 ст. 187, абз. 1 п.п. 201.1, 201.7, 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку.
Дослідження факту здійснення господарської операції, на виконання яких складено податкову накладну, є предметом документальних перевірок, а обов`язком контролюючого органу при реєстрації податкових накладних є перевірка відповідності вказаних документів формі, встановленій чинним законодавством.
Положеннями ст. 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, в матеріалах справи відсутні належні та достовірні докази на підтвердження правомірності винесення спірних рішень, а також доказів наявності у контролюючого органу інформації, що свідчить про здійснення платником ризикових операцій.
Надані позивачем документи свідчать про наявність у останнього фактичної можливості здійснювати заявлені операції та виконувати податкові обов`язки. В свою чергу, податковим органом під час розгляду справи протилежного суду не доведено.
Отже, рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України про неврахування таблиць даних платника податку на додану вартість № 8241715/38345843 від 10.02.2023, № 8241714/38345843 від 10.02.2023, № 8324723/38345843 від 23.02.2023, № 8405723/38345843 від 10.03.2023 прийняті необґрунтовано та без урахування всіх обставин, що мали значення для їх прийняття, а тому визнаються судом протиправними та підлягають скасуванню.
Враховуючи, що вказані рішення прийнято Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України, у задоволенні позовних вимог до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві необхідно відмовити.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За умовами частини першої статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи сукупність викладених обставин, системно проаналізувавши норми законодавства, оцінивши наявні докази у їх сукупності при безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, за результатами з`ясування обставини у справі та їх правової оцінки, суд дійшов висновку про наявність законних підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Так, позивачем понесені судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 10736,00 грн. (платіжна інструкція № 268 від 15.05.2023 року), які підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.
Щодо витрат на правничу допомогу.
Відповідно до положень ч. 7 ст. 139 КАС України, розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо). Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву. За відсутності відповідної заяви або неподання відповідних доказів протягом встановленого строку така заява залишається без розгляду.
Згідно ч. 3, 5 ст. 143 КАС України, якщо сторона з поважних причин не може до закінчення судових дебатів у справі подати докази, що підтверджують розмір понесених нею судових витрат, суд за заявою такої сторони, поданою до закінчення судових дебатів у справі, може вирішити питання про судові витрати після ухвалення рішення по суті позовних вимог.
Виходячи зі змісту вказаних норм, подання заяви та відповідних доказів має певні строкові обмеження, а саме така заява подається:
1) до закінчення судових дебатів у справі;
2) або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду за умови надання стороною відповідної заяви про це до закінчення судових дебатів.
У позові позивачем вказано, що понесені ним витрати на професійну правничу допомогу складають 15000,00 грн, які він просить стягнути з відповідачів за рахунок бюджетних асигнувань.
На підтвердження обставин понесення та розміру витрат на професійну правничу допомогу, пов`язаних з розглядом даної справи, представником позивача надано: договір про надання правової (правничої) допомоги № 30/03-23 від 30.03.2023, додаткову угоду №1 від 31.03.2023, акт прийому передачі грошових коштів (гонорару) до договору від 30.03.2023, попередній орієнтовний розрахунок судових витрат по договору про надання правової (правничої) допомоги № 30/03-23 від 30.03.2023.
Відповідно до умов укладеного між адвокатом Більцан К.М. (адвокат) та ТОВ «ВІРАТРЕЙДІНГ» в особі директора Більцан Ю.Л. (клієнт), адвокат бере на себе зобов?язання надавати правову допомогу в обсязі та на умовах, передбачених цим договором, а клієнт зобов?язаний сплатити винагороду (гонорар) та витрати, необхідні для виконання його доручень, у порядку та строки обумовлені сторонами у договорі. Адвокат відповідно до узгоджених Сторонами доручень:
- надає Клієнту консультаційні та юридичні, представницькі, консультаційні послуги, щодо представництва та захисту інтересів останнього перед фізичними особами, комерційними організаціями різних форм власності, в органах державної влади, органах прокуратури, МВС та СБУ, державної виконавчої служби, на підприємствах, в установах, організаціях всіх форм власності та підпорядкування, Державній податковій службі України, ГУ ДПС у м.Києві, Дніпропетровському окружному адміністративному суді, Третьому апеляційному адміністративному суді, а також в судах загальної юрисдикції, адміністративних та господарських судах України усіх інстанцій, зокрема у цивільних, господарських та адміністративних справах, у справах про адміністративні правопорушення, у справах окремого та наказного провадження, в кримінальному провадженні, в тому числі при оскарженні дій та бездіяльності службових та посадових осіб;
- представляє інтереси клієнта з усіма правами, які надано законом позивачу (цивільному позивачу та відповідачу), відповідачу, потерпілому, третій особі, свідку, заявнику, скаржнику, у тому числі з правом пред?явлення позову, зміни підстав або предмету позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, пред?явлення зустрічного позову, подання заяв та скарг, укладання мирової угоди на будь-якій стадії процесу, вимагати виконання судового рішення, оскарження рішення, постанов і ухвали суду, одержання, рішень, ухвал, виконавчого листа, наказу та пред?явлення його до виконання; з правом підписувати та подавати документи, зокрема заяви, клопотання, відводи, заперечення, скарги, уточнення, пояснення, запити, звернення, повідомлення, докази та інше; вести попередні переговори та узгоджувати процесуальні питання; отримувати документи, в тому числі відповіді, довідки, свідоцтва, витяги, виписки, рішення, ухвали, постанови, заочне рішення тощо, а також їх копії; сплачувати від імені клієнта державне мито, судовий збір та інші необхідні платежі; вчиняти інші дії в інтересах клієнта.
- представляє інтереси Клієнта в судах, в органах прокуратури, МВС та СБУ під час досудового та судового слідства, кримінального провадження, у справах про адміністративні правопорушення, подавати заяви, клопотання, пояснення, докази та вчиняти інші дії шодо захисту прав та інтересів замовника.
Згідно пункту 1.3 цього договору, основним дорученням за даним Договором №30/03-23 від 30.03.2023 року про надання правової (правничої) допомоги є представлення інтересів Клієнта у Дніпропетровському окружному адміністративному суді, Третьому апеляційному адміністративному суді y Державній Податковій службі України та ГУ ДПС у м. Києві.
Згідно умов п. 1.1 додаткової угоди №1 від 31.03.2023, сторони домовились, що гонорар адвоката при наданні правової допомоги за Договором складає 15000 (п?ятнадцять тисяч) грн. та сплачується не пізніше (п?яти) робочих днів з дня підписання цієї Додаткової угоди.
У пункті 1.2. додаткової угоди сторони домовились, що сума гонорару адвоката, вказана у п. 1.1 цієї додаткової угоди є фіксованою та перегляду протягом строку дії договору не підлягає.
Згідно п. 1.3. додаткової угоди, інші положення Договору лишаються без змін.
01.04.2023 між сторонами договору №30/03-23 від 30.03.2023 підписаний акт прийому-передачі грошових коштів (гонорару) до Договору №30/03-23 про надання правової (правничої) допомоги, згідно якого сторони уклали цей Акт прийому-передачі грошових коштів (гонорару) до Договору про надання правової допомоги N°30/03-23 від 30.03.2023 р. (далі - Договір) про наступне:
1.1. За цим Актом Клієнт передав, а Адвокат прийняв суму грошових коштів (гонорару), обумовленого п. 4.2 Договору про надання правової допомоги № 30/03-23 від 30.03.2023 року та п. 1.1 Додаткової угоди № 1 від 31.03.2023 р. до Договору про надання правової допомоги №30/03-23 від 30.03.2023 року, у розмірі 15000 (п`ятнадцять тисяч) грн. Підписанням цього Акту сторони свідчать, що не мають матеріальних претензій одна до одної.
Згідно попереднього орієнтовного розрахунку судових витрат по договору про надання правової (правничої) допомоги № 30/03-23 від 30.03.2023, надання консультаційних послуг (3 год.) - 1000 грн, збір та системний аналіз фінансово-господарських та бухгалтерських документів наданих замовником (14 год) - 1000 грн, вивчення судової практики Верховного Суду (10 год.) - 1000 грн, узгодження правових питань, надання правового висновку та формування стратегії по справі (27 год). - 1000 грн, складення позовної заяви до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення та зобов?язання вчинити певні дії (23 год) - 3000 грн, складення відповіді на відзив (10 год.) - 2500 грн, складення заперечення на відповідь на відзив (10 год.) - 2500 грн, складення інших процесуальних документів (заяв, клопотань) - 1000 грн, представництво інтересів позивача (1 засідання) - 2000 грн.
Розглянувши вказані документи, суд зазначає таке.
Положеннями ст. 59 Конституції України закріплено, що кожен має право на професійну правничу допомогу. У випадках, передбачених законом, ця допомога надається безоплатно. Кожен є вільним у виборі захисника своїх прав.
Відповідно до положень п. 1 ч. 3 ст. 132 КАС України до витрат, пов`язаних з розглядом справи належать витрати на професійну правничу допомогу.
Згідно з ч. 1 3 ст. 134 КАС України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.
За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
Для цілей розподілу судових витрат належить:
1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;
2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
При визначенні суми компенсації витрат, понесених на професійну правничу допомогу, необхідно досліджувати на підставі належних та допустимих доказів обсяг фактично наданих адвокатом послуг і виконаних робіт, кількість витраченого часу, розмір гонорару, співмірність послуг категоріям складності справи, витраченому адвокатом часу, об`єму наданих послуг, ціні позову та (або) значенню справи.
Згідно з ч. 5, 6 ст. 134 КАС України, розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:
1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);
2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);
3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;
4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
Витрати, що підлягають сплаті за послуги адвоката, визначаються у порядку, встановленому Законом України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність".
Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" договір про надання правової допомоги - домовленість, за якою одна сторона (адвокат, адвокатське бюро, адвокатське об`єднання) зобов`язується здійснити захист, представництво або надати інші види правової допомоги другій стороні (клієнту) на умовах і в порядку, що визначені договором, а клієнт зобов`язується оплатити надання правової допомоги та фактичні витрати, необхідні для виконання договору.
Згідно статті 30 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту. Порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги. При встановленні розміру гонорару враховуються складність справи, кваліфікація і досвід адвоката, фінансовий стан клієнта та інші істотні обставини. Гонорар має бути розумним та враховувати витрачений адвокатом час.
Аналіз вищенаведених положень процесуального закону дає підстави для висновку про те, що документально підтверджені судові витрати на професійну правничу допомогу адвоката, пов`язані з розглядом справи, підлягають компенсації стороні, яка не є суб`єктом владних повноважень та на користь якої ухвалене рішення, за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.
При цьому, суд не зобов`язаний присуджувати стороні, на користь якої ухвалене судове рішення, всі понесені нею витрати на професійну правничу допомогу, якщо, керуючись принципами справедливості та верховенства права, встановить, що розмір гонорару, визначений стороною та його адвокатом, є завищеним щодо іншої сторони спору, враховуючи такі критерії, як складність справи, витрачений адвокатом час, значення спору для сторони тощо.
При визначенні суми компенсації витрат, понесених на професійну правничу допомогу, необхідно досліджувати на підставі належних та допустимих доказів обсяг фактично наданих адвокатом послуг і виконаних робіт, кількість витраченого часу, розмір гонорару, співмірність послуг категоріям складності справи, витраченому адвокатом часу, об`єму наданих послуг, ціні позову та (або) значенню справи.
Згідно усталеної практики Верховного Суду сформованої при розгляді аналогічних правовідносин, Верховним Судом вказано, що на підтвердження витрат, понесених на професійну правничу допомогу, мають бути надані договір про надання правничої допомоги (договір доручення, договір про надання юридичних послуг та ін.), документи, що свідчать про оплату гонорару та інших витрат, пов`язаних із наданням правничої допомоги, оформлені у встановленому законом порядку (квитанція до прибуткового касового ордера, платіжне доручення з відміткою банку або інший банківський документ, касові чеки, посвідчення про відрядження). Зазначені витрати мають бути документально підтверджені та доведені. Відсутність документального підтвердження витрат на правничу допомогу, а також розрахунку таких витрат є підставою для відмови у задоволенні вимог про відшкодування останніх. (постанови Великої Палати Верховного Суду від 27 червня 2018 у справі №826/1216/16, постанові Верховного Суду від 17 вересня 2019 у справі №810/3806/18, від 31.03.2020 у справі №726/549/19).
У додатковій постанові Великої Палати Верховного Суду від 19.02.2020 у справі №755/9215/15-ц (провадження №14-382цс19) вказано, що при визначенні суми відшкодування, суд має виходити з критерію реальності адвокатських витрат (встановлення їхньої дійсності та необхідності), а також критерію розумності їхнього розміру, виходячи з конкретних обставин справи.
Ті самі критерії застосовує Європейський суд з прав людини, присуджуючи судові витрати на підставі Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року. Так у справі "Схід/Захід Альянс Лімітед" проти України" (заява № 19336/04) зазначено, що заявник має право на компенсацію судових та інших витрат, лише якщо буде доведено, що такі витрати були фактичними і неминучими, а їхній розмір - обґрунтованим (п. 268).
Разом з тим, ні в договорі про надання правничої допомоги від 30.03.2023, ні в додатковій угоди не визначено, як саме послуги будуть надаватись адвокатом в рамках цього договору. Також відсутній в матеріалах справи акт прийому передачі послуг, наданих в рамках договору від 30.03.2023. Зазначене унеможливлює суд встановити які саме послуги позивач отримав в рамках домовленостей з адвокатом за договором про надання правничої допомоги від 30.03.2023 №30/03-23, їх обсяг та строки виконання, та за які саме послуги позивач передав адвокату кошти за актом від 01.04.2023.
Отже, тільки документально підтверджені судові витрати на професійну правничу допомогу адвоката, пов`язані з розглядом справи, підлягають компенсації стороні, яка не є суб`єктом владних повноважень та на користь якої ухвалене рішення, за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.
Відповідно до положень частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (частина 1 статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України).
Відсутність доказів на підтвердження понесення позивачем витрат на професійну правничу допомогу в рамках справи №160/10490/23, є підставою для відмови у задоволенні вимог про відшкодування останніх.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 139, 241, 243-246, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд -
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України про неврахування таблиць даних платника податку на додану вартість № 8241715/38345843 від 10.02.2023.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України про неврахування таблиць даних платника податку на додану вартість № 8241714/38345843 від 10.02.2023.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України про неврахування таблиць даних платника податку на додану вартість № 8324723/38345843 від 23.02.2023.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України про неврахування таблиць даних платника податку на додану вартість № 8405723/38345843 від 10.03.2023.
У задоволенні позовних вимог до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІРАТРЕЙДІНГ" (код ЄДРПОУ 38345843, адреса місцезнаходження: 49094, м. Дніпро, вулиця Мандриківська, буд. 51Л, секція 4, приміщення 165) судовий збір у розмірі 10736,00 грн.
У відшкодуванні витрат пов`язаних із професійною правничої допомогою за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складено 08.08.2023 року.
Суддя Н.Є. Калугіна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.08.2023 |
Оприлюднено | 14.08.2023 |
Номер документу | 112752055 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Калугіна Наталія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Калугіна Наталія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Калугіна Наталія Євгенівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні