Рішення
від 10.08.2023 по справі 560/2563/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

0

Справа № 560/2563/23

РІШЕННЯ

іменем України

10 серпня 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Ковальчук О.К. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІМТРАНС" до Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТІМТРАНС" звернулося до суду з позовом до Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті, в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №348396 від 01 лютого 2022 року.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що 01.02.2023 винесена постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу №348396. Вказана постанова винесена на підставі Акту проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом № 340341 від 23.12.2022. В ході перевірки відповідач встановив, що під час надання послуг з міжнародних перевезень вантажів позивач не забезпечив водія особистою карткою водія до цифрового тахографа. Позивач вважає оскаржувану постанову протиправною, оскільки в в переліку документів для міжнародних автомобільних перевезень вантажів резидентами України не передбачений такий документ, як особиста картка водія. Просить задовольнити позовні вимоги.

Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідач подав до суду відзив на позов, в якому зазначив, що 23.12.2022 посадовими особами Укртрансбезпеки була проведена перевірка, під час якої водій надав свідоцтво про реєстрацію, посвідчення водія та роздруківку з цифрового тахографа, де у слоті тахографа відображена інша особа. Із актом проведення перевірки водій ознайомлений, вказав, що карту у тахограф не вставляв. Особиста карта водія є документом передбаченим статтею 53 Закону України "Про автомобільний транспорт" необхідним для виконання міжнародних перевезень для усіх перевізників (і резидентів, і нерезидентів) та видів перевезень (і пасажирських, і вантажних). Таким чином, загальнообов`язковими при виконанні міжнародних перевезень, інші документи, наведені в частинах 3, 4, 5, 6 статті 53 Закону України "Про автомобільний транспорт" є спеціальними для кожного з видів перевезень (вантажних/пасажирських) та особи перевізника (резидент/нерезидент). Відповідно до абзацу 6 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: виконання резидентами та/або нерезидентами України міжнародних перевезень пасажирів чи вантажів без документів, визначених статтею 53 цього Закону, - штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Санкція передбачає відповідальність у випадку відсутності документів, визначених статтею 53 Закону України "Про автомобільний транспорт", до яких належить й особиста карта водія. Вважає постанову №348396 від 01.02.2023 правомірною. У задоволенні позову просить відмовити.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд встановив таке.

Позивач - TOB «ТІМТРАНС» зареєстроване в Єдиному державному реєстрі 25.05.2004. Основним видом діяльності позивача є 49.41 Вантажний автомобільний транспорт (основний).

Позивач здійснює міжнародні перевезення вантажів.

Згідно з міжнародною товарно-транспортною накладною CMR від 21.12.2022 року позивач здійснював транспортування вантажу «деревні паливні гранули», із пункту навантаження: Україна, Житомирська обл., Ємільчинський район, смт Ємільчине до пункту розвантаження: Bulgaria, Strumiani 2825, str. Tzar Kaloyan, спеціалізованим вантажним сідловим тягачем Scania R420, реєстраційний номер НОМЕР_1 з напівпричіпом рефрижератор Schmitz SKO 24L реєстраційний номер НОМЕР_2 , які належать позивачу на праві приватної власності. Водій ОСОБА_1 , посвідчення водія НОМЕР_3 .

23 грудня 2022 року посадовими особами Укртрансбезпеки на підставі направлення на перевірку та відповідно до щотижневого графіка перевірок проведена перевірка транспортного засобу реєстраційний номер НОМЕР_1 , який належать позивачу.

Під час перевірки водій ОСОБА_1 надав свідоцтво про реєстрацію, посвідчення водія та роздруківку з цифрового тахографа, у якій зазначені відомості про водія ОСОБА_2 .

За результатами перевірки складений акт перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №340341, яким зафіксоване порушення відповідачем статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт" 2344-III під час надання послуг з міжнародних перевезень вантажів за маршрутом "Україна-Греція" у зв`язку з відсутністю особистої картки водія до цифрового тахографа, передбаченої статтею 53 Закону 2344-III

На підставі акта перевірки 01.02.2023 винесена постанова про застосування до позивача адміністративно-господарського штрафу №348396, за порушення вимог статті 53 Закону України "Про автомобільний транспорт", відповідальність за яке передбачена абзацом 6 статті 60 вказаного Закону.

Не погоджуючись з вказаною постановою, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Відповідно до положень частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України "Про автомобільний транспорт" від 5 квітня 2001 року №2344-III (далі - Закон № 2344-ІІІ).

Відповідно до статті 53 Закону № 2344-ІІІ організацію міжнародних перевезень пасажирів і вантажів здійснюють перевізники відповідно до міжнародних договорів України з питань міжнародних автомобільних перевезень. При виконанні міжнародних перевезень вантажів резиденти України повинні мати:

дозволи іноземних країн, по території яких буде здійснюватися перевезення;

дозвіл щодо узгодження умов та режимів перевезення в разі перевищення вагових або габаритних обмежень чи документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових (габаритних) обмежень над визначеними законодавством становить меншеп`ятивідсотків;

свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу;

сертифікат відповідності транспортного засобу щодо безпеки руху та екологічної безпеки вимогам країн, територією яких буде здійснюватися перевезення, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України;

документи на вантаж.

Водії транспортних засобів, що належать резидентам або нерезидентам України, зобов`язані допускати до перевірки тахографів посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, надавати їм реєстраційні листки режиму праці та відпочинку водіїв - тахокарти, а також, у разі якщо у транспортному засобі використовуються цифрові тахографи, роздруковувати на паперовому носії інформацію про роботу та відпочинок водіїв.

Згідно з абзацом 6 частини 1 статті 60 Закону № 2344-ІІІ за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за виконання резидентами та/або нерезидентами України міжнародних перевезень пасажирів чи вантажів без документів, визначених статтею 53 цього Закону у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Підставою для накладення на позивача штрафу у розмірі 34000,0 грн, встановленого абзацом шостим частини першої статті 60 Закону № 2344-ІІІ, слугувала відсутність на момент перевірки у водія транспортного засобу, що належить позивачу, ОСОБА_1 особистої картка водія до цифрового тахографу. Факт відсутності зафіксований в акті №340341 від 21.12.2022, підписаному водієм ОСОБА_1 , який вказав, що не вставляв карту у тахограф. Під час перевірки водій надав роздруківку з цифрового тахографу, де у слоті зазначена інша особу - ОСОБА_3 .

За змістом статті 34 Закону № 2344-ІІІ автомобільний перевізник повинен, зокрема: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати безпеку дорожнього руху.

Статтею 18 Закону України "Про автомобільний транспорт" передбачено, що з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов`язані: організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці; здійснювати організацію та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду, забезпечувати їх санітарно-побутовими приміщеннями й обладнанням.

Контроль за роботою водіїв транспортних засобів має забезпечувати належне виконання покладених на них обов`язків і включає організацію перевірок режимів їх праці та відпочинку, а також виконання водіями транспортних засобів вимог цього Закону та законодавства про працю.

Порядок використання тахографів регулює Інструкція з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 № 385 ( далі - Інструкція № 385).

За визначенням пункту 1.4 Інструкції №385 контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв.

Відповідно до пункту 3.3 Інструкції №385 водій транспортного засобу, обладнаного тахографом: забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа; має при собі, зокрема, протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу.

Згідно з пунктами 3.3 і 3.6 Інструкції №385 водій транспортного засобу, обладнаного тахографом зокрема: своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом. Перевізники забезпечують належну експлуатацію тахографів та транспортних засобів з установленими тахографами, а також, наявності у водіїв транспортних засобів тахокарт у кількості, визначеній пунктом 3.3 цього розділу, або наявності та чинності картки для цифрового тахографа.

Умовами Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР), Конвенції міжнародної організації праці 1979 року №153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, ратифікованої Законом України №129 від 06.03.2008, передбачені обов`язки водія (кожного водія, якщо їх декілька) щодо внесення до катрки водія інформації, зокрема, про періоди відпочинку.

Таким чином, тахокарта у разі обладнання транспортного засобу аналоговим тахографом та картка водія чи роздруківка даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом, є одними документів, на підставі яких відповідно до статті 53 Закону № 2344-ІІІ здійснюються міжнародні перевезення вантажів.

Відповідно до протоколу перевірки та адаптації тахографа від 19.05.2022 транспортний засіб, реєстраційний номер НОМЕР_1 , обладнаний цифровим тахографом.

Тому, наявність заповненої картки водія чи роздруківки даних роботи тахографа є обов`язковою під час здійснення міжнародних вантажних перевезень зазначеним транспортним засобом.

У акті рейдової перевірки №340341 від 23.12.2022 відповідач зазначив про відсутність картки водія ОСОБА_1 . У графі «пояснення водія про причини порушень», ознайомившись з актом, водій ОСОБА_1 вказав, що карту у тахограф не вставляв.

Разом з тим, у матеріалах справи про адміністративне правопорушення, доданих відповідачем до відзиву на позов, є копія картки водія № НОМЕР_4 строком дії від 07.06.2018 - 06.06.2023 на водія ОСОБА_1 , який 23.12.2022 виконував перевезення вантажу вказаним автомобілем позивача.

За змістом пункту 3.3 Інструкції №385 водій транспортного засобу, обладнаного цифровим тахографом, повинен мати один з двох документів: картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа.

Відповідач не заперечує факт наявності у водія транспортного засобу ОСОБА_1 , який 23.12.2022 виконував перевезення вантажу, на момент проведення перевірки чинної картки водія.

Тому, відсутність на момент перевірки у водія транспортного засобу, обладнаного цифровим тахографом, який здійснює міжнародні перевезення вантажу, роздруківки на паперовому носії інформації про роботу та відпочинок водія, за наявності чинної картки водія, не може слугувати підставою для відповідальності, передбаченої абзацом шостим частини першої статті 60 Закону № 2344-ІІІ, за відсутність документів, передбачених статтею 53 цього Закону, відсутні.

З урахуванням викладеного, постанова від 01.02.2023 №348396 про накладення на позивача штрафу прийнята відповідачем безпідставно.

Посилання відповідача на відсутність роздруківки на паперовому носії інформації про роботу та відпочинок водія ОСОБА_1 , як на підставу для відповідальності позивача, як власника транспортного засобу, за відсутність під час міжнародних вантажних перевезень документів, передбачених статтею 53 Закону № 2344-ІІІ, суд вважає необгрунтованим.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За змістом частини 2 статті 77 вказаного Кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем не доведена правомірність постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №348396 від 01.02.2023.

Тому, позовні вимоги слід задовольнити.

У зв`язку з задоволенням позовних вимог сплачений позивачем судовий збір необхідно стягнути з відповідача.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІМТРАНС" адміністративно-господарського штрафу №348396 від 01.02.2023.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІМТРАНС" 2684,0 грн судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "ТІМТРАНС" (вул. Єрмакова, буд. 3,Кам`янець-Подільський,Хмельницька область,32302 , код ЄДРПОУ - 32993773) Відповідач:Відділ державного нагляду(контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті (вул. Соборна, 75,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 39816845)

Головуючий суддя О.К. Ковальчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.08.2023
Оприлюднено14.08.2023
Номер документу112754865
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —560/2563/23

Постанова від 20.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 05.12.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 01.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 29.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 13.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Рішення від 10.08.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 27.02.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні