Рішення
від 02.08.2023 по справі 139/241/23
МУРОВАНОКУРИЛОВЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 139/241/23

Провадження № 2/139/61/23

РІШЕННЯ

іменем України

02 серпня 2023 року Мурованокуриловецький районний суд Вінницької області в складі: головуючої - судді Тучинської Н.В.

з участю:

представника позивача прокурора Заболотної І.А.,

представника відповідача - адвоката Браславця Я.Ю.,

секретаря судових засідань Хонькович Л.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт Муровані Курилівці цивільну справу за позовом Могилів-Подільської окружної прокуратури Вінницької області в інтересах держави в особі Мурованокуриловецької селищної ради Могилів-Подільського району Вінницької області до ОСОБА_1 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , про витребування земельних ділянок,

ВСТАНОВИВ:

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_2 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0618. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 702 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521027072020 від 28 грудня 2020 року.

18 лютого 2021 року ОСОБА_2 на підставі договору купівлі-продажу відчужила земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0618 ОСОБА_23 . 01 травня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_3 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0619. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 701 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521027302020 від 28 грудня 2020 року.

17 лютого 2021 року ОСОБА_3 на підставі договору купівлі-продажу відчужив земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0619 ОСОБА_23 . 30 квітня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_4 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0620. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 700 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521026952020 від 28 грудня 2020 року.

18 лютого 2021 року ОСОБА_4 на підставі договору купівлі-продажу відчужила земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0620 ОСОБА_23 . 30 квітня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_5 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0621. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 699 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521027172020 від 28 грудня 2020 року.

18 лютого 2021 року ОСОБА_5 на підставі договору купівлі-продажу відчужив земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0621 ОСОБА_23 . 01 травня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_6 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0622. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 698 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521026912020 від 28 грудня 2020 року.

18 лютого 2021 року ОСОБА_6 на підставі договору купівлі-продажу відчужив земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0622 ОСОБА_23 . 30 квітня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_7 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0623. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 719 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521027032020 від 28 грудня 2020 року.

17 лютого 2021 року ОСОБА_7 на підставі договору купівлі-продажу відчужила земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0623 ОСОБА_23 . 30 квітня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_8 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0624. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 718 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521027122020 від 28 грудня 2020 року.

18 лютого 2021 року ОСОБА_8 на підставі договору купівлі-продажу відчужила земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0624 ОСОБА_23 . 30 квітня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_9 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0625. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 717 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521026802020 від 28 грудня 2020 року.

18 лютого 2021 року ОСОБА_9 на підставі договору купівлі-продажу відчужив земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0625 ОСОБА_23 . 30 квітня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_10 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0626. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 716 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521026822020 від 28 грудня 2020 року.

18 лютого 2021 року ОСОБА_10 на підставі договору купівлі-продажу відчужив земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0626 ОСОБА_23 . 30 квітня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

На даний час в Державному реєстрі речових прав згідно актуальної інформації, зареєстрованими є земельні ділянки з кадастровими номерами від 0522883600:07:002:0618 до 0522883600:07:002:0626 і право приватної власності на них зареєстровано на ОСОБА_1 .

На підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, розробленою Центральною регіональною філією ДП «УкрДАГП», 05 серпня 2021 року здійснено об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами від 0522883600:07:002:0618 до 0522883600:07:002:0626 в земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0419 загальною площею 18 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства». У Державному земельному кадастрі міститься інформація про земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0419, власником якої зазначено ОСОБА_1

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_11 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0604. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 713 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521027002020 від 28 грудня 2020 року.

17 лютого 2021 року ОСОБА_11 на підставі договору купівлі-продажу відчужила земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0604 ОСОБА_23 . 01 травня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_12 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0605. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 712 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521027162020 від 28 грудня 2020 року.

17 лютого 2021 року ОСОБА_12 на підставі договору купівлі-продажу відчужила земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0605 ОСОБА_23 . 30 квітня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_13 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0606. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 711 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521027182020 від 28 грудня 2020 року.

17 лютого 2021 року ОСОБА_13 на підставі договору купівлі-продажу відчужила земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0606 ОСОБА_23 . 01 травня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_14 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0607. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 720 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521026972020 від 28 грудня 2020 року.

17 лютого 2021 року ОСОБА_14 на підставі договору купівлі-продажу відчужив земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0607 ОСОБА_23 . 01 травня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_15 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0608. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 710 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521027192020 від 28 грудня 2020 року.

17 лютого 2021 року ОСОБА_15 на підставі договору купівлі-продажу відчужила земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0608 ОСОБА_23 . 30 квітня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_16 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0609. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 709 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521026982020 від 28 грудня 2020 року.

17 лютого 2021 року ОСОБА_16 на підставі договору купівлі-продажу відчужив земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0609 ОСОБА_23 . 01 травня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_17 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0610. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 708 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521027142020 від 28 грудня 2020 року.

17 лютого 2021 року ОСОБА_17 на підставі договору купівлі-продажу відчужила земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0610 ОСОБА_23 . 01 травня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_18 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0611. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 707 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521027232020 від 28 грудня 2020 року.

17 лютого 2021 року ОСОБА_18 на підставі договору купівлі-продажу відчужила земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0611 ОСОБА_23 . 01 травня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_19 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0612. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 706 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521027262020 від 28 грудня 2020 року.

17 лютого 2021 року ОСОБА_19 на підставі договору купівлі-продажу відчужив земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0612 ОСОБА_23 . 01 травня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_20 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0613. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 705 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521027292020 від 28 грудня 2020 року.

17 лютого 2021 року ОСОБА_20 на підставі договору купівлі-продажу відчужила земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0613 ОСОБА_23 . 30 квітня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_21 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0614. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 704 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521027242020 від 28 грудня 2020 року.

18 лютого 2021 року ОСОБА_21 на підставі договору купівлі-продажу відчужила земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0614 ОСОБА_23 . 01 травня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право приватної власності ОСОБА_22 на земельну ділянку площею 2 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» кадастровий номер 0522883600:07:002:0615. Підставою для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стало, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради № 703 від 21 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене), а також витяг з Державного земельного кадастру № НВ-0521027092020 від 28 грудня 2020 року.

17 лютого 2021 року ОСОБА_22 на підставі договору купівлі-продажу відчужила земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0615 ОСОБА_23 . 30 квітня 2021 року ОСОБА_23 за договором купівлі продажу відчужила цю земельну ділянку на користь ОСОБА_1 .

Згідно з інформацією Мурованокуриловецької селищної ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 19 травня 2021 року, остання 31 сесія 7 скликання Курашовецької сільської ради була проведена 20 жовтня 2020 року, на якій були прийняті рішення за №№ 368-394.

На даний час в Державному реєстрі речових прав згідно актуальної інформації, зареєстрованими є земельні ділянки з кадастровими номерами від 0522883600:07:002:0604 до 0522883600:07:002:0615 і право приватної власності на них зареєстровано на ОСОБА_1 .

На підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, розробленою Центральною регіональною філією ДП «УкрДАГП», 05 серпня 2021 року здійснено об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами від 0522883600:07:002:0604 до 0522883600:07:002:0615 в земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0420 загальною площею 24 га з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства». У Державному земельному кадастрі міститься інформація про земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0420, власником якої зазначено ОСОБА_1 .

Відповідно до інформації Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, земельні ділянки з кадастровими номерами: з кадастровими номерами 0522883600:07:002:0604, 0522883600:07:002:0605, 0522883600:07:002:0606, 0522883600:07:002:0607, 0522883600:07:002:0608, 0522883600:07:002:0609, 0522883600:07:002:0610, 0522883600:07:002:0611, 0522883600:07:002:0612, 0522883600:07:002:0613, 0522883600:07:002:0614, 0522883600:07:002:0615, 0522883600:07:002:0618, 0522883600:07:002:0619, 0522883600:07:002:0620, 0522883600:07:002:0621, 0522883600:07:002:0622, 0522883600:07:002:0623, 0522883600:07:002:0624, 0522883600:07:002:0625, 0522883600:07:002:0626 площею 2 га кожна знаходяться за межами населеного пункту с. Курашівці Могилів-Подільського (раніше - Мурованокуриловецького) району Вінницької області, на момент формування вони перебували у державній власності, а розпорядником землі було Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області.

Відповідно до рішення 2 сесії 8 скликання Мурованокуриловецької селищної ради Могилів-Подільського району Вінницької області № 6 від 18 грудня 2020 року Курашовецька сільська рада реорганізована шляхом приєднання до Мурованокуриловецької селищної ради.

Могилів-Подільська окружна прокуратура Вінницької області 28 березня 2023 року звернулася до Мурованокуриловецького районного суду в інтересах держави в особі Мурованокуриловецької селищної ради Могилів-Подільського району Вінницької області до ОСОБА_1 . У позові було заявлено вимогу про витребування від ОСОБА_1 в комунальну власність Мурованокуриловецької селищної ради Могилів-Подільського району Вінницької області земельної ділянки з кадастровим номером 0522883600:07:002:0419, яка утворена внаслідок об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 0522883600:07:002:0618, 0522883600:07:002:0619, 0522883600:07:002:0620, 0522883600:07:002:0621, 0522883600:07:002:0622, 0522883600:07:002:0623, 0522883600:07:002:0624, 0522883600:07:002:0625, 0522883600:07:002:0626.

Підставою для таких вимог названо факт вибуття земельних ділянок поза волею власника на підставі рішення, яке не приймалося (підроблене), відсутність повноважень в органу місцевого самоврядування (Курашовецької сільської ради) розпоряджатися вказаними земельними ділянками.

Ухвалою судді від 03 квітня 2023 року (а.с. 210-211 в т. 1) відкрито провадження у справі № 139/241/23 та призначено підготовче провадження.

Крім того, прокурор 03 квітня 2023 року заявив аналогічний позов до ОСОБА_1 , предметом якого є земельні ділянки з кадастровими номерами 0522883600:07:002:0604, 0522883600:07:002:0605, 0522883600:07:002:0606, 0522883600:07:002:0607, 0522883600:07:002:0608, 0522883600:07:002:0609, 0522883600:07:002:0610, 0522883600:07:002:0611, 0522883600:07:002:0612, 0522883600:07:002:0613, 0522883600:07:002:0614, 0522883600:07:002:0615 для ведення особистого селянського господарства, які перебували у державній власності та були розташовані на території колишньої Курашовецької сільської ради колишнього Мурованокуриловецького району Вінницької області, а тепер об`єднані в єдину земельну ділянку з кадастровим номером 0522883600:07:002:0420.

Ухвалою від 04 квітня 2023 року у справі № 139/258/23 (а.с. 2-3 в т. 3) відкрито провадження за таким позовом прокурора.

В підготовчому засіданні 24 квітня 2023 року було задоволено клопотання представника відповідача ОСОБА_1 адвоката Браславця Яна Юрійовича про об`єднання справ в одне провадження, про що постановлено відповідну ухвалу (а.с. 39-40 в т. 3).

24 квітня 2023 року представник відповідача ОСОБА_1 адвокат Браславець Я.Ю. подав відзиви на позовні заяви (а.с. 231-243 в т. 1, а.с. 21-32 в т. 3).

01 травня 2023 року прокурор подав до суду відповідь на відзиви (а.с. 49-54 в т. 3).

Ухвалою суду від 29 травня 2023 року (а.с. 194-195 в т. 3) підготовче провадження закрито, справу призначено до розгляду по суті. Дату судового засідання було призначено з урахуванням терміну перебування головуючої у справі судді у щорічній відпустці з 01 червня до 14 липня 2023 року (а.с. 191, 192 в т. 3).

Судове засідання 18 липня 2023 року було відкладено за клопотання представника відповідача (а.с. 222 в т. 3).

У судове засідання представник Мурованокуриловецької селищної ради, відповідач ОСОБА_1 та залучені до участі як треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача не з`явилися і не повідомили про причину неявки, хоча, в тому числі в силу положень п. 2 ч. 7 та п.п. 3 і 4 ч. 8 ст. 128 ЦПК України, всі були належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи (а.с. 196-221, 229, 230 в т. 3).

Керуючись п. 1 та п. 4 ч. 3 ст. 223 ЦПК України суд ухвалив про розгляд справи без участі представника особи, в інтересах якої подано позов, без відповідача та без участі третіх осіб.

Прокурор Заболотна Ірина Анатоліївна в судовому засіданні підтримала заявлені вимоги в повному обсязі. Зокрема, зазначила, що Могилів-Подільською окружною прокуратурою здійснюється процесуального керівництва у кримінальному провадженні, внесеному 30.03.2021 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021022220000001 за правовою кваліфікацією ч. 2 ст. 364 КК України. Під час досудового розслідування встановлено, що земельні ділянки з кадастровими номерами: 0522883600:07:002:0604, 0522883600:07:002:0605, 0522883600:07:002:0606, 0522883600:07:002:0607, 0522883600:07:002:0608, 0522883600:07:002:0609, 0522883600:07:002:0610, 0522883600:07:002:0611, 0522883600:07:002:0612, 0522883600:07:002:0613, 0522883600:07:002:0614, 0522883600:07:002:0615, 0522883600:07:002:0618, 0522883600:07:002:0619, 0522883600:07:002:0620, 0522883600:07:002:0621, 0522883600:07:002:0622, 0522883600:07:002:0623, 0522883600:07:002:0624, 0522883600:07:002:0625, 0522883600:07:002:0626 площею 2 га кожна, що знаходяться на території колишньої Курашовецької сільської ради Мурованокуриловецького району (зараз - Мурованокуриловецька селищна рада Могилів-Подільського району) Вінницької області за межами населеного пункту, поза волею власника - держави - вибули з державної власності кримінально-протиправним шляхом. Так, 19 січня 2021 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено записи про право приватної власності на ці земельні ділянки, відповідно, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 . Підставами для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на зазначене нерухоме майно стали, зокрема, рішення 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради за №№ 698-713 716-720 від 21 жовтня 2020 року, які насправді не приймалися (підроблені). Таким чином, державна реєстрація права приватної власності за на згадані земельні ділянки проведені на підставі підроблених рішень органу місцевого самоврядування, оскільки остання таке рішення не приймала. З цих підстав визнання недійсним рішень, які насправді не приймалися, не є необхідним. Крім того, на час реєстрації такого права приватної власності на земельні ділянки за ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ці земельні ділянки перебували у державній власності, а тому орган місцевого самоврядування не мав права розпоряджатись даною земельною ділянкою, оскільки такі повноваження ст. 122 ЗК України передані ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області. Вказане свідчить, що земельні ділянки вибули з державної власності всупереч волі держави. Також встановлено, що ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_16 і ОСОБА_20 на час отримання земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства на території колишньої Курашовецької сільської ради на підставі підроблених рішень органу місцевого самоврядування від 21 жовтня 2020 року, уже раніше використали своє право безоплатного отримання земельної ділянки державної власності цього виду. В період 17-18 лютого 2021 року ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , не маючи права на отримання земельних ділянок на території колишньої Курашовецької сільської ради колишнього Мурованокуриловецького району Вінницької області на підставі підроблених рішень 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради від 21 жовтня 2020 року, відчужили ці земельні ділянки ОСОБА_23 , а та, в свою чергу, в період 30 квітня - 01 травня 2021 року продала ці земельні ділянки за відповідними договорами відповідачу ОСОБА_1 . Вибуття майна з володіння власника не з його волі за змістом ст. 388 ЦК України є підставою для заявлення віндикаційного позову, а тому земельні ділянки підлягають витребуванню на користь держави у ОСОБА_1 .

Представник відповідача адвокат Браславець Ян Юрійович у судовому засіданні підтримав доводи, викладені у відзивах (а.с. 231-243 в т. 2, а.с. 19-32 в т. 3). Зокрема, вважає за правильне при прийнятті рішення у цій справі врахувати висновки щодо застосування норм права у подібних правовідносинах, викладені у постановах Верховного Суду 26 вересня 2019 року у справі № 2-4352/11, від 20 березня 2019 року у справі № 521/8368/15-ц, від 02 листопада 2021 року у справі № 925/1351/19, від 14 квітня 2022 року у справі № 644/2204/19, від 23 лютого 2022 року у справі № 710/2222/15-ц, від 15 травня 2019 року у справі № 522/7636/14-ц. Просить суд першочергово дотримуватися критерію «справедливого балансу» між правами та обов`язками держави і правами та інтересами громадянина, оскільки у разі прийняття рішень про задоволення позовів на користь держави, судами накладається «надмірний тягар» у межах судових процедур на громадян, як на добросовісних набувачів майна, який їм необхідно буде нести далі в порядку виконання рішень судів. Вважає, що такими судовими рішеннями на користь держави нівелюється відповідальність органів державної влади та їх представників у необхідності всебічного дотримання запроваджених власних процедур та мінімізації наслідків «помилок» у таких процедурах, які стають невиправданим тягарем для окремих індивідуально визначених громадян. Крім того наполягає, що ОСОБА_1 є добросовісним набувачем у власність земельних ділянок і набула право власності на них після вчинення трьох процедур, спеціально призначених державою для запобігання шахрайству при вчиненні правочинів з нерухомим майном, вчинених уповноваженими державою суб`єктами. Відповідні відомості містились у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а тому сумніву ОСОБА_1 не піддавались, з урахуванням їх додаткової перевірки приватним нотаріусом під час реєстраційних дій після укладених договорів купівлі-продажу. Також адвокат Браславець Я.Ю. заявляє, що Мурованокуриловецька селищна рада Могилів-Подільського району Вінницької області не може бути належним позивачем у справі, оскільки на момент вибуття земельних ділянок з державної власності, управління землями сільськогосподарського призначення за межами населеного пункту здійснювало Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області.

Розглянувши справу в судовому засіданні, оцінивши подані позивачем докази в їх сукупності та проаналізувавши відповідне законодавство, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги про витребування земельних ділянок підлягають до задоволення, з врахуванням такого:

Відповідно до ч. 1 ст. 19 ЦПК України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

Відповідно до частин 2 і 3 ст. 78 ЗК України право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них. Земля в Україні може перебувати у приватній, комунальній та державній власності. Статтею 80 ЗК України встановлено, що суб`єктами права власності на землю є, зокрема, держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади, - на землі державної власності. Згідно зі статтями 83, 84 ЗК України комунальною власністю є землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, в державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.

Підставою набуття земельної ділянки у власність із земель державної чи комунальної власності є відповідне рішення органу державної влади чи органу місцевого самоврядування.

Судом встановлено такі факти:

На підставі рішень Курашовецької сільської ради Мурованокуриловецького району 34 сесії 7 скликання від 21.10.2020 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та безоплатної передачі її у власність» №№ 702, 701, 700, 699, 698, 719, 718, 717, 716, 713, 712, 711, 720, 710, 709, 708, 707, 706, 705, 704, 703 (а.с. 28, 42, 56, 70, 84, 98, 112, 127, 141 в т. 1, а.с. 31, 45, 59, 72, 86, 100, 114, 128, 142, 156, 169, 184 в т. 2) земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства з кадастровими номерами 0522883600:07:002:0618, 0522883600:07:002:0619, 0522883600:07:002:0620, 0522883600:07:002:0621, 0522883600:07:002:0622, 0522883600:07:002:0623, 0522883600:07:002:0624, 0522883600:07:002:0625, 0522883600:07:002:0626, 0522883600:07:002:0604, 0522883600:07:002:0605, 0522883600:07:002:0606, 0522883600:07:002:0607, 0522883600:07:002:0608, 0522883600:07:002:0609, 0522883600:07:002:0610, 0522883600:07:002:0611, 0522883600:07:002:0612, 0522883600:07:002:0613, 0522883600:07:002:0614, 0522883600:07:002:0615 площею 2 га кожна були безоплатно передані у приватну власність, відповідно, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 .

Інформаційними довідками з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (а.с. 24-27, 38-41, 52-55, 66-69, 80-83, 94-97, 108-111, 123-126, 137-140 в т. 1, а.с. 27-30, 41-44, 55-58, 68-71, 82-85, 96-99, 110-113, 124-127, 138-141, 152-155, 166-168, 180-183 в т. 2) стверджується, що 19 січня 2021 року за ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 зареєстровано право приватної власності на вказані вище відповідні земельні ділянки. Такі реєстраційні дії вчинені державним реєстратором Уладівської сільської ради Літинського району Вінницької області Зарембою Сергієм Володимировичем на підставі зазначених вище рішень 34 сесії 7 скликання Курашовецької сільської ради 21 жовтня 2020 року та відповідних витягів з Державного земельного кадастру (а.с. 29, 43, 57, 71, 85, 99, 113, 128, 142 в т. 1, а.с. 31, 46, 60, 73, 87, 101, 115, 129, 143, 157, 170, 185 в т. 2).

Водночас, за інформацією Мурованокуриловецької селищної ради Могилів-Подільського району Вінницької області № 02-13/1295 (т. 1, а.с. 31), № 02-13/1294 (т. 1, а.с. 45), № 02-13/1291 (т. 1, а.с. 59), № 02-13/1281 (т. 1, а.с. 73), № 02-13/1289 (т. 1, а.с. 87), № 02-13/1302 (т. 1, а.с. 101), № 02-13/1292 (т. 1, а.с. 115), № 02-13/1290 (т. 1, а.с. 130), № 02-13/1293 (т. 1, а.с. 144), № 02-13/1286 (т. 2, а.с. 34), № 02-13/1285 (т. 2, а.с. 48), № 02-13/1284 (т. 2, а.с. 62), № 02-13/1288 (т. 2, а.с. 75), № 02-13/1283 (т. 2, а.с. 89), № 02-13/1282 (т. 2, а.с. 103), № 02-13/1299 (т. 2, а.с. 117), № 02-13/1298 (т. 2, а.с. 131), № 02-13/1281 (т. 2, а.с. 145), № 02-13/1297 (т. 2, а.с. 159), № 02-13/1296 (т. 2, а.с. 173), № 02-13/1287 (т. 2, а.с. 187) від 19 травня 2021 року, Курашовецькою сільською радою 21 жовтня 2020 року не приймались рішення за №№ 702, 701, 700, 699, 698, 719, 718, 717, 716, 713, 712, 711, 720, 710, 709, 708, 707, 706, 705, 704, 703, оскільки остання 31 сесія 7 скликання Курашовецької сільської ради була проведена 20 жовтня 2020 року і на ній були прийняті рішення за №№ 368-394.

Мурованокуриловецька селищна рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків сільських рад, зазначених у пункті 1 цього рішення, в тому числі Курашовецької сільської ради на підставі п. 2 рішення № 6 2 сесії 8 скликання Мурованокуриловецької селищної ради від 18.12.2020 «Про реорганізацію сільських рад шляхом приєднання до Мурованокуриловецької селищної ради».

Необхідною передумовою виникнення права власності на земельну ділянку за певних обставин має бути рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування, які діють від імені власника, про передання у власність земельної ділянки, а відсутність такого рішення з боку держави як власника земельних ділянок, свідчить про відсутність рішення уповноваженого органу виконавчої влади, на підставі якого ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 набули право власності на земельні ділянки. Вказане узгоджується з правовою позицією Верховного Суду (постанова Великої Палати Верховного Суду від 14 листопада 2018 року у справі № 183/1617/16). Таким чином, державна реєстрація права приватної власності за вказаними фізичними особами на земельні ділянки 19 січня 2021 року проведена на підставі підроблених рішень органу місцевого самоврядування.

Крім того, на час реєстрації за ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 права приватної власності на земельні ділянки на території Курашовецької сільської ради, ці земельні ділянки перебували у державній власності і знаходилися за межами населеного пункту с. Курашівці. Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб (ч. 4 ст. 122 ЗК України). За таких обставин право розпоряджатись земельними ділянками з кадастровими номерами 0522883600:07:002:0618, 0522883600:07:002:0619, 0522883600:07:002:0620, 0522883600:07:002:0621, 0522883600:07:002:0622, 0522883600:07:002:0623, 0522883600:07:002:0624, 0522883600:07:002:0625, 0522883600:07:002:0626, 0522883600:07:002:0604, 0522883600:07:002:0605, 0522883600:07:002:0606, 0522883600:07:002:0607, 0522883600:07:002:0608, 0522883600:07:002:0609, 0522883600:07:002:0610, 0522883600:07:002:0611, 0522883600:07:002:0612, 0522883600:07:002:0613, 0522883600:07:002:0614, 0522883600:07:002:0615 за законом належало ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області, а тому орган місцевого самоврядування не мав повноважень приймати рішення щодо передачі таких земельних ділянок у приватну власність.

Згідно зі ст. 13 Конституції України земля є об`єктом права власності українського народу. Від імені українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та в спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Отже, судом встановлено, що земельні ділянки з кадастровими номерами 0522883600:07:002:0618, 0522883600:07:002:0619, 0522883600:07:002:0620, 0522883600:07:002:0621, 0522883600:07:002:0622, 0522883600:07:002:0623, 0522883600:07:002:0624, 0522883600:07:002:0625, 0522883600:07:002:0626, 0522883600:07:002:0604, 0522883600:07:002:0605, 0522883600:07:002:0606, 0522883600:07:002:0607, 0522883600:07:002:0608, 0522883600:07:002:0609, 0522883600:07:002:0610, 0522883600:07:002:0611, 0522883600:07:002:0612, 0522883600:07:002:0613, 0522883600:07:002:0614, 0522883600:07:002:0615 площею 2 га кожна вибули із державної власності внаслідок незаконних (підроблених) рішень органу місцевого самоврядування, з порушенням вимог ч. 4 ст. 122 ЗК України, тобто поза волею власника - держави.

Відповідно до ч. 2 ст. 16 ЦК України, одним із способів захисту цивільних прав та інтересів є визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

У постанові Верховного Суду від 15.04.2020 у справі № 2-713/12 (провадження № 61-22304св19) сформовано правовий висновок про те, що якщо рішення про передачу земельних ділянок у власність не приймалось, не є необхідним вирішувати питання про його недійсність для вирішення питання про належність права власності на земельні ділянки та для їх витребування з чужого незаконного володіння.

З відповідних інформацій Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно (а.с. 24-27, 38-41, 52-55, 66-69, 80-83, 94-97, 108-111, 123-126, 137-140 в т. 1, а.с. 27-30, 41-44, 55-58, 68-71, 82-85, 96-99, 110-113, 124-127, 138-141, 152-155, 166-168, 180-183 в т. 2) вбачається, що 17-18 лютого 2021 року приватним нотаріусом Вінницького міського нотаріального округу Скутельник І.А. посвідчено договори купівлі-продажу земельних ділянок з кадастровими номерами 0522883600:07:002:0618, 0522883600:07:002:0619, 0522883600:07:002:0620, 0522883600:07:002:0621, 0522883600:07:002:0622, 0522883600:07:002:0623, 0522883600:07:002:0624, 0522883600:07:002:0625, 0522883600:07:002:0626, 0522883600:07:002:0604, 0522883600:07:002:0605, 0522883600:07:002:0606, 0522883600:07:002:0607, 0522883600:07:002:0608, 0522883600:07:002:0609, 0522883600:07:002:0610, 0522883600:07:002:0611, 0522883600:07:002:0612, 0522883600:07:002:0613, 0522883600:07:002:0614, 0522883600:07:002:0615 (а.с. 32-34, 46-48, 60-62, 74-76, 88-90, 102-104, 116-119, 131-133, 145-147 в т. 1, а.с. 35-37, 49-51, 63-64, 76-78, 90-92, 104-106, 118-120, 132-134, 146-148, 160-162, 174-176, 188-190 в т. 2). Відчуження всіх земельних ділянок було вчинено на користь покупця - ОСОБА_23 . Нотаріусом було внесено відомості про вчинені правочини та нового власника земельних ділянок в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно та зареєстроване право власності на вказані земельні ділянки за ОСОБА_23 .

Із цих же інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, а також із договорів купівлі-продажу земельних ділянок з кадастровими номерами 0522883600:07:002:0618, 0522883600:07:002:0619, 0522883600:07:002:0620, 0522883600:07:002:0621, 0522883600:07:002:0622, 0522883600:07:002:0623, 0522883600:07:002:0624, 0522883600:07:002:0625, 0522883600:07:002:0626, 0522883600:07:002:0604, 0522883600:07:002:0605, 0522883600:07:002:0606, 0522883600:07:002:0607, 0522883600:07:002:0608, 0522883600:07:002:0609, 0522883600:07:002:0610, 0522883600:07:002:0611, 0522883600:07:002:0612, 0522883600:07:002:0613, 0522883600:07:002:0614, 0522883600:07:002:0615, посвідчених приватним нотаріусом Вінницького міського нотаріального округу Скутельник І.А. 30 квітня - 01 травня 2021 року (а.с. 35-37, 49-51, 63-65, 77-79, 91-93, 105-107, 120-122, 134-136, 148-150 в т. 1, а.с. 38-40, 52-54, 65-67, 79-81, 93-95, 107-109, 121-123, 135-137, 149-151, 163-165, 177-179, 191-193 в т. 2), вбачається, що ОСОБА_23 продала їх відповідачу у цій справі ОСОБА_1 , і станом на цей день Державний реєстр речових прав на нерухоме майно містить інформацію про зареєстроване право власності на ці земельні ділянки за ОСОБА_1 .

Згідно ст. 328 ЦК України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.

З огляду на подальше відчуження незаконно отриманих ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 у приватну власність земельних ділянок з кадастровими номерами 0522883600:07:002:0618, 0522883600:07:002:0619, 0522883600:07:002:0620, 0522883600:07:002:0621, 0522883600:07:002:0622, 0522883600:07:002:0623, 0522883600:07:002:0624, 0522883600:07:002:0625, 0522883600:07:002:0626, 0522883600:07:002:0604, 0522883600:07:002:0605, 0522883600:07:002:0606, 0522883600:07:002:0607, 0522883600:07:002:0608, 0522883600:07:002:0609, 0522883600:07:002:0610, 0522883600:07:002:0611, 0522883600:07:002:0612, 0522883600:07:002:0613, 0522883600:07:002:0614, 0522883600:07:002:0615, - інтереси власника - держави - продовжують бути порушеними.

Відповідно до статей 317, 319 ЦК України саме власнику належить право розпоряджатися своїм майном за власною волею. Право власника на витребування майна від добросовісного набувача на підставі частини першої статті 388 ЦК України пов`язується з тим, у який спосіб майно вибуло з його володіння. Ця норма передбачає вичерпне коло підстав, коли за власником зберігається право на витребування свого майна від добросовісного набувача.

Згідно зі статтею 387 ЦК України власник має право витребувати своє майно від особи, яка незаконно, без відповідної правової підстави заволоділа ним. Статтею 330 ЦК України передбачено, що якщо майно відчужене особою, яка не має на це права, добросовісний набувач набуває право власності на нього, якщо відповідно до статті 388 цього Кодексу майно не може бути витребуване у нього.

Одним із випадків, коли майно можливо витребувати від добросовісного набувача, є вибуття такого майна поза волею власника або особи, якій він передав майно у володіння, не з їхньої волі (пункт 3 частини 1 статті 388 ЦК України). За змістом зазначеної норми майно, яке вибуло з володіння власника на підставі рішення суду, ухваленого щодо цього майна, але в подальшому скасованого, слід вважати таким, що вибуло з володіння власника поза його волею.

Так, витребування майна шляхом віндикації застосовується до відносин речово-правового характеру, зокрема якщо між власником і володільцем майна немає договірних відносин і майно перебуває у володільця не на підставі укладеного з власником договору.

З огляду на вказане вище, враховуючи, що судом встановлено, що реєстрація права власності на спірні земельні ділянки була вчинена на підставі підробленого (неіснуючого) рішення органу місцевого самоврядування, тобто, що ці ділянки вибули з володіння власника не з його волі, - в даній справі підлягають застосуванню положення ст. 388 ЦК України про витребування майна у ОСОБА_1 як у добросовісного набувача.

При цьому, суд враховує висновки, викладені в постанові Верховного Суду від 15 квітня 2020 року у справі № 373/1810/16-ц про те, що законодавчо визначений порядок набуття права власності громадянами на земельну ділянку із земель державної та комунальної власності потребує наявності, з одного боку, волевиявлення осіб до отримання земельної ділянки у формі подання заяви, з іншого - прийняття рішення про її передачу органом державної влади або місцевого самоврядування. Тож відсутність волевиявлення територіальної громади на передачу земельної ділянки є порушенням чинного законодавства. Право власності на майно, яке було передано за угодами щодо його відчуження поза волею власника, не набувається, у тому числі й добросовісним набувачем, оскільки це майно може бути у нього витребуване. Право власності дійсного власника в такому випадку презюмується і не припиняється із втратою ним цього майна. Лише за наявності волевиявлення органу місцевого самоврядування, оформленого рішенням, можливе розпорядження спірним нерухомим майном. Таким чином, у випадку якщо майно вибуло з володіння законного власника поза його волею, останній може розраховувати на повернення такого майна, незважаючи на добросовісність та відплатність його набуття сторонніми особами, і має право звернутися до суду з позовом про витребування майна з чужого незаконного володіння (віндикаційним позовом).

Втручання держави в право на мирне володіння своїм майном, зокрема, й позбавлення особи права власності на майно шляхом його витребування на користь держави загалом є предметом регулювання статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, що ратифікований Законом України № 475/97-ВР від 17 липня 1997 року.

Стала практика ЄСПЛ (серед багатьох інших, рішення ЄСПЛ у справах «Спорронґ і Льоннрот проти Швеції» від 23 вересня 1982 року, «Джеймс та інші проти Сполученого Королівства» від 21 лютого 1986 року, «Щокін проти України» від 14 жовтня 2010 року, «Сєрков проти України» від 7 липня 2011 року, «Колишній король Греції та інші проти Греції» від 23 листопада 2000 року, «Булвес» АД проти Болгарії» від 22 січня 2009 року, «Трегубенко проти України» від 2 листопада 2004 року, «East/West Alliance Limited» проти України» від 23 січня 2014 року) свідчить про наявність трьох критеріїв, які слід оцінювати на предмет сумісності заходу втручання в право особи на мирне володіння майном із гарантіями статті 1 Першого протоколу, а саме: чи є втручання законним; чи переслідує воно «суспільний», «публічний» інтерес; чи є такий захід (втручання в право на мирне володіння майном) пропорційним визначеним цілям.

Стаття 1 Першого протоколу гарантує захист права на мирне володіння майном особи, яка законним шляхом, добросовісно набула майно у власність, і для оцінки додержання «справедливого балансу» в питаннях позбавлення майна мають значення обставини, за якими майно було набуте у власність, поведінка особи, з власності якої майно витребовується.

Суд враховує, що договори купівлі-продажу земельних ділянок, які є предметом дослідження у цій справі, укладалися не особами, які набули ці земельні ділянки у власність за підробленими рішеннями органу місцевого самоврядування, а їх представником за довіреностями ОСОБА_24 ; всі ці земельні ділянки знаходяться на одному масиві; реєстрація права власності на ці земельні ділянки було вчинено на підставі підробленого (неіснуючого) рішення органу місцевого самоврядування; і право власності на первісних власників, і договори відчуження вчинялися і оформлялися в одному проміжку часу.

Крім того, 15 листопада 2022 року набрало чинності рішення Мурованокуриловецького районного суду Вінницької області від 20 липня 2022 року у справі № 139/997/21 (номер рішення в ЄДРСР 105337403), яким встановлено, що, зокрема, 18 лютого 2021 року (як і в цій справі!) приватним нотаріусом Вінницького міського нотаріального округу Скутельник І.А. (як і в цій справі!) посвідчено договір купівлі-продажу земельної ділянки з кадастровим номером 0522883000:04:002:0177, набутої продавцем на підставі рішення 32 сесії 7 скликання Конищівської сільської ради № 722 від 20 жовтня 2020 року, яке насправді не приймалося (підроблене) (як і в цій справі!), а покупцем та власником земельної ділянки стала ОСОБА_1 .

За таких обставин, суду видається, що поведінка відповідача ОСОБА_1 як набувача спірних земельних ділянок була такою, що умисно не проявила належної обачності під час укладення договорів купівлі-продажу спірних земельних ділянок.

Звернення прокурора до суду спрямоване на задоволення суспільної потреби у відновленні законності при вирішенні суспільно значимого питання про безоплатну передачу земельних ділянок у приватну власність та повернення у державну власність землі, яка вибула з власності держави незаконно поза її волею. Законність представництва прокурором інтересів держави обґрунтована в позові та є законною, що підтверджується правовою позицією викладеною в Постанові Великої Палати Верховного Суду від 26.06.2019 року, справа №587/430/16-ц.

Окрім того, суспільний інтерес, який полягає у поверненні в розпорядження держави земельної ділянки, що є умовою реалізації функцій держави з забезпечення громадян правом власності на земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства, забезпечення рівності можливостей всіх громадян використати своє право на землю.

Суд також враховує інтереси позивача як власника спірних земельних ділянок, який здійснює захист порушеного права власності, надаючи їм оцінку з точки зору балансу з правами та інтересами добросовісного набувача, та вважає, що права та інтереси власника, який позбувся володіння земельними ділянками внаслідок протиправних дій, за обставин цієї справи, перевищують інтереси набувача, який набуває право власності на майно, якщо згідно зі статтею 388 ЦК України майно не може бути витребуване в нього. Отже за обставин цієї справи, вимоги позивача про витребування спірних земельних ділянок з чужого незаконного володіння є обґрунтованими.

Підстав вважати, що витребування земельних ділянок є «надмірним тягарем» для ОСОБА_1 немає. Крім того, ОСОБА_1 , із власності якої витребовуються земельні ділянки, не позбавлена можливості відновити своє право, пред`явивши вимогу до проміжних набувачів, у яких вона придбала земельні ділянки, про відшкодування збитків на підставі статті 661 ЦК України.

До такого ж висновку прийшов Верховний Суд у постанові від 05 квітня 2023 року за результатами перегляду рішення Мурованокуриловецького районного суду Вінницької області від 20 липня 2022 року у справі № 139/997/21 за позовом Могилів-Подільської окружної прокуратури Вінницької області в інтересах держави в особі Мурованокуриловецької селищної ради Могилів-Подільського району Вінницької області до ОСОБА_1 та інших про скасування державної реєстрації права приватної власності з одночасним припиненням права приватної власності та інших речових прав та витребування земельних ділянок.

Як зазначено вище, право приватної власності на всі спірні земельні ділянки, згідно актуальної інформації з Державного реєстру речових прав, на даний час зареєстровано за ОСОБА_1 , а 24 травня 2021 року зареєстровано обтяження на земельні ділянки кадастровими номерами 0522883600:07:002:0618, 0522883600:07:002:0619, 0522883600:07:002:0620, 0522883600:07:002:0621, 0522883600:07:002:0622, 0522883600:07:002:0623, 0522883600:07:002:0624, 0522883600:07:002:0625, 0522883600:07:002:0626, 0522883600:07:002:0604, 0522883600:07:002:0605, 0522883600:07:002:0606, 0522883600:07:002:0607, 0522883600:07:002:0608, 0522883600:07:002:0609, 0522883600:07:002:0610, 0522883600:07:002:0611, 0522883600:07:002:0612, 0522883600:07:002:0613, 0522883600:07:002:0614, 0522883600:07:002:0615 у межах кримінального провадження № 42021022220000001 від 30.03.2021 на підставі ухвали слідчого судді Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області від 21 травня 2021 року у справі № 138/1217/21 (а.с. 223-227 в т. 2), згідно якої на спірні земельні ділянки накладено арешт, заборонено їх відчуження.

Разом з тим, відповідно до інформації Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області № 0-2-0.6-4918/2-22 від 29 грудня 2022 року (а.с. 222 в т. 2):

1) земельні ділянки з кадастровими номерами 0522883600:07:002:0618, 0522883600:07:002:0619, 0522883600:07:002:0620, 0522883600:07:002:0621, 0522883600:07:002:0622, 0522883600:07:002:0623, 0522883600:07:002:0624, 0522883600:07:002:0625, 0522883600:07:002:0626 перенесено до архіву. На підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, розробленої Центральною регіональною філією ДП «УкрДАГП» (а.с. 173-187 в т. 1), 05 серпня 2021 року здійснено об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 0522883600:07:002:0618, 0522883600:07:002:0619, 0522883600:07:002:0620, 0522883600:07:002:0621, 0522883600:07:002:0622, 0522883600:07:002:0623, 0522883600:07:002:0624, 0522883600:07:002:0625, 0522883600:07:002:0626, в результаті чого утворилась земельна ділянка з кадастровим номером 0522883600:07:002:0419;

2) земельні ділянки з кадастровими номерами 0522883600:07:002:0604, 0522883600:07:002:0605, 0522883600:07:002:0606, 0522883600:07:002:0607, 0522883600:07:002:0608, 0522883600:07:002:0609, 0522883600:07:002:0610, 0522883600:07:002:0611, 0522883600:07:002:0612, 0522883600:07:002:0613, 0522883600:07:002:0614, 0522883600:07:002:0615 перенесено до архіву. На підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, розробленої Центральною регіональною філією ДП «УкрДАГП» (а.с. 228-247 в т. 2), 05 серпня 2021 року здійснено об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 0522883600:07:002:0604, 0522883600:07:002:0605, 0522883600:07:002:0606, 0522883600:07:002:0607, 0522883600:07:002:0608, 0522883600:07:002:0609, 0522883600:07:002:0610, 0522883600:07:002:0611, 0522883600:07:002:0612, 0522883600:07:002:0613, 0522883600:07:002:0614, 0522883600:07:002:0615, в результаті чого утворилась земельна ділянка з кадастровим номером 0522883600:07:002:0420.

Отже, в Державному земельному кадастрі зареєстровано земельні ділянки з кадастровими номерами 0522883600:07:002:0419 та 0522883600:07:002:0420, які утворені шляхом об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами, відповідно, від 0522883600:07:002:0618 до 0522883600:07:002:0626 та від 0522883600:07:002:0604 до 0522883600:07:002:0615 (а.с. 182 в т. 1, а.с. 239 в т. 2).

В той же час у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно такі об`єкти нерухомого майна як земельні ділянки з кадастровими номерами 0522883600:07:002:0419 та 0522883600:07:002:0420 відсутні (а.с. 188 в т. 1 та а.с. 248 в т. 2).

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України «Про Державний земельний кадастр», п. 12 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, відомості Державного земельного кадастру є офіційними і вважаються об`єктивними та достовірними, якщо інше не доведено судом.

Згідно п. 4 ч. 3 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» під час проведення реєстраційних дій державний реєстратор обов`язково використовує відомості Державного земельного кадастру.

Тому витребування земельних ділянок, державна реєстрація яких скасована в Державному земельному кадастрі, унеможливить поновлення інтересів держави, оскільки такі об`єкти нерухомого майна в Державному земельному кадастрі відсутні, державний реєстратор речових прав не матиме змоги провести державну реєстрацію права комунальної власності на такі земельні ділянки, яких немає в Державному земельному кадастрі.

Разом з тим, є підстави для витребування земельних ділянок з кадастровими номерами 0522883600:07:002:0419 та 0522883600:07:002:0420, які утворені шляхом об`єднання спірних земельних ділянок, право власності на які зареєстровані на підставі підроблених рішень органу місцевого самоврядування, які останній не приймав.

Згідно із правовою позицією, викладеною у постанові Верховного Суду від 25.07.2018 у справі № 640/8456/16-ц, у разі об`єднання земельних ділянок не відбувається виникнення чи створення іншого нового майна, відмінного від попереднього, не має місця перетворення або переробка тощо, фактично та юридично відбувається заміна кількох правовстановлюючих документів на один новий, яким засвідчено право власності на те саме майно, що й у попередніх документах. Залишаються попередніми як правові, так і фізичні характеристики об`єднаних ділянок, зокрема, не відбувається зміна їх цільового призначення, розташування тощо.

У пункті 56 постанови Великої Палати Верховного Суду від 29.05.2019 у справі № 367/2022/15-ц, відповідно до якої формування земельних ділянок їх володільцем, зокрема внаслідок поділу та/або об`єднання, з присвоєнням їм кадастрових номерів, зміною інших характеристик не впливає на можливість захисту права власності чи інших майнових прав у визначений цивільним законодавством спосіб, зокрема шляхом витребування таких земельних ділянок.

Щодо доводів сторони відповідача про те, що прокурором пред`явлено цей позов в інтересах неналежного позивача, то у згаданій вище постанові Верховного Суду від 05 квітня 2023 року у справі № 139/997/21 аналогічним доводам представника відповідача ОСОБА_1 адвоката Браславця Я.Ю. дано оцінку, - їх визнано безпідставними.

При цьому, суд враховує таке: Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року № 707-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження території територіальних громад Вінницької області» визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад Вінницької області згідно з додатком. Згідно з додатком до зазначеної постанови Кабінету Міністрів України до переліку територіальних громад Вінницької області входить Мурованокуриловецька територіальна громада з адміністративним центром територіальної громади - смт Муровані Курилівці, до складу якої віднесена, зокрема, Курашовецька сільська рада Мурованокуриловецького району.

Відповідно до підпункту 4 п. 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади.

З 27.05.2021 набули чинності зміни до Земельного кодексу України, а саме п. 24 розділу Х Перехідних положень, відповідно до яких землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населеного пункту у межах таких територіальних громад.

Відповідно до ч.1 ст. 83 Земельного кодексу України землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст є комунальною власністю.

Під час ухвалення судового рішення суд, відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 264 ЦПК України вирішує питання, як розподілити між сторонами судові витрати.

Судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч. 1 ст. 133 ЦПК України,). Судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог (ч. 1 ст. 141 ЦПК України).

Оскільки суд прийшов до висновку про повне задоволення позовних вимог, з відповідача за кожною з пред`явлених вимог на користь позивача підлягають стягненню понесені ним судові витрати у вигляді сплати судового збору за подачу позову до суду (т. 1 а.с. 23, т. 2, а.с. 270) в сумі 9623 гривень 25 копійок (4124, 25 грн + 5499 грн = 9623,25 грн)

Керуючись, ст.ст. 16, 317, 319, 328, 387, 388 ЦК України, ст.ст. 116, 118, 121 ЗК України, ст.ст. 2, 10, 12, 13, 19, 81, 82, 89, 263-265 ЦПК України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Витребувати в комунальну власність Мурованокуриловецької селищної ради Могилів-Подільського району Вінницької області (вул. Соборна, буд. 45, смт Муровані Курилівці, Могилів-Подільський район, Вінницька обл., 23400,код ЄДРПОУ 04325974) земельну ділянку кадастровий номер 0522883600:07:002:0419 площею 18 га для ведення особистого селянського господарства, що розташована на території Мурованокуриловецької селищної ради Могилів-Подільського району Вінницької області, яка утворена внаслідок об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 0522883600:07:002:0618, 0522883600:07:002:0619, 0522883600:07:002:0620, 0522883600:07:002:0621, 0522883600:07:002:0622, 0522883600:07:002:0623, 0522883600:07:002:0624, 0522883600:07:002:0625, 0522883600:07:002:0626, право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно на які зареєстровано за ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ).

Витребувати в комунальну власність Мурованокуриловецької селищної ради Могилів-Подільського району Вінницької області (вул. Соборна, буд. 45, смт Муровані Курилівці, Могилів-Подільський район, Вінницька обл., 23400,код ЄДРПОУ 04325974) земельну ділянку кадастровий номер 0522883600:07:002:0420 площею 24 га для ведення особистого селянського господарства, що розташована на території Мурованокуриловецької селищної ради Могилів-Подільського району Вінницької області, яка утворена внаслідок об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 0522883600:07:002:0604, 0522883600:07:002:0605, 0522883600:07:002:0606, 0522883600:07:002:0607, 0522883600:07:002:0608, 0522883600:07:002:0609, 0522883600:07:002:0610, 0522883600:07:002:0611, 0522883600:07:002:0612, 0522883600:07:002:0613, 0522883600:07:002:0614, 0522883600:07:002:0615, право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно на які зареєстровано за ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ).

Стягнути з ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) на користь Вінницької обласної прокуратури (IBAN UA 568201720343110002000003988 в банку - Державна Казначейська служба України, м. Київ МФО 820172, код класифікації видатків бюджету - 2800, отримувач - Вінницька обласна прокуратура, код ЄДРПОУ 02909909) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 9623 (дев`ять тисяч шістсот двадцять три) гривні 25 копійок.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана учасниками справи протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Вінницького апеляційного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено та підписано 11 серпня 2023 року.

Суддя:


СудМурованокуриловецький районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення02.08.2023
Оприлюднено14.08.2023
Номер документу112768701
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них:

Судовий реєстр по справі —139/241/23

Ухвала від 11.12.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Краснощоков Євгеній Віталійович

Постанова від 02.11.2023

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Панасюк О. С.

Постанова від 02.11.2023

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Панасюк О. С.

Ухвала від 26.09.2023

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Панасюк О. С.

Ухвала від 11.09.2023

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Панасюк О. С.

Рішення від 02.08.2023

Цивільне

Мурованокуриловецький районний суд Вінницької області

Тучинська Н. В.

Рішення від 02.08.2023

Цивільне

Мурованокуриловецький районний суд Вінницької області

Тучинська Н. В.

Ухвала від 29.05.2023

Цивільне

Мурованокуриловецький районний суд Вінницької області

Тучинська Н. В.

Ухвала від 24.04.2023

Цивільне

Мурованокуриловецький районний суд Вінницької області

Тучинська Н. В.

Ухвала від 03.04.2023

Цивільне

Мурованокуриловецький районний суд Вінницької області

Тучинська Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні