КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про продовження строку для усунення недоліків позовної заяви
11 серпня 2023 року м. Київ 320/24358/23
Суддя Київського окружного адміністративного суду Панова Г.В., розглянувши позовну заяву
Київського обласного відділення фонду соціального захисту осіб з інвалідністю
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лімері»
про стягнення адміністративно-господарських санкцій,
В С Т А Н О В И В:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Київське обласне відділення фонду соціального захисту осіб з інвалідністю з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лімері», в якому просить суд стягнути з відповідача за невиконання нормативу, встановленого частиною 1 статті 19 закону № 875-ХІІ, на користь Київського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю грошову суму в рахунок адміністративно-господарських санкцій за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 93322,88 грн.
Судом під час вирішення питання про відкриття провадження у справі було встановлено недоліки позовної заяви, у зв`язку з чим ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 24.07.2023 позовну заяву було залишено без руху та запропоновано позивач усунути недоліки позовної заяви шляхом подання до суду оригіналу документу про сплату судового збору у розмірі 2684,00 грн.
На адресу суду надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви Київського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, у якій позивач просив суд винести ухвалу про відстрочення сплати судового збору з огляду на ту обставину, що майновий стан позивача не дозволяє сплатити повністю суму судового збору в розмірі 2684,00 грн. оскільки на рахунку позивача у Державній казначейській служби України, по коду економічної класифікації видатків бюджету (КЕКВ) 2800 «Інші поточні видатки», на якому здійснюється оплата судових витрат, залишок складає 527 грн 45 коп. Згідно Положення про Київське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, затвердженого Наказом Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю від 04.11.2021 № 91 Київське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю є територіальним органом неприбуткової бюджетної установи Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (далі Фонд). Відділення Фонду утримується за рахунок коштів державного бюджету. Розписом на 2023 рік Київському обласному відділенню за КПКВК 2507110 по напряму фінансування судові витрати (КЕКВ 2800), у серпні 2023 року передбачено 200000 грн Зазначений розпис підтверджується Лімітною довідкою про бюджетні асигнування та кредитування на 2023 рік, виданою Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю за КПКВК 2507110.
Тому позивач розраховує на надходження у серпні на рахунок Київського ОВФСЗОІ у Державній казначейської служби України 200000 грн, які плануються використати для сплати судового збору, у т.ч. за подання позовної заяви про стягнення з ТОВ "ЛІМЕРІ" суми адміністративно-господарських санкцій та пені.
Розглянувши клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору, суд зазначає таке.
В силу положень ч. 1 ст. 133 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Наведена норма кореспондується зі ст. 8 Закону України «Про судовий збір», згідно якої, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.
З наведених положень Закону вбачається, що їх застосування підлягає виключно до осіб, рівень статків яких обмежений, з метою усунення для таких осіб перешкод фінансового характеру для доступу до правосуддя. Інших, ніж незадовільний майновий стан особи, підстав законодавством не визначено.
Так, Пленум Вищого адміністративного суду України Постанові від 23.01.2015 №2 «Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 08.07.2011 № 3674-VI «Про судовий збір» зазначив, що визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони. Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплатити судовий збір, то такі обставини є підставою на відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення сторони від сплати. Таке ж право мають і бюджетні установи. Водночас, якщо ці бюджетні установи діють як суб`єкти владних повноважень, то обмежене фінансування такої установи не є підставою для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від сплати.
Така ж правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 23.01.2018 у справі № 820/692/17 (К/9901/3468/17).
Таким чином, для відстрочення сплати судового збору повинні бути відповідні правові підстави, в іншому ж випадку, як зазначено в рішенні Європейського суду з прав людини від 19.06.2001 у справі «Креуз проти Польщі», вимога сплатити судовий збір не обмежує право заявників на доступ до правосуддя.
З огляду на вищезазначене, заява Київського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю про відстрочення сплати судового збору задоволенню не підлягає, оскільки судом не встановлено обставин, які відповідно до ч. 1 ст. 133 КАС України можуть бути підставою для звільнення позивача від сплати судового збору.
Частинами першою-третьою статті 121 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.
Встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.
Якщо інше не встановлено законом, заява про поновлення процесуального строку розглядається судом, у якому належить вчинити процесуальну дію, стосовно якої пропущено строк, а заява про продовження процесуального строку, встановленого судом, - судом, який встановив строк, у письмовому провадженні.
Наведені вище обставини вказують на невідповідність позовної заяви вимогам процесуального законодавства, у зв`язку з чим суд, враховуючи приписи статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України та приписи 121 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає за необхідне продовжити позивачу строк усунення недоліків позовної заяви у п`ятиденний строк з дня отримання копії даної ухвали шляхом подання до суду:
- оригіналу платіжного документу, що свідчить про сплату судового збору за другу вимогу немайнового характеру у розмірі 2684,00 грн.
Суд звертає увагу позивача, що у разі невиконання ухвали суду про залишення позовної заяви без руху у відповідності до приписів пункту 2 частини першої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.
Керуючись ст.ст. 121, 169, 243, 248, 287 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
У Х В А Л И В:
1. Продовжити встановлений ухвалою від 24 липня 2023 року про залишення позовної заяви без руху процесуальний строк на усунення недоліків позовної заяви.
2. Встановити Київському обласному відділенню Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії даної ухвали.
3. Копію даної ухвали направити позивачу.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Панова Г. В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.08.2023 |
Оприлюднено | 14.08.2023 |
Номер документу | 112785096 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі зайнятості населення, з них зайнятості осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панова Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні