Постанова
від 25.08.2010 по справі 2-а-1527/09/0270
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2-а-1527/09/0270 Головуюч ий у 1-й інстанції: Курко О.П.

Суддя-доповідач: Цвірку н Ю.І

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"25" серпня 2010 р. м. Київ

Колегія суддів Київсь кого апеляційного адміністр ативного суду у складі:

Головуючого-судді - Цвірк уна Ю.І.;

суддів - Зайця В.С.,

Земля ної Г.В.,

при секретарі - Петрич енко Ю.П.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за апеляційно ю скаргою Контрольно-ревізі йного управління у Вінницькі й області на постанову Вінни цького окружного адміністра тивного суду від 17 червня 2009 ро ку по справі за позовом Вінни цького обласного клінічного ендокринологічного диспанс еру до Контрольно-ревізійно го управління у Вінницькій о бласті про визнання неправ омірними висновків,

в с т а н о в и л а:

Вінницький обласний клінічний ендокрилогічний диспансер (далі - Вінницьки й ОКЕД, позивач) звернувся до Вінницького окружного адмін істративного суду з позовом до Контрольно-ревізійного у правління у Вінницькій обла сті (далі - КРУ у Вінницькій о бласті, відповідач) про визн ання неправомірними висновк ів.

Постановою Вінницького ок ружного адміністративного с уду від 17 червня 2009 року позов з адоволено, визнано протиправ ними висновки КРУ у Вінницьк ій області, викладені в акті ревізії №04-07/2 від 23 січня 2009 року та скасовано вимоги викладе ні в листах №04-17/1325 та №04-15/1327 від 24 л ютого 2009 року.

Не погоджуючись з постанов ою Вінницького окружного адм іністративного суду від 17 чер вня 2009 року, КРУ у Вінницькій о бласті звернулося до Київськ ого апеляційного адміністра тивного суду з апеляційною с каргою, в якій просить ухвале не у справі судове рішення ск асувати та постановити нове рішення, яким відмовити в зад оволенні позову, посилаючись на порушення судом норм мате ріального та процесуального права.

Заслухавши суддю-доповіда ча, дослідивши докази у справ і та обговоривши доводи апел яційної скарги, судова колег ія встановила наступне.

З 17 грудня 2008 року по 16 січня 2009 р оку на підставі направлень К РУ у Вінницькій області від 1 7 грудня 2008 року № 1691, 1692, 1693, 1694, від 24 гр удня 2008 року №1717 було проведено ревізію використання бюджет них коштів, стану збереження та використання майна, досто вірності бухгалтерського об ліку і фінансової звітності у Вінницькому обласному клін ічному ендокринологічному д испансері за період з 01 квітня 2007 року по 01 грудня 2008 року.

За результатами перевірки відповідачем складено акт № 04-07/2 від 23 січня 2009 року. На підста ві висновків проведеної реві зії та ст. 10 Закону України "Про державну контрольно-ревізій ну службу в Україні" головном у лікарю Диспансеру Прудиу су П.Г. контрольно-ревізійн им управлінням у Вінницькій області пред'явлена вимога № 04-17/1325 від 24.02.2009р. про усунення вияв лених порушень.

Зокрема предметом цього по зову є вимоги щодо: відшкодув ання вартості списаного бенз ину на непідтверджені в ході зустрічної звірки об'єми вив езених нечистот в сумі 14505,03 грн .; - відшкодування списаного бе нзину марки А-76 на суму 4916,96 грн., в наслідок завищення в шляхови х листах показників спідомет ра; забезпечення повернення незаконно оплаченої суми по датку на додану вартість при придбанні виробів медичного призначення - 10556 грн.;відшкоду вання вартості списаного для виробництва пару вугілля пр и непрацюючій котельні в сум і 3657,40 грн.

Окрім того, відповідач 24.02.2009р . надіслав наступний лист-вим огу на ім'я начальника управл іння охорони здоров'я та куро ртів Вінницької облдержадмі ністрації № 04-15/1327, де за н аслідками ревізії висвітлює висновки:

- про недостатній контроль з а дотриманням вимог законода вства при формуванні штатног о розпису Позивача, що призве ло до фінансових порушень, а с аме використанню на виплату заробітної плати працівника м Диспансеру 351800 грн.;

- про незаконне утримання по сади машиніста (кочегара) кот ельні, що призвело до викорис тання бюджетних коштів на за гальну суму 18400 грн.;

- про погашення позивачем не бюджетної кредиторської заб оргованості в сумі 67600 грн. за р оботи по поточному та капіта льному ремонту приміщень, як а не рахується на обліку Дисп ансеру, а також висловлює про позицію зменшити асигнуванн я Диспансеру на 2009 рік на суму к оштів, використаних не за ціл ьовим призначенням в розмірі 67860 грн., та решту вимог, що позив ачем не оскаржуються.

Судом встановлено, що Диспа нсер не має централізованої системи водовідведення, у зв 'язку з чим для накопичення рі дких відходів користується п 'ятьма вигрібними ємностями загальною місткістю 00м3.

Для уникнення виливу нечис тот до навколишнього середов ища та у внутрішню трубопров ідну систему, Диспансер за до помогою власного автотрансп орту (асенізаційні автомобіл і ГАЗ 53 д.н. НОМЕР_2 місткіст ю 3,5 м3 та ГАЗ 53 д.н. НОМЕР_1, міс ткістю 3 м3) на підставі догово ру № 520 на перевезення стічних вод і рідких відходів провод ив вивіз і скидання нечистот на очисні споруди ВОВКП ВКГ "В інницяводоканал", що знаходя ться у с. Сабарів.

Відповідно до п. 21.1 Правил ко ристування системами комуна льного водопостачання та вод овідведення в містах і селищ ах України, затверджених нак азом Державного комітету Укр аїни по житлово-комунальному господарству від 01.07.1994р. № 65 кіль кість стічних вод визначаєть ся кількістю води, що надходи ть з комунального водопровод у.

Кількість спожитої води за період, що охоплювався ревіз ією згідно акту складає 16507 м3, т обто кількість нечистот має бути пропорційною такій же к ількості спожитої води. Нато мість, кількість вивезених Д испансером до очисної споруд и нечистот складає 12795 м3. Як вст ановлено і судовому засіданн і виявлена різниця пояснюєть ся тим, що у виключних випадка х позивач здійснював злив рі дких відходів з вигрібних ям у колектор міської каналіза ційної мережі на перехресті вул. Шевченка - Збишко в м. Вінн иці. Наведене підтверджуєтьс я і укладеним договором про з алучення приватного перевіз ника "Сервіс-М" та актами викон аних робіт на вивіз нечистот до колектора. Тим більше, що в ивезти згадану кількість рід ких відходів до очисних спор уд в с. Сабарів позивач об'єкти вно можливості не мав як в роз різі фінансових асигнувань т ак і технічних умов для здійс нення такого роду робіт.

Претензій від ВКГ "Вінниця водоканал" щодо зливання неч истот у міську каналізаційну мережу не надходило, останнє щоквартально виписує на ім'я Диспансеру рахунок у якому з дійснюється перерахунок за в ивезення нечистот та відніма ється від кількості спожитої води кількість вивезених вл асними силами Диспансеру неч истот до очисних споруд у с. Са барів і отримує фактичну кіл ькість нечистот скинутих до міської каналізаційної мере жі. Наведене підтверджується листом ВКГ "Вінницяводокана л" № 6/4423 від 11.09.07 року.

За таких обставин тверджен ня відповідача про понаднорм ативні витрати бензину та за перечення у скидання нечисто т до міської каналізаційної мережі є безпідставним, та не відповідає дійсності.

Щодо забезпечення поверне ння незаконно оплаченої суми податку на додану вартість п ри дбанні виробів медичного призначення в розмірі 10556 грн.

КРУ у Вінницькій області в ході проведеної ревізії вст ановлено факти зайвої оплати Диспансером податку на дода ну вартість в сумі 10556 грн. при д банні виробів медичного приз начення ( стор. 10 акту ревізії), у зв'язку з чим виставлено вим огу щодо забезпечення поверн ення зазначеної суми податку .

Однак, Закон України "Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами" не відносить орга ни контрольно-ревізійної слу жби до переліку контролюючих органів, які наділені повнов аженнями щодо здійснення кон тролю за своєчасністю, досто вірністю та повнотою нарахув ання та сплатою податків.

В акті ревізії зазначено, щ о кількість штатних посад Ди спансеру у штатному розписі на 2008р. перевищує кількість по сад, передбачених наказом Мі ністерства охорони здоров'я України від 23.02.2000р. № 33 "Про штатн і нормативи та типові штати з акладів охорони здоров'я" на 15 посад, на оплату праці яких пр отягом 2008 року передбачено та витрачено 149576,68 грн., і 2007 році - 109228,9 6 грн.

Таким чином, відповідач ств ерджує недотримання Диспанс ером порядку ведення операці й з бюджетними коштами в част ині завищення бюджетних асиг нувань та зайвого їх утриман ня за 2007-2008 роки в загальній сумі 351799,27 грн., в тому числі по КЕКВ 1110 "Оплата праці працівників бю джетних установ" в сумі 258805,64 грн . та по КЕКВ 1120 "Нарахування на з аробітну плату" - 92993,63 грн.

Згідно пункту 2 Наказу Мініс терства охорони здоров'я від 23.02.2000 № 33 "Про штатні нормативи т а типові штати закладів охор они здоров'я" керівникам закл адів охорони здоров'я надано право у разі виробничої необ хідності змінювати штати окр емих структурних підрозділі в або вводити посади, не перед бачені штатними нормативами для даного закладу, за рахуно к посад інших структурних пі дрозділів в межах фонду опла ти праці, доведеного лімітни ми довідками на відповідний період. Заміна посад працівн иків може здійснюватись лише в межах однієї категорії мед ичного (лікарі, середній меди чний персонал, молодший меди чний персонал), фармацевтичн ого персоналу, адміністратив но-управлінського, крім заст упників керівників, та госпо дарсько-обслуговуючого перс оналу.

Однак судом встановлено, що штатний розпис Диспансеру з а 2007-2008 роки складений з дотрима ння зазначених вимог, в межах загальної чисельності штатн их одиниць та в межах затверд жених управлінням охорони зд оров'я та курортів Вінницько ї облдержадміністрації кошт орисом видатків.

15 посад, визначених відпові дачем як таких що перевищуют ь понаднормативну кількість були введені в межах однієї к атегорії, як це передбачено Н аказом № 33 від 23.02.2000р. та з дозвол у Міністерства охорони здоро в'я ( лист № 10.03.67/4 від 09.01.09).

Таким чином, твердження КР У у Вінницькій області про пе ревищення кількості штатних посад та відповідно завищен ня бюджетних асигнувань на с уму 351799,27 грн. є безпідставним та необгрунтованим.

Також в акті ревізії № 04-07/2 ві д 23.01.07 викладені відомості пр о безпідставне списання 4000 кг вугілля вартістю 3657,40 грн. та ут римання кочегара (машиніста) котельні.

За рішенням Вінницької обл асної ради № від 28.03.2007р. Дис пансер мав передати ком унальному підприємству «Він ницяоблтеплоенерго" котельн ю та котел. Оскільки передача зазначених об'єктів унемоло жливила б нормальне функціон ування пральні, що використо вується позивачем з КП "Вінн ицяоблтеплоенерго" укладена угода про передачу у тимчасо ве користування Диспансеру з азначеної котельні.

На підставі укладеної угод и, в межах загальної .чисельно сті штатних одиниць та затве рджених кошторисом видатків для забезпечення нормальної та безпечної роботи котельн і введено посаду кочегара (м ашиніста).

Щодо висновків відповідач а про погашення позивачем не бюджетної кредиторської заб оргованості в сумі 67600 грн. за р оботи по поточному та капіта льному ремонту приміщень та вимоги про зменшення асигнув ань на 2009 рік на суму коштів вик ористаних не за цільовим при значенням - 67860 грн.

В 2006 році підрядні договори з TOB "МУР" на загальну суму 67600 грн . кладені в межах наявних ціль ових коштів виділених на про ведення реставрації пам'ятки архітектури та паркового ми стецтва "Садиба П'ятничани". Ос кільки приміщення адміністр ації Диспансеру у якому були здійснені ремонтні роботи є пам'яткою архітектури (колиш ній палац графа Грохольськог о) укладені договори підпада ли під оплату з цільових кошт ів наявних на момент укладен ня договорів. Тобто мало місц е бюджетне асигнування на да ні витрати. Підтвердженням в икладеного слугує лист управ ління капітального будівниц тва Вінницької облдержадмін істрації № 02-04-362 від 26.05.09 року.

Оплата платежів TOB "МУР" здійс нювалась з відстрочкою з умо вою переукладання договорів підряду на кожний новий пері од повного погашення заборго ваності за надані роботи. Тоб то покриття заборгованості з а проведені роботи перед TOB "МУ Р" проводилось поступово по м ірі надходження коштів.

Таким чином, визнання відпо відачем зобов'язання перед TOB "МУР" по проведенню ремонтних робіт не бюджетним та твердж ення про нецільове використа ння коштів є безпідставним, о скільки бюджетні асигнуванн я на ці витрати проводились.

За таких обставин суд першо ї інстанції правильно дійшов висновку про скасування вим ог викладених в листах №04-17/1325 та №04-15/1327 від 24 лютого 2009 року.

Разом з тим, слід зазначити наступне.

В силу частини 3 статі 2 КАС У країни у справах щодо оскарж ення рішень, дій чи бездіяльн ості суб'єктів владних повно важень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчи нені) вони: 1) на підставі, у межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України; 2) з використа нням повноваження з метою, з я кою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахув анням усіх обставин, що мають значення для прийняття ріше ння (вчинення дії); 4) безсторон ньо (неупереджено); 5) добросов існо; 6) розсудливо; 7) з дотриман ням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправ едливій дискримінації; 8) проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); 9) з урахуванням пр ава особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчас но, тобто протягом розумного строку.

Судова колегія звертає ува гу на те, що Вінницький ОКЕД к рім вимог оскаржив до суду ак т перевірки КРУ Вінницькій о бласті №04-07/2 від 23 січня 2009 року, з окрема позивач не погоджуєть ся з висновками, викладеними в акті.

Відповідно до пункту 1 части ни першої статті 17 КАС компете нція адміністративних судів поширюється на спори фізичн их чи юридичних осіб із суб' єктом владних повноважень що до оскарження його рішень (но рмативно-правових актів чи п равових актів індивідуально ї дії), дій чи бездіяльності.

Акти перевірки не є рішення ми суб' єкта владних повнова жень, не спричиняють виникне ння будь-яких прав і обов' яз ків осіб чи суб' єктів владн их повноважень, а отже, не поро джують правовідносин, що мож уть бути предметом спору.

Сам акт перевірки не породж ує для позивача настання буд ь-яких юридичних наслідків, н е впливає на його права та обо в' язки, а також не є обов' яз ковим для виконання.

Не є доцільним ототожнюват и різні за своєю суттю понятт я «висновки»та «вимоги». Оск ільки законні «вимоги»орган ів ДКРС відповідно до ст.15 Зак ону України є обов' язковими для виконання службовими ос обами об' єктів, що ревізуют ься, а «висновки»носять лише рекомендаційний характер, н е породжуючи ніяких обов' яз ків для об' єктів, що ревізую ться, і ніяким чином не обмежу ючи їхні права.

Таким чином, суд першої інст анції помилково, послався на необхідність розгляду питан ня про протиправність акту р евізії №04-07/2 від 23 січня 2009 року, як на підставу задоволення п озову.

Зважаючи на те, що однією з в имог позову є скасування акт а перевірки КРУ у Вінницькій області, то суду першої інста нції слід було відмовляти у відкритті провадження в цій частині на підставі пункту 1 частини першої статті 109 КАС У країни

Оскільки провадження у сп раві відкрите, то суд апеляці йної інстанції приходить до висновку про застосування пу нкту 1 частини першої статті 15 7 КАС України.

За таких обставин, колегія с уддів вважає, що рішення суду першої інстанції підлягає ч астковому скасуванню.

В силу статті 202 КАС України п ідставами для скасування пос танови або ухвали суду першо ї інстанції та ухвалення нов ого рішення є: 1) неповне з'ясув ання судом обставин, що мають значення для справи; 2) недове деність обставин, що мають зн ачення для справи, які суд пер шої інстанції вважає встанов леними; 3) невідповідність вис новків суду обставинам справ и; 4) порушення норм матеріальн ого або процесуального права , що призвело до неправильног о вирішення справи або питан ня, а так само розгляд і виріше ння справи неповноважним суд ом; участь в ухваленні постан ови судді, якому було заявлен о відвід на підставі обстави н, які викликали сумнів у неуп ередженості судді, і заяву пр о його відвід визнано судом а пеляційної інстанції обґрун тованою; ухвалення чи підпис ання постанови не тим суддею , який розглянув справу.

Керуючись статтями 195-196, 202, 205 К АС України

п о с т а н о в и л а:

Апеляційну скаргу Кон трольно-ревізійного управлі ння у Вінницькій області зад овольнити частково.

Постанову Вінницького окр ужного адміністративного су ду від 17 червня 2009 року скасува ти в частині визнання протип равними висновків Контрольн о-ревізійного управління у В інницькій області викладен их в акті ревізії №04-07/2 від 23 сі чня 2009 року.

В цій частині позовних вимо г провадження закрити.

В решті постанову залишити без змін.

Рішення набирає законно ї сили з моменту проголошенн я, а якщо його було прийнято за наслідками розгляду у пи сьмовому провадженні, - через п' ять днів після направлен ня копій особам, які беруть у часть у справі (ч. 5 статті 254 КА С України). Касаційна скарга на судові рішення подається протягом двадцяти днів післ я набрання законної сили суд овим рішенням суду апеляцій ної інстанції, крім випадків , передбачених цим Кодексом, а в разі складення постанови в повному обсязі відповідно д о статті 160 цього Кодексу - з дня складення постанови в п овному обсязі (ч.2 статті 212 КАС України).

Головуючий:

Судді:

Складено у повному обся зі 26.08.2010 року.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.08.2010
Оприлюднено24.09.2010
Номер документу11280123
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1527/09/0270

Постанова від 25.08.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Цвіркун Ю.І

Постанова від 17.06.2009

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Курко О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні