Справа № 569/14266/22
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 серпня 2023 року м. Рівне
Суддя Рівненського міського суду Рівненської області Яковлєв Д.В., з участю представника Рівненської митниці Держмитслужби Ярмолюка І.М., розглянувши справу про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , мешканки АДРЕСА_1 , ТзОВ «А-Брок» директор, за ч. 1 ст. 472 МК України, -
ВСТАНОВИВ :
30.06.2022 директор ТзОВ «А-БРОК» (код ЄДРПОУ 40063244) ОСОБА_1 на митний пост «Рівне» Рівненської митниці подала митну декларацію типу IM40ДЕ №UA204020/2022/226813 з метою митного оформлення та випуску у вільний обіг автомобіля марки «RENAULT», модель «TRAFIC», ідентифікаційний номер (кузова) - НОМЕР_2 з наданням пільг передбачених Законом України від 24.03.2022 № 2142-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану».
Для митного оформлення зазначеного транспортного директором ТзОВ «А-БРОК» ОСОБА_1 , подано наступні товаросупровідні документи: документ про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_3 від 07.01.2017 року, документ купівлі-продажу (KFZ-Kaufvertrag) №б/н від 14.06.2022, експертна довідка №5142/22 від 29.06.2022, довідка ТзОВ «Акредо Консалт» № 300622121 від 30.06.2022, довіреність від 24.06.2022 зареєстрована в реєстрі за № 512.
B описі графи 31 митної декларації типу IM40ДЕ №UA204020/2022/226813 від 30.06.2022 директором ТзОВ «А-БРОК» ОСОБА_1 заявлено наступну інформацію про товар: «Легковий автомобіль 1 шт; - марка - RENAULT - модель - TRAFIC - бувший у використанні; - номер кузова - № НОМЕР_2 ; - календарний рік виготовлення - 2009; - модельний рік виготовлення - 2009; - робочий об?єм двигуна - 1995 см3; - потужність двигуна - 66кВт; - тип двигуна - ДИЗЕЛЬНИЙ; - колісна формула - 4?2; - тип транспортного засобу - Легковий автомобіль; - тип кузова - УНІВЕРСАЛ; - загальна кількість місць, включаючи місце водія 9 шт.; - призначення: для перевезення пасажирів по дорогах загального користування - виготовлено на базі кузова легкового автомобіля».
При цьому, у графі 33 митної декларації типу IM40ДЕ №UA204020/2022/226813 від 30.06.2022 директором ТзОВ «А-БРОК» ОСОБА_1 заявлено код товару згідно УКТ ЗЕД: 8703329030.
Під час перевірки правильності класифікації товарів виникли сумніви щодо достовірності заявленого коду транспортного засобу згідно УКТ ЗЕД. З метою перевірки правильності класифікації товару за митною декларацією типу ІМ40ДЕ №UA204020/2022/226813 від 30.06.2022 підрозділом митного оформлення №1 митного поста «Рівне» до управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД направлено запит №226813 від 30.06.2022.
Одночасно, 30.06.2022 за митною декларацією IM40ДЕ №UA204020/2022/226813 від 30.06.2022 було додано форми контролю 210-1 «Проведення митного огляду транспортного засобу» і 911-1 «забезпечення ідентифікації товарів та/або транспортних засобів шляхом здійснення цифрової фотозиомки».
В результаті проведеного митного огляду товарів, що підтверджено актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу №UA204020/2022/226813 від 30.06.2022, було виявлено, що в транспортному засобі наявні отвори для перегородки між кабіною волія та вантажним відділенням, наявні вікна в бокових панелях, відсутні доступні отвори для кріплення сидінь та встановлення пристроїв безпеки, відсутні в задній частині кузова декоративне оздоблення та ознаки комфорту. Два ряди сидінь встановлено шляхом прикручування гвинтами до підлоги.
01.07.2022 сектором класифікації товарів Рівненської митниці винесено Рішення про визначення коду товару від 01.07.2022 № КТ-UA204000-0014-2022, відповідно до якого вищезазначений транспортний засіб необхідно класифікувати за кодом згідно з УКТ ЗЕД 8704219900, при цьому опис товару у графі 31 митної декларації необхідно викласти в редакції: «Вантажний автомобіль 1 шт; марка - RENAULT, модель - TRAFIC, бувший у використанні, номер кузова - № НОМЕР_2 , календарний рік виготовлення - 2009, модельний рік виготовлення - 2009, робочий об?єм двигуна - 1995см3, потужність двигуна - 66кВт, тип двигуна - дизельний, колісна формула - 4?2, тип кузова - фургон, загальна кількість місць, включаючи місце водія - 2 шт. Призначення: для перевезення вантажів по дорогах загального користування.».
Статтею 74 МК України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.
Згідно з п. 1 ч. 3 ст. 75 МК України для поміщення товарів у митний режим імпорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна подати митному органу, що здійснює випуск товарів, документи на такі товари.
Враховуючи ч. 1 ст. 318 МК України, митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення , які переміщуються через митний кордон України.
У відповідності до п.1 та п.3 ч.1 ст. 266 МК України декларант зобов?язаний:
- здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України,
- надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.
Відповідно до пункту 3.2. Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 №651, відомості, заявлені у МД декларантом або уповноваженою ним особою, є відомостями, необхідними для митних цілей.
Частиною 1 ст. 257 МК України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного офорилення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.
Згідно з ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
У відповідності до Закону України від 03.12.2019 № 313-IX «Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів» митне оформлення з метою вільного обігу та першу державну реєстрацію в Україні транспортних засобів за кодами товарних позицій 8701 20, 8702, 8704, 8705 згідно з УКТ ЗЕД, як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, здійснюється за умови їх відповідності екологічним нормам не нижче рівня «ЄВРО -5» - з 1 січня 2016 року, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до 31 грудня 2015 року включно.
У відповідності до листа № 160 від 12.07.2022 отриманого від офіційного представника автомобілів марки «Renault» в Україні, АТ «Рено Україна», транспортний засіб марки «RENAULT», модель «TRAFIC», ідентифікаційний номер (кузова) - НОМЕР_2 відповідає «ЄВРО - 4» рівня екологічної норми.
Одночасно, до митної декларації ІМ40ДЕ №UA204020/2022/226813 від 30.06.2022 директором ТзОВ «А-БРОК» ОСОБА_1 , подано документ про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_3 від 07.01.2017, у графі S1 (кількість сидячих місць з місцем водія) якого зазначено цифру «2».
Враховуючи зазначене, директором, декларантом ТзОВ «А-БРОК» ОСОБА_1 під час митного оформлення транспортного засобу марки «RENAULT», модель «TRAFIC», ідентифікаційний номер (кузова) - НОМЕР_2 з метою отримання пільг передбачених Законом України від 24.03.2022 № 2142-1X, в митній декларації №UA204020/2022/226813 від 30.06.2022, заявлено недостовірні дані стосовно опису та коду товару згідно з УКТ ЗЕД.
Частиною 2 ст. 266 МК України передбачено, що перед поданням митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснити фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах.
Зазначеним правом директор ТОВ «А-БРОК» ОСОБА_1 не скористалася. На запрошення до Рівненської митниці не з?явилася, пояснень не налала.
Таким чином, директор ТзОВ «А-БРОК» ОСОБА_1 в порушення вимог ч. 1 ст. 257 МК України не заявлено за встановленою формою в митній декларації типу ІМ40ДЕ №UA204020/2022/226813 від 30.06.2022 точні та достовірні відомості стосовно опису транспортного засобу марки «RENAULT», модель «TRAFIC», ідентифікаційний номер (кузова) - НОМЕР_2 , та невірно заявлено код товару згідно з УКТ ЗЕД. Митна вартість вказаного товару становить 326 773,13 грн.
В діях ОСОБА_1 міститься склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, а саме недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення.
ОСОБА_1 будучи повідомленою про день та час розгляду справи, у судове засідання не з`явилась. Клопотань про розгляд справи у її відсутності, чи про відкладення розгляду справи з причин, що унеможливлюють прибуття за викликом не надіслала.
Захисник ОСОБА_1 адвокат Мартіросян А.Г. приймаючи участь у передніх судових засіданнях вказав, що ОСОБА_1 вину у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 472 МК України не визнає та пояснив, що ОСОБА_1 даний автомобіль не купувала, вона не являється експертом у галузі автомобілів та не може візуально встановити чи цей автомобіль є вантажного типу чи пасажирського. Просив закрити провадження у справі.
Крім того, до початку судового засідання подав клопотання про повторне призначення автотоварознавчої експертизи.
Представник Рівненської митниці Держмитслужби Ярмолюк І.М. в судовому засіданні матеріали про порушення митних правил підтримав і просив застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення, передбачене санкцією статті, за якою кваліфіковані її дії.
Заслухавши представника Рівненської митниці Держмитслужби Ярмолюка І.М., дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 міститься склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 472 МК України.
У відповідності до ч. 1 ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Положеннями ст. 515 МК України визначено, що експертиза призначається, якщо для з`ясування питань, що виникають у справі про порушення митних правил, виникла потреба у спеціальних знаннях з окремих галузей науки, техніки, мистецтва, релігії тощо. Зазначена експертиза не є судовою експертизою.
Постановою Рівненського міського суду від 25 квітня 2023 року клопотання захисника ОСОБА_1 - адвоката Мартіросяна А.Г. про призначення автотоварознавчої експертизи задоволено, по справі призначено судову автотоварознавчу експертизу, проведення якої доручено експертам Рівненського НДЕКЦ МВС України.
05 липня 2023 року до Рівненського міського суду надійшло повідомлення Рівненського НДЕКЦ МВС України від 30.06.2023 №СЕ-19/118-23/4976-АВ про неможливість проведення судової експертизи в зв`язку несплатою проведення судової експертизи, а тому суд приходить до висновку, що клопотання про повторне призначення експертизи необгрунтоване і в його задоволенні слід відмовити.
Відповідно до вимог ст. 245, 280 КУпАП одним із завдань провадження у справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне й об`єктивне з`ясування обставин кожної справи.
Як вбачається із ст. 280 КУпАП, при розгляді справи про адміністративне правопорушення, окрім іншого, підлягає встановленню чи було вчинено адміністративне правопорушення і чи винна дана особа в його вчиненні.
Згідно зі ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
У відповідності до ст. 9, 10 КУпАП правопорушення визнається вчиненим: 1) умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків, 2) з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.
Так, відповідно до ст. 472 МК України адміністративна відповідальність настає в разі недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Згідно зі статтею 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 472 МК України, підтверджується матеріалами справи про адміністративне правопорушення, зокрема протоколом про порушення митних правил №0079/20400/22 від 20.07.2022 року, копією митної декларації типу ІМ40ДЕ №UA204020/2022/226813 від 30.06.2022, та іншими матеріалами справи.
Відповідно до ч. 6 Постанови Пленуму Верховного суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року №8, підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Відповідно дост. 336 МК України, митний контроль здійснюється шляхом проведення митного огляду та перевірки документів і відомостей, які відповідно достатті 335МК Українинадаються митним органам під час переміщення товарів через митний кордон України.
Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України, з моменту прийняття органом доходів та зборів митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Згідно з ч. 1 ст. 266 МК України, декларант зобов`язаний : 1)здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; 2) на вимогумитного органупред`явити товари,транспортні засоби комерційного призначеннядля митного контролю і митного оформлення; 3) надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; 4) у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; 5) у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.
Згідно ч. 1 ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до Постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 року, №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів, чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані. Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.
Таким чином, матеріалами справи доведено та судом встановлено, що особою, яка притягується до відповідальності, вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом надання в якості підстави для переміщення товарів до органу доходів і зборів документів, що містять неправдиві відомості, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 472 МК України.
Провадження у справах про порушення митних правил, згідно ст. 487 МК України, здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Враховуючи вищевикладене, суд накладає на правопорушника стягнення, відповідно до санкції ч. 1 ст. 472 МК України, у виді штрафу у розмірі 100 відсотків вартості товарів безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів.
Відповідно доЗакону України "Просудовий збір" до стягнення із ОСОБА_1 підлягає судовий збір в сумі 536 грн. 80 коп.
На підставі викладеного та керуючись ст. 472 Митного кодексу України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні клопотання захисника ОСОБА_1 - адвоката Мартіросяна А.Г. про призначення у справі повторної автотоварознавчої експертизи - відмовити.
ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 Митного кодексу України та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів безпосередніх предметів порушення митних правил в сумі 326 773,13 грн. (триста двадцять шість тисяч сімсот сімдесят три грн. 13 коп.) з конфіскацією транспортного засобу марки «RENAULT», модель «TRAFIC», ідентифікаційний номер (кузова) - НОМЕР_2 .
Стягнути із ОСОБА_1 в прибуток держави судовий збір в сумі 536 (п`ятсот тридцять шість) грн. 80 коп.
Реквізити для оплати судового збору: Отримувач коштів: ГУК у Рівн. Обл./ Рівнен.міс.тг/22030101. Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП). Код отримувача: (код за ЄДРПОУ): 38012494. Рахунок отримувача: UA458999980313191206000017527. Кодкласифікації доходів бюджету: 22030101.
Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд.
Суддя Рівненського міського суду Д.В. Яковлєв
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2023 |
Оприлюднено | 17.08.2023 |
Номер документу | 112832212 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення |
Адмінправопорушення
Рівненський міський суд Рівненської області
Яковлєв Д. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні