Ухвала
від 16.08.2023 по справі 816/3460/15
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

16 серпня 2023 року м. ПолтаваСправа № 816/3460/15

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Ясиновського І.Г., розглянувши у порядку письмового провадження заяву представника Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області про заміну сторони у виконавчому провадженні у справі № 816/3460/15 за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Полтаві Полтавської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Технохолдинг" про стягнення коштів, -

В С Т А Н О В И В:

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2015 року адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Полтаві Полтавської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Технохолдинг" про стягнення коштів - задоволено. Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Технохолдинг" (код ЄДРПОУ 35026483) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Полтаві Полтавської області капіталізовані платежі у розмірі 525863,87 грн (п`ятсот двадцять п`ять тисяч вісімсот шістдесят три гривні 87 коп.).

Вказана постанова набрала законної сили.

Також ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду (у складі судді Кукоби О.О.) від 05 лютого 2018 року у справі № 816/3460/15 замінено стягувача у виконавчому провадженні з примусового виконання виконавчого листа №816/3460/15, виданого Полтавським окружним адміністративним судом 02.11.2015, з відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Полтаві Полтавської області (код ЄДРПОУ 25940885; вул. Автобазівська, 2/9, к. 16, м. Полтава, Полтавська область, 36008) на управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області (код ЄДРПОУ 41319427; вул. Гоголя, 34, м. Полтава, Полтавська область, 36011).

09 серпня 2023 року до суду надійшла заява представника Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області про заміну сторони у виконавчому провадженні.

Згідно Протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду заяву передано судді Ясиновському І.Г. 09.08.2023.

Ухвалою суду від 10 серпня 2023 року заяву про заміну стягувача виконавчого провадження у справі призначено до судового розгляду.

Відповідно до приписів частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005 № 2747-IV (надалі також КАС України) фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Враховуючи положення пункту 10 частини 1 статті 4, частини 9 статті 205 КАС України, суд вирішив розгляд заяви здійснювати у порядку письмового провадження.

Вирішуючи заяву, суд виходив з наступного.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2015 року адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Полтаві Полтавської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Технохолдинг" про стягнення коштів - задоволено. Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Технохолдинг" (код ЄДРПОУ 35026483) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Полтаві Полтавської області капіталізовані платежі у розмірі 525863,87 грн (п`ятсот двадцять п`ять тисяч вісімсот шістдесят три гривні 87 коп.).

02 листопада 2015 року судом видано виконавчий лист.

Згідно листа від 14.08.2023 №87825 встановлено, що в Шевченківському відділ державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції перебуває виконавче провадження за АСВП № 64603934 відкритого на підставі виконавчого листа № 816/3460/15 від 02.11.2015 виданого Полтавським окружним адміністративним судом про стягнення капіталізованого платежу у розмірі 525863,87 грн. з ТзОВ « Технохолдінг» на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області. 24.02.2021 державним виконавцем винесено постанову про відкриття виконавчого провадження. 02.06.2021, 06.06.2021, 02.08.2021, 20.01.2022, 06.06.2022, 11.08.2023 державним виконавцем направлено запит до ДФС щодо наявності у боржника банківських рахунків (згідно відповіді інформація про номери рахунків, відкриті у банках та інших фінансових установах боржниками - юридичними особами та/або фізичними особами - підприємцями, до ДФС не надходила. 03.06.2021, 06.06.2021, 20,01,2022, 09.08.2022, 21.03.2023, 11.08.2023 державним виконавцем направлено запит до МВС щодо наявності у боржника транспортних засобів ( згідно відповіді в МВС відсутні дані про зареєстровані за боржником транспортні засоби). 16.06.2021, 20.01.2022, 09.08.2022, 21.03.2023 накладено арешт на кошти боржника. 11.08.2023 накладено арешт на майно боржника, державним виконавцем направлено виклик керівнику ТзОВ «Технохолдінг» на 17.08.2023

З 01 січня 2023 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" та Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 21 вересня 2022 року №2620-IX (далі - Закон №2620-IX), яким Закон України від 03 вересня 1999 року №1105-XIV "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон №1105-XIV), викладений в новій редакції.

Відповідно до частини першої статті 4 Закону №1105-XIV (тут і надалі в редакції вищевказаного Закону №2620-IX) уповноваженим органом управління в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку (далі - уповноважений орган управління) є Пенсійний фонд України.

Пунктом 2 "Прикінцевих та перехідних положень" Закону №1105-XIV визначено припинити Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду, реорганізувавши їх шляхом приєднання до Пенсійного фонду України з 1 січня 2023 року. Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень. Кабінету Міністрів України у встановленому порядку вжити заходів, що випливають із цього Закону.

Пунктом 7 "Прикінцевих та перехідних положень" Закону №1105-XIV встановлено, що стягнення та погашення заборгованості із страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, пенсійне страхування, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, у тому числі в судовому порядку, у справах про банкрутство, за виконавчими документами, провадження за якими відкрито до дня набрання чинності цим Законом, здійснюють територіальні органи Пенсійного фонду України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2022 року №1442 "Питання припинення Фонду соціального страхування України та управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України" припинено з 01 січня 2023 року, реорганізувавши шляхом приєднання до Пенсійного фонду України, зокрема, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року №1467 "Про затвердження Порядку здійснення страхових виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" установлено, що виконавча дирекція Фонду соціального страхування та її робочі органи передають Пенсійному фонду України в електронній формі виплатні документи на січень 2023 р. засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів до 2 січня 2023 р., а бази даних, носії інформації та програмне забезпечення щодо ведення обліку та здійснення страхових виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності (далі - страхові виплати), за актами приймання-передачі - до 20 січня 2023 року.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2022 року №1323 "Деякі питання забезпечення здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням" встановлено, що залишки коштів, які утворилися на рахунках виконавчої дирекції Фонду соціального страхування та її робочих органів станом на кінець останнього банківського дня у системі електронних платежів Національного банку у 2022 році, перераховуються власниками рахунків в перший банківський день 2023 року на дохідний рахунок Пенсійного фонду України, відкритий в Державній казначейській службі для обліку коштів загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності і загальнообов`язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, з подальшим їх спрямуванням цього ж дня на видатковий рахунок Пенсійного фонду України для здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг, визначених Законом України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування".

Згідно з частиною першою статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 19.05.2023 внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області (ідентифікаційний код 41319427) в результаті реорганізації.

При цьому, згідно зі змістом передавального акту від 28 квітня 2023 року внаслідок реорганізації Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області, код ЄДРПОУ 41319427, шляхом приєднання до Пенсійного фонду України відповідно до пункту 2 розділу VІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" (в редакції Закону України від 21 вересня 2022 року №2620-ІХ) правонаступником за цим передавальним актом всього майна, майнових, немайнових прав та обов`язків є Пенсійний фонд України, код ЄДРПОУ 00035323. За цим актом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області передало, а від імені Пенсійного фонду України начальник ГУПФУ в Полтавській області В. Тараторін прийняв все майно, майнові, немайнові права та зобов`язання Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області, щодо всіх його кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами перед кредиторами.

Крім того, при вирішенні питання про заміну стягувача суд враховує положення вищенаведених нормативно-правових актів та, зокрема, положення пункту 7 "Прикінцевих та перехідних положень" Закону №1105-XIV, з аналізу яких вбачається, що стягнення та погашення заборгованості за виконавчими документами, провадження за якими відкрито до дня набрання чинності Законом №2620-IX, здійснюють територіальні органи Пенсійного фонду України.

Суд зазначає, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід про перехід до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

Подібну правову позицію викладено в постановах Верховного Суду від 13 березня 2019 року у справі №524/4478/17, від 20 лютого 2019 року у справі № 826/16659/15.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама собою повинна бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

При цьому можна виділити дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва: 1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією) та 2) процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.

Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.

Процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво - це унормована можливість заміни адміністративним судом (на будь-якій стадії процесу судового розгляду справи в суді першої, апеляційної та касаційної інстанцій (крім випадків перегляду справи за винятковими чи нововиявленими обставинами) сторони чи третьої особи іншим суб`єктом, коли права та обов`язки суб`єкта владних повноважень перейшли від сторони (в адміністративній справі) до іншого суб`єкта владних повноважень, а також можливість суб`єкта публічної адміністрації (правонаступника) вступити в судовий процес як сторона чи третя особа.

При визначенні процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва суд повинен виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, і враховувати таке: якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то суд повинен залучити до участі у справі їхніх правонаступників.

У разі ж відсутності правонаступників суд повинен залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить ухвалення рішення про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача. У разі зменшення обсягу компетенції суб`єкта владних повноважень, не пов`язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач суд залучає іншого суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.

Отже, підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із суб`єктом владних повноважень.

Вказана правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 11 жовтня 2019 року у справі №812/1408/16.

Крім того, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Така правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 30 грудня 2020 року у справі №805/4361/17-а

Законом №1105-XIV прямо встановлено, що з 01 січня 2023 року Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень.

Крім того, в контексті цієї заяви, аналізуючи пункт 7 "Прикінцевих та перехідних положень" вказаного Закону, суд зазначає, що фактично обов`язок та функції зі стягнення та погашення заборгованості за виконавчими документами, провадження за якими відкрито до дня набрання чинності Законом №2620-IX, у яких Фонд соціального страхування є відповідно стягувачем або боржником, передано до органів Пенсійного фонду України з моменту набрання чинності Законом №2620-IX.

В той же час, з урахуванням проведення всіх необхідних дій щодо реорганізації Фонду соціального страхування України та його територіальних управлінь виконавчої дирекції, відповідний запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи вчинено 19.05.2023 року, що підтверджується відповідною відповіддю з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відтак, враховуючи вимоги Закону №2620-IX та інформацію з ЄДРПОУ щодо запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи відбулось публічне правонаступництво, тобто перехід прав та обов`язків Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області, що є стягувачем у виконавчому листі Полтавського окружного адміністративного суду від 2від 02 листопада 2015 року №816/3460/15, до Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області, як територіального органу Пенсійного фонду України, який здійснює свої повноваження на території Полтавської області.

Отже, в спірних правовідносинах належним стягувачем у виконавчому листі Полтавського окружного адміністративного суду від 02 листопада 2015 року №816/3460/15 повинно бути Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області, як правонаступник реорганізованого Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області.

Відповідно до частини першої статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Згідно з частиною четвертою статті 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Виходячи з викладеного, суд вважає за можливе задовольнити заяву, замінивши стягувача у виконавчому листі, виданому Полтавським окружним адміністративним судом 02 листопада 2015 року №816/3460/15, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області на його правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області.

На підставі викладеного, керуючись статтею 379 Кодексу адміністративного судочинства України, -

У Х В А Л И В:

Заяву представника Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області про заміну сторони у виконавчому провадженні у справі № 816/3460/15 за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Полтаві Полтавської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Технохолдинг" про стягнення коштів задовольнити.

Замінити стягувача у виконавчому листі, виданому Полтавським окружним адміністративним судом 02 листопада 2015 року №816/3460/15, з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області (ідентифікаційний код 41319427, м. Полтава, вул. Гоголя, буд.34) на його правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області (ідентифікаційний код 13967927, 36014, м. Полтава, вул. Соборності, буд.66).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Другого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення судового рішення шляхом подання апеляційної скарги в порядку, визначеному ч.8 ст. 18, ч.ч. 7-8 ст. 44 та ст. 297 КАС України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підп. 15.5 підп. 15 п. 1 р. VII "Перехідні положення" КАС України.

СуддяІ.Г. Ясиновський

Дата ухвалення рішення16.08.2023
Оприлюднено18.08.2023
Номер документу112848432
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/3460/15

Ухвала від 16.08.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 10.08.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 23.06.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 05.02.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Ухвала від 24.01.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Постанова від 14.09.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 31.08.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 31.08.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні