Справа № 758/13537/17
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 травня 2022 року місто Київ
Подільський районний суд міста Києва у складі:
головуючого судді - Ларіонової Н.М.,
при секретарі судового засідання Волошиній А.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі районного суду в м. Києві в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної в місті Києві державної адміністрації (надалі УПСЗН Подільської РДА в місті Києві), Комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам у Подільському районі м. Києва, про визнання дій протиправними та скасування рішень, -
ВСТАНОВИВ:
В жовтні 2017 року позивач ОСОБА_1 , інтереси якого представлені представником Кочергою Д.О., звернувся до Подільського районного суду м. Києва з адміністративним позовом, в якому просила: 1) визнати протиправним та скасувати оформлене протоколом від 03.04.2017 № 13 рішення Комісії з низань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам у Подільському районі м. Києва в частині відмови в призначенні (відновленні) всіх видів соціальних виплат внутрішньо переміщеній особі, в зв`язку з наданням недостовірних даних (працював в м. Києві з 2008 року згідно з листом ДФС від 28.03.2017 № 4927) та скасування довідки № 007002700; 2) визнати протиправним та скасувати розпорядження Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної в місті Києві Державної адміністрації від 03.04.2017 № 744 про закриття особового рахунку на ім`я ОСОБА_1 згідно з рішенням комісії від 03.04.2017 протокол №13.
Вимоги мотивовані тим, що в грудні 2014 року ОСОБА_1 будучі безробітним звернувся до Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної в м. Києві державної адміністрації із заявою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, переміщеної з тимчасово окупованої території, в якій зазначив, що потребує працевлаштування. На підставі вказаної заяви відповідач поставив позивача на облік внутрішньо переміщену особу, про що у подальшому видав довідку від 04.12.2014 № 3007002700.У зв`язку з взяттям позивача на облік як внутрішньо переміщеної особи Відповідач-1 своїм рішенням від 12.05.2016 призначив позивачу щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг на строк з 10.05.2016 р. по 09.11.2016 р. Керуючись вказаними нормами права позивач звернувся до відповідача заявою від 17.11.2016 про призначення грошової Допомоги на наступний шестимісячний строк. Листом Подільської районної в місті Києві державної адміністрації від 24.03.2017р. № 106-1832 позивача повідомлено про те, що на підставі подання Відповідача-1 від 11.01.2017 № 13 з пропозицією призначити позивачу згідно з його заявою від 17.11.2016 р. соціальну допомогу на новий шестимісячний строк Відповідачем-2 було прийнято рішення про призначення запитуваної соціальне виплати, яке оформлено протоколом № 2 від 12.01.2017 р. Зазначене рішення отримано Відповідачем -1 27.01.2017 р. Проте Відповідач-1 не розпочав виплату призначеної Відповідачем-2 із соціальної допомоги. На запит позивача про причини такої бездіяльності Відповідач-1 повідомив листом від 31.03.2017 № 10651-317 про те, що соціальну допомогу на підставі заяви позивача від 17.11.2016 р. не призначено у зв`язку з тим, що позивач працював в Міністерстві доходів і зборів України в м. Києві з вересня 2013 року по серпень 2014 року. Вказаним листом позивачу також було запропоновано повернути Відповідачу-1 довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 10.05.2016 р. № 3007002700. У зв`язку з отриманням вказаного листа позивач звернувся до Відповідача -1 із запитом від 06.04.2017р. У відповідь на вказаний запит Відповідач-1 листом від 11.04.2017 повідомив позивача про те, що рішення про відмову у призначенні соціальної допомоги та скасування довідки № 3007002700 прийнято Відповідачем-2 та надав копію відповідного рішення та копію прийнятого Відповідачем -1 на підставі вказаного рішення Відповідача-2 розпорядження від 03.04.2017 № 744 про закриття особового рахунку позивача. Оскільки оформлене протоколом від 03.04.2017 р. № 13 рішення відповідача про скасування довідки № 3007002700 прийнято відповідачем-2 без наявності у нього відповідних повноважень та всупереч вимогам абзацу сьомому частини першої статті 123 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» - таке рішення є протиправним та підлягає скасуванню. Таким чином згідно з законодавством сам факт надання особою недостовірних даних для отримання довідки про взяття на облік внутрішньої особи не є підставою для припинення (відмови у призначенні) соціальних виплат. Такий факт є підставою для скасування компетентним суб`єктом владних повноважень в даному випадку - Відповідачем -1 відповідної довідки. В свою чергу скасування довідки надає Відповідачу-2 право прийняти рішення про відмову у призначенні (припиненні) соціальних виплат. Оскільки керівник Відповідача-1 не приймав у встановленому законодавством порядку рішення про скасування довідки № 3007002700 - Відповідач-2 не мав правових підстав для прийняття оформленого протоколом від 03.04.2017 № 13 рішення про відмову «в призначенні (відновленні) всіх видів соціальних виплат внутрішньо переміщеній особі ОСОБА_1 в зв`язку з наданням недостовірних даних (працював в м. Києві з 2008 року згідно з листом ДФС від28.03.2017 р. № 4927).» При цьому, приймаючи вказане рішення Відповідач-2 не надав жодної оцінки чинному станом на 03.04.2017 р. власному рішенню про призначення позивачу на підставі заяви від 17.11.2016 р. соціальної виплати, оформленому протоколом від 12.01.2017 р. № 2. Такі дії відповідача-2 вчинені поза його компетенцією та без врахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення і по суті є протиправним втручанням у право позивача на мирне володіння своїм майном, гарантованим статтею 1 ратифікованого Україною Протоколу 1 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод ."
Провадження у справі відкрито ухвалою від 05.11.2019 року в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Ухвалою від 04.06.2021 р. призначено справу до судового розгляду з викликом сторін.
Позивач в судове засідання не з`явився, через канцелярію суду подав заяву про розгляд справи за його відсутності, просив позов задовольнити та ухвалити відповідне рішення.
До початку судового зсідання представник відповідача-1 подав заяву в якій просив розглядати справу за його відсутності, у задоволені позовних вимог просив відмовити.
Представник відповідача-2 у судове засідання повторно не з`явився, про розгляд справи повідомлявся належним чином, причину неявки до суду не повідомив.
Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши письмові докази, оцінивши їх у сукупності, дійшов наступних висновків.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцію та законами України.
Згідно ст. 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
У відповідності до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.
Згідно ст. 4 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону.
Як вбачається з матеріалів справи, з 04.12.2014 р. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , було взято на облік УПСЗН Подільської РДА в місті Києві як особу, переміщену з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, що підтверджується довідкою №3007002700 від 04.12.2014 року.
Призначення щомісячної адресної допомоги переміщеним особам визначається «Порядком надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України, районів проведення антитерористичної операції та населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014р. № 505 (надалі Порядок № 505).
Відповідно до пункту 2 Порядку № 505, грошова допомога надається громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають на території України і переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції (далі - особа, яка переміщується), а також стоять на обліку в структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, структурних підрозділах з питань соціального захисту населення виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи), з дня звернення за її призначенням та виплачується по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж шість місяців.
У зв`язку з взяття ОСОБА_1 на облік внутрішньо переміщеної особи УПСЗН Подільської РДА в місті Києві своїм рішенням від 12.05.2016 р. призначив позивачу щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг на строк з 10.05.2016 р. по 09.11.2016 р.
Як встановлено судом, ОСОБА_1 звернувся до відповідача з заявою від 17.11.2016 р. про призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк.
Листом Подільської районної в місті Києві державної адміністрації від 24.03.2017р. № 106-1832 позивача повідомлено про те, що на підставі подання УПСЗН Подільської РДА в місті Києві від 11.01.2017 № 13 з пропозицією призначити позивачу згідно з його заявою від 17.11.2016 р. соціальну допомогу на новий шестимісячний строк Відповідачем-2 було прийнято рішення про призначення запитуваної соціальної виплати, яке оформлено протоколом № 2 від 12.01.2017 р.
Як вбачається з матеріалів справи, УПСЗН Подільської РДА в місті Києві повідомив листом позивача, про те що соціальну допомогу на підставі заяви від 17.11.2016 р. не призначено у зв`язку з тим, що позивач працював в Міністерстві доходів і зборів України в м. Києві з вересня 2013 року по серпень 2014 року, тобто перемістився до м. Києва до початку збройного конфлікту.
Відповідно до пункту 5 частини першої статті 10 зазначеного закону підставою для скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та внесення відомостей про це в Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб є обставини, за яких внутрішньо переміщена особа, зокрема, подала завідомо недостовірні відомості.
Відповідно до Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення дати початку тимчасової окупації». Постанов кабінету Міністрів України від 08 червня 2016 р. № 365, від 1 жовтня 2014 року № 505 та на підставі розпорядження від 07.07.2016 р. № 418 при Подільській районній в місті Києві державній адміністрації створено комісію з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, яка є колегіальним органом.
Комісією з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, враховуючи лист ДФС України від 28.03.2017 р. за № 4927/5/99-9904-01-01-16 прийнято рішення про відмову в призначені грошової допомоги ОСОБА_1 , як внутрішньо переміщеній особі. ( витяг з протоколу від 03.04.2017 р. № 13 наявний в матеріалах справи).
Відповідно до розпорядження УПСЗН Подільської РДА в місті Києві від 03.04.2017 р. № 744 особовий рахунок № НОМЕР_1 на ім`я ОСОБА_1 згідно рішення комісії від 03.04.2017 р. закрити, в зв`язку з тривалим проживанням в місті Києві.
Довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи скасована 05.04.2017 р. і зазначена інформація внесена до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.
Як вбачається з наданих документів, рішення Комісії було обумовлено тим, що ОСОБА_2 , згідно листа ДФС України від 28.03.2017 р., працював в Києві ще з 2008 р.
Враховуючи те, що на час розгляду вищевказаного позову позивач не має статусу особи, яка має право на отримання адресної допомоги, відповідачі діяли в межах своїх повноважень, а вказані дії відповідачів не визнані у встановленому законом порядку протиправними, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для визнання протиправних дій відповідачів.
Таким чином, на основі повно та всебічно з`ясованих обставин справи, підтверджених доказами, дослідженими в судовому засіданні, встановивши правовідносини, які випливають із встановлених обставин, та правові норми, які підлягають застосуванню, суд приходить до висновку, що позов задоволенню не підлягає, оскільки його вимоги є безпідставними та не засновані на законі.
На підставі викладеного, Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», Постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 року №505 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг», керуючись cт.ст. 6-9, 11, 69, 71, 159, 161-163 КАС України,-
У Х В А Л И В :
В позові ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної в місті Києві державної адміністрації (надалі УПСЗН Подільської РДА в місті Києві), Комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам у Подільському районі м. Києва, про визнання дій протиправними та скасування рішень - відмовити в повному обсязі.
Рішення може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом 10 днів з дня складання судового рішення.
Учасник справи, якому копія повного судового рішення не була вручена в день його складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом 30 днів з дня вручення йому копії повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано протягом встановленого законом строку. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне найменування сторін у справі:
Позивач - ОСОБА_1 (почтова адреса: АДРЕСА_1 )
Відповідач- 1 - Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної в місті Києві державної адміністрації (місцезнаходження: м.Київ, вул. Ярославська, 31-Б, код ЄДРПОУ 37393782);
Відповідач- 2 - Комісія з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам у Подільському районі м. Києва ( місцезнаходження: м.Київ, вул. Контрактова площа, 2)
Суддя Н. М. Ларіонова
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2022 |
Оприлюднено | 21.08.2023 |
Номер документу | 112897793 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Подільський районний суд міста Києва
Ларіонова Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні