Ухвала
від 16.08.2023 по справі 487/4836/23
ЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Справа № 487/4836/23

Провадження № 1-кс/487/2678/23

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16.08.2023 року Слідчий суддя Заводського районного суду міста Миколаєва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , розглянувши клопотання слідчого відділу СУ ГУНП в Херсонській області ОСОБА_5 у кримінальному провадженні № 42022232190000091 від 14.05.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою до підозрюваної ОСОБА_6 , -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий відділу СУ ГУНП в Херсонській області ОСОБА_5 , за погодженням з прокурором Каховського відділу Каховської окружної прокуратури Херсонської області ОСОБА_7 у кримінальному провадженні №42022232190000091 від 14.05.2022 звернулася до слідчого судді з клопотанням, у якому просила обрати відносно ОСОБА_6 запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

У клопотанніслідчий зазначила,що враховуючи факт переховування ОСОБА_6 від слідства, а також те, що у кримінальному провадженні зібрані докази, які у своїй сукупності свідчать про вчинення ним інкримінованого їй кримінального правопорушення, беручи до уваги його тяжкість та специфіку, а також те, що у разі визнання ОСОБА_6 винною у вчиненні інкримінованого злочину їй може бути призначено покарання у вигляді реального позбавлення волі на строк до трьох років, дані про особу підозрюваної, є підстави вважати, що запобіжним заходом, який здатний забезпечити належну поведінку ОСОБА_6 є тримання під вартою. Жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим статтею 177 КПК України.

У клопотанні слідчий посилається на те, що найбільш доцільним є застосування до підозрюваної ОСОБА_6 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, а інший, більш м`який, запобіжний захід не зможе забезпечити виконання підозрюваним своїх процесуальних обов`язків та запобігти наведеним вище ризикам.

В судовому засіданні слідчий підтримала дане клопотання та просила його задовольнити.

Захисник в судовому засіданні просила прийняти рішення на розсуд суду.

Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши докази, заслухавши думку сторін кримінального провадження, слідчий суддя вважає, що вказане клопотання підлягає задоволенню з таких підстав.

У судовому засіданні встановлено, що Слідчим управлінням ГУНП в Херсонській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42022232190000091 від 14.05.2022 року за підозрою: ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, уродженки смт. Любимівка Каховського району Херсонської області, українки, зареєстрованої та фактично проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимої, не є депутатом будь-якого рівня, документовану паспортом громадянки України НОМЕР_1 , виданий 05.09.2014 Каховським РС УДМС України в Херсонській області,у колабораційній діяльності, а саме: дії громадян України, спрямовані на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 24.08.1991 Верховною Радою УРСР схвалено Акт проголошення незалежності України, яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави Україна.

У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16.07.1990 зазначено, що Верховна Рада УРСР проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах. Відповідно до розділу V Декларації територія України в існуючих кордонах є недоторканною і не може бути змінена та використана без її згоди. Положеннями Конституції України передбачено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою, унітарною державою.

Згідно з ч. 1 ст. 65 Конституції України захист незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України є справою всього Українського народу та обов`язком громадян України.

Ґрунтуючись на Декларації про державний суверенітет України та Конституції України, суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.

Відповідно до пунктів «а», «b», «c», «d, «g» статті 3 Резолюції 3314 (ХХІХ) Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних націй «Визначення агресії» від 14 грудня 1974 року застосування російською федерацією збройної сили проти України становить злочин збройної агресії та порушує Меморандум про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05 грудня 1994 року.

У світлі положень IV гаазької конвенції про закони і звичаї війни на суходолі та додатка до неї: Положення про закони і звичаї війни на суходолі від 18 жовтня 1907 року, Женевської конвенції про захист цивільного населення під час війни від 12 серпня 1949 року та Додаткового протоколу женевських конвенцій від 12 серпня 1949 року, що стосується захисту жертв міжнародних збройних конфліктів (Протокол 1) від 08 червня 1977 року, одним із наслідків збройної агресії російської федерації проти України стала тимчасова окупація частини території України.

Резолюцією Генеральної асамблеї Організації Об`єднаних Націй «Агресія проти України» A/RES/ES-11/1 від 02 березня 2022 року визнається, що російська федерація (далі - рф) вчинила агресію проти України, порушивши базові норми ООН, і від російської організації вимагається припинити збройну агресію проти України, включаючи де окупацію Криму та Донбасу, негайно, повністю та безумовно вивести всі свої збройні сили з території України в межах міжнародно визнаних кордонів.

Рішенням міжнародного суду Організації Об`єднаних Націй від 16 березня 2022 року на найвищому юридичному рівні констатовано факт вторгнення рф на територію України.

24.02.2022 президент рф оголосив початок, так званої «спеціальної військової операції», наслідком чого є повномасштабне збройне вторгнення на територію України, що полягає у здійсненні окупації частини території суверенної держави Україна, в тому числі Херсонської області, за допомогою збройних формувань рф, що складаються з регулярних з`єднань та підрозділів, підпорядкованих міністерству оборони російської федерації, підрозділів та спеціальних формувань, підпорядкованих іншим силовим відомствам російської федерації, озброєних банд та груп найманців, створених, підпорядкованих, керованих російською федерацією, а також за допомогою окупаційної адміністрації російської федерації, яку складають її державні органи та структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованими територіями України, та підконтрольні рф самопроголошені органи, які узурпували виконання владних функцій на тимчасово окупованих територіях України.

З метою протидії збройній агресії рф 24.02.2022 Указом Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», на підставі пропозицій Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Зазначений Указ затверджений прийнятим Верховною Радою України Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ. У подальшому воєнний стан в Україні неодноразово продовжувався, востаннє 02.05.2023 Законом України затверджено Указ Президента України від 01.05.2023 №254/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено його продовжується з 05 години 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб.

Так, 24 лютого 2022 року військовослужбовці збройних сил російської федерації та підконтрольні їм учасники незаконних збройних формувань шляхом збройної агресії незаконно вторглись на територію України через державні кордони України в Харківській, Київській, Сумській, Чергінівській, Миколаївській, Запорізькій, Херсонській, інших областях та здійснили напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, після чого здійснили окупацію частини України, в тому числі міста Херсон Херсонської області.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» 1207-VII, від 15.04.2014, тимчасово окупована російською федерацією територія України є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Тимчасова окупація рф територій України, визначених частиною 1 статті 3 Закону, незалежно від її тривалості, є незаконною і не створює для рф жодних територіальних прав.

За державою Україна, територіальними громадами сіл, селищ, міст, розташованих на тимчасово окупованій території, органами державної влади, органами місцевого самоврядування та іншими суб`єктами публічного права зберігається право власності, інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що знаходиться на тимчасово окупованій території.

Згідно статті 42 IV-ї Конвенції про закони і звичаї війни на суходолі та додаток до неї - Положення про закони і звичаї війни на суходолі (1907 року), територія визнається окупованою, якщо вона фактично перебуває під армією супротивника.

Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією» Каховська міська територіальна громада з 24.02.2022 перебуває в тимчасовій окупації.

Після окупації території Каховської міської територіальної громади Херсонської області представниками збройних формувань російської федерації встановлено фактичний контроль над суспільним життям на цій території України та узурповані всі владні повноваження шляхом збройного захоплення адміністративних будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, встановлення інституту військових комендатур, впровадження тотального контролю та жорсткого управління у всіх сферах життєдіяльності громади міста, фактичної ліквідації приватної власності, пересування та волевиявлення, а також шляхом повсякденного залякування населення, застосування фізичного та психологічного впливу окремих категорій та верств населення, в тому числі незаконного позбавлення волі діючих представників органів державної влади України та місцевого самоврядування.

Разом з тим, не пізніше 26.04.2022, представники збройних формувань рф, а саме, так званим «ВОЕННЫМ КОМЕНДАНТОМ ХЕРСОНСКОЙ ОБЛАСТИ» всупереч порядку, встановленого Конституцією України, Законами України «Про місцеві державні адміністрації», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими нормативно-правовими актами, на тимчасово окупованій території Каховської міської територіальної громади Херсонської області цілеспрямовано створено підпорядковану, керовану та фінансовану російською федерацією окупаційну адміністрацію м. Каховка - так звану «КАХОВСКУЮ ВОЕННО-ГРАЖДАНСКУЮ АДМИНИСТРАЦИЮ», в яку входили органи і структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованою територією Каховської міської територіальної громади, з метою подальшого утримання адміністративно-політичного контролю на захопленій військовим шляхом території та реалізації всіх узурпованих владних повноважень.

При цьому, представники контрольованого російською федерацією вказаного вище самопроголошеного органу узурпували виконання владних функцій держави, а також легітимних державних та комунальних підприємств, установ, організацій на території Каховської міської територіальної громади Херсонської області та мали за мету інтеграцію і подальше незаконне включення захопленої частини суверенної України до складу російської федерації.

15.07.2022, так званою «ВОЕННО-ГРАЖДАНСКОЙ АДМИНИСТРАЦИЕЙ ХЕРСОНСКОЙ ОБЛАСТИ» зареєстровано, в так званому «Єдиному державному реєстрі юридичних осіб», «ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ХЕРСОНСКОЙ ОБЛАСТИ «КАХОВСКАЯ ШКОЛА № 5», за адресою: м. Каховка вул. Велика Куликовська, буд. 128, де згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, знаходиться: Каховська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Каховської міської ради, ідентифікаційний код юридичної особи 24754956, за адресою: м. Каховка вул. вул. Велика Куликовська (Карла Маркса), 128.

Між тим, відповідно до ст. 2 Закону України «Про повну загальну середню освіту» встановлено, що законодавство України про загальну середню освіту складається з Конституції України, Закону України "Про освіту", цього Закону, інших актів законодавства у сфері освіти і науки та міжнародних договорів України, укладених в установленому законом порядку.

В свою чергу, згідно листа Міністерства освіти і науки України № 1/7322-22 від 30.08.2022 «Про організацію 2022/2023 навчального року» визначено, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 року № 711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні» навчання в закладах загальної середньої освіти розпочнеться в День знань - 1 вересня. Освітній процес у школах триватиме до 30 червня 2023 року. Заклади фахової передвищої та вищої освіти самостійно визначають дати початку та завершення навчального року.

Відповідно до розпорядження Каховського міського голови Про організацію освітнього процесу в закладах середньої освіти у 2022-2023 навчальному році» б/н від 10.08.2022 запроваджено освітній процес в закладах загальної середньої освіти територіальної громади у 2022-2023 навчальному році за дистанційною формою навчання.

Згідно наказу Управління освіти Каховської міської ради Херсонської області «Про організацію освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти Каховської МТГ у 2022-2023 н. р.» №36 від 31.08.2022, тривалість та структура 2022-2023 навчального року для здійснення освітнього процесу рішенням педагогічної ради кожного навчального закладу середньої освіти.

Наказом директора Каховської загальноосвітньої шкоди I-III ступенів №5 Каховської міської ради № 38 від 09.09.2022, освітній процес організовано за допомогою дистанційних технологій з 12.09.2022 по 02.06.2023.

Між тим, громадянка України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , будучи обізнаною про факт ведення рф агресивної війни проти України, окупацією міста Каховка державою-агресором, умисно, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки, та бажаючи їх настання, які за результатами їх реалізації завдадуть шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканності України, з метою вчинення дій на руйнування загальної системи освіти, як фахової української, тобто державної освіти в цілому,перебуваючи у місті Каховка Херсонської області (більш точного місця досудовим розслідуванням не встановлено), у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 28.04.2022, добровільно погодилася на пропозицію невстановлених представників, так званої «КАХОВСКОЙ ВОЕННО-ГРАЖДАНСКОЙ АДМИНИСТРАЦИИ» зайняти посаду директора, так званого «ГОСУДАРСТВЕННОГО БЮДЖЕТНОГО ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО УЧРЕЖДЕНИЕ ХЕРСОНСКОЙ ОБЛАСТИ «КАХОВСКАЯ ШКОЛА № 5», створеного на базі Каховської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Каховської міської ради та, перебуваючи на даній посаді до 25.05.2023 вчиняла дії спрямовані на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладі освіти, а саме:

ОСОБА_6 , будучи призначеною директором навчального закладу, починаючи з 28.04.2022 здійснювала підготовку закладу освіти до початку його роботи у 2022-2023 навчальних роках за стандартами освіти держави-агресора шляхом відібрання відповідних заяв щодо прийому учнів з метою їх навчання з 01.09.2022 за освітніми програмами держави-агресора, пошуку та прийому на роботу педагогічного, а також технічного персоналу для роботи у вказаній вище школі.

Крім того, ОСОБА_6 , не пізніше 30.05.2022 з метою прискорення впровадження стандартів освіти держави-агресора в очолюваному нею закладі освіти пройшла на території тимчасово окупованої АР Крим відповідне навчання (перекваліфікацію) на якому ознайомилася із основними принципами та засадами навчального процесу у російській федерації.

Окрім цього, ОСОБА_6 15.07.2022 з метою створення на тимчасово окупованій території м. Каховка закладів освіти держави-агресора та запровадження навчального процесу за стандартами російської федерації здійснила реєстрацію Каховської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 Каховської міської ради Херсонської області, ідентифікаційний код юридичної особи 24754956, за адресою: м. Каховка вул. Велика Куликовська (Карла Маркса), 128 у так званому «Єдиному державному реєстрі юридичних осіб» (рос. мовою «Единый государственный реестр юридических лиц», що ведеться, так званою федеральною налоговою службою російської федерації під назвою «ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ХЕРСОНСКОЙ ОБЛАСТИ «КАХОВСКАЯ ШКОЛА № 5».

Також, ОСОБА_6 , в період часу перебування на посаді директора навчального закладу, з метою його інтеграції в освітню систему російської федерації, його належного функціонування, у т. ч. шляхом виплати працівникам даної установи грошової винагороди, а також впровадження, так званої «рубльової зони» на тимчасово окупованій військами російської федерації території м. Каховка Херсонської області забезпечила виплату заробітної плати працівникам вказаної вище освітньої установи в грошових одиницях російської федерації у російських рублях, тобто національній валюті держави-агресора.

Окрім цього, ОСОБА_6 з метою реалізації свого кримінально-протиправного наміру, направленого на здійснення дій, спрямованих на впровадження стандартів освіти держави-агресора, в очолюваному неї закладі освіти, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 01.09.2022 отримала від окупаційної адміністрації держави-агресора навчальні підручники російською мовою за освітньою програмою російської федерації, та забезпечила розміщення даних підручників в очоленому нею закладі освіти для подальшого використання під час освітнього процесу за стандартами освіти російської федерації.

Крім того, ОСОБА_6 з 01.09.2022 по жовтень 2022 року, в очолюваному неї закладі освіти запровадила очну форму навчання за стандартами освіти держави-агресора російської федерації із загальним застосуванням російської мови, як офіційної, що суперечить вимогам ст. 10 Конституції України, ст. ст. 6, 9, 21 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», ст. ст. 7, 12 Закону України «Про освіту», ст. ст. 5, 44 Закону України «Про повну загальну середню освіту», учням, зарахованим до закладу освіти, таким чином вчиняла дії спрямовані на впровадження стандартів освіти держави агресора російської федерації у закладі освіти - на території Каховської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Каховської міської ради, за адресою: м. Каховка вул. Велика Куликовська (Карла Маркса), 128.

Таким чином, ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України - дії громадян України, спрямовані на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти.

26 липня 2023 року ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України.

У зв`язку із не встановленням фактичного місця знаходження підозрюваної ОСОБА_6 та наявної інформації про те, що вона перебуває на тимчасово окупованій території України, 26 липня 2023 року в газеті «Урядовий кур`єр», яка являється засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження, опубліковано оголошення про повідомлення про підозру ОСОБА_6 із повістками про виклик останньої до слідчого на 31.07.2023 об 09:00 год., 01.08.2023 об 09:00 год. та 02.08.2023 об 09:00 год., для вручення їй письмового повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, допиту як підозрюваної, а також проведення інших слідчих та процесуальних дій.

Крім того, вказане повідомлення про підозру та повістки про виклик розміщені на веб-сайті Офісу Генерального прокурора у рубриці «Повістки про виклик та відомості про здійснення спеціального досудового розслідування».

Разом з тим на вказані дати та час підозрювана ОСОБА_6 до слідчого не прибула, будь-які документи, які підтверджують поважність причин не прибуття не надала.

Відповідно інформації оперативного підрозділу встановлено, що підозрювана ОСОБА_6 перебуває на тимчасово окупованій території в м. Каховка Херсонської області.

У зв`язку із чим, 03.08.2023 року слідчим оголошено ОСОБА_6 у розшук, про що винесено відповідну постанову.

Також, з метою виклику підозрюваної та встановлення її місця знаходження, слідчим у кримінальному провадженні слідчим відділу СУ ГУНП в Херсонській області ОСОБА_5 надавалися доручення УСР ДСР в Херсонській області у ході їх виконання встановлено, що підозрювана ОСОБА_6 перебуває на тимчасово окупованій території Херсонської області.

Крім того, відповідно до відповіді управління інформаційно-аналітичної підтримки ГУНП в Херсонській області у період з 24.02.2022 по теперішній час відомості про перетин ОСОБА_6 державного кордону України відсутні.

Так, згідно інформації Головного центру обробки спеціальної інформації Державної прикордонної служби України ОСОБА_6 державний кордон України, лінії розмежування з тимчасово окупованими територіями не перетинала, це ж твердження підтверджується показами свідків у кримінальному провадженні.

Тобто, досудовим розслідуванням достовірно встановлено, що підозрювана ОСОБА_6 ухиляється від явки на виклик слідчого (не прибула на виклик без поважної причини три рази), та перебуває на тимчасово окупованій частині території Херсонської області.

Підозра ОСОБА_6 підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме: витягом з Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42022232190000091 від 14.05.2022, протоколом допиту свідка ОСОБА_8 ; протоколами додатково допиту свідка ОСОБА_8 ; про пред`явлення особи для впізнання; протоколом допиту свідка ОСОБА_9 ; протоколом допиту свідка ОСОБА_10 ; протоколом допиту свідка ОСОБА_11 ; протоколом огляду речей та комп`ютерних даних; оглядами публікацій на сторінці ОСОБА_12 в мережі «Фейсбук»; оглядами публікацій в мережі Інтернет; оглядами публікацій в месенджері Телеграм; оглядом довідок №175 та №176 від 23.08.2022; оглядом інформації в мережі Інтернет Телеграм каналу « ІНФОРМАЦІЯ_2 »; оглядом оптичного диску; оглядом інформації, яка міститься в мережі інтернет телеграм каналу « ІНФОРМАЦІЯ_3 »; оглядом інформації в мережі інтернет російського сайту «Ваши новости»; оглядом інформації, яка міститься в мережі інтернет телеграм каналу « ІНФОРМАЦІЯ_4 »; оглядом Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; оглядом російського сайту ЕГЮЛ/ЕГРИП; оглядом речей та комп`ютерних даних в мережі інтернет за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_5 та іншими матеріалами кримінального провадження в сукупності.

Відповідно до практики Європейського суду з прав людини, вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення.

Так, у рішенні Європейського суду з прав людини «Мюррей проти Сполученого Королівства» 14310/88, 28 жовтня 1994 р. наголошено « … Метою допитів під час тримання під вартою відповідно до пункту (с) частини 1 статті 5 … є сприяння кримінальному розслідуванню шляхом підтвердження чи розвіювання конкретної підозри, яка послужила причиною арешту. Тому факти, які є причиною виникнення підозри не повинні бути такими ж переконливими, як ті, що є необхідними для обґрунтування обвинувального вироку чи й просто висунення обвинувачення, черга якого надходить на наступній стадії процесу кримінального розслідування».

З урахуванням викладеного, слідчий суддя приходить до переконання, що докази надані стороною обвинувачення доводять обставини, які свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні кримінальних правопорушень такого ступеню тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження.

З Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 176 КПК України запобіжним заходом є тримання під вартою.

Відповідно до положень ст. 183 КПК України, тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, зазначеним у ст. 177 КПК України.

Згідно з ч. 6 ст. 176 КПК України під час дії воєнного стану до осіб, які підозрюються або обвинувачуються у вчиненні злочинів, передбачених статтями 109-114-2, 258-258-6, 260, 261, 437-442 Кримінального кодексу України, за наявності ризиків, зазначених у статті 177 цього Кодексу, застосовується запобіжний захід, визначений пунктом 5 частини першої цієї статті.

Водночас, відповідно до усталеної практики Європейського суду з прав людини вагомою підставою для вирішення питання про необхідність попереднього ув`язнення особи є ризик перешкоджання встановленню істини у справі та переховування цієї особи від правосуддя. При цьому зазначено, що небезпека перешкоджання встановленню істини у справі та переховування особи від правосуддя може вимірюватися суворістю можливого покарання в сукупності з наявністю даних про матеріальний, соціальний стан особи.

У відповідності до положень ст. 177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобіганням спробам: переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Як передбачено ст. 177 КПК України, підставою для застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави суду вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені ч. 1 цієї статті.

При вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності підстав, зазначених статтею 177 КПК України, слідчий суддя, суд на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний оцінити в сукупності всі обставини, які зазначені статтею 178 КПК України.

Аналізуючи матеріали кримінального провадження суд приходить до висновку щодо наявності наступних ризиків, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України.

Так, усвідомлюючи ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення і передбачене покарання за його вчинення ОСОБА_6 може ухилятись від явки до органу досудового розслідування, прокурора, слідчого судді та переховуватись від органів досудового розслідування та суду, чим буде перешкоджати встановленню істини по справі.

Крім того, наявний ризик, передбачений п. 3 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме, підозрюваній відомі свідки вчинення злочину, у якому вона підозрюється, вона може незаконно впливати в майбутньому на свідків у цьому ж кримінальному провадженні.

Слідчий суддя приходить до переконання про доведення слідчим існування ризиків, передбачених п.п. 1, 3 ч.1 ст. 177 КПК України, оскільки ОСОБА_6 обґрунтовано підозрюється у вчиненні тяжкого злочину, за який передбачено покарання у вигляді позбавлення волі до трьох років, тому може переховуючись від органу досудового розслідування та суду, з метою уникнення кримінальної відповідальності.

При вирішенні заявленого клопотання, слідчий суддя також враховує дані про особу ОСОБА_6 , тяжкість кримінального правопорушення, у вчинені якого вона обґрунтовано підозрюється.

Також слідчий суддя виходить з того, що судове рішення повинно забезпечити не тільки права обвинуваченого, а й високі стандарти охорони загальносуспільних прав та інтересів. Визначення таких прав, як підкреслює ЄСПЛ, вимагає від суду більшої суворості в оцінці цінностей суспільства. Зважаючи на суспільний інтерес, який, з урахуванням презумпції невинуватості, виправдовує відступ від принципу поваги до особистої свободи, визначеного Конвенцією про захист прав людини та основоположних свобод, що відповідає правовим позиціям, викладеним у п.35 рішення ЄСПЛ «Летельє проти Франції».

Враховуючи вище зазначені обставини, слідчий суддя вважає, що саме такий вид запобіжного заходу як тримання під вартою забезпечить виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків.

Відповідно до абзацу 8 ч. 4 ст. 183 Під час дії воєнного стану слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, враховуючи підстави та обставини, передбачені статтями 177 та 178 цього Кодексу, має право не визначити розмір застави у кримінальному провадженні щодо злочину, передбаченого статтями 109-114-2, 258-258-6, 260, 261, 402-405, 407, 408, 429, 437-442 Кримінального кодексу України. Враховуючи те, що ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення за ч. 1 ст. 111, відсутні підстави для визначення розміру застави.

Керуючись ст.ст. 176-178, 182-183, 193, 194, 196, 309,395 КПК України, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого відділу СУ ГУНП в Херсонській області ОСОБА_5 - задовольнити.

Обрати відносно ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, уродженки смт. Любимівка Каховського району Херсонської області, українки, зареєстрованої та фактично проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , яка підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

Після затримання ОСОБА_6 не пізніше як через сорок вісім годин з часу доставки до місця кримінального провадження, доставити до слідчого судді, суду для розгляду за її участю питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його заміну на більш м`який.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Миколаївського апеляційного суду, протягом 5 днів з дня її оголошення.

Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЗаводський районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення16.08.2023
Оприлюднено21.08.2023
Номер документу112910572
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —487/4836/23

Ухвала від 16.08.2023

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Гаврасієнко В. О.

Ухвала від 16.08.2023

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Гаврасієнко В. О.

Ухвала від 16.08.2023

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Гаврасієнко В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні