Справа № 487/4836/23
Провадження № 1-кс/487/2677/23
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16.08.2023 року Слідчий суддя Заводського районного суду міста Миколаєва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , розглянувши клопотання слідчого відділу СУ ГУНП в Херсонській області ОСОБА_5 про дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42022232190000091 від 14.05.2022 за ознаками складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст.111-1 КК України
ВСТАНОВИВ:
Слідчий відділу СУ ГУНП в Херсонській області старший лейтенант поліції ОСОБА_5 , за погодженням з прокурором Каховського відділу Каховської окружної прокуратури Херсонської області ОСОБА_6 , звернувся до слідчого судді з клопотанням, в якому просила надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування (inabsentia) кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1КК України у кримінальному провадженні № 42022232190000091 від 14.05.2022, стосовно підозрюваної ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
В обґрунтуванняклопотання слідчийзазначила,щозібрані у кримінальному провадженні докази беззаперечно вказують на те, що підозрювана ОСОБА_7 належним чином повідомлена про проведення стосовно неї досудового розслідування, набуття нею статусу підозрюваної у цьому кримінальному провадженні відповідно до повідомлення про підозру від 26.07.2023,про необхідність її явки до слідчого для проведення слідчих та процесуальних дій, а також на те, що підозрювана ОСОБА_7 переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності, оголошена у розшук та на даний час перебуває на тимчасово окупованій військовими рф території України, а саме на території Херсонської області.
Слідчий в судовому засіданні підтримала клопотання, просила його задовольнити з підстав, зазначених у клопотанні.
Захисник в судовому засіданні просила прийняти рішення на розсуд суду.
Слідчий суддя, заслухавши учасників кримінального провадження, дійшов такого висновку.
Відповідно до ч 2 ст. 1 КПК України кримінальне процесуальне законодавство України складається з відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, цього Кодексу та інших законів України.
Згідно зі ст. 297-1 КПК України спеціальне досудове розслідування (in absentia) здійснюється стосовно одного чи декількох підозрюваних згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченими цим Кодексом, з урахуванням положень глави «Особливості спеціального досудового розслідування кримінальних правопорушень».
Частиною 2 статті 297-1 КПК України визначено, що спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, в тому числі у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених статтями 111, 408 КК України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошений у міжнародний розшук. Здійснення спеціального досудового розслідування щодо інших злочинів не допускається, крім випадків, коли злочини вчинені особами, які переховуються від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошені у міжнародний розшук, та розслідуються в одному кримінальному провадженні із злочинами, зазначеними у цій частині, а виділення матеріалів щодо них може негативно вплинути на повноту досудового розслідування та судового розгляду.
Відповідно до ст. 297-2 КПК України з клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування до слідчого судді має право звернутися прокурор або слідчий за погодженням з прокурором.
у клопотанні про здійснення спеціального досудового розслідування з підстав, передбачених цим Кодексом, крім передбачених абзацом другим частини другої статті 297-1 цього Кодексу, зазначаються:
1) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання;
2) правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;
3) виклад обставин, що дають підстави підозрювати особу у вчиненні кримінального правопорушення, і посилання на обставини;
4) відомості про те, що підозрюваний виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, та/або відомості про оголошення підозрюваного в міжнародний розшук;
5) виклад обставин про те, що підозрюваний переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності;
6) перелік свідків, яких слідчий, прокурор вважає за необхідне допитати під час розгляду клопотання.
Згідно з ч. 1 ст. 297-4 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про здійснення спеціального досудового розслідування, якщо прокурор, слідчий не доведе, що підозрюваний переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошений у міжнародний розшук, та/або уповноваженим органом прийнято рішення про передачу підозрюваного для обміну як військовополоненого та такий обмін відбувся.
Під час вирішення питання про здійснення спеціального досудового розслідування слідчий суддя зобов`язаний врахувати наявність достатніх доказів для підозри особи щодо якої подано клопотання у вчиненні кримінального правопорушення. За наслідками розгляду клопотання слідчий суддя постановляє ухвалу, в якій зазначає мотиви задоволення або відмови у задоволенні клопотання про здійснення спеціального досудового розслідування (ч.ч. 2,3 ст. 297-4 КПК України).
В судовому засіданні встановлено, що Слідчим управлінням ГУНП в Херсонській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42022232190000091 від 14.05.2022 року за підозрою: ОСОБА_7 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що 24.08.1991 Верховною Радою УРСР схвалено Акт проголошення незалежності України, яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави Україна. У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16.07.1990 зазначено, що Верховна Рада УРСР проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах. Відповідно до розділу V Декларації територія України в існуючих кордонах є недоторканною і не може бути змінена та використана без її згоди. Положеннями Конституції України передбачено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою, унітарною державою.
Згідно з ч. 1 ст. 65 Конституції України захист незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України є справою всього Українського народу та обов`язком громадян України.
Ґрунтуючись на Декларації про державний суверенітет України та Конституції України, суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.
Відповідно до пунктів «а», «b», «c», «d, «g» статті 3 Резолюції 3314 (ХХІХ) Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних націй «Визначення агресії» від 14 грудня 1974 року застосування російською федерацією збройної сили проти України становить злочин збройної агресії та порушує Меморандум про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05 грудня 1994 року.
У світлі положень IV гаазької конвенції про закони і звичаї війни на суходолі та додатка до неї: Положення про закони і звичаї війни на суходолі від 18 жовтня 1907 року, Женевської конвенції про захист цивільного населення під час війни від 12 серпня 1949 року та Додаткового протоколу женевських конвенцій від 12 серпня 1949 року, що стосується захисту жертв міжнародних збройних конфліктів (Протокол 1) від 08 червня 1977 року, одним із наслідків збройної агресії російської федерації проти України стала тимчасова окупація частини території України.
Резолюцією Генеральної асамблеї Організації Об`єднаних Націй «Агресія проти України» A/RES/ES-11/1 від 02 березня 2022 року визнається, що російська федерація (далі - рф) вчинила агресію проти України, порушивши базові норми ООН, і від російської організації вимагається припинити збройну агресію проти України, включаючи де окупацію Криму та Донбасу, негайно, повністю та безумовно вивести всі свої збройні сили з території України в межах міжнародно визнаних кордонів.
Рішенням міжнародного суду Організації Об`єднаних Націй від 16 березня 2022 року на найвищому юридичному рівні констатовано факт вторгнення рф на територію України.
24.02.2022 президент рф оголосив початок, так званої «спеціальної військової операції», наслідком чого є повномасштабне збройне вторгнення на територію України, що полягає у здійсненні окупації частини території суверенної держави Україна, в тому числі Херсонської області, за допомогою збройних формувань рф, що складаються з регулярних з`єднань та підрозділів, підпорядкованих міністерству оборони російської федерації, підрозділів та спеціальних формувань, підпорядкованих іншим силовим відомствам російської федерації, озброєних банд та груп найманців, створених, підпорядкованих, керованих російською федерацією, а також за допомогою окупаційної адміністрації російської федерації, яку складають її державні органи та структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованими територіями України, та підконтрольні рф самопроголошені органи, які узурпували виконання владних функцій на тимчасово окупованих територіях України.
З метою протидії збройній агресії рф 24.02.2022 Указом Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», на підставі пропозицій Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Зазначений Указ затверджений прийнятим Верховною Радою України Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ. У подальшому воєнний стан в Україні неодноразово продовжувався, востаннє 02.05.2023 Законом України затверджено Указ Президента України від 01.05.2023 №254/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено його продовжується з 05 години 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб.
Так, 24 лютого 2022 року військовослужбовці збройних сил російської федерації та підконтрольні їм учасники незаконних збройних формувань шляхом збройної агресії незаконно вторглись на територію України через державні кордони України в Харківській, Київській, Сумській, Чергінівській, Миколаївській, Запорізькій, Херсонській, інших областях та здійснили напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, після чого здійснили окупацію частини України, в тому числі міста Херсон Херсонської області.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» 1207-VII, від 15.04.2014, тимчасово окупована російською федерацією територія України є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Тимчасова окупація рф територій України, визначених частиною 1 статті 3 Закону, незалежно від її тривалості, є незаконною і не створює для рф жодних територіальних прав.
За державою Україна, територіальними громадами сіл, селищ, міст, розташованих на тимчасово окупованій території, органами державної влади, органами місцевого самоврядування та іншими суб`єктами публічного права зберігається право власності, інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що знаходиться на тимчасово окупованій території.
Згідно статті 42 IV-ї Конвенції про закони і звичаї війни на суходолі та додаток до неї - Положення про закони і звичаї війни на суходолі (1907 року), територія визнається окупованою, якщо вона фактично перебуває під армією супротивника.
Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією» Каховська міська територіальна громада з 24.02.2022 перебуває в тимчасовій окупації.
Після окупації території Каховської міської територіальної громади Херсонської області представниками збройних формувань російської федерації встановлено фактичний контроль над суспільним життям на цій території України та узурповані всі владні повноваження шляхом збройного захоплення адміністративних будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, встановлення інституту військових комендатур, впровадження тотального контролю та жорсткого управління у всіх сферах життєдіяльності громади міста, фактичної ліквідації приватної власності, пересування та волевиявлення, а також шляхом повсякденного залякування населення, застосування фізичного та психологічного впливу окремих категорій та верств населення, в тому числі незаконного позбавлення волі діючих представників органів державної влади України та місцевого самоврядування.
Разом з тим, не пізніше 26.04.2022, представники збройних формувань рф, а саме, так званим «ВОЕННЫМ КОМЕНДАНТОМ ХЕРСОНСКОЙ ОБЛАСТИ» всупереч порядку, встановленого Конституцією України, Законами України «Про місцеві державні адміністрації», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими нормативно-правовими актами, на тимчасово окупованій території Каховської міської територіальної громади Херсонської області цілеспрямовано створено підпорядковану, керовану та фінансовану російською федерацією окупаційну адміністрацію м. Каховка - так звану «КАХОВСКУЮ ВОЕННО-ГРАЖДАНСКУЮ АДМИНИСТРАЦИЮ», в яку входили органи і структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованою територією Каховської міської територіальної громади, з метою подальшого утримання адміністративно-політичного контролю на захопленій військовим шляхом території та реалізації всіх узурпованих владних повноважень.
При цьому, представники контрольованого російською федерацією вказаного вище самопроголошеного органу узурпували виконання владних функцій держави, а також легітимних державних та комунальних підприємств, установ, організацій на території Каховської міської територіальної громади Херсонської області та мали за мету інтеграцію і подальше незаконне включення захопленої частини суверенної України до складу російської федерації.
15.07.2022, так званою «ВОЕННО-ГРАЖДАНСКОЙ АДМИНИСТРАЦИЕЙ ХЕРСОНСКОЙ ОБЛАСТИ» зареєстровано, в так званому «Єдиному державному реєстрі юридичних осіб», «ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ХЕРСОНСКОЙ ОБЛАСТИ «КАХОВСКАЯ ШКОЛА № 5», за адресою: м. Каховка вул. Велика Куликовська, буд. 128, де згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, знаходиться: Каховська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Каховської міської ради, ідентифікаційний код юридичної особи 24754956, за адресою: м. Каховка вул. вул. Велика Куликовська (Карла Маркса), 128.
Між тим, відповідно до ст. 2 Закону України «Про повну загальну середню освіту» встановлено, що законодавство України про загальну середню освіту складається з Конституції України, Закону України "Про освіту", цього Закону, інших актів законодавства у сфері освіти і науки та міжнародних договорів України, укладених в установленому законом порядку.
В свою чергу, згідно листа Міністерства освіти і науки України № 1/7322-22 від 30.08.2022 «Про організацію 2022/2023 навчального року» визначено, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 року № 711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні» навчання в закладах загальної середньої освіти розпочнеться в День знань - 1 вересня. Освітній процес у школах триватиме до 30 червня 2023 року. Заклади фахової передвищої та вищої освіти самостійно визначають дати початку та завершення навчального року.
Відповідно до розпорядження Каховського міського голови Про організацію освітнього процесу в закладах середньої освіти у 2022-2023 навчальному році» б/н від 10.08.2022 запроваджено освітній процес в закладах загальної середньої освіти територіальної громади у 2022-2023 навчальному році за дистанційною формою навчання.
Згідно наказу Управління освіти Каховської міської ради Херсонської області «Про організацію освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти Каховської МТГ у 2022-2023 н. р.» №36 від 31.08.2022, тривалість та структура 2022-2023 навчального року для здійснення освітнього процесу рішенням педагогічної ради кожного навчального закладу середньої освіти.
Наказом директора Каховської загальноосвітньої шкоди I-III ступенів №5 Каховської міської ради № 38 від 09.09.2022, освітній процес організовано за допомогою дистанційних технологій з 12.09.2022 по 02.06.2023.
Між тим, громадянка України ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , будучи обізнаною про факт ведення рф агресивної війни проти України, окупацією міста Каховка державою-агресором, умисно, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки, та бажаючи їх настання, які за результатами їх реалізації завдадуть шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканності України, з метою вчинення дій на руйнування загальної системи освіти, як фахової української, тобто державної освіти в цілому,перебуваючи у місті Каховка Херсонської області (більш точного місця досудовим розслідуванням не встановлено), у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 28.04.2022, добровільно погодилася на пропозицію невстановлених представників, так званої «КАХОВСКОЙ ВОЕННО-ГРАЖДАНСКОЙ АДМИНИСТРАЦИИ» зайняти посаду директора, так званого «ГОСУДАРСТВЕННОГО БЮДЖЕТНОГО ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО УЧРЕЖДЕНИЕ ХЕРСОНСКОЙ ОБЛАСТИ «КАХОВСКАЯ ШКОЛА № 5», створеного на базі Каховської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Каховської міської ради та, перебуваючи на даній посаді до 25.05.2023 вчиняла дії спрямовані на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладі освіти, а саме: ОСОБА_7 , будучи призначеною директором навчального закладу, починаючи з 28.04.2022 здійснювала підготовку закладу освіти до початку його роботи у 2022-2023 навчальних роках за стандартами освіти держави-агресора шляхом відібрання відповідних заяв щодо прийому учнів з метою їх навчання з 01.09.2022 за освітніми програмами держави-агресора, пошуку та прийому на роботу педагогічного, а також технічного персоналу для роботи у вказаній вище школі.
Крім того, ОСОБА_7 , не пізніше 30.05.2022 з метою прискорення впровадження стандартів освіти держави-агресора в очолюваному нею закладі освіти пройшла на території тимчасово окупованої АР Крим відповідне навчання (перекваліфікацію) на якому ознайомилася із основними принципами та засадами навчального процесу у російській федерації.
Окрім цього, ОСОБА_7 15.07.2022 з метою створення на тимчасово окупованій території м. Каховка закладів освіти держави-агресора та запровадження навчального процесу за стандартами російської федерації здійснила реєстрацію Каховської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 Каховської міської ради Херсонської області, ідентифікаційний код юридичної особи 24754956, за адресою: м. Каховка вул. Велика Куликовська (Карла Маркса), 128 у так званому «Єдиному державному реєстрі юридичних осіб» (рос. мовою «Единый государственный реєстр юридических лиц», що ведеться, так званою федеральною налоговою службою російської федерації під назвою «ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ХЕРСОНСКОЙ ОБЛАСТИ «КАХОВСКАЯ ШКОЛА № 5».
Також, ОСОБА_7 , в період часу перебування на посаді директора навчального закладу, з метою його інтеграції в освітню систему російської федерації, його належного функціонування, у т. ч. шляхом виплати працівникам даної установи грошової винагороди, а також впровадження, так званої «рубльової зони» на тимчасово окупованій військами російської федерації території м. Каховка Херсонської області забезпечила виплату заробітної плати працівникам вказаної вище освітньої установи в грошових одиницях російської федерації у російських рублях, тобто національній валюті держави-агресора.
Окрім цього, ОСОБА_7 з метою реалізації свого кримінально-протиправного наміру, направленого на здійснення дій, спрямованих на впровадження стандартів освіти держави-агресора, в очолюваному неї закладі освіти, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 01.09.2022 отримала від окупаційної адміністрації держави-агресора навчальні підручники російською мовою за освітньою програмою російської федерації, та забезпечила розміщення даних підручників в очоленому нею закладі освіти для подальшого використання під час освітнього процесу за стандартами освіти російської федерації.
Крім того, ОСОБА_7 з 01.09.2022 по жовтень 2022 року, в очолюваному неї закладі освіти запровадила очну форму навчання за стандартами освіти держави-агресора російської федерації із загальним застосуванням російської мови, як офіційної, що суперечить вимогам ст. 10 Конституції України, ст. ст. 6, 9, 21 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», ст. ст. 7, 12 Закону України «Про освіту», ст. ст. 5, 44 Закону України «Про повну загальну середню освіту», учням, зарахованим до закладу освіти, таким чином вчиняла дії спрямовані на впровадження стандартів освіти держави агресора російської федерації у закладі освіти - на території Каховської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Каховської міської ради, за адресою: м. Каховка вул. Велика Куликовська (Карла Маркса), 128.
Таким чином, ОСОБА_7 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України - дії громадян України, спрямовані на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти.
26липня 2023 року ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України.
26 липня 2023 року в газеті «Урядовий кур`єр», яка являється засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження, опубліковано оголошення про повідомлення про підозру ОСОБА_7 із повістками про виклик останньої до слідчого на 31.07.2023 об 09:00 год., 01.08.2023 об 09:00 год. та 02.08.2023 об 09:00 год., для вручення їй письмового повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, допиту як підозрюваної, а також проведення інших слідчих та процесуальних дій.
Крім того, вказане повідомлення про підозру та повістки про виклик розміщені на веб-сайті Офісу Генерального прокурора у рубриці «Повістки про виклик та відомості про здійснення спеціального досудового розслідування».
Разом з тим на вказанідати та час ОСОБА_8 до слідчого не прибула, будь-які документи, якіпідтверджуютьповажність причин не прибуття не надала.
У зв`язку із чим,03.08.2023 року слідчим оголошено ОСОБА_7 у розшук, про щовинесеновідповіднупостанову.
Також, з метою виклику підозрюваної та встановлення її місця знаходження, слідчим у кримінальному провадженні слідчим відділу СУ ГУНП в Херсонській області ОСОБА_5 надавалися доручення УСР ДСР в Херсонській області у ході їх виконання встановлено, що ОСОБА_8 перебуває на тимчасово окупованій території Херсонської області.
Крім того, відповідно до відповіді управління інформаційно-аналітичної підтримки ГУНП в Херсонській області у період з 24.02.2022 по теперішній час відомості про перетин ОСОБА_7 державного кордону України відсутні.
Так, згідно інформації Головного центру обробки спеціальної інформації Державної прикордонної служби України ОСОБА_7 державний кордон України, лінії розмежування з тимчасово окупованими територіями не перетинала, це ж твердження підтверджується показами свідків у кримінальному провадженні.
Тобто, досудовим розслідуванням достовірно встановлено, що підозрювана ОСОБА_7 ухиляється від явки на виклик слідчого (не прибула на виклик без поважної причини три рази), та перебуває на тимчасово окупованій частині території Херсонської області.
Вказане є прямим порушенням підозрюваною ОСОБА_7 вимог ч. 7 ст. 42 КПК України в частині виконання покладених на неї обов`язків щодо явки за викликом до слідчого та свідчить про його переховування від органів досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності.
Так, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов висновку про наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_7 у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 111-3 КК України, що підтверджується зібраними у провадженні доказами, а саме: витягом з Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42022232190000091 від 14.05.2022, протоколом допиту свідка ОСОБА_9 ; протоколами додатково допиту свідка ОСОБА_9 ; про пред`явлення особи для впізнання; протоколом допиту свідка ОСОБА_10 ; протоколом допиту свідка ОСОБА_11 ; протоколом допиту свідка ОСОБА_12 ; протоколом огляду речей та комп`ютерних даних; оглядами публікацій на сторінці ОСОБА_13 в мережі «Фейсбук»; оглядами публікацій в мережі Інтернет; оглядами публікацій в месенджері Телеграм; оглядом довідок №175 та №176 від 23.08.2022; оглядом інформації в мережі Інтернет Телеграм каналу « ІНФОРМАЦІЯ_2 »; оглядом оптичного диску; оглядом інформації, яка міститься в мережі інтернет телеграм каналу « ІНФОРМАЦІЯ_3 »; оглядом інформації в мережі інтернет російського сайту «Ваши новости»; оглядом інформації, яка міститься в мережі інтернет телеграм каналу « ІНФОРМАЦІЯ_4 »; оглядом Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; оглядом російського сайту ЕГЮЛ/ЕГРИП; оглядом речей та комп`ютерних даних в мережі інтернет за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_5 та іншими матеріалами кримінального провадження в сукупності.
З огляду на викладене, враховуючи те, що ОСОБА_7 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-3 КК України, органом досудового розслідування надано достатньо доказів, які вказують на те, що підозрювана перебуває на тимчасово окупованій території України, переховується від органу досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності, на виклики слідчого та прокурора не з`являється без поважних причин, суд приходить до висновку про наявність достатніх підстав для здійснення спеціального досудового розслідування по кримінальному провадженню стосовно підозрюваної ОСОБА_7 .
А за такого, клопотання слідчого є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 297-1, 297-3, 297-4, 376 КПК України,
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого відділу СУ ГУНП в Херсонській області ОСОБА_5 - задовольнити.
Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні за № 42022232190000091 від 14.05.2022 стосовно підозрюваної ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбачених ч. 3 ст.111-1 КК України.
Якщо підозрювана ОСОБА_7 , відносно якої постановлено ухвалу про здійснення спеціального досудового розслідування буде затримана або добровільно з`явиться до органу досудового розслідування, подальше досудове розслідування щодо неї здійснюватиметься згідно із загальними правилами, передбаченими Кримінальним процесуальним кодексом України.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Повний текст ухвали оголошено 17.08.2023 року.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Заводський районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2023 |
Оприлюднено | 21.08.2023 |
Номер документу | 112910575 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про здійснення спеціального досудового розслідування |
Кримінальне
Заводський районний суд м. Миколаєва
Гаврасієнко В. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні