Справа № 523/3748/23
Провадження № 2/521/2578/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 серпня 2023 року Малиновський районний суд м.Одеси у складі:
головуючого судді Мурзенка М. В.
при секретарі Корнієнко Л. В.
за участі позивача ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Малиновського районного суду м.Одеси в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 доКоординаційного центруз наданняправової допомоги,Херсонського місцевогоцентру знадання безоплатноївторинної правовоїдопомоги провизнання протиправнимта скасуваннянаказу,стягнення заробітноїплати,компенсації зазатримку заробітноїплати,
ВСТАНОВИВ:
В лютому 2023 року до Суворовського районного суду м.Одеси звернулась ОСОБА_1 з позовом до Координаційного центру з надання правової допомоги, Херсонського міського центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, в якому просила:
1. визнати протиправним та скасувати відносно неї пункт третій наказу Координаційного центру з надання правової допомоги «Про оголошення простою Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги» від 28.11.2022 No371-аг.
2. зобов`язати Координаційній центр з надання правової допомоги здійснити фінансування Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги в повному обсязі для покриття витрат на оплату мені заробітної плати на рівні мінімальної заробітної плати, визначеної Законом України «Про Державний бюджет України на 2022 рік, Законом України «Про державний бюджет на 2023 рік», за період з 01 грудня 2022 по 28 лютого 2023 включно з урахуванням податків, зборів та страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування у сумі по 8 174,00 грн. ( вісім тисяч сто сімдесят чотири грн., 00 коп.) за кожен місяць, а всього 24 522,00 грн. (двадцять чотири тисячі п`ятсот двадцять дві грн., 00 коп.).
3. зобов`язати Координаційній центр з надання правової допомоги здійснити фінансування Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги в повному обсязі для покриття витрат на оплату мені компенсації за затримку виплати заробітної плати за період з 01 грудня 2022 по 28 лютого 2023 р.
4. стягнути з Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги на її користь заробітну плату за період з 01 грудня 2022 по 28 лютого 2023 включно з урахуванням податків, зборів та страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування у сумі по 8 174,00 грн. ( вісім тисяч сто сімдесят чотири грн., 00 коп.) за кожен місяць, а всього 24 522,00 грн. (двадцять чотири тисячі п`ятсот двадцять дві грн., 00 коп.).
5. стягнути з Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової на її користь компенсацію за затримку виплати заробітної плати за період з 01 грудня 2022 по 28 лютого 2023.
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач перебуває в трудових відносинах з Херсонським міським центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги, обіймає посаду головного юриста сектору «Олешківське бюро правової допомоги» відділу безоплатної правової допомоги Херсонського міського центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
З 01.06.2022 року у зв`язку з повномасштабною агресією російської федерації та окупацією Херсонської області наказом директора Херсонського міського центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги № 01-13/20 працівникам, в т.ч. позивачу з 25.06.2022, оголошено простій з нарахуванням та виплатою заробітної плати на рівні мінімальної.
Наказом Координаційного центру з надання правової допомоги № 371-аг від 28.11.2022 р. оголошено простій Херсонського міського центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги з 01 грудня 2022 року, пунктом третім наказу визначено, що оплата часу простою з розрахунку 2/3 посадового окладу буде здійснена після відновлення роботи Херсонського міського центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
Вказаний пункт наказу позивач вважає незаконним, оскільки не був скасований наказ Херсонського міського центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги № 01-13/20 від 01.06.2022 р., вказаним наказом фактично паралізовано повністю роботу Херсонського міського центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, позбавивши можливості не лише здійснювати своєчасно нарахування та виплату заробітної плати працівникам, але й права в.о. директора Херсонського міського центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, як керівника державної установи, що фінансується з бюджету, до припинення чи скасування воєнного стану в Україні в межах фонду заробітної плати, передбаченого у кошторисі, самостійно визначати розмір оплати часу простою працівників у більшому розмірі від законодавчо врегульованого мінімуму, яким передбачено, що розмір має бути не нижче двох третин тарифної ставки. При винесенні наказу від 28.11.2022 року №371-аг Координаційним центром надання правової допомоги не було враховано, що бухгалтер та в.о. директора Херсонського міського центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги перебувають на підконтрольній території України та мають при цьому всі технічні і організаційні можливості для проведення своєчасного нарахування і виплати заробітної плати працівникам, інші комунікації для виконання у повному обсязі своїх функціональних обов`язків дистанційно. До того ж специфіка роботи бухгалтера та в.о. директора Херсонського міського центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги передбачає можливість її здійснення віддалено, за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, нарахування та виплата заробітної плати працівникам здійснюється виключно онлайн за умови попереднього фінансування Координаційним центром надання правової допомоги. Разом з тим у вказаному наказі Координаційного центру надання правової допомоги відсутнє посилання на положення ч. 1ст. 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану»та не зазначено для забезпечення можливості запровадження та здійснення яких саме заходів правового режиму воєнного стану було обмежено конституційне право позивача на працю. Крім того, в зв`язку з винесенням наказу Координаційним центром надання правової допомоги від 28.11.2022 №371-аг позивачу не нараховувалася та не виплачувалася заробітна плата, а отже не сплачувались страхові внески роботодавцем з грудня 2022 року по лютий 2023 року включно. Таким чином, в цей період позивач не підлягала загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню. За таких обставин позивач вважає, що п. 3 наказу КЦ «Про оголошення простою Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги» є протиправним та таким, що порушує її права.
Ухвалою судді Суворовського районного суду м.Одеси від 02 березня 2023 року справу передано за підсудністю до Малиновського районного суду м.Одеси.
Ухвалою судді Малиновського районного суду м.Одеси від 20 березня 2023 року відкрито провадження у справі в частині вимог:
-про визнання протиправним та скасування відноснопозивачапункту третього наказу Координаційного центру з надання правової допомоги «Про оголошення простою Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги» від 28.11.2022 No371-аг;
-про стягнення з Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги заробітної плати за період з 01 грудня 2022 по 28 лютого 2023 включно з урахуванням податків, зборів та страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування у сумі по 8 174,00 грн. ( вісім тисяч сто сімдесят чотири грн., 00 коп.) за кожен місяць, а всього 24 522,00 грн. (двадцять чотири тисячі п`ятсот двадцять дві грн., 00 коп.);
-про стягнення з Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги компенсації за затримку виплати заробітної плати за період з 01 грудня 2022 по 28 лютого 2023.
Координаційним центром з надання правової допомоги надано відзив на позовну заяву (а.с. 43-56), в якому просить відмовити в задоволенні позову, посилаючись на те, що видання відповідачем оспорюваного наказу про оголошення простою Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги викликане відсутністю організаційних та технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою, що призвело до зупинення роботи (виконання покладених завдань на даний місцевий центр). Причиною оголошення простою Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги стало, зокрема, введення воєнного стану в Україні та входження території, на якій він знаходиться, та на яку поширюється його діяльність, до переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), що у свою чергу становило загрозу життю та здоров`ю працівникам Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Позивач є працівником сектору «Олешківське бюро правової допомоги» відділу безоплатної правової допомоги Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, розташованого за адресою: Херсонська область, м. Олешки, вул. Гвардійська, 4. Представник відповідача зазначає, що Олешківська територіальна громада (на яку поширюється діяльність Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги та на якій знаходиться сектор «Олешківське бюро правової допомоги» відділу безоплатної правової допомоги Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги та відповідно, в якому знаходиться робоче місце позивача) по даний час залишається територією, тимчасово окупованою російською федерацією з 24.02.2022 року. Означені обставини є свідченням про наявну загрозу життю та здоров`ю працівникам Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги та про відсутність організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи. Також адміністративно-територіальні одиниці, на яких знаходяться суди із зміненою територіальною підсудністю справ, перебувають поза межами юрисдикції Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, що призвело до неможливості виконання завдань, покладених на Херсонський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Представник відповідача також вказує, що звернення про надання безоплатної вторинної правової допомоги з відповідними документами може бути подане особою під час її особистого звернення до місцевого центру, а перебування його працівників поза межами знаходження Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги та його територіальної юрисдикції унеможливлює виконання покладених на останнього завдань, та свідчить про зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних та технічних умов для належного виконання покладених завдань, зумовлене введенням воєнного стану в Україні та входження території, на якій знаходиться Херсонський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги до переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні). У зв`язку з чим відповідачем було встановлено, що за вказаних обставин Херсонський місцевий центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги фактично зупинив роботу та надалі не виконував покладені на нього завдання, що у свою чергу призвело також до унеможливлення належного виконання своїх посадових обов`язків працівниками даного місцевого центру дистанційно, як це передбаченост. 60-2 КЗпП України. Враховуючи викладене, відповідачем було видано оспорюваний наказ з дотриманням вимог ст. 34, 113 КЗпП України, ст. 10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану».
Також у відзиві відповідач посилається на невірність розрахунку позивачем сум заробітної пати до стягнення.
Позивачем було надано відповідь на відзив, в якому наголошувала, що посадові особи Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, відповідальні за нарахування та виплату заробітної плати працівникам знаходяться на підконтрольній Україні території, мають можливість здійснювати свої функції, можуть бути виведені з простою двічі на місяць для виконання вказаних функцій, розрахунок см до стягнення зроблено вірно виходячи з наказу Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги № 01-13/20 від 01.06.2022 р. (а.с. 96-102).
Відповідачем Координаційний центр з надання правової допомоги надано заперечення на відповідь на відзив (а.с. 125-130), в яких зазначається про перебування у простої всіх працівників Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, відповідність оспорюваного наказу вимогам закону.
В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримала, просила їх задовольнити з мотивів, викладених в позовній заяві.
Інші учасники процесу в судове засідання не з`явились, повідомлялись про час та місце розгляду справи належним чином.
Представником відповідача Координаційний центр з надання правової допомоги було подано клопотання про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції, в задоволенні якого було судом відмовлено за відсутністю технічної можливості її проведення.
Заслухавши позивача, дослідивши матеріали справи, суд доходить висновку про відмову в задоволенні позову з огляду на наступне.
Судом встановлено, та сторонами не заперечується, що позивач перебуває в трудових відносинах з Херсонським міським центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги, обіймає посаду головного юриста сектору «Олешківське бюро правової допомоги» відділу безоплатної правової допомоги Херсонського міського центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
Відповідно до Наказу №01-13/21 від 01.06.2022 року Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги «Про оголошення простою» у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України та запровадженням воєнного стану згідно ізУказом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 року №64/2022, та відсутністю організаційних і технічних умов для діяльності Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у повному обсязі під час воєнного стану, керуючисьстаттею 113 Кодексу законів про працю Українита Постановою Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 року №221 оголошено простій не з вини працівників Центру працівникам Центру, зокрема позивачу з 25 червня 2022 року (а.с. 13).
Пунктом 2 вказаного наказу визначено начальнику відділу фінансів, бухгалтерського обліку та звітностіголовному бухгалтеру проводити відповідні розрахунки заробітної плати за весь період простою для працівників Центру у розмірі мінімальної заробітної плати станом на 01 число поточного місяця 2022 року, у межах коштів, затверджених кошторисом на оплату праці.
Згідно з п.п. 1-3 оспорюваного наказу Координаційного центру з надання правової допомоги №371-аг від 28.11.2022 року «Про оголошення простою Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги» (а.с. 14) відповідно доУказу Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні»(зі змінами), затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України від 24.02.2022 року «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 року № 2102-ІХ, Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточені (блокуванні), затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 року №75 (зі змінами), керуючись статтями 34 та 113 Кодексу законів про працю України, з метою збереження життя і здоров`я працівників Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, визначено:
1.Оголосити простій Херсонському місцевому центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги не з вини працівників з 01 грудня 2022 року.
2.Дозволити працівникам Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги під час простою бути відсутніми на робочих місцях та не виконувати покладені на них посадові обов`язки.
3.Визначити оплату часу простою з розрахунку 2/3 посадового окладу з виплатою після відновлення діяльності Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
Стороною відповідача надано копію листа Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги від 19.01.2023 року, яким на вимогу Координаційного центру з надання правової допомоги щодо виконання наказу №313-аг від 28.10.2022 року «Про проведення інвентаризації у 2022 році» надсилається роз`яснення щодо неможливості проведення інвентаризації через проведення активних бойових дій, що унеможливлює забезпечення безпечного і безперешкодного доступу для проведення інвентаризації (а.с. 65), листа від 08.03.2023 р. № 9 (а.с. 69-74), з якого вбачається неможливість відновлення роботи бюро правової допомоги, зокрема сектору «Олешківське бюро правової допомоги».
Відповідно до ч 1ст. 34 КЗпП Українивизначено, що простій - це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами.
Згідно зст. 98 КЗпП Україниоплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів України, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів, у межах бюджетних асигнувань та позабюджетних доходів.
Відповідно до ч. 1ст. 113 КЗпП Україничас простою не з вини працівника, в тому числі на період оголошення карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу).
Частиною 4ст. 10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»визначено, що у разі неможливості своєчасної виплати заробітної плати внаслідок ведення бойові дії, строк виплати заробітної плати може бути відтермінований до моменту відновлення діяльності підприємства.
Відповідно дост. 1 Указу Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні»(із змінами), затвердженогоЗаконом України від 24.02.2022 року №2102-ІХ, в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 року.
В листі від 28.02.2022 року №2024/02.0-7.1 Торгово-промислова палата України засвідчує форс мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію російської федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану відповідно доУказу Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні».
Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 25.04.2022 року №75 затверджено Перелік територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні). Станом на 28.11.2022 року до вказаного переліку у Херсонській області зокрема увійшли: Херсонський район, Білозерська територіальна громада, Великокомпанівська територіальна громада, Виноградівська територіальна громада, Дар`ївська територіальна громада, Музиківська територіальна громада, Олешківська територіальна громада, Станіславська територіальна громада, Херсонська територіальна громада, Чорнобаївська територіальна громада, Ювілейна територіальна громада.
Наказом Координаційного центру з надання правової допомоги від 01.02.2021 року №4 «Про затвердження переліків адміністративно-територіальних одиниць, на територію яких поширюється діяльність місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги» затверджено перелік адміністративно-територіальних одиниць, на територію яких поширюється діяльність місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, згідно з додатками 1-84 (а.с. 59-62)
Так, згідно з додатком №74 до вищевказаного наказу затверджено перелік адміністративно-територіальних одиниць, на територію яких поширюється діяльність Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, а саме: Херсонський район, Білозерська територіальна громада, Великокомпанівська територіальна громада, Виноградівська територіальна громада, Дар`ївська територіальна громада, Музиківська територіальна громада, Олешківська територіальна громада, Станіславська територіальна громада, Херсонська територіальна громада, Чорнобаївська територіальна громада, Ювілейна територіальна громада.
Відповідно до п. 2 Положення про Херсонський місцевий центр з надання безоплатної правової допомоги, затвердженого наказом Координаційного центру з надання правової допомоги від 30.03.2015 року №34 (у редакції наказу Координаційного центру від 29.04.2021 року №111) діяльність Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги поширюється на територію відповідних адміністративно-територіальних одиниць, перелік яких затверджено наказом відповідача від 01.02.2021 року №4 «Про затвердження переліків адміністративно-територіальних одиниць, на територію яких поширюється діяльність місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги» (а.с. 76)
Враховуючи викладене, суд погоджується з доводами сторони відповідача про наявність правових підстав для прийняття оспорюваного наказу з огляду на ведення воєнного стану в Україні та входження території, на якій знаходиться Херсонський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги та на яку поширюється його діяльність, до переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), що у свою чергу становило загрозу життю та здоров`ю працівникам Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
Позивач є працівником сектору «Олешківське бюро правової допомоги», що розташоване за адресою: Херсонська область, місто Олешки, вулиця Гвардійська, 4, що на теперішній час залишається територією тимчасово окупованою російською федерацією з 24.02.2022 року, що свідчить про відсутність організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи.
На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що Наказ Координаційного центру з надання правової допомоги від 28.11.2022 року №371-аг, яким було оголошено простій Херсонському місцевому центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги не з вини працівників з 01.12.2022 року, винесено з дотриманням норм діючого трудового законодавства. Щодо доводів сторони позивача про неправомірність п. 3 вказаного наказу, яким порушуються строки виплати заробітної плати, суд зазначає, що п. 3 Наказу відповідає положенням ч. 4ст. 10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», якими визначено, що у разі неможливості своєчасної виплати заробітної плати внаслідок ведення бойових дій, строк виплати заробітної плати може бути відтермінований до моменту відновлення діяльності підприємства.
Суд відхиляє доводи позивача про незаконність вказаного наказу з огляду на наявність наказу по Херсонському місцевому центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги № 01-13/21 від 01.06.2022 року, оскільки відповідно до п. 1 Положення про Херсонський місцевий центр з надання безоплатної правової допомоги, затвердженого наказом Координаційного центру з надання правової допомоги від 30.03.2015 року №34 (у редакції наказу Координаційного центру від 29.04.2021 року №111), Херсонський місцевий центр з надання безоплатної правової допомоги є територіальним відділенням Координаційного центру з надання правової допомоги й, відтак, оспорюваний наказ видано в межах компетенції Координаційного центру з надання правової допомоги як головної організації й з моменту його видання саме його положення мають застосовуватись до спірних відносин щодо оплати праці в період простою працівників Херсонського місцевого центру з надання безоплатної правової допомоги, незалежно від того, що наказ № № 01-13/21 від 01.06.2022 року не було скасовано.
Враховуючи викладене, суд не вбачає правових підстав для задоволення позову в частині вимог про визнання протиправним та скасування відноснопозивачапункту третього наказу Координаційного центру з надання правової допомоги «Про оголошення простою Херсонського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги» від 28.11.2022 No371-аг.
Відповідно, суд відмовляє також в задоволенні позову в частині вимог про стягнення сум заробітної плати за період з 01 грудня 2022 по 28 лютого 2023 року включно та компенсації за затримку її виплати, оскільки вказані позовні вимоги є похідними від вимог про скасування відносно позивача п. 3 оспорюваного наказу.
Керуючись ст.ст.4,5,12,13,81,89,92,258-259,263-265,268,ЦПК України, суд,-
ВИРІШИВ:
В задоволенніпозову відмовити.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного суду протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст ірішення складений 15.08.2023 року.
Головуючий:
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2023 |
Оприлюднено | 21.08.2023 |
Номер документу | 112910925 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них про виплату заробітної плати |
Цивільне
Малиновський районний суд м.Одеси
Мурзенко М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні