Рішення
від 21.08.2023 по справі 400/7562/23
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 серпня 2023 р. № 400/7562/23 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Брагар В. С. в порядку письмового провадження розглянув адміністративну справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАЗТОРГ НК", пр-т Миру, 48, кв. 214, м. Миколаїв, 54056,

до відповідача:Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001,

про:визнання протиправним та скасування разпорядження від 02.06.2023 року № 81-рл,

Товариство з обмеженою відповідальністю "ГАЗТОРГ НК" (далі-позивач) звернувся до Миколаївського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі-відповідач) про:

- визнання протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Миколаївській області від 02.06.2023 року № 81-рл про видачу та анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним, витяг з розпорядження від 02.06.2023 року № 81-рл, в частині анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним реєстраційний номер № 14020314202000023 терміном дії з 06.02.2020 року по 06.02.2025 року, виданої ТОВ "ГАЗТОРГ НК";

- зобов`язання Головне управління ДПС у Миколаївській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним запис про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним реєстраційний номер № 14020314202000023 терміном дії з 06.02.2020 року по 06.02.2025 року, виданої ТОВ "ГАЗТОРГ НК", та поновити відповідну інформацію щодо наявності такої ліцензії.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивачем зазначено, що позивачем оформлено ліцензію "На оптову торгівлю пальним", зі строком дії з 06.02.2020 по 06.02.2025 за місцезнаходженням: Миколаївська область, м. Миколаїв, Корабельний район, вул. Ленінградська, буд. 3-Д, кв. (офіс) 99, адреса місця торгівлі: Миколаївська область, м. Миколаїв, Інгульський район, Херсонське шосе, буд. 52А, АЗС. Проте, 02.06.2023 позивачем отримано розпорядження Головного управління ДПС у Миколаївській області від 02.06.2023 року № 81-рл, яким анульовано наявну у товариства ліцензію. Підставою анулювання зазначено: «встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії.». Як слідує зі змісту Акта про неможливість проведення перевірки від 02.06.2023 року № 502/14-29-09-02-08/41308462 за результатами виїзду 02.06.2023 року за адресою: вул. Ленінградська, буд. 3-Д, кв. (офіс) 99. м. Миколаїв, встановлено факт відсутності за вказаною адресою, його посадових осіб або його законних (уповноважених) представників. Позивач вказує, що відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 10.05.2023 року місцезнаходженням позивача є - Україна, 54000, Миколаївська область. м. Миколаїв, проспект Миру, 48, квартира 214. Позивач змінив свою юридичну адресу у зв`язку з пошкодженням будівлі за старою юридочною адресою та подав до державного реєстратора відповідну заяву від 09.05.2023. Зміни внесені держреєстратором 10.05.2023 року, відповідно у позивача був час до 09.06.2023 року звернутися із заявою до податкового органу щодо внесення змін до ліцензії про місцезнаходження. Отже, станом на день виходу на фактичну перевірку 02.06.2023 року посадові особи відповідача вийшли на перевірку за старою юридичною адресою та не за місцем здійснення фактичної діяльності позивача (АЗС). Позивач не погоджується з оскаржуваним розпорядженням контролюючого органу про анулювання ліцензії, вважає його необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 26.06.2023 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження та призначив судове засідання на 26.07.2023.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву за змістом якого він просив відмовити у задоволенні позову. В обґрунтування відзиву вказано, що за результатом виходу 02.06.2023 на фактичну перевірку встановлено, що за адресою: вул. Ленінградська, буд. 3-Д, кв. (офіс) 99. м. Миколаїв, встановлено факт відсутності за вказаною адресою, його посадових осіб або його законних (уповноважених) представників. Враховуючи вищезазначене, провести фактичну перевірку ТОВ "ГАЗТОРГ НК" згідно наказу ГУ ДПС у Миколаївській області від 02.06.2023 року №577-п «Про проведення фактичної перевірки ТОВ "ГАЗТОРГ НК"» не було можливим, в зв`язку з відсутністю даного підприємства за місцезнаходженням провадження діяльності. З метою забезпечення належного виконання абз.12 ч.52 ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» згідно акту про неможливість проведення фактичної перевірки, відповідачем винесено розпорядження та анульовано ліцензію на право роздрібної торгівлі пального.

31.07.2023 представник позивача подав до суду відповідь на відзив.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні в них фактичні дані, суд, -

ВСТАНОВИВ:

ТОВ "ГАЗТОРГ НК" отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним №14020314202000023 зі строком дії з 06.02.2020 по 06.02.2025 за місцезнаходженням: Миколаївська область, м. Миколаїв, Корабельний район, вул. Ленінградська, буд. 3-Д, кв. (офіс) 99, адреса місця торгівлі: Миколаївська область, м. Миколаїв, Інгульський район, Херсонське шосе, буд. 52А, АЗС.

Позивач змінив свою юридичну адресу у зв`язку з пошкодженням будівлі за старою юридочною адресою та подав до державного реєстратора відповідну заяву від 09.05.2023.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зміни внесені держреєстратором 10.05.2023 року, місцезнаходженням позивача є - Україна, 54000, Миколаївська область. м. Миколаїв, проспект Миру, 48, квартира 214.

Тобто, фактичне місце здійснення господарської діяльності не змінилося, змінилася лише юридична адреса товариства.

02.06.2023 року ГУ ДПС у Миколаївській області на підставі пп.80.2.5 п. 80.2 ст. 80, з урахуванням підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України прийнято наказ №577п "Про проведення фактичної перевірки", яким наказано провести фактичну перевірку ТОВ "ГАЗТОРГ НК", за місцем здійснення діяльності: вул. Ленінградська, буд. 3-Д, кв. (офіс) 99, м. Миколаїв, тривалістю 10 діб.

За результатами проведеного виходу на перевірку, складено Акт від 02.06.2023 року № 502/14-29-09-02-08/41308462, яким встановлено факт відсутності позивача за вищевказаною адресою.

Головним управлінням ДПС у Миколаївській області на підставі акту "Про неможливість проведення перевірки" від 02.06.2023 року № 502/14-29-09-02-08/41308462 ТОВ "ГАЗТОРГ НК" за адресою: вул. Ленінградська, буд. 3-Д, кв. (офіс) 99. м. Миколаїв, прийнято розпорядження від 02.06.2023 року № 81-рл «Про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, згідно з додатком».

Згідно з додатком до цього розпорядження ТОВ "ГАЗТОРГ НК" включено до переліку суб`єктів господарювання, щодо яких прийнято рішення про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.

Не погоджуючись з розпорядженням відповідача про анулювання ліцензії позивач звернувся до суду з позовом про його скасування.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд враховує наступне.

Щодо безпосереднього винесення розпорядження від 02.06.2023 № 81-рл про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним суд зазначає таке.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб визначений Конституцією та законами України.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі пальним, а також посилення боротьби з незаконним його виробництвом та обігом на території України регулює Закон Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального (далі - Закон № 481/95-ВР).

Відповідно до ст.1 Закону №481/95-ВР ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку; анулювання ліцензії - позбавлення суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії.

Відповідно до ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (Закон N 481/95-ВР) від 19 грудня 1995р. №481/95-ВР після видачі/анулювання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального податковий орган вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/анулювання відповідної ліцензії.

Відповідно до абз. 12 ч. 52 ст. 15 Закону №481/95ВР ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії.

Місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку (ст.93 ЦК України).

Відповідно до ч.2 ст.9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб:10) місцезнаходження юридичної особи.

Як встановлено судом, 10.05.2023 відбулись зміни до відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо місцезнаходження діяльності позивача, а саме на адресу: Україна, 54000, Миколаївська область. м. Миколаїв, проспект Миру, 48, квартира 214.

Таким чином, місцезнаходження ліцензіата є саме: Україна, 54000, Миколаївська область. м. Миколаїв, проспект Миру, 48, квартира 214, на яку представники відповідача 02.06.2023 не здійснювали вихід, тому не могли встановити наявність або відсутність керівника або уповноваженої особи за цією адресою.

Відповідно до ст. 15 Закону №481/95ВР у разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії (за винятком змін, пов`язаних з реорганізацією суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) та/або зміною типу акціонерного товариства), суб`єкт господарювання зобов`язаний у місячний термін з дня внесення таких змін звернутися до органу, який видав ліцензію, з відповідною заявою.

Як пояснює позивач, він мав наміри в порядку ст. 15 Закону №481/95ВР додатково повідомити відповідача про внесення змін щодо місцезнаходження. Проте, оскільки ліцензія позивача була анульована 02.06.2023 року, тобто до закінчення місячного строку, позивача було позбавлено можливості звернення до податкового органу з заявою про внесення змін у ліцензію, оскільки ця ліцензія вже була анульована.

Таким чином, оскільки у даному випадку посадові особи відповідача не виходили за місцем здійснення діяльності позивача, тому розпорядження про анулювання ліцензії позивача є протиправним.

Процедура створення та ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі - Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального) визначена Порядком ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року №545 (далі - Порядок №545).

Абзацом другим п.1 вказаного Порядку визначено, що Єдиним реєстром ліцензіатів та місць обігу пального є електронна база даних, яка містить інформацію про суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місця виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання, які провадять діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.

Згідно з пунктами 2-3 Порядку №545 він формується та ведеться ДФС та її територіальними органами в електронній формі на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб`єктами господарювання для отримання ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним відповідно до статей 3 і 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального». До Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться такі відомості: для юридичних осіб - найменування та код згідно з ЄДРПОУ; для осіб, уповноважених на ведення обліку діяльності за договорами про спільну діяльність без утворення юридичної особи та таких, які є відповідальними за утримання та внесення податків до бюджету під час виконання договорів, - найменування та код згідно з ЄДРПОУ уповноваженої особи і податковий номер, наданий такій особі під час взяття на облік договору згідно з пунктом 63.6 статті 63 і пунктом 64.6 статті 64 Податкового кодексу України; для фізичних осіб-підприємців - прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті про право здійснювати платежі за серією (за наявності) та номером паспорта); адреса місця виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним (область, район, населений пункт, код згідно з Класифікатором об`єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ), вулиця, номер будинку/офісу); дата видачі/зупинення/анулювання та строк дії ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним.

Пунктами 6-7 Порядку №545 встановлено, що підставою для виключення суб`єкта господарювання з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення про анулювання ліцензії, прийняте ДФС та її територіальними органами відповідно до статей 3 і 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального". Інформація про суб`єкта господарювання вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше робочого дня, наступного за днем видачі/зупинення/анулювання ліцензії або внесення змін до ліцензії.

З урахуванням приписів Порядку №545 та тим, що суд прийшов до висновку про протиправність прийняття оскаржуваного розпорядження, суд вважає, що ефективним способом повного відновлення порушеного права позивача є зобов`язання Головне управління ДПС у Миколаївській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним запис, щодо анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за реєстраційним номером: № 14020314202000023 терміном дії з 06.02.2020 року по 06.02.2025 року та поновити інформацію (внести відомості) в Реєстр про таку ліцензію.

Згідно ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Частиною 1 ст. 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1.Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАЗТОРГ НК" (пр-т Миру, 48, кв. 214, м. Миколаїв, 54056, ідентифікаційний код 41308462) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 44104027) - задовольнити.

2.Визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Миколаївській області від 02.06.2023 року № 81-рл про видачу та анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним, витяг з розпорядження від 02.06.2023 року № 81-рл, в частині анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним реєстраційний номер № 14020314202000023 терміном дії з 06.02.2020 року по 06.02.2025 року, виданої Товариству з обмеженою відповідальністю "ГАЗТОРГ НК" (пр-т Миру, 48, кв. 214, м. Миколаїв, 54056, ідентифікаційний код 41308462).

3.Зобов`язати Головне управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 44104027) видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним запис, щодо анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за реєстраційним номером: № 14020314202000023 терміном дії з 06.02.2020 року по 06.02.2025 року, виданої Товариству з обмеженою відповідальністю "ГАЗТОРГ НК" (пр-т Миру, 48, кв. 214, м. Миколаїв, 54056, ідентифікаційний код 41308462) та поновити інформацію (внести відомості) в цей Реєстр про таку ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним за реєстраційним номером: № 14020314202000023 терміном дії з 06.02.2020 року по 06.02.2025 року.

4.Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 5401, ідентифікаційний код 43144729) судовий збір у сумі 2684,00 грн. на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАЗТОРГ НК" (пр-т Миру, 48, кв. 214, м. Миколаїв, 54056, ідентифікаційний код 41308462), сплачений за платіжним дорученням №944 від 21.06.2023.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя В. С. Брагар

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.08.2023
Оприлюднено23.08.2023
Номер документу112941428
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —400/7562/23

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 18.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Рішення від 21.08.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Брагар В. С.

Ухвала від 26.06.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Брагар В. С.

Ухвала від 23.06.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Брагар В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні