Постанова
від 18.08.2023 по справі 751/6612/23
НОВОЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРНІГОВА

Справа №751/6612/23

Провадження №3/751/2482/23

ПОСТАНОВА

18 серпня 2023 р. місто Чернігів

Суддя Новозаводського районного суду міста Чернігова Лібстер А. С.,

секретар судового засідання Курган В. О.,

з участю представника Чернігівської митниці Поломаної К. М., адвоката Коноплі Ю.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за поданням Чернігівської митниці про притягнення до адміністративної відповідальності ст. 472 МК України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 ,

В С Т А Н О В И В:

04.08.2023 Чернігівська митниця звернулася до суду з поданням про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки ОСОБА_1 за ст. 472 МК України. Як зазначенов протоколіпро адміністративнеправопорушення, 03.05.2023, о 14 год. 41 хв., до ВМО «Центральний» митного поста «Чернігів» подано митну декларацію ЕК10АА № 23UA102170002009U4 та електронні копії паперових документів на товар «Пиломатеріали обрізні (дошка, брус), не стругані, не шліфовані, хвойних порід (сосна) розмірами 35/85x85x3900 (мм) - 10 пачок - 1419 дощок, виробник - ФОП ОСОБА_1 , країна виробництва - UA» (задекларована кількість в додаткових одиницях виміру - 34,51 мЗ). Відправник, декларант: ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ). Уповноважена на декларування особа згідно з договором від 03.03.2023 № ЧД-299 - Чернігівська регіональна торгово-промислова палата (ЄДРПОУ 02944780).

Згідно наданих до митного оформлення документів до декларації ЕК10АА № 23UA102170002009U4 від 04.05.2023: рахунку фактури (інвойс) від 01.05.2023 №2, специфікації до рахунку фактури (інвойс) від 01.05.2023 № 2, CMR 0019517 від 03.05.2023, сертифікату походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 02.05.2023 серія ЧН № 937841: продавцем товару є ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), АДРЕСА_2 ; одержувач (покупець) товару є підприємство DIVERUS, UAB, VAT reg. No.: Marynarki polskiej 71 Gdansk 80-557, Польща; перевізник ФОП ОСОБА_2 , АДРЕСА_3 , транспортний засіб д.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 ; опис товару згідно з гр. 31 декларації № 23UA102170002009U4 - «Пиломатеріали обрізні (дошка, брус), не стругані, не шліфовані хвойних порід (сосна), розмірами 35/85x85x3900 (мм) - 10 пачок -1419 дощок - 34,510 мЗ. Пиломатеріали складені в пачки. Виробник - ФОП ОСОБА_1 . Країна виробництва UA.

В період з 17 год. 00 хв. до 18 год. 45 хв. 03.05.2023 та з 08:15 до 12:00 04.05.2023 з перервами у зв`язку з закінченням робочого часу, в зоні митного контролю відділу митного оформлення «Центральний» митного поста «Чернігів» Чернігівської митниці проведено повний митний огляд заявленого вантажу: пиломатеріали обрізні (дошка, брус), не стругані, не шліфовані, хвойних порід (сосна), що слідував на транспортному засобі д.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 по митній декларації ЕК 10АА23UA102170002009U4 від 03.05.2023.

За результатами повного митного огляду встановлено, що в напівпричепі НОМЕР_3 завантажено пиломатеріали обрізані, не стругані, не шліфовані, хвойних порід в кількості 10 пакетів. Оглянуто всі пакети та встановлено наступне:

Геометричні розміри, кількість, в т.ч. об`єм товару в пакеті №10 відповідають даним заявленим в товаросупровідних документах.

В пакеті №1: заявлено пиломатеріал у кількості 121 шт. товщиною 85 мм, шириною 85 мм, довжиною 3900 мм, об`ємом 3,409 мЗ. Фактично встановлено: 121 шт., довжина 3980 мм, товщина 88 мм, ширина 88 мм, об`єм 3,729 мЗ;

В пакеті №2: заявлено пиломатеріал у кількості 121 шт. товщиною 85 мм, шириною 85 мм, довжиною 3900 мм, об`ємом 3,409 мЗ. Фактично встановлено: 121 шт., довжина 3970 мм, товщина 88 мм, ширина 85 мм, об`єм -3,409мЗ;

В пакеті №3: заявлено пиломатеріал у кількості 121 шт. товщиною 85 мм, шириною 85 мм, довжиною 3900 мм, об`ємом 3,409 мЗ. Фактично встановлено: 121 шт., довжина 3978 мм, товщина 88 мм, ширина 88 мм, об`єм 3,727 мЗ.

В пакеті №4: заявлено пиломатеріал у кількості 121 шт. товщиною 85 мм, шириною 85 мм, довжиною 3900 мм, об`ємом 3,409 мЗ. Фактично встановлено: 121 шт., довжина 3974 мм, товщина 88 мм, ширина 88 мм, об`єм 3,409 мЗ;

В пакеті №5: заявлено пиломатеріал у кількості 121 шт. товщиною 85 мм, шириною 85 мм, довжиною 3900 мм, об`ємом 3,409 мЗ. Фактично встановлено: 121 шт., довжина 3978 мм, товщина 85 мм, ширина 88 мм, об`єм 3,600мЗ;

В пакеті №6: заявлено пиломатеріал у кількості 121 шт. товщиною 85 мм, шириною 85 мм, довжиною 3900 мм, об`ємом 3,409 мЗ. Фактично встановлено: 121 шт., довжина 3964 мм, товщина 88 мм, ширина 88, об`єм 3,714м3;

В пакеті №7:заявлено пиломатеріал у кількості 121 шт., товщиною 85 мм, шириною 85 мм, довжиною 3900 мм, об`єм 3,409 мЗ. Фактично встановлено: 121 шт., довжина 3969 мм, товщина 85 мм, ширина 85 мм,об`єм 3,592 мЗ;

В пакеті №8: заявлено пиломатеріал у кількості 121 товщиною, довжиною 3979 мм, товщиною 85мм, шириною 88 мм, об`ємом 3,409 мЗ. Фактично встановлено: 121 шт., довжина 3979 мм, товщина 85 мм, ширина 88 мм,об`єм 3,601мЗ.

В пакеті №9: заявлено пиломатеріал у кількості 121 товщиною 85 мм, шириною 85мм, довжиною 3900 мм, об`ємом 3,409 мЗ. Фактично встановлено: 121 шт., довжина 3957 мм, товщина 85 мм, ширина 85, об`єм 3,459м3;

Таким чином, за результатами повного митного огляду встановлено, що геометричні розміри та кількість (об`єм в м.куб.) товару в пакетах №1-9 не відповідають даним, заявленим пакувальному листі №1 без дати, рахунку-фактурі (інвойс) від 01.05.2023 № 2, Сертифікаті про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 02.05.2023 ЧН 937841 та гр. 31 митної декларації №23UA102170002009U4 від 03.05.2023. Фактичний об`єм пиломатеріалу, який завантажено в напівпричіп р.н. НОМЕР_3 , складає 6,568 м3, що на 2,058 мЗ більше об`єму, що зазначений в пакувальному листі №1 без дати,рахунку-фактурі від 01.05.2023 №2, гр. 31, 41 митної декларації №23UA102170002009U4 від 03.05.2023(34,51мЗ) таСертифікаті пропоходження лісоматеріалівта виготовленихз нихпиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 02.05.2023 №ЧН 937841 (34,514 мЗ).

Згідно з п.2.2.1 розділу 2 Договору №ЧД-299 від 03.03.2023, укладеного між ФОП ОСОБА_1 та Чернігівська регіональна торгово-промислова палата, Довіритель зобов`язаний до початку митного оформлення товарів надавати Повіреному всі необхідні для митного оформлення документи та відомості за формою встановленою в Додатку 1 цього Договору.

Таким чином, громадянкою України ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), не заявлено за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товар: пиломатеріали обрізні (дошка, брус), не стругані, не шліфовані, хвойних порід (сосна), а саме, кількість, яка підлягає обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, у графі 31, 41 митної декларації від 03.05.2023 № 23UA102170002009U4, сертифікаті про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 02.05.2023 серія ЧН № 937841, CMR 0019517 від 03.05.2023, та рахунку-фактурі (інвойс) № 2 від 01.05.2023.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ст.. 472 МК України.

Вислухавши представника Чернігівської митниці, яка підтримала зміст подання, та представника ОСОБА_1 адвоката Коноплі Ю. М., який просив закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення, дослідивши матеріали справи, суд дійшов таких висновків.

Згідно зі ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України.

Всі питання щодо пропуску через митний кордон України товарів регулюються Митним кодексом України, затвердженим Законом України № 4496-VІ від 13.03.2012 року, а також іншими нормативно - правовими актами з питань митної справи.

За змістом ст. 489 МК України, при розгляді справи про порушення митних правил необхідно з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення такої особи від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 2 статті 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил при вчиненні порушень митних правил підприємствами є посадові особи цих підприємств.

Згідно із п. 8, п. 63 ст. 4 МК України, декларант - особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування; уповноважена особа - (представник) особа, яка на підставі договору або належно оформленого доручення, виданого декларантом, наділена правом вчиняти дії, пов`язані з проведенням митних формальностей, щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта.

Статтею 1 КУпАП передбачено, що завдання цього ж кодексу: охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням.

Згідно зі ст. 472 МК України, недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості цих товарів, транспортних засобів з конфіскацією зазначених товарів, транспортних засобів.

Відповідно до ч.1 ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Перелік обов`язкових відомостей, які вносяться декларантом до митної декларації, згідно з п.5 ч.8 ст.257 МК України, визначає такі відомості про товари: а) найменування; б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); г) код товару згідно з УКТ ЗЕД; ґ) найменування країни походження товарів (за наявності); д) опис упаковки (кількість, вид); е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; є) фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення; з) відомості про уповноважені банки декларанта; и) статистична вартість товару.

Таким чином, перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистки, а також для забезпечення додержання вимог цього Митного кодексу та інших законодавчих актів, як це визначено приписами ч.7 ст. 257 МК України.

Правила заповнення граф митних декларацій на бланках єдиного адміністративного документа форми МД-2 визначені Наказом Міністерства фінансів України № 651 від 30.05.2012 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.08.2012 року за № 1372/1684, яким затверджено Порядок заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа.

Згідно із п.1 розділу ІІ вказаного Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, яким регламентовано заповнення граф митних декларацій, при поміщенні товару у митний режим експорту, у графі 31 "Вантажні місця та опис товарів - Маркування та кількість - Номери контейнерів - Кількість та розпізнавальні особливості" зазначаються відомості про: найменування та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар (фізичні характеристики товару в обсязі, достатньому для однозначного віднесення його до коду згідно з УКТ ЗЕД, кількісний та якісний склад (матеріал, речовина, суміш, сполука тощо), основні властивості товару (призначення, розмір, розфасування, пакування тощо).

Відповідно до ч.1 ст.258 МК України під митною декларацією, заповненою у звичайному порядку, розуміється митна декларація, що містить обсяг відомостей (даних), достатній для завершення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення у заявлений митний режим.

Тобто, у митній декларації повинен бути зазначений опис товару, який дає можливість його ідентифікувати для проведення всіх необхідних митних процедур щодо його митного оформлення і такий опис повинен бути достатнім та необхідним, щоб провести декларування товару, з урахуванням у тому числі і приписів ст.472 МК України.

Згідно із ч.8 ст. 264 МК України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

За обставинами даної справи задекларована кількість в додаткових одиницях виміру, відповідно до електронного декларування (а.с.17), специфікації до інвойсу та пакувального листа №1 склала 34,510 м3 пиломатеріалів (а.с.19,22-23).

В сертифікаті серії ЧН №937841 від 02.05.2023 про проходження лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій зазначені характеристики партії лісо продукції, що експортується, що складає 34,514 м3 ( а.с. 24-25).

Відповідно до договору доручення № ЧД -299 від 03.03.2023 між ФОП ОСОБА_1 та Чернігівською регіональною торгово-промисловою палатою, згідно з п.2.2.1 розділу 2 Договору №ЧД-299, Довіритель (Коротка) зобов`язаний до початку митного оформлення товарів надавати Повіреному (Чернігівська регіональна торгово-промислова палата) всі необхідні для митного оформлення документи та відомості за формою встановленою в Додатку 1 цього Договору (а.с. 26-28).

Фактичний об`єм пиломатеріалу, який було завантажено в напівпричіп НОМЕР_3 складає 36,568 м3, що на 2,058 м3 більше об`єму, що зазначений в пакувальному листі митної декларації, що підтверджується актом про проведення огляду товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу (а.с.32-33).

08.05.2023 призначена експертиза в справі про порушення митних правил та перед експертом поставлене запитання про ринкову вартість товарів (а.с.35).

Відповідно до висновку № 142000-3301-0316 від 15.05.2023 року загальна вартість товарів, зазначених у постанові про призначення експертизи від 08.05.2023 в справі про порушення митних правил №0040/10200/23, станом на дату оцінки, становить 9939,46 гривень (а.с.38-40).

26.05.2023 ОСОБА_3 звернулась з листом до в.о. начальника Чернігівської митниці про припинення провадження у справі про порушення митних правил шляхом компромісу, в якій вона зобов`язується виконати умови згідно мирової угоди (а.с.43).

31.05.2023 укладена Мирова угода № 3 про припинення провадження в справі про порушення митних правил від 31.05.2023 №0040/10200/23 шляхом компромісу, відповідно до положень якої: 1. Особа визнає факт вчинення нею порушення митних правил, передбаченого ст.472 Митного кодексу України. 2. Особа зобов`язується до 30 червня 2023 року внести до державного бюджету кошти у розмірі 12921,30 грн.; відшкодувати витрати на зберігання товарів; задекларувати пиломатеріали обрізні; митниця у разі виконання особою умов мирової угоди зобов`язується припинити провадження в справі про порушення митних правил від 04.05.2023, яка була підписана сторонами угоди 31.05.2023 (а.с.44).

28.06.2023 на адресу ФОП ОСОБА_1 . Чернігівська митниця повідомила про те, що станом на 28.06.2023 ФОП ОСОБА_4 не виконана вимога п.2.6 мирової угоди, а саме не задекларовані зазначені в угоді пиломатеріали обрізні. З 30.06.2023 мирова угода буде вважатися недійсною, а провадження у справі про ПМП від 04.05.2023 відносно неї буде поновлено (а.с.45).

03.07.2023 на адресу ФОП ОСОБА_1 . Чернігівська митниця направила примірник акту про невиконання мирової угоди для ознайомлення, в якій зазначено про внесення грошових коштів на рахунок державного бюджету в розмірі штрафу передбаченого ст. 472 МК України, але товар у митний режим не задекларовано (а.с.46).

З матеріалів справи вбачається, що декларування товару (об`єм 34,510м3 пиломатеріалів) було здійснено і вказана декларація ЕК10АА № 23UA102170002009U4 була подана до митниці з зазначенням декларанта ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_1 зазначена як відправник та особа яка відповідальна за фінансове врегулювання (а.с.17), що відповідно до положень ч.8 ст. 281 передбачає відповідальність декларанта або уповноваженої особи за подання недостовірних відомостей, наведених у декларації. Матеріали справи не містять пояснень ОСОБА_5 та посадових осіб Чернігівського управління лісового та мисливського господарства, який видав сертифікат, відсутні відомості, щодо надання документів та отримання сертифікату походження деревини. Крім того, матеріали справи не містять жодного посилання на вимірювальні прилади, якими проводилися відповідні заміри пиломатеріалів та їх повірку; наявний в матеріалах справи експертний висновок не містить відповідь на поставлене питання, щодо ринкової вартості пиломатеріалів.

Щодо тверджень захисту, щодо «замаскування» складу правопорушення, то суд не вправі самостійно визначати обставини, які свідчать про наявність всіх ознак об`єктивної сторони та суб`єктивної сторони правопорушення, без належних доказів і розкриття змісту порушення посадовими особами при складанні протоколу.

Суд вважає, що для притягнення особи до відповідальності необхідним є надання доказів для підтвердження певних обставин у тій кількості, яка зможе переважити доводи особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Вирішуючи питання про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, суд дійшов висновку, що укладення мирової угоди, первинні дії ОСОБА_1 , направлені на визнання себе беззастережно винної на первинному етапі провадження та не оспорювання нею обставини вчинення порушення митних правил, не є доказом в розумінні ст.. 251 КУпАП, укладення мирової угоди без участі професійного юриста не позбавляє права громадян на захист своїх прав на будь-якій стадії провадження у публічно-правових відносинах.

За таких обставин суд вважає, що встановлені суттєвінедоліки,розбіжності тасуперечності неможливоусунути підчас судовогорозгляду. Позарозумним сумнівом особиста вина ОСОБА_1 в недостовірному декларуванні пиломатеріалів, з похибкою на 2,058 м3, за наявності сертифікату ДП«Городнянський лісгосп» серіїЧН №937841від 02.05.2023, не доведена.

Відповідно до положення ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

За таких обставин, суд дійшов висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.

Відповідно до ст. 527 МК України, у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов: 1) про проведення додаткової перевірки; 2) про накладення адміністративного стягнення; 3) про закриття провадження у справі.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Постанова по справі повинна містити вирішення питання про вилучені речі і документи, отже, у зв`язку з закриттям провадження по справі, товар, вилучений митним органом в рамках даної справи, підлягає поверненню його власнику або уповноваженій ним особі у встановленому законом порядку.

Таким чином, враховуючи вищевикладене в сукупності, суд дійшов висновку про закриття провадження у справі відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

Керуючись ст.ст.33,247,265,283-285,287,289,290КУпАП,ст.ст.103,380,481,491,511,527-529МК України,суд -

постановив:

Провадження у справі про притягнення громадянки ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України, закрити на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП за відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Товар,вилучений врамках даноїсправи пропорушення митнихправил вустановленому закономпорядку -повернути власнику ОСОБА_1 .

Постанова суду може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена або митним органом до Чернігівського апеляційного суду через Новозаводський районний суд м. Чернігова протягом десяти днів з дня її винесення.

Повний текстпостанови судускладено 18.08.2023.

Суддя: А. С. Лібстер

Дата ухвалення рішення18.08.2023
Оприлюднено23.08.2023
Номер документу112947721
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення

Судовий реєстр по справі —751/6612/23

Постанова від 11.10.2023

Адмінправопорушення

Чернігівський апеляційний суд

Оседач М. М.

Постанова від 11.10.2023

Адмінправопорушення

Чернігівський апеляційний суд

Оседач М. М.

Постанова від 18.08.2023

Адмінправопорушення

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Лібстер А. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні