Рішення
від 22.08.2023 по справі 280/4731/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

22 серпня 2023 року о/об 11 год. 00 хв.Справа № 280/4731/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Шевченко С.О., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 )

до Комунального некомерційного підприємства «Міська поліклініка №2» Чернівецької міської ради (вул.Лесі Українки, буд.11, м.Чернівці, Чернівецька область, 58000; код ЄДРПОУ 30844172)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача Чернівецький міський територіальний центр комплектування та соціальної підтримки (вул.Головна, буд.119, м.Чернівці, Чернівецька область, 58001; код ЄДРПОУ 08510189)

про визнання дій протиправними та скасування висновку,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 (надалі позивач, ОСОБА_1 ) до Комунального некомерційного підприємства «Міська поліклініка №2» Чернівецької міської ради (надалі відповідач, КНП «Міська поліклініка №2» ЧМС), в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправними дії відповідача щодо складання довідки №1471 від 02.04.2023 щодо визнання ОСОБА_1 «здоровим, придатним до військової служби»; 2) скасувати висновок ВЛК, а саме: скасувати довідку №1471 від 02.04.2023, згідно якої ОСОБА_1 вказаний як «здоровий, придатний до несення військової служби», видану Військово -лікарською комісією Чернівецького МТЦК та СП (яка є структурним підрозділом Комунального некомерційного підприємства «Міська поліклініка №2» м.Чернівці).

У позовній заяві зазначено наступне «… 02 квітня 2023 року, грубо порушуючи мої права, застосовуючи фізичний примус та силу, не з`ясувавши мою особистість та територіальну належність (місце реєстрації та місце праці - співробітники ІНФОРМАЦІЯ_2 не питали - я зареєстрований та працюю в місті Запоріжжі (місце реєстрації підтверджую витягом з мого паспорту громадянина України), в місто Чернівці я приїхав на один день для передання необхідних речей дружині та трирічній донці, які наразі і протягом нетривалого часу мешкають в Чернівцях з метою перебування в більш безпечному місті, аніж прифронтове Запоріжжя), співробітники Чергівецького МТЦК та СП проти моєї волі помістили мене до свого транспортного засобу та повезли до приміщення МТЦК. Забрали мій паспорт громадянина України для того, щоб зробити копію документу, і там же, за місцем надали висновок військово-лікарської комісії зазначеного МТЦК. 02.04.2023 року ВЛК Чернівецького МТЦК та СП, яка не є юридичною особою, а є структурним підрозділом КНП «Міська поліклініка №2» м.Чернівці (далі - Відповідач) надала свій висновок (довідку) №1471 від 02.04.2023 року зазначеному МТЦК, згідно даного висновку (довідки) я є «здоровий, придатний до віськової служби». Копію висновку (довідки) ВЛК мені не надали, я ВЛК не проходив. Жоден з лікарів вказаної ВЛК мене не оглядав взагалі. Жодні лабораторні дослідження, флюорографію, ЕКГ, аналізи на цукор Відповідач не здійснювали щодо мене. Жодного медичною огляду, жодного запитання лікарів, жодного медичного обстеження щодо мене Відповідачем зроблено не було. При цьому жодного разу я не викликався повісткою до територіального ТЦК та СП, до якого я приписаний, ні за якими підставами, моя амбулаторна медична карта від районної амбулаторії (поліклініки) не запитувалась військово-лікарською комісією за місцем мого проживання чи праці. При цьому, відповідно до Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, затвердженого Постановою КМУ від 23.02.2022 року №154, медичний огляд військовозобов`язаних проводиться за рішенням військового комісара ВЛК районних/міських ТЦК та СП, відповідно рішення ТЦК є територіальним і не може розповсюджуватися за екстериторільним принципом (саме це положення закону діяло на момент 02.04.2023 року). До міста Чернівці я не маю жодного відношення - ніколи не був та зареєстрований, не проживав, не працював, не ВПО. На підставі позитивного висновку (довідки) Відповідача щодо моєї придатності за станом здоров`я (без будь-яких медичних оглядів та обстежень, без врахування моїх хронічних захворювань) до несення військової служби, ІНФОРМАЦІЯ_3 одразу видав мені повістку НА ВІДПРАВКУ- на 03 квітня 2023 року - на фронт (при тому, що я не є особою, що добровільно погодилась на це, контракт зі мною не укладався, я не маю ніякої військової освіти і звання) - копія повістки додається до позову. Після видачі повістки мене не бажали відпускати, як затриманого, однак все ж надали можливість поїхати взяти свої речі, необхідні для відправки. Усі мої речі знаходилися в місті Запоріжжі, жодних речей в Чернівцях я не мав. 02.04.2023 року я поїхав до Запоріжжя. Через нервовий пік напередодні в мене сталося загострення хронічної гастроентерологічної хвороби, я викликав швидку допомогу та після огляду і первинних клінічних досліджень та УЗД мене одразу було госпіталізовано до міської лікарні - Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги», де я перебував 5 робочих днів - по 07 квітня 2023 року, що підтверджую наступними документами: - Медичним висновком №ВМ63-58ВЕ-ЗВ29-МН86 від 06.04.2023 року; - Випискою з медичної карти амбулаторного/стаціонарного хворого №5194 відділення хірургії ШКК (діагноз: еритематозна гастродуоденопатія, з ознаками кавернозної гемангіоми печінки, додаткової селезінки) Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги»; - висновком КТ органів черевної порожнини та заочеревинного простору від 06.04.2023 року. Дії Відповідача щодо винесення висновку - довідки №1471 від 02 квітня 2023 року щодо придатності ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 (паспорт серії НОМЕР_2 , виданий Комунарським РВ ЗМУ УМВС України в Запорізькій області 15.04.2010 року) до несення військового обов`язку, - є протиправними, з перевищенням повноважень, такими, що не відповідають законодавству України, певному процесуально визначеному законом порядку, грубо порушують нижченаведені правові норми (що діяли на момент правовідносин 02.04.2023 року): … Порушення відповідачем п.1.1. Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затв.Наказом №402 Міністерства оборони України від 14.08.2008 року: … Порушення відповідачем п.2.5.Положення: … Порушення відповідачем п.2.6.Положення: … Порушення відповідачем п.2.7.Положення: … Порушення відповідачем п.2.8.Положення: … Порушення відповідачем п.2.4.Положення (висновок складено без наявності та запиту моєї медичної карти): … Порушення відповідачем п.3.4.Положення: … Порушення відповідачем п.3.5.Положення: … Вважаю, що мої права мають бути поновлені, а інтереси захищеними, якщо дії відповідача буде визнано протиправними та буде скасовано винесений з порушеннями правових норм висновок - довідку №1471 від 02.04.2023 року - відповідача щодо мене, який зроблено навіть всупереч принципу територіальності (згідно закону станом на 02.04.2023 року), визначеної вищенаведеним Положеннями, з перевищенням повноважень. …».

Позивач підтримав позовну заяву.

Відповідачем подано до суду письмові пояснення, в яких зазначено наступне: «… 02.04.2023р. Вiськово-лiкарською комiсiєю Чернiвецького МТЦК та СП вiдповiдно до вимог Закону та Положення було проведено заходи обстеження та медичного огляду вiйськовозобов`язаного ОСОБА_2 , для визначення придатностi до вiйськовоi служби. За результатами медичного обстеження та медичного огляду Позивач був визнаний придатним до військової служби, що пiдтверджується довiдкою BЛК ЧМТТЦК та СП вiд 02.04.2023р. №1471 (додаток 4 до Положення), що додається. Твердженння Позивача про вiдсутнiсть будь-якого медичного обстеження є недостовiрним, про що свiдчить вищезазначена довiдка з визначеними дiагнозами i заключеннями лiкарiв. А також акцентуємо, що Вiйськово-лiкарська комiсiя не уповноважена видавати вiйськовозобов`язаному копiю додатка 4 Положення, а передає до структурних пiдроздiлiв ТЦК та СП. Згiдно з наявними документами, вiйськовозобов`язаний 02.04.2023р. за направленням ТЦК та СП м.Чернiвцi №12132, був оглянутий лiкарями, про що свiдчить особистий пiдпис ОСОБА_1 Вiд забору лабораторних методiв обстеження ОСОБА_3 в уснiй формi відмовився. Результати обстежень флюорографії та електрокардіограми також додаються. …».

Відповідач проти позовної заяви заперечував.

Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача Чернівецьким міським територіальним центром комплектування та соціальної підтримки (надалі третя особа, ІНФОРМАЦІЯ_3 ) подано до суду письмові пояснення, в яких зазначено наступне: «… 02.04.2023 Військово-лікарською комісією Чернівецького МТЦК та СП (далі - ВЛК ЧМТЦК та СП) відповідно до вимог Закону та Положення було проведено заходи з обстеження та медичного огляду військовозобов`язаного ОСОБА_1 , для визначення придатності до військової служби. За результатами, медичного обстеження та медичного огляду Позивач був визнаний придатним до військової служби, що підтверджується Довідкою ВЛК ЧМТЦК та СП від 02.04.2023 №1471. Твердження Позивача про відсутність будь-якого медичного обстеження є недостовірною. Для підтвердження факту проведення відповідного медичного обстеження надаю копію довідок військово-лікарської комісії №1471 від 02.04.2023 з визначеним діагнозами і заключеннями лікарів. (Додаток 1) Також слід зазначити, що Позивачем на адресу Чернівецького МТЦК та СП не направлялись звернення про скасування рішення ВЛК ЧМТЦК або проходження військово-лікарської комісії вищого рівня при Чернівецькому обласному ТЦК та СП. …».

Третя особа проти позовної заяви заперечувала.

Ухвалою судді від 03.07.2023 в адміністративній справі відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

Відповідно до Довідки військово-лікарської комісії від 02.04.2023 за №1471 ОСОБА_1 визнаний здоровим та придатним до військової служби.

Судом досліджено: Картку №1471 обстеження та медичного огляду; Довідку від 02.04.2023 про результати обстеження флюорографії; електрокардіограму від 02.04.2023; Медичний висновок №ВМ63-58ВЕ-3В29-МН86 від 06.04.2023; Виписку з медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого №5194; Комп`ютерну томографію органів черевної порожнини та заочеревинного простору від 06.04.2023; Повістку на відправку; інші документи, наявні у матеріалах даної справи.

При вирішенні спору по суті суд виходить з зазначеного вище та викладеного нижче.

Указом Президента України від 24.02.2022 за №64/2022 «Про введення воєнного стану» у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації в Україні введений воєнний стан.

За п.1 «Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки», затвердженого 23.02.2022 постановою Кабінету Міністрів України №154 (надалі «Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки»), територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є органами військового управління, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації. Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки утворюються в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, інших містах, районах, районах у містах. Залежно від обсягів облікової, призовної та мобілізаційної роботи утворюються районні (об`єднані районні), міські (районні у містах, об`єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки (далі - районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки). Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки утворюються, ліквідуються, реорганізовуються Міноборони.

У п.1.1 глави 1 розділу І «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України», затвердженого 14.08.2008наказом Міністра оборони України №402, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.11.2008 за №1109/15800 (надалі «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України»), зазначено, що військово-лікарська експертиза визначає придатність за станом здоров`я до військової служби призовників, військовослужбовців та військовозобов`язаних, установлює причинний зв`язок захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) та визначає необхідність і умови застосування медико-соціальної реабілітації та допомоги військовослужбовцям.

Згідно з п.1.2 глави 1 розділу І «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» військово-лікарська експертиза - це: медичний огляд допризовників, призовників; військовослужбовців та членів їхніх сімей (крім членів сімей військовослужбовців строковоївійськової служби); військовозобов`язаних, офіцерів запасу, які призиваються на військову службу за призовом осіб офіцерського складу, резервістів (кандидатів у резервісти); громадян, які приймаються на військову службу за контрактом; кандидатів на навчання у вищих військово-навчальних закладах та військових навчальних підрозділах вищих навчальних закладів Міністерства оборони України (далі - ВВНЗ), учнів військових ліцеїв; колишніх військовослужбовців; працівників Збройних Сил України, які працюють у шкідливих та небезпечних умовах праці та залучаються до роботи з джерелами іонізуючого випромінювання (далі - ДІВ), компонентами ракетного палива (далі - КРП), джерелами електромагнітних полів (далі - ЕМП), лазерного випромінювання (далі - ЛВ), мікроорганізмами I-II груп патогенності, особливо небезпечними інфекційними хворобами; працівників допоміжного флоту Військово-Морських Сил Збройних Сил України (далі - ВМС Збройних Сил України); визначення ступеня придатності до військової служби, навчання у ВВНЗ, роботи за фахом; установлення причинного зв`язку захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) військовослужбовців, військовозобов`язаних, резервістів.

Відповідно до п.2.1 глави 2 розділу I «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» для проведення військово-лікарської експертизи створюються військово-лікарські комісії (далі - ВЛК), штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі). Штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі) ВЛК (лікарсько-льотні комісії (далі - ЛЛК)) приймають постанови. Постанови ВЛК (ЛЛК) оформлюються свідоцтвом про хворобу, довідкою військово-лікарської комісії, протоколом засідання військово-лікарської комісії з визначення причинного зв`язку захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв у колишнього військовослужбовця. Постанови штатних та позаштатних ВЛК обов`язкові до виконання.

Як зазначено у п.2.2 глави 2 розділу I «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України», штатні ВЛК є військово-медичними установами. Вони мають гербову печатку, кутовий штамп та утримуються за окремим штатом. До штатних ВЛК належать: Центральна військово-лікарська комісія (далі - ЦВЛК); ВЛК регіону; ВЛК евакуаційного пункту; ВЛК пересувної госпітальної бази. Штатні ВЛК комплектуються лікарями із клінічною підготовкою за однією з лікарських спеціальностей (терапія, хірургія, неврологія, психіатрія, оториноларингологія, офтальмологія, організація охорони здоров`я тощо), з досвідом роботи у військових частинах та лікувальних закладах. Залучати особовий склад штатних ВЛК для вирішення питань та завдань, не пов`язаних із військово-лікарською експертизою, забороняється.

За пп.2.6.1 п.2.6 глави 2 розділу I «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» до позаштатних постійно діючих ВЛК (ЛЛК) належать: госпітальні ВЛК; гарнізонні ВЛК; ЛЛК; ВЛК високомобільних десантних військ; ВЛК військових комісаріатів; ВЛК територіального центру комплектування (далі - ВЛК ТЦК); ВЛК цивільного лікувального закладу з правами госпітальної ВЛК.

Позаштатні (постійно та тимчасово діючі) ВЛК (ЛЛК) призначаються у складі голови, заступника голови (може призначатись один з членів комісії), членів комісії (у гарнізонних, госпітальних ВЛК не менше ніж три лікарі, в інших ВЛК і ЛЛК - терапевта, хірурга, невропатолога, окуліста, стоматолога, оториноларинголога, психіатра) і секретаря з середньою медичною освітою. До складу ВЛК (ЛЛК) можуть призначатися лікарі інших спеціальностей (пп.2.6.2 п.2.6 глави 2 розділу I «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України»).

До складу ВЛК (ЛЛК), що створюється у військовому комісаріаті, ТЦК, лікарі і секретар комісії залучаються з місцевих лікувально-профілактичних закладів рішенням голови районної державної адміністрації (виконавчого органу міської ради) за погодженням з головою відповідної штатної ВЛК регіону (пп.2.6.3 п.2.6 глави 2 розділу I «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України»).

У п.1.1 глави 1 розділу II «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» зазначено, що медичний огляд включає в себе вивчення та оцінку стану здоров`я і фізичного розвитку громадян на момент огляду в цілях визначення ступеня придатності до військової служби, навчання за військово-обліковими спеціальностями, вирішення інших питань, передбачених цим Положенням, з винесенням письмового висновку (постанови). Під придатністю до військової служби у цьому Положенні розуміється такий стан здоров`я і фізичного розвитку громадян, який дозволяє їм виконувати передбачені статутами, інструкціями службові обов`язки з конкретної військової спеціальності у виді Збройних Сил України та інших військових формуваннях у мирний та воєнний час. Медичний огляд проводиться ВЛК з метою визначення придатності: до військової служби допризовників, призовників, військовозобов`язаних, резервістів (кандидатів у резервісти); військовослужбовців до військової служби; військовослужбовців до військової служби за військовою спеціальністю; військовослужбовців до служби в високомобільних десантних військах, плаваючому складі, морській піхоті; кандидатів на навчання у ВВНЗ, учнів військових ліцеїв; кандидатів до військової служби за контрактом; кандидатів до участі у міжнародних миротворчих операціях (далі - ММО) та у складі миротворчого персоналу; військовослужбовців, військовозобов`язаних, резервістів, працівників Збройних Сил України для роботи з ДІВ, КРП, джерелами ЕМП, ЛВ та мікроорганізмами I-II груп патогенності, особливо небезпечними інфекційними хворобами; військовослужбовців та працівників Збройних Сил України до служби (роботи) у спеціальних спорудах, працівників допоміжного флоту ВМС Збройних Сил України; а також з метою визначення: можливості проходження військової служби військовослужбовцями та проживання членів їх сімей за кордоном; необхідності в тривалому спеціалізованому лікуванні, медичному спостереженні або в навчанні (вихованні) у спеціалізованих навчальних закладах членів сімей військовослужбовців, транспортабельності їх за станом здоров`я.

За п.1.2 глави 1 розділу II «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» постанови ВЛК приймаються на підставі Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби (далі - Розклад хвороб) (додаток 1), пояснень щодо застосування статей Розкладу хвороб (додаток 2) та таблиць додаткових вимог до стану здоров`я (далі - ТДВ) (додаток 3). Розклад хвороб розроблений відповідно до вимог Міжнародної статистичної класифікації хвороб та споріднених проблем охорони здоров`я 10-го перегляду (далі - МКХ-10).

Військові комісаріати до початку приймання допризовників на військовий облік та призову запитують: з поліклінік за місцем проживання допризовників -медичні картки амбулаторного хворого(облікова форма МОЗ України № 025) з вкладними листами до них (облікова форма МОЗ України № 025/о), медичні характеристики на допризовників від лікаря-педіатра дільничного, на призовників, яким більше 18 років, від лікаря дільничного, списки осіб призовного віку, які перебувають на диспансерному обліку у психіатра, нарколога, венеролога, фтизіатра, невропатолога, алерголога, інших спеціалістів; із відділів соціального забезпечення - дані про призовників, які визнані інвалідами; із допоміжних шкіл для розумово відсталих та важковиховуваних - медично-педагогічні характеристики; із санепідемстанцій - дані на осіб, які перехворіли протягом останніх 6 місяців вірусним гепатитом, черевним тифом, паратифами, дизентерією, іншими інфекційними хворобами (п.2.4 глави 2 розділу II «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України»).

При цьому, як зазначено у ч.9 ст.1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» щодо військового обов`язку громадяни України поділяються на такі категорії: допризовники - особи, які підлягають приписці до призовних дільниць; призовники - особи, приписані до призовних дільниць; військовослужбовці - особи, які проходять військову службу; військовозобов`язані - особи, які перебувають у запасі для комплектування Збройних Сил України та інших військових формувань на особливий період, а також для виконання робіт із забезпечення оборони держави; резервісти - особи, які проходять службу у військовому резерві Збройних Сил України, інших військових формувань і призначені для їх комплектування у мирний час та в особливий період. До категорії військовослужбовців прирівнюються іноземці та особи без громадянства, які відповідно до закону проходять військову службу у Збройних Силах України, Державній спеціальній службі транспорту та Національній гвардії України.

Згідно з п.2.5 глави 2 розділу II «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» перед медичним оглядом усім призовникам проводиться загальний аналіз крові, загальний аналіз сечі, серологічний аналіз крові на: антитіла до вірусу імунодефіциту людини (ВІЛ), антиген до вірусу гепатиту "В" (HBsAg), антитіла до вірусу гепатиту "С" (anti-HCV), реакція мікропреципітації з кардіоліпіновим антигеном (RW); визначається група крові та резус-належність, проводяться флюорографічне обстеження органів грудної клітки, профілактичні щеплення у відповідності з календарем профілактичних щеплень, електрокардіографічне дослідження. Здійснюється вивчення медичних документів з поліклінік та лікувальних закладів за місцем проживання та перебування на обліку (медичної карти амбулаторного хворого, виписки з медичної карти від дільничного лікаря, лікаря-педіатра дільничного, виписних епікризів, даних диспансерного обстеження та лікарського спостереження, результатів попередніх медичних оглядів, інших документів, що характеризують стан здоров`я). Інші дослідження проводяться за показаннями.

Відповідно до п.2.6 глави 2 розділу II «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» оцінка стану здоров`я та придатності до військової служби проводиться у відповідності з графою I Розкладу хвороб та графами 1-11 ТДВ "А".

Під час огляду призовників лікарі визначають стан їх здоров`я та ступінь придатності до військової служби. При цьому враховуються характер захворювання або фізичної вади, ступінь їх розвитку, функціональних порушень, а також освіта, спеціальність, фактична працездатність оглянутого та вимоги, які ставить військова служба до стану здоров`я у тому чи іншому виді Збройних Сил України, роді військ (п.2.7 глави 2 розділу II «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України»).

Як зазначено у п.2.8 глави 2 розділу II «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України», після закінчення огляду кожний лікар записує в облікову картку призовника (на збірному пункті - у Картку медичного огляду призовника на збірному пункті (додаток 8)) висновок про придатність (тимчасову непридатність або повну непридатність) до строкової військової служби, відповідну статтю Розкладу хвороб, дату огляду та підписує висновок із зазначенням свого прізвища та ініціалів і скріплює особистою печаткою. За результатами медичного огляду спеціалістами лікар - член призовної комісії приймає підсумкове рішення щодо придатності призовника за станом здоров`я до військової служби та служби в тому чи іншому роді військ, що скріплюється його підписом та особистою печаткою лікаря. На призовників, у яких виявлені захворювання або відхилення від норми, що обмежують придатність за родами військ або визначають їх тимчасово непридатними та непридатними до строкової військової служби, оформлюється Висновок лікаря. Висновок підписується лікарем з обов`язковим зазначенням дати огляду, висновком про придатність до строкової військової служби, обмеженням за родами військ у відповідності з ТДВ "А" та лікарем - членом призовної комісії (комісії з питань приписки).

Згідно з п.20.3 глави 20 розділу II «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» при медичному огляді військовослужбовців та інших контингентів ВЛК приймаються постанови такого змісту: а) "Придатний": до військової служби; (…).

Відповідно до п.20.4 глави 20 розділу II«Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» за статтями (пунктами статей) Розкладу хвороб, що передбачають індивідуальну оцінку непридатності до військової служби або обмежену придатність осіб, які пройшли медичний огляд за графами II, III, ВЛК приймає одну з таких постанов: "непридатний до військової служби в мирний час, обмежено придатний у воєнний час"; "обмежено придатний до військової служби". За статтями (пунктами статей) Розкладу хвороб, що передбачають індивідуальну оцінку придатності або обмежену придатність до військової служби осіб, які пройшли медичний огляд за графами II, III, ВЛК приймає одну з таких постанов: "обмежено придатний до військової служби"; "придатний до військової служби". У воєнний час за статтями (пунктами статей) Розкладу хвороб, що передбачають індивідуальну оцінку придатності або обмежену придатність до військової служби осіб, які пройшли медичний огляд за графами II, III, ВЛК приймає постанову "придатний до військової служби", за винятком статей 2-в, 4-в, 5-в, 12-в, 13-в, 14-в, 17-в, 21-в, 22-в.

Перед оглядом військовозобов`язаних їм проводиться рентгенологічне (флюорографічне) обстеження органів грудної клітки, загальний аналіз крові, визначаються група крові та резус-належність (особам, у яких немає відповідної відмітки у військовому квитку), ЕКГ, дослідження сечі. Особам, яким більше 40 років, обов`язково проводиться вимір внутрішньоочного тиску, дослідження крові на цукор (п.3.4 глави 3 розділу ІІ «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України»).

До початку огляду військовий комісаріат на всіх військовозобов`язаних отримує дані із психоневрологічних, протитуберкульозних, шкірно-венеричних диспансерів, наркологічних закладів (на тих, що перебувають на обліку у вказаних диспансерах, закладах, - витяг з історії хвороби), на осіб, що визнані інвалідами, - дані з органів соціального забезпечення, також медичну картку амбулаторного хворого (облікова форма МОЗ України№025) з поліклінік та медико-санітарних частин за місцем проживання, роботи або навчання. Зазначені документи з відомостями із вищевказаних диспансерів (закладів), а на офіцерів і прапорщиків (мічманів) запасу також особові справи військовий комісаріат до початку огляду подає для вивчення у ВЛК (п.3.5 глави 3 розділу ІІ «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України»).

Судом вивчено приписи «Роскладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають овно ступінь придатності до військової служби», який є Додатком 1 до «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України», та інших норм права, які стосуються предмету спору.

Позивачем не надано до суду доказів щодо стану свого здоров`я, які б відповідно до «Роскладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби», який є Додатком 1 до «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України», свідчили про повну не придатність або обмежену придатність позивача до військової служби станом на 02.04.2023.

Також, позивачем не надано до суду постанови будь-якої військово-лікарської комісії після 02.04.2023 (після оформлення військово-лікарською комісією Довідки від 02.04.2023 за №1471), яка б містила інформацію про повну не придатність або обмежену придатність позивача до військової служби.

Позивачем не доведено, що він відноситься до категорії «допризовники».

Приписи «Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки» та «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» стосовно «військовозобов`язаних» не містять заборон можливості проведення їх медичного огляду військово-лікарськими комісіями не за зареєстрованим їх місцем проживання/перебування.

Звідси, суд вважає не обґрунтованим твердження позивача, що Довідка військово-лікарської комісії від 02.04.2023 за №1471 оформлена «всупереч принципу територіальності».

На думку суду, окремі недоліки в оформленні індивідуального акту (рішення), документів за результатом розгляду яких він прийнятий, не можуть бути підставою для визнання протиправним та скасування такого індивідуального акту.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене вище, позовні вимоги позивача є не обґрунтованими і не підлягають задоволенню. Доводи позивача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

Оскільки у задоволенні позовної заяви має бути відмовлено, то, відповідно, має бути відмовлено й у стягненні на користь позивача з відповідача судових витрат.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 ) до Комунального некомерційного підприємства «Міська поліклініка №2» Чернівецької міської ради (вул.Лесі Українки, буд.11, м.Чернівці, Чернівецька область, 58000; код ЄДРПОУ 30844172), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача Чернівецького міського територіального центру комплектування та соціальної підтримки (вул.Головна, буд.119, м.Чернівці, Чернівецька область, 58001; код ЄДРПОУ 08510189), про визнання дій протиправними та скасування висновку відмовити у повному обсязі.

У стягненні на користь позивача судових витрат з відповідача відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст судового рішення складено 22.08.2023.

Суддя О.О. Прасов

Дата ухвалення рішення22.08.2023
Оприлюднено24.08.2023
Номер документу112968928
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними та скасування висновку

Судовий реєстр по справі —280/4731/23

Рішення від 22.08.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 03.07.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні