ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 серпня 2023 рокуЛьвівСправа № 140/2576/23 пров. № А/857/9769/23
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Гудима Л.Я.,
суддів: Затолочного В.С., Качмара В.Я.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Дайнемік Груп» на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 22 травня 2023 року, головуючий суддя Сорока Ю.Ю., ухвалене у м. Луцьку, у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Дайнемік Груп» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач ТзОВ «Дайнемік Груп» звернулося в суд з позовом до ДПС у Волинській області, в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування і Єдиному реєстрі податкових накладних від 8 лютого 2023 року № 8449 про відповідність платника податку критеріям ризиковості; зобов`язати виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Дайнемік Груп» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідачем рішення прийняте без наявності об`єктивних ознак порушення платником норм податкового законодавства та без матеріалів, які б свідчили про наявність підстав віднесення позивача до ризикових платників податків.
Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 22 травня 2023 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням суду першої інстанції, ТзОВ «Дайнемік Груп» оскаржило його в апеляційному порядку, яке, покликаючись на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, не надано належної правової оцінки наявним доказам, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове судове рішення, яким адміністративний позов задовольнити.
Свою апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що суд попередньої інстанції не надав належну оцінку доводам, наведеним у поданому адміністративному позові.
На підставі пункту 1 частини 1 статті 311 КАС України розгляд справи проводиться в порядку письмового провадження.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла переконання, що подана апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, ТзОВ «Дайнемік Груп» зареєстроване як юридична особа 09.01.2018, платник податків з 01.07.2018 року. Основним видом діяльності по КВЕД 43.21 є електромонтажні роботи.
08.02.2023 року Комісією Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія) було прийнято рішення №8449 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, яким прийнято рішення про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Дайнемік Груп» пункту 8 Критеріїв ризикованості платника податку на додану вартість та внесено до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
Підставою для включення Товариство з обмеженою відповідальністю «Дайнемік Груп» до переліку ризикових платників податків слугувала податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій. Зокрема, зі змісту листа №50/0-20-18-01-04 від 16.01.2023 року управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків, яка була подана на розгляд комісії ГУ ДПС у Волинській з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних вбачається, що за результатами проведеного аналізу виявлено, що діяльність ТзОВ «Дайнемік Груп» свідчить про наявність ймовірних ризиків порушення норм податкового законодавства в розумінні постанови КМУ від 11.12.2019 року №1165, якою затверджено порядок з питань зупинення реєстрації податкової накланої/розрахунку коригування в ЄРПН.
В результаті проведеного аналізу даних ЄРПН ТОВ «Дайнемік Груп» впродовж 2022 року сформовано податкові зобов`язання за рахунок надання послуг електромонтажних робіт будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт (код УКТЗЕД 43.21), послуг поточного ремонту (код УКТЗЕД 41.00.4), в значних обсягах в адресу:
- ТзОВ «ВОЛИНСЬКА ЕЛЕКТРОТЕХНІЧНА КОМПАНІЯ» (код ЄДРПОУ 21738520) зареєстровано податкові накладні на надання послуг електромонтажних робіт, будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт, обсягом постачання 1805,9 тис. грн., в т.ч.: ПДВ 361,2 тис гривень. Перебуває на податковому обліку в ГУ ДПС у Волинській області. Основний вид діяльності електромонтажні роботи, відносно якої Комісією 13.10.2022 року прийнято рішення про відповідність критеріїв ризиковості. Також ТзОВ «ВОЛИНСЬКА ЕЛЕКТРОТЕХНІЧНА КОМПАНІЯ» є фігурантом кримінального провадження №42021030000000005 від 13.01.2021 року за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, за фактами вчинення привласнення коштів службовими особами ТзОВ «ВОЛИНСЬКА ЕЛЕКТРОТЕХНІЧНА КОМПАНІЯ».
- ПрАТ «ВОЛИНЬОБЛЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 00131512) зареєстровано податкові накладні у травні-грудні 2022 року на послуги капітального гідроізоляції сховища №04070 адміністративної будівлі ПрАТ «ВОЛИНЬОБЛЕНЕРГО» по вул. Єршова, 4 у м. Луцьк, будівлі гаражу ПрАТ «ВОЛИНЬОБЛЕНЕРГО», входу адміністративної будівлі, обсягом постачання 4411,3 тис. грн., в т.ч.: ПДВ 882,3 тис гривень.
- Любомльська міська рада (код ЄДРПОУ 4051336) зареєстровано податкові накладні у грудні 2022 року на послуги поточного ремонту споруди цивільного захисту Любомльської міської ради, протирадіаційне укриття №07162, за адресою: Ковельський район, м. Любомль, вул. Незалежності, 2, обсягом постачання 1075,9 тис грн., в т.ч.: ПДВ 215,2 тис гривень.
ТзОВ Дайнемік Груп подало повідомлення №1 від 30.01.2023 року про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку з додатками, зокрема: пояснення з доданими до нього документів, а саме: Договори підряду №19/21-439 від 17.03.2021 року, №19/22-398 КР від 16.05.2022 року, №19/22-399 КР від 16.05.2022 року, №19/22-400 КР від 16.05.2022 року, №19/22-507 від 21.06.2022 року, №19/22-1050 КР від 27.09.2022 року, додаткові угоди №1 від 19.09.2022 року; Довідки форми КБ-2 та КБ-3 за березень 2022 року, за грудень 2022 року, за вересень 2022 року, за жовтень 2022 року, за травень 2022 року; банківські виписки за 21.06.2022 року, 05.10.2022 року, 09.06.2022 року, 12.10.2022 року, 15.11.2022 року, 15.12.2022 року, 18.05.2022 року, 23.12.2022 року, 27.09.2022 року, 17.08.2022 року, 28.12.2022 року, 29.12.2022 року, 01.07.2022 року, 15.08.2022 року, 23.03.2022 року, 28.03.2022 року, 29.03.2022 року, 30.03.2022 року, 06.07.2022 року, 10.05.2022 року, 12.07.2022 року, 24.08.2022 року, 27.05.2022 року; договори №141 від 11.11.2022 року, №181 від 26.12.2022 року, №1/22 від 17.01.2022 року, Лист №31/05/22 від 31.05.2022 року; Акт звірки взаєморозрахунків на 31.12.2022 року; Видаткові накладні та акти передачі ТМЦ за травень 2022 року, червень 2022 року, липень 2022 року, серпень 2022 року, вересень 2022 року; Повідомлення форми 20-ОПП від 11.02.2021 року та 20.01.2023 року
Проте, надані документи до повідомлення №1 від 26.10.2022 року є недостатніми для спростування ризиковості (відсутні первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг та підтверджуючі документи щодо придбання витратних матеріалів).
З огляду на вказане, комісією ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН було прийнято рішення від 08.02.2023 року №8449 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Дайнемік Груп» критеріям ризиковості платника податку.
Позивач, не погодившись з рішенням контролюючого органу про відповідність підприємства критеріям ризиковості платника податків, звернувся до суду з позовом.
Відмовляючи в задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем не надано доказів, які б спростовували наявну у контролюючого органу податкову інформацію в базах ДПС, в зв`язку з чим, оскаржуване Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку є законним та обґрунтованим.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального та процесуального права, а також фактичним обставинам справи з огляду на наступне.
Відповідно до п.п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми, постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019 року, яка набрала чинності 01.02.2020 року, затверджено порядки з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).
За визначенням п. 2 Порядку № 1165, автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Відповідно до пункту 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
За змістом пункту 40 Порядку №1165 засідання комісії контролюючого органу проводиться у разі наявності матеріалів для розгляду.
Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення.
Пунктом 44 Порядку № 1165, визначено, що комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Відповідно до змісту спірного рішення, відповідач керувався пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку, що визначені у додатку № 1 до Порядку № 1165, та зазначив про наявність податкової інформації, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, а платником податків не надано повний пакет документів для спростування цієї інформації.
Так, контролюючий орган здійснює моніторинг податкових накладних / розрахунків коригування шляхом аналізу наявної податкової інформації, що міститься в інформаційних ресурсах ДПС.
Здійснюючи такий моніторинг контролюючий орган виявляє ризик порушення норм податкового законодавства, який проявляється у ймовірності складання та надання податкової накладної з порушенням ПК України та неможливості здійснення операцій з постачання товарів/послуг, дані про які зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку виконання свого податкового обов`язку (пункт 6 Порядку № 1165).
При цьому дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних ДПС податкової інформації, незалежно від джерела її отримання, є службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків в порядку, передбаченому ПК України та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання вимог цього Кодексу. Одним зі способів здійснення таких дій є інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів. Інформація, зібрана відповідно до норм Податкового кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.
Отже, контролюючий орган уповноважений на збирання та використання під час виконання своїх функцій та завдань податкової інформації щодо платників податків. При цьому інформація, що надійшла за результатами податкового контролю, не може бути виключена з баз даних, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку.
Як видно з матеріалів справи, в результаті проведеного аналізу даних ЄРПН ТОВ «Дайнемік Груп» впродовж 2022 року сформовано податкові зобов`язання за рахунок надання послуг електромонтажних робіт будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт (код УКТЗЕД 43.21), послуг поточного ремонту (код УКТЗЕД 41.00.4), в значних обсягах в адресу:
- ТзОВ «ВОЛИНСЬКА ЕЛЕКТРОТЕХНІЧНА КОМПАНІЯ» (код ЄДРПОУ 21738520) зареєстровано податкові накладні на надання послуг електромонтажних робіт, будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт, обсягом постачання 1805,9 тис. грн., в т.ч.: ПДВ 361,2 тис гривень. Перебуває на податковому обліку в ГУ ДПС у Волинській області. Основний вид діяльності електромонтажні роботи, відносно якої Комісією 13.10.2022 року прийнято рішення про відповідність критеріїв ризиковості. Також ТзОВ «ВОЛИНСЬКА ЕЛЕКТРОТЕХНІЧНА КОМПАНІЯ» є фігурантом кримінального провадження №42021030000000005 від 13.01.2021 року за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, за фактами вчинення привласнення коштів службовими особами ТзОВ «ВОЛИНСЬКА ЕЛЕКТРОТЕХНІЧНА КОМПАНІЯ».
- ПрАТ «ВОЛИНЬОБЛЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 00131512) зареєстровано податкові накладні у травні-грудні 2022 року на послуги капітального гідроізоляції сховища №04070 адміністративної будівлі ПрАТ «ВОЛИНЬОБЛЕНЕРГО» по вул. Єршова, 4 у м. Луцьк, будівлі гаражу ПрАТ «ВОЛИНЬОБЛЕНЕРГО», входу адміністративної будівлі, обсягом постачання 4411,3 тис. грн., в т.ч.: ПДВ 882,3 тис гривень.
- Любомльська міська рада (код ЄДРПОУ 4051336) зареєстровано податкові накладні у грудні 2022 року на послуги поточного ремонту споруди цивільного захисту Любомльської міської ради, протирадіаційне укриття №07162, за адресою: Ковельський район, м. Любомль, вул. Незалежності, 2, обсягом постачання 1075,9 тис грн., в т.ч.: ПДВ 215,2 тис гривень.
ТзОВ Дайнемік Груп подало повідомлення №1 від 30.01.2023 року про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку з додатками, зокрема: пояснення з доданими до нього документів, а саме: Договори підряду №19/21-439 від 17.03.2021 року, №19/22-398 КР від 16.05.2022 року, №19/22-399 КР від 16.05.2022 року, №19/22-400 КР від 16.05.2022 року, №19/22-507 від 21.06.2022 року, №19/22-1050 КР від 27.09.2022 року, додаткові угоди №1 від 19.09.2022 року; Довідки форми КБ-2 та КБ-3 за березень 2022 року, за грудень 2022 року, за вересень 2022 року, за жовтень 2022 року, за травень 2022 року; банківські виписки за 21.06.2022 року, 05.10.2022 року, 09.06.2022 року, 12.10.2022 року, 15.11.2022 року, 15.12.2022 року, 18.05.2022 року, 23.12.2022 року, 27.09.2022 року, 17.08.2022 року, 28.12.2022 року, 29.12.2022 року, 01.07.2022 року, 15.08.2022 року, 23.03.2022 року, 28.03.2022 року, 29.03.2022 року, 30.03.2022 року, 06.07.2022 року, 10.05.2022 року, 12.07.2022 року, 24.08.2022 року, 27.05.2022 року; договори №141 від 11.11.2022 року, №181 від 26.12.2022 року, №1/22 від 17.01.2022 року, Лист №31/05/22 від 31.05.2022 року; Акт звірки взаєморозрахунків на 31.12.2022 року; Видаткові накладні та акти передачі ТМЦ за травень 2022 року, червень 2022 року, липень 2022 року, серпень 2022 року, вересень 2022 року; Повідомлення форми 20-ОПП від 11.02.2021 року та 20.01.2023 року
Натомість, комісією ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН було прийнято рішення від 08.02.2023 року №8449 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Дайнемік Груп» критеріям ризиковості платника податку, із приміткою про наявність у контролюючого органу податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування.
Однак, позивачем, на підставі належних та допустимих доказів, не долучено належних документів та пояснень, які б спростували інформацію, що стала підставою включення його до переліку ризикових, а тому контролюючий орган правомірно прийняв рішення про включення Товариства з обмеженою відповідальністю «Дайнемік Груп» до переліку платників податків, які відповідають пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Отже, з врахуванням наведеного, рішення ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН від 8 лютого 2023 року № 8449 про відповідність ТзОВ «Дайнемік Груп» критеріям ризиковості платника податку про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, відповідають вимогам пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, а тому приймається судом апеляційної інстанції в якості достатнього обґрунтування правомірності прийнятого контролюючим органом цих рішень.
Пунктом 6 Порядку № 1165 визначено алгоритм дій платника податку у разі незгоди з рішенням комісії регіонального рівня про визнання платника таким, що відповідає критеріям ризиковості шляхом надання контролюючому органу доказів на спростування наявної у базах ДПС податкової інформації. Перелік документів, необхідних для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку визначений пунктом 6 Порядку № 1165.
Абзацами 7 - 10 Порядку № 1165 передбачено, що Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Тобто, у випадку ініціювання платником податку процедури спростування відповідності платника податку критеріям ризиковості, обов`язок такого спростування покладений на самого платника, який надсилає до контролюючого органу через електронний кабінет інформацію та копії відповідних документів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій.
З врахуванням положень пункту 6 Порядку № 1165 та ч. 1 ст. 77 КАС України, у разі оскарження платником податку рішення Комісії регіонального рівня про визнання платника таким, що відповідає критеріям ризиковості в судовому порядку, суд апеляційної інстанції вважає, що саме на позивача покладено обов`язок спростування відповідності платника податку критеріям ризиковості, шляхом подання до суду документів, необхідних для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості.
Однак, позивачем не надано доказів, які б спростовували наявну у контролюючого органу податкову інформацію в базах ДПС, в зв`язку з чим, рішення Комісії про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку є законними та обґрунтованими.
Також, пунктом 6 Порядку № 1165 визначено, що Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
Здійснення такого моніторингу є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.
З огляду на викладене та на підставі досліджених доказів наявних у справі, суд апеляційної інстанції вважає, що рішення комісії про віднесення ТзОВ «Дайнемік Груп» до пункту 8 Критерію ризиковості, містить мотиви та обґрунтування, прийняте контролюючим органом правомірно, а тому підстави для їх скасування відсутні, як і підстави для виключення позивача з переліку ризикових суб`єктів господарювання.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В частині решти доводів апеляційної скарги колегія суддів враховує, що, оцінюючи наведені сторонами доводи, апеляційний суд виходить з того, що всі конкретні, доречні та важливі доводи, наведені сторонами, були перевірені та проаналізовані судом першої інстанції, та їм було надано належну правову оцінку.
Право на вмотивованість судового рішення є складовою права на справедливий суд, гарантованого ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Як неодноразово вказував Європейський суд з прав людини, право на вмотивованість судового рішення сягає своїм корінням більш загального принципу, втіленого у Конвенції, який захищає особу від сваволі; рішення національного суду повинно містити мотиви, які достатні для того, щоб відповісти на істотні аспекти доводів сторони (рішення у справі «Руїз Торія проти Іспанії», параграфи 29 - 30). Це право не вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, використаний стороною; більше того, воно дозволяє судам вищих інстанцій просто підтримати мотиви, наведені судами нижчих інстанцій, без того, щоб повторювати їх.
У рішенні «Петриченко проти України» (параграф 13) Європейський суд з прав людини вказував на те, що національні суди не надали достатнього обґрунтування своїх рішень, та не розглянули відповідні доводи заявника, навіть коли ці доводи були конкретними, доречними та важливими.
Наведене дає підстави для висновку, що доводи сторін у кожній справі мають оцінюватись судами на предмет їх відповідності критеріям конкретності, доречності та важливості у рамках відповідних правовідносин з метою належного обґрунтування позиції суду.
Інші зазначені в апеляційній скарзі обставини, окрім вищеописаних обставин, ґрунтуються на довільному трактуванні фактичних обставин і норм матеріального права, а тому такі не вимагають детальної відповіді.
З огляду на наведене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування рішення колегія суддів не знаходить і вважає, що апеляційну скаргу на нього слід залишити без задоволення.
Керуючись ст.ст. 243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Дайнемік Груп» залишити без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 22 травня 2023 року у справі №140/2576/23 без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів.
Головуючий суддя Л. Я. Гудим судді В. С. Затолочний В. Я. Качмар
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2023 |
Оприлюднено | 24.08.2023 |
Номер документу | 112973303 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні