< Копія >
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 липня 2010 р. Справа № 2а-5097/10/1870
Сумський окружний адмі ністративний суд у складі: го ловуючого судді - Гелети С.М. з а участю секретаря судового засідання - Михайленко О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміще нні суду в м. Суми адміністрат ивну справу за позовом Сум ської міжрайонної державн ої податкової інспекції до приватного підприємства «Т оргова лінія» про припинення юридичної особи,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач Сумська між районна державна податкова і нспекція просить припинити д ержавну реєстрацію відповід ача приватного підприємства «Торгова лінія». Свої вимоги мотивує тим, що відповідач за реєстрований як юридична ос оба виконавчим комітетом Ле бединської міської ради Сумс ької області з 15.04.2009 року до дня звернення з позовом до суду, п орушуючи вимоги п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 З акону України “Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами”, не подає до податково го органу податкову звітніст ь.
Представник позивача та ві дповідача в судове засіданн я не з' явилися, про день, час і місце розгляду справи були повідомлені належним чином, за останнім відомим місцем р еєстрації. Тому суд визнає мо жливим справу розглянути без участі в судовому засіданні сторін на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з'ясувавши всі фактичні о бставини на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, врахов уючи принципи рівності сторі н, суд дійшов висновку, що позо вні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задо воленню, виходячи з наступно го.
Відносини припинення юрид ичної особи та скасування її державної реєстрації регулю ються Цивільним кодексом Укр аїни, Господарським кодексом України, Законом України „Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців” та іншими законода вчими актами.
При цьому, саме Закон Україн и „Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб-підприємців” є спеціальни м законодавчим актом, який ре гулює відносини державної ре єстрації та припинення юриди чних осіб та встановлює насл ідки за неподання протягом р оку органам державної податк ової служби податкових декла рацій та документів фінансов ої звітності у вигляді припи нення юридичної особи.
За вказаних обставин, саме н орми Закону України „Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців” підлягають застосуван ню до спірних відносин між по зивачем і відповідачем щодо припинення юридичної особи в ідповідача за неподання прот ягом року органам державної податкової служби податкови х декларацій та документів ф інансової звітності.
Як встановлено судом, відпо відач зареєстрований викон авчим комітетом Лебединсько ї міської ради Сумської обла сті 27.09.2007 року за №16291020000000255 та включ ений до єдиного державного р еєстру підприємств та органі зацій України, що підтверджу ється копією свідоцтва про державну реєстрацію юридичн ої особи (а.с.4), копією довідки з ЄДРПОУ (а.с.5).
Згідно з ч. 8 ст. 19 ГК України ус і суб'єкти господарювання зо бов'язані здійснювати первин ний (оперативний) та бухгалте рській облік результатів сво єї роботи, складати статисти чну інформацію, а також надав ати відповідно до вимог зако ну фінансову звітність та ст атистичну інформацію щодо св оєї господарської діяльност і, інші дані, визначені законо м.
Пунктом 4.1.4 ст. 4 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами” передба чене подання суб'єктами госп одарювання податкових декла рацій за базовий податковий (звітний) період.
Відповідно до п. 3 ст. 10 Закону України “Про державну подат кову службу” податкова інспе кція уповноважена здійснюв ати контроль за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і бал ансів, податкових декларацій , розрахунків та інших докуме нтів, пов'язаних з обчислення м податків, інших платежів, а т акож перевіряють достовірні сть цих документів щодо прав ильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.
Із довідки №2006/10/15-006 від 20.05.2010 вба чається, що відповідач не под ає податкову звітність до по зивача з 15.04.2009 року, тобто більш е одного року, чим порушує вищ езазначену норму Закону Укра їни „Про систему оподаткуван ня”, що є підставою для застос ування господарським судом д о відповідача абз.5 ч.2 ст.38 Зако ну України „Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців.
Як вбачається із довідки 2041/1 0/24-017 від 21.05.2010 р. податкової забор гованості перед бюджетом нем ає.
Також працівниками податк ового органу було здійснено перевірку за юридичною адрес ою відповідача та встановле но, що за вказаною адресою під приємство не знаходиться, пр о що складено акт перевірки м ісцезнаходження підприємст ва (а.с.9).
Відповідно до п.2 ч.1 ст.9 Закон у України „Про систему опода ткування” платники податків і зборів (обов'язкових платеж ів) зобов'язані подавати до де ржавних податкових органів т а інших державних органів ві дповідно до законів декларац ії, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов'язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов 'язкових платежів).
Згідно з абз.5 ч.2 ст.38 Закону Ук раїни „Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців” підставо ю для постановлення судового рішення щодо припинення юри дичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особ и, зокрема є неподання протяг ом року органам державної по даткової служби податкових д екларацій, документів фінанс ової звітності відповідно до закону.
Таким чином, оскільки судом встановлено, що відповідач н е подає протягом року органа м державної податкової служб и податкові декларації і інш і документи фінансової звітн ості відповідно до закону, су д приходить до висновку про н еобхідність припинення цієї юридичної особи.
Згідно ч. 1 ст. 38 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб -підприємця”, суд, який пост ановив рішення про припиненн я юридичної особи, що не пов'яз ано з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким р ішенням законної сили направ ляє його копію державному ре єстратору за місцезнаходжен ням юридичної особи для внес ення до Єдиного державного р еєстру запису про судове ріш ення.
Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС Укр аїни, судові витрати з відпов ідача не підлягають стягненн ю.
Керуючись ст. ст. 86,94, 158-163, 167, 186, 254 КА С України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Сум ської міжрайонної державн ої податкової інспекції до приватного підприємства «То ргова лінія»про припинення ю ридичної особи - задовольнит и в повному обсязі.
Припинити державну реєстр ацію юридичної особи приватн ого підприємства «Торгова лі нія»(м.Лебедин, пров.Тракторн ий,13, і.к. 35067912) зареєстрованого ви конавчим комітетом Лебединс ької міської ради Сумської о бласті 27.09.2007 року за №16291020000000255
Копію постанови направити державному реєстратору за м ісцем знаходження відповід ача для внесення відомостей про судове рішення до Єдиног о державного реєстру.
Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Сумський окружни й адміністративний суд шляхо м подачі заяви про апеляційн е оскарження постанови суду в десятиденний строк з дня ск ладення постанови в повному обсязі та подання після цьог о протягом двадцяти днів апе ляційної скарги, або без попе реднього подання заяви про а пеляційне оскарження, якщо а пеляційна скарга подається у строк, встановлений для пода ння заяви про апеляційне оск арження. Якщо постанову було проголошено у відсутності о соби, яка бере участь у справі , то строк подання заяви про ап еляційне оскарження обчислю ється з дня отримання нею коп ії постанови.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо таку за яву не було подано. Якщо було п одано заяву про апеляційне о скарження, але апеляційна ск арга не була подана у встанов лений строк, постанова набир ає законної сили після закін чення цього строку. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.
Суддя С.М.Гелета
Повний текст постанови скл адено та підписано 12.07.2010 року.
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2010 |
Оприлюднено | 25.09.2010 |
Номер документу | 11297967 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.М. Гелета
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні