РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
22 серпня 2023 р. Справа № 120/4816/23
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дмитришеної Р.М., розглянувши письмово в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "АДАМОТО" до: Вінницької митниці про: визнання протиправними та скасування картки відмови та рішення про коригування митної вартості
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АДАМОТО" до Вінницької митниці про визнання протиправними та скасування картки відмови та рішення про коригування митної вартості.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що для здійснення митного оформлення придбаного товару, а саме транспортного засобу (далі - ТЗ) була подана електронна митна декларація 23UA401020016453U3, в якій митна вартість придбаного товару була визначена за основним методом - за ціною договору. Позивач зауважує, що із митною декларацією ним подано достатні докази на підтвердження заявленої митної вартості товару. Проте відповідачем, за результатами опрацювання вищевказаної митної декларації та документів, винесена картка відмови у прийнятті митної декларації № UA401020/2023/000453 та прийнято рішення про коригування митної вартості товарів № UA401000/2023/000031/2 від 28.03.2023.
Підставою для відмови у митному оформлені (випуску товарів) зазначено, що в процесі митного контролю та митного оформлення з`ясовано, що декларантом заявлено не повні відомості про митну вартість товару.
Позивач не погоджується із рішеннями митного органу, оскільки вважає, що Відповідачем жодним чином не було вказано, які саме підстави дають обґрунтовану можливість вважати, що першим заявлено неповні чи/або недостовірні відомості щодо митної вартості товарів, зокрема, не вказано які саме складові митної вартості товарів є непідтвердженими.
Позивач, покликаючись на положення Митного кодексу України, зазначає, що положення ст. 54 МК України зобов`язують митницю зазначити конкретні обставини, які викликають відповідні сумніви, причини неможливості їх перевірки на підставі наданих декларантом документів, а також обґрунтувати необхідність перевірки спірних відомостей та зазначити документи, надання яких може усунути сумніви у їх достовірності.
В своїх доводах Позивач покликається на висновки Верховного Суду України від 11.09.2012 у справі №21-262а12.
Також Позивач не погоджується із визначенням митної вартості товару на підставі аналогічного товару раніше ввезеного на митну територію України, оскільки вважає її необ`єктивною, за умови того, що ввезений Позивачем ТЗ був пошкодженим, що зазначено в графі 31 Митної Декларації. Зокрема вказано, автомобіль має пошкодження після ДТП: капот, передній бампер, переднє праве крило, елементи ходової частини, оббивка салону, ЛФП кузова.
Відтак, з метою скасування картки відмови та рішення про коригування митної вартості, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Ухвалою від 27.04.2023 позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків позовної заяви.
Ухвалою 04.05.2023 відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати її розгляд в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні). Установлено строк для подання заяв по суті.
18.05.2023 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог. По суті позовних вимог відповідач вказав, що в поданому до митного оформлення зовнішньоекономічному договорі від 14.11.2022 №01112022/1 зазначено, що сторони домовилися про поставку товару на умовах ЕXW Інчхон, проте в рахунку фактурі №2022-001 від 17.11.2022 вказано, що товар поставлявся на умовах FOB Інчхон.
Також згідно з інформацією, наявної у відкритому доступі в мережі Інтернет наявна інформація щодо продажу подібних транспортних засобів за вищою вартістю.
Відповідач вказує, що наявність у митного органу обґрунтованого сумніву у правильності визначення митної вартості є обов`язковою, оскільки з цією обставиною закон пов`язує можливість витребовування додаткових документів у декларанта та надає митниці право вчиняти наступні дії, спрямовані на визначення дійсної митної вартості товарів.
В той же час, декларантом заявлено, що транспортний засіб пошкоджено внаслідок ДТП, проте в жодному документі це не зазначено, а також не надано жодного документу, який би підтверджував, що транспортний засіб було завезено пошкодженим на митну територію України.
На вимогу митного органу декларантом не було надано митну декларацію країни відправлення, а також інші документи, передбачені ч. 3 ст. 53 МКУ.
Враховуючи вищезазначене та положення ч. 3 ст. 53 МКУ 28.03.2022 декларанту були направлені електронні повідомлення щодо витребування додаткових документів згідно з ч. 3 ст. 53 МКУ.
28.03.2023 декларант відмовився надавати додаткові документи.
Зважаючи на те, що використані декларантом відомості для цілей визначення митної вартості не підтверджені документально, а подані до митного оформлення документи не містять всіх відомостей щодо ціни, яка була сплачена, відповідно до п.п. 2, 3 ст. 53 МК застосовуються другорядні методи, зазначені у п. 2 частини першої ст. 57 МКУ.
Відповідач вказує, що митна вартість не може бути визначена за другорядними методами (ст. 59 та 60 МК), по причині відсутності у митного органу інформації про ідентичні та подібні (аналогічні) товари, що були оформлені у митному відношенні.
Джерелом числового значення митної вартості є ЕМД від 27.06.2022 №UA408040/2022/014750, за якою оформлено товар «Легковий автомобіль марки MINNI, б/в., модель COOPER D, модельний рік випуску 2014, календ. рік випуску 2014, ідентифікаційний номер кузова: НОМЕР_1 , тип двигуна - дизель, робочий об`єм циліндрів двигуна - 1496см-3, номер двигуна - н/в, призначення - пасажирський, загальна кількість місць, включаючи місце водія, - 5, колір - сірий, вага автомобіля - 1280кг., Країна виробництва - Germany, та складає 10 044 дол. США.
В результаті консультації декларанту роз`яснено, що згідно з п. 3 ст. 52 МКУ, він має право на випуск у вільний обіг товарів, що декларуються у разі згоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування митної вартості товарів, за умови сплати митних платежів згідно з митною вартістю, визначеною митним органом. У разі незгоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування заявленої митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю товарів та надання гарантій відповідно до розділу Х цього Кодексу в розмірі, визначеному митним органом відповідно до частини сьомої статті 55 цього Кодексу, має право на оскарження рішення про коригування заявленої митної вартості у митному органі вищого рівня відповідно до глави 4 МКУ або до суду.
Враховуючи, що розгляд справи по суті розпочався, інших заяв і документів не надходило, а визначений строк для їх подання закінчився, клопотань щодо продовження процесуального строку не надходило, відтак суд розглядає справу в письмовому провадженні за наявними в ній доказами.
Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, оцінивши доводи позову, встановив наступне.
14.07.2022 Позивачем Товариством з обмеженою відповідальністю "Адамото" (Україна), як Покупцем, укладено зовнішньоекономічний Контракт №01112022/1 з "INCHEON AUTO DISMANTLING CO, LTD." (Південна Корея), як Продавець, на придбання товарів (а.с. 20-23).
Відповідно до ч. 1 Контракту визначено, що Продавець зобов`язується продати, а Покупець зобов`язується купити на умовах Контракту (в редакції Incoterms 2010) товар - автомобілі, мопеди, мотоцикли, запчастини до автомобілів, двигуни в зборі та деталі двигунів, деталі кузову автомобіля, деталі освітлення, деталі трансмісії, деталі гальмівної системи виробництва країн Азії, Європи та США, товарних груп (ITC (HS) код):8711, від 8701 до 8709, від 8429 до 8433. (п. 1.1 Контракту).
За умовами ч. 3 Контракту Продавець зобов`язується доставити товар на умовах ЕXW порт Інчхон, Південна Корея, морем (Incoterms 2010), який зазначений в супровідних документах на кожне відвантаження товару (п. 3.1 Контракту).
Продавець надає Покупцеві товар з наступними оригіналами доставки з супровідними документами: рахунок-фактура (Інвойс); Міжнародні транспортні накладні; Пакувальний аркуш (п. 3.3 Контракту).
ТОВ «Адамото» придбало на території Південної Кореї, серед решти транспортних засобів, легковий автомобіль марки MINI, модель - COOPER D, ідентифікаційний номер (VIN): НОМЕР_2 ; календарний рік виготовлення: 2014; тип двигуна: дизельний; об`єм двигуна: 1496 см3; потужність двигуна: 85 кВт; тип кузова: хетчбек; колісна формула: 4х2; кількість місць для сидіння згідно свідоцтва про реєстрацію: 5; категорія транспортного засобу: М1; призначений для використання по дорогах загального використання; виробник: Bayerische Motoren Werke AG; країна виробництва: DE.
На підставі рахунку-фактури (інвойсу), вартість автомобіля становить 3 400 доларів США. (а.с. 27).
Після ввезення транспортного засобу на митну територію України, Позивачем через представника ФОП ОСОБА_1 було подану електронну декларацію 23UA401020016453U3, де Позивачем визначено митну вартість товару (автомобіля) у розмірі 3 400 доларів США. (а.с. 25-26).
В електронній декларації вказано, що автомобіль має пошкодження після ДТП: капот, передній бампер, переднє праве крило, елементи ходової частини, оббивка салону, ЛФП кузова.
На підтвердження заявленої митної вартості товару, до митного органу позивачем було надані наступні документи: рахунок-фактура (інвойс) №2022-001 від 17.11.2022; свідоцтво про реєстрацію ТЗ від 31.10.2022 №W2820-202210-043450; зовнішньоекономічний договір (контракт) від 14.11.2022 № 01112022/1, довідка про вартість транспортних витрат №102 від 24.03.2023.
Митним органом 28.03.2022 декларанту були направлені електронні повідомлення щодо витребування додаткових документів. Зокрема зазначено, що за результатами митних формальностей за МД встановлено, що надані документи не містять відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товару, а також містять розбіжності - у зовнішньоекономічному договорі (контракт) №01112022/1 від 14.11.2022 зазначено умови поставки товару на умовах ЕXW порт Інчхон, Південна Корея. Натомість в рахунку фактурі №2022-001 від 17.11.2022 вказано, що товар поставлявся на умовах FOB Інчхон.
З огляду на положення ч. 3 ст 53 МКУ митний орган запропонував надати додаткові документи:
1) договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається;
2) рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом);
3) рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних з виконанням умов договору (угоди, контракту);
4) виписки з бухгалтерської документації;
5) каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару;
6) копію митної декларації країни відправлення;
7) виписки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини.
Інші документи за власним бажанням декларанта.
У відповідь на звернення представник декларанта повідомив, що всі наявні документи були надані, інші документи надаватись не будуть.
Відповідачем, за результатами опрацювання вищевказаної митної декларації та документів, винесена картка відмови у прийнятті митної декларації №UA401020/2023/000453 та прийнято рішення про коригування митної вартості товарів № UA401000/2023/000031/2 від 28.03.2023.
Відповідно до картки відмови зазначено, що в процесі митного контролю та митного оформлення з`ясовано, що декларантом заявлено неповні відомості про митну вартість товару. Одночасно роз`яснено вимоги, виконання яких забезпечує можливість прийняття митної декларації, а саме: здійснити декларування товарів з урахуванням рішення про коригування митної вартості товарів № UА401000/2023/000031/2 від 28.03.2023.
Відповідно до Рішення про коригування митної вартості товарів зазначено, що в поданому до митного оформлення зовнішньоекономічному договорі від 14.11.2022 №01112022/1 зазначено, що сторони домовилися про поставку товару на умовах ЕXW Інчхон, проте в рахунку фактурі №2022-001 від 17.11.2022 вказано, що товар поставлявся на умовах FOB Інчхон. Також згідно з інформацією, наявної у відкритому доступі в мережі Інтернет наявна інформація щодо продажу подібних транспортних засобів за вищою вартістю. В той же час, декларантом заявлено, що транспортний засіб пошкоджено внаслідок ДТП, проте в жодному документі це не зазначено, а також не надано жодного документу, який би підтверджував, що транспортний засіб було завезено пошкодженим на митну територію України.
Митна вартість не може бути визначена за другорядними методами (ст. 59 та 60 МК), по причині відсутності у митного органу інформації про ідентичні та подібні (аналогічні) товари, що були оформлені у митному відношенні.
Джерелом числового значення митної вартості є ЕМД від 27.06.2022 №UA408040/2022/014750, за якою оформлено товар «Легковий автомобіль марки MINNI, б/в., модель COOPER D, модельний рік випуску 2014, календ. рік випуску 2014, ідентифікаційний номер кузова: НОМЕР_1 , тип двигуна - дизель, робочий об`єм циліндрів двигуна - 1496см-3, номер двигуна - н/в, призначення - пасажирський, загальна кількість місць, включаючи місце водія, - 5, колір - сірий, вага автомобіля - 1280кг., Країна виробництва - Germany, та складає 10 044 дол. США.
В результаті консультації декларанту роз`яснено, що згідно з п. 3 ст. 52 МКУ, він має право на випуск у вільний обіг товарів, що декларуються у разі згоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування митної вартості товарів, за умови сплати митних платежів згідно з митною вартістю, визначеною митним органом. У разі незгоди - має право на оскарження рішення про коригування заявленої митної вартості у митному органі вищого рівня відповідно до глави 4 МКУ або до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам та встановленим обставинам справи, суд керується такими мотивами.
Частиною другою статті 19 Конституції Україні передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, пов`язані із справлянням митних платежів, регулюються Митним кодексом України, Податковим кодексом України та іншими законами України з питань оподаткування.
Відповідно до ст. 1 МК, законодавство України з питань митної справи складається Конституції України, цього Кодексу, інших законів України, що регулюють питання, зазначені у статті 7 цього Кодексу, з міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також з нормативно-правових актів, виданих на основі та на виконання цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Якщо міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цим Кодексом та іншими законами України, застосовуються правила міжнародного договору України.
Заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку, встановленому розділом VIII МК та главою 8 розділу ІІІ МК (ч. 1 ст. 53).
Згідно з ч. 1-3 ст. 54 Митного кодексу України, контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється митним органом під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.
Контроль правильності визначення митної вартості товарів за основним методом - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту (вартість операції), здійснюється митним органом шляхом перевірки розрахунку, здійсненого декларантом, за відсутності застережень щодо застосування цього методу, визначених у частині першій статті 58 цього Кодексу.
За результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів митний орган визнає заявлену декларантом або уповноваженою ним особою митну вартість чи приймає письмове рішення про її коригування відповідно до положень статті 55 цього Кодексу.
Згідно з ст. 49 Митного кодексу України, митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Відповідно до ч.1 ст. 53 МК України, у випадках, передбачених цим Кодексом, одночасно з митною декларацією декларант подає органу доходів і зборів документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.
Документами, які підтверджують митну вартість товарів, є: 1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості; 2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності; 3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу); 4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; 5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; 6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів; 7) ліцензія на імпорт товару, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню; 8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування (ч. 2 ст. 53 МК України).
За приписами частини першої та другої ст. 53 МК України слідує, що МК України передбачено вичерпний перелік документів, який подається декларантом митному органу для підтвердження заявленої митної вартості товарів та обраного методу її визначення. Вищенаведений перелік документів є обов`язковим для надання при митному оформленні товару.
Вказана позиція суду щодо обов`язковості надання нормативно визначеного пакету документів узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 15.08.2019 року у справі № 826/19400/15 (адміністративне провадження №К/9901/4716/18), постанові від 04.08.2021 по справі №520/4787/19.
Так, для підтвердження заявленої митної вартості митному органу, разом з ЕМД позивачем надано наступні документи: рахунок-фактура (інвойс) №2022-001 від 17.11.2022; свідоцтво про реєстрацію ТЗ від 31.10.2022 №W2820-202210-043450; зовнішньоекономічний договір (контракт) від 14.11.2022 № 01112022/1, довідка про вартість транспортних витрат №102 від 24.03.2023.
Проте в ході митних формальностей, митним органом встановлено розбіжності, зокрема, в поданому до митного оформлення зовнішньоекономічному договорі від 14.11.2022 №01112022/1 зазначено, що сторони домовилися про поставку товару на умовах ЕXW Інчхон, проте в рахунку фактурі №2022-001 від 17.11.2022 вказано, що товар поставлявся на умовах FOB Інчхон.
В той же час, декларантом заявлено, що транспортний засіб пошкоджено внаслідок ДТП, проте в жодному документі це не зазначено, а також не надано жодного документу, який би підтверджував, що транспортний засіб було завезено пошкодженим на митну територію України.
Також згідно з інформацією, наявної у відкритому доступі в мережі Інтернет наявна інформація щодо продажу подібних транспортних засобів за вищою вартістю.
Оцінюючи доводи позивача, що митна вартість придбаного товару була визначена за основним методом - за ціною договору, про що заявлено в електронній митній декларації 23UA401020016453U3, суд вказує, що за умовами Котракту №01112022/1 придбання здійснюється не конкретного ТЗ, а товар - автомобілі, мопеди, мотоцикли, запчастини до автомоблів, двигуни в зборі та деталі двигунів, деталі кузову автомобіля, деталі освітлення, деталі трансмісії, деталі гальмівної системи виробництва країн Азії, Європи та США, товарних груп (ITC (HS) код): 8711, від 8701 до 8709, від 8429 до 8433. (п. 1.1 Контракту).
Крім того, відповідно до п. 4 Контракту вказана ціна загальна в сумі Контракту 50 000 (умовних одиниць США), а не за конкретний товар.
Натомість, найменування кількість і ціна кожної партії товару перераховуються у супровідних рахунках (рахунках-фактурах) (п.п. 4. 3 Контракту).
Відповідно до п. 3. 3 Контракту Продавець надає Покупцеві товар з наступними оригіналами доставки з супровідними документами: рахунок-фактура (Інвойс); Міжнародні транспортні накладні; Пакувальний аркуш.
Щодо Інвойсу, то ціна ТЗ зазначена у розмірі 3250 USD та загрузка (loading) - 150 USD (а.с. 27). Відповідно до платіжного доручення №12 від 22.11.2022 ТОВ "Адамото" проведено предоплату за авто по договору (prepayment for cars under the contract) та інвойсу 14 800 USD.
Проте, за умовами п. 3. 3 Контракту Продавець надає, окрім рахунку-фактури (Інвойс), ще Міжнародні транспортні накладні, які позивачем не надавались.
Разом з тим, за умовами ч. 3 Контракту Продавець зобов`язується доставити товар на умовах ЕXW порт Інчхон, Південна Корея, морем (Incoterms 2010), який зазначений в супровідних документах на кожне відвантаження товару (п. 3.1 Контракту).
Натомість, відповідно до рахунку фактури №2022-001 від 17.11.2022 вказано, що товар поставлявся на умовах FOB Інчхон, що не спростовується позивачем.
Термін EXW ("Франко-завод"), згідно правил Інкотермс 2010, означає, що продавець вважається таким, що виконав свої зобов`язання щодо поставки, в момент, коли він надав товар у розпорядження покупця на площах свого підприємства чи в іншому названому місці (наприклад, на заводі, фабриці, складі і т. ін.), без здійснення митного очищення товару для експорту та завантаження його на будь-який приймаючий транспортний засіб.
Термін FOB ("Франко борт") згідно правил Інкотермс 2010, означає, що продавець виконав постачання, коли товар перейшов через поручні судна та з цього моменту усі витрати і ризики чи втрати ушкодження товару повинен нести покупець.
Відповідно до листа про вартість транспортних витрат №102 від 24.03.2023 доставка автомобіля MINI COOPER D морем та в контейнері річним транспортом становить 59423,975 грн.
Враховуючи умови поставки товару, а саме доставка ТЗ до митного кордону України по маршруту із порту Інчхон, Південна Корея, до Константи (Румунії) та річним транспортом, то транспортні (перевізні) документи, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів є обов`язковими відповідно до п. 6 ч. 2 ст. 53 МК.
До того ж такі документи передбачені умовами Контракту, зокрема п. 3. 3 Контракту, такі як Міжнародні транспортні накладні; Пакувальний аркуш, які до ЕМД не надавались.
З огляду на вищевикладене, суд погоджується з доводами відповідача, що надані документи містять розбіжності із зовнішньоекономічним договором (контрактом) №01112022/1 від 14.11.2022.
Також, суд погоджується із аргументами відповідача, що надані документи не містять відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товару, оскільки пошкодження внаслідок ДТП транспортного засобу, що заявлено в ЕМД, не підтверджено документально, відсутні документи, що транспортний засіб було завезено пошкодженим на митну територію України, а також Продавцем ні в Контракті, ні в Інвойсі не обумовлено про таке.
Відтак, визначення митної вартості ТЗ, який заявлено за основним методом за ціною договору, у сумі 3400 (графа 42 ЕМД) не підтверджені документально, оскільки ціна в Контракті не зазначена, а документи, які передбачені умовами п. 3. 3 Контракту, подані не в повному обсязі.
Таким чином, у митного органу виникли сумніви у правильності визначення митної вартості товару, що дає право на витребовування додаткових документів у декларанта та надає митниці право вчиняти наступні дії, спрямовані на визначення дійсної митної вартості товарів.
Згідно з положеннями статті 57 МК України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами: 1) основний - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції); 2) другорядні: а) за ціною договору щодо ідентичних товарів; б) за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів; в) на основі віднімання вартості; г) на основі додавання вартості (обчислена вартість); ґ) резервний.
Основним методом визначення митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є перший метод - за ціною договору (вартість операції).
Кожний наступний метод застосовується лише у разі, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу відповідно до норм цього Кодексу.
У разі неможливості визначення митної вартості товарів згідно з положеннями статей 59 і 60 цього Кодексу за основу для її визначення може братися або ціна, за якою ідентичні або подібні (аналогічні) товари були продані в Україні не пов`язаному із продавцем покупцю відповідно до статті 62 цього Кодексу, або вартість товарів, обчислена відповідно до статті 63 цього Кодексу.
При цьому кожний наступний метод застосовується, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу.
Згідно з пунктом 5 частини десятої статті 58 МК України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) при визначенні митної вартості до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, додаються такі витрати (складові митної вартості), якщо вони не включалися до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті, зокрема, витрати на транспортування оцінюваних товарів до аеропорту, порту або іншого місця ввезення на митну територію України.
Відповідно до матеріалів справи, відповідачем прийнято картку відмови у прийнятті митної декларації №UA401020/2023/000453 та прийнято рішення про коригування митної вартості товарів № UA401000/2023/000031/2 від 28.03.2023.
Так, відповідно до Рішення про коригування митної вартості товарів зазначено, що використані декларантом відомості для цілей визначення митної вартості не підтверджені документально, а подані до митного оформлення документи не містять всіх відомостей щодо ціни, яка була сплачена. Відповідно до п.п. 2, 3 ст. 58 МК, застосовуються другорядні методи, зазначені у п. 2 частини першої ст. 57 МКУ. Митна вартість не може бути визначена за другорядними методами (ст. 59 та 60 МК), по причині відсутності у митного органу інформації про ідентичні та подібні (аналогічні) товари, що були оформлені у митному відношенні (мали ідентичний термін та умови експлуатації, комплектацію, перебіг, технічний стан та інше). Визначити митну вартість за другорядними методами (ст. 62 МК та ст. 63 МК) неможливо з причини відсутності у митного органу вартісної основи для розрахунку митної вартості.
Джерелом числового значення митної вартості є ЕМД від 27.06.2022 №UA408040/2022/014750, за якою оформлено товар «Легковий автомобіль марки MINNI, б/в., модель COOPER D, модельний рік випуску 2014, календ. рік випуску 2014, ідентифікаційний номер кузова: НОМЕР_1 , тип двигуна - дизель, робочий об`єм циліндрів двигуна - 1496см-3, номер двигуна - н/в, призначення - пасажирський, загальна кількість місць, включаючи місце водія, - 5, колір - сірий, вага автомобіля - 1280кг., Країна виробництва - Germany, та складає 10 044 дол. США.
Щодо доводів позивача, що в графі 31 Митної декларації вказано, що автомобіль має пошкодження після ДТП, що суттєво впливає на технічний стан задекларованого автомобіля, то суд такі аргументи відхиляє, оскільки за визначенням основних термінів і понять Митного кодексу України, митна декларація - це заява встановленої форми, в якій особою зазначено митну процедуру, що підлягає застосуванню до товарів, та передбачені законодавством відомості про товари, умови і способи їх переміщення через митний кордон України та щодо нарахування митних платежів, необхідних для застосування цієї процедури (п. 20 ст. 4 МКУ).
Відтак, митна декларація не є доказом, а є заявою для митного оформлення товару.
Також суд звертає увагу, що за умовами Контракту (6.2 п.) у разі невідповідності кількості, якістю або пошкодження товару, включаючи перевантаження контейнера, супровідних документів, Покупець має право прийняти товар в присутності представника незалежної експертно-контрольної організації країни Покупця із складанням підтверджувального документу або відмовитися від товару частково або повністю.
Такі докази в матеріалах справи відсутні, як відсутні докази того, що ТЗ уже придбавався пошкодженим.
Так, митним органом запропоновано декларанту, зокрема, надати виписки про якісні характеристики товарів. Проте, у відповідь представник декларанта вказала, що інші документи надаватись не будуть.
Відповідно до статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За наведених вище встановлених обставин та досліджених доказів, оцінивши наведені мотиви позову та заперечення, суд приходить до висновку, що підстави для скасування рішення про коригування митної вартості та картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення відсутні, а відтак в задоволенні позову слід відмовити.
Враховуючи, що в задоволенні позову відмовлено, підстави для присудження судових витрат на користь позивача відсутні.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -
ВИРІШИВ:
В задоволені позову Товариства з обмеженою відповідальністю "АДАМОТО" - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Інформація про учасників справи:
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «АДАМОТО» (код ЄДРПОУ - 40462976, вул. Богдана Хмельницького, буд. 8, м. Гнівань, Тиврівський район, Вінницька область, 23310)
Відповідач: Вінницька митниця (код ЄДРПОУ - 43997544, вул. Лебединського, 7, м. Вінниця, 21034)
Суддя Дмитришена Руслана Миколаївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2023 |
Оприлюднено | 25.08.2023 |
Номер документу | 112992912 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні