ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Набережна, 26-А, м. Рівне, 33013, тел. (0362) 62 03 12, код ЄДРПОУ: 03500111,
e-mail: inbox@rv.arbitr.gov.ua, вебсайт: https://rv.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
"22" серпня 2023 р. Справа №918/1154/21
Господарський суд Рівненської області у складі судді А.Качура,
розглянув матеріали заяви Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання поточних кредиторських вимог
у справі за заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Аліот" (правонаступник - Товариство з обмеженою відповідальністю "Ламетас")
про: банкрутство
розпорядник майна: І.Мельник
кредитор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Ламетас"
кредитор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Абсолют Солар"
кредитор: Головне управління пенсійного Фонду України в Рівненській області
кредитор: Головне управління ДПС у Сумській області
кредитор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Айронлогістик"
кредитор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Механік Енергоспецбуд"
кредитор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Альфаметалстіл"
кредитор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Кривбасс-Мет"
кредитор: ОСОБА_1
кредитор: ОСОБА_2
кредитор: Головне управління ДПС у Рівненській області
секретар судового засідання: С.Коваль
представники сторін в судове засідання не з`явились
Обставини справи
Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Аліот" (правонаступник - Товариство з обмеженою відповідальністю "Ламетас") звернулося до Господарського суду Рівненської області із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Армапром".
Процесуальні дії у справі
Ухвалою суду від 17 грудня 2021 року прийнято до розгляду заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Аліот" про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Армапром", підготовче засідання призначено на 28 грудня 2021 року.
Ухвалою суду від 28 грудня 2021 року відкрито провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Армапром", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, введено процедуру розпорядження майном боржника, розпорядником майна призначено І.Мельник, попереднє судове засідання призначено на 22 лютого 2022 року.
29 грудня 2021 року здійснено оприлюднення повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Армапром" на офіційному веб-порталі судової влади України.
Ухвалою суду від 22 лютого 2022 року попереднє судове засідання відкладено на 10 березня 2022 року.
Ухвалою суду від 10 березня 2022 року попереднє судове засідання відкладено на 06 квітня 2022 року.
Ухвалою суду від 06 квітня 2022 року визнано вимоги кредиторів:
- Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Аліот" у розмірі: 86 162,00 грн витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді (перша черга); 13 918 001,46 грн заборгованість (четверта черга); 38 346,99 грн пені та штрафу (шоста черга);
- Товариства з обмеженою відповідальністю "Абсолют Солар" у розмірі: 4 962,00 грн витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді (перша черга); 395 467,37 грн заборгованість (четверта черга);
- Головного управління пенсійного Фонду України в Рівненській області (кредитора який не має права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів) у розмірі: 4 962,00 грн витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді (перша черга); 352 991,70 грн заборгованість (четверта черга);
- Головного управління ДПС у Сумській області у розмірі: 4 962,00 грн витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді (перша черга); 218 067,18 грн заборгованість (третя черга);
- Товариства з обмеженою відповідальністю "Айронлогістик" у розмірі: 4 962,00 грн витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді (перша черга); 153 605,00 грн заборгованість (четверта черга);
- Товариства з обмеженою відповідальністю "Механік Енергоспецбуд" у розмірі: 4 962,00 грн витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді (перша черга); 2 798 833,23 грн заборгованість (четверта черга);
- Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфаметалстіл" (50000, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Новоросійська 14/2, офіс 9, код ЄДРПОУ 42933223) у розмірі: 4 962,00 грн витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді (перша черга); 689 226,82 грн заборгованість (четверта черга);
- Товариства з обмеженою відповідальністю "Кривбасс-Мет" у розмірі: 4 962,00 грн витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді (перша черга); 300 000,00 грн заборгованість (четверта черга).
Вказаною ухвалою попереднє судове засідання відкладено на 17 травня 2022 року.
Ухвалою суду від 17 травня 2022 року підсумкове засідання призначено на 21 червня 2022 року.
Ухвалою суду від 21 червня 2022 року підсумкове засідання відкладено на 12 липня 2022 року.
Ухвалою суду від 12 липня 2022 року судове засідання відкладено до повернення матеріалів справи до суду першої інстанції.
Постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 08 вересня 2022 року ухвалу Господарського суду Рівненської області від 06 квітня 2022 року (в частині оскарження) залишено без змін.
Ухвалою суду від 26 вересня 2022 року підсумкове засідання призначено на 18 жовтня 2022 року.
Ухвалою суду від 18 жовтня 2022 року продовжено строк процедури розпорядження майном боржника до 31 грудня 2022 року, підсумкове судове засідання відкладено на 06 грудня 2022 року.
Ухвалою суду від 18 жовтня 2022 року визнано вимоги кредитора (який не має права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів) ОСОБА_1 в розмірі 86 197,49 грн (перша черга).
Постановою Верховного Суду від 01 грудня 2022 року постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 08 вересня 2022 року та ухвалу Господарського суду Рівненської області від 06 квітня 2022 року (в частині відхилення кредиторських вимог в розмірі 1 279 449,10 грн) залишено без змін.
Ухвалою суду від 06 грудня 2022 року підсумкове засідання відкладено до повернення матеріалів справи до суду першої інстанції.
Ухвалою суду від 14 лютого 2023 року підсумкове судове засідання призначено на 14 березня 2023 року.
Ухвалою суду від 02 березня 2023 року визнано вимоги кредитора (який не має права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів) ОСОБА_2 в розмірі 7 514,65 грн (перша черга).
Ухвалою суду від 14 березня 2023 року підсумкове судове засідання відкладено на 04 квітня 2023 року.
Ухвалою суду від 23 березня 2023 року задоволено заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Ламетас" про заміну сторони кредитора правонаступником, замінено кредитора - Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Аліот" в частині кредиторських вимог що визнані ухвалами суду від 28 грудня 2022 року та від 06 квітня 2022 року в розмірі 13 918 001,46 грн заборгованості (четверта черга) та 38 346,99 грн пені та штрафу (шоста черга) правонаступником - Товариством з обмеженою відповідальністю "Ламетас".
Ухвалою суду від 04 квітня 2023 року задоволено заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Ламетас" про заміну сторони кредитора правонаступником, замінено кредитора - Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Аліот" правонаступником - Товариством з обмеженою відповідальністю "Ламетас".
Ухвалою суду від 04 травня 2023 року припинено процедуру розпорядження майном, припинено повноваження розпорядника майна, затверджено план санації Товариства з обмеженою відповідальністю "Армапром", введено процедуру санації боржника, призначено керуючим санацією Мельник Ірину Анатоліївну.
20 липня 2023 року від Головного управління ДПС у Рівненській області надійшла заява про визнання поточних кредиторських вимог в сумі 1 992 271,21 грн.
Ухвалою суду від 04 травня 2023 року розгляд кредиторських вимог призначено на 22 серпня 2023 року.
У судове засідання представники сторін не з`явились.
Фактичні обставини, що встановлені судом за наслідками підсумкового засідання
Вивчивши матеріали справи, розглянувши заяву Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання поточних кредиторських вимог, Господарський суд Рівненської області встановив наступне.
У своїй заяві про визнання поточних вимог заявник вказує, що згідно інтегрованої картки платників податків, за Товариством з обмеженою відповідальністю "Армапром" обліковується борг в розмірі 1 992 271,21 грн з єдиного соціального внеску (основний платіж), оскільки боржником вказаний податок не сплачено, Головне управління ДПС у Рівненській області звернулось до суду з відповідною заявою про визнання кредиторських вимог. Про цьому заявник вказує, що вказана заборгованість виникла після відкриття провадження у справі про банкрутство, а відтак в розумінні КУзПБ є поточною, а вказані вимоги не є забезпеченими, та підлягають до визнання як вимоги 2 черги задоволення.
Згідно з положеннями статті 1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена податковим органом у випадках, передбачених цим Законом.
Згідно з нормами частини 7 статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", сума недоїмки не підлягає списанню, зокрема в разі укладення з платником єдиного внеску мирової угоди відповідно до вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", крім випадків повної ліквідації юридичної особи або смерті фізичної особи, визнання її безвісно відсутньою, недієздатною, оголошення померлою та відсутності осіб, які відповідно до цього Закону несуть зобов`язання із сплати єдиного внеску.
Згідно з визначеннями статті 41.1.1. Податкового кодексу України, контролюючими органами (серед інших) є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
Відповідно до статті 41.4. Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 цього пункту, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Статтею 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" встановлено, що платником єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Статтею 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" врегульовано, що платники єдиного внеску зобов`язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Згідно з приписами статті 7 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
У силу вимог частини 2 статті 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", єдиний внесок не входить до системи оподаткування.
Порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (частина 4 статті 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування").
Частиною 12 статті 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" встановлено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Відповідно до статті 16.1.4. Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до статті Стаття 36 Податкового кодексу України, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом. Виконання податкового обов`язку може здійснюватися платником податків самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Згідно з нормами статті 38 Податкового кодексу України, виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк. Сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, - податковим агентом, або представником платника податку.
На підтвердження розміру заявлених грошових вимог податковим органом долучено до матеріалів справи ідентифікаційні дані боржника, розрахунок боргу, відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам, відомості про суми нарахованого доходу утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору.
Керуюча санацією грошові вимоги Головного управління ДПС в Рівненській області визнала в повному обсязі.
Згідно з визначеннями статті 1 КУзПБ, кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника, а також адміністратор за випуском облігацій, який відповідно до Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки" діє в інтересах власників облігацій, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника.
Конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника.
За змістом статті 1 КУзПБ поточними є кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до статті 60 КУзПБ, заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів.
Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної статтею 64 цього Кодексу. Якщо кредитор заявив вимоги після здійснення розрахунків з іншими кредиторами, сплачені таким кредиторам кошти поверненню не підлягають.
Згідно з правилами статті 64 КУзПБ, кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому:
1) у першу чергу задовольняються:
вимоги щодо виплати заборгованості з оплати за виконані роботи та/або надані послуги, а також інші кошти, належні гіг-спеціалістам за гіг-контрактами, укладеними згідно із Законом України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні", та нараховані на ці суми страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, у тому числі відшкодування кредиту, отриманого на ці цілі;
вимоги щодо виплати заборгованості із заробітної плати працюючим та звільненим працівникам банкрута, грошові компенсації за всі невикористані дні щорічної відпустки та додаткової відпустки працівникам, які мають дітей, інші кошти, належні працівникам у зв`язку з оплачуваною відсутністю на роботі (оплата часу простою не з вини працівника, гарантії на час виконання державних або громадських обов`язків, гарантії і компенсації при службових відрядженнях, гарантії для працівників, які направляються для підвищення кваліфікації, гарантії для донорів, гарантії для працівників, які направляються на обстеження до медичного закладу, соціальні виплати у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності за рахунок коштів підприємства тощо), а також вихідна допомога, належна працівникам у зв`язку з припиненням трудових відносин, та нараховані на ці суми страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, у тому числі відшкодування кредиту, отриманого на ці цілі;
вимоги щодо виплати заборгованості із компенсації збитків, завданих Державному бюджету України внаслідок виконання рішень Європейського суду з прав людини, постановлених проти України;
вимоги кредиторів за договорами страхування;
витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді;
витрати кредиторів на проведення аудиту, якщо аудит проводився за рішенням господарського суду за рахунок їхніх коштів;
2) у другу чергу задовольняються:
вимоги із зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування України за громадян, які застраховані в цьому фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зобов`язань із сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, крім вимог, задоволених позачергово, з повернення невикористаних коштів Фонду соціального страхування України, а також вимоги громадян - довірителів (вкладників) довірчих товариств або інших суб`єктів підприємницької діяльності, які залучали майно (кошти) довірителів (вкладників);
3) у третю чергу задовольняються:
вимоги щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів);
вимоги центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління державним резервом;
4) у четверту чергу задовольняються вимоги кредиторів, не забезпечені заставою;
5) у п`яту чергу задовольняються вимоги щодо повернення внесків членів трудового колективу до статутного капіталу підприємства;
6) у шосту чергу задовольняються інші вимоги.
Відповідно до положень статті 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Також, згідно з нормами статті 78 ГПК України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.
Правилами статті 13 ГПК України визначено, що кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Висновки суду
Суд, оцінивши заявлені грошові вимоги Головного управління ДПС в Рівненській області, а також докази, надані в їх обґрунтування, дійшов висновку про наявність підстав для їх визнання у заявленому розмірі, а саме: 1 992 271,21 грн (2 черга задоволення).
Керуючись статтями 1, 44-47, КУзПБ, статтями 202, 216, 232-234 ГПК України, суд -
УХВАЛИВ:
Визнати поточні вимоги Головного управління ДПС у Рівненській області (33023, м. Рівне, вул. Відінська 12, код ЄДРПОУ 44070166) у розмірі: 1 992 271,21 грн (2 черга задоволення).
Ухвала набирає законної сили у відповідності до статті 235 ГПК України та може бути оскаржена у порядку установленому статтями 254-257 ГПК України до Північно-західного апеляційного господарського суду.
Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається - http://rv.arbitr.gov.ua.
Суддя Андрій Качур
Суд | Господарський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2023 |
Оприлюднено | 28.08.2023 |
Номер документу | 113014948 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні