УХВАЛА
про відкриття провадження в адміністративній справі
м. Вінниця
23 серпня 2023 р. Справа № 120/12787/23
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Дмитришена Руслана Миколаївна, розглянувши матеріали:
про: визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов керівника Жмеринської окружної прокуратури в інтересах держави до Жмеринської міської ради Вінницької області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії.
Керівник Жмеринської окружної прокуратури Вінницької області в інтересах держави звернувся до суду з наступними позовними вимогами:
- визнати протиправною бездіяльність Жмеринської міської ради Вінницької області щодо невжиття заходів до оформлення правовстановлюючих документів на будівлю будинку культури с.Біликівці Жмеринського району Вінницької області і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 00634, що знаходиться за адресою: вул. Кругова, 20, с.Біликівці Жмеринського району Вінницької області та державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.
- зобов`язати Жмеринську міську раду Вінницької області вжити заходи до оформлення правовстановлюючих документів на будівлю будинку культури с.Біликівці Жмеринського району Вінницької області і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 00634, що знаходиться за адресою: вул. Кругова, 20, с. Біликівці Жмеринського району Вінницької області та державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.
Надаючи оцінку зазначеним у позовній заяві підставам для звернення прокурора до суду в інтересах держави, суд враховує наступне.
Згідно з ч. 3, 4 ст. 53 КАС України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.
Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу.
Отже, прокурор у визначених законом випадках має право на представництво інтересів держави або конкретної особи (громадянина України, іноземця або особи без громадянства), якщо таке представництво належним чином обґрунтоване.
На думку суду, на стадії відкриття провадження у справі керівник Жмеринської окружної прокуратури належним чином обґрунтував в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту та передбачені законом підстави для звернення до суду з цією позовною заявою.
Враховуючи вищевикладені обставини, а також те, що позовна заява відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161 КАС України, суд доходить висновку про наявність підстав для прийняття позовної заяви до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі.
Відповідно до ч. 5 ст. 53 КАС України, у разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.
Вирішуючи питання про те, за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа, суд враховує положення ч. 2 ст. 257 КАС України, відповідно до якої за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі (ч. 1 ст. 260 КАС України).
З огляду на викладене та беручи до уваги, що за характером спірних правовідносин, предметом доказування і складом учасників ця справа не підпадає під визначення тих справ, які обов`язково повинні розглядатися судом у загальному позовному провадженні, перелік яких чітко передбачений у ч. 4 ст. 12 та ч. 4 ст. 257 КАС України, та не потребує заслуховування усних пояснень сторін для прийняття законного і обґрунтованого рішення, суд доходить висновку про можливість її розгляду та вирішення в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Крім того в позовній заяві позивач зазначає в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Управління культури і туризму Жмеринської міської ради, що розцінюється суддею, як клопотання про залучення третьої особи у даній справі.
Вирішуючи вказане клопотання, суддя зазначає, що відповідно до ч. 2 ст. 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.
В силу приписів ч. 5 ст. 49 КАС України про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Так, предметом позову у даній справі є протиправна бездіяльність щодо невжиття заходів до оформлення правовстановлюючих документів на будівлю Біликовецького будинку культури розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 00634, що знаходиться за адресою: вул. Кругова, 20, с.Біликівці Жмеринського району Вінницької області та державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю, отже рішення у цій справі може виплинути на права, інтереси вказаної особи, що свідчить про необхідність її залучення до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача.
Керуючись ст.ст. 12, 160, 161, 171, 248, 256, 257, 262 КАС України, -
УХВАЛИВ:
1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом керівника Жмеринської окружної прокуратури в інтересах держави до Жмеринської міської ради Вінницької області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії.
2. Розгляд справи здійснюватиметься суддею Дмитришеною Русланою Миколаївною одноособово за правилами спрощеного позовного провадження.
3. Встановити відповідачу 15-ти денний строк з дня отримання даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву в порядку, визначеному статтею 162 КАС України, з наданням усіх доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення.
4. Встановити прокурору 5-денний строк з дня отримання відзиву на позовну заяву для подання відповіді на відзив в порядку, визначеному статтею 163 КАС України.
5. Встановити відповідачу 5-денний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення в порядку, визначеному статтею 164 КАС України.
6. Залучити до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Управління культури і туризму Жмеринської міської ради (код ЄДРПОУ - 24899258, вул. Київська, 1А, с. Жмеринка, Вінницька область, 23100).
7. Установити третій особі 5-денний строк для подання письмових пояснень щодо заявлених позовних вимог. Роз`яснити третій особі, що пояснення подаються до суду разом із доказами направлення їх на адреси інших учасників справи.
8. Роз`яснити учасникам справи, що відповідно до вимог ч. 2 ст. 262 КАС України розгляд справи по суті розпочнеться через 30 днів з дня відкриття провадження у справі.
9. Повідомити учасників справи про можливість отримати інформацію по даній справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
СуддяДмитришена Руслана Миколаївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2023 |
Оприлюднено | 28.08.2023 |
Номер документу | 113016977 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні