Рішення
від 16.08.2023 по справі 394/626/22
НОВОАРХАНГЕЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У к р а ї н а

Новоархангельський районний суд Кіровоградської області

26100, смт. Новоархангельськ Кіровоградської області, вул. Слави, 26, тел. 2-10-45, E-mail: inbox@na.kr.court.gov.ua

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

16.08.2023 2/394/40/23

394/626/22

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 серпня 2023 року Новоархангельський районний суд Кіровоградської області

в складі головуючого - судді: Запорожець О.М.

при секретарі: Лясковській О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт Новоархангельськ цивільну справу за позовом заступника керівника Голованівської окружної прокуратури Кіровоградської області в інтересах держави, в особі Голованівської районної державної адміністрації Кіровоградської області до Новоархангельської селищної ради, ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» про усунення перешкод у користуванні майном шляхом визнання недійсним рішення, припинення речового права та повернення земельної ділянки,

В С Т А Н О В И В:

Заступник керівника Голованівської окружної прокуратури Кіровоградської області в інтересах держави звернувся до суду з позовом до відповідачів про усунення перешкод у користуванні майном шляхом визнання недійсним рішення, припинення речового права та повернення земельної ділянки, посилаючись на те, що Голованівською окружною прокуратурою Кіровоградської області при виконанні повноважень, визначених ст. 131-1 Конституції України та ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», встановлено порушення вимог земельного законодавства при розпорядженні землями лісогосподарського призначення в межах с. Комишеве Голованівського району Кіровоградської області.

Рішенням Новоархангельської селищної ради Новоархангельського району Кіровоградської області №1943 від 29.01.2015 гр. ОСОБА_1 дано згоду на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки загальною площею 0,7 га, в тому числі по угіддях 0,7 га ріллі - для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення на території селищної ради в с. Комишевому Новоархангельського району Кіровоградської області.

В подальшому, на підставі дозволу, наданого рішенням Новоархангельської селищної ради від 29 січня 2015 року № 1943, приватним підприємством «І-Експерт-Сервіс» виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянину ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ - 01.03) площею 1,2 га за адресою: с. Комишеве Новоархангельського району Кіровоградської області (в межах села).

Рішенням Новоархангельської селищної ради від 06 серпня 2015 року №2136 «Про затвердження проекту із землеустрою та передачу у власність земельної ділянки гр. ОСОБА_1 » затверджено проект із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянину ОСОБА_1 в с. Комишеве Новоархангельського району Кіровоградської області та передано у власність громадянину ОСОБА_1 земельну ділянку загальною площею 1,2 га, в тому числі по угіддях 1,2 га ріллі - для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 3523655100:02:000:0119 за рахунок земель сільськогосподарського призначення в с. Комишеве Новоархангельського району Кіровоградської області.

ОСОБА_1 12 серпня 2015 року отримано свідоцтво про право власності на нерухоме майно - земельну ділянку площею 1,2 га з кадастровим номером 3523655100:02:000:0119 за адресою: с. Комишеве Новоархангельського району Кіровоградської області. Цільове призначення земельної ділянки: для ведення особистого селянського господарства, землі сільськогосподарського призначення, індексний номер свідоцтва: 42166481.

Цього ж дня державним реєстратором Реєстраційної служби Новоархангельського районного управління юстиції у Кіровоградській області здійснено реєстрацію права приватної власності за ОСОБА_1 на земельну ділянку відповідно до рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер рішення 23613978 від 12.08.2015, номер запису про право власності: 10775743.

Таким чином, згідно відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, ОСОБА_1 на даний час рахується власником земельної ділянки з кадастровим номером 3523655100:02:000:0119 площею 1,2 га.

Разом з тим, рішення Новоархангельської селищної ради № 2136 від 06.08.2015 прийняте з порушенням вимог земельного та лісового законодавства, а внаслідок його реалізації із власності держави незаконно вибула земельна ділянка лісогосподарського призначення, а тому воно підлягає визнанню недійсним з наступних підстав.

За повідомленням Державного підприємства «Оникіївське лісове господарство» від 15.11.2021 року підприємством виявлено факт неправомірного вилучення земель лісогосподарського призначення на території Новоархангельської селищної об`єднаної територіальної громади Голованівського району Кіровоградської області, зокрема частина земельної ділянки, яка відповідно до планово-картографічних матеріалів базового лісовпорядкування Тишківського лісництва Державного підприємства «Оникіївське лісове господарство» перебуває у постійному користуванні державного підприємства, увійшла до земельної ділянки з кадастровим номером 3523655100:02:000:0119 і незаконно передана у приватну власність фізичній особі.

Тобто, земельна ділянка, яка за рішенням Новоархангельської селищної ради №2136 від 06.08.2015 року надана у власність ОСОБА_1 частково відноситься до земель лісогосподарського призначення державної власності, які перебувають у постійному користуванні Державного підприємства «Оникіївське лісове господарство», що підтверджується планово-картографічними матеріалами лісовпорядкування, відповідно до п.5 Прикінцевих положень Лісового кодексу України.

Відповідно до інформації Українського державного проектного лісовпорядного виробничого об`єднання «Укрдержліспроект» за №134 від 17.02.2022 року земельна ділянка з кадастровим номером 3523655100:02:000:0119 згідно матеріалів лісовпорядкування має перетин з землями лісогосподарського призначення кв. 146 (виділ 1 та виділ 2) Тишківського лісництва Державного підприємства «Оникіївське лісове господарство», площа перетину меж земельної ділянки з кадастровим номером 3523655100:02:000:0119 складає 1,012727 га.

Відповідно до матеріалів лісовпорядкування Тишківського лісництва Державного підприємства «Оникіївське лісове господарство» 2010 року спірна земельна ділянка на час розпорядження нею знаходилась у кварталі 123 (виділи 7 та 8) Тишківського лісництва Державного підприємства «Оникіївське лісове господарство».

В подальшому, після проведення у 2019 році чергового базового лісовпорядкування вона обліковується у виділах 1,2 кварталу 146 Тишківського лісництва Державного підприємства «Оникіївське лісове господарство».

За повідомленням Державного підприємства «Оникіївське лісове господарство» від 19.09.2022 року №10-09/408, земельна ділянка з кадастровим номером 3523655100:02:000:0119 накладається на землі державного лісового фонду, що підтверджується таксаційним описом поквартальних підсумків розподілу земель лісогосподарського призначення за категоріями Тишківського лісництва. Вказана земельна ділянка в кварталі 146, виділ 1 (частково накладається) та виділ 2 (повністю накладається) - ліси протиерозійні Тишківського лісництва, підпорядкована Державному підприємству «Оникіївський лісгосп».

Факт віднесення спірної земельної ділянки з кадастровим номером 3523655100:02:000:0119 частково до земель лісогосподарського призначення підтверджується Проектом організації та розвитку лісового господарства Державного підприємства «Оникіївське лісове господарство» 2010 року та Проектом організації та розвитку лісового господарства Державного підприємства «Оникіївське лісове господарство» 2020 року, копіями планшетів лісовпорядкування 2008 та 2019 років.

Водночас, як вбачається з листів Державного підприємства «Оникіївське лісове господарство» останнє не надавало згоди на вилучення з постійного користування частини земельної ділянки лісогосподарського призначення площею 1,012727 га, що увійшла до меж земельної ділянки з кадастровим номером 3523655100:02:000:0119.

З інформації Секретаріату Кабінету Міністрів України за №15070/0/2-22 від 29.07.2022 року слідує те, що Кабінетом Міністрів України рішення про вилучення спірної земельної ділянки з державної власності та з постійного користування Державного підприємства «Оникіївське лісове господарство», зміни їх цільового призначення, не приймались.

Аналогічну за змістом відповідь надано Кіровоградським обласним управлінням лісового та мисливського господарства за № 02-52/2321 від 20.12.2021 року.

Отже, рішення Новоархангельської селищної ради №1943 від 29.01.2015 року винесено всупереч вимогам ч. 5 ст. 116, ст. 149 Земельного кодексу України, без попереднього вилучення земельної ділянки лісогосподарського призначення у постійного лісокористувача - Державного підприємства «Оникіївське лісове господарство».

Крім того фактично, на підставі вказаного рішення, із державної власності вибула земельна ділянка лісового фонду та передана у приватну власність.

Також вищевказаним рішенням Новоархангельської селищної ради про передачу у власність земельної ділянки порушено порядок зміни цільового призначення земель.

У даному випадку Новоархангельська селищна рада не мала права передавати цю земельну ділянку у власність і не могла змінювати її цільове призначення.

Зміна цільового призначення земель, зайнятих лісами, провадиться з урахуванням висновків органів виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища та лісового господарства.

Із листа № 02-52/2321 від 20.12.2021 року Кіровоградського обласного управління лісового та мисливського господарства вбачається, що на момент прийняття оспорюваного рішення згода на вилучення та на зміну цільового призначення земельної ділянки лісогосподарського призначення з кадастровим номером 3523655100:02:000:0119 не надавалась.

Таким чином, всупереч вимогам ст.ст. 6, 14, 19 Конституції України, ч. 4 ст. 20 Земельного кодексу України, Новоархангельською селищною радою відведено у приватну власність частину земельної ділянки лісогосподарського призначення та включено до земельної ділянки з кадастровим номером 3523655100:02:000:0119 з порушенням порядку зміни цільового призначення.

Крім того, Новоархангельська селищна рада перевищила повноваження, передбачені Земельним кодексом України та Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» під час розпорядження земельними ділянками державної власності лісогосподарського призначення.

Державна реєстрація права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3523655100:02:000:0119, що має частковий перетин із земельною ділянкою лісогосподарського призначення, площа якої складає 1,012727 га, порушує права та охоронювані законом інтереси власника - держави України в особі уповноваженого державного органу - Голованівської районної державної адміністрації та є перешкодою у належному користуванні та розпорядженні цим майном ти чи іншим способом.

На даний час земельна ділянка з кадастровим номером 3523655100:02:000:0119 зареєстрована в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно як об`єкт права приватної власності, як наслідок Голованівська районна державна адміністрація позбавлена можливості користуватись і розпоряджатись частиною цієї земельної ділянки як землі лісогосподарського призначення державної власності.

Ухвалення судом рішення про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав, визнання недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, а також скасування державної реєстрації прав допускається виключно з одночасним визнанням, зміною чи припиненням цим рішенням речових прав, обтяжень речових прав, зареєстрованих відповідно до законодавства (за наявності таких прав).

Враховуючи викладене, речове право приватної власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3523655100:02:000:0119 підлягає припиненню.

Видача свідоцтва про право власності передбачена Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою

Суть державної реєстрації прав - офіційне визнання й підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, які вже мали місце на підставі рішень відповідних органів, договорів чи інших правовстановлюючих документів, шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру прав, а не безпосереднє створення таких фактів зазначеними записами.

З огляду на вищевикладене, свідоцтво про право власності є лише документом, яким оформлюється відповідне право, але не правочином, на підставі якого це право виникає, змінюється чи припиняється, тобто свідоцтво про право власності не породжує виникнення у власника відповідного права, а тільки фіксує факт його наявності.

Свідоцтво видається на підтвердження існування права, яке виникло внаслідок певного правочину і такий посвідчуваний документ є чинним, якщо є дійсною правова підстава його видачі. Чинність документа, в даному випадку свідоцтва є показником, який характеризує його юридичну силу, тобто якщо правова підстава (правочин), у зв`язку з якою був виданий документ, визнана недійсною, то такий правочин не породжує у його сторін прав, а відтак свідоцтво як посвідчувальний документ втрачає свою юридичну силу і не може підтверджувати право, яке вже відсутнє.

Таким чином, для скасування чи визнання недійсним свідоцтва про право власності на нерухоме майно має бути визнано недійсним та скасовано рішення органу на підставі якого було видано вказане свідоцтво.

Тож вимога про визнання недійсним свідоцтва про право власності є похідною від вимоги про визнання недійсним рішення органу місцевого самоврядування - Новоархангельської селищної ради, яка розпорядилася земельною ділянкою в цілому та зокрема й частиною земель лісогосподарського призначення.

Враховуючи викладене, звернення до суду з негаторним позовом є ефективним способом захисту права власності держави на спірні земельні ділянки державного лісового фонду.

Інтереси держави можуть збігатись повністю, частково або не збігатись зовсім з інтересами державних органів, державних підприємств та організацій чи з інтересами господарських товариств з часткою державної власності у статутному фонді. Проте держава може вбачати свої інтереси не тільки в їх діяльності, але й в діяльності приватних підприємств, товариств.

У даному позові від імені держави в якості позивача визначено Голованівську районну державну адміністрацію, як власника, поза волею якого спірна земельна ділянка вибула з користування та якого позбавлено можливості розпоряджатись спірною земельною ділянкою, що суперечить принципам регулювання земельних відносин в Україні, які закріплені в ст. 14 Конституції України та ст. 5 Земельного кодексу України.

Так, в порядку ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», Голованівська окружна прокуратура Кіровоградської області 15.09.2022 року звернулась з листом до Голованівської районної державної адміністрації в якому викладені виявлені прокуратурою порушення з проханням проінформувати щодо вжитих заходів, спрямованих на захист інтересів держави у наведених правовідносинах (пред`явлення позову тощо) або повідомлення про неможливість звернення до суду з вказаних питань із належним обґрунтуванням відповідних причин.

У відповідь на вказане повідомлення листом № 01-34/92/2 від 23.09.2022 року Голованівська районна державна адміністрація повідомила про те, що будь-які заходи щодо повернення земельної ділянки лісогосподарського призначення ними не вживались, щодо можливого представлення Голованівською окружною прокуратурою інтересів держави з даного питання Голованівська районна державна адміністрація не заперечує.

Також позивач не зазначив, що вживатиме такі заходи відносно спірної земельної ділянки в майбутньому, що дає підстави для обґрунтованого сумніву у тому, що вони взагалі заплановані та/або проводитимуться.

Враховуючи, що спірна ділянка частково відноситься до земель державного лісового фонду, які перебувають під особливою охороною держави, невжиття Голованівською районною державною адміністрацією заходів до поновлення інтересу держави, є підставою звернення прокурора до суду.

Крім того, позовна заява про повернення земельної ділянки лісогосподарського призначення із приватної власності у державну власність, безумовно становить суспільний інтерес.

Встановлено, що земля, віднесена до земель лісогосподарського призначення, належить до земель державного лісового фонду, вкрита лісом, має категорію «Ліси протиерозійні». Фактично відбулась незаконна зміна цільового призначення спірної земельної ділянки, що призвело до переходу її у приватну у власність.

За таких обставин «суспільним», «публічним» інтересом звернення Голованівської окружної прокуратури до суду з вимогою усунення перешкод державі у користуванні і розпорядженні землею та повернення її державі є задоволення суспільної потреби у відновленні законності при вирішенні суспільно-важливого та соціально значущого питання - зміни цільового призначення земель лісового фонду та безоплатної передачі у власність громадянам земельних ділянок і лісів із державної власності, а також захист суспільних інтересів загалом, права власності на землю Українського народу, лісів - національного багатства України та лісів як джерела задоволення потреб суспільства в лісових ресурсах. «Суспільний», «публічний» інтерес полягає у відновленні правового порядку в частині визначення меж компетенції органів державної влади та місцевого самоврядування, відновленні становища, яке існувало до порушення права власності Українського народу на землю та ліси, захист такого права шляхом повернення в державну власність землі та лісів, що незаконно вибули з такої власності.

Отже, стосовно землі лісогосподарського призначення закон установлює пріоритет державної, комунальної власності на землю над приватною і, крім того, прямо забороняє органам місцевого самоврядування та органам виконавчої влади передавати в приватну власність ліси та землю відповідного цільового призначення поза складом угідь селянських, фермерських та інших господарств, або й у складі цих угідь, якщо площа ділянки більше ніж 5 га.

Таким чином, законно набути право приватної власності на спірну земельну ділянку лісогосподарського призначення із земель державної власності не могла жодна юридична чи фізична особа, в тому числі відповідач.

З огляду на викладене, звернення прокурора до суду в даних спірних правовідносинах спрямоване саме на задоволення суспільної потреби у відновленні законності при вирішенні суспільно значущого питання про повернення державі незаконно наданої у власність земельної ділянки лісового фонду, не порушує баланс державних (суспільних) і приватних інтересів та відсутній факт надмірного втручання держави у спірні правовідносини.

За таких обставин результат звернення до суду з вказаним позовом по суті не суперечить загальним принципам і критеріям правомірного втручання в право особи на мирне володіння майном, закладеним у статті 1 Першого протоколу.

На час передачі в комунальну власність спірної земельної ділянки вона перебувала та продовжує перебувати у складі земель лісогосподарського призначення, перебуває в постійному користування Державного підприємства «Оникіївське лісове господарство».

Рішення суду у справі за даним позовом може вплинути на права і обов`язки державного підприємства «Оникіївське лісове господарство», оскільки вказане підприємство є постійним землекористувачем земельної ділянки, що незаконно передана у приватну власність.

Заступник керівника Голованівської окружної прокуратури Кіровоградської області просить суд усунути перешкоди власнику - державі Україна в особі Голованівської районної державної адміністрації Кіровоградської області у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою лісогосподарського призначення площею 1,0127 га, що розташована в межах с. Комишеве Голованівського району Кіровоградської області, та визнати недійсним рішення Новоархангельської селищної ради 06 серпня 2015 року №2136 «Про затвердження проекту із землеустрою та передачу у власність земельної ділянки гр. ОСОБА_1 » і припинити речове право власності ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 3523655100:02:000:0119, зареєстроване в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень 12.08.2015, номер запису 10775743; Усунути перешкоди власнику - державі Україна в особі Голованівської районної державної адміністрації Кіровоградської області у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою лісогосподарського призначення площею 1.0127 га, що розташована в межах с. Комишеве Голованівського району Кіровоградської області, та визнати недійсним свідоцтво про право власності на нерухоме майно індексний номер: 42166481 від 12.08.2015, серія та номер СТА 779212, видане Реєстраційною службою Новоархангельського районного управління юстиції у Кіровоградській області ОСОБА_1 на земельну ділянку, площею 1,2 га, кадастровий номер 3523655100:02:000:0119, цільове призначення: для ведення особистого селянського господарства; адреса: с. Комишеве Новоархангельський район Кіровоградська область; Усунути перешкоди власнику - державі Україна в особі Голованівської районної державної адміністрації Кіровоградської області у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою лісогосподарського призначення площею 1,0127 га, що розташована в межах с. Комишеве Голованівського району Кіровоградської області, та зобов`язати ОСОБА_1 повернути державі в особі Голованівської районної державної адміністрації частину земельної ділянки лісогосподарського призначення площею 1,0127 га із земельної ділянки з кадастровим номером 3523655100:02:000:0119, яка за матеріалами базового лісовпорядкування 2020 року знаходиться на землях лісогосподарського призначення - квартал 146, виділи 1,2 Тишківського лісництва Державного підприємства «Оникіївське лісове господарство» на території Новоархангельської селищної ради в межах населеного пункту с. Комишеве Голованівського району Кіровоградської області, а також стягнути з відповідачів судові витрати /т.1 а.с.1-28/ .

Прокурор Новоархангельського відділу Голованівської окружної прокуратури Карась Юлія Володимирівна просила суд позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Представник позивача - Голованівської районної військової адміністрації Кіровоградської області в судове засідання не з`явився, надіслав суду заяву, в якій розгляд справи просив проводити за його відсутності, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, надав суду заяву, в якій розгляд справи просив проводити за його відсутності.

Представник відповідача - Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області в судове засідання не з`явився, надав суду заяву, в якій вказав, що проти задоволення позовних вимог не заперечує.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог - Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» в судове засідання не з`явився, надіслав суду заяву про розгляд справи за його відсутності, просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Крім того, надав суду пояснення, в яких зазначив, що земельна ділянка лісогосподарського призначення квартал 146 виділ 1 та 2 (де розташована земельна ділянка з кадастровим номером 3523655100:02:000:0119) щонайменше з 2000 року перебувала у постійному користуванні Тишківського лісництва державного підприємства «Оникіївське лісове господарство» (згідно розпорядження голови обласної державної адміністрації від 01.02.2000 р. №57-р «Про заходи щодо створення захисних лісових насаджень на території області»). На підставі п. 8 наказу Державного агентства лісових ресурсів України від 28.10.2022 № 897 «Про припинення державного підприємства «Оникіївське лісове господарство» та затвердження складу Комісії з припинення» розпочато процедуру припинення Державного підприємства «Оникіївське лісове господарство» код ЄДРПОУ 00992208 шляхом реорганізації, а саме приєднання до Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України», код ЄДРПОУ 44768034. Відповідно до п. 8 вищевказаного наказу, та Наказу Державного агентства лісових ресурсів України від 05.01.2023 №43 «Про затвердження передавального акту державного підприємства «Оникіївське лісове господарство» Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» є правонаступником прав та обов`язків Державного підприємства «Оникіївське лісове господарство». Наказом ДП «Ліси України» №225 від 05.01.2023 за філією «Оникіївське лісове господарство» державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» (код СДР11ОУ 44923950 ) закріплено майно, права та обов`язки, які передані за передавальним актом, затвердженим наказом Державного агентства лісових ресурсів України від 05.01.2023 №4.3 «Про затвердження передавального акту державного підприємства «Оникіївське лісове господарство».

Відповідно до п. .3.1 Положення про філію «Оникіївське лісове господарство» Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України», філія діє від імені ДП «Ліси України» та в його інтересах.

Згідно п. 7.8. Філія здійснює свою господарську діяльність на земельних ділянках, які знаходяться у постійному користуванні Підприємства, оренді або інших речових правах.

На даний час вказана земельна ділянка перебуває в у постійному користуванні державного підприємства «Ліси України». Від імені Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» та в його інтересах господарську діяльність на земельній ділянці квартал 146 виділ 1 та 2 (де розташована земельна ділянка з кадастровим номером 3523655100:02:000:0119) здійснює Філія «Оникіївське лісове господарство» ДП «Ліси України».

Вищезазначена земельна ділянка відноситься до земель державного лісового фонду та має категорію «Ліси протиерозійні», що підтверджується копіями планшетів лісовпорядкування 2009 та 2019 років та копіями витягів з Проекту організації і розвитку лісового господарства ДП «Оникіївський лісгосп» 2010 року та Проекту організації та розвитку лісового господарства державного підприємства «Оникіївське лісове господарство» 2020 року.

Базове лісовпорядкування проводилося на протязі 2019-2020 років. Погодження матеріалів базового лісовпорядкування надавалося Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України листом №25/2-22/6013-21 від 24.03.2021 року. Матеріали базового лісовпорядкування були затвердженні Наказом №18 Кіровоградського обласного управління лісового та мисливського господарства від 31.03.2021 року. Відповідно, проект організації та розвитку лісового господарства ДП «Оникіївський лісгосп» Тишківське лісництво 2020 року та матеріали лісовпорядкування 2019 року є зведеними матеріалами лісовпорядкування, що проводилося на протязі двох років.

Таким чином, документально встановлено, що спірна лісова ділянка перебувала та на даний час перебувала в постійному користуванні державного підприємства «Оникіївське лісове господарство».

Вказана земельна ділянка не вилучалася з фактичного користування лісгоспу та продовжує на даний час використовуватись для ведення лісового господарства. Підприємством не проводились дії щодо передачі або зміни цільового призначення лісової ділянки, яка розташована на території кварталу 146 виділу 1,2 Тишківського лісництва, будь-які погодження на вилучення земельної ділянки не надавались.

Після встановлення факту незаконного вилучення лісової ділянки державним підприємством «Оникіївське лісове господарство» було направлено лист до Голованівської окружної прокуратури Кіровоградської області від 15.11.2021 №13-14/524 в якому було повідомлено про виявлений факт неправомірного використання земель лісогосподарського призначення та з проханням вжити заходи представницького характеру з метою поновлення права фактичного користування землями державного лісового фонду та скасування прийнятих незаконних рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок.

Також звернув увагу на те, що ліси чи не найбільше страждають від інтенсивних бойових дій, а відновлення лісового фонду потребуватиме найбільше часу. Скорочення площі лісів вкрай негативно впливає на глобальні кліматичні процеси, та негативно позначаються на довколишньому середовищі. Тому зараз особливо важливим є збереження лісових угідь. Просив задовольнити позовні вимоги /т.1 а.с.235-239/.

Дослідивши матеріали справи в сукупності, суд приходить до наступного висновку.

Ч.3 ст.23 Закону України «Про прокуратуру» визначено, що прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Ч. 2 ст. 4 ЦПК України вказує, що у випадках, встановлених законом, до суду можуть звертатися органи та особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб або державних чи суспільних інтересах.

За таких обставин, суд вважає, що прокурор належним чином звернувся в інтересах держави до компетентного суду.

Ч. 1 ст. 2 ЦПК України передбачено, що завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Згідно ч. 1 ст. 5 ЦПК України здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.

У відповідності до частин 1 та 2 ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у цивільних справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Суд має право збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи лише у випадках, коли це необхідно для захисту малолітніх чи неповнолітніх осіб або осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена, а також в інших випадках, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 27 ЦПК України позови до фізичної особи пред`являються в суд за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем її проживання або перебування, якщо інше не передбачено законом.

Крім того, ч. 1 ст. 30 ЦПК України визначено, що позови, що виникають із приводу нерухомого майна, пред`являються за місцезнаходженням майна або основної його частини. Якщо пов`язані між собою позовні вимоги пред`явлені одночасно щодо декількох об`єктів нерухомого майна, спір розглядається за місцезнаходженням об`єкта, вартість якого є найвищою.

Ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод вказує на те, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення. Судове рішення проголошується публічно, але преса і публіка можуть бути не допущені в зал засідань протягом усього судового розгляду або його частини в інтересах моралі, громадського порядку чи національної безпеки в демократичному суспільстві, якщо того вимагають інтереси неповнолітніх або захист приватного життя сторін, або - тією мірою, що визнана судом суворо необхідною, - коли за особливих обставин публічність розгляду може зашкодити інтересам правосуддя.

Статтею 14 Конституції України визначено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель - ч. 2 ст. 4 ЗК України.

Так, відповідно до ст. 81 ЗК України громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі: а) придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; б) безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності; в) приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування; г) прийняття спадщини; ґ) виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю).

Як вбачається з матеріалів цивільної справи, Державне підприємство «Оникіївське лісове господарство» Державного агентства лісових ресурсів України Кіровоградського обласного управління лісового та мисливського господарства звернулося до керівника Кіровоградської обласної прокуратури із листом, в якому зазначило, що на території Новоукраїнського району Кіровоградської області з розташуванням в с. Оникієве здійснює свою господарську діяльність ДП «Оникіївський лісгосп», в постійному користуванні якого, знаходяться землі державного лісового фонду.

Так, на території Новоархангельської селищної об`єднаної територіальної громади, знаходяться земельні ділянки державного лісового фонду, які перебувають в постійному користуванні Тишківського лісництва ДП «Оникіївський лісгосп».

Із загальнодоступної публічної інформації стало відомо, що на частину земельних ділянок ДЛФ, а саме: квартал 96 виділ 10, квартал 97 виділ 5, квартал 101 виділ 10 та квартал 123 виділ 7,8,9, було внесено відомості до Державного земельного кадастру про земельні ділянки та присвоєно кадастрові номери №№3523655100:02:000:1394, 3523655100:02:000:9625, 3523655100:02:000:0119, 3523686500:02:000:1015, 3523682700:02:000:0484, 3523655100:02:000:9513 та незаконно змінено цільове призначення із зміненням кведу з позначкою - для ведення товарного сільського виробництва та Землі запасу.

Рішення за вказаними земельними (лісовими) ділянками приймалися раніше діючими органами місцевого самоврядування, а саме, колишньою Новоархангельською селищною радою та Скалівсько-Хутірською сільською радою Новоархангельського району (територія Новоархангельської селищної об`єднаної територіальної громади), на території якої, вказані ділянки розташовані.

Прийняті рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою фізичним особам на вище зазначені земельні ділянки, є незаконні, оскільки не дають дозвіл на зміну цільового призначення земельної ділянки та прийняті на користь осіб, які згідно ст. 57 ЗК України не мають на це права.

Зважаючи на вищезазначене, просило вжити заходів представницького характеру в інтересах державного підприємства - ДП «Оникіївський лісгосп» щодо поновлення права фактичного користувача землями лісового фонду та скасування прийнятих незаконних рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок у власність громадянам та юридичним особам /т.1 а.с.29-38/.

Відповідно до інформації Державного підприємства «Харківська Державна лісовпорядна експедиція» Українського Державного проектного лісовпорядного виробничого об`єднання ВО «УКРДЕРЖЛІСПРОЕКТ» Державного агентства лісових ресурсів України №134 від 17.02.2022 року земельна ділянка з кадастровим номером 3523655100:02:000:0119, згідно матеріалів лісовпорядкування 2019 року, має перетин з землями лісогосподарського призначення кв. 146 Тишківського лісництва Державного підприємства «Оникієвське лісове господарство», орієнтовна площа перетину меж земельної ділянки з кадастровим номером 3523655100:02:000:0119 з кв. 146 Тишківського лісництва становить 1,127 га із загальної площі ділянки 1,2 га /т.1 а.с.39-42/.

19.09.2022 року Державне підприємство «Оникіївське лісове господарство» Державного агентства лісових ресурсів України Кіровоградського обласного управління лісового та мисливського господарства повідомило, що земельна ділянка квартал 146 виділ 1 та 2 (квартал 123 виділ 7 та 8 згідно Проекту організації і розвитку лісового господарства ДП «Оникіївський лісгосп» 2010 року) відносяться до земель лісового фонду, має категорію «Ліси протиерозійні» та перебуває в постійному користуванні Тишківського лісництва ДП «Оникіївський лісгосп» .

Кадастровий номер 3523655100:02:000:0119 накладається на земельну ділянку квартал 146 виділ 1 частково та повністю накладається на виділ. Вказана земельна ділянка не вилучалися з фактичного користування лісгоспу та продовжує на даний час використовуватись для ведення лісового господарства.

Вищезазначена земельна ділянка відноситься до земель державного лісового фонду, що підтверджується копіями планшетів лісовпорядкування 2009 та 2019 років та копіями витягів з Проекту організації і розвитку лісового господарства ДП «Оникіївський лісгосп» 2010 року та Проекту організації та розвитку лісового господарства державного підприємства «Оникіївське лісове господарство» 2020 року.

Базове лісовпорядкування проводилося на протязі 2019-2020 років. Погодження матеріалів базового лісовпорядкування надавалося Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України листом №25/2-22/6013-21 від 24.03.2021 року. Матеріали базового лісовпорядкування були затверджені Наказом №18 Кіровоградського обласного управління лісового та мисливського господарства від 31.03.2021 року. Відповідно, проект організації та розвитку лісового господарства ДП «Оникіївський лісгосп» Тишківське лісництво 2020 року та матеріали лісовпорядкування 2019 року є зведеними матеріалами лісовпорядкування, що проводилося на протязі двох років /т.1 а.с.51-59/.

Секретаріат Кабінету Міністрів України повідомив, що Кабінетом Міністрів рішень про погодження зміни цільового призначення, вилучення із державної власності та постійного користування державного підприємства «Оникіївське лісове господарство» земельних ділянок не приймалося /т.1 а.с.63/.

Крім того, відповідно до інформації Кіровоградського обласного управління лісового та мисливського господарства Державного агентства лісових ресурсів від 20.12.2021 року Управління не надавало погодження на вилучення з постійного користування, припинення права постійного користування та зміну цільового призначення земельних ділянок з кадастровими номерами 3523655100:02:000:1394 площею 32,4413 га., 3523655100:02:000:9625 площею 2,0 га., 3523655100:02:000:0119 площею 1,2 га., 3523686500:02:000:1015 площею 5,1 га., 3523682700:02:000:0484 площею 2,7485 га., 3523655100:02:000:9513 площею 9,2281 га., які знаходяться в постійному користуванні ДП «Оникіївський лісгосп» /т.1 а.с.64/.

Рішенням тридцятої сесії 6 скликання Новоархангельської селищної ради Новоархангельського району Кіровоградської області № 2136 від 06 серпня 2015 року вирішено затвердити проект із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянину ОСОБА_1 в с. Комишеве Новоархангельського району Кіровоградської області. Передати у власність громадянину ОСОБА_1 земельну ділянку загальною площею 1,2000 га, в тому числі по угіддях: 1,2000 га ріллі - для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 3523655100:02:000:0119 за рахунок земель сільськогосподарського призначення в с. Комишеве Новоархангельського району Кіровоградської області. Громадянину ОСОБА_1 , замовити виготовлення свідоцтва на право власності земельною ділянкою. Зобов`язати громадянина ОСОБА_1 , використовувати земельну ділянку по прямому цільовому призначенню та виконувати обов`язки власника землі відповідно до вимог Земельного Кодексу /т.1 а.с.66/.

Матеріали справи містять світлокопію проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянину ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ - 01.03) загальною площею 1,2 га за адресою с. Комишеве Новоархангельського району Кіровоградської області, виконаний приватним підприємством «І-Експерт-Сервіс» на замовлення №281/03/15 гр. ОСОБА_1 /т.1 а.с.70-100/.

Відповідно до світлокопії свідоцтва про право власності на нерухоме майно, індексний номер 42166481 від 12.08.2015 року, серія НОМЕР_1 ОСОБА_1 належить земельна ділянка розташована в с. Комишеве Новоархангельського району Кіровоградської області, кадастровий номер 3523655100:02:000:0119, для ведення особистого селянського господарства площею 1,2 га /т.1 а.с.101/.

Вищевказане також підтверджується світлокопією Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна №299396559 від 14.02.2022 року /т.1 а.с.102-104/.

Відповідно до ч. 2 та 3 ст. 152 ЗК України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: а) визнання прав; б) відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; в) визнання угоди недійсною; г) визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; ґ) відшкодування заподіяних збитків; д) застосування інших, передбачених законом, способів.

Землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення. Земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі. Земельна ділянка, яка за основним цільовим призначенням належить до відповідної категорії земель, відноситься в порядку, визначеному цим Кодексом, до певного виду цільового призначення, що характеризує конкретний напрям її використання та її правовий режим - ст. 19 ЗК України.

Відповідно до ст. 21 ЗК України порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для визнання недійсними рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам.

Громадянам та юридичним особам за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть безоплатно передаватись у власність замкнені природні водойми (загальною площею до 3 гектарів). Власники на своїх земельних ділянках можуть у встановленому порядку створювати рибогосподарські, протиерозійні та інші штучні водойми - ч. 2 ст. 59 ЗК України.

Усі ліси на території України, незалежно від того, на землях яких категорій за основним цільовим призначенням вони зростають, та незалежно від права власності на них, становлять лісовий фонд України і перебувають під охороною держави.

Лісова ділянка - ділянка лісового фонду України з визначеними межами, виділена відповідно до цього Кодексу для ведення лісового господарства та використання лісових ресурсів без вилучення її у землекористувача або власника землі - ст. 1 ЛК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 ЛК України до лісового фонду України належать усі ліси на території України незалежно від того, на землях яких категорій за основним цільовим призначенням вони зростають, та незалежно від права власності на них, у тому числі лісові ділянки, захисні насадження лінійного типу площею не менше 0,1 гектара, інші лісовкриті землі.

До земель лісогосподарського призначення належать лісові землі, на яких розташовані лісові ділянки, та нелісові землі, зайняті сільськогосподарськими угіддями, водами й болотами, спорудами, комунікаціями, малопродуктивними землями тощо, які надані в установленому порядку та використовуються для потреб лісового господарства. До земель лісогосподарського призначення не належать землі, на яких розташовані полезахисні лісові смуги. Віднесення земельних ділянок до складу земель лісогосподарського призначення здійснюється відповідно до земельного законодавства - ст. 5 ЛК України.

Статтею 16 ЛК України визначено, що право користування лісами здійснюється в порядку постійного та тимчасового користування лісами. Ліси на землях державної та комунальної власності, спеціалізовані лісогосподарські підприємства не є об`єктами державно-приватного партнерства згідно із Законом України "Про державно-приватне партнерство", зокрема об`єктами концесії згідно із Законом України "Про концесію".

Відповідно до ст. 7 ЛК України Ліси, які знаходяться в межах території України, є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника на ліси здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України. Ліси можуть перебувати в державній, комунальній та приватній власності. Суб`єктами права власності на ліси є держава, територіальні громади, громадяни та юридичні особи.

Відповідно до ч. 1 ст. 117 ЗК України передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність чи навпаки здійснюється за рішеннями відповідних органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, які здійснюють розпорядження землями державної чи комунальної власності відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом. У рішенні органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність зазначаються кадастровий номер земельної ділянки, її місце розташування, площа, цільове призначення, відомості про обтяження речових прав на земельну ділянку, обмеження у її використанні. На підставі рішення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність складається акт приймання-передачі такої земельної ділянки. Рішення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність разом з актом приймання-передачі такої земельної ділянки є підставою для державної реєстрації права власності держави, територіальної громади на неї.

Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В ст. 4 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» закріплені основні принципи місцевого самоврядування, до яких зокрема входить принцип законності.

Статтею 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Відповідно до ст. 125 ЗК України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Згідно ст. 126 ЗК України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Ч. 3 ст. 388 ЦК України визначено, що якщо майно було набуте безвідплатно в особи, яка не мала права його відчужувати, власник має право витребувати його від добросовісного набувача у всіх випадках.

На думку суду, при постановленні рішення № 2136 від 06.08.2015 року «Про затвердження проекту із землеустрою та передачу у власність земельної ділянки ОСОБА_1 » Новоархангельська селищна рада Голованівського району (до зміни адміністративного поділу - Новоархангельського району) Кіровоградської області вийшла за межі наданих їй повноважень, оскільки вказана земельна ділянка належить до земель державного лісового фонду, яка не підлягає передачі у власність, тому вказане рішення підлягає визнанню недійсним, і відповідно задоволенню інші позовні вимоги.

Суд також констатує той факт, що про вищевказане свідчить заява Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області /т.1 а.с.156/ від 21.12.2022 року, в якій остання не заперечує проти задоволення позовних вимог.

Відповідно до ч. 1 ст. 133 ЦПК України судові витрати складаютьсяі з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Як вбачається з письмових матеріалів справи /т.1 а.с.237/, при зверненні до суду Кіровоградською обласною прокуратурою було сплачено судовий збір в сумі 7443 грн., а тому наявні всі правові підстави для стягнення зазначених коштів з відповідачів на користь позивача.

На підставі викладеного та керуючись ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ст. 388 ЦК України, ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», ст.ст. 14, 19 Конституції України, ст.ст. 3, 4, 19, 21, 59, 81, 117, 125, 126, 152 ЗК, ст.ст. 1, 4, 5, 7, 16 ЛК України, ст.ст. 4, 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. ст. 2, 4, 5, 13, 27, 30, 133, 263, 264, 265 ЦПК України, суд -

В И Р І Ш И В :

Цивільний позов керівника Голованівської окружної прокуратури Кіровоградської області в інтересах держави, в особі Голованівської районної державної адміністрації Кіровоградської області до Новоархангельської селищної ради, ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» про усунення перешкод у користуванні майном шляхом визнання недійсним рішення, припинення речового права та повернення земельної ділянки - задовольнити повністю.

Визнати недійсним рішення Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області № 2136 від 06 серпня 2015 року «Про затвердження проекту із землеустрою та передачу у власність земельної ділянки ОСОБА_1 »

Припинити речове право на земельну ділянку лісогосподарського призначення, площею 1,0127 га., кадастровий номер 3523655100:02:000:0119, зареєстроване в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень 12.8.2015 року за номером 10775743.

Визнати недійсним свідоцтво про право власності на нерухоме майно серії НОМЕР_1 від 12.08.2015 року, індексний номер 42166481 на земельну ділянку лісогосподарського призначення, площею 1,0127 га., кадастровий номер 3523655100:02:000:0119.

Зобов`язати ОСОБА_1 після набрання чинності даним рішенням повернути Голованівській районній державній адміністрації Кіровоградської області частину земельної ділянки лісогосподарського призначення, площею 1,0127 га., кадастровий номер 3523655100:02:000:0119, яка за матеріалами базового лісовпорядкування 2020 року знаходиться на землях лісогосподарського призначення - квартал 146, виділи 1 та 2 Тишківського лісництва Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України», яка розташована на території Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області в межах населеного пункту с. Комишеве Голованівського району Кіровоградської області.

Зобов`язати ОСОБА_1 після набрання чинності даним рішенням не чинити перешкод Голованівській районній державній адміністрації Кіровоградської області у користуванні земельною ділянкою лісогосподарського призначення, площею 1,0127 га., кадастровий номер 3523655100:02:000:0119.

Стягнути з Новоархангельської селищної ради та ОСОБА_1 на користь Кіровоградської обласної прокуратури сплачений судовий збір 7443 /сім тисяч чотириста сорок три/ грн. на розрахунковий рахунок UA848201720343100001000004600 Державної казначейської служби України, МФО 820172.

Ідентифікаційні дані учасників:

Голованівська окружна прокуратура Кіровоградської області, місце знаходження вул. Паркова, 13 смт Голованівськ Кіровоградської області код юридичної особи в єдиному державному реєстрі підприємств і організацій 02910025.

Голованівська районна державна адміністрація Кіровоградської області, місце знаходження вул. Соборна, 48 смт Голованівськ Кіровоградської області код юридичної особи в єдиному державному реєстрі підприємств і організацій 0405544.

Новоархангельська селищна рада Голованівського району Кіровоградської області, місце знаходження вул. Центральна, 31 смт Новоархангельськ Кіровоградської області код юридичної особи в єдиному державному реєстрі підприємств і організацій 04367217.

ОСОБА_1 , місце реєстрації АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України серії НОМЕР_2 , ідентифікаційний код НОМЕР_3 .

Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України», місце знаходження Шота Руставелі, будинок 9 А, місто Київ,код юридичної особи в єдиному державному реєстрі підприємств і організацій 44768034.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду;

Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 ЦПК України.

Копію даного рішення негайно після постановлення направити сторонам.

Повний текст рішення виготовлено 25 серпня 2023 року.

Суддя:

СудНовоархангельський районний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення16.08.2023
Оприлюднено28.08.2023
Номер документу113024136
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: щодо усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою

Судовий реєстр по справі —394/626/22

Ухвала від 23.02.2024

Цивільне

Новоархангельський районний суд Кіровоградської області

Запорожець О. М.

Ухвала від 22.12.2023

Цивільне

Новоархангельський районний суд Кіровоградської області

Запорожець О. М.

Рішення від 16.08.2023

Цивільне

Новоархангельський районний суд Кіровоградської області

Запорожець О. М.

Рішення від 16.08.2023

Цивільне

Новоархангельський районний суд Кіровоградської області

Запорожець О. М.

Ухвала від 22.05.2023

Цивільне

Новоархангельський районний суд Кіровоградської області

Запорожець О. М.

Ухвала від 04.04.2023

Цивільне

Новоархангельський районний суд Кіровоградської області

Партоліна І. П.

Ухвала від 26.01.2023

Цивільне

Новоархангельський районний суд Кіровоградської області

Партоліна І. П.

Ухвала від 15.11.2022

Цивільне

Новоархангельський районний суд Кіровоградської області

Партоліна І. П.

Ухвала від 15.11.2022

Цивільне

Новоархангельський районний суд Кіровоградської області

Партоліна І. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні